SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenTTIets met road anarchy volgens mij.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Was het nou zo dat je wegen kon stacken of zit dat in een betaalde DLC? Ik wil de zesbaans (plus rotondes) laten liggen en daar direct boven de snelweg bouwen.Nait Soezn Moar BroeznFred
BeroepschagrijnVolgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave
Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.So we just called him FredEnGCatjuh
Enge katAdvanced Road Anarchy + eventueel No Pillars ja. Move-it is ook een handige mod om de constructie te versimpelen (bijvoorbeeld de hele weg selecteren, kopiëren en dan met page up verhogen of verlagen voor de 2e laag).quote:Op vrijdag 3 februari 2017 13:25 schreef Divje het volgende:
TT
[..]
Iets met road anarchy volgens mij.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergEnGCatjuh
Enge katZou goed kunnen dat je nog een defecte of niet-geüpdatete mod aan hebt staan. Je zou in Content Manager - Mods de mods kunnen selecteren op laatste update; als er een essentiële mod is die lang niet geüpdate is, dan is dat vrij waarschijnlijk de oorzaak.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave
Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.
8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet )
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.Hell To The LiarsDrizzt_DoUrden
RawrDie heb ik eergister ook voor de gein gekekenquote:Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:
Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.
8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet )
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katPg up/dn is toch niet zo moeilijk? Behalve dat is het exact hetzelfde als normale wegen neerkwakken. Misschien het enige andere nuttige dat je moet weten is dat je (zonder anarchy mod) 12u hoogte nodig hebt om over een andere weg heen te kunnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:
Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.
8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet )
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDrizzt_DoUrden
RawrWelke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenis dat niet precise engineering?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!Fred
BeroepschagrijnWat hij zegt:quote:Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!quote:So we just called him FredDrizzt_DoUrden
RawrDat is 'mquote:Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenDrizzt_DoUrden
RawrZiet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:
[ afbeelding ]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenFred
BeroepschagrijnUiteraard gaat dat voor problemen zorgen, net zoals in het echtquote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen?
Zodra de drukte te groot wordt komt er een randwegSo we just called him FredFred
Beroepschagrijn*zucht*
Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezigSo we just called him FredDrizzt_DoUrden
Rawrquote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*
Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezigDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdencities skylines: the walking dead simulatorquote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*
Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezigFred
BeroepschagrijnHet heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:
So we just called him FredDrizzt_DoUrden
RawrZo hoppetee over het akkerland heenquote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:34 schreef FredvZ het volgende:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:
[ afbeelding ]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenFred
BeroepschagrijnDat verdwijnt vanzelf welquote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zo hoppetee over het akkerland heen
So we just called him Fredis het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?
ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze gameFred
BeroepschagrijnEr zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:28 schreef mschol het volgende:
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?
ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze gameSo we just called him Fredah duidelijk,.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen
kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?Drizzt_DoUrden
RawrUiteraard, gewoon een district maken, dan op het tweede tabje klikken, tractor selecteren en weer op het district klikken.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ah duidelijk,.
ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen
kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katJa dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ah duidelijk,.
ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen
kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergEnGCatjuh
Enge katHeb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*
Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezigThere's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergFred
BeroepschagrijnNa het uitschakelen van Traffic++ is het probleem opgelost.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?So we just called him Fredjammer, achja..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
vanavond misschien toch maar proberen weer iets wat op een stad lijkt uit de grond te stappen, veel te lang geleden alweerFred
BeroepschagrijnEn zo zie je maar dat vooruitkijken best handig is:
Aan de onderzijde van de rivier loopt de weg naar het dorpje hierboven. Aan de bovenzijde de ontsluiting naar het stadscentrum waar ik de weg al verbreed heb.
De stroomvoorziening aan de onderkant ligt nu dus aan de verkeerde kant van de wegSo we just called him FredFred
BeroepschagrijnZo, nieuwe brug:
Ondertussen loopt de bypass bij het dorpje ook vol:
[ Bericht 41% gewijzigd door Fred op 04-02-2017 23:33:34 ]So we just called him FredDrizzt_DoUrden
RawrIk moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaatDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenFred
BeroepschagrijnVan oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.quote:Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat
Daar heb ik later een viaduct van gemaakt, met twee verbindingswegen (post staat met foto staat hier boven nog).
Doordat het verkeer maar bleef toenemen heb ik een randweg langs het dorpje gemaakt en de twee doorgaande wegen daar op aangesloten. Met een iets wat bijzondere constructie
Ik ben hier precies in de hoek van de map begonnen, dus er is ook weinig ruimte om de weg met een vloeiendere boog.So we just called him FredDrizzt_DoUrden
RawrIk ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen
Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.
Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.
Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.
Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen ):
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenMrTorture
Welcome to the torture chamberDat grid based vind ik altijd wel mooi voor een buiten-/arbeiderswijk
maar voorlopig bouw ik niets na 30 minuten laden doet-ie helemaal niets meer, dus ik mag troubleshootenNo fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen
Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.
Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.
Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.
Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen ):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.Drizzt_DoUrden
RawrZo, heb 4 vakken volgebouwd, op naar de volgende 2Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenDrizzt_DoUrden
RawrAltijd prettig, zo'n file:
Linksboven (bijna) alle speciale gebouwen, incl vliegveld, treinstation* en metro** en in het midden het winkelcentrum met 4 toegangen, maar alles komt vanaf links Verder willen alle idioten die linksboven met het vliegtuig of de trein aankomen persé naar een Japanese Garden of Dog Park in het winkelcentrum.
* heb centraal in de "Buy shit here", oftewel het winkelcentrum, ook een treinstation.
** heb in totaal zo'n 25 metrostations, dus het leeuwendeel gaat van linksboven naar de andere toe. Helaas is er nog een shit ton aan auto's die nog meer verkeer toevoegt.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenjogy
HersenflatulentZijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]Drizzt_DoUrden
RawrVeel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenDrizzt_DoUrden
RawrWegennetwerk:
Nadat ik een verhoogd voetpad van vliegveld naar metro maakte is het een stuk rustiger geworden in Fun Town, maar de grootste drukte blijft toch centraal zitten. Wellicht is het een goed idee om alle grote winkels daar weg te halen, het gebied te veranderen in een woonwijk en de winkels in een uithoek te plaatsen?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katWat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.
Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar
Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDrizzt_DoUrden
RawrIk was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.
Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar
Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.
Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katLet wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit één richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.
Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.
Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDrizzt_DoUrden
RawrDa's waar ja. Er zit rechtsboven ook nog een afrit naar de stad, vanwaar het niet al te lang duurt voor men bij de winkels kan zijn, maar dat stuk wordt gewoon niet gebruikt, tenzij cims van buiten de stad naar het kleinere Fun Town willen rijden.
Verder heb ik gisteravond de rest van de kaart gewoon volgegooid met huizen en kantoren, dus het idee van winkels linksonder gaat al niet meer door Misschien ga ik ze gewoon slopen en kunnen ze het schijt krijgen, met hun gezeur om grote winkels (verder ook niet meer aan gedacht tijdens het inrichten van vak 5 en 6).Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenDrizzt_DoUrden
RawrMeh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugenDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katDat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugenThere's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDrizzt_DoUrden
RawrHm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge katOh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDrizzt_DoUrden
RawrIk heb in vergelijking weinig mods. Rijtjeshuizen, Metro Overhaul, Vuilnismod zodat het 4x langer duurt voordat je vuilnisbelten vol zitten, Network Extension mod... en dat was het volgens mij wel.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenIs er hier iemand die weet hoe je de skin van een model kan aanpassen? Bijvoorbeeld van een voertuig of prop?Trotse TwentenaarDrizzt_DoUrden
RawrJoepie, 5 gebouwen die vast wel in de workshop te vinden zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2017 21:36 schreef mschol het volgende:
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition
cities skylines deluxe voor 9,24
Cities + alle expansions, dát is pas een deal.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEnGCatjuh
Enge kat
Nou jippie Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergEens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nou jippie Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.* Verwijderd *Is dat nog steeds zo?quote:Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.Ja is echt om treurig van te worden, maar dan voor mij ook het enige minpunt aan deze game.quote:* Verwijderd *als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugziequote:Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegenDrizzt_DoUrden
RawrWat ik hier ook doe, ze blijven maar 1 of 2 van de 3 tot 6 banen gebruiken, best gay.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie
deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegenDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenGeef eens een link dan
Ik geloof er niet zo in, ik ben nu best ver gevorderd in het spel en het lukt mij maar matig om een echt goed werkende infrastructuur te krijgen.* Verwijderd *Drizzt_DoUrden
RawrIk bouw tegenwoordig weer vooral grid cities, mede dankzij de rijtjeshuizenmod, lekker gridden en maximaal gebruik maken van je gebied ftw
Heb Cities zojuist afgesloten, mijn huidige stad heeft 7 "arbeiderswijken" (dus stampvol rijtjeshuizen met hier en daar winkels), drie flinke kantorenwijken, één "sjieke wijk" (waar het meteen een verkeersopstopping van jewelste is), drie grote vuilnisbelten en wederom een "Fun Town" met speciale gebouwen en grote winkels.
Voorts heb ik een redelijk goed metrosysteem, een haven voor cruiseschepen enneh... da wast. Geen industrie, geen extreme hoeveelheid vans op de wegen, geen treinverkeer (aangezien die toegangen helemaal aan de randen van de map liggen) en over het algemeen geen gezeik. Heerlijk.
Inwoneraantal: 92.218 en het loopt stukken soepeler dan m'n vorige stad, Maaskantje, waar het door al het horten en stoten amper speelbaar meer was. Ik heb het gevoel dat ik m'n huidige stad nog enorm uit kan breiden en alsnog met veel minder klachten kan spelen.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenjogy
HersenflatulentSimpel voorbeeld. Zet de op en afritten van een rotonde eens aan de binnen en buitenkanten van de snelweg. Dus alle opritten aan de binnenkant en de uitritten aan de buitenkant. Dan werkt ie al een stuk beter. En de op/af ritten op een snelweg gewoon om en om links/rechts. Dat werkt ook.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpenquote:Op woensdag 1 maart 2017 01:41 schreef jogy het volgende:
Simpel voorbeeld. Zet de op en afritten van een rotonde eens aan de binnen en buitenkanten van de snelweg. Dus alle opritten aan de binnenkant en de uitritten aan de buitenkant. Dan werkt ie al een stuk beter. En de op/af ritten op een snelweg gewoon om en om links/rechts. Dat werkt ook.* Verwijderd *Ik ben overigens bezig met een grote stad met tot nu toe allen nog maar hoogbouw en industrie, door de stad heen lopen meerdere kanalen. Ik zal binnenkort eens kijken of het lukt om een screenshot te posten.
Zit nu ongeveer op 220K inwoners.* Verwijderd *jogy
HersenflatulentIk maak mijn rotonde altijd een snelweg . Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:45 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpenIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzoquote:Op woensdag 1 maart 2017 01:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik maak mijn rotonde altijd een snelweg . Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.* Verwijderd *jogy
HersenflatulentHet is wel een beetje luiheid, dat is waar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzoIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]Drizzt_DoUrden
RawrIk heb wel een asset/mod waar de snelweg doorloopt en je een rotonde erboven hebt, ideaal ding. Neemt niet weg dat het dan nog steeds een teringzooi kan zijn als alle auto's de rotonde op willen, maartochDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenEen afbeelding postten gaat blijkbaar niet lukken, zodra ik een screenshot probeer te nemen crasht gewoon de hele game/computer* Verwijderd *Kan je het niet beter Funky Town noemen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik bouw tegenwoordig weer vooral grid cities, mede dankzij de rijtjeshuizenmod, lekker gridden en maximaal gebruik maken van je gebied ftw
Heb Cities zojuist afgesloten, mijn huidige stad heeft 7 "arbeiderswijken" (dus stampvol rijtjeshuizen met hier en daar winkels), drie flinke kantorenwijken, één "sjieke wijk" (waar het meteen een verkeersopstopping van jewelste is), drie grote vuilnisbelten en wederom een "Fun Town" met speciale gebouwen en grote winkels.
Voorts heb ik een redelijk goed metrosysteem, een haven voor cruiseschepen enneh... da wast. Geen industrie, geen extreme hoeveelheid vans op de wegen, geen treinverkeer (aangezien die toegangen helemaal aan de randen van de map liggen) en over het algemeen geen gezeik. Heerlijk.
Inwoneraantal: 92.218 en het loopt stukken soepeler dan m'n vorige stad, Maaskantje, waar het door al het horten en stoten amper speelbaar meer was. Ik heb het gevoel dat ik m'n huidige stad nog enorm uit kan breiden en alsnog met veel minder klachten kan spelen.Nait Soezn Moar BroeznLuctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCWat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.Crappy. Skiliften, zeppelins en monorails zijn geen "mass transit". Ook vermoed ik dat er een ripoff van NAM en MOM in zal zitten, wat ik niet nodig heb.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.Drizzt_DoUrden
Rawrverrek, goed idee!quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan je het niet beter Funky Town noemen?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenDrizzt_DoUrden
RawrGaapwaardig, al klinkt die massive transit hub wel geinig omdat mijn transport altijd warrig is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenSinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een treinjogy
HersenflatulentTering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest .quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:19 schreef lifeblind het volgende:
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een treinIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]Nogal, kleine steden gingen op zich nog wel, maar zodra 't zo'n 30.000/40.000 inwoners werden, kon ik maar beter opnieuw beginnen met een stad Uiteindelijk toch met dat ding zo'n 350 uur aan CS gespeeld de afgelopen 1,5 jaarquote:Op woensdag 1 maart 2017 16:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest .Drizzt_DoUrden
RawrMooie verbeteringDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenNetjesquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.Nait Soezn Moar BroeznDrizzt_DoUrden
RawrZiet er strak uit, chefquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenMrTorture
Welcome to the torture chambergroovyquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?ImMaxa
Never stay deadDeze krijgt van mij een grote duim omhoogquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.You know, I've learned something todayzondag 19 maart 2017 @ 19:24:19 #88Djurres
Knowledge, Fuck it.Zo. Ik ben ook hooked.
Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeerTadumtiedum.Het ligt er aan wat je wilt bereiken. Openbaar vervoer lost heel veel van je problemen op. Leg een intelligent busnetwerk aan, kijk daarvoor een naar het busnetwerk in jouw eigen stad. Dat soort systemen (van buitenwijk noord naar buitenwijk zuid met centrum als tussenstop) werken echt, met veel mogelijkheden om te wisselen tussen bijvoorbeeld bus, metro en trein. Ook zorgen dat er tussen de straten wandelpaden liggen wil goed werken. Als je twee blokken hebt zonder doorgang dan moet een inwoner helemaal omlopen om een afstand af te leggen die hemelsbreed heel klein is en zullen ze eerder de auto pakken. Een stad met veel mooie doorsteekjes levert je veel voetgangers op. Kleed het leuk aan met wat props en je krijgt ook ineens veel 'echtere' stad.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:24 schreef Djurres het volgende:
Zo. Ik ben ook hooked.
Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer
Verder zorgen dat je kruispunten met verkeerslichten een eind uit elkaar liggen, dat voorkomt filevorming. En bij grotere steden slim gebruik maken van het feit dat je tunnels kunt leggen. Daardoor kun je de ruimte efficiënter gebruiken door op- en afritten zowel boven- als ondergronds te leggen om meer volume op een klein oppervlak te kunnen verwerken. Ik heb op mijn vorige computer het hele verkeersnetwerk in het centrum van mijn stad ondergronds aangelegd met slechts een paar straten die bovengronds liepen voor de bereikbaarheid van de gebouwen. Dat werkte heel goed omdat ik daarmee alleen bestemmingsverkeer in het centrum had. Doorgaand verkeer moet je ontmoedigen door een snellere alternatieve route aan te leggen en ik deed dat daar met tunnels dwars onder het centrum door. Ook belangrijk is dat je bij commerciële en industriële zones goed kijkt naar hoe het vrachtverkeer rijdt. Vrachtwagens zijn de grote verkeersopstoppers, het werkt om voor een industriële zone een dedicated feed naar een snelweg te maken voor vrachtverkeer. Daar moet je een beetje mee spelen om ze optimaal te kunnen funnelen.
Wat ook vaak goed werkt is kiezen voor oplossing naar Nederlands model waarbij je een ringweg om het centrum aanlegt die gemaakt is voor hoog volume. Aan de binnenkant van de ring alle centrumactiviteiten en aan de buitenzijde de uitvalswegen naar de snelweg en de commerciële zones (die leveren vrachtverkeer op) en dingen zoals stadions of andere grote publiekstrekkers. Zorg dat je openbaar vervoer zoveel mogelijk van de ring gebruik maakt en zo min mogelijk in het centrumgebied moet zijn. Dus de bus trekt met één of twee stops dwars door het centrum naar de andere kant van de ring, waarna hij in de buitenwijk een rondje gaat maken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mystikvm op 20-03-2017 15:06:30 ]BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoegOldground
El PoderosoJe hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.quote:Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoegVan alles is weer waardeloos.een plannings tool met (verwachte) verkeersloop zou handig zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:36 schreef Oldground het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.EnGCatjuh
Enge katAls je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...quote:Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoegThere's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse BergDat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.Drizzt_DoUrden
RawrTenzij je net als ik te snel wil uitbreidenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourdenIk wil gewoon een stad die er echt uit ziet. Om daarvoor eerst door de hoepels die het spel aan mij stelt te springen vind ik niet zo leuk. Ik leg een wegennet en bepaalde wijken echt 20 keer opnieuw aan voordat ik tevreden ben. En om het echt te laten lijken moet je soms unique buildings ploppen die door de maker van de asset een bizarre prijs mee hebben gekregen. Dan wil ik niet eerst hoeven sparenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...Ik wil het weer eens gaan spelen. Hoe maken jullie al je steden? In Sandbox mode of op de 'normale' manier?MrTorture
Welcome to the torture chamberIk speel meestal beiden naast elkaar (natuurlijk wel in verschillende steden), maar in sandbox mode vind ik het wel leuker. Geeft iets meer de gelegenheid om groots te plannen. Aan de andere kant krijg je wel minder natuurlijke groei van een stad. Ik probeer daar altijd wel rekening mee te houden: rommelig historisch, compacte arbeiderswijken en ruim opgezette wijken uit een paar decennia later.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |