abonnement Unibet Coolblue
pi_168611147
Artikel 1 staat op nummer een. :? :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 11:18:47 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168611289
Nog niet besloten, ik ben nog aan het afstrepen

• - VVD Eurofiel en verbreekt routinematig de primaire verkiezingsbeloften. Totaal onbetrouwbaar. Blacklisted
• - PvdA Eurofiel en links
• - PVV Te links en cultiveert verdeeldheid
• - SP Te links
• - CDA Lijkt momenteel wel redelijk maar nog steeds blacklisted wegens draaikonterij in het verleden
• - D66 Eurofiel en onbetrouwbaar
• - ChristenUnie Te links
• - GroenLinks Eurofiel en links
• - SGP
• - Partij voor de Dieren Links
• - 50Plus Links
• - Denk Racistisch, cultiveert verdeeldheid, zit diep in de kont van een buitenlandse dictator
• - MenS en Spirit/Basisinkomen Partij/V-R
• - Forum voor Democratie
• - Vrijzinnige Partij
• - Ondernemers Partij
• - GeenPeil Leuk verzonnen, maar niet voor mij
• - Niet Stemmers
• - Lokaal in de Kamer
• - VNL (VoorNederland)
• - Vrouwen Partij (VP) Seksistisch
• - Libertarische Partij (LP) Ongeloofwaardig
• - Respect
• - Nieuwe Wegen
• - De Burger Beweging
• - StemNL
• - Vrije Democratische Partij (VDP)
• - Trots op Nederland (Trots) Haha
• - Piratenparti Teveel een one-issue partij
• - Jezus Leeft
• - Artikel 1 Sylvana

Een groot deel van de overblijvers ken ik niet eens
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168612050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:18 schreef SeLang het volgende:
Nog niet besloten, ik ben nog aan het afstrepen

• - VVD Eurofiel en verbreekt routinematig de primaire verkiezingsbeloften. Totaal onbetrouwbaar. Blacklisted
• - PvdA Eurofiel en links
• - PVV Te links en cultiveert verdeeldheid
• - SP Te links
• - CDA Lijkt momenteel wel redelijk maar nog steeds blacklisted wegens draaikonterij in het verleden
• - D66 Eurofiel en onbetrouwbaar
• - ChristenUnie Te links
• - GroenLinks Eurofiel en links
• - SGP
• - Partij voor de Dieren Links
• - 50Plus Links
• - Denk Racistisch, cultiveert verdeeldheid, zit diep in de kont van een buitenlandse dictator
• - MenS en Spirit/Basisinkomen Partij/V-R
• - Forum voor Democratie
• - Vrijzinnige Partij
• - Ondernemers Partij
• - GeenPeil Leuk verzonnen, maar niet voor mij
• - Niet Stemmers
• - Lokaal in de Kamer
• - VNL (VoorNederland)
• - Vrouwen Partij (VP) Seksistisch
• - Libertarische Partij (LP) Ongeloofwaardig
• - Respect
• - Nieuwe Wegen
• - De Burger Beweging
• - StemNL
• - Vrije Democratische Partij (VDP)
• - Trots op Nederland (Trots) Haha
• - Piratenparti Teveel een one-issue partij
• - Jezus Leeft
• - Artikel 1 Sylvana

Een groot deel van de overblijvers ken ik niet eens
Www.fvd.nl
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_168612125
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Www.fvd.nl
Die partij is tegen Europa en heeft een hekel aan de slachtoffers van MH17. En schurkt met de PVV gezellig tegen extreemrechts aan. Lijkt me voor Selang wel een logische keuze.
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:52:06 #55
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168613100
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:10 schreef SecretPret het volgende:
Artikel 1 staat op nummer een. :? :')
Dat was vanochtend nog niet zo. :D Een fanclub is langsgekomen?
pi_168613618
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die partij is tegen Europa en heeft een hekel aan de slachtoffers van MH17. En schurkt met de PVV gezellig tegen extreemrechts aan. Lijkt me voor Selang wel een logische keuze.
Tegen Europa : Nee, tegen de EU.

Hekel aan slachtoffers MH-17 : populistisch geneuzel

Schurkt met de PVV tegen extreem rechts aan : nogmaals populistisch geneuzel. De partij is zeker rechts, maar is een groot voorstander van meer directie democratie(referenda) en transparantie in de overheid.

Laat me raden, GroenLinks fanboy?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_168614193
Twijfel nog erg maar waarschijnlijk wordt het mijn stadsgenote Lisa Westerveld van GL, andere opties zijn SP of de piratenpartij
pi_168614328
VVD, weg met de sloebers
pi_168614515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet,
mijn grootste angst is dat de PVV met VVD en 50+ gaat regeren.
Iedereen onder de 50 kan het dan schudden, dat wordt een afschuwelijk conservatief feitenvrij populistisch regime
Dit.

Daarom GroenLinks. Daar weet je zeker van dat ze niet aan zo een constructie gaan meewerken.
pi_168615086
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:15 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Tegen Europa : Nee, tegen de EU.
Semantisch geneuzel. De gefrustreerde kereltjes gebruiken dat ook naar behoeven door elkaar.
quote:
Hekel aan slachtoffers MH-17 : populistisch geneuzel
Waarom tekent de lijsttrekker dan een brief van allerlei enge figuren aan Trump om het onderzoek te heropenen omdat ze er niks van geloven dat Rusland verantwoordelijk was? Dat doe je of puur om te scoren onder andere engnekken of omdat je een hekel hebt aan de slachtoffers van MH-17.

quote:
Schurkt met de PVV tegen extreem rechts aan : nogmaals populistisch geneuzel.
Populistisch geneuzel, dat is inderdaad een prima kwalificatie voor zowel PVV als FvD. Weinig of geen inhoud, vooral kleine enge daden maar wel veel grote woorden.

quote:
De partij is zeker rechts, maar is een groot voorstander van meer directie democratie(referenda) en transparantie in de overheid.

Ze vissen net als pakweg PVV en VNL in dezelfde populistische en/of extreemrechtse vijver. Prima hoor om dat te ontkennen maar ik dacht dat we in een tijd van alles benoemen zaten tegenwoordig.
pi_168615715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:18 schreef SeLang het volgende:
Nog niet besloten, ik ben nog aan het afstrepen

• - VVD Eurofiel en verbreekt routinematig de primaire verkiezingsbeloften. Totaal onbetrouwbaar. Blacklisted
• - PvdA Eurofiel en links
• - PVV Te links en cultiveert verdeeldheid
• - SP Te links
• - CDA Lijkt momenteel wel redelijk maar nog steeds blacklisted wegens draaikonterij in het verleden
• - D66 Eurofiel en onbetrouwbaar
• - ChristenUnie Te links
• - GroenLinks Eurofiel en links
• - SGP
• - Partij voor de Dieren Links
• - 50Plus Links
• - Denk Racistisch, cultiveert verdeeldheid, zit diep in de kont van een buitenlandse dictator
• - MenS en Spirit/Basisinkomen Partij/V-R
• - Forum voor Democratie
• - Vrijzinnige Partij
• - Ondernemers Partij
• - GeenPeil Leuk verzonnen, maar niet voor mij
• - Niet Stemmers
• - Lokaal in de Kamer
• - VNL (VoorNederland)
• - Vrouwen Partij (VP) Seksistisch
• - Libertarische Partij (LP) Ongeloofwaardig
• - Respect
• - Nieuwe Wegen
• - De Burger Beweging
• - StemNL
• - Vrije Democratische Partij (VDP)
• - Trots op Nederland (Trots) Haha
• - Piratenparti Teveel een one-issue partij
• - Jezus Leeft
• - Artikel 1 Sylvana

Een groot deel van de overblijvers ken ik niet eens
Je kunt altijd nog blanco stemmen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_168615834
PvdA:
1) Linksig zonder het kumbayagevoel van GL of de welhaast communistische partijdiscipline van de SP.
2) Voor een samenwerkingskabinet met de VVD hebben ze het niet eens slecht gedaan.

Edit: ongeveer voo 80% zeker. Heb me nog niet heel erg in de programma's en standpunten verdiept.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168617565
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Semantisch geneuzel. De gefrustreerde kereltjes gebruiken dat ook naar behoeven door elkaar.

[..]

Waarom tekent de lijsttrekker dan een brief van allerlei enge figuren aan Trump om het onderzoek te heropenen omdat ze er niks van geloven dat Rusland verantwoordelijk was? Dat doe je of puur om te scoren onder andere engnekken of omdat je een hekel hebt aan de slachtoffers van MH-17.

[..]

Populistisch geneuzel, dat is inderdaad een prima kwalificatie voor zowel PVV als FvD. Weinig of geen inhoud, vooral kleine enge daden maar wel veel grote woorden.

[..]

Ze vissen net als pakweg PVV en VNL in dezelfde populistische en/of extreemrechtse vijver. Prima hoor om dat te ontkennen maar ik dacht dat we in een tijd van alles benoemen zaten tegenwoordig.
Waarom tekent de lijsttrekker dan een brief van allerlei enge figuren aan Trump om het onderzoek te heropenen omdat ze er niks van geloven dat Rusland verantwoordelijk was? Dat doe je of puur om te scoren onder andere engnekken of omdat je een hekel hebt aan de slachtoffers van MH-17.

Baudet zegt in een reactie dat de ondertekening van de brief een privékwestie is: Forum voor Democratie zal geen campagne voeren voor een nieuw MH17-onderzoek. Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben, zoals sommige van de briefschrijvers stellen. Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.

Baudet: 'Het JIT geeft vetorecht aan Oekraïne over welke bewijzen wel of niet kunnen worden toegelaten. Waarom heeft de VS de primaire radarbeelden nooit openbaar gemaakt? Waarom heeft de Oekraïense verkeersleiding de piloten van MH17 een routewijziging door laten voeren? Zit het team niet te veel in een tunnelvisie dat de dader van tevoren al bekend is?'

Baudet hoopt dat de Trump een impuls kan geven aan een nieuw onafhankelijk onderzoek. 'Dat zou een heel goede zaak zijn, in plaats van meteen de Russen de schuld te geven.' Van Wolferen heeft een gelijksoortige motivatie. 'Het is heel vreemd dat Oekraïne als medeverdachte een vetorecht krijgt. Als onderzoeker is het van belang op zoek te gaan naar tegenbewijs. De verschillende scenario's van de crash zijn nooit serieus onderzocht.'

Nogmaals, misschien lijkt het niet zo omdat je ze op 1 hoopt gooit maar FvD en een PVV/VNL verschillen toch wel een behoorlijk stuk van elkaar. De reden dat ik op FvD stem is vooral vanwege de veel directe democratie waar zijn voorstander van zijn.

Verder ben ik erg benieuwd van je definitie van de term populisme ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_168618686
Forum voor Democratie maakt wel een goede kans bij mij.
pi_168618819
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:08 schreef Sylv3se het volgende:
Forum voor Democratie maakt wel een goede kans bij mij.
Waarom?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168618904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom?
Ze zijn niet zo extreem als wilders, maar willen het alsnog goed aanpakken. dat is de perfecte partij voor NL
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168620023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom?
Om meerdere redenen;
1. Ik ben voor bindende referenda.
2. Ik ben tegen een politieke Europese Unie, soevereiniteitsoverdracht naar Brussel en de Euro.
3. Zorgplannen vind ik prima zoals verlaging eigen risico, verzekeraars nooit toegang verlenen tot de inhoud van het patiëntendossier en strengere regels voor winstuitkeringen en reserves.
4. Asielbeleid naar Australisch model.
5. Netneutraliteit afgedwongen door de Nederlandse wet.
6. Vereenvoudiging belastingstelsel.
7. Pensioenen onder nationaal toezicht.

Ik vind dat ze nog meer goede punten hebben zoals de plannen met onderwijs en cultuur, echter zijn bovenstaande punten voor mij het belangrijkst.
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:50:29 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_168620701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:20 schreef Sylv3se het volgende:

1. Ik ben voor bindende referenda.
Dat is wel het domste wat je kan doen in een parlementaire democratie, het maakt je land onbestuurbaar of stopt op z'n minst alle noodzakelijke hervormingen.

Het eerste is het geval in Californië en het tweede in Zwitserland.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 18:54:22 #69
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_168620803
Mensen die stemmen. :')___
Mensen die elke verkiezing denken dat er dit keer echt goede veranderingen komen. :')...

Nog nooit heeft stemmen iets bereikt...

Mensen die stemmen zijn gehersenspoelde systeemslaven!

Fuck the system!
pi_168620944
quote:
13s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is wel het domste wat je kan doen in een parlementaire democratie, het maakt je land onbestuurbaar of stopt op z'n minst alle noodzakelijke hervormingen.

Het eerste is het geval in Californië en het tweede in Zwitserland.
Dat zal in de praktijk meevallen denk ik. Ik verwacht niet dat er elke week of elke maand een referendum zal worden gehouden. Er moeten honderdduizenden handtekeningen worden verzameld om uberhaupt een referendum te kunnen organiseren, de meeste voorstellen voor een referendum zullen het daardoor niet halen.
  donderdag 2 februari 2017 @ 19:04:01 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_168621051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:59 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat zal in de praktijk meevallen denk ik. Ik verwacht niet dat er elke week of elke maand een referendum zal worden gehouden. Er moeten honderdduizenden handtekeningen worden verzameld om uberhaupt een referendum te kunnen organiseren, de meeste voorstellen voor een referendum zullen het daardoor niet halen.
Dat doe je zo via een populaire wensite, zoals dat riducule referendum over de ratificatie van het associatieverdrag met Oekraïne wel aantoonde.

Niemand had een idee waar het over eigenlijk ging maar wel lekker tegenstemmen opgezweept door nationaalpopulistische volksmenners :')


Als je tegen de regering wil stemmen doe je dat in een parlementaire democratie bij de verkiezingen, niet via obstructieve referenda.
pi_168621164
Nog 39 stemmen. Daarna kunnen we de zetels verdelen. :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168621256
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:08 schreef SecretPret het volgende:
Nog 39 stemmen. Daarna kunnen we de zetels verdelen. :')
Zo te zien wordt het premier Sylvana met vice-premiers Jesse en Geert!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168621282
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo te zien wordt het premier Sylvana met vice-premiers Jesse en Geert!
Duitsland zal Nederland evacueren. :') _O-
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168621308
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat doe je zo via een populaire wensite, zoals dat riducule referendum over de ratificatie van het associatieverdrag met Oekraïne wel aantoonde.

Niemand had een idee waar het over eigenlijk ging maar wel lekker tegenstemmen opgezweept door nationaalpopulistische volksmenners :')

Als je tegen de regering wil stemmen doe je dat in een parlementaire democratie bij de verkiezingen, niet via obstructieve referenda.
Referenda zijn nu ook mogelijk, toch heeft er tot nu toe maar één het gered. Als het klopt wat je zegt hadden we nu al veel meer referenda gehad, en dat is niet het geval.

Als verkiezingsprogramma's worden uitgevoerd had het voor mij niet zo nodig gehoeven, maar door ons coalitiestelsel weet je niet waar je op stemt en wat je er voor terugkrijgt. Daardoor vind ik dat als er dan wat wordt besloten door het kabinet wat een grote invloed heeft op ons land de bevolking geraadpleegd moet (kunnen) worden.

Daarnaast is uit diverse onderzoeken gebleken dat er niet veel mensen tegen hebben gestemd omdat ze tegen de regering zijn;

Onderzoek van de Ratbout Uni;


[ Bericht 1% gewijzigd door Sylv3se op 02-02-2017 20:02:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')