abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:45:11 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168598386
quote:
Ik ben geen SGP stemmer of fan, maar ik kan de partij en hun politici altijd wel waarderen omwille hun koersvastheid en doorgaans doordachte inhoudelijke bijdrage aan het maatschappelijk debat. Dat geldt ook voor het volgende onderwerp.

De SGP publiceerde gisteren een manifest getiteld "Islam in Nederland", waarin zij -volgens mij als eerste partij- concreet ingaat op hoe zij vinden dat de Islam een plek kan hebben in de Nederlandse democratische rechtsstaat. Hieronder integraal in de spoiler of anders een link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe waarderen mede POL'ers dit manifest? Vind je het per definitie niets omdat het de Nederlandse kernwaarden bedreigt of gaat het je niet ver genoeg?

Ik vind het aansprekende manier om een aantal thema's (integratie, immigratie, asielbeleid en Nederlandse identiteit) aan elkaar te binden. Belangrijker, is dat het in mijn beleving voor het eerst een aantal concrete handvatten biedt om in discussie te gaan over: wat en hoe willen het eigenlijk? Dit in tegenstelling tot het geroep van de laatste jaren in termen van "Islam = fascisme" en "minder, minder, minder" versus "iedereen is racist" en "de multiculturele samenleving is per definitie goed". 'Benoemen' is belangrijk, maar het onderwerp staat inmiddels al een tijdje op de agenda en op een gegeven moment verwordt dat enkel tot geblér als er niets concreets uit volgt.

Wat ik mis is het Oostenrijkse idee van een zgn nationale Islam. Dus de ambitie om via een 'reformatie' een bij wijze van spreke Nederlandse Islam te ontwikkelen en cultureel in te bedden.
Niet mijn OP.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168598421
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Meh, ik zie het niet als mijn taak om dat te doen. Als moslims hier willen wonen en hun geloof willen behouden moeten ze zelf maar zien hoe ze dat regelen. Het enige zinvolle nieuwe in deze voorstellen zie ik verbod op de boerka en geen officiële islamitische feestdagen. De rest wordt al gedaan of is simpelweg 'christenen zijn meer gelijk dan moslims'.
Ik denk o.a. aan deze punten:

- Opvang van asielzoekers (zoals uit bijvoorbeeld Somalië) in buurlanden in de regio veel
meer het uitgangspunt is. Juist op dit punt zou Europa (ook financieel) actiever moeten
zijn.
- Nieuwkomers zich van meet af aan loyaal voegen in onze democratische rechtsorde. Met het uiten van antisemitisme en intimidatie in asielzoekerscentra verspelen asielzoekers het recht op een vergunning en is snelle terugkeer de enige passende oplossing.
- Het Openbaar Ministerie de rechter actief verzoekt islamitische organisaties te ontbinden die onze rechtsorde ondermijnen, bijvoorbeeld wanneer zij radicale predikers uitnodigen (art. 2:20 BW).
- Sancties worden getroffen tegen het bekostigde onderwijs wanneer scholen bijdragen aan het verheerlijken van geweld en het bevorderen van jihadisme.
- Door de overheid wordt toegezien op onbekostigde vormen van islamitisch onderwijs die door salafisten georganiseerd worden (vervolg motie-Bisschop).
- Ongewenste (buitenlandse) financiering van moskeeën moet verboden worden
- Extra geïnvesteerd wordt in opsporing en vervolging van terroristen en uitbreiding van het aan wijkagenten.
- Lidstaten in de EU ruimere bevoegdheden hebben om predikers met een gewelddadige of haatdragende boodschap te weren, niet alleen wanneer de openbare orde in het geding is.


Okee, dat laatste punt is dankzij een uitspraak van het EU-HvJ in een Belgische zaak een paar dagen geleden al opgelost maar daarom ook niet minder terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2017 19:46:35 ]
pi_168598731
Wij zullen ze als ontwikkelde mensen duidelijk moeten maken dat geloof een sprookje is en verzonnen door idioten die bang zijn voor de dood.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168598974
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:55 schreef halfway het volgende:
Wij zullen ze als ontwikkelde mensen duidelijk moeten maken dat geloof een sprookje is en verzonnen door idioten die bang zijn voor de dood.
Mag je dan ook tegen de SGP zeggen :)

Overigens heeft de SGP zelf ooit verkondigd bij een meerderheid in het parlement de dictatuur van de Bijbel in te voeren. Ik weet niet of die plannen er nog steeds zijn, maar zulke plannen hebben ook een democratisch gehalte van 0,0
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_168599457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:55 schreef halfway het volgende:
Wij zullen ze als ontwikkelde mensen duidelijk moeten maken dat geloof een sprookje is en verzonnen door idioten die bang zijn voor de dood.
Zo ontwikkeld ben je niet. Want je analyse is flut.
Doe maar niet jouw geloof prediken.
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:15:11 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168601588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo ontwikkeld ben je niet. Want je analyse is flut.
Doe maar niet jouw geloof prediken.
Mwah, geen gekke analyse. Religie is bedacht door mensen om dingen waar men geen weet van had te verklaren. Om daar rust over te krijgen. Met name de dood.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:23:31 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168601877
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk o.a. aan deze punten:

- Opvang van asielzoekers (zoals uit bijvoorbeeld Somalië) in buurlanden in de regio veel
meer het uitgangspunt is. Juist op dit punt zou Europa (ook financieel) actiever moeten
zijn.
- Nieuwkomers zich van meet af aan loyaal voegen in onze democratische rechtsorde. Met het uiten van antisemitisme en intimidatie in asielzoekerscentra verspelen asielzoekers het recht op een vergunning en is snelle terugkeer de enige passende oplossing.
- Het Openbaar Ministerie de rechter actief verzoekt islamitische organisaties te ontbinden die onze rechtsorde ondermijnen, bijvoorbeeld wanneer zij radicale predikers uitnodigen (art. 2:20 BW).
- Sancties worden getroffen tegen het bekostigde onderwijs wanneer scholen bijdragen aan het verheerlijken van geweld en het bevorderen van jihadisme.
- Door de overheid wordt toegezien op onbekostigde vormen van islamitisch onderwijs die door salafisten georganiseerd worden (vervolg motie-Bisschop).
- Ongewenste (buitenlandse) financiering van moskeeën moet verboden worden
- Extra geïnvesteerd wordt in opsporing en vervolging van terroristen en uitbreiding van het aan wijkagenten.
- Lidstaten in de EU ruimere bevoegdheden hebben om predikers met een gewelddadige of haatdragende boodschap te weren, niet alleen wanneer de openbare orde in het geding is.


Okee, dat laatste punt is dankzij een uitspraak van het EU-HvJ in een Belgische zaak een paar dagen geleden al opgelost maar daarom ook niet minder terecht.
Heel veel dingen lijken al gedaan te worden, of vergis ik me daar in? Het ontbinden van organisaties ben ik niet zo voor, het recht op vereniging is wat mij betreft belangrijk. Ik ben ook niet voor ontbinding van motorclubs of die vereniging Martijn.

Op zich klinkt dat stukje over het recht van vergunning afnemen bij misdragingen goed, maar het wordt vooraf gegaan door een lang stuk over het beschermen van 'bekeerlingen' (naar het christendom, uiteraard). Ik ga er dus maar vanuit dat de SGP eigenlijk bedoelt dat bovenstaand beleid niet van toepassing is op christelijke vluchtelingen. Gezien de rest van de tekst lijkt me dat aannemelijk. Ben jij bereid om de vrijheid van godsdienst op te geven in dit geval? Ik niet, het zal je misschien verbazen maar die bepaling is wat mij betreft een van de belangrijkste in onze wet. Het is de enige manier om onderdrukking van religieuze minderheden (door andere religieuze groepen) te voorkomen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:08:29 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168606717
gereekst
pi_168606847
Goed manifest. Hulde
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:27:08 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168606899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:38 schreef Igen het volgende:

Dat zie je ook in dit topic. Nagenoeg geen progressief figuur in dit topic durft steun uit te spreken voor de maatregelen die de SGP voorstelt, terwijl dat toch grotendeels best zinvolle punten zijn om de Islam te 'muilkorven' zonder de vrijheid van religie substantieel aan te tasten.
Tja dat heeft ook duidelijke redenen

Ten eerste omdat de SGP op zijn zachtst gezegd niet de reputatie heeft er voor de vrijheidslievende mens te zijn. Het is een beetje alsof Jos van Rey met een plan komt om corruptie aan te pakken. Niet zo vreemd dat veel mensen niet direct enthousiast worden van hun schrijfsels.

Ten tweede omdat dit stuk van de hypocrisie aan elkaar hangt. De SGP vind het prima om de vrijheid van godsdienst te verminderen behalve als dat die van henzelf is. "Wat gij niet wilt dat u geschied wens dat ook een ander niet" behoort blijkbaar niet tot hun normen en waarden.

En ten derde: Ik heb de SGP niet nodig om te weten waar de grens ligt en wat er nodig is.
  donderdag 2 februari 2017 @ 03:17:10 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168607778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:55 schreef halfway het volgende:
Wij zullen ze als ontwikkelde mensen duidelijk moeten maken dat geloof een sprookje is en verzonnen door idioten die bang zijn voor de dood.
Ik weet niet of je mij enigszins ontwikkeld vindt maar ik ben ook gelovig.
:|W
pi_168608101
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Een poging om de Islam net zo te 'muilkorven' wordt echter al snel als een onrechtmatige en immorele aantasting van de vrijheid van religie gezien.

Dat zie je ook in dit topic. Nagenoeg geen progressief figuur in dit topic durft steun uit te spreken voor de maatregelen die de SGP voorstelt, terwijl dat toch grotendeels best zinvolle punten zijn om de Islam te 'muilkorven' zonder de vrijheid van religie substantieel aan te tasten.
Nee, ik spreek geen steun uit voor de maatregelen zolang ze van de SGP komen. Omdat de SGP het niet zo nauw neemt met mijn progressieve waarden. Als puntje bij paaltje komt, nemen ze mij ook rechten af. Het is een Paard van Troje. Laat ze binnen, en ze steken een mes in de rug van de progressieve vrijheden die ik en mijn naasten genieten.

Wilders zegt ook wel zinnige dingen. Maar no way dat ik ze accepteer als ze uit de koker van de PVV komen. Niet omdat die voorstellen kut zijn, integendeel zelfs. Maar omdat, als je die partij gaat steunen op die punten, ze op andere punten mijn rechten weg gaan nemen en dat wil ik niet.

Als een partij met respect voor de democratische grondbeginselen en over het algemeen progressieve waarden deze enkele van deze standpunten uitspreekt, dan wil ik dat graag steunen. Omdat ik dit geluid wel mis aan de progressieve kant, maar ik vertrouw de SGP voor geen meter en dus kunnen ze fluiten naar mijn schouderklopjes.
  donderdag 2 februari 2017 @ 07:36:13 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168608166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat doet toch niets af aan de stelling die ik eerder poneerde? Ik zei dat democratieën hun conflicten veel vaker verbaal uitvechten. Jij sleept de wereldoorlogen er bij als argument dat dat niet zou kloppen. Ik zeg, dat klopt wel, want in geen van beide wereldoorlogen vochten democratieën tegen elkaar, enkel met elkaar tegen niet democratieën.
Hitler is trouwens binnen een democratisch systeem gekozen. Dus je bewering klopt dus niet helemaal. En trouwens Poetin is ook een democratisch gekozen dictator. Wat dat betreft is democratie geen bescherming tegen mogelijk gevaarlijke politici.

[ Bericht 8% gewijzigd door Megumi op 02-02-2017 07:51:41 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 februari 2017 @ 07:58:00 #14
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_168608346
quote:
'Ik durfde mijn leerlingen niet te vertellen dat ik homo ben'
ad.nl

Mark van der Werf, beter bekend als Meester Mark, durfde zijn leerlingen niet te vertellen dat hij homo is. Dat 1 op de 9 docenten in het voortgezet onderwijs 'lastige onderwerpen' uit de weg gaat, zoals gisteren bekend werd, verbaast hem dan ook niet.

Gelukkig durven veruit de meeste leraren in Nederland wél te zeggen waar het op staat
Ik strik veters, steek rietjes in pakjes Wicky en pulk mandarijnenschillen los. Het is half een. Omdat het regent blijven alle overblijvers van groep 3a binnen.Naast me in de kring zit Hamza. 'Meester, mag ik bij u op schoot', vraagt hij.

'Eh'.

Hamza zit in de pauze wel vaker even bij mij op schoot, maar dan is mijn collega Karin er altijd bij. Zij heeft vandaag een begrafenis. Ik sta alleen voor de groep en dat is, zeker sinds de zedenzaak met het 'monster van Riga' Robert M., toch anders. 'Nu even niet, Hamza,' zeg ik. 'Een andere keer.'

Was ik allang gelyncht, vraag ik me op dat moment af, als bekend was dat ik homo ben? Veel ouders van onze allochtone leerlingen blinken vermoedelijk niet uit in ruimdenkendheid. Maar om nou bang te zijn dat ik vanwege mijn geaardheid een islamitisch slagersmes op mijn keel gezet krijg, lijkt me overdreven. Toch praat ik er niet over.

Wat een onzin, dacht ik eerst: Ik vertelde verdorie mijn halve leven al zonder schroom dat ik homo ben. Toen ik een paar jaar geleden - na een loopbaan in de journalistiek - op de 'zwarte' Rotterdamse Augustinusschool ging werken, nam ik me dan ook stellig voor: Als het zo uitkomt, zeg ik het gewoon.

Maar daar dacht de adjunct-directeur anders over: 'Het is idioot dat het een issue is,' zei ze. 'Toch lijkt het me beter dat je je mond houdt. Straks gaan mensen moeilijk doen, dat moet je jezelf besparen.' Of moest ik dat de Augustinusschool besparen?

Mijn collega had wellicht geen zin in gezeur. En dat gaf ook voor mij de doorslag. Werkboekjes en gymschoenen vlogen soms om mijn oren; ik had al moeite genoeg om mij staande te houden. Nodeloos gedoe kon ik maar beter voorkomen.

In mijn tweede (en laatste) jaar op de Augustinusschool geef ik les aan groep 7 en ook daar zwijg ik. Met mijn leerlingen kijk ik dagelijks naar het Jeugdjournaal. De zenuwen gieren door mijn keel als op een ochtend het volgende item wordt aangekondigd: 'Basisschool-leerlingen moeten verplicht les krijgen over homoseksualiteit.'

De meeste kinderen luisteren aandachtig, maar er zijn er ook die joelen en schreeuwen:

'Bah!'

'Gadver!'

'Homo's zijn vies man.'

En wat doe ik? Voer ik eindelijk eens een goed gesprek met mijn leerlingen? Vertel ik hen dat het doodgewoon is om homo te zijn? Dat ik zelf een vriend heb, en heus niet dag in dag uit paradeer in mijn string? En dat er overigens niks mis mee zou zijn, als ik dat wél zou doen. Want dat iedereen ten slotte mag zijn, wie hij is?

Nee. Ik stamel: 'Jongens, zulke dingen wil ik jullie niet horen zeggen. Doe normaal!' Daarna ga ik zo snel mogelijk over tot de orde van de dag.

Laf? Misschien. Maar ik ben bang dat mijn groep, die ik toch al zo moeilijk in het gareel houdt, explodeert. Bang voor problemen met ouders, of collega's die dan zullen zeggen: 'We hadden je toch gewaarschuwd.'

Gelukkig durven veruit de meeste leraren in Nederland wél te zeggen waar het op staat. Ik was destijds niet zo moedig. Best begrijpelijk, denk ik. Toch vind ik mijzelf achteraf gezien ook wel een beetje een slapjanus. Het spijt me.

(Mark van der Werf is schrijver van diverse onderwijsboeken. Van hem verschenen onder meer Meester Mark draait door en Meester Mark graaft door)
De integratie van buitenlanders met een moslimachtergrond is dus totaal mislukt. Deze mensen houden er uiterst merkwaardige meningen op na over hoe een samenleving ingericht dient te worden. Waarom nog meer mensen met een totaal niet-inpasbare cultuur binnenlaten? Waarom nog meer islam toestaan?

Less is more ....
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:16:14 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168608501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 07:58 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

De integratie van buitenlanders met een moslimachtergrond is dus totaal mislukt. Deze mensen houden er uiterst merkwaardige meningen op na over hoe een samenleving ingericht dient te worden. Waarom nog meer mensen met een totaal niet-inpasbare cultuur binnenlaten? Waarom nog meer islam toestaan?

Less is more ....
Maar dan vergeet je als het ware dat het paard van Troje al binnen is. Jou redenatie bied geen oplossing voor de radicale moslims die er al zijn waarvan een deel door geboorte al Nederlands staats burger is. Ik denk persoonlijk dat men door bijvoorbeeld meer te investeren in handhaving en politie al een hoop bereikt kan worden. En daarmee pakt men hufter gedrag in het algemeen beter aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168608527
Hoeveel last hebben we nou echt hier in Nederland van Moslims?
my ambition is handicapped by my laziness
pi_168608536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dan vergeet je als het ware dat het paard van Troje al binnen is. Jou redenatie bied geen oplossing voor de radicale moslims die er al zijn waarvan een deel door geboorte al Nederlands staats burger is. Ik denk persoonlijk dat men door bijvoorbeeld meer te investeren in handhaving en politie al een hoop bereikt kan worden. En daarmee pakt men hufter gedrag in het algemeen beter aan.
Je ziet aan criminaliteit door de hele wereld heen dat, hoe zwaarder je de politie bewapent en hoe harder zij ingrijpt, hoe harder criminelen terugslaan.

Het is een bestrijdingsmiddel. Geen oplossing. Het geweld zal alleen maar verder escaleren omdat een radicaal zich echt niet tegen laat houden door stevigere ingrepen van de politie.

In het stukje van Old_Pal staat precies de lafheid beschreven die tot alle islamellende leidt: men zet die kinderen niet op hun plek maar laat ze geloven in hun eigen denkbeelden. Hoe eerder je dat de kop in drukt, hoe beter ze zullen begrijpen dat onze cultuur gerespecteerd dient te worden.
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:23:29 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168608565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je ziet aan criminaliteit door de hele wereld heen dat, hoe zwaarder je de politie bewapent en hoe harder zij ingrijpt, hoe harder criminelen terugslaan.

Het is een bestrijdingsmiddel. Geen oplossing. Het geweld zal alleen maar verder escaleren omdat een radicaal zich echt niet tegen laat houden door stevigere ingrepen van de politie.

In het stukje van Old_Pal staat precies de lafheid beschreven die tot alle islamellende leidt: men zet die kinderen niet op hun plek maar laat ze geloven in hun eigen denkbeelden. Hoe eerder je dat de kop in drukt, hoe beter ze zullen begrijpen dat onze cultuur gerespecteerd dient te worden.
Ik zou eerder zeggen dat als ik voor de zolveelste keer door een stel lachende Marokkanen op een scooter bijna overreden wordt het jammer is dat er nooit politie in de buurt is.

Ik zou de bestrijding van de drugbaronnen en zware gewapende criminaliteit trouwens bij de politie weghalen en meer bij de inlichtingen diensten en de speciale strijdkrachten neerleggen inderdaad. Maar dat gebeurd op internationaal niveau al.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168608585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je ziet aan criminaliteit door de hele wereld heen dat, hoe zwaarder je de politie bewapent en hoe harder zij ingrijpt, hoe harder criminelen terugslaan.

Het is een bestrijdingsmiddel. Geen oplossing. Het geweld zal alleen maar verder escaleren omdat een radicaal zich echt niet tegen laat houden door stevigere ingrepen van de politie.

In het stukje van Old_Pal staat precies de lafheid beschreven die tot alle islamellende leidt: men zet die kinderen niet op hun plek maar laat ze geloven in hun eigen denkbeelden. Hoe eerder je dat de kop in drukt, hoe beter ze zullen begrijpen dat onze cultuur gerespecteerd dient te worden.
Wat is precies onze cultuur?
my ambition is handicapped by my laziness
pi_168608620
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:25 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Wat is precies onze cultuur?
Onze cultuur is altijd een mengvorm van andere culturen waarin iedereen in principe welkom moet zijn. Echter, wat voor mij als een paal boven water staat is dat "onze cultuur" haar progressieve waarden niet op mag geven. Dus iemand die denkt de notie dat homo's vies zijn aan onze cultuur toe te moeten voegen is wat mij betreft niet welkom. We hebben al genoeg Nederlanders die homo's vies vinden en daar hebben we onze handen al vol aan. Iemand die komt prediken dat de ene religie beter is dan de andere (zie SGP) heeft hier ook niets te zoeken.

Mijn visie voor Nederland is dat we zo progressief, groen en inclusief mogelijk moeten zijn. Maar om inclusief te blijven moet je wel exclusief blijven tegenover mensen die die inclusiviteit bedreigen. Met nieuwkomers doe je dat door ze weg te sturen. Met mensen die hier al wonen, zoals de PVV en de SGP die je dat door ze geen zeggenschap te geven.
pi_168608625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat als ik voor de zolveelste keer door een stel lachende Marokkanen op een scooter bijna overreden wordt het jammer is dat er nooit politie in de buurt is.

Ik zou de bestrijding van de drugbaronnen en zware gewapende criminaliteit trouwens bij de politie weghalen en meer bij de inlichtingen diensten en de speciale strijdkrachten neerleggen inderdaad. Maar dat gebeurd op internationaal niveau al.
Als jij van je sokken gereden wordt en die Marokkaan wordt even flink aangepakt door de politie dan zal dat vast niet leiden tot een groot zelfinzicht en respect voor de politie.
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:10 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168608651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jij van je sokken gereden wordt en die Marokkaan wordt even flink aangepakt door de politie dan zal dat vast niet leiden tot een groot zelfinzicht en respect voor de politie.
Het gebrek juist aan handhaving en een gebrek aan politie op straat is denk ik een probleem. Als ik politie bij mij in de buurt zie is bijna gelijk aan een wereldwonder. :') Kortom tuig en dat zijn trouwens niet alleen islamieten kunnen hun gang gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168608656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onze cultuur is altijd een mengvorm van andere culturen waarin iedereen in principe welkom moet zijn. Echter, wat voor mij als een paal boven water staat is dat "onze cultuur" haar progressieve waarden niet op mag geven. Dus iemand die denkt de notie dat homo's vies zijn aan onze cultuur toe te moeten voegen is wat mij betreft niet welkom. We hebben al genoeg Nederlanders die homo's vies vinden en daar hebben we onze handen al vol aan. Iemand die komt prediken dat de ene religie beter is dan de andere (zie SGP) heeft hier ook niets te zoeken.

Mijn visie voor Nederland is dat we zo progressief, groen en inclusief mogelijk moeten zijn. Maar om inclusief te blijven moet je wel exclusief blijven tegenover mensen die die inclusiviteit bedreigen. Met nieuwkomers doe je dat door ze weg te sturen. Met mensen die hier al wonen, zoals de PVV en de SGP die je dat door ze geen zeggenschap te geven.
Hier ga je al de fout in: jouw visie en zo moet het zijn? We moeten allemaal hetzelfde vinden en denken?
my ambition is handicapped by my laziness
pi_168608687
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:34 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Hier ga je al de fout in: jouw visie en zo moet het zijn? We moeten allemaal hetzelfde vinden en denken?
Jij leest wat je wil lezen. Iedereen mag van alles vinden. Maar van mijn vrijheden blijf je af, net zoals ik van de vrijheden van anderen af blijf. Dat is wat mij betreft de deal om hier te kunnen wonen.
pi_168608762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij leest wat je wil lezen. Iedereen mag van alles vinden. Maar van mijn vrijheden blijf je af, net zoals ik van de vrijheden van anderen af blijf. Dat is wat mij betreft de deal om hier te kunnen wonen.
Dat is zowiezo toch al de deal hier. Ik vroeg me gewoon af wat onze cultuur was.
my ambition is handicapped by my laziness
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')