abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 mei 2017 @ 19:11:41 #51
37769 erodome
Zweefteef
pi_170780231
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het lukt maar als je een hond vol tegen zn kop trapt ben je al een aardig eind onderweg.
Nope, gewoonweg nope.


Voor jullie beide geld, neem mijn advies nu maar aan en pak die achterpoten... Daarmee voorkom je (meer) schade ipv een fikse kans op nog erger en jij ook deerlijk gewond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170780408
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, gewoonweg nope.


Voor jullie beide geld, neem mijn advies nu maar aan en pak die achterpoten... Daarmee voorkom je (meer) schade ipv een fikse kans op nog erger en jij ook deerlijk gewond.
Hou ik in gedachten.
  Spellchecker maandag 8 mei 2017 @ 19:59:52 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170781925
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:24 schreef deedeetee het volgende:
en nog zo eentje...

[..]

Nee want als je aan zijn hond komt dan kom je aan hém. Ik ken meer van dit soort hondenbezitters.
quote:
Uiteindelijk kwam de eigenaar ertussen om zijn hond van de slachtoffers af te trekken.
Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen. :r
  maandag 8 mei 2017 @ 20:25:05 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170782812
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:59 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen. :r
Een doodleuk toekijken hoe je hond een kind aanvalt i.p.v. meteen in te grijpen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 8 mei 2017 @ 20:25:36 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170782841
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Een doodleuk toekijken hoe je hond een kind aanvalt i.p.v. meteen in te grijpen.
Een kind en daarna een vrouw ....
  maandag 8 mei 2017 @ 20:29:08 #56
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170782965
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:25 schreef maily het volgende:

[..]

Een kind en daarna een vrouw ....
Onbegrijpelijk toch ? Volgens mij greep hij pas in toen hij vreesde dat zijn hond mss beschadigd zou worden. :') Ik snap ook niet dat die man er zomaar ongestraft van af kan komen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 8 mei 2017 @ 20:29:50 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170782994
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk toch ? Volgens mij greep hij pas in toen hij vreesde dat zijn hond mss beschadigd zou worden. :') Ik snap ook niet dat die man er zomaar ongestraft van af kan komen hoor.
Weer precies het foute beeld van zulke hondenbezitters bevestigen; tokkies :r
Muilkorven, muilkorven, muilkorven ..... en aangelijnd houden. Kort.
  maandag 8 mei 2017 @ 20:39:40 #58
37769 erodome
Zweefteef
pi_170783303
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hou ik in gedachten.
Als je dan alsnog een mes erin zet werkt dat een stuk beter (en in sommige gevallen kan ik het nog begrijpen ook).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170783362
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook bij dat geld dat het makkelijker klinkt dan het is,het dier blijft niet netjes zitten om jou je ding te laten doen.
nee, maar een grote hond kapotsteken met een mes gaat wat makkelijker dan er tegenaan trappen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 8 mei 2017 @ 20:49:59 #60
37769 erodome
Zweefteef
pi_170783718
quote:
6s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee, maar een grote hond kapotsteken met een mes gaat wat makkelijker dan er tegenaan trappen...
De kans dat je een hond van gemiddelde grote daarmee neer krijgt is niet zo heel groot, niet in zo'n situatie. De kans dat die hond door de pijn e.d. nog erger door het lint gaat is aanzienlijk.
Als honden serieus aanvallen staan ze stijf van de adrenaline, daar tik je niet zo snel doorheen. Je moet dan echt het geluk hebben dat je belangrijke pezen doorsnijdt waardoor ze gewoonweg niet meer kunnen, of een slagader raakt (die redelijk goed beschermd liggen) waardoor ze vlotjes leegbloeden.

Vergis je niet in hoe snel een serieuze aanval gaat, je hebt geen tijd om rustig je mes plaatsen, het is seconde werk. En dat met een dier on high alert die alles behalve stil staat. Precies zijn is vrijwel onmogelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170785358
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:24 schreef deedeetee het volgende:
en nog zo eentje...

[..]

Nee want als je aan zijn hond komt dan kom je aan hém. Ik ken meer van dit soort hondenbezitters.
Schoppen kan het gedrag verergeren.
pi_170785401
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:59 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen. :r
Ik krijg de indruk dat de eigenaar te ver uit de buurt was om meteen in te grijpen.
  Spellchecker maandag 8 mei 2017 @ 21:49:09 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170785878
quote:
4s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat de eigenaar te ver uit de buurt was om meteen in te grijpen.
quote:
Witteman hoopt in ieder geval dat mensen zich ervan bewust worden wat voor schade sommige honden aan kunnen richten. "Iedereen roept: 'mijn hond doet dat niet!', maar laat mensen toch nadenken voordat ze zo'n brede hond los laten lopen. Ik heb zelf ook een hond, een kleine. Dat een hond iemand aanvalt kan iedereen weleens overkomen, maar zo'n beest is echt gevaarlijk."
bron

Nog erger dus .... een tokkie met een loslopende vechthond.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:57:28 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170786234
quote:
4s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Schoppen kan het gedrag verergeren.
Dat weet ik. Maar het is iig een begrijpelijke reactie. Dat kan ik niet zeggen van de reactie van de eigenaar van de hond
Wat Erodome zegt klopt. Bij de achterpoten optillen is het beste.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170786287
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het is iig een begrijpelijke reactie. Dat kan ik niet zeggen van de reactie van de eigenaar van de hond
Wat Erodome zegt klopt. Bij de achterpoten optillen is het beste.
Maar wellicht daarom die reactie. Hij probeerde erger te voorkomen. Zo las ik hem. Niet als"blijf van mijn hond af".
  maandag 8 mei 2017 @ 22:03:35 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170786545
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar wellicht daarom die reactie. Hij probeerde erger te voorkomen. Zo las ik hem. Niet als"blijf van mijn hond af".
Onzin. Als hij erger wilde voorkomen dan had hij zelf zijn hond wel meteen weggetrokken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170786585
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin. Als hij erger wilde voorkomen dan had hij zelf zijn hond wel meteen weggetrokken.
Niet als hij relatief ver weg is.
pi_170787885
Mijn hond heeft ooit massieve tralies van een voor hem op maat gemaakte gelaste kennel (materiaal vergelijkbaar met een bedrijfspoort) in een paniekmoment toen hij in de kennel moest wachten, geperforeerd en zo enorm kromgetrokken dat we geen mogelijkheid meer hebben om het ooit nog te herstellen. Of er moeten nieuwe tralies in gelast worden..

Ik wist niet wat ik zag toen ik het ontdekte. Ik heb een grote herder (reu, 50kg) en natuurlijk is hij sterk, maar dit was echt beyond that. In mijn optiek had een leeuw zoiets kunnen doen maar never-nooit mijn hond. De deur staat hier nog, het ziet eruit alsof iemand het met een hydraulische pers bewerkt heeft of zo. Hoe zijn tanden niet gebroken zijn is mij een raadsel. :X Maar zelfs dat is niet gebeurd.. godzijdank.

Een hond is tot zoveel in staat fysiek.. Alles wat je denkt te weten doe daar nog maar 5 scheppen bovenop, zo heb ik het ervaren. En dan niet alleen in bijtkracht maar ook gewoon het vermogen om die tralies überhaupt krom te kunnen trekken, staand op een gladde kennelvloer, zonder grip? Hoe? Een hond kan geen hefboom maken. Als honden willen (of beter gezegd in hun eigen ogen MOETEN) dan veranderen ze echt in de hulk. En ik heb een hond die absoluut een doetje is wat betreft karakter, het is mijn grote knuffelbeer. Dit was gewoon angst bij hem, angst om daar opgesloten te (blijven) zitten. Schaamde me ook echt kapot.. |:(
Ik was even in een andere ruimte tijdens het verbouwen en daar was hij dus mee bezig...
Dat was de eerste en laatste keer dat ie daarin heeft gezeten. Was een peperdure splinternieuwe kennel...

Dus nee je gaat echt niet winnen van zo eentje als die zelfs maar een beetje zijn best zou doen. :{w

Ik denk ook dat de bijttesten die ze bij honden doen, niet altijd zullen meten wat de daadwerkelijke kracht in zo'n bek is. Simpelweg omdat niet altijd alles eruit komt. :X
  maandag 8 mei 2017 @ 22:57:13 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 00:36:00 #70
37769 erodome
Zweefteef
pi_170790236
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Niet als hij relatief ver weg is.
En dat had nooit gemogen.
Een hond gaat niet zomaar van superschatje naar buiten 'zomaar' een kind aanvallen. En zelfs een hond die een superschatje is hou je binnen je invloedssfeer.
Deze hond had nooit los mogen lopen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Spellchecker dinsdag 9 mei 2017 @ 13:03:51 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170796770
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 00:36 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat had nooit gemogen.
Een hond gaat niet zomaar van superschatje naar buiten 'zomaar' een kind aanvallen. En zelfs een hond die een superschatje is hou je binnen je invloedssfeer.
Deze hond had nooit los mogen lopen.
QFT ^O^
  Spellchecker woensdag 10 mei 2017 @ 13:24:21 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170826276
Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Een 'vechthond', vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër, heeft zondag een paard aangevallen en in de keel gebeten. De merrie heeft het voorval overleefd. De politie heeft de eigenaars nog gezocht, maar niet gevonden.

De eigenaresse van het paard, Annelies, een dierenarts uit België en eigenaar van een paardenasiel net over de grens, heeft al dreigementen ontvangen naar aanleiding van een bericht dat ze over de aanval plaatste op Facebook. Om die reden wil de vrouw niet dat haar achternaam en de naam van haar praktijk bekend wordt gemaakt. Volgens Annelies vond de eigenaar van de hond het voorval 'vermakelijk'. Hij had, zegt ze, niet in de gaten dat zijn hond in de rode zone verkeerde. "Als zo'n dier wordt opgehitst en vast heeft, dan laat ie niet meer los."

Zoals altijd had Annelies zondagmiddag de paardentrailer geparkeerd bij het Puts Meuleke aan de Putseweg in Ossendrecht. "Ik was met twee vriendinnen. Na anderhalf uur wandelen met onze paarden in het natuurgebied de Zoom, Kalmthoutse heide, liepen we door het bos terug naar de parkeerplaats."

Metaaldetector
Nog in het bos troffen ze vier wandelaars met twee honden. Eén van de dieren werd door zijn baas aan de lijn gehouden, de andere liep los. De man, blond haar, had een metaaldetector in zijn hand. De vrouw in het gezelschap zou ongeveer 1.65 meter zijn en naar schatting 120 kilo wegen. Er was ook een jong kind in het gezelschap.

De loslopende hond hapte diverse malen naar de benen van het paard van de vriendin van Annelies. Die schopte echter niet van zich af. "Ik ben toen met mijn paard naar mijn vriendin gegaan in de hoop dat dat iets zou helpen. Toen de hond zich ook tegen mijn paard keerde en het dier naar de keel sprong, ben ik in galop naar de Putseweg gereden. Het beest kwam achter ons aan en dat was ook mijn bedoeling. Ik hoop dat de drukke weg hem zou afschrikken."

Politie
De hond bleef echter ook daar het paard belagen. Annelies: "Hij volgde ons over de weg en het fietspad, en liet ons pas daar gaan. Ik heb toen de politie gebeld en mijn vriendin geïnformeerd dat ik weliswaar in veiligheid was, maar dat de hond terug het bos in was gelopen."

Alle lof heeft ze voor de politie, die tien minuten later ter plaatse was, een uitgebreid signalement opnam en het bos in ging om de eigenaars van de hond te zoeken. "Ze zouden me bellen als ze die mensen gevonden hadden, maar ik heb helaas niets meet gehoord", vertelt de Belgische. De verwondingen van het paard - diverse gaten in de hals - zijn zondagmiddag verzorgd en het dier heeft voor een week een antibioticumkuur gekregen. Annelies: "Ze komt er weer bovenop en is gelukkig ook niet bang voor honden nu, maar voor hetzelfde geld was ze doodgebloed."

bron

Het houdt niet op, niet vanzelf ... :r
pi_170828283
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:04 schreef koekoe het volgende:
Zijn gewoon kutrassen. Dat er lievertjes tussen zitten zegt niets maar daar blijven de voorstanders maar naar wijzen. Ik zie veel parallellen met...
Marokkanen?
  Spellchecker vrijdag 12 mei 2017 @ 14:31:18 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170881706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:24 schreef maily het volgende:
Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Een 'vechthond', vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër, heeft zondag een paard aangevallen en in de keel gebeten. De merrie heeft het voorval overleefd. De politie heeft de eigenaars nog gezocht, maar niet gevonden.

De eigenaresse van het paard, Annelies, een dierenarts uit België en eigenaar van een paardenasiel net over de grens, heeft al dreigementen ontvangen naar aanleiding van een bericht dat ze over de aanval plaatste op Facebook. Om die reden wil de vrouw niet dat haar achternaam en de naam van haar praktijk bekend wordt gemaakt. Volgens Annelies vond de eigenaar van de hond het voorval 'vermakelijk'. Hij had, zegt ze, niet in de gaten dat zijn hond in de rode zone verkeerde. "Als zo'n dier wordt opgehitst en vast heeft, dan laat ie niet meer los."

bron

UPDATE
quote:
Naar aanleiding van een bericht in BN DeStem over een hond die een paard aanviel, afgelopen zondag in Ossendrecht, heeft zich een man gemeld die meent het slachtoffer te zijn geworden van dezelfde hond.

Het gaat om Bredanaar Joop. Hij heeft contact met de eigenaresse van het paard gezocht, in de hoop dat beiden er in slagen de politie te bewegen het onderzoek naar de dader voort te zetten.

Engelse bulldog
De eigenaresse van het paard, een uit België afkomstige dierenarts, reed zondag met twee vriendinnen op paarden door een bosgebied achter de Putseweg in Ossendrecht toen de paarden werden aangevallen door een loslopende hond. De Vlaamse Annelies beschrijft het dier als een kruising tussen een pitbull en een Engelse bulldog.

De eigenaar van de hond had nog een tweede hond bij zich. Die was aangelijnd. De man was blond en had een metaaldetector in zijn hand. De vrouw in het gezelschap was fors gebouwd (120 kilo, 1.65 meter volgens de beschrijving) en er liep een kind bij het tweetal.

Ongedeerd
Volgens Joop werd zijn hond op Goede Vrijdag tijdens een wandeling in de bossen bij Chaam/Gilze aangevallen door twee soortgelijke honden. Hij beschermde zijn hond, maar werd daardoor zelf gebeten in zijn rug en arm. "Mijn kleding raakte beschadigd en ik moest gehecht worden, maar gelukkig bleef mijn hond ongedeerd", vertelt de Bredanaar.

Aangifte
Hij heeft naar eigen zeggen op Tweede Paasdag aangifte gedaan van het vooral, maar op 7 mei zou hij post hebben gekregen van de politie. Het onderzoek had niet geleid tot de aanhouding van een verdachte.

Joop: "De eigenaren hadden de honden duidelijk niet onder controle. Ze vonden het kennelijk ook de normaalste zaak van de wereld dat ze aanvielen. Als deze honden een persoon tegen de grond werken is het simpelweg gedaan met het slachtoffer! Daarom vervreemdt het mij dat ik niet ben benaderd voor verder onderzoek, bijvoorbeeld door de dierenpolitie, een terreineigenaar of toezichthouder of iets dergelijks."
bron
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:53:33 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170882126
Wat nog veel frustrerender is dan slappe-hap baasjes en valse honden is het feit dat in Nederland de politie en het juridische orgaan eigenlijk totaal geen interesse hebben in gevolgtrekking.

Als jouw hond iemand een permanent litteken bijt dan komt er hooguit een keertje een maatschappelijk werker even kijken bij je om te zien of je hondje op dat moment wel lief is.

De Nederlandse staat is als de dood om in te grijpen bij hondenbezitters. De politie heeft geen interesse en heeft ook niet de macht om een hond in te vorderen en te vernietigen tenzij er iemand echt is dood gebeten. Juridische stappen duren jaren en vallen dood.

Hondenbezitters hebben echt te veel vrijheden en beschermingen in dit land en er verandert maar steeds niks.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Spellchecker maandag 15 mei 2017 @ 19:34:38 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170965711
Het oneindige 'Dat doet het baasje normaal nooit.'-topic nummertje zoveel .... :r
quote:
Een drama in plaats van een gezellige familiebijeenkomst op Moederdag voor de familie Zinhagel. Grootvader Iwan (69) wordt neergeslagen als hij met zijn kleindochter (2) eendjes voert in Capelle aan den IJssel. Dochter Charita zet alles op alles om erachter te komen wie dit op zijn geweten heeft. „Fysiek geweld is nooit te rechtvaardigen. Dit is te gek voor woorden.”

Iwan Zinhagel ziet zondag een grote hond op hem en zijn kleindochter Scarlett af komen lopen. Hij is bang dat die zijn kleindochter iets zal aandoen, en vraagt het baasje, een meneer die hij rond de vijftig jaar schat, de hond aan te lijnen. Na een woordenwisseling wordt hij geslagen, „minstens vijf keer met de hondenriem om zijn vuist gebonden, zoals een boksbeugel.” Zinhagel vervolgt: „Ik heb nog pijn en voel me beroerd. Maar ik ben blij dat ik geen hersenbloeding heb en niks heb gebroken, en vooral dat mijn kleindochter niets heeft.”

Dochter Charita, die in de buurt woont, is zelf „nog steeds behoorlijk pissig.” „Dit is schrijnend. Fysiek geweld is nooit te rechtvaardigen. Daarom heb ik ook een oproep gezet.” In haar Facebookbericht beschrijft ze de man in kwestie en vraagt ze om tips. „Hopelijk vinden we iets zodat het OM hem kan vervolgen. Want als iemand dit doet en de volgende dag weer gewoon z’n dingen kan doen zonder zijn daden onder ogen te zien, dan is dat te gek voor woorden.”
bron
pi_170968906
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, gewoonweg nope.


Voor jullie beide geld, neem mijn advies nu maar aan en pak die achterpoten... Daarmee voorkom je (meer) schade ipv een fikse kans op nog erger en jij ook deerlijk gewond.
  Spellchecker vrijdag 26 mei 2017 @ 14:27:16 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171221172
quote:
Een pitbull heeft vrijdagochtend verschillende mensen gebeten op het Spinveld in Breda. De waakhond viel nietsvermoedende wandelaars en fietsers zonder waarschuwing aan op de openbare weg.

Een echtpaar met een jonge baby kon zich nog net op tijd uit de voeten maken voor de viervoeter. Mike Machielse was minder gelukkig en werd gebeten. “Ik kwam net van de sportschool en ineens hing hij aan mijn been. Ik heb nog mazzel gehad ook.”

Op de linkerkuit van Machielse zijn de afdrukken van de hondenbeet nog goed zichtbaar. “Eigenlijk schandalig dat die hond daar rondloopt”, vindt hij.

De politie slaagde erin contact te leggen met iemand op het terrein van Spinveld 72, wat de omstanders eerder niet lukte.

De hond werd hierna door een vrouw naar binnen gesleurd. De slachtoffers krijgen van de agenten het advies om naar de huisarts te gaan en de medische kosten te verhalen op de eigenaar van de hond.

Wat er met het beestje gaat gebeuren is niet bekend. Op het bedrijventerrein waren meerdere honden aanwezig.
bron
pi_171340145
quote:
Pitbull valt hardloper aan
Gisteren, 22:56

GEERTRUIDENBERG - Een man die dinsdagavond aan het hardlopen was op de Centraleweg in het Brabantse Geertruidenberg, is gebeten door een loslopende pitbull. De man raakte gewond aan beide armen. De eigenaar van de hond ging er vandoor.

Een omstander hoorde de man roepen en bood eerste hulp. Samen zijn zij naar het tankstation gelopen waar ook de hulpdiensten werden gealarmeerd.



Volgens het slachtoffer waren vader en zoon twee pitbulls aan het uitlaten en liep één van de honden los. Toen de man de honden naderde, viel één van de twee honden de man aan. Die liep daarbij forse bijtwonden op.

Eigenaar met honden ervandoor
De eigenaar van de honden “bood” aan om de man naar de huisartsenpost te brengen en het zelf onderling op te lossen. Toen het slachtoffer 112 belde gingen de twee er met de honden vandoor in een grijze auto.

De man is met een ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. De politie is nog gaan zoeken in de omgeving waar het gebeurd is maar onbekend is of de eigenaar van de honden is aangetroffen.
bron

Wat een asociaal randvolk loopt er toch rond in Nederland. Postnataal aborteren die pitbulleigenaars, allemaal! Samen met die rothonden uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door hpeopjes op 31-05-2017 08:06:57 ]
pi_171340696
En nog steeds blijven tokkies beweren dat het niet aan hun en/of de vechthonden ligt.....
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 31 mei 2017 @ 04:28:21 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171340746
En welke rassen het steeds zijn weet iedereen. Waarom zijn ze nog steeds niet verboden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 07:05:49 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171341058
Een hond liep los .... en de eigenaar bood aan het zelf onderling op te lossen .... die aso wist dus écht wel dat hij fout was. :r

Muilkorven en aanlijnen aub.
  Trouwste user 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:32 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_171343277
Gruwelijk dit :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 31 mei 2017 @ 10:52:16 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171343709
Wat mij betreft krijgen dit soort aso-baasjes met hun moordmachines een lange, lange gevangenisstraf.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171343960
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 07:05 schreef maily het volgende:

Muilkorven en aanlijnen aub.
Die eigenaar neem ik aan, ^O^
Die mislukte hond een spuitje geven.
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:11:53 #86
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171344014
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die eigenaar neem ik aan, ^O^
Die mislukte hond een spuitje geven.
Nee de hardloper :+
There is only one religion
pi_171344044
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Nee de hardloper :+
Ja, tegen hondsdolheid en tetanus.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 11:16:09 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171344079
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die eigenaar neem ik aan, ^O^
Die mislukte hond een spuitje geven.
:o
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 11:17:12 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171344097
-- update --

quote:
Dinsdagavond meldde zich een 53-jarige man uit Geertruidenberg bij de politie en vertelde dat hij de eigenaar en begeleider van de pitbull was.

Verwondingen
De 50-jarige inwoner uit Oosterhout was rond 21.10 uur aan het hardlopen op een zijweg van de Centraleweg in Geertruidenberg. Daar werd hij plotseling door een hond aangevallen. De man liep vooral verwondingen aan zijn armen op.

Hierop is het slachtoffer naar een nabijgelegen tankstation gelopen en heeft de hulpdiensten gebeld. De man is door ambulancepersoneel aan zijn verwondingen behandeld en voor verdere medische verzorging naar het ziekenhuis in Breda gebracht.

Hij heeft nog geen officiële aangifte gedaan. Agenten hebben dinsdagavond na het voorval tevergeefs in de omgeving naar de hond en diens begeleider gezocht.

Eigenaar
Later op de avond meldde zich een 53-jarige man uit Geertruidenberg bij de politie en vertelde dat hij de eigenaar en begeleider van de pitbull was.

De man zei dat hij het slachtoffer had willen helpen, maar dat deze boos was weggelopen. "Toen ik mijn honden in de auto had gezet, om groter leed te voorkomen, ben ik naar de plaats van het incident teruggegaan, maar heb het slachtoffer niet meer aangetroffen", meldde de man aan de politie.

Daarna heeft hij zich bij de politie gemeld, die alvast een verklaring heeft opgenomen. De politie doet verder onderzoek naar het incident.
bron
pi_171344135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:17 schreef maily het volgende:
-- update --

[..]

bron
Snap die hardloper wel.
Ik zou ook zo snel mogelijk weg willen van zo´n idioot.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 11:19:47 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171344142
Iets andere versie:

quote:
Hardloper aangevallen door pitbull

GEERTRUIDENBERG - Een 50-jarige man uit Oosterhout is dinsdagavond rond negen uur tijdens het hardlopen in Geertruidenberg aangevallen door een pitbull. Dit gebeurde op de dijk aan de Centraleweg. Het slachtoffer raakte aan beide armen gewond en moest naar het ziekenhuis. De eigenaar ging volgens de hardloper er daarna met zijn twee honden vandoor.

De man maakte zijn rondje in een natuurgebied aan de Donge toen hij een man en zijn zoon met twee pitbulls tegenkwam. Een van de honden was niet aangelijnd en viel de hardloper aan. Hij liep flinke verwondingen op aan beide armen. Volgens het slachtoffer bood de eigenaar van de hond aanvankelijk hulp aan. Toen het slachtoffer echter 112 belde, besloot de man er vandoor te gaan.

Later op de avond meldde de 53-jarige hondeigenaar uit Geertruidenberg zich bij de politie. Hij vertelde dat hij het slachtoffer had willen helpen, maar dat deze boos was weggelopen. Hij zou zijn honden voor de veiligheid in de auto hebben gezet. Toen is hij naar de plaats van het incident teruggegaan, maar had het slachtoffer niet meer aangetroffen.

De politie onderzoekt de zaak. Het slachtoffer heeft nog geen aangifte gedaan.
bron
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 11:20:16 #92
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171344151
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Snap die hardloper wel.
Ik zou ook zo snel mogelijk weg willen van zo´n idioot.
:Y
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 12:06:37 #93
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171345070
Hond bijt vrouw dood in Duitsland.
quote:
Een hond heeft woensdag in het Zuid-Duitse plaatsje Stetten am kalten Markt op straat een 72-jarige vrouw doodgebeten. Een vrouw die getuige was van de aanval belde ogenblikkelijk om een ambulance. De ziekenbroeders konden evenwel weinig doen omdat ze het risico liepen zelf door de hond te worden aangevallen.

Nadat de hond, een Anatolische herder, was opgehouden, was het al te laat voor medische hulp. De bejaarde vrouw overleed aan verwondingen aan haar hals en hoofd. De politie vond de hond bij een huis verderop. De agressieve herder en twee andere honden op die plek werden door agenten doodgeschoten. De bazin van de herder was tijdens het incident afwezig.
bron
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:45:15 #94
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171348568
nog zo eentje...

de baas ziet t niet meer zitten :
quote:
De hond bleek na het uitlaten te zijn ontsnapt uit de tuin van de eigenaar. Die wil niet meer met de hond over straat en heeft afstand gedaan van het dier. De officier van justitie moet nu bepalen wat er met de hond gebeurt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:01:30 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171349072
quote:
De officier van justitie moet nu bepalen wat er met de hond gebeurt.
Door de gehaktmolen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Spellchecker dinsdag 13 juni 2017 @ 20:20:54 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171675312
quote:
De labradorpup van de Utrechtse Sterre is vorige week gewond geraakt. Het dier werd in een lift van een appartementencomplex aangevallen door een Stafford.

De hond was losgeschoten van zijn lijn. Het beest was uit logeren, en zijn tijdelijke baas kon niet voorkomen dat de Stafford de gang van de flat binnenrende en de pup aanviel.

De hond liet minutenlang niet los. "Hij is gaan schreeuwen", vertelt Sterre over haar pup. "Hij heeft alleen maar op de grond gelegen. Zijn ogen waren groot en hij kon niets. Hij kon zich ook niet bewegen."

DOODSBANG
De aanval werd door veel andere appartementbewoners opgemerkt. "Er kwamen mensen van de tweede etage naar beneden gerend omdat ze allemaal geluiden hoorden en iedereen was bezorgd. Overal lag zijn ontlasting omdat hij echt doodsbang was."

Tijdens de aanval belt Sterre de politie, maar die kan niet komen. "Het heftigste van alles is dat je je machteloos voelt op het moment dat je hulp vraagt. Als er een ding anders was geweest, dan was hij er niet meer geweest." Sterre verwijt de oppas van de hond niets, maar wilde hulp van agenten.

TANDEN
Een buurman heeft uiteindelijk met zijn handen de bek van de Stafford opengetrokken, zodat hij los liet. De pup is behandeld door een dierenarts. Het dier mist zes tanden en heeft een grote wond in zijn borst. Wel is hij inmiddels weer thuis.
bron
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:28:19 #97
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171675506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:06 schreef maily het volgende:
Hond bijt vrouw dood in Duitsland.

[..]

bron
Tegen een kangal moet je dan ook inderdaad niets ondernemen.. Die kun je enkel met een kogel stoppen..
Ze zijn gemaakt om schaapskuddes tegen beren te beschermen..

Er staat wel een filmpje op yt waar er eentje met tijgers speelt..
Prachthonden, mooi apart karakter (slaan met hun voorpoten, en hebben een keiharde schedel zoals een ram/bok ook heeft) mooie bouw.. maar levensgevaarlijk sterk
pi_171677081

'Een incident met als hoofdrolspeler een hond die toch al een slechte naam heeft? Tsja, dan kiezen wij en waarschijnlijk vele andere mensen toch echt het kamp van de underdog. En dat schijnt toch niet altijd zo te zien. En dat bewijst deze video. We zien iemand lopen met twee honden waar wij liever niet bij in de buurt komen, maar de honden zijn netjes aangelijnd. En we zien een vrouw met een keffertje en het kleine keffertje loopt los. En daar maakt de eigenaar van de honden met slecht imago wel een duidelijk punt, want als het keffertje gegrepen wordt is het keffertje per definitie zielig en krijgen zijn honden die netjes aangelijnd zijn een spuitje. Het schijnt de tendens te zijn dat kleine hondjes en hun eigenaren zich asociaal mogen gedragen en de verantwoording geheel en uitsluitend ligt bij de eigenaren van grotere honden. De filmer heeft nog aangegeven dat het schelden was naar de hond en niet naar de eigenares.'
http://www.vkmag.com/magazine/u_moet_uw_honden_aan_de_lijn_houden


Walgelijk wijf :r
pi_171677618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:30 schreef madam-april het volgende:

'Een incident met als hoofdrolspeler een hond die toch al een slechte naam heeft? Tsja, dan kiezen wij en waarschijnlijk vele andere mensen toch echt het kamp van de underdog. En dat schijnt toch niet altijd zo te zien. En dat bewijst deze video. We zien iemand lopen met twee honden waar wij liever niet bij in de buurt komen, maar de honden zijn netjes aangelijnd. En we zien een vrouw met een keffertje en het kleine keffertje loopt los. En daar maakt de eigenaar van de honden met slecht imago wel een duidelijk punt, want als het keffertje gegrepen wordt is het keffertje per definitie zielig en krijgen zijn honden die netjes aangelijnd zijn een spuitje. Het schijnt de tendens te zijn dat kleine hondjes en hun eigenaren zich asociaal mogen gedragen en de verantwoording geheel en uitsluitend ligt bij de eigenaren van grotere honden. De filmer heeft nog aangegeven dat het schelden was naar de hond en niet naar de eigenares.'
http://www.vkmag.com/magazine/u_moet_uw_honden_aan_de_lijn_houden

Walgelijk wijf :r
Walgelijk tokkie wijf zeg.
  Spellchecker woensdag 14 juni 2017 @ 20:43:06 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171697151
quote:
Een 19-jarige vrouw uit 't Loo (gemeente Oldebroek) is woensdag gewond geraakt, nadat ze werd aangevallen door een hond.

Het slachtoffer liet 's ochtends haar eigen hond uit, toen op het erf waar ze langsliep een andere hond losbrak. Beide dieren raakten daarop met elkaar in gevecht.

Naar de huisarts
Toen de vrouw zag dat haar eigen viervoeter gewond raakte, sprong ze ertussen. De losgebroken hond beet haar daarop in een van haar benen. Het slachtoffer raakte daardoor gewond en is later voor behandeling naar de huisarts gegaan.

De vrouw heeft inmiddels aangifte gedaan. De politie onderzoekt de zaak.
bron
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')