abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 13:25:41 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168683239
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Variant 2 -> 15 min sneller op de gehele lijn.
Dat rapport ken ik, en daar heb ik mijn tijden ook op gebaseerd. Om precies te zijn op het tijd-weg-diagram op pagina 63. En ik zou niet weten waar je tussen Wierden en Almelo die tijd aan zou willen besteden (tenzij je daar als stoptrein gaat rijden, maar dan is je hele voordeel weg).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168684082
Tussen wierden en Almelo als stopper zal je weinig tijd schelen ;)
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 14:07:13 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168684648
Waar ik Almelo zei bedoelde ik Enschede. Stop de tijd! Ik zet 2 jokers in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168684789
>:) :D
  zondag 5 februari 2017 @ 15:36:58 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168687091
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| Veld                               | Waarde                   |
|------------------------------------+--------------------------|
| #text                              | Speciale Trein           |
| @Code                              | SPC                      |
| @InfoStatus                        | Actueel                  |
| AchterBlijvenAchtersteTreinDeel    | N                        |
| AfstandPerronEindKopVertrekTrein   | 0                        |
| ExacteVertrekVertraging            | PT0S                     |
| GedempteVertrekVertraging          | PT0S                     |
| KorteNaam                          | Utrecht C                |
| LangeNaam                          | Utrecht Centraal         |
| MiddelNaam                         | Utrecht C.               |
| NietInstappen                      | N                        |
| RangeerBeweging                    | N                        |
| Reserveren                         | N                        |
| RitDatum                           | 2017-02-05               |
| RitId                              | 28325                    |
| SpeciaalKaartje                    | N                        |
| StationCode                        | UT                       |
| Toeslag                            | N                        |
| TreinEindBestemming(A):@InfoStatus | Actueel                  |
| TreinEindBestemming(A):KorteNaam   | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(A):LangeNaam   | Utrecht Maliebaan        |
| TreinEindBestemming(A):MiddelNaam  | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(A):StationCode | UTM                      |
| TreinEindBestemming(A):Type        | 0                        |
| TreinEindBestemming(A):UICCode     | 8400624                  |
| TreinEindBestemming(P):@InfoStatus | Gepland                  |
| TreinEindBestemming(P):KorteNaam   | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(P):LangeNaam   | Utrecht Maliebaan        |
| TreinEindBestemming(P):MiddelNaam  | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(P):StationCode | UTM                      |
| TreinEindBestemming(P):Type        | 0                        |
| TreinEindBestemming(P):UICCode     | 8400624                  |
| TreinFormule                       | 5                        |
| TreinNaam                          | Spoorwegmuseum           |
| TreinNummer                        | 28325                    |
| TreinStatus                        | 5                        |
| TreinVertrekSpoor(A):@InfoStatus   | Actueel                  |
| TreinVertrekSpoor(A):SpoorNummer   | 1                        |
| TreinVertrekSpoor(P):@InfoStatus   | Gepland                  |
| TreinVertrekSpoor(P):SpoorNummer   | 1                        |
| Type                               | 6                        |
| UICCode                            | 8400621                  |
| VertrekRichting                    | A                        |
| VertrekTijd(A):#text               | 2017-02-05T14:31:00.000Z |
| VertrekTijd(A):@InfoStatus         | Actueel                  |
| VertrekTijd(P):#text               | 2017-02-05T14:31:00.000Z |
| VertrekTijd(P):@InfoStatus         | Gepland                  |
| Vervoerder                         | NS                       |
| WijzigingType                      | 40                       |
So we just called him Fred
pi_168690041
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"
[ code verwijderd ]

Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst :D
pi_168690272
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst :D
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:24:26 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168690598
Dus. ERS Railways gaat er mee stoppen in April (in Nederland, Duitsland weet ik zo niet zeker). De Melzo-shuttle van BLS wordt weer door BLS zelf gereden, de Poznan gaat naar een andere vervoerder, als het goed is.
Vandaag reed er een machinist de Poznan-shuttle van Bad Bentheim naar de Europoort, en die wilde nog wel even een rondritje door het land doen. Hij heeft een rondritje Nederland aangevraagd:
Bad Bentheim - Deventer - Zwolle - Lelystad - Weesp - Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - IJsselmonde - Europoort.
Die had gelijk wat meer uurtjes, want normaal gaat het gewoon over Amersfoort via de Bijlmer naar Rotterdam.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:48:18 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691309
Mag een machinist dat zomaar zelf bedenken dan? Via Haarlem kan ik nog snappen door de storing Utrecht-Rotterdam vanmorgen, maar Deventer-Weesp via Zwolle :?

Wel benieuwd wat er voor de Poznan komt dan. PKP Cargo met Vectrons misschien? http://www.railcolor.net/(...)id=8048&action=dview
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 5 februari 2017 @ 18:51:12 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691393
Hij zal het ongetwijfeld besproken hebben bij zijn werkgever. De machinist in kwestie wilde nog even een leuk rondje Nederland doen.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:51:47 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691406
Maar ook rond Den Haag heeft er enige tijd geen treinverkeer gereden, maar ondanks dat hebben ze hem bij Weesp niet alsnog richting de Bijlmer en Gouda gestuurd.
Door dat geintje had Locon dus +180, want het pad +150 was al bezet door ERS.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:55:32 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691496
Hij had vanaf Leiden altijd nog via Alphen - Gouda - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht gekund natuurlijk als de storing niet opgelost was O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 5 februari 2017 @ 18:56:05 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691514
Dat is wel een mooi rondje, maar met al dat enkelspoor niet echt succesvol vrees ik.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:56:54 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691538
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:00:04 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168691617
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Volgens mij kruis je dan net buiten station Gouda en in Boskoop met dat pendeltje?

Als die in kwartiersdienst gaat rijden is dat afgelopen natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168691862
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was :')
  zondag 5 februari 2017 @ 19:19:02 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168692251
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:21:37 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168692331
Een 6400/G1206/G2000 mag maar 30km/h bij de Watergang tussen Woerden en Leiden. Aan kunstwerken denk ik aan bruggen en dergelijke?
Mogen geen stoomloks tussen Woerden en Leiden en Alphen ad Rijn en Gouda rijden.
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 19:22:56 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168692372
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:19 schreef greavy het volgende:
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer.
Waarom?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:24:12 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168692428
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was :')
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168692435
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom?
Vraagt speciale voorzieningen
pi_168692460
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
Want waaruit blijkt dat die trein een aparte club personeel heeft?
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:25:57 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168692475
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraagt speciale voorzieningen
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168692688
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
Aslast 20,5 vs 21,5 ton voor een 1700 plus maximaal 1500/2000A stroomafname op de lijn Gouda - Alphen, ipv 4000 normaal.
Een 1700 valt dus net in de categorie D, waar een 6400 in categorie C zit (D is vanaf 21 ton, dus ook een 1600/189/186 valt daaronder).

Edit: ik zie dat categorie D2 met beperkte snelheid plus extra beperkte snelheid bij kunstwerken wel is toegestaan op Gouda - Alphen. Echter Alphen - Leiden gaat sowieso niet, daar gelden dezelfde beperkingen als Alphen - Woerden.

[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 05-02-2017 19:42:43 ]
pi_168692768
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
Het is of alles of niets omdat je aan de voorkant niet weet welke lading er op termijn door een tunnel gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')