abonnementen ibood.com bol.com
pi_168639011
registreer om deze reclame te verbergen
Kw9g4HX.png


CitiesSkylines-780x353_1.jpg

Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?
2mopoj8.jpg
Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168639041
TT :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Was het nou zo dat je wegen kon stacken of zit dat in een betaalde DLC? Ik wil de zesbaans (plus rotondes) laten liggen en daar direct boven de snelweg bouwen.
Iets met road anarchy volgens mij.
There ain't no-one on this earth right now I'd much rather be 'cause goddamn it I'm glad that I'm me.
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 19:25:29 #3
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168645420
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
So we just called him Fred
pi_168647858
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:25 schreef Divje het volgende:
TT :D

[..]

Iets met road anarchy volgens mij.
Advanced Road Anarchy + eventueel No Pillars ja. Move-it is ook een handige mod om de constructie te versimpelen (bijvoorbeeld de hele weg selecteren, kopiren en dan met page up verhogen of verlagen voor de 2e laag).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168647921
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
Zou goed kunnen dat je nog een defecte of niet-gepdatete mod aan hebt staan. Je zou in Content Manager - Mods de mods kunnen selecteren op laatste update; als er een essentile mod is die lang niet gepdate is, dan is dat vrij waarschijnlijk de oorzaak.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168658896

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
a great future doesn't require a great past
pi_168659087
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Die heb ik eergister ook voor de gein gekeken _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168660523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Pg up/dn is toch niet zo moeilijk? Behalve dat is het exact hetzelfde als normale wegen neerkwakken. Misschien het enige andere nuttige dat je moet weten is dat je (zonder anarchy mod) 12u hoogte nodig hebt om over een andere weg heen te kunnen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168661009
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168661200
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
is dat niet precise engineering?
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:04:58 #11
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Wat hij zegt:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:05:17 #12
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661815
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

qnSnNdo.jpg
So we just called him Fred
pi_168661820
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
Dat is 'm ^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168661954
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

[ afbeelding ]
Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:12:34 #15
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Uiteraard gaat dat voor problemen zorgen, net zoals in het echt ;)

Zodra de drukte te groot wordt komt er een randweg :P
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:17:52 #16
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168662097
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
So we just called him Fred
pi_168662884
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
-O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168663489
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
cities skylines: the walking dead simulator ;(
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 15:34:20 #19
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168663562
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

3qWwYjR.jpg
So we just called him Fred
pi_168663633
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:34 schreef FredvZ het volgende:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

[ afbeelding ]
Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 16:20:48 #21
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168664337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Dat verdwijnt vanzelf wel :P
lncT6lq.jpg
So we just called him Fred
pi_168665735
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 17:53:13 #23
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168666306
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:28 schreef mschol het volgende:
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
So we just called him Fred
pi_168666448
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
pi_168666999
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Uiteraard, gewoon een district maken, dan op het tweede tabje klikken, tractor selecteren en weer op het district klikken.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')