Helaas zie ik die niet zo gek veel én is het een timmerman die alleen een werkbus heeft omdat hij anders zijn gereedschap niet meekrijgt. 0,00 interesse in alles wat gemotoriseerd is.Niet echt een optie dus.quote:Op donderdag 2 februari 2017 19:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat zegt je vader ervan? Die weten dat soort dingen vaak wel.
Je wil advies.. je hebt er geen verstand van.. maar weet het wel.. uhu..quote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:36 schreef Dezain het volgende:
Nee ik vertrouw er wel op dat de distributie riem goed zit, anders hoor je toch dat getik van die kleppen ofzo? (Ja, ik heb er echt geen verstand van)
Bovendien draaide hij aan de andere kant van de motor. Die riem zit dus ergens links, en hij draaide rechts aan een klein-achtig iets? Ik zou zeggen dat dat de ontsteking is maar zou dus ook zomaar iets anders kunnen zijn..
En dat tikken doet ie niet langquote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je wil advies.. je hebt er geen verstand van.. maar weet het wel.. uhu..
Als de riem 1 tandje verkeerd staat, loopt de motor onregelmatig.. Dan kun je dat een beetje bij gaan stellen.. maar dat neemt het probleem niet weg..
Als je kleppen hoort tikken dan is er meer dan 1 tandje verschil..
Denk eerder de stroomverdeler, aan een bobine valt niet veel te draaien.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:57 schreef Jism het volgende:
Heeft ie aan de bobine gedraaid?
Ontsteking lijkt zo niet goed te staan. Vraag 'm desnoods na aanpassingen even een rondje ermee te doen.
Dat begrijp ik ook wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:15 schreef Fer het volgende:
Tandje verkeerd en door aan de verdeler te draaien, loopt de omtsteking wel weer wat op tijd, maar de kleppen nog steeds niet.
Ken de auto van TS niet maar vaak is t ff 2 kapjes los en ff ontspannen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 03:56 schreef Stien_Struis het volgende:
Garagehouder gaat daar niet blij met zijn, de hele boel moet weer open.
Distributieriem op tijd zetten is VMBO lesstof.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ken de auto van TS niet maar vaak is t ff 2 kapjes los en ff ontspannen.
Als de garage echter een dergelijk karweitje niet fatsoenlijk naloopt zou ik er niet meer langs gaan. Foutje kan gebeuren maar ze merken toch dat dat ding niet rijdt als ze hem de werkplaats uitrijden.
Bij welke Lancia zat de riem nou ook alweer midden tussen de cilinders?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ken de auto van TS niet maar vaak is t ff 2 kapjes los en ff ontspannen.
Als de garage echter een dergelijk karweitje niet fatsoenlijk naloopt zou ik er niet meer langs gaan. Foutje kan gebeuren maar ze merken toch dat dat ding niet rijdt als ze hem de werkplaats uitrijden.
Italiaans is sowieso kut, dan ben je om de 3 jaar de lul.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Bij welke Lancia zat de riem nou ook alweer midden tussen de cilinders?
Italiaans is top.. rijd perfect..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:17 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Italiaans is sowieso kut, dan ben je om de 3 jaar de lul.
Beetje heimwee naar Alfa Giulietta heb ik nog steeds wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Italiaans is top.. rijd perfect..
Als het rijd..
En het kost een vermogen om dat zo te houden...
Maar wel karakterbakken..
Dat zeg ik.. leuk spul... en veel leuker met heule ouderwetsche carburateurs... (die nooit goed stonden, of versleten waren )quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:25 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Beetje heimwee naar Alfa Giulietta heb ik nog steeds wel.
2.0 met 4 Webers.
[ afbeelding ]
Ja 2 dubbele, dat ging als de brandweer, was zelfs sneller dan Ferrari op de 1e meters wanneer die nog op gang moest komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. leuk spul... en veel leuker met heule ouderwetsche carburateurs... (die nooit goed stonden, of versleten waren )
Maar waren dat niet gewoon 2 dubbele webers?
Ja maar die waren er wel meer... de 3 liter v6 had 3 dubbele...quote:Op zaterdag 4 februari 2017 04:37 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ja 2 dubbele, dat ging als de brandweer, was zelfs sneller dan Ferrari op de 1e meters wanneer die nog op gang moest komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |