abonnement Unibet Coolblue
pi_168881604
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:44 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Zondvloed, Abraham en Sara vehaal, Verboden vrucht hof van Eden, geboorte recht Esav en Izaak , David en Goliath

En ga zo maar door is allemaal plagiaat.

Zoals ik ooit eerder heb geshreven de gedahtenbgoed van Sumer heerst tot op de dag van vandaag in de hoofden van mensen. De oude geesten Sumer zit in onze hoofden.Gelovig of niet :we praten er nog steeds over

Zal het genetisch zijn ?
Mensen komen en gaan, maar hun gedachten blijven waaien rond de aardbol als een onzichtbare wind.
pi_168882643
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:44 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Zondvloed, Abraham en Sara vehaal, Verboden vrucht hof van Eden, geboorte recht Esav en Izaak , David en Goliath

En ga zo maar door is allemaal plagiaat.

Zoals ik ooit eerder heb geshreven de gedahtenbgoed van Sumer heerst tot op de dag van vandaag in de hoofden van mensen. De oude geesten Sumer zit in onze hoofden.Gelovig of niet :we praten er nog steeds over
Zal het genetisch zijn ?
Zonder deze kleitabletten had men die geschiedenis nooit gekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gilgamesj-epos
pi_168885999
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Zonder deze kleitabletten had men die geschiedenis nooit gekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gilgamesj-epos
Onzin Genesis is ouder en het originele verhaal,de rest is een rip off...

http://creation.com/noahs-flood-and-the-gilgamesh-epic
pi_168887614
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
Onzin Genesis is ouder en het originele verhaal,de rest is een rip off...
Zou wel eens kunnen, gezien het staple schrift waarin Genesis origineel is in geschreven, ouder is dan het spijkerschrift van het Gilgamesj. De joodse stamgod is zoals je wel weet, is ook een rip off is van het Spaghettimonster. Heeft men ontdekt bij de restauratie van de sixtijnse kapel :
http://www.venganza.org/
  dinsdag 14 februari 2017 @ 08:32:42 #255
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168887826
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:31 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het maakt toch geen fuck uit wat ie zegt,de bijbel aanhalen heeft geen nut want wordt niet voor waarheid gezien door ongelovigen...en er zijn zoveel logische redenen waarom zonder God leven niet mogelijk is wat je ook verzint...uit niets kan niets komen wat je ook verzint en hoe mooi je theorie ook is.Alles zit zo mooi in elkaar en alles is perfect op elkaar afgestemd om te leven hier op aarde...als de zon iets verder naar achter zou staan is er geen leven mogelijk hier en iets te dichtbij ook geen leven mogelijk als dat allemaal toeval zou zijn en geen intelligent ontwerp erg knap lol...dit is alleen maar heen en weer gelul hier...echte antwoorden vind je bij God zelf maar als je er niet in gelooft heb je al een probleem....
Jij vindt het toeval dat onder de honderden miljarden sterren in even zovele miljarden sterrenstelsels er één is waarvan een planeet precies ver genoeg staat om leven op koolstofbasis mogelijk te maken???

Men heeft zelfs bij onze directe buursterren al planeten ontdekt die op vergelijkbare afstand van hun zon staan....

Of denk je soms ook dat onze aarde het middelpunt van het heelal is? Dat alles om ons draait?
pi_168888071
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:52 schreef ATON het volgende:

[..]

En zeker voor volkeren uit het brons- en ijzertijd. Nu spreken we onze verwondering uit of hoe de natuur in elkaar steekt en men elke dag, dank zij de wetenschap er meer over gaan begrijpen.

[..]

Kikkerregens komen wel meer voor, zelfs nu nog:
http://www.feit-of-fabel.nl/kikker.html
En moest je niet opzettelijk mijn post negeren zou je weten dat het hier niet ging om de Rode zee, maar over de meer noordelijke Rietzee in de Nijldelta. https://nl.wikipedia.org/wiki/Schelfzee
Door het terugtrekken van het zeeniveau komen er zandbanken droog te liggen, waarbij men dan zee ziet aan weerszijde. Het zo gezegde ' splijten van de zee ', wat helemaal geen wonder is.
Volledige documentaire waarin de skeptische posities punt-voor-punt worden weerlegd.


(Inb4 ATON "wij van WC eend"-spiel, nee deze mag je niet meer gebruiken er is al uitgelegd waarom dit geen geldig argument is. Ga nou maar gewoon punt voor punt de argumenten door of anders elke zondag naar de Kerk).
pi_168888118
Wie weet ga ik die video vanmiddag even kijken, maar als het weer het gebruikelijke "waarom zouden Zijn discipelen liegen over Zijn opstanding" en "waarom zouden vrouwen als eerste getuigen worden aangesteld als het niet daadwerkelijk gebeurd zou zijn", dan vrees ik dat je nog niet lang genoeg meedraait hier in F&L :P
-
  dinsdag 14 februari 2017 @ 09:35:23 #258
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168888658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:50 schreef De_Maistre het volgende:

[..]

Volledige documentaire waarin de skeptische posities punt-voor-punt worden weerlegd.


(Inb4 ATON "wij van WC eend"-spiel, nee deze mag je niet meer gebruiken er is al uitgelegd waarom dit geen geldig argument is. Ga nou maar gewoon punt voor punt de argumenten door of anders elke zondag naar de Kerk).
Leg mij eens uit waarom de feitelijke opstanding, verschijningen en hemelvaart ontbreekt in de oudste manuscripten van Marcus? En niet 1 manuscript, nee tientallen!

Hoewel, toegegeven, er nog ene ander slot van Marcus bestaat, het zogenaamde korte slot:

"En alle dingen die ook maar bevolen waren, legden zij bondig uit aan hen die bij Petrus waren: Na deze dingen verscheen Jezus Zelf ook, en van het oosten tot het westen zond Hij door hen de onvervalste prediking uit van eeuwige behoudenis. Amen."

Dit korte slot komt in enkele manuscripten voor en wordt dan geplaatst tussen 16:8 en 16:9.

[ Bericht 9% gewijzigd door hoatzin op 14-02-2017 09:59:33 ]
pi_168888815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:52 schreef Haushofer het volgende:
Wie weet ga ik die video vanmiddag even kijken, maar als het weer het gebruikelijke "waarom zouden Zijn discipelen liegen over Zijn opstanding" en "waarom zouden vrouwen als eerste getuigen worden aangesteld als het niet daadwerkelijk gebeurd zou zijn", dan vrees ik dat je nog niet lang genoeg meedraait hier in F&L :P
Waarom worden deze argumenten ongeldig geacht dan?
pi_168889020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom de opstanding ontbreekt in de oudste manuscripten van Marcus?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_16

Het is niet voor niets dat we al sinds de Middeleeuwen met Pasen zingen:

Scimus Christum surrexisse, a mortuis vere: tu nobis victor Rex, miserere.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 10:14:57 #261
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168889163


[ Bericht 100% gewijzigd door Panterjong op 14-02-2017 10:15:29 ]
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 14 februari 2017 @ 10:24:03 #262
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168889265
quote:
Precies! Het is dus volslagen onduidelijk. Wat wel duidelijk is dat er naderhand met deze tekst geknoeid is. Waarom?
quote:
Het is niet voor niets dat we al sinds de Middeleeuwen met Pasen zingen:

Scimus Christum surrexisse, a mortuis vere: tu nobis victor Rex, miserere.
Ja dat gelooft mijn oude moeder ook... >:)
pi_168889830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:01 schreef De_Maistre het volgende:
Het is niet voor niets dat we al sinds de Middeleeuwen met Pasen zingen:

Scimus Christum surrexisse, a mortuis vere: tu nobis victor Rex, miserere.
Zingen is leuk, maar bewijst natuurlijk niks, hoe hard je ook zingt of roept ( naar gelang de aanleg ). Ik wil hier ook nog de opmerking maken dat geen van de auteurs getuigen waren en dat deze auteurs van het N.T. geen historisch verslag van de feiten gemaakt hebben. Dit was trouwens ook niet de bedoeling.
pi_168889841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:14 schreef Panterjong het volgende:

Je zou voor minder sprakeloos worden. :D
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:19:48 #265
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168890080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Je zou voor minder sprakeloos worden. :D
Ja ik had de post waar ik op wilde reageren verkeerd gelezen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:24:37 #266
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168890161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:01 schreef De_Maistre het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_16

Het is niet voor niets dat we al sinds de Middeleeuwen met Pasen zingen:

Scimus Christum surrexisse, a mortuis vere: tu nobis victor Rex, miserere.
Hoezo plaats je een link waarin bevestigd wordt dat de opstanding later is toegevoegd en dus niet van de schrijver van het Marcus evangelie afkomstig is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168890169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:24 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Hoezo plaats je een link waarin bevestigd wordt dat de opstanding later is toegevoegd en dus niet van de schrijver van het Marcus evangelie afkomstig is.
weet je zeker dat je alles wel goed gelezen hebt?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:27:18 #268
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168890210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:25 schreef De_Maistre het volgende:

[..]

weet je zeker dat je alles wel goed gelezen hebt?
Ik heb niet alles gelezen. Ik heb slechts gelezen wat ter zake doet.

The last twelve verses, 16:9–20, are not present in two 4th-century manuscripts Sinaiticus and Vaticanus, the earliest complete manuscripts of Mark. (Papyrus 45 is the oldest extant manuscript that contains text from Mark, but it has no text from chapter 16 due to extensive damage)
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168890425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:27 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen. Ik heb slechts gelezen wat ter zake doet.

The last twelve verses, 16:9–20, are not present in two 4th-century manuscripts Sinaiticus and Vaticanus, the earliest complete manuscripts of Mark. (Papyrus 45 is the oldest extant manuscript that contains text from Mark, but it has no text from chapter 16 due to extensive damage)
Opmerkelijk is ook dat nu net het oudste evangelie ( Marcus anno 71 ) niet spreekt over een opstanding, wat een van de peilers is van het christendom en de overige 3 evangelies dit wel vernoemen, terwijl deze een generatie later zijn geschreven. Ook de opstanding van de doden op de dag van de kruisiging zien we niet bij Marcus, wat toch het vernoemen waard zou zijn. Hier kan men toch niet spreken van een verloren gegane laatste bladzijde zou ik denken.
pi_168895760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Zingen is leuk, maar bewijst natuurlijk niks, hoe hard je ook zingt of roept ( naar gelang de aanleg ). Ik wil hier ook nog de opmerking maken dat geen van de auteurs getuigen waren en dat deze auteurs van het N.T. geen historisch verslag van de feiten gemaakt hebben. Dit was trouwens ook niet de bedoeling.
de Johannes van het evangelie van Johannes heeft zelfs bij de kruisiging gestaan.
Dus hoezo geen getuigen? :{
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168896401
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:36 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat is altijd zo frappant bij jou. Dat je dan snel even zegt dat het ook in de bijbel staat zonder echt aan te wijzen waar het dan zou staan.
bij deze dan een aantal teksten waaruit het blijkt.

Johannes 12:
Blijvend ongeloof van de Joden
37 Maar hoewel Hij zoveel tekenen in hun bijzijn gedaan had, geloofden zij niet in Hem;
38 opdat het woord van de profeet Jesaja vervuld werd dat hij gesproken heeft: Heere, wie heeft onze prediking geloofd en aan wie is de arm van de Heere geopenbaard?
39 Daarom konden zij niet geloven, omdat Jesaja verder gezegd heeft:
40 Hij heeft hun ogen verblind en hun hart verhard, opdat zij niet met de ogen zouden zien en met het hart inzien en zich bekeren en Ik hen zou genezen.

2 Korinthe 4
De apostolische bediening
1 Daarom, aangezien wij deze bediening hebben naar de barmhartigheid die ons bewezen is, verliezen wij de moed niet.
2 Integendeel, wij hebben de schandelijke, verborgen praktijken verworpen; wij wandelen niet in bedrog en vervalsen ook niet het Woord van God, maar door het openbaar maken van de waarheid bevelen wij onszelf aan bij elk menselijk geweten, in de tegenwoordigheid van God.
3 Maar in het geval dat ons Evangelie nog bedekt is, dan is het bedekt in hen die verloren gaan.
4 Van hen, de ongelovigen, geldt dat de god van deze eeuw hun gedachten heeft verblind, opdat de verlichting met het Evangelie van de heerlijkheid van Christus, Die het beeld van God is, hen niet zou bestralen.
5 Want wij prediken niet onszelf, maar Christus Jezus als Heere, en onszelf als uw dienstknechten om Jezus' wil.
6 Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus.

in deze laatste wordt gezegd dat de god van deze eeuw of te wel de duivel het hart en de geest van de ongelovigen heeft bedekt zodat zij het niet zullen zien, alleen door het aannemen van Jezus kan men van die bedekking af komen en zal het licht van het evangelie over hen komen en zal men dit gaan begrijpen.
en dat aannemen is 1 gebed van God vandaan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168896637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

de Johannes van het evangelie van Johannes heeft zelfs bij de kruisiging gestaan.
Dus hoezo geen getuigen? :{
:D _O- _O- _O-
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:50:52 #273
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168899049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

bij deze dan een aantal teksten waaruit het blijkt.

Johannes 12:
Blijvend ongeloof van de Joden
37 Maar hoewel Hij zoveel tekenen in hun bijzijn gedaan had, geloofden zij niet in Hem;
38 opdat het woord van de profeet Jesaja vervuld werd dat hij gesproken heeft: Heere, wie heeft onze prediking geloofd en aan wie is de arm van de Heere geopenbaard?
39 Daarom konden zij niet geloven, omdat Jesaja verder gezegd heeft:
40 Hij heeft hun ogen verblind en hun hart verhard, opdat zij niet met de ogen zouden zien en met het hart inzien en zich bekeren en Ik hen zou genezen.

2 Korinthe 4
De apostolische bediening
1 Daarom, aangezien wij deze bediening hebben naar de barmhartigheid die ons bewezen is, verliezen wij de moed niet.
2 Integendeel, wij hebben de schandelijke, verborgen praktijken verworpen; wij wandelen niet in bedrog en vervalsen ook niet het Woord van God, maar door het openbaar maken van de waarheid bevelen wij onszelf aan bij elk menselijk geweten, in de tegenwoordigheid van God.
3 Maar in het geval dat ons Evangelie nog bedekt is, dan is het bedekt in hen die verloren gaan.
4 Van hen, de ongelovigen, geldt dat de god van deze eeuw hun gedachten heeft verblind, opdat de verlichting met het Evangelie van de heerlijkheid van Christus, Die het beeld van God is, hen niet zou bestralen.
5 Want wij prediken niet onszelf, maar Christus Jezus als Heere, en onszelf als uw dienstknechten om Jezus' wil.
6 Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus.

in deze laatste wordt gezegd dat de god van deze eeuw of te wel de duivel het hart en de geest van de ongelovigen heeft bedekt zodat zij het niet zullen zien, alleen door het aannemen van Jezus kan men van die bedekking af komen en zal het licht van het evangelie over hen komen en zal men dit gaan begrijpen.
en dat aannemen is 1 gebed van God vandaan.
Dank je.

Je weet inmiddels wel hoe ik denk over dit soort teksten. Als je gelooft dat elk boek dat in de bijbel terecht gekomen is behoort tot het woord van God dan begrijp ik wel dat je deze teksten plaatst.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168901388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij vindt het toeval dat onder de honderden miljarden sterren in even zovele miljarden sterrenstelsels er één is waarvan een planeet precies ver genoeg staat om leven op koolstofbasis mogelijk te maken???

Men heeft zelfs bij onze directe buursterren al planeten ontdekt die op vergelijkbare afstand van hun zon staan....

Of denk je soms ook dat onze aarde het middelpunt van het heelal is? Dat alles om ons draait?
Misschien niet het middelpunt maar wel het doel en dat is dat God wil dat we op Hem gaan lijken en leven met Hem door middel van een persoonlijke relatie
  dinsdag 14 februari 2017 @ 20:19:51 #275
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168901482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:17 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Misschien niet het middelpunt maar wel het doel en dat is dat God wil dat we op Hem gaan lijken en leven met Hem door middel van een persoonlijke relatie
En geldt dat ook voor leven elders in het heelal? Sluit je dat uit? Zo niet, is Jezus dan ook voor hun zonden gestorven bijvoorbeeld?
pi_168901551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En geldt dat ook voor leven elders in het heelal? Sluit je dat uit? Zo niet, is Jezus dan ook voor hun zonden gestorven bijvoorbeeld?
Er is elders geen leven God heeft ons geschapen en de dieren en de engelen,maar die leven in een andere dimensie net als demonen...
pi_168902135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Er is elders geen leven God heeft ons geschapen en de dieren en de engelen,maar die leven in een andere dimensie net als demonen...
Je bent dan wel super naïef dit te denken, maar ik had zo al een vermoeden.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 20:51:31 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168902762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Er is elders geen leven God heeft ons geschapen en de dieren en de engelen,maar die leven in een andere dimensie net als demonen...
Hoe weet je dat er geen ander leven is in dit immense universum?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:01:16 #279
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168903185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:17 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Misschien niet het middelpunt maar wel het doel en dat is dat God wil dat we op Hem gaan lijken en leven met Hem door middel van een persoonlijke relatie
Maar zou het dan wel kunnen dat er andere planeten zijn waar God leven mogelijk heeft gemaakt?

En ik vraag me dan ook af waar jij dan denkt dat God vandaan komt? Komt die volgens jou van 'boven'? Of, wat hier ook weleens beweerd is, uit een andere dimensie?

Edit: O, ik zie dat je hier al op in bent gegaan....
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:02:40 #280
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168903235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Er is elders geen leven God heeft ons geschapen en de dieren en de engelen,maar die leven in een andere dimensie net als demonen...
Hoe kom je bij dat andere dimensie verhaal? Ik hoor dat vaker maar vanuit de bijbel zou ik eerder het tegenovergestelde beweren.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168903238
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Je bent dan wel super naïef dit te denken, maar ik had zo al een vermoeden.
Tuurlijk naïef haha ten eerste staat er niets over in de bijbel dat ik als enige waarheid zie en is er ooit ergens anders leven gevonden..? nee en ze zullen ook nooit leven vinden buiten onze planeet kan ik je nu al vertellen...en tuurlijk in theorie zou het mogelijk zijn als God het zou willen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:04:02 #282
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168903300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Tuurlijk naïef haha ten eerste staat er niets over in de bijbel dat ik als enige waarheid zie en is er ooit ergens anders leven gevonden..? nee en ze zullen ook nooit leven vinden buiten onze planeet kan ik je nu al vertellen...
Nee zij zullen ons eerder vinden. Onze technologie staat nog in de kinderschoenen. En volgens de bijbel hebben die hemelbewoners ons al gevonden.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168903582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
en ze zullen ook nooit leven vinden buiten onze planeet kan ik je nu al vertellen...
Dat is dus de grap; dat kan je niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Nee zij zullen ons eerder vinden. Onze technologie staat nog in de kinderschoenen.
Dat lijkt me nogal een vreemde aanname.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:12:38 #284
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168903697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal een vreemde aanname.
Ik heb kennelijk te veel naar Ancient Aliens gekeken
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168904067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:04 schreef Panterjong het volgende:
Nee zij zullen ons eerder vinden. Onze technologie staat nog in de kinderschoenen. En volgens de bijbel hebben die hemelbewoners ons al gevonden.
:Y Al in de tijd van de Sumeriërs. ;)
pi_168906509
quote:
quote:
Many people ask is God real or not? Does God exist? Is there evidence for God? Is God alive or dead? The answer is simple. I don’t have to prove that God exists. You already know that God exists.
Ah nee, zeg dat dan meteen. Ik ben om. Goede website! Sterke argumenten!
Conscience do cost.
  woensdag 15 februari 2017 @ 09:20:12 #288
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168912449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Nee zij zullen ons eerder vinden. Onze technologie staat nog in de kinderschoenen. En volgens de bijbel hebben die hemelbewoners ons al gevonden.
Dat is de vraag natuurlijk. Onze technologie staat wellicht in de kinderschoenen maar het kan best zijn dat WIJ het verst zijn momenteel. Maar ja, wat is momenteel....
pi_168912778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:20 schreef hoatzin het volgende:
Dat is de vraag natuurlijk. Onze technologie staat wellicht in de kinderschoenen maar het kan best zijn dat WIJ het verst zijn momenteel. Maar ja, wat is momenteel....
Het kan ook zo zijn :
pi_168913928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Er is elders geen leven God heeft ons geschapen en de dieren en de engelen,maar die leven in een andere dimensie net als demonen...
wat bedoel je precies met dat die in een andere dimensie leven?
Bedoel je dan de geestelijke wereld?
zoals in deze tekst.

Efeziërs 6:
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168914365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met dat die in een andere dimensie leven?
Bedoel je dan de geestelijke wereld?
zoals in deze tekst.

Efeziërs 6:
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Dat is naar de Romeinse overheersing gericht. Heeft uiteindelijk z'n kop gekost.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:01:27 #292
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168915178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met dat die in een andere dimensie leven?
Bedoel je dan de geestelijke wereld?
zoals in deze tekst.

Efeziërs 6:
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
het Kwaad in de hemelse gewesten? Ik dacht dat er bij God geen zonde/kwaad werd verondersteld?
pi_168915407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is naar de Romeinse overheersing gericht. Heeft uiteindelijk z'n kop gekost.
Hoe kom je daarbij dat gaat helemaal niet over de Romeinen..? Staat toch duidelijk bij niet tegen vlees en bloed...dus geen mensen
pi_168915435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met dat die in een andere dimensie leven?
Bedoel je dan de geestelijke wereld?
zoals in deze tekst.

Efeziërs 6:
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Ja de geestelijke wereld...
pi_168916996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

het Kwaad in de hemelse gewesten? Ik dacht dat er bij God geen zonde/kwaad werd verondersteld?
Leer dan maar eerst wat die hemelse gewesten zijn.
Volgens mij heb je minder verstand van bijbelse termen en andere dingen dan je denkt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:04:41 #296
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168917671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:14 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dat gaat helemaal niet over de Romeinen..? Staat toch duidelijk bij niet tegen vlees en bloed...dus geen mensen
Er staat ook bij overheden en de wereldbeheersers van dit tijdperk. Dit waren uiteraard de Romeinen. En een overheid bestaat niet uit vlees en bloed. Kennelijk maakte de schrijver er ook een geestelijk gevecht van met God aan de kant van de Israelieten en goden als Mars en Janus aan de kant van de Romeinen. Dit was uiteraard de Satan. Satan is namelijk een begrip dat bijbeltechnisch gebruikt wordt om een 'tegenstander' aan te geven en heeft verder niet veel met Lucifer of de duivel te maken. Zo ben je weer iets dichter bij de waarheid.

Dat het om mensen gaat of in dit geval wellicht om hemelbewoners (van geesten uit een andere dimensie is geen sprake) wijst de term 'geestelijke' aan. Het koine Griekse woord πνευματικός ofwel pneumatikos wordt namelijk vooral in verband gebracht met de mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panterjong op 15-02-2017 14:12:45 ]
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:05:46 #297
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168917696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Leer dan maar eerst wat die hemelse gewesten zijn.
Volgens mij heb je minder verstand van bijbelse termen en andere dingen dan je denkt.
Je tomtom instellen op Niburu. Dan kom je er wel.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168921932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Er staat ook bij overheden en de wereldbeheersers van dit tijdperk. Dit waren uiteraard de Romeinen. En een overheid bestaat niet uit vlees en bloed. Kennelijk maakte de schrijver er ook een geestelijk gevecht van met God aan de kant van de Israelieten en goden als Mars en Janus aan de kant van de Romeinen. Dit was uiteraard de Satan. Satan is namelijk een begrip dat bijbeltechnisch gebruikt wordt om een 'tegenstander' aan te geven en heeft verder niet veel met Lucifer of de duivel te maken. Zo ben je weer iets dichter bij de waarheid.

Dat het om mensen gaat of in dit geval wellicht om hemelbewoners (van geesten uit een andere dimensie is geen sprake) wijst de term 'geestelijke' aan. Het koine Griekse woord πνευματικός ofwel pneumatikos wordt namelijk vooral in verband gebracht met de mens.
Ja en wie is de heerser van deze wereld...satan die heeft de macht gekregen van God en er staat tegen de overheden,tegen de machten,tegen de wereldbeheersers "van de duisternis".En de overheid bestaat toch uit mensen uiteindelijk....
pi_168922388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:14 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dat gaat helemaal niet over de Romeinen..? Staat toch duidelijk bij niet tegen vlees en bloed...dus geen mensen
O, mensen bestaan niet uit vlees en bloed ? Uit wat dan wel ? En dit gaat wel degelijk gericht naar de Romeinen. Misschien ben ik beter ingelezen dan jij.
  woensdag 15 februari 2017 @ 18:17:00 #300
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168922473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:43 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja en wie is de heerser van deze wereld...satan die heeft de macht gekregen van God en er staat tegen de overheden,tegen de machten,tegen de wereldbeheersers "van de duisternis".En de overheid bestaat toch uit mensen uiteindelijk....
Satan is niet meer dan een woord voor 'tegenstander'. Deze vertaling ligt het dichts bij het oorspronkelijke grondwoord.

Dat de duivel ermee bedoelt wordt of Lucifer is in dit verband geen sprake. Hier gaat het duidelijk om de Romeinse overheerser die er eerder al voor had gezorgd dat Jezus faalde in het herstichten van het koninkrijk Gods.

Het is zelfs zo dat God in de bijbel satan genoemd wordt. Dat is niet iets om van te schrikken. Gewoon om aan te geven dat God op dat moment de tegenstander was van het uitverkoren volk.
Zie de volgende twee synoptische teksten.

2 Samuel 24.1
De toorn van de Ene houdt áán
tegen Israël te ontvlammen;
hij zet David tegen hen op door te zeggen:
ga heen, tel Israël en Juda!

1 Kronieken 21.1
Dan staat Satan stil boven Israël;
hij zet David aan
om Israël te tellen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')