Ja, de goede oude tijd dat we nog echte staatsbedrijven hadden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Post, KPN en Scheveningen Radio waren allemaal PTT.
Lang lang geleden eens een gesprek gehoord tussen Scheveningen Radio en een vissersschip waar een der vissers een acute spaanse kraag had. De met zwaar indisch accent sprekende arts die dienst had vertelde wat men moest doen " Anders verliest deze man zijn eikel"quote:
Oh, ja, vertel ons van vroeger!quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, de goede oude tijd dat we nog echte staatsbedrijven hadden.
Nee. Ik lees veel liever de (altijd waargebeurde en zelfbeleefde) annekedootjes van jou.quote:
Mooi gebouw voor het Wilders hotelquote:Op woensdag 1 februari 2017 15:40 schreef borisz het volgende:
Ouwe postkantoor van IJmuiden
[ afbeelding ]
Met KPN, Scheveningen Radio, kustwacht in 1 gebouw. Later kwam de ANWB er ook in. Dit gebouw is echter al jaren gesloopt. Het is nu een gat, maar dat gaat eindelijk veranderen. De Vomar gaat er zitten en daarboven veel appartementen.
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lang lang geleden eens een gesprek gehoord tussen Scheveningen Radio en een vissersschip waar een der vissers een acute spaanse kraag had. De met zwaar indisch accent sprekende arts die dienst had vertelde wat men moest doen " Anders verliest deze man zijn eikel"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat leverde wel een oproep op van de Panamese kustwacht
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Tja de meeste van zulke dingen gaat via de email/satelliettelefoon nu.
Al had ik 2 termen terug een kapitein die 50 werd aan boord. Dus hadden we het schip gedecoreerd.
Onder andere het sein M K F hing in de voormast.Geen MFR ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat leverde wel een oproep op van de Panamese kustwachtThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Tja de meeste van zulke dingen gaat via de email/satelliettelefoon nu.
Al had ik 2 termen terug een kapitein die 50 werd aan boord. Dus hadden we het schip gedecoreerd.
Onder andere het sein M K F hing in de voormast.Hingen er ook twee voetballen onder de voormastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat leverde wel een oproep op van de Panamese kustwacht
Een heel hoofdstuk ook van dat soort klachten.
Maar zendt de radar die signalen dan uit? Of een of ander communicatie systeem of wat.
Wat letters vooraan het schip valt op open water niet op toch?Kranplätze müssen verdichtet sein
Stamt nog uit de tijd van vroeger, zijn seinvlaggetjes. Was ik vergeten erbij te tikken. Dat ligt voor mij iets te voor de handquote:Op woensdag 1 februari 2017 16:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hingen er ook twee voetballen onder de voormast
Een heel hoofdstuk ook van dat soort klachten.
Maar zendt de radar die signalen dan uit? Of een of ander communicatie systeem of wat.
Wat letters vooraan het schip valt op open water niet op toch?
Hebben jullie, net als in de luchtvaart radartranspondercodes die een bepaalde boodschap meedelen?quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Stamt nog uit de tijd van vroeger, zijn seinvlaggetjes. Was ik vergeten erbij te tikken. Dat ligt voor mij iets te voor de hand
Ik zit aan de hand van dat document van jou nog eens door al die codes te lezen. Daar zitten echt geweldig leuke ziektes/afwijkingen/aandoeningen tussen die in 3 letters kunnen worden samengevat.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:11 schreef FranticDJ het volgende:
Overigens gebeurd dat nog steeds hoor, die vlaggetjes. Oa de A, B, H en Q zijn belangrijk.
Sinds enkele jaren is AIS verplicht.. Maar dat is alles waarmee wij gegevens over ons eigen schip uitzenden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben jullie, net als in de luchtvaart radartranspondercodes die een bepaalde boodschap meedelen?
Een deel ervan overlapt ook oude EPD tabellen uit een jaren 90 eletronisch patienten dossier.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zit aan de hand van dat document van jou nog eens door al die codes te lezen. Daar zitten echt geweldig leuke ziektes/afwijkingen/aandoeningen tussen die in 3 letters kunnen worden samengevat.
Aha.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Stamt nog uit de tijd van vroeger, zijn seinvlaggetjes. Was ik vergeten erbij te tikken. Dat ligt voor mij iets te voor de hand
Overigens gebeurd dat nog steeds hoor, die vlaggetjes. Oa de A, B, H en Q zijn belangrijk.
Dit is de internationaal vastgelegde standaard voor radio seinen. En dat afkorten van letters stamt nog uit de tijd van oa morse.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een deel ervan overlapt ook oude EPD tabellen uit een jaren 90 eletronisch patienten dossier.
Zou me niets verbazen als de bouwers daarvan deze codes hebben overgenomen uit een boek als dit.
Waarom zou je alles opnieuw bedenken...quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een deel ervan overlapt ook oude EPD tabellen uit een jaren 90 eletronisch patienten dossier.
Zou me niets verbazen als de bouwers daarvan deze codes hebben overgenomen uit een boek als dit.
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Tja de meeste van zulke dingen gaat via de email/satelliettelefoon nu.
Al had ik 2 termen terug een kapitein die 50 werd aan boord. Dus hadden we het schip gedecoreerd.
Onder andere het sein M K F hing in de voormast.Ik heb dus gewoon het document gedownload en op penis gezocht....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat leverde wel een oproep op van de Panamese kustwacht
Ik ben aan het werk hoor...Siesta & Fiesta!
Die ken ik wel, software van havens werkt oa daarmee om te bepalen waar een schip kan gaan liggen en bv berekening van de havengelden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Sinds enkele jaren is AIS verplicht.. Maar dat is alles waarmee wij gegevens over ons eigen schip uitzenden.
je kan een gesproken Securite op VHF doen, maar dat gebeurd alleen in uitzonderlijke gevallenquote:Op woensdag 1 februari 2017 16:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha.
Kun je zoiets ook per radar/Radio uitzenden.
Nagenoeg nooit. Het enige waar het echt nog gebruikt wordt zijn boeien/navigatiemerken die uitgerust zijn met een Racon. Als zo'n transponder aangestraald wordt door onze radar scanner dan krijgen wij een echo in beeld op de radar die het morse sein weergeeft (dus streepjes en puntjes).quote:Morse wordt nog wel beperkt gebruikt toch, als een soort backup.
Via AIS kan je ook een safety message versturen naar 1 geadresseerde of een openbaar bericht.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ken ik wel, software van havens werkt oa daarmee om te bepalen waar een schip kan gaan liggen en bv berekening van de havengelden.
Maar in de luchtvaart wordt het ook gebruikt om discrete boodschappen mee te versturen.
1x geweest en kom er (zolang ik er wat over te zeggen heb) niet weerquote:Op woensdag 1 februari 2017 16:19 schreef Bramito het volgende:
Vaar je eigenlijk wel eens waar piraten zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |