ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Zelfscanner op 02-02-2017 22:57:46 ]
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik ben wel benieuwd welke prijsverhogingen we binnenkort kunnen verwachten nu Dijksma heeft toegezegd eindelijk iets te gaan doen aan de drempels die vervoerders opwerpen bij het terugkrijgen van je eigen geld.
Ja hoor. Nou weer gekut met de bovenleiding bij Stroe. Maar men heeft binnen vijf minuten een ploeg ter plaatse en gezien dat het goed was. Dus straks staan we waarschijnlijk gewoon twee uur stil midden op de Veluwe.
Op vrijdag 3 februari 2017 08:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ja hoor. Nou weer gekut met de bovenleiding bij Stroe. Maar men heeft binnen vijf minuten een ploeg ter plaatse en gezien dat het goed was. Dus straks staan we waarschijnlijk gewoon twee uur stil midden op de Veluwe.
Hè, railcatering 's ochtends tussen Utrecht en Amsterdam. Dat zie ik anders nooit. Zijn omloop is zeker in de war doordat Den Bosch-Eindhoven plat ligt?
Op vrijdag 3 februari 2017 08:17 schreef MTL het volgende: Of je er zo blij van was geworden als ie wel had gereden, weet ik niet De trein vanaf Amersfoort rijdt namelijk met één ICM-3
Ik ga denk ik nooit meer vergeten dat ik vandaag in treinstel 8-7-3-6 heb gezeten, het treinstel niet verder rijdt dan Zwolle en als ik in de rijrichting kijk ik links uit kan stappen.
Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
Op vrijdag 3 februari 2017 15:43 schreef J.B. het volgende: Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
Met het risico om met pek en veren uit dit topic gejaagd te worden: van Philadelphia naar Washington reisde ik per Greyhound. Van New York naar Philly wel met de trein gedaan, uit mijn hoofd had ik op Penn Station een treinkaartje naar Trenton gekocht (dat was de trein die ook Newark Airport aandeed). Daar stapte ik over op de trein naar Philadelphia en kocht ik in de trein iets van een dagkaart voor trein en bus die ook geldig was in Philadelphia zelf. Details zou ik vanavond even moeten opzoeken als ik thuis ben.
Als je weet waar de deuren zich gaan bevinden is dat een mooi systeem inderdaad.
Werkte in Japan inderdaad ook perfect en daar hadden ze geen dure led-schermen, die vervolgens alsnog de verkeerde plek aangaven omdat de machinist het niet zo goed had begrepen, voor nodig.
Op vrijdag 3 februari 2017 15:43 schreef J.B. het volgende: Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
Ja, NY naar DC, met tussenstop in Philadelphia. Maar dat was in 1997 . Weet alleen nog dat het een Amtrak trein was en ik een rolstoelplaats met achterlijk veel beenruimte had.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Serie over markante spoorlijnen, afl.:Zwitserland:Grindelwald-Kleine Scheidegg-Jungfraujoch.
Al vanaf 1850 werd Grindelwald bezocht door Engelse toeristen.Met de komst van de trein,rond 1900,kwamen er steeds meer vakantiegangers naar dit dorp.Dat gold ook voor de Nederlandse koninklijke familie.
Vanuit Grindelwald klimt de trein van de Wengern Alp Bahn (WAB) door een adembenemend landschap de berg op naar Kleine Scheidegg op ruim 2000 meter hoogte.
Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend.
Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend.
Hoe meer treinen je inplant, hoe meer er uit vallen.
Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nóg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Met het risico om met pek en veren uit dit topic gejaagd te worden: van Philadelphia naar Washington reisde ik per Greyhound. Van New York naar Philly wel met de trein gedaan, uit mijn hoofd had ik op Penn Station een treinkaartje naar Trenton gekocht (dat was de trein die ook Newark Airport aandeed). Daar stapte ik over op de trein naar Philadelphia en kocht ik in de trein iets van een dagkaart voor trein en bus die ook geldig was in Philadelphia zelf. Details zou ik vanavond even moeten opzoeken als ik thuis ben.
Ik ben ook van plan deels de bus te pakken. Ik denk dat ik van Washington DC naar Philadelphia de trein pak omdat het aanzienlijk sneller is dan de bus, maar de tijdwinst tussen Philadelphia en NY is beperkt terwijl een buskaartje $30 goedkoper is dan Amtrak
Ik heb ook gelezen over Septa en NJ Transit, maar de reistijd is langer en over de overstaptijd heb ik ook m'n twijfels. Ik vraag me overigens ook af hoe het met de punctualiteit van Amtrak in die regio zit, als die treinen met veel vertraging rijden kan ik net zo goed voor de goedkopere bus opteren.
Op vrijdag 3 februari 2017 21:36 schreef Dr_Flash het volgende: "Als u hier de trein verlaat, denk dan aan uw bagage EN NEEM DEZE VOORAL OOK MEE!!! " Rot de tering eens op met die schijtlolligheid
Op vrijdag 3 februari 2017 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nóg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Waarom 3 Den Bosch Boxtel? En waarom 4 Utrecht - Den Bosch?