Dan ga je combineren en aftrappen te Amsterdam..quote:Op zondag 5 februari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Waarom dan die extra trein niet vanaf Almelo laten rijden, daar heeft heeft Almelo zo'n handig zakspoortje voor.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | FredvZ's treinstelteller Start : 03-Feb-17 00:00 Actueel : 04-Feb-17 00:00 Type : Aant Tot. % SGM2 : 17 30 56.67 SGM3 : 52 60 86.67 SLT4 : 62 69 89.86 SLT6 : 54 62 87.10 ICM3 : 78 87 89.66 ICM4 : 46 50 92.00 VIRM4 : 88 93 94.62 VIRM6 : 73 77 94.81 DDZ4 : 23 30 76.67 DDZ6 : 14 20 70.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 12 21 57.14 FLIRT4 : 10 20 50.00 DDAR3 : 14 18 77.78 DDM1-4 : 7 11 63.64 DM90 : 17 22 77.27 + FredvZ's treinstelteller Start : 04-Feb-17 00:00 Actueel : 05-Feb-17 00:00 Type : Aant Tot. % SGM2 : 11 30 36.67 SGM3 : 42 60 70.00 SLT4 : 45 69 65.22 SLT6 : 50 62 80.65 ICM3 : 60 87 68.97 ICM4 : 41 50 82.00 VIRM4 : 71 93 76.34 VIRM6 : 65 77 84.42 DDZ4 : 23 30 76.67 DDZ6 : 12 20 60.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 10 21 47.62 FLIRT4 : 10 20 50.00 DDAR3 : 11 18 61.11 DDM1-4 : 4 11 36.36 DM90 : 10 22 45.45 |
Dan zitten er te weinig mensen inquote:Op zondag 5 februari 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom dan die extra trein niet vanaf Almelo laten rijden, daar heeft heeft Almelo zo'n handig zakspoortje voor.
quote:
DSSAquote:Op zondag 5 februari 2017 12:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je combineren en aftrappen te Amsterdam..
Van wie zijn die Flirt2's?quote:Op zondag 5 februari 2017 12:23 schreef FredvZ het volgende:
Vrijdag vs. Zaterdag:
[ code verwijderd ]
er zijn weer een FLIRT drietje en twee viertjes bijgekomenquote:Op zondag 5 februari 2017 12:23 schreef FredvZ het volgende:
Vrijdag vs. Zaterdag:
[ code verwijderd ]
Dan neem ik wel de directe verbinding zonder overstap, je moet het mensen niet te moeilijk maken hequote:Op zondag 5 februari 2017 12:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Reizigers uit Enschede kunnen toch met de 7000 naar Almelo en daar crossplatform overstappen op de 17900 naar Zwolle?
NS-dochter Abellio. Die pendelen daarmee tussen Gouda en Alphen a/d Rijn met R-net stickers.quote:
Dan laat je wel 22 minuten tijdwinst liggenquote:Op zondag 5 februari 2017 12:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan neem ik wel de directe verbinding zonder overstap, je moet het mensen niet te moeilijk maken he
en NSR uniformenquote:Op zondag 5 februari 2017 12:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
NS-dochter Abellio. Die pendelen daarmee tussen Gouda en Alphen a/d Rijn met R-net stickers.
Thnx.quote:Op zondag 5 februari 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn weer een FLIRT drietje en twee viertjes bijgekomen
En NS OBIS, echter zonder de feature die vertelt op welk station je bent, wat de volgende stations zijn en wat de aankomst tijd is.quote:
Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11..quote:Op zondag 5 februari 2017 12:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan laat je wel 22 minuten tijdwinst liggen
Voor 22 minuten stap ik wel over.
Ontzettend Butt Info Systeem?quote:Op zondag 5 februari 2017 12:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En NS OBIS, echter zonder de feature die vertelt op welk station je bent, wat de volgende stations zijn en wat de aankomst tijd is.
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.quote:Op zondag 5 februari 2017 12:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 | ReisInformatieProductDVS: - @TimeStamp: 1- 2017-02-05T11:35:06.000Z - @Versie: 1- 6.2 - DynamischeVertrekStaat: 1- RitId: 12- 32243 1- RitDatum: 12- 2017-02-05 1- RitStation: 12- StationCode: 123- RV 12- Type: 123- 0 12- KorteNaam: 123- Reuver 12- MiddelNaam: 123- Reuver 12- LangeNaam: 123- Reuver 12- UICCode: 123- 8400518 1- Trein: 12- TreinNummer: 123- 32243 12- TreinSoort: 123- @Code: 1234- ST 123- #text: 1234- Stoptrein 12- TreinFormule: 123- 1 12- TreinStatus: 123- 0 12- Vervoerder: 123- Arriva 12- Reserveren: 123- N 12- Toeslag: 123- N 12- NietInstappen: 123- N 12- AchterBlijvenAchtersteTreinDeel: 123- N 12- RangeerBeweging: 123- N 12- SpeciaalKaartje: 123- N 12- TreinEindBestemming: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 12- PresentatieTreinEindBestemming: 12345- Roermond 12- VertrekTijd: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- #text: 1234- 2017-02-05T12:45:00.000Z 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- #text: 1234- 2017-02-05T12:45:00.000Z 12- ExacteVertrekVertraging: 123- PT0S 12- GedempteVertrekVertraging: 123- PT0S 12- TreinVertrekSpoor: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- SpoorNummer: 1234- 1 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- SpoorNummer: 1234- 1 12- PresentatieTreinVertrekSpoor: 12345- 1 12- VertrekRichting: 123- B 12- AfstandPerronEindKopVertrekTrein: 123- 0 12- TreinVleugel: 123- TreinVleugelVertrekSpoor: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- SpoorNummer: 1234- 1 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- SpoorNummer: 1234- 1 123- PresentatieTreinVleugelVertrekSpoor: 123456- 1 123- TreinVleugelEindBestemming: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 123- PresentatieTreinVleugelEindBestemming: 123456- Roermond 123- StopStations: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- Station: 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- Station: 123- MaterieelDeelDVS: 1234- MaterieelSoort: 12345- GTW 1234- MaterieelAanduiding: 12345- 2/8 1234- MaterieelLengte: 12345- 5594 1234- MaterieelDeelEindBestemming: 123- @InfoStatus: 1234- Gepland 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 123- @InfoStatus: 1234- Actueel 123- StationCode: 1234- RM 123- Type: 1234- 5 123- KorteNaam: 1234- Roermond 123- MiddelNaam: 1234- Roermond 123- LangeNaam: 1234- Roermond 123- UICCode: 1234- 8400523 1234- PresentatieMaterieelDeelEindBestemming: 1234567- Roermond |
Welke dienstregeling heb jij die ik niet heb?quote:Op zondag 5 februari 2017 12:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.
Amsterdam Amstel, Bijlmer, Sloterdijk, Zuid is allemaal max 12.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Ik kijk naar dat schema dan dennistdquote:Op zondag 5 februari 2017 12:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke dienstregeling heb jij die ik niet heb?
Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdfquote:Op zondag 5 februari 2017 13:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kijk naar dat schema dan dennistd
Dat rapport ken ik, en daar heb ik mijn tijden ook op gebaseerd. Om precies te zijn op het tijd-weg-diagram op pagina 63. En ik zou niet weten waar je tussen Wierden en Almelo die tijd aan zou willen besteden (tenzij je daar als stoptrein gaat rijden, maar dan is je hele voordeel weg).quote:Op zondag 5 februari 2017 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Variant 2 -> 15 min sneller op de gehele lijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | | Veld | Waarde | |------------------------------------+--------------------------| | #text | Speciale Trein | | @Code | SPC | | @InfoStatus | Actueel | | AchterBlijvenAchtersteTreinDeel | N | | AfstandPerronEindKopVertrekTrein | 0 | | ExacteVertrekVertraging | PT0S | | GedempteVertrekVertraging | PT0S | | KorteNaam | Utrecht C | | LangeNaam | Utrecht Centraal | | MiddelNaam | Utrecht C. | | NietInstappen | N | | RangeerBeweging | N | | Reserveren | N | | RitDatum | 2017-02-05 | | RitId | 28325 | | SpeciaalKaartje | N | | StationCode | UT | | Toeslag | N | | TreinEindBestemming(A):@InfoStatus | Actueel | | TreinEindBestemming(A):KorteNaam | Maliebaan | | TreinEindBestemming(A):LangeNaam | Utrecht Maliebaan | | TreinEindBestemming(A):MiddelNaam | Maliebaan | | TreinEindBestemming(A):StationCode | UTM | | TreinEindBestemming(A):Type | 0 | | TreinEindBestemming(A):UICCode | 8400624 | | TreinEindBestemming(P):@InfoStatus | Gepland | | TreinEindBestemming(P):KorteNaam | Maliebaan | | TreinEindBestemming(P):LangeNaam | Utrecht Maliebaan | | TreinEindBestemming(P):MiddelNaam | Maliebaan | | TreinEindBestemming(P):StationCode | UTM | | TreinEindBestemming(P):Type | 0 | | TreinEindBestemming(P):UICCode | 8400624 | | TreinFormule | 5 | | TreinNaam | Spoorwegmuseum | | TreinNummer | 28325 | | TreinStatus | 5 | | TreinVertrekSpoor(A):@InfoStatus | Actueel | | TreinVertrekSpoor(A):SpoorNummer | 1 | | TreinVertrekSpoor(P):@InfoStatus | Gepland | | TreinVertrekSpoor(P):SpoorNummer | 1 | | Type | 6 | | UICCode | 8400621 | | VertrekRichting | A | | VertrekTijd(A):#text | 2017-02-05T14:31:00.000Z | | VertrekTijd(A):@InfoStatus | Actueel | | VertrekTijd(P):#text | 2017-02-05T14:31:00.000Z | | VertrekTijd(P):@InfoStatus | Gepland | | Vervoerder | NS | | WijzigingType | 40 | |
Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatstquote:Op zondag 5 februari 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"
[ code verwijderd ]
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.quote:Op zondag 5 februari 2017 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst
Volgens mij kruis je dan net buiten station Gouda en in Boskoop met dat pendeltje?quote:Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd wasquote:Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Waarom?quote:Op zondag 5 februari 2017 19:19 schreef greavy het volgende:
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer.
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:07 schreef MTL het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was
Want waaruit blijkt dat die trein een aparte club personeel heeft?quote:Op zondag 5 februari 2017 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.quote:
Aslast 20,5 vs 21,5 ton voor een 1700 plus maximaal 1500/2000A stroomafname op de lijn Gouda - Alphen, ipv 4000 normaal.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
Het is of alles of niets omdat je aan de voorkant niet weet welke lading er op termijn door een tunnel gaat.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |