abonnement Unibet Coolblue
pi_168563957
'sup my fellow nerds? (8>

Ik ben nu al een aantal dagen bezig om een PPTP server draaiend te krijgen op mijn DD-WRT router (WRT54G v2.2), echter ben ik op dit moment in staat iemand fysiek aan te vliegen als hij het woord VPN ook maar mompelt...

EDIT
Inmiddels is het gelukt, moet alleen nog testen buiten het lokale netwerk.
Als ik IN mijn lokale netwerk zit, en de WAN van de DDWRT router gebruik als VPN server adres, werkt het. Dadelijk eens checken of het via mijn ziggo WAN gaat (van buiten mijn lokale netwerk dus)
Heb via de MAC van de DDWRT router een statisch IP moeten toekennen in mijn ziggo router / modem. Als ik een statisch IP toeken vanuit de DDWRT router zelf, heb ik om de een of andere magische reden per direct geen internet verbinding meer.

Update:
Van buiten naar binnen werkt het niet. Ik vermoed dat het modem of ziggo dit tegenhoudt, echter kan ik van de ziggo klantenservice ook weinig informatie krijgen. :/

[ Bericht 3% gewijzigd door NielsTriple op 01-02-2017 14:36:06 ]
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168571454
de default gateway die je in de dhcp scopes uit deelt op die wrt router is 192.168.178.1?

anders moet je hem niet in de lan poort maar wan poort stoppen van die wrt want volgens mij Routeert hij nu niet.

volgens mij als jij op die wifi van de wrt gaat krijg je stiekem gewoon een ip uit de reeks van je 1e router en kun je daarom naar buiten.

[ Bericht 31% gewijzigd door wootahH op 31-01-2017 18:56:41 ]
:]
pi_168573021
Voordat je hiermee verder gaat moet je je afvragen of je voor een PPTP-oplossing wil gaan. Ik zou er wat onderzoek naar doen met betrekking tot de veiligheid.
Powered by Janetje®
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:37:27 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168573320
Dat is een tijd geleden ook mijn achilleshiel geweest. VPN direct op je router activeren is nog best een kriem. Helemaal als het de enige manier is waarop bepaalde apparaten mee naar buiten mogen en die ook daadwerkelijk gekilled worden wanneer de service er ff mee ophoudt. Maar volgens mij is pptp wel onderhand een beetje de kneus onder de vpn mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 31-01-2017 20:27:38 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168573454
Ik zou al moordneigingen krijgen van alleen het feit dat ik iets met PPTP zou moeten/willen doen... :{
pi_168573462
PPTP is bovendien uit iOS 10 en macOS Sierra gehaald om veiligheidsredenen, dat moet ook een duidelijk teken zijn :P Geen L2TP ondersteuning o.i.d.?
pi_168573951
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
Voordat je hiermee verder gaat moet je je afvragen of je voor een PPTP-oplossing wil gaan. Ik zou er wat onderzoek naar doen met betrekking tot de veiligheid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zou al moordneigingen krijgen van alleen het feit dat ik iets met PPTP zou moeten/willen doen... :{
Liever OpenVPN ofzo :7
pi_168580985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

[..]

Liever OpenVPN ofzo :7
Bijvoorbeeld. :)
Powered by Janetje®
pi_168581694
Bedankt voor deze bijdragen. Ik heb er niets aan, maar desondanks bedankt! ;)
Ik weet dat PPTP kut is qua beveiliging, DDWRT biedt wel een extra veiligheidsmaatregel, maar toch... Het is echter meer dan voldoende waar ik het voor wil gebruiken :)

Het is me inmiddels gelukt om het (lokaal) werkend te krijgen (ik kan ook 'naar buiten'). Ik had een stukje uit de officiele handleiding verkeerd begrepen, heb nu alles aangepast:
Router nu verbonden via WAN
Router LAN adres en VPN adres zitten nu op een ander subnet dan het modem (wel samen op dezelfde)

Morgen kan ik via iemand anders zijn wifi testen of het ook lukt via mijn Ziggo WAN IP. :) (van buiten naar binnen dus)


Edit:
Zeer kut dat je het woord Ziggo niet kan typen zonder dat Fok er een hyperlink van maakt :{

[ Bericht 5% gewijzigd door NielsTriple op 01-02-2017 00:20:14 ]
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168583217
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:51 schreef NielsTriple het volgende:
Bedankt voor deze bijdragen. Ik heb er niets aan, maar desondanks bedankt! ;)
Ik weet dat PPTP kut is qua beveiliging, DDWRT biedt wel een extra veiligheidsmaatregel, maar toch... Het is echter meer dan voldoende waar ik het voor wil gebruiken :)

Het is me inmiddels gelukt om het (lokaal) werkend te krijgen (ik kan ook 'naar buiten'). Ik had een stukje uit de officiele handleiding verkeerd begrepen, heb nu alles aangepast:
Router nu verbonden via WAN
Router LAN adres en VPN adres zitten nu op een ander subnet dan het modem (wel samen op dezelfde)

Morgen kan ik via iemand anders zijn wifi testen of het ook lukt via mijn Ziggo WAN IP. :) (van buiten naar binnen dus)

Edit:
Zeer kut dat je het woord Ziggo niet kan typen zonder dat Fok er een hyperlink van maakt :{
dat kan prima.. ;) Ziggo
pi_168588325
Zie de aangepaste OP voor een update :)
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168589356
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

Liever OpenVPN ofzo :7
Oh yes.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_168590048
Zojuist een fantastisch gesprek gehad met iemand die (volgens het keuzemenu) technische vragen over internet en het modem zou kunnen beantwoorden.

Zij: Ziggo ondersteunt geen VPN.
Ik: Niet? In het modem is anders wel de optie "PPTP passthrough" te vinden?
Zij: Ja, maar dat is het modem he? Ziggo ondersteunt dat in ieder geval niet.
Ik: :? Dus die optie is eigenlijk voor de vorm ingebakken?
Zij: Geen idee meneer, ik weet alleen dat Ziggo het niet ondersteunt, net als extra wifi routers, dat ondersteunen wij ook niet.
Ik: Ik heb er momenteel 2 staan, werken perfect.
Zij: Oke, maar dat ondersteunen wij niet.
Ik: *snapt er geen hol meer van* En als ik de modem in bridge modus laat zetten? Zou het dan eventueel wel werken?
Zij: Geen idee, u zou het kunnen proberen. De router die u er zelf achter heeft gezet zou dan wel goed sneller kunnen worden.
Ik: Oke, dan moet ik het maar proberen! Kunt u het modem in bridge modus zetten?
Zij: Nee, het systeem ligt er uit, wij kunnen momenteel helemaal niets.

Leve ziggo. }:|
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:53:07 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168591252
_O-.

Maar bridge modus is wel fijn overigens. Heb ik met mijn router ook zo gedaan en scheelt een zooi gezeur.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168592220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:59 schreef NielsTriple het volgende:
Zojuist een fantastisch gesprek gehad met iemand die (volgens het keuzemenu) technische vragen over internet en het modem zou kunnen beantwoorden.

Zij: Ziggo ondersteunt geen VPN.
Ik: Niet? In het modem is anders wel de optie "PPTP passthrough" te vinden?
Zij: Ja, maar dat is het modem he? Ziggo ondersteunt dat in ieder geval niet.
Ik: :? Dus die optie is eigenlijk voor de vorm ingebakken?
Zij: Geen idee meneer, ik weet alleen dat Ziggo het niet ondersteunt, net als extra wifi routers, dat ondersteunen wij ook niet.
Ik: Ik heb er momenteel 2 staan, werken perfect.
Zij: Oke, maar dat ondersteunen wij niet.
Ik: *snapt er geen hol meer van* En als ik de modem in bridge modus laat zetten? Zou het dan eventueel wel werken?
Zij: Geen idee, u zou het kunnen proberen. De router die u er zelf achter heeft gezet zou dan wel goed sneller kunnen worden.
Ik: Oke, dan moet ik het maar proberen! Kunt u het modem in bridge modus zetten?
Zij: Nee, het systeem ligt er uit, wij kunnen momenteel helemaal niets.

Leve ziggo. }:|
met zoveel abbonees is het wel logisch dat ze niet al het geknutsel van consumenten gaan ondersteunen middels een servicedesk
:]
pi_168592453
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:33 schreef wootahH het volgende:

[..]

met zoveel abbonees is het wel logisch dat ze niet al het geknutsel van consumenten gaan ondersteunen middels een servicedesk
Het is inderdaad logisch dat een vraag over de hardware die jouw bedrijf levert, niet door jou beantwoord kan worden, terwijl jij daar zit voor vragen over de hardware van jouw bedrijf.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168592719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:44 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Het is inderdaad logisch dat een vraag over de hardware die jouw bedrijf levert, niet door jou beantwoord kan worden, terwijl jij daar zit voor vragen over de hardware van jouw bedrijf.
Dit is vast de eerste keer dat jij naar een consumenten helpdesk belt.
:]
pi_168593182
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:53 schreef wootahH het volgende:

[..]

Dit is vast de eerste keer dat jij naar een consumenten helpdesk belt.
Het spijt me dat ik de service verwachtte die mij beloofd is.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168593432
Waarom maak je gebruik van pptp?

Ik snap dat het gemakkelijk is om op te zetten, maar het is onveilig as hell.

Gebruik liever L2TP oid.

- groeten van een oud-ITer
pi_168593720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:20 schreef DevFreak het volgende:
Waarom maak je gebruik van pptp?

Ik snap dat het gemakkelijk is om op te zetten, maar het is onveilig as hell.

Gebruik liever L2TP oid.

- groeten van een oud-ITer
Omdat DDWRT standaard PPTP server kan bieden, mijn telefoon (WP10) PPTP ondersteunt, en ik het alleen nodig heb voor internet, niet om lokale pc's / bestanden te benaderen.

Er is geen OpenVPN voor WP10 bijvoorbeeld.

Dit is wat ik wil:

Telefoon --> wifi ergens ter wereld --------VPN--------> thuis IP --> internet
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168593961
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:32 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Omdat DDWRT standaard PPTP server kan bieden, mijn telefoon (WP10) PPTP ondersteunt, en ik het alleen nodig heb voor internet, niet om lokale pc's / bestanden te benaderen.

Er is geen OpenVPN voor WP10 bijvoorbeeld.

Dit is wat ik wil:

Telefoon --> wifi ergens ter wereld --------VPN--------> thuis IP --> internet
Als je jezelf geen druk om maakt dat je verbinding eventueel geïnfiltreerd kan raken is het prima.

Heeft WP dat trouwens niet aan boord dan? :')
L2TP zouden ze wel moeten ondersteunen. En dan heb je er nog een paar maar het is heel even geleden dat ik me daar mee heb bezig gehouden. :P
pi_168594324
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als je jezelf geen druk om maakt dat je verbinding eventueel geïnfiltreerd kan raken is het prima.

Heeft WP dat trouwens niet aan boord dan? :')
L2TP zouden ze wel moeten ondersteunen. En dan heb je er nog een paar maar het is heel even geleden dat ik me daar mee heb bezig gehouden. :P
Naar wat ik begreep heeft geen enkele OS dat 'aan boord', er zijn apps voor. (En die zijn er niet voor WP10)
L2TP ondersteunen ze wel, maar dat is niet mogelijk om als server op te zetten in DDWRT.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_168594479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:57 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Naar wat ik begreep heeft geen enkele OS dat 'aan boord', er zijn apps voor. (En die zijn er niet voor WP10)
L2TP ondersteunen ze wel, maar dat is niet mogelijk om als server op te zetten in DDWRT.
Windows en Mac OS wel, Linux hangt er vanaf welke distributie :)
pi_168595907
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:03 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Windows en Mac OS wel, Linux hangt er vanaf welke distributie :)
En dit helpt mij hoe?
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:37:14 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168596652
Maar eerst ff wachten tot je modem is gebridged dus? Of is dat wel al gedaan?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')