abonnement Unibet Coolblue
pi_168632721
Hallo allemaal,

Eergisteren moest onze hond naar buiten om te braken waarna hij in de tuin bleef liggen en niet meer kon of wilde lopen en weg viel.

Met spoed naar de dierenarts gegaan welke hem diagnosticeerde met "shock" waarover ik later weer op her internet heb gelezen dat het in zijn geval in de laatste fase was toen we hem 's morgens aantroffen en we geluk hebben dat hij het nog heeft gehaald tot aan de dierenarts, mocht de gevonden info waar zijn.. Hij leed aan onderkoeling, viel erg vaak weg, ademhaling wisselde heel snel. Waardoor is de zogenaamde "shock" Onbekend. Zelfs na grondig onderzoek.Ze hebben hem pijnstillers (morfine?) gegeven en aan het infuus (800ML, de maximale hoeveelheid voor zijn formaat) gelegd waarna de dierenarts halverwege al zei dat ze vreesde dat hij snel zou komen te overlijden. Wonder boven wonder zaten we 2 uur later in de auto terug naar huis met een best actieve hond en enkel een pillenstripje tegen misselijkheid.

Nu, 1,5e dag later eet hij NIETS (heeft ook niets gegeten in 36 uur tijd), drinkt best veel water, laat vaak z'n urine lopen op alle plekken in huis terwijl hij bij het uitlaten keurig plast en poept en er lijkt alsof er niets aan de hand is. Thuis maakt hij een suffe, ziekige indruk maar goed, lijkt me niet al te raar kijkend naar wat er gebeurd is de laatste 48 uur.

Het is een boomertje van 9 jaar waar tot op de dag van eergisteren werkelijk niets aan mankeerde en vrolijk in de rondte rende en erg druk en vrolijk was. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn en wat ik moet doen en of iemand vergelijkbare verhalen heeft meegemaakt.. (natuurlijk zijn wij druk in de weer met de dierenarts maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets over het hoofd wordt gezien..)

Alvast bedankt!
Groeten van een erg bezorgde baas

[ Bericht 2% gewijzigd door TdeJ94 op 03-02-2017 02:45:49 ]
pi_168632750
Zou vanmiddag gewoon nog een keer aan gaan bij de arts
Ik zwaai naar dieren.
pi_168633091
Tumor, inwendige bloeding? Zo is mijn hond ooit in shock geraakt. Is zijn tandvlees nog roze?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_168633403
Tja dan denk ik ook aan een tumor, nierfalen of een inwendige/hersen bloeding. misschien een beetje voorbarig maar begin er rekening mee te houden dat er misschien een afscheid aan zit te komen.
pi_168633415
Heb je de dierenarts al verteld dat hij niet meer wil eten?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:43:22 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168634967
Ga er weer mee naar je dierenarts ipv hier te vragen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168681925
Vervelend TS. Hoe gaat het nu met hem?

Het feit dat hij 'niet meer kon of wilde lopen en weg viel' doet mij denken aan falen van òf de hersenen, òf het hart. Waarbij ik een probleem met de druk in zijn hersenen het meest waarschijnlijke acht. Falen van andere orgaansystemen laten toch een minder acuut beeld zien dan bewustzijnsverlies en verlammingsverschijnselen denk ik.
Edoch ik ben leek, dus er is een kans dat ik dikke onzin verkoop. ;)

Maar ik ben dus benieuwd hoe het gaat. Weet de dierenarts al wat meer? :@
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  zondag 5 februari 2017 @ 12:22:05 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168681977
Ga ook eens naar een andere dierenarts.
And so is the past
pi_168696738
Wat is er aan onderzoek gedaan? Bloed prikken (en welke waardes?), echo, foto?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168707728
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 02:37 schreef TdeJ94 het volgende:
Hallo allemaal,

Eergisteren moest onze hond naar buiten om te braken waarna hij in de tuin bleef liggen en niet meer kon of wilde lopen en weg viel.

Met spoed naar de dierenarts gegaan welke hem diagnosticeerde met "shock" waarover ik later weer op her internet heb gelezen dat het in zijn geval in de laatste fase was toen we hem 's morgens aantroffen en we geluk hebben dat hij het nog heeft gehaald tot aan de dierenarts, mocht de gevonden info waar zijn.. Hij leed aan onderkoeling, viel erg vaak weg, ademhaling wisselde heel snel. Waardoor is de zogenaamde "shock" Onbekend. Zelfs na grondig onderzoek.Ze hebben hem pijnstillers (morfine?) gegeven en aan het infuus (800ML, de maximale hoeveelheid voor zijn formaat) gelegd waarna de dierenarts halverwege al zei dat ze vreesde dat hij snel zou komen te overlijden. Wonder boven wonder zaten we 2 uur later in de auto terug naar huis met een best actieve hond en enkel een pillenstripje tegen misselijkheid.

Nu, 1,5e dag later eet hij NIETS (heeft ook niets gegeten in 36 uur tijd), drinkt best veel water, laat vaak z'n urine lopen op alle plekken in huis terwijl hij bij het uitlaten keurig plast en poept en er lijkt alsof er niets aan de hand is. Thuis maakt hij een suffe, ziekige indruk maar goed, lijkt me niet al te raar kijkend naar wat er gebeurd is de laatste 48 uur.

Het is een boomertje van 9 jaar waar tot op de dag van eergisteren werkelijk niets aan mankeerde en vrolijk in de rondte rende en erg druk en vrolijk was. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn en wat ik moet doen en of iemand vergelijkbare verhalen heeft meegemaakt.. (natuurlijk zijn wij druk in de weer met de dierenarts maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets over het hoofd wordt gezien..)

Alvast bedankt!
Groeten van een erg bezorgde baas
Oef, heftig! :{ Wat voor onderzoeken zijn er verder gedaan? Bloedonderzoek?
Veel drinken is op zich niet heel gek als je bedenkt dat zijn bloedvolume weer moet worden aangevuld, maar urine ongecontroleerd laten lopen vind ik wel iets om in elk geval even nog te bespreken met je dierenarts. En qua eten; wat geef je hem nu? Je zou bij de dierenarts Hills A/D (recovery) kunnen halen, dat zijn blikjes met heel erg lekker eten :9 , bomvol energie. Beetje warm maken in de magnetron of met wat warm water (dan ruikt het ook lekkerder) en dan kleine porties proberen.
En wat de suffigheid betreft; het is best een tik die hij had gehad heeft, maar reageert hij wel op je als je hem roept?

Ik heb jou en je hondje natuurlijk niet gezien (en ik ben zelf geen dierenarts (!), maar paraveterinair) maar wat ik van shock weet en gezien heb:

Shock is een reactie van het lichaam op een (snel) optredend verlies van de bloeddruk, waardoor zuurstof en andere benodigde stoffen niet goed/snel/voldoende genoeg kunnen worden rondgepompt.
Er kunnen veel oorzaken zijn voor shock; groot bloedverlies door bijvoorbeeld een wond zorgt voor bloeddrukverlies, maar ook het verwijden van vaten (vasodilatatie) doet dit. Dat laatste kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer een dier zich in een hete auto bevindt; dat wordt dan vaak een hitteshock genoemd. Ook stress kan een veroorzaker van shock zijn (Even uit mijn blote hoofd door o.a. de aanmaak van nor-adrenaline, wat ook zorgt voor vaatverwijding. ). Ook een bloedprop of een infectie kan een veroorzaker zijn. Nouja...legio mogelijkheden dus.

Met andere woorden; shock is dus een symptoom. Een heel gevaarlijk symptoom wel, want het lichaam schiet in 'overleefmodus' en dat betekent dat het bloed naar de hersenen, het hart en de luchtwegen wordt geleidt en de toevoer naar ledematen, darmen, en andere minder 'primaire' organen steeds verder wordt afgesloten. Dit kan best een tijdje 'goed' gaan :Y ; nadat het hart, longen en hersenen weer wat zuurstof hebben gekregen kan een hond die zojuist nog compleet gestrekt lag, weer opstaan en lijkt het daarna of er niks meer aan de hand is.

Maar, dat was/is de eerste fase. En deze fase duurt meestal max. 2 uur lang; na deze 2 uur gaan namelijk al die van bloed (zuurstof/voedingsstoffen/etc.) verstokte cellen in o.a. de darmen stoffen afgeven die 'gillen' dat ze nu echt weer bloed nodig hebben om niet af te sterven. Want je zakt nu inmiddels wel steeds verder door je benen, je extremiteiten (in het geval van je hondje de poten, de oren, etc.) worden koud door de verminderde bloedtoevoer, en het is ook niet vreemd dat je last krijgt van diarree ('shockshit') want de darmen werken ook wat minder. Ook leegt de maag zich vaak, want voedsel verteren staat onderaan het lijstje van prioriteiten. :{w

Na 2 uur in 'overleefmodus' gaat je lichaam dan toch maar weer de bloedtoevoer weer over het hele lichaam verdelen. Afstervende darmen is namelijk ook niet wat je wil. Enig probleem; als het bloedvolume nog steeds te laag is, is er te weinig om rond te pompen, en krijgen nu wel alle organen bloed, maar allemaal te weinig. Dus ook je hersenen/hart/longen. Gebeurt dat, dan stort je écht in, en wordt het een direct levensbedreigende situatie. En dat is fase 2. -O-

De behandeling bestaat in eerste instantie uit vocht, vocht en nog eens vocht via een stortinfuus toedienen. Want je wil het bloedvolume weer op orde krijgen. Dus dat heeft je dierenarts ook gedaan. :)

Verder onderzoek moet dan de oorzaak achterhalen. Als dat geen interne of uitwendige grote bloeding is, dan wordt het wel lastiger te achterhalen, maar soms kan een bloedonderzoek of ander aanvullend onderzoek al aanwijzingen geven.

Dus, kortom: overleg nog even met je dierenarts TS. Hij heeft je hondje gezien, en kan beter beoordelen of je nog even af kunt wachten of toch even op controle moet komen (of urine moet opvangen, of ander eten moet neerzetten, of.... noem het maar) :)

In elk geval beterschap voor de hondje TS!
pi_168708918
Zonde van die lap tekst, Candaasje, TS heeft nooit meet moeite genomen om te reageren en laatste bezoek is 3 dagen geleden :{
pi_168771147
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 02:37 schreef TdeJ94 het volgende:
Hallo allemaal,

Eergisteren moest onze hond naar buiten om te braken waarna hij in de tuin bleef liggen en niet meer kon of wilde lopen en weg viel.

Met spoed naar de dierenarts gegaan welke hem diagnosticeerde met "shock" waarover ik later weer op her internet heb gelezen dat het in zijn geval in de laatste fase was toen we hem 's morgens aantroffen en we geluk hebben dat hij het nog heeft gehaald tot aan de dierenarts, mocht de gevonden info waar zijn.. Hij leed aan onderkoeling, viel erg vaak weg, ademhaling wisselde heel snel. Waardoor is de zogenaamde "shock" Onbekend. Zelfs na grondig onderzoek.Ze hebben hem pijnstillers (morfine?) gegeven en aan het infuus (800ML, de maximale hoeveelheid voor zijn formaat) gelegd waarna de dierenarts halverwege al zei dat ze vreesde dat hij snel zou komen te overlijden. Wonder boven wonder zaten we 2 uur later in de auto terug naar huis met een best actieve hond en enkel een pillenstripje tegen misselijkheid.

Nu, 1,5e dag later eet hij NIETS (heeft ook niets gegeten in 36 uur tijd), drinkt best veel water, laat vaak z'n urine lopen op alle plekken in huis terwijl hij bij het uitlaten keurig plast en poept en er lijkt alsof er niets aan de hand is. Thuis maakt hij een suffe, ziekige indruk maar goed, lijkt me niet al te raar kijkend naar wat er gebeurd is de laatste 48 uur.

Het is een boomertje van 9 jaar waar tot op de dag van eergisteren werkelijk niets aan mankeerde en vrolijk in de rondte rende en erg druk en vrolijk was. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn en wat ik moet doen en of iemand vergelijkbare verhalen heeft meegemaakt.. (natuurlijk zijn wij druk in de weer met de dierenarts maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets over het hoofd wordt gezien..)

Alvast bedankt!
Groeten van een erg bezorgde baas
Nog nieuws?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')