abonnement Unibet Coolblue
pi_169136703
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteren weer een mail van een recruiter met een gigantische spelfout.. en dan vraag ik mij ook af: het is verdomme je werk, hoe dan?! En dan doodleuk nog 'foutloos Nederlands' in de eisen zetten. :') Bestaat er geen baan om de fouten van uitzendbureaus te herstellen? :P
Een grammatica fout (wat in groep 4 wordt behandeld) in een geautomatiseerde e-mail, die naar elke klant wordt gestuurd die iets besteld lijkt me toch wel wat erger :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169136716
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een grammatica fout (wat in groep 4 wordt behandeld) in een geautomatiseerde e-mail, die naar elke klant wordt gestuurd die iets besteld lijkt me toch wel wat erger :Y
Ik zie het dan maar als pluspunt dat zulke fouten mij meteen opvallen. Genoeg mensen die het niet eens doorhebben :')
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:56:48 #203
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169136719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een grammatica fout (wat in groep 4 wordt behandeld) in een geautomatiseerde e-mail, die naar elke klant wordt gestuurd die iets besteld lijkt me toch wel wat erger :Y
Zodra je bol.com daarop attent maakt heb je kans dat zij de stagiaire de schuld gaan geven :Y
pi_169136725
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Drie jaar ouder en is wel een type dat heel makkelijk en snel contacten legt, slijmt etc. :P Dus verbaasd mij niks, maar wel bizar dat we in 't zelfde gebouw wonen.
Of hij is goed in zijn werk, neemt initiatief en is ook nog eens sociaal. 8)7
pi_169136753
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:57 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Of hij is goed in zijn werk, neemt initiatief en is ook nog eens sociaal. 8)7
Kan ook, maar heb deels met 'm samengewerkt vroeger en toen was het ook al een haantje-de-voorste type wat niet iedereen kon waarderen. Maar heeft 'm blijkbaar geen windeieren gelegd. Misschien gaat het daarom bij mij ook wel fout, zelfvertrouwen niet uitstralen itt mensen die dat wel doen ook al zijn ze niet altijd beter.
pi_169136810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Kan ook, maar heb deels met 'm samengewerkt vroeger en toen was het ook al een haantje-de-voorste type wat niet iedereen kon waarderen. Maar heeft 'm blijkbaar geen windeieren gelegd. Misschien gaat het daarom bij mij ook wel fout, zelfvertrouwen niet uitstralen itt mensen die dat wel doen ook al zijn ze niet altijd beter.
Of ze zijn gewoon wel beter. Besef gewoon dat je geen ervaring hebt, dus dat vakgenoten per definitie beter zijn. Je hebt inmiddels alle reden om onzeker te zijn, maar schuwt nog steeds iedere vorm van zelfreflectie. Allemaal prima, jij bent degene met de uitkering, maar iedereen die het wel goed doet wegzetten als slijmerds of haantje de voorste.. :r
pi_169136895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:38 schreef yats het volgende:

[..]

Tja, dat is inderdaad lastig. In werlke regio zoek je een stage? Dat van het moeilijk werk vinden herken ik wel, maar een stage vinden lukte me zowel in Maastricht als in Arnhem nog relatief eenvoudig.
Ministerie van veiligheid en justitie, OM landelijk als regionaal parket , rechtbank noord-nederland.

Heb nog niet bij advocatenkantoren geprobeerd.
pi_169137067
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Dus verbaasd mij niks
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteren weer een mail van een recruiter met een gigantische spelfout.. en dan vraag ik mij ook af: het is verdomme je werk, hoe dan?! En dan doodleuk nog 'foutloos Nederlands' in de eisen zetten. :') Bestaat er geen baan om de fouten van uitzendbureaus te herstellen? :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Ik zie het dan maar als pluspunt dat zulke fouten mij meteen opvallen. Genoeg mensen die het niet eens doorhebben :')
:')

`Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.`

[ Bericht 6% gewijzigd door Xenofiel op 25-02-2017 16:24:56 ]
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169137318
Keer op keer.
Ja doei.
pi_169137463
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
Keer op keer.
Gefeliciteerd. Mooie kansen las ik. Tof.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 17:01:59 #211
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169137632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:08 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ministerie van veiligheid en justitie, OM landelijk als regionaal parket , rechtbank noord-nederland.

Heb nog niet bij advocatenkantoren geprobeerd.
Die krijgen vaak honderden verzoeken om een stageplaats, dat maakt het inderdaad lastig. Al had ik de rechtbank noord Nederland nog wel een kans gegeven. Bel je ze vooraf en achteraf ook op?

Mijn stages waren beide bij advocatenkantoren. Die zijn vaak wat makkelijker te vinden, al moet je wel oppassen dat je duidelijke afspraken maakt en geen slaaf word die alleen maar misbruikt word. Ik wilde zelf overigens ook richting advocatuur, dat maakte de stage interessant. Al werk ik nu (naast mijn eigen bedrijf) bij een verzekeraar in een baan waar ik eigenlijk voor overgekwalificeerd ben :') Maar liever dat dan mijn handje ophouden bij de staat.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169148209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Drie jaar ouder en is wel een type dat heel makkelijk en snel contacten legt, slijmt etc. :P Dus verbaasd mij niks, maar wel bizar dat we in 't zelfde gebouw wonen.
Bizar dat mensen die het wel voor elkaar hebben meteen slijmballen zijn.
pi_169148223
Mooi hè?
Ja doei.
pi_169148654
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2017 02:36 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi hè?
Weet niet of je het tegen mij had, maar :Y
Lees hier al een tijdje mee, was zelf op zoek, en heb genoten van hoe je steeds enthousiaster werd in je zoektocht. Denk zelfs dat je beter bent geworden, doordat je niet gelijk een plaats toegewezen hebt gekregen bij je huidige instelling.

Well done. :7
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169148667
quote:
En om antwoord op je vraag te geven. Stap gewoon op die gozer af, vertel hem hoe de vork in de steel zit, dat je al maanden zoekt en nergens aangenomen wordt, vanwege (oa.) het gebrek in ervaring en overtuigingskracht. Vraag hem of hij je kan helpen, niet zozeer aan een baan, maar meer aan een pad.

Het zou alleen wel handig zijn als je eerst ergens respect voor hem en zijn weg kan opbrengen, voordat je om hulp gaat vragen. De afgunst die je nu voelt straat namelijk van je teksten af.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169157175
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:01 schreef yats het volgende:

[..]

Die krijgen vaak honderden verzoeken om een stageplaats, dat maakt het inderdaad lastig. Al had ik de rechtbank noord Nederland nog wel een kans gegeven. Bel je ze vooraf en achteraf ook op?

Mijn stages waren beide bij advocatenkantoren. Die zijn vaak wat makkelijker te vinden, al moet je wel oppassen dat je duidelijke afspraken maakt en geen slaaf word die alleen maar misbruikt word. Ik wilde zelf overigens ook richting advocatuur, dat maakte de stage interessant. Al werk ik nu (naast mijn eigen bedrijf) bij een verzekeraar in een baan waar ik eigenlijk voor overgekwalificeerd ben :') Maar liever dat dan mijn handje ophouden bij de staat.
Kan mij ook omscholen richting IT op HBO niveau via een cursus en dan heb ik baangarantie en een hoger salaris dan ik met een master strafrecht heb :{

Ik wist dat de werkgelegenheid qua rechten niet top is maar moet zeggen dat het echt tegen valt. Een scriptie schrijven met in je achterhoofd dat je toch geen baan gaat vinden is niet echt leuk
pi_169157684
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:38 schreef Henrys het volgende:

[..]

Kan mij ook omscholen richting IT op HBO niveau via een cursus en dan heb ik baangarantie en een hoger salaris dan ik met een master strafrecht heb :{

Ik wist dat de werkgelegenheid qua rechten niet top is maar moet zeggen dat het echt tegen valt. Een scriptie schrijven met in je achterhoofd dat je toch geen baan gaat vinden is niet echt leuk
Dat strafrecht bagger is qua baankansen is al vrij lang bekend, helaas.
pi_169157690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Kan ook, maar heb deels met 'm samengewerkt vroeger en toen was het ook al een haantje-de-voorste type wat niet iedereen kon waarderen. Maar heeft 'm blijkbaar geen windeieren gelegd. Misschien gaat het daarom bij mij ook wel fout, zelfvertrouwen niet uitstralen itt mensen die dat wel doen ook al zijn ze niet altijd beter.
Jij gunt een ander ook niks he?
  zondag 26 februari 2017 @ 17:34:30 #219
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169158493
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat strafrecht bagger is qua baankansen is al vrij lang bekend, helaas.
Niet toen ik mijn studie begon. Maar ook in de andere gebieden is het belabberd (uitgezonderd belastingrecht). Veel werkgevers profiteren nog steeds optimaal van de jarenlange bezuinigingen in de rechtspraak en bij de overheid waardoor er een overschot aan juristen is terwijl er meer dan genoeg werk is. En als jurist met nul tot vijf jaar ervaring ben je vaak al blij met een enigszins gerelateerde baan die de huur in ieder geval betaald.Jammer genoeg hoor je daar de politiek niet over.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169158549
Als IT-jurist komt je relatief makkelijk aan werk in deze tijden.
pi_169158557
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2017 07:06 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

Weet niet of je het tegen mij had, maar :Y
Lees hier al een tijdje mee, was zelf op zoek, en heb genoten van hoe je steeds enthousiaster werd in je zoektocht. Denk zelfs dat je beter bent geworden, doordat je niet gelijk een plaats toegewezen hebt gekregen bij je huidige instelling.

Well done. :7
Is maar een kort project hoor van een maandje, maar hopelijk dus wel mogelijkheid tot langer. Al gaat m'n voorkeur wel echt uit naar de instelling waar ik donderdag m'n mail voor heb gestuurd. Dat zou echt de ideale omgeving zijn om door te groeien en dingen te leren, naast natuurlijk wat ik al geleerd heb in de groep brengen.

Heb me ook voorgenomen om de zoektocht zo positief mogelijk te blijven benaderen, hoe lastig en zwaar dat ook kan worden. Ik vind het doodeng en weet dat de competitie moordend is, en soms is het nu al vrij makkelijk om 's avonds op de bank te zitten en te denken ' oh man... dit gaat kut/wordt niks/wat als...' maar daar heb je alleen zo weinig aan in de praktijk. Net als met alles, eigenlijk: van simpen en miespelen wordt niemand beter. Dus, actief schouders eronder blijven zetten en actief positief blijven.
Ja doei.
  zondag 26 februari 2017 @ 17:41:17 #222
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169158600
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:38 schreef Harmankardon het volgende:
Als IT-jurist komt je relatief makkelijk aan werk in deze tijden.
En hoe word je dat?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169158649
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:41 schreef yats het volgende:

[..]

En hoe word je dat?
Master it-recht is vaak al genoeg, als junior kom je daar mee aan de bak.
pi_169159224
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Is maar een kort project hoor van een maandje, maar hopelijk dus wel mogelijkheid tot langer. Al gaat m'n voorkeur wel echt uit naar de instelling waar ik donderdag m'n mail voor heb gestuurd. Dat zou echt de ideale omgeving zijn om door te groeien en dingen te leren, naast natuurlijk wat ik al geleerd heb in de groep brengen.

Heb me ook voorgenomen om de zoektocht zo positief mogelijk te blijven benaderen, hoe lastig en zwaar dat ook kan worden. Ik vind het doodeng en weet dat de competitie moordend is, en soms is het nu al vrij makkelijk om 's avonds op de bank te zitten en te denken ' oh man... dit gaat kut/wordt niks/wat als...' maar daar heb je alleen zo weinig aan in de praktijk. Net als met alles, eigenlijk: van simpen en miespelen wordt niemand beter. Dus, actief schouders eronder blijven zetten en actief positief blijven.
Je moet ergens beginnen. En of je nou binnenkomt voor een maand of voor een jaar, het gaat om de eerste stap over de drempel, zelfde vertrouwen is nodig.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169162177
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat strafrecht bagger is qua baankansen is al vrij lang bekend, helaas.
Is inderdaad niet alleen strafrecht, alleen fiscalisten komen nog vrij snel aan een baan maar bij de belastingdienst werken schijnt ook niet meer zo leuk te zijn
pi_169162244
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:19 schreef Henrys het volgende:

[..]

Is inderdaad niet alleen strafrecht, alleen fiscalisten komen nog vrij snel aan een baan maar bij de belastingdienst werken schijnt ook niet meer zo leuk te zijn
Er zijn idd weinig mensen die naar de Belastingdienst gaan.
Klopt wel dat het voor vrijwel alle rechtenmasters geldt hoor. Ken meerdere studenten met goede cijfers en een mooi cv die toch een half jaar moesten zoeken voordat ze een baan hadden. En dat waren dan de beste studenten van hun jaar.
  zondag 26 februari 2017 @ 21:11:19 #227
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169164338
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:43 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Master it-recht is vaak al genoeg, als junior kom je daar mee aan de bak.
Die boden ze op mijn universiteit niet aan. Hebben ze die niet alleen in Amsterdam?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 26 februari 2017 @ 21:15:38 #228
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169164547
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn idd weinig mensen die naar de Belastingdienst gaan.
Klopt wel dat het voor vrijwel alle rechtenmasters geldt hoor. Ken meerdere studenten met goede cijfers en een mooi cv die toch een half jaar moesten zoeken voordat ze een baan hadden. En dat waren dan de beste studenten van hun jaar.
Check...ik heb zelfs twee jaar moeten zoeken voordat ik iets relevants gevonden had (bij een gemeente). Al was dat onderbetaald en niet wat ik ambieerde. Dat zoek ik nu nog steeds overigens dus als iemand een interessante functie weet voor een jurist met inmiddels een paar jaar ervaring? ;)

Maar ik had dan ook de pech midden in de crisis af te studeren. Honderden afgestudeerden op slechts een paar functies ivm vacaturestops, joy.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169167416
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:11 schreef yats het volgende:

[..]

Die boden ze op mijn universiteit niet aan. Hebben ze die niet alleen in Amsterdam?
Daar ben ik overvraagd.
pi_169173968
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ineens gaat het rap!

Maandag op gesprek *O*
Ja na 3 gesprekken vele telefoongesprekken salarisonderhandelingen en noem maar op.

Hiep Hoi! een afwijzing omdat ik op een bepaald gebied geen ervaring zou hebben.....
Nu komt het mooiste nergens werd in de vacature en/of de vele gesprekken die specifieke ervaring genoemd....

En bedankt!

Tyfus recruiters :r :r :r :r :r :r :r :r
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169173991
Adem in, adem uit. Niet alles kan altijd overal staan, fouten maken is menselijk, en op naar de volgende.
Ja doei.
pi_169174475
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
Adem in, adem uit. Niet alles kan altijd overal staan, fouten maken is menselijk, en op naar de volgende.
Ik baal gewoon omdat ik er veel tijd en energie in heb gestoken en aan ALLE criteria voldeed.

En hopla ineens komt er een harde eis bij aan het eind van de selectieprocedure...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169174517
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn idd weinig mensen die naar de Belastingdienst gaan.
Klopt wel dat het voor vrijwel alle rechtenmasters geldt hoor. Ken meerdere studenten met goede cijfers en een mooi cv die toch een half jaar moesten zoeken voordat ze een baan hadden. En dat waren dan de beste studenten van hun jaar.
Komt ook omdat ze maar erg weinig vacatures hebben gehad voor WO-ers afgelopen jaren, tenzij je traineeship bent gaan doen.

Ga zelf hopelijk binnenkort de overstap maken naar Belastingdienst Buitenland, wachten op een nieuwe ronde vacatures
pi_169174867
quote:
15s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik baal gewoon omdat ik er veel tijd en energie in heb gestoken en aan ALLE criteria voldeed.

En hopla ineens komt er een harde eis bij aan het eind van de selectieprocedure...
Is ook niet leuk, maar even balen en doorgaan... :) Laat je niet kisten!
Ja doei.
pi_169176490
Zie trouwens dat een uitkering tegenwoordig gelijk is als maximaal lenen bij DUO (996~). Daar zou ik eigenlijk best wel riant van kunnen leven, zeker met huur en zorgtoeslag en af en toe wat bijverdienen
  maandag 27 februari 2017 @ 15:43:27 #236
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169178622
Men zegt vaak: bel van te voren even op voordat je een brief stuurt. Maar ik heb nooit een idee wat ik tijdens zo'n belafspraak moet vragen. Wat doen jullie? Zaken als 'hoe is het bedrijf' vraag ik liever in een gesprek.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169178696
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:36 schreef Henrys het volgende:
Zie trouwens dat een uitkering tegenwoordig gelijk is als maximaal lenen bij DUO (996~). Daar zou ik eigenlijk best wel riant van kunnen leven, zeker met huur en zorgtoeslag en af en toe wat bijverdienen
Hmm het is eigenlijk gewoon 1400 euro aan inkomen, dus de wil om te gaan werken is dan niet zo heel groot. Buiten gewoon een normale daginvulling en collega's. Merk wel dat ik kritisch ben geworden. Banen waar je 1,5 uur enkele reis voor moet reizen en maar een paar uur per week kan werken reageer ik al niet meer op omdat ik inderdaad toch inkomen heb en omdat het de eerste 900 euro niet loont, alles wordt namelijk ingehouden. Alleen als een baan 1000+ euro per maand opbrengt is het de moeite. Heb nog 3 sollicitaties lopen wel.
  maandag 27 februari 2017 @ 15:59:05 #238
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169178887
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hmm het is eigenlijk gewoon 1400 euro aan inkomen, dus de wil om te gaan werken is dan niet zo heel groot. Buiten gewoon een normale daginvulling en collega's. Merk wel dat ik kritisch ben geworden. Banen waar je 1,5 uur enkele reis voor moet reizen en maar een paar uur per week kan werken reageer ik al niet meer op omdat ik inderdaad toch inkomen heb en omdat het de eerste 900 euro niet loont, alles wordt namelijk ingehouden. Alleen als een baan 1000+ euro per maand opbrengt is het de moeite. Heb nog 3 sollicitaties lopen wel.
1400 euro? Whut? Sinds wanneer is dat? Dat is inclusief - en huurtoeslag neem ik aan? Dat scheelt bijna niets met mijn huidige inkomen als ik inkomen uit mijn eigen bedrijf niet mee tel. Al blijf ik erbij dat ik liever werk dan lui op de bank niets doe en de wereld vervloek en de schuld geef van mijn laksheid. Dat zou je ook eens moeten proberen, ook met het oog op een gat in je cv bij toekomstige sollicitaties.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169178923
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:59 schreef yats het volgende:

[..]

1400 euro? Whut? Sinds wanneer is dat? Dat is inclusief - en huurtoeslag neem ik aan? Dat scheelt bijna niets met mijn huidige inkomen als ik inkomen uit mijn eigen bedrijf niet mee tel. Al blijf ik erbij dat ik liever werk dan lui op de bank niets doe en de wereld vervloek en de schuld geef van mijn laksheid. Dat zou je ook eens moeten proberen, ook met het oog op een gat in je cv bij toekomstige sollicitaties.
Ach waarom, hij kan het zich toch prima veroorloven om kritisch te zijn? ;( Waarom werken voor je geld als je het ook gratis krijgt ;(
pi_169178954
quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:43 schreef Yesse het volgende:
Men zegt vaak: bel van te voren even op voordat je een brief stuurt. Maar ik heb nooit een idee wat ik tijdens zo'n belafspraak moet vragen. Wat doen jullie? Zaken als 'hoe is het bedrijf' vraag ik liever in een gesprek.
Goed excuus is altijd als er geen naam in de advertentie staat en je dan even vraagt aan wie je de brief het beste kunt richten. En het lijkt me dat je altjid wel een paar kleine vragen hebt, aan de hand van de website ofzo. Maar doe het alleen als je echt wat wilt weten. Wat ik nog het beste vind is even vragen om een bevestiging een dag later ofzo of ze de sollicitatie hebben ontvangen en of ze nog meer nodig hebben. Dat laat zien dat je de baan écht wilt enzo :) en als je een gesprek hebt gehad na het gesprek nog even mailen om te laten zien dat je het leuk vond (als dat zo was).
Ja doei.
pi_169179329
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:59 schreef yats het volgende:

[..]

1400 euro? Whut? Sinds wanneer is dat? Dat is inclusief - en huurtoeslag neem ik aan? Dat scheelt bijna niets met mijn huidige inkomen als ik inkomen uit mijn eigen bedrijf niet mee tel. Al blijf ik erbij dat ik liever werk dan lui op de bank niets doe en de wereld vervloek en de schuld geef van mijn laksheid. Dat zou je ook eens moeten proberen, ook met het oog op een gat in je cv bij toekomstige sollicitaties.
Inclusief toeslagen ja. Ik zit er ook wel bijna doorheen hoor. Gisteravond een halve inzakking van verveling en vandaag gaat nog wel omdat ik ff de stad was ingegaan en daar leuke feestende mensen zag. Maar ja nu zit ik weer thuis voor een onbekende periode. Zag vanmorgen een leuke baan maar weinig uren en ook een uur verderop. Ook al is alles beter dan thuiszitten, reageer ik niet omdat ik er niks mee opschiet qua huidige inkomsten. Het kost me zelfs geld ivm de reiskosten. Dan wacht ik liever tot een soortgelijke functie in de buurt voorbij komt.
pi_169180456
@D; nu je bijstand krijgt, kom je dan ook niet onder begeleiding te staan van extra/andere werkcoaches, het volgen van workshops via de gemeente e.d.?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169180605
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:12 schreef LuNaTiC het volgende:
@D; nu je bijstand krijgt, kom je dan ook niet onder begeleiding te staan van extra/andere werkcoaches, het volgen van workshops via de gemeente e.d.?
Zou wel, maar tot nu toe nog niks van gemerkt.
  maandag 27 februari 2017 @ 17:28:33 #244
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169180769
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Inclusief toeslagen ja. Ik zit er ook wel bijna doorheen hoor. Gisteravond een halve inzakking van verveling en vandaag gaat nog wel omdat ik ff de stad was ingegaan en daar leuke feestende mensen zag. Maar ja nu zit ik weer thuis voor een onbekende periode. Zag vanmorgen een leuke baan maar weinig uren en ook een uur verderop. Ook al is alles beter dan thuiszitten, reageer ik niet omdat ik er niks mee opschiet qua huidige inkomsten. Het kost me zelfs geld ivm de reiskosten. Dan wacht ik liever tot een soortgelijke functie in de buurt voorbij komt.
En hoe groot is de kans dat die functie in de buurt er komt? Sorry maar jouw regio heb ik zelf ook jaren gewoond en ik liep er tegenaan dat er überhaupt geen werk was (want alleen MBO en die wezen me allemaal af). Maar ik solliciteerde wel! Ook al was de afstand wat verder. En verdomd, ik werd er een stuk gelukkiger van dat ik werk had, want uiteindelijk vind je echt wel wat als je maar echt wil. En juist die motivatie blijf ik missen bij jou. Zo kom je nergens, geloof ons nou eens.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 27 februari 2017 @ 17:30:34 #245
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169180819
Overigens mag de bijstand ook wel naar beneden wat mij betreft. 1400 euro voor niets doen is echt teveel, zeker als ik het vergelijk met de 1600 die ik bij veel van mijn oude baantjes kreeg en waar ik (soms met tegenzin) wel 40 uur per week voor moest bikkelen. Dat motiveert niet om werk te vinden.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169180869
quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:43 schreef Yesse het volgende:
Men zegt vaak: bel van te voren even op voordat je een brief stuurt. Maar ik heb nooit een idee wat ik tijdens zo'n belafspraak moet vragen. Wat doen jullie? Zaken als 'hoe is het bedrijf' vraag ik liever in een gesprek.
Vragen naar wie je de brief moet richten, de samenstelling van het team, welke eisen hard en zacht zijn, hoeveel ervaring er wordt bedoeld met de vraag "ervaring is een pre", wat je moet doen om te worden gezien als een "high potential" binnen die organisatie..
De meeste vacatures zijn gevuld met standaardzinnen/kreten (teamplayer, geen 9-tot-5 mentaliteit, verbindend, open minds), over alle termen waar je niet precies van snapt hoe ze dat ingevuld willen zien, kan je vragen naar wat uitleg.
Niet vragen om het vragen, maar doelgericht enkele vragen stellen.

Succes
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169180936
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:30 schreef yats het volgende:
Overigens mag de bijstand ook wel naar beneden wat mij betreft. 1400 euro voor niets doen is echt teveel, zeker als ik het vergelijk met de 1600 die ik bij veel van mijn oude baantjes kreeg en waar ik (soms met tegenzin) wel 40 uur per week voor moest bikkelen. Dat motiveert niet om werk te vinden.
Maar voor elk uur gewerkt voor die 1600 word je meer waard, al die uren dat je gratis die 1400 krijgt breekt af van je waarde. Daarnaast wordt die 1600 na een jaar vaak 1800/2000 en blijft die 1400 1400.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_169181044
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hmm het is eigenlijk gewoon 1400 euro aan inkomen, dus de wil om te gaan werken is dan niet zo heel groot. Buiten gewoon een normale daginvulling en collega's. Merk wel dat ik kritisch ben geworden. Banen waar je 1,5 uur enkele reis voor moet reizen en maar een paar uur per week kan werken reageer ik al niet meer op omdat ik inderdaad toch inkomen heb en omdat het de eerste 900 euro niet loont, alles wordt namelijk ingehouden. Alleen als een baan 1000+ euro per maand opbrengt is het de moeite. Heb nog 3 sollicitaties lopen wel.
En dan ook nog (gedeeltelijke) kwijtschelding van gemeentelijke belasting. Als je een beetje kan budgeteren hou je ook nog genoeg geld over voor een leuke vakantie en andere leuke dingen.
pi_169181184
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:37 schreef Henrys het volgende:

[..]

En dan ook nog (gedeeltelijke) kwijtschelding van gemeentelijke belasting. Als je een beetje kan budgeteren hou je ook nog genoeg geld over voor een leuke vakantie en andere leuke dingen.
Ja ik wil niet pro-uitkering wezen want ik verveel me totaal kapot thuis, maar je krijgt zelfs vakantiegeld... best bizar. Maar je gaat dus wel 'kritisch' kijken wat loont om aan de slag te gaan, terwijl je voorheen misschien wél op die baan van 1,5 uur verderop zou solliciteren. Al zou ik natuurlijk direct tekenen voor een fulltime baan momenteel. Ik vind niet anders dan tijdelijke baantjes of een onzeker aantal uren.
pi_169181337
Gelukkig heb je je een jaar lang kunnen ontwikkelen dmv gratis online cursussen, boeken uit de bieb, het werken aan je eigen website/profiel en overige zaken, zodat je in ieder geval je tijd goed benut hebt.

Neem aan dat je dat allemaal wel gedaan hebt?
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')