abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180824585
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een Amerikaans Pitbull terrier en een Amerikaanse Staffordshire terrier vallen inderdaad allebei onder de categorie pitbull, maar een Amerikaanse Pitbull terrier is niet hetzelfde als een Amstaff.
De Stafford heeft FCI stamboom.Apt heeft UKC stamboom. Pitbull is verzamelnaam
It's ok to be white
pi_180824713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:19 schreef maily het volgende:
Al drie bijtincidenten met loslopende hond Gemert. Iedereen loopt voorzichtig door de wijk

Alweer een bijtincident met een hond in de Gemertse wijk Doonheide. Buurtbewoners klagen steen en been bij de politie, maar die kan niets doen. De hond is eerder al een tijdje uit huis geplaatst voor observatie, maar volgens de experts zou het niet om een gevaarlijke hond voor mensen gaan. Wel geldt er een aanlijnplicht en muilkorfplicht, waar de eigenaar zich volgens de buurtbewoners niets van aantrekt.

Op de Facebookpagina van de wijk meldden buurtbewoners op verschillende data dat ze de hond los hebben zien lopen. Het dier dat bij woonwagenkamp de Viool zou horen, struint de hele wijk af, gaat op opritten zitten en is agressief tegen andere honden. Deze week was het weer raak: het derde bijtincident volgens buurtbewoners.

Donderdagavond rond half zeven werd werd een Yorkshire terrir in zijn poot gebeten door de loslopende hond. De eigenaresse kon haar huisdier nog oppakken maar het was te laat. "Ik heb de politie gebeld, ze hebben de eigenaresse een boete gegeven, maar kunnen verder niets doen. Alleen als er een mens gebeten wordt, kunnen ze verdere maatregelen nemen." Later op de avond zou de hond opnieuw geprobeerd hebben een andere hond te bijten.

De politie bevestigt dat ze regelmatig meldingen krijgt over de bijtende hond. "Er zijn gesprekken geweest tussen de eigenaresse en de wijkagent over het loslopen en gedrag van de hond. Ook zijn er boetes uitgeschreven. De wijkagent heeft met verschillende bewoners contact over de situatie."

Reactie politie
Zolang de hond geen mensen aanvalt, kan de politie niets doen. "De politie bepaalt niet of een hond gevaarlijk is of niet. In het verleden is er een bestuurlijk traject geweest waarbij de hond ook een tijdje uit huis is gehaald om geobserveerd te worden door deskundigen. Daarbij is vastgesteld dat de hond niet gevaarlijk zou zijn voor mensen. Wel is er door de gemeente een aanlijn- en muilkorfplicht ingesteld. Als de politie die overtredingen constateert, dan kan er dus een boete worden gegeven. Dat is ook diverse malen gebeurd."

Een van de buurtbewoners die Omroep Brabant sprak is, bang dat de situatie uit de hand gaat lopen: "Ik hoor dat sommige mensen die de deur uitgaan met hun hond al voorwerpen meenemen om zich te wapenen. Dit gaat een keer fout."

8)7 8)7

Dit gaat zeker een keer fout.
Het beste is die hond vangen/aanlijnen en de dierenambulance bellen en melden dat je een hond gevonden hebt. De eigenaar kan hem dan op gaan halen en de kosten betalen. Er ontstaat daar gelijk een dossier als dat meerdere keren gebeurt
It's ok to be white
  maandag 30 juli 2018 @ 15:41:48 #203
214643 Nober
#TeamJH84
pi_180836096
The Ultimate Predictor November 2017!
  Spellchecker woensdag 8 augustus 2018 @ 12:59:40 #204
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181029222
Man stuurt zijn hond doelbewust op kat Kokkie af. Ik was laaiend!

quote:
Dick en Brenda uit Helmond plaatsten een video op Facebook waarop is te zien dat een man zijn hond doelbewust op hun kat Kokkie afstuurt. De twee zijn op zoek naar de hondeneigenaar. "Wat een idioot", "Stuur een paar valse honden op hem af" en "Diep triest" zijn enkele, nog milde, reacties op het filmpje.

De beelden komen van een bewakingscamera, die Dick en Brenda vanaf hun vakantieadres online hebben gezet. Zelf waren ze niet thuis tijdens de aanval, maar zoon Kasper wel.

'Ik was laaiend'
"Ik zat in de tuin en ging een biertje pakken. Toen zag ik op de monitor die man staan met zijn hond. Ik dacht al: waarom staat hij stil? En toen zag ik dat hij zijn hond losliet. Het gebeurde gewoon voor mijn ogen. Ik was laaiend", vertelt hij. Hij wilde direct achter de man aan gaan, maar moest eerst nog even een broek aantrekken. "Omdat het zo warm was, zat ik in mijn onderbroek in de tuin."

Toen hij dit dit boven deed, sprak hij de man wel meteen aan vanuit het raam. "Ik zei: 'Maat, blijf jij maar even staan.' Hij keek me aan, draaide zich om en liep gewoon weer door. Toen ik buiten was, nog geen veertig seconden later, was hij al weg."

Doelbewuste actie
Kat Kokkie lag lekker in de voortuin. Op de camerabeelden is te zien dat de man aan komt lopen met zijn hond. Hij stopt bij het huis en doet de hondenriem af. Het dier rent, na zelfs nog wat aansporing van zijn baasje, op Kokkie af. Die gaat ervandoor.

Kasper is van plan de beelden aan de politie te laten zien. "Het liefst zou ik bij hem hetzelfde doen als wat hij bij mijn kat heeft gedaan, maar ik denk dat dit verstandiger is." Ook wil hij een excuses van de hondeneigenaar zelf. "Ik hoop eigenlijk dat hij zelf nog even aan de deur komt. Misschien dat hij er zelf ook niet zo trots op is achteraf."

De kat is niet gewond geraakt bij de actie. "Ze ligt weer lekker in de tuin."
Filmpje kan ik niet hier posten :@
https://www.facebook.com/100005261430294/posts/904104716441568/

Wat een lamlul die hondeneigenaar ...... :r
**hare scherpigheid*binge-checker**binnenstebuiten <3**
pi_181043055
Olifant loopt door tuin in Ommen
quote:
Als politieagent maak je een boel mee, maar soms komen er wel heel opmerkelijke situaties voorbij. Zo werden agenten in Ommen vandaag opgeroepen om te assisteren bij het vangen van... een olifant.

'Volgens de meldkamer zou er een olifant door de tuin van de melder lopen', schrijft de politie op Facebook, 'en ook al aan het eten zijn van zijn perenboom. De melder gaf desgevraagd aan dat het geen grapje betrof.'

Dat het inderdaad niet om een grap ging, bleek toen agenten bij het huis van de melder aankwamen. Daar lagen 'grote bulten ontlasting' op de oprit, ontlasting die inderdaad weleens afkomstig van een olifant kon zijn.

'Dat doet 'ie anders nooit'

De geschrokken bewoners vertelden de agenten dat de eigenaar van de olifant het beest inmiddels had opgehaald en was vertrokken via een bospad. Het bleek voor de agenten een kleine moeite om via het bospad de eigenaar n de olifant te traceren.

De agenten schrijven: 'Het bleek dat de eigenaar een circusmedewerker was, die dagelijks enkele keren met de olifant ging wandelen in het bos. Op een onbewaakt moment, zag de olifant kans om een tuin in te lopen. Volgens de eigenaar doet het dier dit normaal gesproken nooit.'

Circus

'De olifant hoorde bij een circus, die dezer dagen op een camping in de omgeving is neergestreken. De eigenaar van het dier baalde stevig van het incident en is vervolgens samen met ons teruggegaan naar de geschrokken bewoners.'

De man heeft de ontlasting op de oprit en in de tuin opgeruimd en de bewoners financieel gecompenseerd voor de geleden schade. En de agenten? Die maakten nog even een foto met het dier, 'om te voorkomen dat niemand ons gelooft...'.
hallo ik ben chai ik weet alles beter ik praat altijd met leestekens blablabla
pi_181045704
quote:
Godver dan sta je ook even raar te kijken :D
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 02:41:54 #207
7380 Treinhomo
Bring me Edelweiss
pi_181045726
quote:
Op woensdag 8 augustus 2018 23:17 schreef Chai het volgende:
quote:
'De olifant hoorde bij een circus, die dezer dagen op een camping in de omgeving is neergestreken. De eigenaar van het dier baalde stevig van het incident en is vervolgens samen met ons teruggegaan naar de geschrokken bewoners.'
'Dat'. }:|
Mike Pence and ISIS are both homophobic,
but Mike doesn't throw gay men off the roof
so he is better
this isn't that hard, people !
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')