abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2017 @ 19:15:26 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168943902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Draakje liep altijd al voor toch? Bij Daan was dat nooit echt het geval eerder..

De kinderen die nu bij hem in de combiklas in groep 2 zitten, die lijken toch een stuk groter dan Daan, zowel fysiek als sociaal. Hij is gewoon wat klein, speelt vooral met de kinderen die nu in 1 zitten, en zeker naar 2 gaan. Maar als ik juf hoor, kan hij prima overweg met de groep 2 kinderen. Alleen heeft hij niks met de stoere jongens die toevallig in deze klas zitten.
En tot de kerstvakantie zei hij op alle werkjes standaard nee, en speelde hij de hele dag. Nu lijkt dat minder belangrijk te worden. vandaar nu de "test" om alle dagen werkjes te doen zoals groep 2. Blijft hij blij is het prima, wordt hij ongelukkig dan houden we er mee op.. Tot nu toe huppelt hij de klas nog in..

Daan laat pas de laatste weken echt zien dat hij groter wordt. Een maand geleden zei juf ook nog dat ze geen twijfel had over lang kleuteren qua sociaal emotioneel, maar zij ziet ook de verandering. Hij paniekt minder snel, wil werkjes maken, gaat alleen naar de klas (kleuters worden allemaal naar de klas gebracht)
Het is alleen de vraag of die groei hard genoeg gaat voor hem. Gelukkig is het een lang schooljaar, 21 juli pas zomervakantie ;)
Bij een kind dat blijft zitten heeft nog nooit iemand zich afgevraagd of hij/zij dat sociaal-emotioneel wel aan kon. ;)

'Men' zegt dat sociaal-emotioneel over het algemeen wel goed komt als kinderen cognitief maar op het juiste niveau zitten. :Y
Maar veel scholen tillen toch vaak zwaar aan het sociaal emotionele aspect.
***
pi_168944114
Ik weet niet wie dat zegt, maar volgens mij klopt het niet per definitie. Het is nogal kindafhankelijk of het werkt, en afhankelijk van de afstand tussen de seo en die van de rest van de groep. Bij een zittenblijver is de kans dat ie in zijn eentje enorm achterloopt en het niet bij kan benen wat kleiner.

Nog los van het feit dat 'late leerlingen' zowel in sport als in onderwijs gemiddeld beter scoren.

Zeg ik als iemand die erg blij was met een klas overslaan, omdat alles daarna beter paste.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168944767
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet wie dat zegt, maar volgens mij klopt het niet per definitie. Het is nogal kindafhankelijk of het werkt, en afhankelijk van de afstand tussen de seo en die van de rest van de groep. Bij een zittenblijver is de kans dat ie in zijn eentje enorm achterloopt en het niet bij kan benen wat kleiner.

Nog los van het feit dat 'late leerlingen' zowel in sport als in onderwijs gemiddeld beter scoren.

Eens.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_168945887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
As, wat een leuke taart! Nog gefeliciteerd!

Hier oudergesprek gehad over Daan.. Zijn rapport moet nog komen, maar alvast deze gepland. De cito's van groep 2 had hij meegedaan als december-groep1-kind. En hij scoorde een C op taal en een hoge A op rekenen, zonder serieus reken en taal-onderwijs (alleen groep1 werkjes). Juf gaat nu toch de komende weken proberen of hij meer taalwerkjes wil gaan doen. Ook moet groep 2 elke dag een werkje doen, dus hij ook. Als hij daar blij onder is en het niveau van taal trekt wat bij, dan zou hij mogelijk groep 2 overslaan(kort kleuteren) en doorkunnen naar groep 3 na de zomervakantie. Daan neemt het in ieder geval heel serieus op, hij wil wel..
We zullen eens kijken hoe dat gaat. Maar toch lastig zo'n decembergeval.. De oudste is van augustus, die draait precies 8 jaar basisschool, geen twijfels..
Wij worstel(d)en ook met een eind-januarikind hiermee en ik hoopte nog wel de dans van de discussie te ontspringen ;) Hij heeft net de cito van groep 2 gemaakt (zit dus officieel in groep 1) en scoorde op beide gemiddeld. Hij zou het in theorie dus wel kunnen, al naar groep 3 maar verveelt zich anderzijds nog lang niet. Zijn kwetsbare zelfvertrouwen is juist de reden dat we er nu allemaal naar neigen het niet te doen. Niet omdat hij niet mee zou kunnen komen in de groep, want dat vertrouw ik volledig. Hij heeft genoeg vriendjes waarvan een deel ook al naar groep 2 gaat volgend jaar. Maar hij is best faalangstig en kan moeilijk omgaan met dingen die hij niet goed genoeg beheerst, en we zijn bang dat de overgang naar groep 3 daarbij niet helpend gaat zijn.

Ik ben zelf van november toen de 1-oktober-grens nog hard was en ben wel met 5 naar groep 3 gegaan. Of dat uiteindelijk de juiste beslissing was zijn mijn ouders het nog steeds niet over eens geloof ik :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_168946242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik ben juist erg makkelijk dit jaar. Oudste heeft een favoriet Ben & Jerry's ijs met fudge, mini peanutbuttercups en chocolade-ijs. Daar had ik een taart op gebaseerd: chocoladecake bodem (gluten- en ei-vrij), laag chocolade-ijs met melkchocolade-mini-peanutbuttercups erdoorheen gehakt, dan vanille-ijs met witte chocolade-mini-peanutbuttercups én wat pindakaas. En dan nog een laag zelfgemaakte caramel. Jongste is over twee dagen jarig. Drie keer raden wat hij voor taart wil.... :P
Euhhh ik kan niet eens een normale cake bakken joh :@
Met een meidenkwartet
pi_168946466
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet wie dat zegt, maar volgens mij klopt het niet per definitie. Het is nogal kindafhankelijk of het werkt, en afhankelijk van de afstand tussen de seo en die van de rest van de groep. Bij een zittenblijver is de kans dat ie in zijn eentje enorm achterloopt en het niet bij kan benen wat kleiner.

Nog los van het feit dat 'late leerlingen' zowel in sport als in onderwijs gemiddeld beter scoren.

Zeg ik als iemand die erg blij was met een klas overslaan, omdat alles daarna beter paste.
Ik ben blij reacties te krijgen. Niet dat het nou de twijfel weghaalt ;)

Het is ook gewoon een kabouter qua lengte, maar wel dapper genoeg. Ook genoeg zelfvertrouwen. Gewoon een blij ei...
Hij zit op montessori, dus de gemiddelde groep doet er minder toe in dat geval. Met een groep 3-4-5 ben je altijd een keer klein, maar in groep 5 beleeft hij ook het oudste zijn..
Begin van het leren lezen en schrijven doen ze wel grotendeels klassikaal tot de kerst in groep 3. Maar dat wordt nog wel op het kind aangepast en de rest sowieso.
Ik twijfel vrolijk verder tot 21 juli :P
pi_168946532
Wij wonen tijdelijk in een ander land en de kinderen zijn hier nu twee weken naar school gegaan. Mijn oudste is opgebloeid, ik herken haar amper. Waar ze op de school 'thuis' nooit blij was, onderpresteerde en ik van de juffen amper fijne positieve berichten hoorde... heb ik nu een dolgelukkig blij kind. Wat een geluk deze school. De kleinere groepen, de aandacht en begeleiding. Echt super. En een eye opener. Heb best issues met oudste gehad en veel ergernissen dat het op school niet lekker liep.
Met een meidenkwartet
pi_168946741
Wat fijn Cathmar, het is nogal een avontuur, maar als dit een "bijwerking" is, dan is dat top!
Hoe gaat het met de taal?
pi_168946806
Even volgen. :)
pi_168946911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat fijn Cathmar, het is nogal een avontuur, maar als dit een "bijwerking" is, dan is dat top!
Hoe gaat het met de taal?
Ja heel goed. Het gaat heel snel met ze op school. Ze vinden het leuk en willen ook graag. Met mijn twee mini's minder snel hoor, maar die hebben minder noodzaak want spelen gewoon veel samen in de kleuterklas O+ O+
En dat schooluniform he. Freaking ideaal!!
Met een meidenkwartet
  donderdag 16 februari 2017 @ 20:53:46 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168947064
Nee joh minder ruimte om de leuke kleertjes aan te trekken :P

Is er een oplossing voor als je oudste weer thuis is? Internationale school bijvoorbeeld?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168947090
Wat fijn voor je oudste Cathmar! ^O^ Zo zie je maar wat een verschil een school kan maken!
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 februari 2017 @ 21:11:05 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168947748
Zo, trots op ons troeltje! Definitief advies VMBO-TL en een onderwijskundig rapport dat toegeschreven is naar de school waar ze graag heen wil.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168947959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:38 schreef Cathmar het volgende:
Wij wonen tijdelijk in een ander land en de kinderen zijn hier nu twee weken naar school gegaan. Mijn oudste is opgebloeid, ik herken haar amper. Waar ze op de school 'thuis' nooit blij was, onderpresteerde en ik van de juffen amper fijne positieve berichten hoorde... heb ik nu een dolgelukkig blij kind. Wat een geluk deze school. De kleinere groepen, de aandacht en begeleiding. Echt super. En een eye opener. Heb best issues met oudste gehad en veel ergernissen dat het op school niet lekker liep.
Nou ik weet wat ik moet doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168948129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:11 schreef Sjeen het volgende:
Zo, trots op ons troeltje! Definitief advies VMBO-TL en een onderwijskundig rapport dat toegeschreven is naar de school waar ze graag heen wil.
Super!
Wat fijn dat ze zo goed weet wat ze wil ^O^
Met een meidenkwartet
pi_168948178
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ik weet wat ik moet doen.
hahaha t lost niet alles op hoor. If only.
Met een meidenkwartet
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:22:23 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168948218
Wat fijn Sjeen! Wanneer horen jullie of ze daar ook heen kan?

quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet wie dat zegt, maar volgens mij klopt het niet per definitie. Het is nogal kindafhankelijk of het werkt, en afhankelijk van de afstand tussen de seo en die van de rest van de groep. Bij een zittenblijver is de kans dat ie in zijn eentje enorm achterloopt en het niet bij kan benen wat kleiner.

Nog los van het feit dat 'late leerlingen' zowel in sport als in onderwijs gemiddeld beter scoren.

Zeg ik als iemand die erg blij was met een klas overslaan, omdat alles daarna beter paste.
Daarom zei ik ook 'men' en niet 'uit onderzoek blijkt', want ik kan het niet staven met die onderzoeken. Ik heb het ook alleen maar gelezen. Ik vond het alleen wel heel zinnig klinken. :Y :@
Het komt vanuit de hoek van hoogbegaafdheid waar veel mensen aanlopen tegen het feit dat scholen versnellen tegenhouden wegens 'sociaal-emotioneel zijn kinderen er nog niet aan toe', maar bij die groep blijkt veelal dat het belang van cognitief op het juiste niveau zitten voor het welzijn van een kind een belangrijkere factor is dan bij leeftijdgenootjes. Met ontwikkelingsgelijken omgaan kan een kind echt een enorme boost geven. En ik vind dat daar bij zulke grensgevallen echt wel kritisch naar gekeken mag worden.
***
pi_168949007
Uit persoonlijke ervaring onderschrijf ik dat. Maar niet elke jonge leerling is een hoogbegaafd kind dat een ander cognitief niveau nodig heeft. Daarom vond/ vind ik het een gevaarlijke uitspraak.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:52:16 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168949406
Snap ik. Ik ging misschien wat kort door de bocht, maar ik denk echt dat bij kinderen die het overduidelijk cognitief aan kunnen, niet te licht over die behoefte heen gestapt moet worden.

Anyhow, ik zit nu vrij vol van info etc, ik moet idd ook uitkijken dat ik onze ervaring niet op alles projecteer. :@
***
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 februari 2017 @ 21:58:13 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168949611
Ergens half mei denk ik BE, we gaan het afwachten :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168950163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:21 schreef Cathmar het volgende:

[..]

hahaha t lost niet alles op hoor. If only.
Het is het proberen waard?

Nee alle gekheid. Als het aan mij lag pakte ik morgen nog mn spullen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168955616
Mijn kleuter is ziek. Voor het eerst dat ze door ziekte een keer thuis blijft. Gelukkig heeft ze weer wat praatjes en is de koorts wat gezakt. En nu hopen dat het bij mij niet doorzet.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:26:16 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168955702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn kleuter is ziek. Voor het eerst dat ze door ziekte een keer thuis blijft. Gelukkig heeft ze weer wat praatjes en is de koorts wat gezakt. En nu hopen dat het bij mij niet doorzet.
Beterschap.
Hoe gaat het eigenlijk met jou in banenland?
pi_168955718
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Beterschap.
Hoe gaat het eigenlijk met jou in banenland?
Ik heb een baan sinds dit schooljaar. Helaas maar voor 1 jaar school gaat dicht.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:28:55 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168955758
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb een baan sinds dit schooljaar. Helaas maar voor 1 jaar school gaat dicht.
Oh, dat is ook balen.
Kun je wel schuiven binnen de stichting?
pi_168955769
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh, dat is ook balen.
Kun je wel schuiven binnen de stichting?
Nee 1 pitter (sbo)
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:34:11 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168955825
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:29 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Nee 1 pitter (sbo)
Vervelend.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:38:25 #127
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168955886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:11 schreef Sjeen het volgende:
Zo, trots op ons troeltje! Definitief advies VMBO-TL en een onderwijskundig rapport dat toegeschreven is naar de school waar ze graag heen wil.
O+
pi_168957129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Draakje liep altijd al voor toch? Bij Daan was dat nooit echt het geval eerder..

De kinderen die nu bij hem in de combiklas in groep 2 zitten, die lijken toch een stuk groter dan Daan, zowel fysiek als sociaal. Hij is gewoon wat klein, speelt vooral met de kinderen die nu in 1 zitten, en zeker naar 2 gaan. Maar als ik juf hoor, kan hij prima overweg met de groep 2 kinderen. Alleen heeft hij niks met de stoere jongens die toevallig in deze klas zitten.
En tot de kerstvakantie zei hij op alle werkjes standaard nee, en speelde hij de hele dag. Nu lijkt dat minder belangrijk te worden. vandaar nu de "test" om alle dagen werkjes te doen zoals groep 2. Blijft hij blij is het prima, wordt hij ongelukkig dan houden we er mee op.. Tot nu toe huppelt hij de klas nog in..

Daan laat pas de laatste weken echt zien dat hij groter wordt. Een maand geleden zei juf ook nog dat ze geen twijfel had over lang kleuteren qua sociaal emotioneel, maar zij ziet ook de verandering. Hij paniekt minder snel, wil werkjes maken, gaat alleen naar de klas (kleuters worden allemaal naar de klas gebracht)
Het is alleen de vraag of die groei hard genoeg gaat voor hem. Gelukkig is het een lang schooljaar, 21 juli pas zomervakantie ;)
Klinkt allemaal goed, DP! Bij onze oudste, die van november is, heb ik lang gedacht dat de overstap naar groep 3 te vroeg kwam. Dat zat niet in zijn intellectuele capaciteiten, maar meer in zijn zin om van spelen naar het meer formele leren over te gaan. Maar met de knutselwerkjes in de kleuterklas was hij ook niet echt gelukkig en zijn vriendjes gingen over. Om een lang verhaal kort te maken: zo rond deze periode (februari-april) werd het steeds duidelijker dat hij prima naar groep 3 zou kunnen gaan. Er kan veel gebeuren in die maanden voor de zomervakantie - en ook in de zomervakantie zelf nog. Mooi dus dat de juf nu wat uitprobeert en dat jullie gewoon kijken hoe het gaat.

Onze jongste is een januari-kind en daar speelt het tegenovergestelde. Het is eigenlijk raar dat ze nog in groep 2 zit, want ze leest bijvoorbeeld al op het niveau van groep 4. Maar ook bij haar kiezen we niet voor een traject dat afwijkt van haar klasgenoten. Ze kan meer aan maar verveelt zich niet en al haar vriendinnen zitten in groep 2. Groep 3 is ook nog eens een klas waar veel jongens in zitten die de boel graag op stelten zetten. Ik denk dat ze daar ongelukkig zou worden. (Wat dat betreft geloof ik niet zo dat het sociaal-emotioneel wel goedkomt als het cognitief lekker gaat.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-02-2017 11:07:58 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_168957267
Ik denk dat je dat mooi zegt Claudia "een traject wat afwijkt van haar klasgenoten", want daar gaat het natuurlijk wel om. Als mijn kind een maand ouder was geweest, dan was er geen reden geweest om hem nog een jaar groep 2 te laten doen. Maar met de leeftijd die hij heeft is er ook geen reden om hem nu al naar groep 3 te laten gaan. Het blijft natuurlijk heel arbitrair maar ik vind de vraag of ik het verstandig vind om in te zetten op een traject wat afwijkt toch een belangrijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_168959467
Wat dat betreft ben ik zo blij met onze school. Als er geen echte standaard is, dan is er ook geen afwijkend traject. Iedereen heeft zijn eigen traject en dat is per vak anders. Oudste functioneert met rekenen, spelling, nieuwsbegrip etc op het niveau dat hij ongeveer moet hebben (groep vier, halverwege) maar heeft enorm veel moeite met schrijven. Zijn fijne motoriek is prut. En dus is er ruimte in zijn programma voor extra schrijfles bij kinderen uit groep 3 en krijgt hij extra gym. Hij zou doodongelukkig worden als hij nu in groep 3 moest zitten, maar schrijftechnisch hoort hij daar thuis. Terwijl hij spelling fluitend doet en dat doen ze dan weer niet in groep 3.
Sociaal heeft hij echt moeten wennen in groep 3 (als jongste in de 3-4-5 groep) maar tegelijk vond hij daar ook gelijkgestemden in zijn Starwars kennis. En die had hij weer niet bij de kleuters. Hij is van eind september, dus zit niet eens echt op de grens, maar het is een wereld van verschil met jongste die in juni jarig is. Die kleutert de volle tijd en doet dat met liefde (alles oke, zolang hij maar in de bouwhoek mag).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_168962783
A heeft zich zojuist ingeschreven op haar nieuwe school..
Nu hard duimen dat ze ingeloot wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 februari 2017 @ 18:07:48 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168965379
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:55 schreef Vicky het volgende:
A heeft zich zojuist ingeschreven op haar nieuwe school..
Nu hard duimen dat ze ingeloot wordt.
ik duim mee!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:45:29 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168965968
Ik duim ook mee, Vicky.

En Sjeen, wat goed nieuws zeg. Ook voor jou ga ik duimen dat je dochter op de school van haar keuze komt!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:47:46 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168968871
Wat een spannende ontwikkelingen allemaal qua nieuwe scholen, maar hier nog ver van mijn bed ;) Vandaag het allereerste rapport gekregen van Anouk en ik heb geen idee wat ik er nou van moet vinden :X Is het nou ok of niet? Geen idee. Pas na de vakantie oudergesprek, dus dan zal ik wel wat uitleg krijgen.
Eind oktober kind, dus kindafhankelijk of ze door zal gaan naar groep 3.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_168969266
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik duim mee!
thnx!

En wat goed van jouw dame!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:58:11 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168969279
Dat wel of niet extra kleuteren zorgt ook altijd wel voor veel vragen. Dat zal toch altijd een issue blijven geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:05:46 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168969621
Ja die middelbare school perikelen is ook wat ver van mijn bed nog. Al betreft het voor A wel mijn regio dus ik probeer het te onthouden :P

Waarom kan je niet uit het rapport halen of het goed is Susie?
Bij ons zit er altijd een uitleg/legenda voorin nog.

Hier ook rapport gehad vorige week en een gesprek gehad met O er bij. Dat is bij ons standaard. Met het kind ipv over het kind praten.
Hij doet het geweldig en had een prachtig rapport. Hij is trouwens van februari dus na 2 jaar en 5 maanden kleuteren gaat hij straks naar groep 3. Ik geloof dat het 2x een 3/4 wordt en dat is mooi want dan valt ie niet zo op. Nu is het geen porem met een kop groter dan alle andere kleuters :+

Vandaag hadden ze op het plein afsluiting van danslessen. Mijn jongetje zingt, danst, in de maat en alles feilloos. Het valt op omdat de meeste jongetjes toch wel weinig mee doen :P
We zijn al eventjes op zoek naar muziekles voor hem maar de meeste dingen voor zijn leeftijd zijn oriënterend en algemeen terwijl hij een heel duidelijk idee heeft van welk instrument.

[ Bericht 10% gewijzigd door laziness op 17-02-2017 21:11:04 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:19:12 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168970155
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:05 schreef laziness het volgende:
Ja die middelbare school perikelen is ook wat ver van mijn bed nog. Al betreft het voor A wel mijn regio dus ik probeer het te onthouden :P

Waarom kan je niet uit het rapport halen of het goed is Susie?
Bij ons zit er altijd een uitleg/legenda voorin nog.

Hier ook rapport gehad vorige week en een gesprek gehad met O er bij. Dat is bij ons standaard. Met het kind ipv over het kind praten.
Hij doet het geweldig en had een prachtig rapport. Hij is trouwens van februari dus na 2 jaar en 5 maanden kleuteren gaat hij straks naar groep 3. Ik geloof dat het 2x een 3/4 wordt en dat is mooi want dan valt ie niet zo op. Nu is het geen porem met een kop groter dan alle andere kleuters :+
Er zit ook een legenda bij hoor, maar ik weet niet wat "normaal" (misschien beter om te zeggen gemiddeld?) is eigenlijk.
In ieder geval heeft ze best veel b-tjes (beheerst nog niet volledig) en ook wel een aantal a-tjes (beheerst het). Behalve huppelen,daar scoort ze een c,dat kan ze blijkbaar niet :D en tellen en rekenen is een b/c, schrijven/taal is dan weer een a.
Cito zit ze op taal op 3 en rekenen een 4. En overigens wel leuk om te lezen dat ze graag opdrachtjes doet en van gezelligheid houdt O+
Maar ja, zonder toelichting kan ik er nu nog niet zoveel mee eigenlijk. Stiekum wil ik graag dat ze straks naar groep 3 gaat, maar alleen omdat er leuke vriendinnetjes straks zeker naar groep 3 gaan. :@ Maar als niet, dan niet, ze maakt wel weer nieuwe vriendinnetjes, belangrijker vind ik dat ze niet straks haar schooljaren op haar tenen moet lopen of zelfs later blijft zitten, dan liever nu nog een jaar kleuteren.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:21:54 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168970253
Oh ja dat klinkt ingewikkelder dan bij ons.
Bij ons doen ze geen Cito dus dat zegt me weinig sowieso.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168970826
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:05 schreef laziness het volgende:
Ja die middelbare school perikelen is ook wat ver van mijn bed nog. Al betreft het voor A wel mijn regio dus ik probeer het te onthouden :P

Je weet me te vinden :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_168971148
Susie, grof gesteld: de Citotoetsen hebben een score van I tot V, waarbij elk cijfer 205 van de leerlingen is. I is de 20% bestscorende leerlingen, V de 20% laagstscorende leerlingen, III is 'voldoende'. De andere scores die je noemt heeft school mogelijk zelf bedacht of uit hun observatiesysteem gehaald, dus dat valt lastig te vergelijken.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:54:07 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168971604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:41 schreef Hupje het volgende:
Susie, grof gesteld: de Citotoetsen hebben een score van I tot V, waarbij elk cijfer 205 van de leerlingen is. I is de 20% bestscorende leerlingen, V de 20% laagstscorende leerlingen, III is 'voldoende'. De andere scores die je noemt heeft school mogelijk zelf bedacht of uit hun observatiesysteem gehaald, dus dat valt lastig te vergelijken.
Die Cito snap ik op zich wel, maar dat andere kan ik verder dus niet zo plaatsen als in de zin van hoe doen de anderen in de groep het. Dus ik wacht het gesprek gewoon af.
Thanks.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_168973040
Balen dat je dan nog zo lang moet wachten susie....

Hier een januari kind, die zeker weten 2,5 jaar gaat kleuteren. Slim is hij, maar sociaal emotioneel heeft hij nog heel veel te leren.
Het valt nu eigenlijk pas echt op, hoe verlegen hij is. Wij vonden hem onwijs gegroeid op sociaal emotioneel gebied afgelopen jaar, maar nu in vergelijking met de rest :)
Ach, het komt vast wel goed, want hij vindt school wel superleuk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 17-02-2017 22:42:27 ]
pi_168973962
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:34 schreef Loj het volgende:
Balen dat je dan nog zo lang moet wachten susie....

Hier een januari kind, die zeker weten 2,5 jaar gaat kleuteren. Slim is hij, maar sociaal emotioneel heeft hij nog heel veel te leren.
Het valt nu eigenlijk pas echt op, hoe verlegen hij is. Wij vonden hem onwijs gegroeid op sociaal emotioneel gebied afgelopen jaar, maar nu in vergelijking met de rest :)
Ach, het komt vast wel goed, want hij vindt school wel superleuk :)
December kindje hier. Dus met 4 jaar al naar groep 2. Waar ze nu zit (inmiddels is ze 5).
Ja. Dat is dus soms wel een beetje op haar tenen lopen. En dat vindt ze niet altijd leuk.
Ik kijk het wel aan. Doubleren is 'beter' in de middenbouw in verband met wat ze kunnen aanbieden, zegt school.
Kleuter Cito: taal bovenin I en rekenen in IV.
Dus daar loopt ze wel iets in achter.

Ik zou het niet erg gevonden hebben als ze haar wat langer in groep 1 gehouden zouden hebben. Ze moet nu wel serieuzere 'werkjes' doen. En dat is lastig als je gewoon kleuter bent.
Make my day!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:27:33 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168974545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:21 schreef laziness het volgende:
Oh ja dat klinkt ingewikkelder dan bij ons.
Bij ons doen ze geen Cito dus dat zegt me weinig sowieso.
Twee keer per jaar cito, en in groep 1 was de januari cito taal en de juni cito rekenen, maar in groep 2 was de januari cito al rekenen en taal en de juni cito wordt dat ook weer.

Hij doet het verder (erg) goed, 30 november kind dus het was de vraag maar of hij anderhalf jaar zou kleuteren of tweeënhalf jaar, maar het is tweeënhalf jaar geworden en ik vind dat ook wel prima, hij is ook niet lang dus hij valt wat dat betreft niet op als een van de oudste leerlingen in de klas.

Maar 2 keer per jaar cito vind ik wel heel veel eigenlijk :{
Edit: aan de andere kant is het op die manier misschien wel een soort gewenning waardoor de cito in groep 8 niet zo spannend meer is als het vroeger (toen dat de enige cito was) wel was. Ik weet het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:31:57 #146
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_168974654
Ben van de week met mijn zoon naar een open dag geweest van de middelbare school. Mogen wij fijn een laptop aanschaffen via hun....600 euro :X :X :X

Hij heeft helemaal z'n zinnen gezet op deze school. Is qua fietsen ook het makkelijkst. Ik zelf vond een andere school ook wel heel goed, maar die is ook iets verder weg en een stuk groter... (qua aantallen leerlingen)
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:34:04 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168974700
Darn, mijn eigen laptop kost dat niet eens :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:35:28 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168974734
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:31 schreef PureEvil het volgende:
Ben van de week met mijn zoon naar een open dag geweest van de middelbare school. Mogen wij fijn een laptop aanschaffen via hun....600 euro :X :X :X

Hij heeft helemaal z'n zinnen gezet op deze school. Is qua fietsen ook het makkelijkst. Ik zelf vond een andere school ook wel heel goed, maar die is ook iets verder weg en een stuk groter... (qua aantallen leerlingen)
Dat is wel duur, ja. Mijn dochter zat op een iPad school in haar brugklasjaar. Dat was ook wel 300 euro, maar dat is dan toch nog de helft minder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:49:22 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168978697
Ha, ha, mijn jongste was net heel opzichtig bezig koekjes te stelen. Hij kondigde ongeveer aan dat hij het ging doen. Maar ik was moe en had even geen zin om meteen te reageren. Roept hij vanuit de keuken: "Waarom word ik niet tegengehouden?". Dus ik antwoord dat ik er even geen zin in heb. Moppert hij boos: "Ok, dan leg ik ze wel weer terug :( ".

Al die jaren van schijnbaar vruchteloze opvoeding heeft dus kennelijk toch nut gehad *O*
dat hij als autist gevoelig is voor regeltjes helpt natuurlijk ook wel ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168978707
_O- _O- _O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168978960
Hahahah, heerlijk _O- _O- O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 18 februari 2017 @ 11:15:46 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_168979127
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:49 schreef livelink het volgende:
Ha, ha, mijn jongste was net heel opzichtig bezig koekjes te stelen. Hij kondigde ongeveer aan dat hij het ging doen. Maar ik was moe en had even geen zin om meteen te reageren. Roept hij vanuit de keuken: "Waarom word ik niet tegengehouden?". Dus ik antwoord dat ik er even geen zin in heb. Moppert hij boos: "Ok, dan leg ik ze wel weer terug :( ".

Al die jaren van schijnbaar vruchteloze opvoeding heeft dus kennelijk toch nut gehad *O*
dat hij als autist gevoelig is voor regeltjes helpt natuurlijk ook wel ;)
Fantastisch!!! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_168979191
Lol Livelink. Heerlijke reactie!
Ik zou hem belonen met 3 koekjes!!
pi_168980036
Livelink _O-

Hier 3 januari-kinderen. Die kleuteren gewoon 2,5 jaar en dat is prima.

Cito toetsen pas vanaf groep 2 en volgens mij krijgen ze dan ook pas hun eerste rapport. Ze tekenen wel braaf hun boom-huis-mens tekening. (Krassen dus het kan ook een eenhoorn op een regenboog of een brandweerauto met sirene zijn :') )
  zaterdag 18 februari 2017 @ 12:53:19 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168980512
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:18 schreef Kyara het volgende:
Livelink _O-

Hier 3 januari-kinderen. Die kleuteren gewoon 2,5 jaar en dat is prima.

Cito toetsen pas vanaf groep 2 en volgens mij krijgen ze dan ook pas hun eerste rapport. Ze tekenen wel braaf hun boom-huis-mens tekening. (Krassen dus het kan ook een eenhoorn op een regenboog of een brandweerauto met sirene zijn :') )
Bij mijn kind waren het uiteindelijk altijd draken die de andere monsters versloegen. Op een gegeven moment zag ik het zelf al en hoefde ik het niet meer te vragen. Het is nooit iets anders geworden trouwens, alleen werden de draken en monsters met de jaren steeds herkenbaarder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:01:03 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168980650
Hier worden altijd achtbanen getekend (=gekrast). Tot mijn grote verbazing kiest J wel elke week een keer voor knutselen op de BSO, terwijl hij thuis geen interesse heeft. Blijkbaar is kliederen met verf en stempels ergens anders leuker ^O^

Ik verwacht ook dat J gewoon 2,5 jaar zal kleuteren. Lijkt me tot nu toe ook prima, al heeft ie nu een 'beste vriend' die in april 5 wordt en dus eerder zal doorstromen. Maar goed, als de vriendschap echt standhoudt, zien ze elkaar nog wel in de pauzes en bij de bso, en wonen ze ook vlakbij elkaar.
pi_168980738
Livelink _O-

Jeetje. Keuzes en inschrijvingen op de middelbare lijken nog zo ver weg. Wel leuk om te lezen O+

Hier een janaurikind. Dus die kleutert 2,5 jaar. Ze zit nu bijna een maand op school. Afscheid blijft moeilijk. Maar je ziet wel al veranderingen met tekeningen. Laatst haar eerste poppetje. Ze schrijft cijfers en letters (willekeurig hoor) en brengt elke dag tekeningen mee O+
pi_168984622
Livelink :D

Agter, dat lijkt me wel wat, om nu al op je tenen te moeten lopen.. Maar die keuze is soms best lastig. Hier is 3-4-5 een groep, dus als je dat in 4 jaar doet hou je toch veel dezelfde klasgenootjes bij je. En iedereen wijkt af daar, dus aan een gemiddelde voldoe je toch niet.

Ik had wat Avi start boekjes gehaald, en ik verbaasde me erover dat hij al korte zinnetjes leest. Dacht dat we nog in de losse woordjes zaten :P
En het schrijven lukt ook: Hij moest van mij eerst wat fruit proeven voor hij iets anders mocht eten (hij proeft nooit iets, nu heel soms de druk erop). Hij was aan het mokken op zijn kamer. Roept hij van boven: mama, hoe schrijf je de ou. Ik voorgedaan. Kom ik weer boven, staat ik "mama is stout" op zijn schoolbord :o :P :D

Met Chris beginnen we volgend jaar te shoppen. Hij denkt wel makkelijk over de jenaplan school op 3 minuten fietsen.. Maar of dat nou geschikt is met soms maar 1 leerling in het VWO en 3a4 op de havo. Kijken of tzt de wetenschaps- of media-klas van een andere middelbare ook gaat lokken..
pi_169007097
Livelink, hahahaha :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_169056401
Heeft iemand gekeken naar 'het geheime leven van 4 jarigen'? Ik vond het leuk om te zien, dingen die ik als juf ook zie, maar ook dingen die je juist niet ziet als volwassene, omdat ze die achter je rug om regelen en doen.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 22:11:45 #161
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_169057549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 21:44 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand gekeken naar 'het geheime leven van 4 jarigen'? Ik vond het leuk om te zien, dingen die ik als juf ook zie, maar ook dingen die je juist niet ziet als volwassene, omdat ze die achter je rug om regelen en doen.
Net! Ik vond het echt briljant! Dikke eye opener weer dat ik niet alles moet proberen te regelen, het lost zichzelf wel op en als ze elkaar niet vinden is het ook goed.

Daar maak ik me wel eens schuldig aan, omdat die van mij echt wel eens een kleine asshole kan zijn naar mijn standaard :D :@ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_169060527
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:11 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Net! Ik vond het echt briljant! Dikke eye opener weer dat ik niet alles moet proberen te regelen, het lost zichzelf wel op en als ze elkaar niet vinden is het ook goed.

Daar maak ik me wel eens schuldig aan, omdat die van mij echt wel eens een kleine asshole kan zijn naar mijn standaard :D :@ .
Hahaha ja dat idd! Ik verbaasde mij echt hoe soepel ze conflicten zelf konden oplossen. Of niet, maar dan was er ook geen man overboord :+.

Die mevrouw de pedagoge vond ik wel lichtelijk irritant met haar obvious commentaar zo nu en dan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_169062028
Ik heb het ook gekeken. Ik vond het echt heel interessant. En inderdaad. Wat Away zegt. Je ziet duidelijk dat je dingen niet hoeft te lossen.
pi_169063072
Heb het ook gekeken, erg interessant.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_169068101
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:11 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Net! Ik vond het echt briljant! Dikke eye opener weer dat ik niet alles moet proberen te regelen, het lost zichzelf wel op en als ze elkaar niet vinden is het ook goed.

Daar maak ik me wel eens schuldig aan, omdat die van mij echt wel eens een kleine asshole kan zijn naar mijn standaard :D :@ .
Ik heb het ook gezien, leuk programma! En ik had dezelfde eye-opener, maar vraag me er tegelijkertijd wel ook bij af of kinderen niet sowieso heel anders reageren als er een ouder in de buurt is. Dat 'laat-maar-gaan-ze-lossen-het-zelf-wel-op' werkt natuurlijk niet als ze zelf jou actief erbij betrekken met "mamamamamama! Dat meisje met die gele jurk wil die Elsa schoenen niet aan mij geven!! :'( :'( :'( " Denk dat ze het dan toch anders oplossen als ze de ópdracht krijgen het zelf op te lossen, dan wanneer ze het vanuit zichzelf zelf oplossen. (ok, dat staat er krom, maar hopelijk snappen jullie me)

[ Bericht 0% gewijzigd door Shandaly op 23-02-2017 09:19:00 (typos...) ]
pi_169068545
Ik heb ook gekeken. Maar die teleurstellingen bij die kleintjes met het verliezen van de zandwedstrijd, en het kadootjesspel, echt heartbreaking ;( ik vind dat nog zo jong om daar al zo heftig mee geconfronteerd te worden. Maargoed, er ging er geen enkele huilen, dus dat zal ook wel mijn eigen defect zijn dan :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169084730
Shandaly. Eens hoor. Met ouders erbij zouden heel veel kleuters waarschijnlijk daarheen gerend zijn.

Pinq. Ik vond sommige momenten ook heel sneu. Zoals met die trommel die het leidertje kreeg uiteindelijk.
En inderdaad. De beloning voor de winnaars was ook sneu
pi_169084754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:02 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly. Eens hoor. Met ouders erbij zouden heel veel kleuters waarschijnlijk daarheen gerend zijn.

Pinq. Ik vond sommige momenten ook heel sneu. Zoals met die trommel die het leidertje kreeg uiteindelijk.
En inderdaad. De beloning voor de winnaars was ook sneu
Maar is het geen afspiegeling van de harde wereld waarin we leven? We willen onze kleintjes nu eenmaal beschermen tegen teleurstellingen, maar uiteindelijk moeten ze er wel gewoon mee leren omgaan. Hoe sneu we dat ook vinden. We leven in een keiharde wereld, waarin eigenlijk alleen winnaars ertoe doen.

Ik merk bij mijn 3 tal dat ze voornamelijk ruzie maken als wij in de buurt zijn, met waarschijnlijk het doel dat we het oplossen voor ze. Ik was gister ochtend nog niet op toen de kinderen al beneden waren en schrok wakker om 8:30 omdat toen pas de eerste ruzie ontstond. Als wij in beeld zijn hebben ze eigenlijk vol continu ruzie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169084818
Ik heb het niet gezien eens kijken of ik het terug kan kijken.

Ean heeft dubbele oorontsteking van za of zo werd ze wakker van de oorpijn dus ma naar de ha. Die zei een kant is al bijna over en andere kant is schoon. Van di op woe weer huilend wakker van de oorpijn dus woe weer naar de ha. Nu dubbele oorontsteking. Dus nu aan de ab.

Bestaat de schoolarts nog? Wij kregen voor ean een uitnodiging maar moeten dan naar het cb. Op een dag dat wij niet kunnen dus maar proberen te verzetten.
pi_169084846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb het niet gezien eens kijken of ik het terug kan kijken.

Ean heeft dubbele oorontsteking van za of zo werd ze wakker van de oorpijn dus ma naar de ha. Die zei een kant is al bijna over en andere kant is schoon. Van di op woe weer huilend wakker van de oorpijn dus woe weer naar de ha. Nu dubbele oorontsteking. Dus nu aan de ab.

Bestaat de schoolarts nog? Wij kregen voor ean een uitnodiging maar moeten dan naar het cb. Op een dag dat wij niet kunnen dus maar proberen te verzetten.
Volgens mij bij ons wel. Maar ik teken altijd bezwaar aan, omdat ik niet vind dat mijn kinderen zonder volwassenen bij een arts hoeven te verschijnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169084907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij bij ons wel. Maar ik teken altijd bezwaar aan, omdat ik niet vind dat mijn kinderen zonder volwassenen bij een arts hoeven te verschijnen.
Hier mogen we er bij zijn. Nieuwe afspraak duurt 6 tot 8 wk.
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:28:38 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169084996
Ja ik kreeg hier ook een oproep van de schoolarts laatst. Was ik vrij chagrijnig over want ik had het dossier laten sluiten. Maar goed dat was toen we bij mijn schoonouders woonden en dat was een andere plaats dan waar we vandaan kwamen en waar we nu wonen dus blijkbaar tussen wal en schip. Wij gaan dus niet. Alleen de BMR prik met 9 jaar krijgen we nog een oproep voor.

O heeft vandaag en morgen een studiedag dus wij zijn voor de grote drukte uit onderweg naar de Alpen. Mijn kleine gupje voor het eerst op skiles O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169085026
Hier is de jeugdgezondheidszorg opgenomen in het consultatiebureau. En dat zit weer in J's school. Wel praktisch dus. En een kleuter gaat daar toch niet alleen naartoe? Als ik er basisschoolkinderen zag, was dat altijd met een ouder erbij.

Ik heb de docu ook gezien trouwens. Ben ik de enige die het gek vond dat de winnende kinderen beloond werden met een zakje chocolademunten? Ik hou zelf niet zo van belonen met snoep :{
pi_169085221
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:28 schreef laziness het volgende:
Ja ik kreeg hier ook een oproep van de schoolarts laatst. Was ik vrij chagrijnig over want ik had het dossier laten sluiten. Maar goed dat was toen we bij mijn schoonouders woonden en dat was een andere plaats dan waar we vandaan kwamen en waar we nu wonen dus blijkbaar tussen wal en schip. Wij gaan dus niet. Alleen de BMR prik met 9 jaar krijgen we nog een oproep voor.

O heeft vandaag en morgen een studiedag dus wij zijn voor de grote drukte uit onderweg naar de Alpen. Mijn kleine gupje voor het eerst op skiles O+
TOF!

Waar gaan jullie heen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169085346
Veel plezier laziness. En goed geplande studiedagen zeg.
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:56:20 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169085381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij bij ons wel. Maar ik teken altijd bezwaar aan, omdat ik niet vind dat mijn kinderen zonder volwassenen bij een arts hoeven te verschijnen.
Dat is ook de reden waarom Soneal dus niet op school naar de schoolarts ging, maar ik een aparte afspraak met hem bij het CB had.
En ik heb ze ook even aangeven wat ik van hun "als u de vragenlijst niet invult kan uw kind niet naar de schoolarts" chantage vond.
Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Stellen in het belang van mijn kind de ontwikkeling van mijn kind te willen volgen (groei, oren, ogen), maar dat vervolgens alleen maar willen doen als ik een vragenlijst met allerlei invul met vragen waarvan ze de antwoorden helemaal niets aangaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:57:28 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169085401
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:28 schreef laziness het volgende:
Ja ik kreeg hier ook een oproep van de schoolarts laatst. Was ik vrij chagrijnig over want ik had het dossier laten sluiten. Maar goed dat was toen we bij mijn schoonouders woonden en dat was een andere plaats dan waar we vandaan kwamen en waar we nu wonen dus blijkbaar tussen wal en schip. Wij gaan dus niet. Alleen de BMR prik met 9 jaar krijgen we nog een oproep voor.

O heeft vandaag en morgen een studiedag dus wij zijn voor de grote drukte uit onderweg naar de Alpen. Mijn kleine gupje voor het eerst op skiles O+
Oh wat spannend! Heel veel plezier!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169085420
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom Soneal dus niet op school naar de schoolarts ging, maar ik een aparte afspraak met hem bij het CB had.
En ik heb ze ook even aangeven wat ik van hun "als u de vragenlijst niet invult kan uw kind niet naar de schoolarts" chantage vond.
Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Stellen in het belang van mijn kind de ontwikkeling van mijn kind te willen volgen (groei, oren, ogen), maar dat vervolgens alleen maar willen doen als ik een vragenlijst met allerlei invul met vragen waarvan ze de antwoorden helemaal niets aangaan.
Ik heb precies dezelfde allergie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:58:59 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169085426
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier laziness. En goed geplande studiedagen zeg.
Hier idem, dus wij gaan een museum doen.
Had naar het Museon gewild, maar de treinen naar Den Haag rijden door de verwachtte storm op voorhand al dramatisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:01:21 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169085459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde allergie.
Er zal vast een aantekening gemaakt zijn dat deze moeder dwars is, en als ik een alleenstaande moeder in de bijstand was geweest dan hadden ze dat vast zorgwekkender gevonden dan nu, want zo hypocriet zijn ze ook wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169085461
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier idem, dus wij gaan een museum doen.
Had naar het Museon gewild, maar de treinen naar Den Haag rijden door de verwachtte storm op voorhand al dramatisch.
Veel plezier.
Die storm ben benieuwd moet nog werken vanavond.
pi_169085538
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zal vast een aantekening gemaakt zijn dat deze moeder dwars is, en als ik een alleenstaande moeder in de bijstand was geweest dan hadden ze dat vast zorgwekkender gevonden dan nu, want zo hypocriet zijn ze ook wel.
Ik denk dat er voldoende aantekeningen staan bij mijn 3 kinderen. Ik vind het helemaal prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:18:30 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169086770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat er voldoende aantekeningen staan bij mijn 3 kinderen. Ik vind het helemaal prima.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169086999
Chris ging alleen met een vriendje naar de schoolverpleegkundige. Om te meten, wegen, ogentest, orentest, houding etc. En als er dan iets geks uit dat onderzoek, de vragenlijst van juf of onze vragenlijst kwam, dan werd je gebeld door de schoolarts. Dat was ook een gezellig gesprek :P
Ik vond het wel prima eigenlijk. Ze houden hun ondergoed aan (en gymmen deden ze ook al in ondergoed). ze gebruikten het kantoor tussen de directrice en de teamkamer, dus genoeg toezicht. En mijn kind had verder toch niks geks, zijn vriendje leek slecht te horen. Dus die mocht nog eens, vermoedelijk teveel afgeleid door Chris ;)

Voor Daan krijgen we tzt een afspraak op het CB. Ik las wel iets over de ogen/orentest op school, maar heb er nog nooit iets van gezien. Dus dat grote onderzoek gaat samen met de ouders. Ook prima ;)
pi_169087485
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom Soneal dus niet op school naar de schoolarts ging, maar ik een aparte afspraak met hem bij het CB had.
En ik heb ze ook even aangeven wat ik van hun "als u de vragenlijst niet invult kan uw kind niet naar de schoolarts" chantage vond.
Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Stellen in het belang van mijn kind de ontwikkeling van mijn kind te willen volgen (groei, oren, ogen), maar dat vervolgens alleen maar willen doen als ik een vragenlijst met allerlei invul met vragen waarvan ze de antwoorden helemaal niets aangaan.
Hier idem.
Jammer dat je er dan wel een aantal telefoontjes voor moet plegen om het ook zover te krijgen en wel in de gaten moet houden dat ze ook daadwerkelijk niet worden opgeroepen. Maar wij hebben ook een groot rood kruis op het dossier, denk ik :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_169087923
Zal het nog wel goed komen met onze kinderen ? :'(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169088024
Nee hoor, verpest voor het leven, komt niet meer goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_169088479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:08 schreef Ticootje het volgende:
Zal het nog wel goed komen met onze kinderen ? :'(
Met die van jou schijnbaar niet meer.
:'( ;)
pi_169088507
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Met die van jou schijnbaar niet meer.
:'( ;)
Nope.
How to fuck up your childeren...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169088553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nope.
How to fuck up your childeren...
Misschien dat je dat op papier kunt zetten zodat anderen nog iets kunnen leren?
Nanny reversed by tico en joen
pi_169088588
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien dat je dat op papier kunt zetten zodat anderen nog iets kunnen leren?
Nanny reversed by tico en joen
Ja, een keer een tegenhanger van alle verantwoorde opvoedmethodes, daar zijn we wel aan toe.

"omdat ik het godverdomme zeg"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:57:40 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169089213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

TOF!

Waar gaan jullie heen?
We zijn inmiddels aangekomen. Op aanraden van Clubsoda zitten we in Zell am Ziller. Verderop liggen Mayrhofen en Gerlos.
Vandaag is het in 't dal 16 graden :') maar morgen een verse sneeuwdump als het goed is.

En rood kruis op het dossier vast check maar dat kan me echt totaal niet schelen. Dat gewauwel van te licht en te zwaar en als je kind het spannend vindt heb je ook zo een streepje achter je naam. Nah lekker rustig zo zonder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169089227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, een keer een tegenhanger van alle verantwoorde opvoedmethodes, daar zijn we wel aan toe.

"omdat ik het godverdomme zeg"
Klinkt als muziek in mijn oren
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:24:42 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169096887
Mijn zoon had deze week voor verzorging een toets strijken en ramen zemen >:)
Kwam hij 's middags thuis zegt hij: "Mannen hebben toch eigenlijk wel een simpel leven"

Dus ergens gaandeweg heeft hij toch ook het idee opgedaan dat strijken en ramen zemen echte vrouwentaken zijn :(

En misschien geef ik toch zelf het verkeerde voorbeeld, want puntje bij paaltje doe ik toch verreweg de meeste huishoudelijke klussen thuis.

Ga ik dit tij nog keren?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169097320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:24 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon had deze week voor verzorging een toets strijken en ramen zemen >:)
Kwam hij 's middags thuis zegt hij: "Mannen hebben toch eigenlijk wel een simpel leven"

Dus ergens gaandeweg heeft hij toch ook het idee opgedaan dat strijken en ramen zemen echte vrouwentaken zijn :(

En misschien geef ik toch zelf het verkeerde voorbeeld, want puntje bij paaltje doe ik toch verreweg de meeste huishoudelijke klussen thuis.

Ga ik dit tij nog keren?
LIF / huishouden samen doen?
pi_169098074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Snap ik. Ik ging misschien wat kort door de bocht, maar ik denk echt dat bij kinderen die het overduidelijk cognitief aan kunnen, niet te licht over die behoefte heen gestapt moet worden.

Anyhow, ik zit nu vrij vol van info etc, ik moet idd ook uitkijken dat ik onze ervaring niet op alles projecteer. :@
Vast spuit elf maar:

Ik ben dus zo'n begaafd kind (ik zeg niet hoogbegaafd want nooit getest) die geen klas over heeft geslagen en haar ouders daar nog elke dag dankbaar voor is.

Ik ben van januari en ben aan t einde van groep 1 getest door de schoolbegeleidingsdienst (orthopedagoog). Ik kon al lezen en schrijven en in het rapport staat dat ze gestopt is met testen bij cognitief niveau eind groep vier, dat ik daar nog steeds bovengemiddeld scoorde.

Maar mijn moeder heeft de overgang naar groep drie tegengehouden, op sociaal-emotionele gronden. Ik ben zo blij dat ze dat gedaan hebben. Ik was vooral op de middebare school anders sociaal anders echt achtergebleven denk ik.

Er was nog geen programma voor begaafde kinderen op mijn school - ik vermaakte me door heel veel mini informatie boekjes te lezen en er vragen bij te maken, extra topo te doen, extra rekenboekjes, avi-lezen al in groep drie zonder leesmoeder, etc. Maar de kern is denk ik dat ik als kind niet ben gaan onderpresteren. Ik vond het wel fijn om goed te zijn in dingen en heb me niet verveeld. Ik kan me voorstellen dat het anders is als kinderen zich wel gaan vervelen.

Maar ik ben zo veel mensen tegengekomen in mijn leven die een klas hebben overgeslagen en soms pas veel later tegen de lamp liepen (tijdens de studie, of op de middelbare school, of in studiekeuze (hbo V gaan doen ipv geneeskunde omdat je het op je tenen lopen gevoel zat bent bijv)), dat ik bij Melle (oktoberkind) er echt niet zo op zit te wachten dat hij maar 1,5 jaar kleutert... ook al kan hij nu al (al sinds anderhalf eigenlijk) op rap tempo letters spellen en tellen tot twintig en terug en in het engels tot tien (ook synchroon dingen tellen, getallen vertalen naar het Engels))...

/teruglurkt
Kwak
pi_169098694
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vast spuit elf maar:

Ik ben dus zo'n begaafd kind (ik zeg niet hoogbegaafd want nooit getest) die geen klas over heeft geslagen en haar ouders daar nog elke dag dankbaar voor is.

Ik ben van januari en ben aan t einde van groep 1 getest door de schoolbegeleidingsdienst (orthopedagoog). Ik kon al lezen en schrijven en in het rapport staat dat ze gestopt is met testen bij cognitief niveau eind groep vier, dat ik daar nog steeds bovengemiddeld scoorde.

Maar mijn moeder heeft de overgang naar groep drie tegengehouden, op sociaal-emotionele gronden. Ik ben zo blij dat ze dat gedaan hebben. Ik was vooral op de middebare school anders sociaal anders echt achtergebleven denk ik.

Er was nog geen programma voor begaafde kinderen op mijn school - ik vermaakte me door heel veel mini informatie boekjes te lezen en er vragen bij te maken, extra topo te doen, extra rekenboekjes, avi-lezen al in groep drie zonder leesmoeder, etc. Maar de kern is denk ik dat ik als kind niet ben gaan onderpresteren. Ik vond het wel fijn om goed te zijn in dingen en heb me niet verveeld. Ik kan me voorstellen dat het anders is als kinderen zich wel gaan vervelen.

Maar ik ben zo veel mensen tegengekomen in mijn leven die een klas hebben overgeslagen en soms pas veel later tegen de lamp liepen (tijdens de studie, of op de middelbare school, of in studiekeuze (hbo V gaan doen ipv geneeskunde omdat je het op je tenen lopen gevoel zat bent bijv)), dat ik bij Melle (oktoberkind) er echt niet zo op zit te wachten dat hij maar 1,5 jaar kleutert... ook al kan hij nu al (al sinds anderhalf eigenlijk) op rap tempo letters spellen en tellen tot twintig en terug en in het engels tot tien (ook synchroon dingen tellen, getallen vertalen naar het Engels))...

/teruglurkt
Ik was ook echt tegen een klas overslaan. Dus Yaro heeft gewoon 2 jaar gekleuterd. Maar nu hij toch zo vast loopt dat het gedrag niet meer kan en hij depressief was/werd en het waarschijnlijk wel voortkomt uit onderpresteren stapt hij na de vakantie toch over naar groep 4. Heel spannend maar het lijkt voor nu de beste keus.
Ik denk dat vooral het feit dat jij toch goed in je vel zat scheelt of het wel of niet nodig is.
Geen idee of dat het verschil tussen begaafd en hoogbegaafd is, maar de ervaring hier leert dat deze keuzes gewoon heel lastig zijn.
pi_169099504
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:55 schreef Vicky het volgende:
A heeft zich zojuist ingeschreven op haar nieuwe school..
Nu hard duimen dat ze ingeloot wordt.
Ik duim!

Ik weet hoe spannend t is -O- vind t ook zo zielig voor de kinderen die bij ons (andere school in regio Haaglanden ;) ) worden uitgeloot... gelukkig zijn het er uiteindelijk vaak maar weinig, we kunnen er bij ons 270 plaatsen...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')