Voor een rit kan worden ingesteld of hij op de schermen moet verschijnen of niet. Voor die rit van afgelopen nacht stond die instelling dus niet goed. In de NS-app verscheen die rit niet, hij stond alleen in de systemen die door InfoPlus worden gevoed (schermen op de stations, OVinfo, OVtijden.com).quote:Op zaterdag 4 februari 2017 20:10 schreef greavy het volgende:
Sowieso mag het niet in het openbare RIS staan, maar ook dat gebeurt steeds.
Toevallig stond James1988 naast me toen ik die foto maakte. Helaas was het een verdwaalde Traxx die voorbij kwam rollen op dat tijdstip.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:53 schreef MTL het volgende:
Hé James1988, je hebt wat gemist vannacht op jouw station[ afbeelding ]twitter:hemmofa twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 03:05:12 Euh @NS_online , wat is hier de bedoeling van? En, mag ik mee? https://t.co/IBkuL1HVhB reageer retweet
De collega's van de webcare lijken nog niet helemaal door te hebben dat, sinds de nieuwe reeks treinnummers voor testtreinen, deze stelselmatig in de CTA's komen te staan
Jep, ontmaskerdquote:
Jaaa nieuwe knopjessssquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:19 schreef greavy het volgende:
Die Traxx-testritten zijn bijna altijd de 186 236 vanwege SW09 ofzo..
De 186 122 is ook nog steeds aan Bombardier verhuurd en zit - als het goed is - momenteel ergens in Duitsland.
Ik vind de 1619 toch nog mooier.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen:
[ link | afbeelding ]Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar.
Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland.
OK, jij staat om 02:38 naast een medeFOK!ker. Dat overkomt me niet vaak.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:31 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Toevallig stond James1988 naast me toen ik die foto maakte. Helaas was het een verdwaalde Traxx die voorbij kwam rollen op dat tijdstip.
Dat slapen is me ook wel een aantal keer gelukt. Of nouja, slapen. Dat was een olijke fok!ster en daarmee had ik andere dingen te doenquote:Op zaterdag 4 februari 2017 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, jij staat om 02:38 naast een medeFOK!ker. Dat overkomt me niet vaak.
Er naast slapen rond die tijd dan wel weer.
Stopt er geen Flixbus in je stad?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 16:57 schreef kurk_droog het volgende:
Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.)
Ik snapte al niet waarom je helemaal naar Hengelo ging voor dit ding, terwijl t strakgrijs zou gaan worden. Maar je hoopte nog op zon dus zo te lezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 20:27 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
4 Februari 2017 - Na vele jaren stilstand mocht de 1618 zijn benen weer strekken. Na een succesvolle losselok proefrit, kon hij vandaag met een treintje aan de haal.
Bij de Westermaat bij Hengelo passeert de recent terug in dienst gekomen CapTrain 1618 met een graantrein.
De 1618 heeft de graantrein opgehaald in Amersfoort (komt uit Barneveld), en brengt de trein naar Bad Bentheim.
Mij nietquote:Op zaterdag 4 februari 2017 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, jij staat om 02:38 naast een medeFOK!ker. Dat overkomt me niet vaak.
Er naast slapen rond die tijd dan wel weer.
Mwah, kunnen de perrons op "de" corridor kunnen toch wel 14 bakken VIRM aan?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nóg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Gelukkig niet mijn fout dus, vond het al zo raar... Hengelo kon ik vanmiddag niet meer redden door een verjaardag helaas, maar ik ga er vanuit dat de 1618 het langer volhoudt dan de 1304.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 23:09 schreef greavy het volgende:
Oh, en in Almelo de trein uit rennen omdat ik doorkreeg dat er een CapTrain treintje 41366 (buizen?) onderweg zou zijn uit Bentheim naar Kijfhoek.
Gepland door Almelo op spoor 5 (ja, ook even nagevraagd achteraf Dennis!), maar hij over perronspoor 4 ging, en toen natuurlijk geen wolk te vinden was in de lucht... Bleek het niet het geplande CapTrain-treintje te zijn, maar een extra treintje van RRF.
Dat treintje van CapTrain is nog steeds niet uit Bentheim vertrokken volgens de systemen, dus die zal wel gruwelijk te laat zijn (inmiddels minstens +800, en niet opgeheven).
Daar ben ik mee gestopt, daar komen kinderen van.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 22:14 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Dat slapen is me ook wel een aantal keer gelukt. Of nouja, slapen. Dat was een olijke fok!ster en daarmee had ik andere dingen te doen
Gezelligheid!quote:Maar eh, ik was bij hem op bezoek om bij te beppen en aan een project te werken.
Ieuwquote:Op zondag 5 februari 2017 09:06 schreef Duvel het volgende:
Daar ben ik mee gestopt, daar komen kinderen van.
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.quote:Op zondag 5 februari 2017 01:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mwah, kunnen de perrons op "de" corridor kunnen toch wel 14 bakken VIRM aan?
Als 84 bakken per uur nog niet voldoende zijn kunnen we de conclusie trekken dat te veel mensen op de verkeerde locatie werken of wonen
Is er dan zoveel reisbehoefte tussen Enschede en Almelo dat het een extra trein rechtvaardigt?quote:Op zondag 5 februari 2017 02:17 schreef dennistd het volgende:
Ik heb trouwens aan de hand van de Locov-documenten over dienstregeling 2018 een poging gedaan om de dienstregeling in Twente te reconstrueren: http://dennistd.nl/trein/twente2018.htm
Je moet wat op een zaterdagavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |