abonnement Unibet Coolblue
pi_168681895
Wel tussen die plaatsen en Zwolle
pi_168681904
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Dan ga je combineren en aftrappen te Amsterdam..
  zondag 5 februari 2017 @ 12:22:01 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168681974
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:16 schreef b2py het volgende:
Wel tussen die plaatsen en Zwolle
Waarom dan die extra trein niet vanaf Almelo laten rijden, daar heeft heeft Almelo zo'n handig zakspoortje voor.
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 12:23:13 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168681992
Vrijdag vs. Zaterdag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
FredvZ's treinstelteller
Start   : 03-Feb-17 00:00
Actueel : 04-Feb-17 00:00
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 17    30      56.67
SGM3    : 52    60      86.67
SLT4    : 62    69      89.86
SLT6    : 54    62      87.10
ICM3    : 78    87      89.66
ICM4    : 46    50      92.00
VIRM4   : 88    93      94.62
VIRM6   : 73    77      94.81
DDZ4    : 23    30      76.67
DDZ6    : 14    20      70.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  : 12    21      57.14
FLIRT4  : 10    20      50.00
DDAR3   : 14    18      77.78
DDM1-4  :  7    11      63.64
DM90    : 17    22      77.27

+

FredvZ's treinstelteller
Start   : 04-Feb-17 00:00
Actueel : 05-Feb-17 00:00
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 11    30      36.67
SGM3    : 42    60      70.00
SLT4    : 45    69      65.22
SLT6    : 50    62      80.65
ICM3    : 60    87      68.97
ICM4    : 41    50      82.00
VIRM4   : 71    93      76.34
VIRM6   : 65    77      84.42
DDZ4    : 23    30      76.67
DDZ6    : 12    20      60.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  : 10    21      47.62
FLIRT4  : 10    20      50.00
DDAR3   : 11    18      61.11
DDM1-4  :  4    11      36.36
DM90    : 10    22      45.45
So we just called him Fred
pi_168681997
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom dan die extra trein niet vanaf Almelo laten rijden, daar heeft heeft Almelo zo'n handig zakspoortje voor.
Dan zitten er te weinig mensen in
  zondag 5 februari 2017 @ 12:25:04 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682012
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zitten er te weinig mensen in
:?
Reizigers uit Enschede kunnen toch met de 7000 naar Almelo en daar crossplatform overstappen op de 17900 naar Zwolle?
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 februari 2017 @ 12:25:57 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168682022
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga je combineren en aftrappen te Amsterdam..
DSSA :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168682025
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:23 schreef FredvZ het volgende:
Vrijdag vs. Zaterdag:
[ code verwijderd ]

Van wie zijn die Flirt2's?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 februari 2017 @ 12:26:29 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168682030
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:23 schreef FredvZ het volgende:
Vrijdag vs. Zaterdag:
[ code verwijderd ]

er zijn weer een FLIRT drietje en twee viertjes bijgekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168682042
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:?
Reizigers uit Enschede kunnen toch met de 7000 naar Almelo en daar crossplatform overstappen op de 17900 naar Zwolle?
Dan neem ik wel de directe verbinding zonder overstap, je moet het mensen niet te moeilijk maken he
pi_168682070
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:26 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Van wie zijn die Flirt2's?
Gouda - Alphen
  zondag 5 februari 2017 @ 12:29:41 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682078
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:26 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Van wie zijn die Flirt2's?
NS-dochter Abellio. Die pendelen daarmee tussen Gouda en Alphen a/d Rijn met R-net stickers.
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 12:32:12 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682122
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan neem ik wel de directe verbinding zonder overstap, je moet het mensen niet te moeilijk maken he
Dan laat je wel 22 minuten tijdwinst liggen ;)

Voor 22 minuten stap ik wel over.
So we just called him Fred
pi_168682126
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

NS-dochter Abellio. Die pendelen daarmee tussen Gouda en Alphen a/d Rijn met R-net stickers.
en NSR uniformen :P
  zondag 5 februari 2017 @ 12:33:03 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682133
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn weer een FLIRT drietje en twee viertjes bijgekomen
Thnx.
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 12:34:16 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682162
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en NSR uniformen :P
En NS OBIS, echter zonder de feature die vertelt op welk station je bent, wat de volgende stations zijn en wat de aankomst tijd is.
So we just called him Fred
pi_168682185
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan laat je wel 22 minuten tijdwinst liggen ;)

Voor 22 minuten stap ik wel over.
Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11..
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 12:37:31 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168682228
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En NS OBIS, echter zonder de feature die vertelt op welk station je bent, wat de volgende stations zijn en wat de aankomst tijd is.
Ontzettend Butt Info Systeem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 februari 2017 @ 12:42:50 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682330
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11..
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 12:44:56 #170
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682368
Zou dit over te trein naar Roermond gaan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
ReisInformatieProductDVS:
- @TimeStamp:
1- 2017-02-05T11:35:06.000Z
- @Versie:
1- 6.2
- DynamischeVertrekStaat:
1- RitId:
12- 32243
1- RitDatum:
12- 2017-02-05
1- RitStation:
12- StationCode:
123- RV
12- Type:
123- 0
12- KorteNaam:
123- Reuver
12- MiddelNaam:
123- Reuver
12- LangeNaam:
123- Reuver
12- UICCode:
123- 8400518
1- Trein:
12- TreinNummer:
123- 32243
12- TreinSoort:
123- @Code:
1234- ST
123- #text:
1234- Stoptrein
12- TreinFormule:
123- 1
12- TreinStatus:
123- 0
12- Vervoerder:
123- Arriva
12- Reserveren:
123- N
12- Toeslag:
123- N
12- NietInstappen:
123- N
12- AchterBlijvenAchtersteTreinDeel:
123- N
12- RangeerBeweging:
123- N
12- SpeciaalKaartje:
123- N
12- TreinEindBestemming:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
12- PresentatieTreinEindBestemming:
12345- Roermond
12- VertrekTijd:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- #text:
1234- 2017-02-05T12:45:00.000Z
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- #text:
1234- 2017-02-05T12:45:00.000Z
12- ExacteVertrekVertraging:
123- PT0S
12- GedempteVertrekVertraging:
123- PT0S
12- TreinVertrekSpoor:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- SpoorNummer:
1234- 1
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- SpoorNummer:
1234- 1
12- PresentatieTreinVertrekSpoor:
12345- 1
12- VertrekRichting:
123- B
12- AfstandPerronEindKopVertrekTrein:
123- 0
12- TreinVleugel:
123- TreinVleugelVertrekSpoor:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- SpoorNummer:
1234- 1
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- SpoorNummer:
1234- 1
123- PresentatieTreinVleugelVertrekSpoor:
123456- 1
123- TreinVleugelEindBestemming:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
123- PresentatieTreinVleugelEindBestemming:
123456- Roermond
123- StopStations:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- Station:
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- Station:
123- MaterieelDeelDVS:
1234- MaterieelSoort:
12345- GTW
1234- MaterieelAanduiding:
12345- 2/8
1234- MaterieelLengte:
12345- 5594
1234- MaterieelDeelEindBestemming:
123- @InfoStatus:
1234- Gepland
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
123- @InfoStatus:
1234- Actueel
123- StationCode:
1234- RM
123- Type:
1234- 5
123- KorteNaam:
1234- Roermond
123- MiddelNaam:
1234- Roermond
123- LangeNaam:
1234- Roermond
123- UICCode:
1234- 8400523
1234- PresentatieMaterieelDeelEindBestemming:
1234567- Roermond
So we just called him Fred
pi_168682665
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.
Welke dienstregeling heb jij die ik niet heb?
  zondag 5 februari 2017 @ 13:11:06 #172
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168682894
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Amsterdam Amstel, Bijlmer, Sloterdijk, Zuid is allemaal max 12.
  zondag 5 februari 2017 @ 13:12:33 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168682933
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke dienstregeling heb jij die ik niet heb?
Ik kijk naar dat schema dan dennistd
So we just called him Fred
pi_168683088
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik kijk naar dat schema dan dennistd
Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Variant 2 -> 15 min sneller op de gehele lijn.
pi_168683145
Ik zit trouwens net te denken, kan je die materieelinzet die je nu per dag hebt ook naar 'per uur' uitwerken om de differentiering per uur te zien?
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 13:25:41 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168683239
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Variant 2 -> 15 min sneller op de gehele lijn.
Dat rapport ken ik, en daar heb ik mijn tijden ook op gebaseerd. Om precies te zijn op het tijd-weg-diagram op pagina 63. En ik zou niet weten waar je tussen Wierden en Almelo die tijd aan zou willen besteden (tenzij je daar als stoptrein gaat rijden, maar dan is je hele voordeel weg).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168684082
Tussen wierden en Almelo als stopper zal je weinig tijd schelen ;)
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 14:07:13 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168684648
Waar ik Almelo zei bedoelde ik Enschede. Stop de tijd! Ik zet 2 jokers in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168684789
>:) :D
  zondag 5 februari 2017 @ 15:36:58 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168687091
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| Veld                               | Waarde                   |
|------------------------------------+--------------------------|
| #text                              | Speciale Trein           |
| @Code                              | SPC                      |
| @InfoStatus                        | Actueel                  |
| AchterBlijvenAchtersteTreinDeel    | N                        |
| AfstandPerronEindKopVertrekTrein   | 0                        |
| ExacteVertrekVertraging            | PT0S                     |
| GedempteVertrekVertraging          | PT0S                     |
| KorteNaam                          | Utrecht C                |
| LangeNaam                          | Utrecht Centraal         |
| MiddelNaam                         | Utrecht C.               |
| NietInstappen                      | N                        |
| RangeerBeweging                    | N                        |
| Reserveren                         | N                        |
| RitDatum                           | 2017-02-05               |
| RitId                              | 28325                    |
| SpeciaalKaartje                    | N                        |
| StationCode                        | UT                       |
| Toeslag                            | N                        |
| TreinEindBestemming(A):@InfoStatus | Actueel                  |
| TreinEindBestemming(A):KorteNaam   | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(A):LangeNaam   | Utrecht Maliebaan        |
| TreinEindBestemming(A):MiddelNaam  | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(A):StationCode | UTM                      |
| TreinEindBestemming(A):Type        | 0                        |
| TreinEindBestemming(A):UICCode     | 8400624                  |
| TreinEindBestemming(P):@InfoStatus | Gepland                  |
| TreinEindBestemming(P):KorteNaam   | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(P):LangeNaam   | Utrecht Maliebaan        |
| TreinEindBestemming(P):MiddelNaam  | Maliebaan                |
| TreinEindBestemming(P):StationCode | UTM                      |
| TreinEindBestemming(P):Type        | 0                        |
| TreinEindBestemming(P):UICCode     | 8400624                  |
| TreinFormule                       | 5                        |
| TreinNaam                          | Spoorwegmuseum           |
| TreinNummer                        | 28325                    |
| TreinStatus                        | 5                        |
| TreinVertrekSpoor(A):@InfoStatus   | Actueel                  |
| TreinVertrekSpoor(A):SpoorNummer   | 1                        |
| TreinVertrekSpoor(P):@InfoStatus   | Gepland                  |
| TreinVertrekSpoor(P):SpoorNummer   | 1                        |
| Type                               | 6                        |
| UICCode                            | 8400621                  |
| VertrekRichting                    | A                        |
| VertrekTijd(A):#text               | 2017-02-05T14:31:00.000Z |
| VertrekTijd(A):@InfoStatus         | Actueel                  |
| VertrekTijd(P):#text               | 2017-02-05T14:31:00.000Z |
| VertrekTijd(P):@InfoStatus         | Gepland                  |
| Vervoerder                         | NS                       |
| WijzigingType                      | 40                       |
So we just called him Fred
pi_168690041
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"
[ code verwijderd ]

Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst :D
pi_168690272
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst :D
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:24:26 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168690598
Dus. ERS Railways gaat er mee stoppen in April (in Nederland, Duitsland weet ik zo niet zeker). De Melzo-shuttle van BLS wordt weer door BLS zelf gereden, de Poznan gaat naar een andere vervoerder, als het goed is.
Vandaag reed er een machinist de Poznan-shuttle van Bad Bentheim naar de Europoort, en die wilde nog wel even een rondritje door het land doen. Hij heeft een rondritje Nederland aangevraagd:
Bad Bentheim - Deventer - Zwolle - Lelystad - Weesp - Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - IJsselmonde - Europoort.
Die had gelijk wat meer uurtjes, want normaal gaat het gewoon over Amersfoort via de Bijlmer naar Rotterdam.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:48:18 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691309
Mag een machinist dat zomaar zelf bedenken dan? Via Haarlem kan ik nog snappen door de storing Utrecht-Rotterdam vanmorgen, maar Deventer-Weesp via Zwolle :?

Wel benieuwd wat er voor de Poznan komt dan. PKP Cargo met Vectrons misschien? http://www.railcolor.net/(...)id=8048&action=dview
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 5 februari 2017 @ 18:51:12 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691393
Hij zal het ongetwijfeld besproken hebben bij zijn werkgever. De machinist in kwestie wilde nog even een leuk rondje Nederland doen.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:51:47 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691406
Maar ook rond Den Haag heeft er enige tijd geen treinverkeer gereden, maar ondanks dat hebben ze hem bij Weesp niet alsnog richting de Bijlmer en Gouda gestuurd.
Door dat geintje had Locon dus +180, want het pad +150 was al bezet door ERS.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:55:32 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691496
Hij had vanaf Leiden altijd nog via Alphen - Gouda - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht gekund natuurlijk als de storing niet opgelost was O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 5 februari 2017 @ 18:56:05 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168691514
Dat is wel een mooi rondje, maar met al dat enkelspoor niet echt succesvol vrees ik.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:56:54 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168691538
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:00:04 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168691617
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Volgens mij kruis je dan net buiten station Gouda en in Boskoop met dat pendeltje?

Als die in kwartiersdienst gaat rijden is dat afgelopen natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168691862
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was :')
  zondag 5 februari 2017 @ 19:19:02 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168692251
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:21:37 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168692331
Een 6400/G1206/G2000 mag maar 30km/h bij de Watergang tussen Woerden en Leiden. Aan kunstwerken denk ik aan bruggen en dergelijke?
Mogen geen stoomloks tussen Woerden en Leiden en Alphen ad Rijn en Gouda rijden.
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 19:22:56 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168692372
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:19 schreef greavy het volgende:
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer.
Waarom?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:24:12 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168692428
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was :')
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168692435
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom?
Vraagt speciale voorzieningen
pi_168692460
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
Want waaruit blijkt dat die trein een aparte club personeel heeft?
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 19:25:57 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168692475
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraagt speciale voorzieningen
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168692688
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
Aslast 20,5 vs 21,5 ton voor een 1700 plus maximaal 1500/2000A stroomafname op de lijn Gouda - Alphen, ipv 4000 normaal.
Een 1700 valt dus net in de categorie D, waar een 6400 in categorie C zit (D is vanaf 21 ton, dus ook een 1600/189/186 valt daaronder).

Edit: ik zie dat categorie D2 met beperkte snelheid plus extra beperkte snelheid bij kunstwerken wel is toegestaan op Gouda - Alphen. Echter Alphen - Leiden gaat sowieso niet, daar gelden dezelfde beperkingen als Alphen - Woerden.

[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 05-02-2017 19:42:43 ]
pi_168692768
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
Het is of alles of niets omdat je aan de voorkant niet weet welke lading er op termijn door een tunnel gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')