abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:43:14 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169112794
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee; Mijn ex woont in het huis dat ik met hem kocht. Sinds deze week weer.
Wij wonen in het huis dat Joen met zijn ex kocht.

Beide huizen staan onder water, het een wat meer dan de ander :')
Het is gewoon pech hebben dat we 2 huizen hebben die gekocht zijn op de piek van de woningmarkt. Dan kost het gewoon tijd om dat laatste stukje te regelen zonder dat daar enorme financiele ellende uitkomt.
We zouden ook kunnen zeggen, verkopen en verlies pakken, maar dan hebben we alleen maar verliezers en is zijn de banken de grote lachende partij.
Het maakt het ook wat onaantrekkelijk om te gaan aflossen, want je lost altijd af op een huis dat ook van een ander is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169112812
Lastige situatie hopelijk komen jullie er allemaal op een voor jullie allemaal goede uitkomst uit.
pi_169112819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het maakt het ook wat onaantrekkelijk om te gaan aflossen, want je lost altijd af op een huis dat ook van een ander is.
Dat geeft eigenlijk niet eens, uiteindelijk wil je gewoon aan het eind van de streep geen gezeik.

Alles wat je nu extra zou aflossen is natuurlijk minder restschuld bij een verkoop. Maar zolang je niet verkoopt heb je ook geen restschuld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:46:17 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169112839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat geeft eigenlijk niet eens, uiteindelijk wil je gewoon aan het eind van de streep geen gezeik.

Alles wat je nu extra zou aflossen is natuurlijk minder restschuld bij een verkoop. Maar zolang je niet verkoopt heb je ook geen restschuld.
True, maar het heeft voor jou weinig zin om (extra) te gaan aflossen op een huis waar je ex woont en ook voor de helft eigenaar van is.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169112903
Zeg, even iets anders: hier zitten ook wat leerkrachten: hoe zit het nou met het automatiseren van rekenen? Wanneer moeten ze wat geautomatiseerd hebben? En wordt met automatiseren echt bedoeld dat ze dan zonder nadenken de uitkomst kunnen opdreunen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_169112910
Ik moet zo ean haar medicijnen naar school brengen, maar het hagelt hier.

Als jullie beide evenveel aflossen dan zou het niks uitmaken. Want je lost dan ook beide af voor de restschuld. Maar alleen zou ik het ook niet doen.
pi_169112950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

True, maar het heeft voor jou weinig zin om (extra) te gaan aflossen op een huis waar je ex woont en ook voor de helft eigenaar van is.
Voor mij heeft het sowieso geen zin, bij de boedelscheiding zijn alle schulden en bezittingen naast elkaar gelegd en heeft mijn ex de onderwaarde op zich genomen, er is ook gewoon opgenomen dat al blijft hij nog 30 jaar er wonen en ik eigenaar blijft, dat bij verkoop een overwaarde ook niet voor mij is.
Maar het huis in den haag is het probleem niet, daar zit ook een spaarhypotheek op, dus er wordt gespaard, de huizenmarkt trekt aan. Al zou het nu verkocht worden, wellicht blijft daar nu al weinig tot niks over.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:54:41 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169112987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor mij heeft het sowieso geen zin, bij de boedelscheiding zijn alle schulden en bezittingen naast elkaar gelegd en heeft mijn ex de onderwaarde op zich genomen, er is ook gewoon opgenomen dat al blijft hij nog 30 jaar er wonen en ik eigenaar blijft, dat bij verkoop een overwaarde ook niet voor mij is.
Maar het huis in den haag is het probleem niet, daar zit ook een spaarhypotheek op, dus er wordt gespaard, de huizenmarkt trekt aan. Al zou het nu verkocht worden, wellicht blijft daar nu al weinig tot niks over.
Ah, dat is dan wel weer een faire overeenkomst, vooral vervelend dat je dan niet van de hypotheek geschrapt kunt worden.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169113035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, dat is dan wel weer een faire overeenkomst.
Precies.

En wellicht kan het andere huis met een jaar of 2 voor een prijs worden verkocht waarvoor het toen gekocht is, dan blijft er wel wat restschuld over, maar dat kan gewoon wel in een financiering.
Uiteindelijk willen we wel kijken naar iets wat we samen hebben uitgezocht of gebouwd.
pi_169113084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, dat is dan wel weer een faire overeenkomst, vooral vervelend dat je dan niet van de hypotheek geschrapt kunt worden.
Ja soms komen er ook dingen tussendoor waardoor het gewoon even moet wachten. Eerlijk is eerlijk, ik heb er ook geen last van. Dat zou pas een probleem worden als de hypotheek niet meer betaald wordt en ze bij mij komen. Maar dan praten we over een bedrag van 550 euro, we hebben dat risico afgewogen en dat zou bij ons niet meteen voor problemen zorgen.
Dan is het een kwestie van bord op het raam en verlies pakken.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:01:37 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169113122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Precies.

En wellicht kan het andere huis met een jaar of 2 voor een prijs worden verkocht waarvoor het toen gekocht is, dan blijft er wel wat restschuld over, maar dat kan gewoon wel in een financiering.
Uiteindelijk willen we wel kijken naar iets wat we samen hebben uitgezocht of gebouwd.
Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen, ik heb ook echt geweigerd om in Gouda in het huis te gaan wonen dat hij met z'n ex gekocht had, al even afgezien van het feit dat ik het vreselijk vond in zo'n Vinexwijk. Ik heb mijn huurhuis aangehouden tot we samen dit huis kochten.
Nou speelde daar deels ook mee dat mijn oudste natuurlijk ook nog gewoon thuis woonde, en met een (bijna) volwassen kind ga je niet zo even naar de andere kant van het land verhuizen.
Uiteindelijk kreeg hij zelf een huurhuisje in dezelfde straat als waar ik woonde, en amper 2 maanden later was het huis van N (dat toen al 9 maanden te koop stond) verkocht.... dus het kwam sowieso allemaal wel goed.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169113123
Nette overeenkomst.
En 550 wat een laag bedrag.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:04:23 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169113177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja soms komen er ook dingen tussendoor waardoor het gewoon even moet wachten. Eerlijk is eerlijk, ik heb er ook geen last van. Dat zou pas een probleem worden als de hypotheek niet meer betaald wordt en ze bij mij komen. Maar dan praten we over een bedrag van 550 euro, we hebben dat risico afgewogen en dat zou bij ons niet meteen voor problemen zorgen.
Dan is het een kwestie van bord op het raam en verlies pakken.
Nee, met zulke bedragen kun je dat risico idd wel nemen, goedkopere woonruimte gaat toch al niet lukken.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169113200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen, ik heb ook echt geweigerd om in Gouda in het huis te gaan wonen dat hij met z'n ex gekocht had, al even afgezien van het feit dat ik het vreselijk vond in zo'n Vinexwijk. Ik heb mijn huurhuis aangehouden tot we samen dit huis kochten.
Nou speelde daar deels ook mee dat mijn oudste natuurlijk ook nog gewoon thuis woonde, en met een (bijna) volwassen kind ga je niet zo even naar de andere kant van het land verhuizen.
Uiteindelijk kreeg hij zelf een huurhuisje in dezelfde straat als waar ik woonde, en amper 2 maanden later was het huis van N (dat toen al 9 maanden te koop stond) verkocht.... dus het kwam sowieso allemaal wel goed.
Nou ja, zo stond ik er ook in. Ik heb nog 2 jaar mijn huis (huurde ik, stond te koop) aangehouden. Maar uiteindelijk 2 huizen betalen is wel geld weggooien.
Het huis heeft wel te koop gestaan, maar omdat het niet werd verkocht hebben we toen besloten toch maar in het koophuis te gaan wonen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:09:58 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169113297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, zo stond ik er ook in. Ik heb nog 2 jaar mijn huis (huurde ik, stond te koop) aangehouden. Maar uiteindelijk 2 huizen betalen is wel geld weggooien.
Het huis heeft wel te koop gestaan, maar omdat het niet werd verkocht hebben we toen besloten toch maar in het koophuis te gaan wonen.
Dat had ik dus niet gedaan, voor geen goud was ik daar gaan wonen.... er 3 dagen per week zijn en dan weer kunnen vertrekken kon ik net handelen, maar er wonen was m niet geworden.
Dat had ons waarschijnlijk ook de relatie gekost, als ik daar had moeten wonen.
Maar goed, hij had z'n ex al uitgekocht voor wij elkaar leerden kennen, dus bij ons was het alleen maar een kwestie van hoeveel verlies kunnen we nemen.
En eerlijk gezegd was ik net zo lief in mijn huurwoning blijven wonen, en dat we die dan gekocht hadden, maar daar wilde hij weer niet wonen :D
Gulden middenweg dus, en nu een huis dat beter ligt dan beide woningen en ook stukken groter is dan beide woningen.
En een beetje duurder is, dat wel :') :X
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169113434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat had ik dus niet gedaan, voor geen goud was ik daar gaan wonen.... er 3 dagen per week zijn en dan weer kunnen vertrekken kon ik net handelen, maar er wonen was m niet geworden.
Dat had ons waarschijnlijk ook de relatie gekost, als ik daar had moeten wonen.
Maar goed, hij had z'n ex al uitgekocht voor wij elkaar leerden kennen, dus bij ons was het alleen maar een kwestie van hoeveel verlies kunnen we nemen.
En eerlijk gezegd was ik net zo lief in mijn huurwoning blijven wonen, en dat we die dan gekocht hadden, maar daar wilde hij weer niet wonen :D
Gulden middenweg dus, en nu een huis dat beter ligt dan beide woningen en ook stukken groter is dan beide woningen.
En een beetje duurder is, dat wel :') :X
Wij hadden geinformeerd om zelf te gaan bouwen, vrijstaand. Mijn droom is kipjes en een geitje.
Maar het project wat nu beschikbaar is was in het meest gunstige geval 4 ton.
Nou, dan werk ik alleen maar voor een berg stenen :D ik zoek wel even verder.

Eigenlijk heb ik gewoon een flinke prijs in de staats nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticootje op 24-02-2017 12:23:26 ]
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:02:42 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169114369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hadden geinformeerd om zelf te gaan bouwen, vrijstaand. Mijn droom is kipjes en een geitje.
Maar het project wat nu beschikbaar is was in het meest gunstige geval 4 ton.
Nou, dan werk ik alleen maar voor een berg stenen :D ik zoek wel even verder.

Eigenlijk heb ik gewoon een flinke prijs in de staats nodig.
Darn, in de regio waar je nu zit? Of in een regio met heel andere grondprijzen?
4 ton vind ik voor het gros van NL wel fors aan de prijs, voor een zelf te bouwen woning.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169114574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Darn, in de regio waar je nu zit? Of in een regio met heel andere grondprijzen?
4 ton vind ik voor het gros van NL wel fors aan de prijs, voor een zelf te bouwen woning.
Nee, idd een dorp verderop.

Hoe gek is het idd dat de bouw ook nog niet begonnen is. :D
http://www.muldermakelaar(...)R-201607271506471880

[ Bericht 10% gewijzigd door Ticootje op 24-02-2017 13:16:01 ]
pi_169117933
Ik vond het al zo stil in de SC, maar iedereen zit dus hier :+
You don't scare me. I have twins and a toddler
pi_169118174
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ik vond het al zo stil in de SC, maar iedereen zit dus hier :+
Subtiel, Kyara ;)
So much alone, so deeply by ourselves,
So far beyond the casual solitudes
Wallace Stevens
pi_169118250
Nu kijken of de hint wordt opgepakt
pi_169148844
help! :')
Ik zoek een cadeau voor Geert, heb echt geen idee wat ik moet kopen. Waar spelen jullie 6 jarigen mee? (liefst buitenspeelgoed, aangezien ze 't liefst de hele dag achter internet hangen :') )
Ik zat te denken aan 'n skateboard, maar kan dat al wel op die leeftijd? :?
Ik heb er n en ik ben er trots op...
dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Falco het volgende: Monique is inderdaad het enige lichtpunt van de FP _O_
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."
My 5 minutes of fame
pi_169148849
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:40 schreef DJMO het volgende:
Ik zoek een cadeau voor Geert, heb echt geen idee wat ik moet kopen. Waar spelen jullie 6 jarigen mee? (liefst buitenspeelgoed, aangezien ze 't liefst de hele dag achter internet hangen :') )
Skates? ( En beschermers. )
Make my day!
pi_169148865
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:41 schreef agter het volgende:

[..]

Skates? ( En beschermers. )
zijn ze daar qua schoenmaat niet zo weer uitgegroeid? (en uiteraard, als ik zulk speelgoed koop, komen er beschermers bij :Y )
Ik heb er n en ik ben er trots op...
dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Falco het volgende: Monique is inderdaad het enige lichtpunt van de FP _O_
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."
My 5 minutes of fame
pi_169148870
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:40 schreef DJMO het volgende:
spacescooter
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')