abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 januari 2017 @ 21:11:38 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168553266


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 30-01-2017 21:17:45 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 30 januari 2017 @ 21:40:41 #2
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_168554316
Thanks voor de tips in het vorige topic, guys! Mijn situatie: Ik heb nu een iPhone, en ik wil graag een Android ernaast hebben als zakelijk toestel. Wil daarom NFC gebruiken voor mobiel betalen (ING) en met het oog dat dit jaar de OV-Chipkaart vanaf de NFC en de app (google naar Smart-OV) gebruikt wordt. De Mi5 viel op, maar budget is te hoog (kan het wel betalen maar had het niet op het oog), vingerafdruk aan de achterkant wil ik wel proberen maar is niet noodzakelijk, en als ik geen PDM kan kiezen dan zoe ik iets voor een bedrag waar ik geen btw voor hoef te betalen.

Daarom zocht ik iets voor 150 euro, dit is namelijk ook de eerste keer dat ik een chinaphone wil en ga bestellen. :P
  maandag 30 januari 2017 @ 22:39:39 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168556085
Ik zou Kimovil eens checken, wellicht kom je daar wat tegen :), waar wij niet van op de hoogte zijn.

Overigens is een Elephone P9000 dan wellicht wel een optie; geen idee hoe goed de ING app daar op werkt. Is nog wel wat te prijzig.
https://www.aliexpress.co(...)2535-06855-JYJQJYByj
+
https://www.aliexpress.co(...)108.1000023.2.9RT8GV
= $178,44
__

Overigens vandaag deze unit in mijn bezit:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-agm-x1

Iemand nog dingen die ik moet testen?
Helaas nog Android 5.1 maar ik begrijp dat hij na het spring festival een update moet krijgen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:32:18 #4
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168570352
Pff.... die TT
Ik heb nog een Xiaomi Mix trauma. Eerst een tijd wachten op m'n pre-order, waarna BG doodleuk meldde dat ze het 128GB model niet gingen leveren.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:40:07 #5
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_168570499
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:39 schreef RobertNL het volgende:
Ik zou Kimovil eens checken, wellicht kom je daar wat tegen :), waar wij niet van op de hoogte zijn.

Overigens is een Elephone P9000 dan wellicht wel een optie; geen idee hoe goed de ING app daar op werkt. Is nog wel wat te prijzig.
https://www.aliexpress.co(...)2535-06855-JYJQJYByj
+
https://www.aliexpress.co(...)108.1000023.2.9RT8GV
= $178,44
__

Overigens vandaag deze unit in mijn bezit:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-agm-x1

Iemand nog dingen die ik moet testen?
Helaas nog Android 5.1 maar ik begrijp dat hij na het spring festival een update moet krijgen.
Mijn ervaring (inmiddels wel een tijdje geleden!) met de P9000 was dat deze prima werkte met ING NFC.

Wat betreft die AGM; hoe presteert de dubbele camera? Beter dan standaard implementatie, of misschien slechter? En houdt de batterij het bij normaal gebruik echt drie dagen vol?

En ohja, ik wil natuurlijk ook een foto zien dat hij in je gootsteen onderwatergehouden wordt met Fok! chinese webshops OP op de achtergrond :9
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 31 januari 2017 @ 23:05:35 #6
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_168580621
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:39 schreef RobertNL het volgende:
Ik zou Kimovil eens checken, wellicht kom je daar wat tegen :), waar wij niet van op de hoogte zijn.

Overigens is een Elephone P9000 dan wellicht wel een optie; geen idee hoe goed de ING app daar op werkt. Is nog wel wat te prijzig.
https://www.aliexpress.co(...)2535-06855-JYJQJYByj
+
https://www.aliexpress.co(...)108.1000023.2.9RT8GV
= $178,44
Besteld! Ben benieuwd. :)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 23:24:52 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168581098
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:05 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]

Besteld! Ben benieuwd. :)
Tis geen perfect toestel, maar goed de prijs is prima voor de specs, vooral door qi en NFC wel redelijk bijzonder. Er is ook wat software ontwikkeling, ook een pro :Y.

Batterij was op 1 van de ROMS meer dan prima; haalde wel een uur of 5+ sot; op een andere was het wat minder. Dus het is zaak soms wat te lezen voordat je er andere software op zet (nieuwer = helaas niet altijd verbetering :P).
Android 7 zijn ze nog mee bezig, maar dat duurt nog(al) wat langer dan geplanned als ik Elephone begreep. Ze willen hem pas uit beta halen als het beter is dan de huidige software.

Mocht je overigens hulp nodig hebben met flashen dan moet je het maar laten weten. Genoeg ervaring mee ondertussen :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 31 januari 2017 @ 23:34:31 #8
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_168581320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tis geen perfect toestel, maar goed de prijs is prima voor de specs, vooral door qi en NFC wel redelijk bijzonder. Er is ook wat software ontwikkeling, ook een pro :Y.

Batterij was op 1 van de ROMS meer dan prima; haalde wel een uur of 5+ sot; op een andere was het wat minder. Dus het is zaak soms wat te lezen voordat je er andere software op zet (nieuwer = helaas niet altijd verbetering :P).
Android 7 zijn ze nog mee bezig, maar dat duurt nog(al) wat langer dan geplanned als ik Elephone begreep. Ze willen hem pas uit beta halen als het beter is dan de huidige software.

Mocht je overigens hulp nodig hebben met flashen dan moet je het maar laten weten. Genoeg ervaring mee ondertussen :P
Het is ook een toestel voor náást mijn privétoestel de iPhone, zal 'm dan ook alleen zakelijk gebruiken. Wanneer ik niet aan het werk of met klanten ben, ligtie gewoon in de kast. Wel wil ik er een ROM op hebben die zo stock Android mogelijk is met behoud van de batterijduur. Over een paar weken zal je mij horen miepen, dank voor het aanbod, RobertNL! :P

En de prijs verwacht ik ook geen perfect toestel, maar qua specs is het al veel en veel meer dan wat je voor die prijsklasse bijvoorbeeld bij Coolblue zou kunnen bestellen: https://www.pdashop.nl/ca(...)ir=d&page=1&items=24

[ Bericht 0% gewijzigd door CommissarisMissionaris op 31-01-2017 23:41:44 ]
  woensdag 1 februari 2017 @ 00:34:02 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168582306
Nexus 5x in een bootloop, oh joy. Dus nu op de Umi super verder.

Het grappige is wel dat ik nu 4% accu kwijt ben sinds 8 uur vanochtend. De nexus zat nu al op 25% verlies normaal gesproken.

[ Bericht 52% gewijzigd door Catch22- op 01-02-2017 14:28:17 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:55:38 #10
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_168597093
Waar is het wachten nu op?

Willen jullie meedenken?
Ik heb zin in een nieuwe telefoon. Prijsklasse rond de 200 euro liefst geen verrassing (PDM). Ik kan ook nog wel een poosje wachten maar heeft dat zin?
Wat is nu de beste prijs kwaliteit en wat zit er binnen 2 of 3 maanden aan te komen waarvoor het wachten het waard is?
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:44:38 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168598366
Wat heb je voor eisen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:21:56 #12
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_168601832
Eigenlijk wil ik veel voor weinig maar ben ik niet veeleisend. Huidige telefoon begint een beetje kwaaltje te krijgen (laden gaat lastig, tweede accu alweer versleten..gps matig) en ik heb zin in wat nieuws (ipv nieuwe accu en laadbordje).

Dual sim én sd zijn eis. Verder snel voor het geld, zo laat mogelijke androidversie (6 liever 7 of of update die eraan komt). Stevige bouwkwaliteit (ik ben niet zo zuinig).

wensen: lange accuduur, Usb-c nfc is wel leuk (uitproberen wat je ermee kan) maar geen eis. 5,5 inch is prima, groter ook beetje kleiner ook. Wel belangrijk is een goede resolutie (maar die is in deze prijsklasse wel goed).
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:54:03 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168602953
https://www.kimovil.com/e(...),f_min_dobr+value.13

Laten we daar eens mee beginnen :D, keuze met je eisen is dus al relatief beperkt. Denk dat als je USB C laat varen je al iets meer keus hebt. Weet niet of je daar wat tussen ziet staan?

Blackview BV6000 zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen als je echt graag gooit met je telefoon :P Maar die heeft geen USB C
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:17:58 #14
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_168603799
Wow die kimovil is wel een site waar je een paar uurtjes zoet kan zijn... Dat helpt wel met nadenken maar echt kiezen is lastig.

USBc is niet echt een item en al mijn toestellen gaan hier uiteindelijk wel stuk door "ongelukjes" of slijtage (akku, usb dinges...). Die BV 6000 is ook wel interessant nog even nadenken of dat bij mijn imago past ;-)
Ik ga mogen die kimovil eens uitpluizen, dank.

En een gouden tip blijft welkom.
pi_168603899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:21 schreef ADconvertor het volgende:
Eigenlijk wil ik veel voor weinig maar ben ik niet veeleisend. Huidige telefoon begint een beetje kwaaltje te krijgen (laden gaat lastig, tweede accu alweer versleten..gps matig) en ik heb zin in wat nieuws (ipv nieuwe accu en laadbordje).

Dual sim én sd zijn eis. Verder snel voor het geld, zo laat mogelijke androidversie (6 liever 7 of of update die eraan komt). Stevige bouwkwaliteit (ik ben niet zo zuinig).

wensen: lange accuduur, Usb-c nfc is wel leuk (uitproberen wat je ermee kan) maar geen eis. 5,5 inch is prima, groter ook beetje kleiner ook. Wel belangrijk is een goede resolutie (maar die is in deze prijsklasse wel goed).
Is deze niet wat voor jouw?

http://m.banggood.com/UMI(...)phone-p-1114313.html


  woensdag 1 februari 2017 @ 22:35:28 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168604358
Dual sim én SD tegelijk kan vaak niet. Is vaak dual sim of sim en sd
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:46:40 #17
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_168604716
quote:
Was dat hk warehouse niet wat de shipping zonder douane-kost uitsloot. Dan loop ik kans dat het wel wat ver over budget gaat.

Wel veel phone voor het geld, helaas dual sim óf sd en niet én.....

Cacht22 noemde dat ook al... De BV6000 is wel en en lijkt het.
pi_168608848
quote:
Hmm die ziet er erg interessant uit. Lijkt bijna een directe iPhone kloon, maar met nog heel behoorlijke specs.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goedkope, krachtige Android om als gameboy/PSP te gebruiken. De GPD XD was leuk, maar ik heb liever iets in de PSP vormfactor en met meer grafische kracht.

Nu ik tijdelijk twee abonnementen heb, voldoet de YotaPhone prima als mobiele hotspot en ereader. Maar voor de rest is hij toch net wat zwakjes
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:27:41 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168609322
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 08:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hmm die ziet er erg interessant uit. Lijkt bijna een directe iPhone kloon, maar met nog heel behoorlijke specs.
Wat wil je weten:




Gisteren in de namiddag binnen gehad; maar hij gaat vandaag ook alweer weg ;) (naar de winnaar).

[ Bericht 9% gewijzigd door RobertNL op 02-02-2017 09:35:19 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:37:49 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168609456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat wil je weten:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gisteren in de namiddag binnen gehad; maar hij gaat vandaag ook alweer weg ;) (naar de winnaar).
hoe accuraat is de GPS?

;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:57:13 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168609747
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:37 schreef Catch22- het volgende:

[..]

hoe accuraat is de GPS?

;)
Denk dat Google location services aan stond; maar binnen een seconde de volgende fix toen ik buiten (WIFI aan) de GPS aanzette:

Echt testen kan/ga ik het toestel niet, dat mag de winnaar doen als die dat wil delen. In eerste instantie lijkt het redelijk; goed zal ik niet zeggen :P, want in een auto weet je het nooit.
Wel beter dan de Elephone S7 en mijn vorige Umi (Touch) zo op het eerste gezicht.

WIFI lijkt ook prima :) Zeker gezien ik de app op enige afstand van de router kon installeren.
Foto's zijn tja, wat je er van verwacht denk ik (matig)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Z pro komt wellicht ook nog deze kant op; dan kan ik uitgebreider wat zeggen over de toestellen (ze zijn verder identiek dacht ik).

[ Bericht 14% gewijzigd door RobertNL op 02-02-2017 10:19:00 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 2 februari 2017 @ 10:41:34 #22
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_168610571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:35 schreef Catch22- het volgende:
Dual sim én SD tegelijk kan vaak niet. Is vaak dual sim of sim en sd
Als je het écht wil kan het vaak door een trucje wel. Maar daarbij moet je de chip van je simkaart los op je sd kaart leggen en in de telefoon doen, of plakken. Dus is een soort van tricky. Maar waarschijnlijk hoef je dat maar één keer te doen komende x jaar en heb je best wel toffe dual-sim+micro-sd telefoon ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 2 februari 2017 @ 10:42:01 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168610588
quote:
16s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:41 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Als je het écht wil kan het vaak door een trucje wel. Maar daarbij moet je de chip van je simkaart los op je sd kaart leggen en in de telefoon doen, of plakken. Dus is een soort van tricky. Maar waarschijnlijk hoef je dat maar één keer te doen komende x jaar en heb je best wel toffe dual-sim+micro-sd telefoon ;)
Ja dat klopt, maar dan moet je wel echt een leep scherp mes en onwijs vaste hand hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 februari 2017 @ 11:24:44 #24
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168611383
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar dan moet je wel echt een leep scherp mes en onwijs vaste hand hebben.
Ik denk dat mijn provider het op een gegeven moment raar zal vinden dat ik elke dag een nieuw simkaartje bestel zodat ik het nog eens kan proberen. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_168611662
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:24 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn provider het op een gegeven moment raar zal vinden dat ik elke dag een nieuw simkaartje bestel zodat ik het nog eens kan proberen. :P
ik zou gewoon gelijk 100 simkaarten aanvragen, just in case
pi_168618804
quote:
16s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:41 schreef tokko1 het volgende:
....Maar daarbij moet je de chip van je simkaart los op je sd kaart leggen en in de telefoon doen, of plakken. .......
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:42 schreef Catch22- het volgende:.....
Ja dat klopt, maar dan moet je wel echt een leep scherp mes en onwijs vaste hand hebben.
Of dit bestellen. Nadeel je moet wel een hoesje hebben, anders is het geen gezicht.
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:43:12 #27
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_168620526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:14 schreef elinx het volgende:

[..]

[..]

Of dit bestellen. Nadeel je moet wel een hoesje hebben, anders is het geen gezicht.
Whaa, geniaal.....
Ik ga wel met een schuurpapiertje aan de slag. Blijkbaar is het een ruimteprobleem en zou die wel functioneel moeten kunnen zijn. Ik schat in dat te doen is......(en anders bestel ik alsnog deze.)

Vanavond maar ens die kimovil afgrazen...
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:01:56 #28
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_168637468
Xiaomi in de MIX? Volgens mij komt nu ook Elephone 'in de mix' erbij. Tenminste als het een echte foto is in plaats van een reder ;) maar het ziet er goed uit, ze zijn er in ieder geval mee bezig!



quote:
0s.gif Elephone

What will the next bezel-free concept phone look like? -- Elephone S8

Right after Sharp and #XiaoMi, #Elephone will soon launch the world's third tri-sided bezel-free phone -- elePhone #S8.

Besides the tri-sided bezel-free design, the backcover of Elephone S8 will also be more brilliant and scratch-resistant, which is achieved through a new feat of design engineering — a remarkably precise, 15-step process of lumia wave making.

A few weeks ago we got the prototype pf Elephone S8, it fits so well in my hand. The FHD 6 inch bezel-free display is crazy-beautiful. I just can't help but feel amazed every time I turn it on.Don't forget that it also supports internal storage up to 128 GB.

As you can see in the photo, there is a home button located in the front . But it can not be sure if the fingerprint sensor is also there.
Now the camera and fingerprint sensor still remain a mystery.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:58:14 #29
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168640546
Win een Oukitel C5 pro
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168657040
Nice, gisteren de update naar Android 6.0.1 gedaan op mijn YotaPhone 2. Biedt nu simultaan gebruik van beide schermen, makkelijker switchen tussen beide schermen, en picture in picture video. Dat laatste kan mijn iPhone die bijna 8x ( :') !) zoveel kost niet eens.

Prima allround toestelletje, zeker voor de prijs ^O^
  zaterdag 4 februari 2017 @ 11:41:05 #31
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168658956
Nice, officiële update?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168659797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:41 schreef RobertNL het volgende:
Nice, officiële update?
Ja. Wel via adb moeten sideloaden, en de update werkt alleen via de Russische rom volgens mij: https://forum.xda-develop(...)yotaphone-2-t3518062

Ging meteen de eerste keer goed en hij draait netjes in het Engels. Nederlands zit er volgens mij niet in, maar ik weet niet of dat in de EU rom wel het geval was.
  roze zaterdag 4 februari 2017 @ 12:56:31 #33
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168660332
Kan niet wachten tot mijn telefoon er is. O+ Nog even geduld haha
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 13:32:11 #34
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168661138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:58 schreef RobertNL het volgende:
Win een Oukitel C5 pro
[ link | afbeelding ]
Geen android 8 hebben :')

Ik gebruik nu een paar dagen de umi super als daily en het bevalt prima. Accu is een beest! En na de dpi omlaag gezet te hebben is het een prima telefoon eigenlijk. Fingerprint scanner is niet echt top, maar verder werkt alles.

Android 7 is uit, maar zit vol bugs dus die installeer ik maar even niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168661834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:43 schreef ADconvertor het volgende:

......
Ik ga wel met een schuurpapiertje aan de slag. Blijkbaar is het een ruimteprobleem en zou die wel functioneel moeten kunnen zijn. Ik schat in dat te doen is.......
Er zit verschil in dikte van de chip bij de verschillende sim kaarten (0,4mm- 0,6mm) en sd kaarten (0,8mm- 1,0mm), waarom schuren soms wel en een andere keer niet lukt. Een totale dikte van 1.2mm sim+sd is de maximale dikte die in het slot past, waar normaal 1mm in gaat. Als je het niet dunner krijgt dan 1.5mm loopt eea vast of beschadig je eea.
De huidige universele simkaarten zijn meestal wel dun genoeg, maar bij de huidige microsd kaarten kan de dikte variëren. Zaak is een zo dun mogelijke (<0,8mm) sd kaart te combineren met een recente simkaart.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 15:00:13 #36
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168662900
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja. Wel via adb moeten sideloaden, en de update werkt alleen via de Russische rom volgens mij: https://forum.xda-develop(...)yotaphone-2-t3518062

Ging meteen de eerste keer goed en hij draait netjes in het Engels. Nederlands zit er volgens mij niet in, maar ik weet niet of dat in de EU rom wel het geval was.
Tof dat die update er is.
Was voor mij eerder de reden om hem niet aan te schaffen, wellicht toch nog eens overwegen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168663431
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tof dat die update er is.
Was voor mij eerder de reden om hem niet aan te schaffen, wellicht toch nog eens overwegen :)
Zeker doen, is een prima toestel voor de prijs. Ik geloof dat hij nu zo'n 125 euro is. De Snapdragon 801 is geen high end SoC meer en nu ik 5,5" gewend ben vind ik hem wat klein, maar verder valt er weinig op aan te merken. Het scherm is scherp, wisselen maar het eInk scherm gaat vlekkeloos, hij ligt top in de hand en accuduur is heel redelijk. En als je van selfies maken houdt, is dat met dit toestel makkelijker dan ooit.
pi_168663753
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:56 schreef Amarantha het volgende:
Kan niet wachten tot mijn telefoon er is. O+ Nog even geduld haha
Welke is naar je onderweg? :7
mag het weten
  roze zaterdag 4 februari 2017 @ 17:13:39 #39
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168665337
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Welke is naar je onderweg? :7
Redmi Note 4. Vorige week maandag besteld dus kan niet meer heel lang duren.
Your beauty never ever scared me.
pi_168665419
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:13 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Redmi Note 4
Nice! In zilver, zwart of goud?
mag het weten
  roze zaterdag 4 februari 2017 @ 17:18:44 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168665449
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nice! In zilver, zwart of goud?
Goud. Die was het goedkoopste. :+
Your beauty never ever scared me.
pi_168665535
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:18 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Goud. Die was het goedkoopste. :+
Bwehehe, bling bling Amarantha dus straks B-)
mag het weten
  roze zaterdag 4 februari 2017 @ 17:22:59 #43
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168665565
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bwehehe, bling bling Amarantha dus straks B-)
Ik vind het op foto's wel meevallen :o Vind hem ook echt wel mooi op foto's.
Your beauty never ever scared me.
pi_168665717
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:22 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik vind het op foto's wel meevallen :o Vind hem ook echt wel mooi op foto's.
Nou helemaal mooi toch? Goedkoop uit en de mooiste kleuroptie ^O^ Hopelijk is de douane je goed gezind. Mijn Redmi 3s Note pro werd er in december tussenuit gevist. -O-
mag het weten
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:35:21 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168665903
De douane is wel aardig aan het vissen lijkt wel.
Hier afgelopen week ook al 2 toestellen met douane :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  roze zaterdag 4 februari 2017 @ 17:46:59 #46
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168666175
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nou helemaal mooi toch? Goedkoop uit en de mooiste kleuroptie ^O^ Hopelijk is de douane je goed gezind. Mijn Redmi 3s Note pro werd er in december tussenuit gevist. -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:35 schreef RobertNL het volgende:
De douane is wel aardig aan het vissen lijkt wel.
Hier afgelopen week ook al 2 toestellen met douane :'(
Ach merk het vanzelf wel. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_168666848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:35 schreef RobertNL het volgende:
De douane is wel aardig aan het vissen lijkt wel.
Hier afgelopen week ook al 2 toestellen met douane :'(
Nog een reden om alleen te kijken maar dingen die met PDM verzonden worden.
pi_168667801
Meer mensen die problemen hebben met de Xiaomi Redmi Note 3 pro/prime special edition die af en toe zomaar zichzelf opnieuw opstart als je meerdere dingen tegelijk doet (zoals bijvoorbeeld het downloaden van upgrades voor apps en dan wil switchen naar een andere app)?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_168684567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
Meer mensen die problemen hebben met de Xiaomi Redmi Note 3 pro/prime special edition die af en toe zomaar zichzelf opnieuw opstart als je meerdere dingen tegelijk doet (zoals bijvoorbeeld het downloaden van upgrades voor apps en dan wil switchen naar een andere app)?
Geen last van.
  roze zondag 5 februari 2017 @ 14:38:45 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168685689
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nog een reden om alleen te kijken maar dingen die met PDM verzonden worden.
Genoeg Chinezen die je een handje helpen hoor om geen kosten te hebben. :) Ook zonder PDM.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 5 februari 2017 @ 16:56:21 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168688873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tof dat die update er is.
Was voor mij eerder de reden om hem niet aan te schaffen, wellicht toch nog eens overwegen :)
Je kunt die van mij overnemen. Moet wel zeggen dat ik een tijdje geleden heb geprobeerd de beta Marsmallow erop te zetten en dat me dat niet is gelukt. Dus hij draait nog op Lollipop.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:35 schreef RobertNL het volgende:
De douane is wel aardig aan het vissen lijkt wel.
Hier afgelopen week ook al 2 toestellen met douane :'(
Laatste twee toestellen allebei gepakt. Wel opmerkelijk dat ik geen formulier kreeg, maar dat de waarde die de verzender aangaf gewoon werd aangehouden. Voor één bespaarde me dat nog een beetje, maar op de andere stond de werkelijke waarde. Ik heb het idee dat ze een nieuwe procedure hebben..
PostNL btw ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 5 februari 2017 @ 17:38:11 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168689691
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:56 schreef Dromer het volgende:
Laatste twee toestellen allebei gepakt. Wel opmerkelijk dat ik geen formulier kreeg, maar dat de waarde die de verzender aangaf gewoon werd aangehouden. Voor één bespaarde me dat nog een beetje, maar op de andere stond de werkelijke waarde. Ik heb het idee dat ze een nieuwe procedure hebben..
PostNL btw
Jup, BTW over opgegeven pakketwaarde. Zal wel vrij standaard worden. Enige uitzondering: PostNL vooralsnog... ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168690679
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je kunt die van mij overnemen. Moet wel zeggen dat ik een tijdje geleden heb geprobeerd de beta Marsmallow erop te zetten en dat me dat niet is gelukt. Dus hij draait nog op Lollipop.

[..]

Laatste twee toestellen allebei gepakt. Wel opmerkelijk dat ik geen formulier kreeg, maar dat de waarde die de verzender aangaf gewoon werd aangehouden. Voor één bespaarde me dat nog een beetje, maar op de andere stond de werkelijke waarde. Ik heb het idee dat ze een nieuwe procedure hebben..
PostNL btw ;)
ik geb bij postnl nog nooit een formulier gekregen, als ze het nodig vonden wat te belasten had ik maar te betalen naar hun schatting of pakketwaarde (daar ga ik dan vervolgens niet moeilijk over doen, was nml nergens voor nodig)
  roze zondag 5 februari 2017 @ 18:43:46 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168691165
Mijn telefoon is in NL zag ik vandaag. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik meer lees.

Nog maar één keer moeten bijbetalen trouwens en dat was voor een robotstofzuiger, jaren geleden. Toen had ik mij daar nog niet heel erg in verdiept en mijn ex (toen vriend) wou zo'n ding hebben. Volgens mij 50 euro moeten neertikken.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 6 februari 2017 @ 19:19:26 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168716964
Ik bijna een Huawei Mate 9 Pro importeren uit Scandinavië omdat 'ie elders in Europa alleen als dure (1395,- EUR) Porsche Design verkocht wordt... komt gelukkig al de P10 (5.2", P10 Plus: 5.5" Edge QHD) binnenkort! Exciting. :9

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168736803
Hebben jullie toevallig nog een aluminium backcase en batterij voor de redmi note 2 liggen?
Gino ♥
pi_168741421
Ik heb laatst de Umi Z gewonnen hier op Fok. Leuk ding en zo maar af en toe krijg ik dat mijn notificatie scherm naar beneden word getrokken als ik er niet eens aan zit. Ding gaat soms op en neer en zelfs naar het instellingen menu. Komt dit vaker voor bij de chinese telefoons? Reboot, wipe, reset etc allemaal gedaan maar het helpt niet. Iemand ideeen?
  roze dinsdag 7 februari 2017 @ 21:30:57 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168744289
quote:
2017-02-04 14:53:00 Arrival at Destination (Exchange Office)
Ik wil hem. ;(
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:36:21 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168744519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:10 schreef s0ul1991 het volgende:
Ik heb laatst de Umi Z gewonnen hier op Fok. Leuk ding en zo maar af en toe krijg ik dat mijn notificatie scherm naar beneden word getrokken als ik er niet eens aan zit. Ding gaat soms op en neer en zelfs naar het instellingen menu. Komt dit vaker voor bij de chinese telefoons? Reboot, wipe, reset etc allemaal gedaan maar het helpt niet. Iemand ideeen?
Ghost touches, lees het vaker over de Umi super die ik hier won. Heb er zelf geen last van
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168745159
Redmi Note 3 SE of Redmi Note 4?
pi_168745277
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ghost touches, lees het vaker over de Umi super die ik hier won. Heb er zelf geen last van
Bedankt voor de info :) komt dat door hardware of software op de telefoon?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:56:21 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168745328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:55 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info :) komt dat door hardware of software op de telefoon?
Hardware denk ik. Slechte afscherming. Zelfde reden als waarom GPS vaak slecht is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168745533
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Hardware denk ik. Slechte afscherming. Zelfde reden als waarom GPS vaak slecht is
Ah, dat kan ik niet fixen. Dat wordt opsturen ;( Maar bedankt voor de info :)
  woensdag 8 februari 2017 @ 06:39:31 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168751112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:52 schreef j0rdiiii het volgende:
Redmi Note 3 SE of Redmi Note 4?
Grolsch of Hertog Jan?
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:16:41 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168751996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:01 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ah, dat kan ik niet fixen. Dat wordt opsturen ;( Maar bedankt voor de info :)
Slechts een aanname mijnerzijds hoor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168752175
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:52 schreef j0rdiiii het volgende:
Redmi Note 3 SE of Redmi Note 4?
Liever een 3 SE > 4. Door de Snapdragon 650 en de SE Kate editie heeft tenminste alle 4g banden.
mag het weten
  woensdag 8 februari 2017 @ 10:29:27 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168752971
De note 4A heeft toch ook een snapdragon met 4g?

een 425, das wat minder natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:23:05 #68
464490 VdBorght
Time will never be just right.
pi_168754933
quote:
11s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:29 schreef Catch22- het volgende:
De note 4A heeft toch ook een snapdragon met 4g?

een 425, das wat minder natuurlijk
Note 4A?
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 12:43:28 #69
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168755285
Ik heb zo'n vermoeden dat de douane mijn telefoon eruit heeft gevist.
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 12:55:15 #70
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168755545
Of niet. :o Ik dacht voer het even in bij PostNL:

Bezorgd op
Dinsdag 7 februari
15:02 uur

Straks even naar de supermarkt rennen. :D :@ Wel gaar dat bij AliExpress nog steeds staat dat hij bezorgd moet worden bij mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ama op 08-02-2017 13:00:22 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_168755852
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:43 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat de douane mijn telefoon eruit heeft gevist.
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:55 schreef Amarantha het volgende:
Of niet. :o Ik dacht voer het even in bij PostNL:

Bezorgd op
Dinsdag 7 februari
15:02 uur

Straks even naar de supermarkt rennen. :D :@ Wel gaar dat bij AliExpress nog steeds staat dat hij bezorgd moet worden bij mij.
Komt er nog een userreview van je? :D Die track en trace dingen zijn nooit zo betrouwbaar. Wel grappig dat ie direct op het postkantoor is bezorgd :o Het is dat je de track 'n trace checkte bij PostNL maar anders had je dat niet geweten 8)7 Veel plezier met het toestel!
mag het weten
pi_168756508
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:55 schreef Amarantha het volgende:
Of niet. :o Ik dacht voer het even in bij PostNL:

Bezorgd op
Dinsdag 7 februari
15:02 uur

Straks even naar de supermarkt rennen. :D :@ Wel gaar dat bij AliExpress nog steeds staat dat hij bezorgd moet worden bij mij.
Wat heb je gekocht?
Gino ♥
pi_168761152
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Liever een 3 SE > 4. Door de Snapdragon 650 en de SE Kate editie heeft tenminste alle 4g banden.
14.gif Bedankt.
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 17:45:28 #74
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168761215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Komt er nog een userreview van je? :D Die track en trace dingen zijn nooit zo betrouwbaar. Wel grappig dat ie direct op het postkantoor is bezorgd :o Het is dat je de track 'n trace checkte bij PostNL maar anders had je dat niet geweten 8)7 Veel plezier met het toestel!
Weet nog niet :D Maar ik zal hier vast wel over een paar dagen even vertellen hoe ik de telefoon vind.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat heb je gekocht?
Redmi Note 4. O+
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 21:47:00 #75
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168767086
Hmm. Iemand die mij kan helpen? Ik kan op Google en in mijn telefoon niet vinden hoe ik er voor zorg dat hij niet alle telefoonnummer's dubbel erin zet (telefoon en sim). Ik heb het nu weer en het is echt ontzettend irritant. 3de telefoon die dat doet.

Kon alleen vinden van contacten op simkaart verbergen maar dan ben ik alles kwijt. Ook wat dubbel staat. Had net alles verwijderd maar ze staan er weer dubbel in. :'(

[ Bericht 18% gewijzigd door Ama op 08-02-2017 21:57:47 ]
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 9 februari 2017 @ 08:47:55 #76
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_168772065

Meer mensen bekend met dit (soort) euvel? Sinds vanochtend ziet Malwarebytes deze apk als PUP, verwijderen van de dreiging gaat niet omdat het de systeemapp "Wireless Update" is :P Het toestel betreft een UMI Super overigens. Nou lees ik online dat systeemapps van (china)phones wel eens vals positieve meldingen geven in Malwarebytes, mogelijk is dat hier ook 't geval. Twee andere scanners (AVG en Avast) vonden geen dreiging in ieder geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door N22 op 09-02-2017 08:59:21 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:13:46 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168772407
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:47 schreef N22 het volgende:
[ afbeelding ]
Meer mensen bekend met dit (soort) euvel? Sinds vanochtend ziet Malwarebytes deze apk als PUP, verwijderen van de dreiging gaat niet omdat het de systeemapp "Wireless Update" is :P Het toestel betreft een UMI Super overigens. Nou lees ik online dat systeemapps van (china)phones wel eens vals positieve meldingen geven in Malwarebytes, mogelijk is dat hier ook 't geval. Twee andere scanners (AVG en Avast) vonden geen dreiging in ieder geval.
Zie nieuws artikelen van enige tijd geleden, de oude updater was lek, in principe kon iemand een server opzetten (op een bepaalde url) en zo updates pushen. De domein in kwestie was namelijk niet geregistreerd.

Klinkt waarschijnlijk dat dat het probleem is. Die updater zit in 90% van de mediatek toestellen.
Blijft lelijk, beste is wellicht wel rooten en verwijderen. Maar dan moet je een ota direct via recovery flashen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168803689
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:47 schreef Amarantha het volgende:
Hmm. Iemand die mij kan helpen? Ik kan op Google en in mijn telefoon niet vinden hoe ik er voor zorg dat hij niet alle telefoonnummer's dubbel erin zet (telefoon en sim). Ik heb het nu weer en het is echt ontzettend irritant. 3de telefoon die dat doet.

Kon alleen vinden van contacten op simkaart verbergen maar dan ben ik alles kwijt. Ook wat dubbel staat. Had net alles verwijderd maar ze staan er weer dubbel in. :'(
Was het al gelukt? Je kunt ook met een app je dubbelen opzoeken en verwijderen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 20:45:43 #79
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_168810350
Als je naar Google.com/contacts gaat, zie je ze daar ook dubbel? Want dan staan ze dubbel in je Google account. Daar kan je ook heel makkelijk duplicaten verwijderen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:51:18 #80
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_168826695
Heb mijn Elephone P9000 binnen, mijn eerste Chinaphone ooit. Wow, dit moet waarschijnlijk de beste bang voor buck smartphone die ik ooit heb gehad. :D
pi_168827864
Op aanraden van BadderHaring hier nog maar eens proberen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:19 schreef Topicspace het volgende:
Ik ga binnenkort op (strand)vakantie en luister dan graag muziek. Nu heb ik een iPhone 7 Plus en ben altijd een beetje huiverig om die naar het strand/zwembad mee te nemen. Zand, zon, diefstal dat soort dingen. Nu is mijn MP3-speler een tijdje geleden gesneuveld en bedacht ik mij waarom geen goedkoop Chinees Android toestel. Dan kan ik daarmee op het strand, zwembad muziek luisteren maar ook een ebook lezen, internetten en foto's maken. En doordat steeds meer toestellen waterdicht zijn kan ik ook nog leuk foto's in het zwembad / de zee maken. Dus een "dure" GoPro is dan ook niet meer nodig. Maar damn...hoeveel Android toestellen bestaan er en waar moet ik dan rekening mee houden? En zijn er meerdere mensen die dit doen of neem je altijd je (dure) eigen toestel mee (met een goede reisverzekering)?
pi_168831887
Mijn xiaomi mi4s wordt niet herkend door mijn nieuwe dell laptop als ik die met een usb kabel aansluit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
pi_168834033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:59 schreef Topicspace het volgende:
Op aanraden van BadderHaring hier nog maar eens proberen.

[..]

eBooks lezen op het strand? Dan is de YotaPhone 2 de enige verstandige keuze. Kost je 120 euro en dan heb je een heel knap toestelletje. Draait sinds kort op android 6.0.1, 5" 1080p ips scherm,720p eInk scherm, 32GB geheugen, Snapdragon 801, 2GB RAM..


pi_168842983
Een maand geleden heb ik de via Fok! Gewonnen Bluboo Edge gewonnen.

Even in het kort wat bevindingen so far, ik gebruik hem ongeveer 2 uur per dag.


Wat is er goed:
Ziet er goed uit

Voelt solide aan

Vingerafdrukscanner werkt rap en nauwkeurig

Interface en het surfen voelt allemaal soepel aan


Wat bevalt er niet:
De laadconnector werkt niet meer volledig, opladen lukt alleen nog maar als je de lader er fysiek in aan het drukken bent.
Derhalve is de telefoon niet echt praktisch bruikbaar meer

De camera is wel wat korrelig

De accu heeft ook vol maar 2 uur screentijd


Al met al door het defect kan ik hem niet aanraden, had ik hem gekocht dan had ik hem onder garantie kunnen laten repareren en zou ik er al met al best positief over geweest zijn.
  zondag 12 februari 2017 @ 02:20:00 #85
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168844316
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

eBooks lezen op het strand? Dan is de YotaPhone 2 de enige verstandige keuze. Kost je 120 euro en dan heb je een heel knap toestelletje. Draait sinds kort op android 6.0.1, 5" 1080p ips scherm,720p eInk scherm, 32GB geheugen, Snapdragon 801, 2GB RAM..


[ afbeelding ]
Maar niet waterdicht.
Ik heb er wel eentje over. Moet hem wel nog ff naar Marshmallow zien te zetten.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  roze zondag 12 februari 2017 @ 02:47:18 #86
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168844599
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:57 schreef dimmak het volgende:

[..]

Was het al gelukt? Je kunt ook met een app je dubbelen opzoeken en verwijderen. :)
Ja dit ga ik ook maar even doen. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:59 schreef Stansfield het volgende:
Mijn xiaomi mi4s wordt niet herkend door mijn nieuwe dell laptop als ik die met een usb kabel aansluit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Mijn laptop herkende mijn nieuwe telefoon ook niet. http://en.miui.com/thread-236493-1-1.html Ik heb dit gedaan en nu werkt het wel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ama op 12-02-2017 02:55:13 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_168845455
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Maar niet waterdicht.
Ik heb er wel eentje over. Moet hem wel nog ff naar Marshmallow zien te zetten.
Niet waterdicht, nee. Dat is het enige nadeel. Op vakantie is het verder het ideale toestel, klein, licht, en als je het eInk scherm gebruikt is de accuduur echt top. Dat scherm is overigens ook veel beter zichtbaar in fel zonlicht. Plus dat hij goedkoop genoeg is dat het niet het eind van de wereld is als er iets mee gebeurt

Update naar MM heb ik met adb sideloaden gedaan. Ging in een keer goed en op xda staan stap voor stap instructief. Maakt het toestel een stuk fijner.

[ Bericht 8% gewijzigd door Splackavellie02 op 12-02-2017 09:18:43 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 13:08:43 #88
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168849676
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 09:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
Update naar MM heb ik met adb sideloaden gedaan. Ging in een keer goed en op xda staan stap voor stap instructief. Maakt het toestel een stuk fijner.
Ik weet het. Kreeg een foutmelding over een volume dat niet geformatteerd kon worden of zo. Nog geprobeerd de alternatieve methode met het terugzetten van een twrp-backup, maar toen bleef hij eeuwig en stronttraag booten. Dus maar teruggegaan naar Lollipop. Later nog maar eens proberen of wachten tot ie beschikbaar komt via Yotaflash.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_168856274
Wat is volgens jullie op dit moment de beste smartphone op de Chinese markt? Is dat deze van Banggood: http://www.banggood.com/U(...).html?rmmds=category

Ik twijfel om een Samsung Galaxy S7 32GB te kopen - kost 550 euro - veel geld.

Ik zoek wel een telefoon met redelijk goede camera en lees dat die nog wel wat tegenvalt. Is dat bij alle Chinese telefoons?

Kan zijn dat als ik een telefoon met goede camera wil ik niet op de Chinese markt moet kijken natuurlijk.
Love is in the air!
  zondag 12 februari 2017 @ 17:48:16 #90
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_168856775
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:26 schreef Landgeld het volgende:
Wat is volgens jullie op dit moment de beste smartphone op de Chinese markt? Is dat deze van Banggood: http://www.banggood.com/U(...).html?rmmds=category

Ik twijfel om een Samsung Galaxy S7 32GB te kopen - kost 550 euro - veel geld.

Ik zoek wel een telefoon met redelijk goede camera en lees dat die nog wel wat tegenvalt. Is dat bij alle Chinese telefoons?

Kan zijn dat als ik een telefoon met goede camera wil ik niet op de Chinese markt moet kijken natuurlijk.
"De beste telefoon" is echt afhankelijk van wat je wilt besteden en waar je op wilt focussen. In elke prijs/feature klasse heb je wel een kampioen maar het is puur wat je zelf zoekt.

Ik zou zeggen begin is met zelf de top modellen van Xiaomi, Umi, LeTV, OnePlus, ZUK, ZTE naast elkaar te zetten op www.kimovil.com/en/.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 12 februari 2017 @ 17:51:47 #91
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168856866
Wacht net als ik ff op de Huawei P10 (Plus). Verwachte aankondiging Mobile World Congress (27.2-2.3).

Leica camera, jwt!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168860013
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

eBooks lezen op het strand? Dan is de YotaPhone 2 de enige verstandige keuze. Kost je 120 euro en dan heb je een heel knap toestelletje. Draait sinds kort op android 6.0.1, 5" 1080p ips scherm,720p eInk scherm, 32GB geheugen, Snapdragon 801, 2GB RAM..


[ afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad wel goed uit, misschien dan in zo'n zak doen die waterdicht is (al vertrouw ik die ook weer niet echt)
pi_168863054
quote:
16s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:48 schreef tokko1 het volgende:

[..]

"De beste telefoon" is echt afhankelijk van wat je wilt besteden en waar je op wilt focussen. In elke prijs/feature klasse heb je wel een kampioen maar het is puur wat je zelf zoekt.

Ik zou zeggen begin is met zelf de top modellen van Xiaomi, Umi, LeTV, OnePlus, ZUK, ZTE naast elkaar te zetten op www.kimovil.com/en/.
Is zoek de beste ongeacht de prijs. Met een goede camera. Vergelijkbaar met de Samsung s7.
Love is in the air!
  zondag 12 februari 2017 @ 21:40:26 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168863465
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is zoek de beste ongeacht de prijs. Met een goede camera. Vergelijkbaar met de Samsung s7.
Camera's zijn vaak wel het zwakke punt. Volgens mij hebben de mi5s en mi5s plus van Xiaomi zo'n beetje de beste camera's op de China markt.
pi_168864028
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Camera's zijn vaak wel het zwakke punt. Volgens mij hebben de mi5s en mi5s plus van Xiaomi zo'n beetje de beste camera's op de China markt.
Brengt die nieuwe Huawei 10 daar nog verandering in mogelijk ;)? (moeite om te wachten?)

Anders dan toch maar de Sansung S7 voor 550 euro.
Love is in the air!
  zondag 12 februari 2017 @ 22:20:55 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168864683
De Mate 9 (Pro) van ze is al uit, die maakt ook gebruik van dual Leica cam set-up. :Y Way noice! Een Noorweger vroeg nog of 'ie de Mate 9 Pro nog voor me moest meenemen (daar ze de Pro niet als Huawei in centraal/West Europa verkopen, maar als dure (1395,- red.) Porsche Design). Maar nu hoop ik gewoon dat de P10 (Plus) komt en gewoon overal lokaal verkrijgbaar is. Zie zo 1-2-3 niet het verschil tussen de Mate 9 Pro en de P10 Plus, behalve plaatsing cameras en klein beetje design technisch, dus ben benieuwd!

Ook een idee... ZTE Nubia Z-classic modellen (niet Max of Mini). Die hebben goede cameras met optische beeldstabilisatie en NeoVision control. :Y
http://www.nubia.com/en/phones/Z11/photography.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168866309
Misschien een gekke vraag, maar zijn er chinaphones met Windows Mobile erop?
Ansich is de lumnia 950 XL in Duitsland al voor ~ 270 te krijgen, maar ben toch benieuwd.
pi_168873973
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:20 schreef shiznuts het volgende:
De Mate 9 (Pro) van ze is al uit, die maakt ook gebruik van dual Leica cam set-up. :Y Way noice! Een Noorweger vroeg nog of 'ie de Mate 9 Pro nog voor me moest meenemen (daar ze de Pro niet als Huawei in centraal/West Europa verkopen, maar als dure (1395,- red.) Porsche Design). Maar nu hoop ik gewoon dat de P10 (Plus) komt en gewoon overal lokaal verkrijgbaar is. Zie zo 1-2-3 niet het verschil tussen de Mate 9 Pro en de P10 Plus, behalve plaatsing cameras en klein beetje design technisch, dus ben benieuwd!
Is dat deze (versie 8)

http://www.banggood.com/H(...)84.html?rmmds=search

Aardig prijskaartje , versie 8 zelfs 900 euro. Samsuns S7 is 550 euro namelijk.

Anders is dit de andere die je noemt: http://www.banggood.com/Z(...)26.html?rmmds=search Lijkt die Huawei Mate 8 beter.
Love is in the air!
pi_168875394
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 23:18 schreef Rzr101 het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar zijn er chinaphones met Windows Mobile erop?
Ansich is de lumnia 950 XL in Duitsland al voor ~ 270 te krijgen, maar ben toch benieuwd.
Serieus? Waar?
  maandag 13 februari 2017 @ 16:04:33 #100
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168875771
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 23:18 schreef Rzr101 het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar zijn er chinaphones met Windows Mobile erop?
Ansich is de lumnia 950 XL in Duitsland al voor ~ 270 te krijgen, maar ben toch benieuwd.
Helaas niet; ook van UMI met W10 is niets meer gekomen :N
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 13 februari 2017 @ 16:21:00 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168876045
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:44 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is dat deze (versie 8)

http://www.banggood.com/H(...)84.html?rmmds=search

Aardig prijskaartje , versie 8 zelfs 900 euro. Samsuns S7 is 550 euro namelijk.

Anders is dit de andere die je noemt: http://www.banggood.com/Z(...)26.html?rmmds=search Lijkt die Huawei Mate 8 beter.
Niet te moeilijk doen als het makkelijk kan. ;)
https://tweakers.net/product/550961/huawei-mate-9-dual-sim/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168878907
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:21 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Niet te moeilijk doen als het makkelijk kan. ;)
https://tweakers.net/product/550961/huawei-mate-9-dual-sim/
Die is duurder dan de Samsung S7. Dat is de moeite niet ;) en helaas boven mijn budget.
Love is in the air!
pi_168879048
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja dit ga ik ook maar even doen. :)

[..]

Mijn laptop herkende mijn nieuwe telefoon ook niet. http://en.miui.com/thread-236493-1-1.html Ik heb dit gedaan en nu werkt het wel.
Gelukt. Bedankt!
  maandag 13 februari 2017 @ 20:31:27 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168881006
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Die is duurder dan de Samsung S7. Dat is de moeite niet ;) en helaas boven mijn budget.
Rankt wel eerste op o.a. http://www.chip.de/besten(...)-index/index/id/900/ .
Als je de beste Chinees wilt, is dat je best bet. Maar zoals gezegd, de Nubias met NeoVision zijn echt tof ook en zeker gave value. :Y FOK!ker MisterJ.Lo heeft meen ik de Z11.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  roze maandag 13 februari 2017 @ 20:38:26 #105
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168881157
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:06 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Gelukt. Bedankt!
Graag gedaan. :)
Your beauty never ever scared me.
  roze maandag 13 februari 2017 @ 21:00:03 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168881801
Ik heb nu 5 dagen de Xiaomi Redmi Note 4 in bezit en ik ben er erg blij mee. Ik heb nog niks kunnen vinden waarvan ik denk "dit is jammer". De zwarte randen om het scherm heen storen mij ook totaal niet. Net even Pokémon GO buiten gespeeld en GPS werkt ook gewoon goed. Voor 140 euro was dit een goede koop.

O+
Your beauty never ever scared me.
pi_168883026
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:00 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb nu 5 dagen de Xiaomi Redmi Note 4 in bezit en ik ben er erg blij mee. Ik heb nog niks kunnen vinden waarvan ik denk "dit is jammer". De zwarte randen om het scherm heen storen mij ook totaal niet. Net even Pokémon GO buiten gespeeld en GPS werkt ook gewoon goed. Voor 140 euro was dit een goede koop.

O+
Bij beveiliging-> locatie kan je je gps nog wat nauwkeuriger zetten. Mijn mi4s stond op batterijbesparing waardoor die niet super nauwkeurig was.
  roze maandag 13 februari 2017 @ 21:38:31 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168883042
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:38 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Bij beveiliging-> locatie kan je je gps nog wat nauwkeuriger zetten. Mijn mi4s stond op batterijbesparing waardoor die niet super nauwkeurig was.
Ik zal zo even kijken. Bedankt voor de tip.
Your beauty never ever scared me.
pi_168883050
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:38 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik zal zo even kijken. Bedankt voor de tip.
Graag gedaan.
pi_168896884
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]
Maar zoals gezegd, de Nubias met NeoVision zijn echt tof ook en zeker gave value. :Y FOK!ker MisterJ.Lo heeft meen ik de Z11.
Waar is die te verkrijgen :? Nubias of die Z11
Love is in the air!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:23:37 #111
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168897392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waar is die te verkrijgen :? Nubias of die Z11
Hij bedoelt de ZTE Nubia Z11
1 Nubia, 2 Nubia's, veel Nubia's.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:30:36 #112
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168897507
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Rankt wel eerste op o.a. http://www.chip.de/besten(...)-index/index/id/900/ .
Als je de beste Chinees wilt, is dat je best bet. Maar zoals gezegd, de Nubias met NeoVision zijn echt tof ook en zeker gave value. :Y FOK!ker MisterJ.Lo heeft meen ik de Z11.
_O- Dat mag ik hopen ja, na zijn 4.700.576 berichtjes over hoe geweldig dat toestel wel niet is.
pi_168897518
Sinds de update naar 6.0.1 draait het eInk scherm van mijn YotaPhone in de Yotareader niet meer naar landscape. Op het gewone scherm draait hij wel, en als ik de hele interface spiegel, draait het scherm wel gewoon.

Heeft iemand een aanrader voor een alternatieve ebook reader?
pi_168897604
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Rankt wel eerste op o.a. http://www.chip.de/besten(...)-index/index/id/900/ .
Als je de beste Chinees wilt, is dat je best bet. Maar zoals gezegd, de Nubias met NeoVision zijn echt tof ook en zeker gave value. :Y FOK!ker MisterJ.Lo heeft meen ik de Z11.
De Anubis Z11 is op papier echt een topper. Groot scherm, snelle SoC, alle features die je maar kunt wensen en een bijna bezelless design. Toch vind ik hem er op foto's en video's uitzien als een goedkope China-kloon, ondanks de goede bouwkwaliteit en aluminium design.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:46:23 #115
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168897734
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De Anubis Z11 is op papier echt een topper. Groot scherm, snelle SoC, alle features die je maar kunt wensen en een bijna bezelless design. Toch vind ik hem er op foto's en video's uitzien als een goedkope China-kloon, ondanks de goede bouwkwaliteit en aluminium design.
Oh jee.. nu gaat ie een Anubis zoeken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

_O- Dat mag ik hopen ja, na zijn 4.700.576 berichtjes over hoe geweldig dat toestel wel niet is.
Onze bezel-autist. Niks meer van gezien sinds hij dat ding heeft.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_168897802
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:46 schreef Dromer het volgende:

[..]

Oh jee.. nu gaat ie een Anubis zoeken.

[..]

Onze bezel-autist. Niks meer van gezien sinds hij dat ding heeft.
Stomme iOS autocorrect :(
pi_168898569
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

_O- Dat mag ik hopen ja, na zijn 4.700.576 berichtjes over hoe geweldig dat toestel wel niet is.
Alsof ie aandelen heeft in ZTE :+
mag het weten
pi_168910404
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Serieus? Waar?
Met valentijn 257 (kortingcode: RAKUTEN-LOVE)
En kan m nu zonder niet zien, maar was volgens mij TECH-10 voor 10% korting, en dan zit je op ~ 270

Link (Duitsland): http://www.rakuten.de/pro(...)785663510/weiss.html?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:23:37 #119
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168957454
Ook even in het goede topic. :7

quote:
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:43:05 #120
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168968707
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 17 februari 2017 @ 22:56:37 #121
464490 VdBorght
Time will never be just right.
pi_168973755
Heeft er iemand ervaringen met de elephone R9? Over de S7 zijn er genoeg (uitgebreide) reviews gemaakt maar over de R9 is weinig te vinden buiten een enkele oppervlakkige review en een paar promo filmpjes/unboxings.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 22:57:59 #122
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168973799
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:56 schreef VdBorght het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met de elephone R9? Over de S7 zijn er genoeg (uitgebreide) reviews gemaakt maar over de R9 is weinig te vinden buiten een enkele oppervlakkige review en een paar promo filmpjes/unboxings.
Is die al uit dan?
Ah, zie dat hij blijkbaar nu (erg vertraagd) uit komt. Er komen nu nog een aantal toestellen uit/aan. Ik zou even afwachten wat er van komt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:08:13 #123
464490 VdBorght
Time will never be just right.
pi_168974058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Is die al uit dan?
Ah, zie dat hij blijkbaar nu (erg vertraagd) uit komt. Er komen nu nog een aantal toestellen uit/aan. Ik zou even afwachten wat er van komt.
Is toch samen met de s7 gereleased? Of vergis ik me daarin?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:41:07 #124
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168974851
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:08 schreef VdBorght het volgende:

[..]

Is toch samen met de s7 gereleased? Of vergis ik me daarin?
Nee, hij is eigenlijk nooit uit de presale gekomen lijkt wel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168997594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:58 schreef RobertNL het volgende:
Win een Oukitel C5 pro
[ link | afbeelding ]
Heb het toestel een paar dagen geleden binnengekregen, bedankt! Eerste indruk is prima, indrukwekkend welke toestellen je inmiddels voor 60-70 dollar kunt krijgen.



pi_169005911
Mijn UMI Plus E AnTuTu Benchmark test :)

Gekocht voor 210 euro hier zitten alle bijkomende kosten al in berekend.

Iemand bekend of android 7 hier voor beschikbaar komt.
pi_169058944
Zijn er Chinese smartphones met een grote batterij die goed scoren in reviews? Voorbeeld: de ZTE Nubia N1, maar die scoort niet zo fantastisch in reviews. Ik heb al even zitten zoeken, maar de Nubia N1 is eigenlijk hetgeen het meest beantwoord aan hetgeen ik zoek.

Ik vraag eigenlijk niet zoveel performance van m'n smartphone, m'n Redmi Note 2 voldoet bijvoorbeeld gewoon nog altijd, maar ik wens gewoon een accuduur die bovengemiddeld te noemen valt.

PS: Is Tinydeal een betrouwbare shop?
  woensdag 22 februari 2017 @ 00:08:08 #128
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169060704
Kreeg net een ota op de umi super en dacht dat het nog een 6 update was. Is het de nougat update die echt heel slecht is. Gelukkig had ik net mijn Nexus 5X weer gepakt omdat die terug was van een reparatie.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 22 februari 2017 @ 07:42:06 #129
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_169062088
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Kreeg net een ota op de umi super en dacht dat het nog een 6 update was. Is het de nougat update die echt heel slecht is.
Goed te weten, ik zat al in dubio of dit nou wel of niet de update naar 7 was. Gewoon negeren dus :+
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:02:43 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169063615
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 07:42 schreef N22 het volgende:

[..]

Goed te weten, ik zat al in dubio of dit nou wel of niet de update naar 7 was. Gewoon negeren dus :+
Ja ik zou het even niet doen. Wel vreemd, die ROM is een maand oud en de bugs zijn niet echt zeldzaam

- Vastlopers
- Fast charge werkt niet
- Gigantische battery drain

en nog wat meer

http://community.umidigi.com/thread-6292-44-1.html
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169064591
Shit, m'n 2de paar Xiaomi Piston 3 heeft het opgegeven. Die dingen houden het maar een half jaar vol voordat 1 kant het opgeeft.

Maar eens op zoek naar een ander setje oortjes.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:17:46 #132
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169064765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:08 schreef Rorsach het volgende:
Shit, m'n 2de paar Xiaomi Piston 3 heeft het opgegeven. Die dingen houden het maar een half jaar vol voordat 1 kant het opgeeft.

Maar eens op zoek naar een ander setje oortjes.
misschien moet je er wat netter mee omgaan. Die van mij gaan echt al langer mee dan dat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 22 februari 2017 @ 12:51:23 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169066594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:08 schreef Rorsach het volgende:
Shit, m'n 2de paar Xiaomi Piston 3 heeft het opgegeven. Die dingen houden het maar een half jaar vol voordat 1 kant het opgeeft.

Maar eens op zoek naar een ander setje oortjes.
Het moment om de VE Monks uit te proberen. Krijg je geen spijt van.
pi_169066804
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het moment om de VE Monks uit te proberen. Krijg je geen spijt van.
Ik hoop ze volgende week uit te kunnen proberen. Want half kapotte Sennheiser CX 300 II is ook niet je van het :P
mag het weten
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:19:05 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169067273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Kreeg net een ota op de umi super en dacht dat het nog een 6 update was. Is het de nougat update die echt heel slecht is. Gelukkig had ik net mijn Nexus 5X weer gepakt omdat die terug was van een reparatie.
Gewoon lekker een alpha pushen dus? :').
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169067942
Ik denk dat ik de Lenovo P2 ga aanschaffen. Is er voor 300 euro iets beters te vinden(volgens jullie) op de Chinese markt? Ik vind echt niets anders dat gelijkaardig is en goedkoper.

Prestaties boeien me niet zo hard, vooral uithoudingsvermogen(batterij dus). Amoled scherm, SD mogelijkheid zijn mooie pluspunten bij de P2.
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:53:39 #137
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169067992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Gewoon lekker een alpha pushen dus? :').
En ook gewoon OTA, niet alleen opt-in test.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:57:17 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169068064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:51 schreef Brecht35 het volgende:
Ik denk dat ik de Lenovo P2 ga aanschaffen. Is er voor 300 euro iets beters te vinden(volgens jullie) op de Chinese markt? Ik vind echt niets anders dat gelijkaardig is en goedkoper.

Prestaties boeien me niet zo hard, vooral uithoudingsvermogen(batterij dus). Amoled scherm, SD mogelijkheid zijn mooie pluspunten bij de P2.
Nja, de AGM X1 mocht je er mee willen gooien.
Maar die is vrijwel even duur, dus dan moet je het puur voor de schok/water bestendigheid doen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169068460
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nja, de AGM X1 mocht je er mee willen gooien.
Maar die is vrijwel even duur, dus dan moet je het puur voor de schok/water bestendigheid doen.
Zou wel interessant zijn moest ik dat nodig hebben, maar ik heb dat dus nooit nodig. P2 it is. :)
  donderdag 23 februari 2017 @ 06:51:10 #140
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169083872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nja, de AGM X1 mocht je er mee willen gooien.
Maar die is vrijwel even duur, dus dan moet je het puur voor de schok/water bestendigheid doen.
Hoe bevalt de Zuk Z2 pro bij jou? Ik ben redelijk tevreden, al zijn er wel wat kleine bugs sinds de Android 7 update.

En het lijkt erop dat de ondersteuning vanuit Zuk en de community vrijwel nihil gaat zijn vanaf nu. Onbegrijpelijk, want wat een onwaarschijnlijk goed toestel zou het kunnen zijn.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:19:41 #141
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169088282
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 06:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe bevalt de Zuk Z2 pro bij jou? Ik ben redelijk tevreden, al zijn er wel wat kleine bugs sinds de Android 7 update.

En het lijkt erop dat de ondersteuning vanuit Zuk en de community vrijwel nihil gaat zijn vanaf nu. Onbegrijpelijk, want wat een onwaarschijnlijk goed toestel zou het kunnen zijn.
Sinds de update weinig meer in gebruik gehad doordat o.a AGM en UMI Z bekeken moesten worden. Maar inderdaad aantal kleine bugs is jammer (ook zwarte menu verwijderen is gemiste kans).

Stopt de support nu vanuit ZUK? Qua community dacht ik dat er een Resurrection / Linage OS aankomt (7.1). Maar dat heb ik ergens begin feb gespot en niet meer gevolgd.

Edit; dit dus: https://forum.xda-develop(...)neageos-wip-t3551507
Status nog wel test, maar goed komt vanzelf een RC / stable.

[ Bericht 9% gewijzigd door RobertNL op 23-02-2017 13:01:57 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:18:03 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169132236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:12 schreef Piet200 het volgende:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een smartphone met goede specs voor een scherpe prijs.
prijs tussen de 100 - 150 euro.

Als ik op AliExpress ga kijken dan wordt ik overspoeld met telefoons, afgezien van het vergelijken van de specificaties weet ik niet waarop ik de 1 boven de ander moet verkiezen.

Een paar GB aan RAM, Full HD een goede batterijduur en ondersteuning voor de nieuwste Android versie zijn zaken die hoog op m'n lijstje staan.
Even in het juiste topic :).

Ook nog voorkeur in welk formaat? 5-5.5 inch?
Android 6 gaat waarschijnlijk lukken, Android 7 beperk je de keuzes maar ik gok dat er wel een enkele telefoon is die dat heeft.

Je zou ook de Zuk z2 kunnen overwegen maar die is high end qua specificaties maar wel buiten budget. En er is geen pdm dus kans op douanekosten.

Die 150 euro moet all in zijn? Inclusief douanekosten?

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 25-02-2017 11:31:12 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169150959
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:51 schreef shiznuts het volgende:
Wacht net als ik ff op de Huawei P10 (Plus). Verwachte aankondiging Mobile World Congress (27.2-2.3).
[ afbeelding ]
Leica camera, jwt!
Al nieuws vanuit het front ?:)
Love is in the air!
  zondag 26 februari 2017 @ 14:36:53 #144
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169153831
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:51 schreef shiznuts het volgende:
Wacht net als ik ff op de Huawei P10 (Plus). Verwachte aankondiging Mobile World Congress (27.2-2.3).
[ afbeelding ]
Leica camera, jwt!
Leica camera of leica branding? Want de Leica/Panasonic compacts sloegen ook nergens op
  zondag 26 februari 2017 @ 16:58:15 #145
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169157664
Ja, de P10 Plus gaat het worden! Helemaal naar wens dat ding. O+ :D
5.5", dus echt aan de max (5.7 etc is me teveel), wel hoge resolutie, nette accuduur, ik ben team fingerprintreader voorkant, ook camerafreak en de Plus heeft de beste kaarten in handen, zelfde set-up als de P10, maar iets lichtsterkere optics. Dualsim, 1 slot te verwenden voor microSD, maar hij heeft dan al 128GB en 6GB RAM. Mooie upgrade van de ZTE Nubia Z9 komend. Die heeft met 5.2" edge-to-edge bezelless een prachtig design met perfecte dimensies en ik ga echt het FIT (Frame Interactive Techology) missen, maar de P10 Plus lijkt echt waardig op z'n eigen manier. Ook gewoon bij ons te koop dan (had al bijna iemand een Huawei Mate 9 Pro laten importeren uit Scandinavië). Als ik het goed las is IRDA een infrarood blaster, dus net als de Z9 dan eigenlijk, is wel grappig. FM Radio had de Z9 niet. Is misschien nu ook anders bij de Huawei? Neways! As close as it gets! :9

- http://consumer.huawei.com/minisite/nl/p10-plus/index.htm

De Plus is ook water resistant! :D

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 26-02-2017 23:48:48 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 februari 2017 @ 09:15:39 #146
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_169172573
Nog meer mensen die enthousiast worden van de terugkeer van Nokia?
Wellicht de Nokia 6 Arte Black maar even halen bij beschikbaarheid.

Ben benieuwd hoe hun camera's presteren t.o.v. bijvoorbeeld Xiaomi.
Nokia camera's waren vroeger namelijk hands down the beste.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  maandag 27 februari 2017 @ 10:56:50 #147
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169173868
Het is natuurlijk geen nokia, maar in licentie gegeven. De voormalige medewerkers van Nokia werken maar zeer beperkt aantal die toestellen mee.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 27 februari 2017 @ 11:41:35 #148
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169174574
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:46 schreef Dromer het volgende:

[..]

Onze bezel-autist. Niks meer van gezien sinds hij dat ding heeft.
Nee, jij bent een bezel-autist.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 27 februari 2017 @ 11:48:20 #149
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169174669
Wat de Nubia Z11 betreft, tot nu toe de beste smartphone die ik heb gehad. Goede specs, voor de helft goedkoper dan de bekende premium merken en mensen blijven elke keer onder de indruk als het scherm aangaat. Geen behoefte aan een nieuwe smartphone. Tenzij Nubia een nog mooiere exemplaar uitbrengt, en het niet te duur is. De tijden dat ik ¤600 euro of meer aan een smartphone uitgeef doe ik niet meer aan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 27 februari 2017 @ 11:53:55 #150
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_169174754
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat de Nubia Z11 betreft, tot nu toe de beste smartphone die ik heb gehad. Goede specs, voor de helft goedkoper dan de bekende premium merken en mensen blijven elke keer onder de indruk als het scherm aangaat. Geen behoefte aan een nieuwe smartphone. Tenzij Nubia een nog mooiere exemplaar uitbrengt, en het niet te duur is. De tijden dat ik ¤600 euro of meer aan een smartphone uitgeef doe ik niet meer aan.
Over welke Nubia Z11 heb je het? De normale of de Max?
  maandag 27 februari 2017 @ 11:56:37 #151
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169174791
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:53 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]

Over welke Nubia Z11 heb je het? De normale of de Max?
Hun flagship.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 27 februari 2017 @ 14:29:53 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169177355
Ja, ik had graag nog een ZTE Nubia flagship gehad. Maar de Z11 was niet echt in lijn met de Z9 awesomeness. -O-
Vond ik echt jammer. Misschien dat ze dit jaar nog met een opvolger komen die weer een beetje closer is to the roots zeg maar. Maar ben nu wel heel enthusiast over the Huawei P10 Plus, dus ze hebben pech gehad! c_/
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:56 schreef RobertNL het volgende:
Het is natuurlijk geen nokia, maar in licentie gegeven. De voormalige medewerkers van Nokia werken maar zeer beperkt aantal die toestellen mee.
Oh en dit idd. :Y
Maar PureView cameras op de Nokias waren idd wel top. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 februari 2017 @ 17:09:06 #153
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169180382
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Nee, jij bent een bezel-autist.
ok
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169180750
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:29 schreef shiznuts het volgende:
Ja, ik had graag nog een ZTE Nubia flagship gehad. Maar de Z11 was niet echt in lijn met de Z9 awesomeness. -O-
Vond ik echt jammer. Misschien dat ze dit jaar nog met een opvolger komen die weer een beetje closer is to the roots zeg maar. Maar ben nu wel heel enthusiast over the Huawei P10 Plus, dus ze hebben pech gehad! c_/

[..]

Oh en dit idd. :Y
Maar PureView cameras op de Nokias waren idd wel top. ^O^
Zelfs vóórde pureviews was Nokia al top met camera's. De N95 had 5MP in een tijd dat het al heel wat was als je überhaupt een camera had, en de N8 had een 12MP-camera met Xenon Flash die zich kon meten met high end compacts van die tijd, en zelfs high end smartphones van een paar jaar terug nog goed competitie geeft.

Als de N8 Android had gedraaid in plaats van dat trieste symbian, was het misschien nooit zo fout gegaan met Nokia. De N8 en N9 hadden verschrikkelijk mooie hardware voor de tijd.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:08:12 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169194188
Mi5c ziet er lekker uit :)

https://twitter.com/xiaomi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:16:09 #156
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169195043
Chipset is beetje p10 concurrent als ik het goed begrijp, niet echt bijzondere performance dus.
De gpu is ook maar een gewone Mali gpu, prima model maar komt niet bij snapdragon I'm d buurt.
Had zelf wel op een aantal a73 cores gehoopt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 28 februari 2017 @ 13:10:54 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169197659
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169201558
quote:
Tsja, ik weet het niet met die eigen SoC.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:57:05 #159
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169201706
quote:
Mali T860 Mp4 dus, dat verklaart best veel.
De P10 en P20 van MTK zijn redelijk vergelijkbaar en prima SOCs qua snelheid, ben benieuwd wat Xiaomi gaat vrijgeven voor deze SOC, gezien ze ook snelle updates beloven.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169204335
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:58 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de P10 Plus gaat het worden! Helemaal naar wens dat ding. O+ :D
5.5", dus echt aan de max (5.7 etc is me teveel), wel hoge resolutie, nette accuduur, ik ben team fingerprintreader voorkant, ook camerafreak en de Plus heeft de beste kaarten in handen, zelfde set-up als de P10, maar iets lichtsterkere optics. Dualsim, 1 slot te verwenden voor microSD, maar hij heeft dan al 128GB en 6GB RAM. Mooie upgrade van de ZTE Nubia Z9 komend. Die heeft met 5.2" edge-to-edge bezelless een prachtig design met perfecte dimensies en ik ga echt het FIT (Frame Interactive Techology) missen, maar de P10 Plus lijkt echt waardig op z'n eigen manier. Ook gewoon bij ons te koop dan (had al bijna iemand een Huawei Mate 9 Pro laten importeren uit Scandinavië). Als ik het goed las is IRDA een infrarood blaster, dus net als de Z9 dan eigenlijk, is wel grappig. FM Radio had de Z9 niet. Is misschien nu ook anders bij de Huawei? Neways! As close as it gets! :9

- http://consumer.huawei.com/minisite/nl/p10-plus/index.htm

De Plus is ook water resistant! :D
Al ergens te bestellen?
Love is in the air!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:23:43 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169204522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:15 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Al ergens te bestellen?
Volgende maand volgens mij

https://tweakers.net/revi(...)elovende-camera.html
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:44:10 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169206413
Volgens lokale bronnen 'Verfügbar voraussichtl. ab 23.03.17'.
- Ooh... en geinige aktie bij ons:

~ https://www.cyberport.at/?DEEP=A412-059&APID=66
-- Ach so, blödsinn. :( 'mit Wohnsitz in Deutschland' ~ http://www.p10-sofort.de
--- Op https://futurezone.at/pro(...)plus-vor/248.759.509 meldde ze nog Dual-SIM. Maar die zie ik eigenlijk ook niet meer terug bij de EU listings... :{

[ Bericht 37% gewijzigd door shiz op 28-02-2017 22:36:35 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 28 februari 2017 @ 22:00:11 #163
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_169208740
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zelfs vóórde pureviews was Nokia al top met camera's. De N95 had 5MP in een tijd dat het al heel wat was als je überhaupt een camera had, en de N8 had een 12MP-camera met Xenon Flash die zich kon meten met high end compacts van die tijd, en zelfs high end smartphones van een paar jaar terug nog goed competitie geeft.

Als de N8 Android had gedraaid in plaats van dat trieste symbian, was het misschien nooit zo fout gegaan met Nokia. De N8 en N9 hadden verschrikkelijk mooie hardware voor de tijd.
Danku, eindelijk iemand met dezelfde visie :D
Heb zelf de N82 gehad met xenon flash, en de N8 met xenon flash.
Er was geen enkele telefoon die daar aan kon tippen (en die in het donker nog steeds betere foto's schieten wat mij betreft dan de reguliere smartphones van nu)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:20:21 #164
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_169214421
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:44 schreef shiznuts het volgende:
Volgens lokale bronnen 'Verfügbar voraussichtl. ab 23.03.17'.
- Ooh... en geinige aktie bij ons:
[ afbeelding ]
~ https://www.cyberport.at/?DEEP=A412-059&APID=66
-- Ach so, blödsinn. :( 'mit Wohnsitz in Deutschland' ~ http://www.p10-sofort.de
--- Op https://futurezone.at/pro(...)plus-vor/248.759.509 meldde ze nog Dual-SIM. Maar die zie ik eigenlijk ook niet meer terug bij de EU listings... :{
Via een duitse dropshipper?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:06:46 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169229583
quote:
16s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:20 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Via een duitse dropshipper?
Ja, dat had ik ook bedacht (vb. https://mailboxde.com , http://www.logoix.com/cgi-bin/index.pl & https://www.bpm-lux.com/en/home.html ), maar ook maar 1x per huishouden (adres). En de meeste van die businesses doen dan gewoon warehouseadres (dus slechte kansen als meer dat bedenken). Er is geloof ik wel eentje die er iets gepersonaliseerds van maakt, zoals een eigen extra deurnummer ofzo. Kweenie of 't allemaal die moeite waard is. Ook nog geen ervaring met zulke services. Moet ff bedenken of ik niet iemand in DE ken, is misschien makkelijker. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169283452
Ik heb een Umi Max die ik wil updaten. Ik heb het via de originele update op de smartphone geprobeerd maar na downloaden, en uitpakken blijft mijn telefoon heel lang hangen op reboot. Ik denk dat daar iets mis gaat.

Is er een optie om dit handmatig te doen? Ik las ook dat ze eind 2016 gingen updaten naar Android 7, maar kan hier nog niets van vinden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169303376
Ben een beetje klaar met china phones.

Dit is al de 2e die binnen een jaar kapot is. Eerst een Xiaomi Redmi en nu een Umi Max.
Van beide de charger poorten kapot. Terwijl ik altijd zuinig ermee omga.
Valt niet onder garantie volgens webshops/fabrikant, mooi klaar mee :s)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 5 maart 2017 @ 15:29:14 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169306116
Hmz, vervelend. Beperkt last van gehad een keer bij een Jiayu, maar dat kon ik verklaren (en die hadden er meer last van), plus simpel te vervangen.
Is overigens niet alleen voorbehouden aan Chinese toestellen (kuch Sony).

Zijn wel onderdelen voor te verkrijgen overigens:
https://www.aliexpress.co(...)MAX/32787480181.html
Vervangen lijkt ook te doen, je zal alleen de trilmotor om moeten solderen, kan ze niet vinden met het motortje eraan.


[ Bericht 34% gewijzigd door RobertNL op 05-03-2017 15:35:21 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 5 maart 2017 @ 16:27:11 #169
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169308179
Same same. Was vroeger nieuwsgierig naar de bang for buck. Maar nu zijn de beetje toestellen ook al gauw rond de 200 USD, waarbij je mogelijk nog heffingen bovenop komen. Wat me ook stoort is dat ze heel veel renders uitbrengen (en ook meestal misleiden door de renders geen zwarte schermrand te geven), maar weinig doen. En dan altijd absurde 'van'-prijzen en dan $50 pre-sale korting krijgen... zodra iets dan eindelijk verstuurd wordt doen ze de opvolger alweer aankondigen, dus loop je al achter terwijl je de smartphone nog niet eens in huis hebt. Echt vernieuwend en betere kwaliteit wordt het ook niet echt. Features zijn eerder gimmicky dan goed geïmplementeerd en nou ja, ik denk ook dat ik daar klaar mee ben. Alleen Apple vind ik niks en Samsung is het ook niet bepaald (vind ze een beetje plasticky en SAMOLED op Samsungs vind ik veel te verzadigde kleuren hebben). ZTE Nubia... Huawei Mate/P-series, dat zijn dan de geinigste alternatieven, vooral ook als je dualSIM wilt, daar is de Chinese markt nog altijd briljant voor. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169311752
Wat kan ik nog vangen voor een Redmi Note 2 met gebruikssporen(krasvrij scherm) en wat accessoires(3 hoesjes, lederen battery cover, 2 extra batterijen, 6 tempered protectors)?
pi_169312721
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:29 schreef RobertNL het volgende:
Hmz, vervelend. Beperkt last van gehad een keer bij een Jiayu, maar dat kon ik verklaren (en die hadden er meer last van), plus simpel te vervangen.
Is overigens niet alleen voorbehouden aan Chinese toestellen (kuch Sony).

Zijn wel onderdelen voor te verkrijgen overigens:
https://www.aliexpress.co(...)MAX/32787480181.html
Vervangen lijkt ook te doen, je zal alleen de trilmotor om moeten solderen, kan ze niet vinden met het motortje eraan.

Van de redmi note is het vervangen, zelf nieuw boardje aangeleverd en door een telefoonwinkel laten vervangen. 2 weken en het was weer kapot. Denk dat ik liever voor een NL toestel ga met garantie.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169312774
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:02 schreef Brecht35 het volgende:
Wat kan ik nog vangen voor een Redmi Note 2 met gebruikssporen(krasvrij scherm) en wat accessoires(3 hoesjes, lederen battery cover, 2 extra batterijen, 6 tempered protectors)?
Dat is dus mijn kapotte telefoon, werkt hij naar behoren? Charger port niet stuk enzo? Zou hem wel over willen nemen dan mocht de prijs niet te hoog zijn :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 5 maart 2017 @ 21:33:05 #173
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169317260
quote:
13s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:02 schreef Miniem het volgende:
Ben een beetje klaar met china phones.

Dit is al de 2e die binnen een jaar kapot is. Eerst een Xiaomi Redmi en nu een Umi Max.
Van beide de charger poorten kapot. Terwijl ik altijd zuinig ermee omga.
Valt niet onder garantie volgens webshops/fabrikant, mooi klaar mee :s)
Eentje nemen die draadloos kan worden opgeladen. :7
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169322321
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat is dus mijn kapotte telefoon, werkt hij naar behoren? Charger port niet stuk enzo? Zou hem wel over willen nemen dan mocht de prijs niet te hoog zijn :)
Qua werking niks op aan te merken, kleine gebruikssporen. Scherm volledig krasvrij(altijd met protector gebruikt), charger port werkt gewoon zoals het zou moeten volgens mij, laadt nog altijd goed op. TWRP recovery en wordt geleverd met vers geïnstalleerde Xiaomi.eu ROM. Het gaat btw om de Prime versie. Ik woon in België en zelfs met Kiala gaat het dan al om ¤7,50 verzendingskosten.

Ik heb even rondgekeken op internet en daar blijkt dat ¤100 toch wel een eerlijke prijs is(opgelet: m'n nieuwe toestel is nog niet geleverd, dus ik zou 'm niet meteen kunnen verkopen).
pi_169324532
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:25 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Qua werking niks op aan te merken, kleine gebruikssporen. Scherm volledig krasvrij(altijd met protector gebruikt), charger port werkt gewoon zoals het zou moeten volgens mij, laadt nog altijd goed op. TWRP recovery en wordt geleverd met vers geïnstalleerde Xiaomi.eu ROM. Het gaat btw om de Prime versie. Ik woon in België en zelfs met Kiala gaat het dan al om ¤7,50 verzendingskosten.

Ik heb even rondgekeken op internet en daar blijkt dat ¤100 toch wel een eerlijke prijs is(opgelet: m'n nieuwe toestel is nog niet geleverd, dus ik zou 'm niet meteen kunnen verkopen).
Oke, dan pas ik. Toch bedankt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27:07 #176
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_169356947
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn htc one m8 en nu lijken chineze telefoons vrij aantrekkelijk tegenwoordig qua specs en prijs,
Ik vraag me alleen af hoe de bouwkwaliteit is aangezien mijn telefoons wel eens op de werkbank tussen het gereedschap liggen of uit mijn zak glijden en op de grond vallen als ik onder een auto lig te sleutelen.
Mijn htc one m8 kon daar redelijk goed tegen op wat barsten na in het scherm na 2.5 half jaar.
nu kwam ik wel wat "rugged" telefoons tegen als de axm x1 en de blackview 6000 alleen die zijn zo verschikkelijk lomp en best lelijk.

dus iemand tips voor een stevige rond de 5 inch telefoon ?
pi_169357658
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:27 schreef shiznuts het volgende:
Same same. Was vroeger nieuwsgierig naar de bang for buck. Maar nu zijn de beetje toestellen ook al gauw rond de 200 USD, waarbij je mogelijk nog heffingen bovenop komen. Wat me ook stoort is dat ze heel veel renders uitbrengen (en ook meestal misleiden door de renders geen zwarte schermrand te geven), maar weinig doen. En dan altijd absurde 'van'-prijzen en dan $50 pre-sale korting krijgen... zodra iets dan eindelijk verstuurd wordt doen ze de opvolger alweer aankondigen, dus loop je al achter terwijl je de smartphone nog niet eens in huis hebt. Echt vernieuwend en betere kwaliteit wordt het ook niet echt. Features zijn eerder gimmicky dan goed geïmplementeerd en nou ja, ik denk ook dat ik daar klaar mee ben. Alleen Apple vind ik niks en Samsung is het ook niet bepaald (vind ze een beetje plasticky en SAMOLED op Samsungs vind ik veel te verzadigde kleuren hebben). ZTE Nubia... Huawei Mate/P-series, dat zijn dan de geinigste alternatieven, vooral ook als je dualSIM wilt, daar is de Chinese markt nog altijd briljant voor. :Y
vreemd, ik kan nochtans niet klagen van m'n China-phones:
- Neo N002 3 jaar mee gedaan (115¤), werkt nog altijd; m'n zoontje gebruikt hem als mp3-player, camera en 'nood-GSM'...
- m'n vrouw al 2,5 jaar met Doogee DG350 (90¤)
- ondertussen ikzelf m'n Neo 1,5 jaar geleden geruild met Ulefone Paris X die het nog altijd uitstekend doet... (125¤)

Vrouwke mag binnenkort een nieuwke kiezen... moet wel B20 (800mhz) zijn...
pi_169357803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Snackie017 het volgende:
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn htc one m8 en nu lijken chineze telefoons vrij aantrekkelijk tegenwoordig qua specs en prijs,
Ik vraag me alleen af hoe de bouwkwaliteit is aangezien mijn telefoons wel eens op de werkbank tussen het gereedschap liggen of uit mijn zak glijden en op de grond vallen als ik onder een auto lig te sleutelen.
Mijn htc one m8 kon daar redelijk goed tegen op wat barsten na in het scherm na 2.5 half jaar.
nu kwam ik wel wat "rugged" telefoons tegen als de axm x1 en de blackview 6000 alleen die zijn zo verschikkelijk lomp en best lelijk.

dus iemand tips voor een stevige rond de 5 inch telefoon ?
Je kan 1 kopen en daarbij een rugged case. Bijvoorbeeld zuk Z2. Wel ff checken met je provider/ online of je volledig 4G ondersteunt.
https://tweakers.net/productreview/137561/zuk-z2-zwart.html

Xiaomi Redmi note 4x global edition ondersteunt volledige 4g is ook optie + rugged case (is we look 5.5 inch)
https://tweakers.net/productreview/156157/xiaomi-redmi-note-4x-(3gb-intern-32gb-opslag)-grijs.html

Of de leEco le pro3 , ook volledige NL 4g ondersteuning. Ook rugged case bij bestellen
https://tweakers.net/prod(...)m-32gb-rom-goud.html
Veni, vidi, vodka.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:11:38 #179
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169358075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:52 schreef bartvangils het volgende:

[..]

vreemd, ik kan nochtans niet klagen van m'n China-phones:
- Neo N002 3 jaar mee gedaan (115¤), werkt nog altijd; m'n zoontje gebruikt hem als mp3-player, camera en 'nood-GSM'...
- m'n vrouw al 2,5 jaar met Doogee DG350 (90¤)
- ondertussen ikzelf m'n Neo 1,5 jaar geleden geruild met Ulefone Paris X die het nog altijd uitstekend doet... (125¤)

Vrouwke mag binnenkort een nieuwke kiezen... moet wel B20 (800mhz) zijn...
Ik was degene die de N002 ontdekte en 't eerst in huis had. :7 Natuurlijk verder de Jiayu G2, G3, G4 in alle varianten gehad. Doogee DG350 ook inderdaad. Maar die hebben al jaren een ander baasje en zelfs die lui hebben allemaal een nieuwe phone (meeste zijn toch overgegaan op Samsung of iPhone, omdat je vroeger toch vaak foons moest flashen/rooten e.d. en ik er niet altijd was om dat te doen). Ik vond het mooie niet zozeer dat je lekker goedkoop en lang kunt doen met zo'n chinaphone... als je dualSIM wilt, dan is de Chinese markt gewoon vol met opties. En op dat moment waren foons als de Jiayu G4 e.d. gewoon flagship smartphones rond 135 euro ofzo die prima allrounders waren.

Maar een ander voordeel van goedkope foons vind ik dan weer... na driekwart jaar/een jaar verkoop je 'em weer door en haalt een nieuwe. Zo blijf je altijd met het laatste van het laatste rondlopen. Maar ik ben dan voornamelijk van de flagships en die zijn steeds beter, maar ook duurder geworden. En de Nubia Z9 die ik nu heb was zo'n beetje net zo duur als een iPhone of Samsung, maar wel dualSIM en features alsof 'ie direct uit de toekomst kwam. Toestel is bijna twee jaar geleden uitgebracht en ik loop er nog steeds mee rond, dat is voor mijn doen echt een record. Maar goed, inmiddels heeft alles een fingerprintreader, NFC en dualcam set-ups, je wilt toch een beetje met je tijd mee (ik tenminste). Maar dan merk je toch dat de Elephones/Ulefones/UMIs etc allemaal wel leuk klinken op papier, maar in het echt maar zo-zo zijn (heb er een paar gehaald (liggen), maar boden niet genoeg om er een daily carry van te maken, ondanks dat ze nieuwer waren). Vooral als je net een wat duurdere foon gewend bent. Maar ik heb een toffe foon gehad in de Z9 en weet voor mezelf dat zeg maar de investering in een duurdere foon zich beloont met een dagelijks rendement. Je hebt er zoveel plezier van. Dus... de volgende heb ik ook graag high-end! :Y Maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn of haar eigen wants en needs (en budget). :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:43:12 #180
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_169359020
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:58 schreef dumble het volgende:

[..]

Je kan 1 kopen en daarbij een rugged case. Bijvoorbeeld zuk Z2. Wel ff checken met je provider/ online of je volledig 4G ondersteunt.
https://tweakers.net/productreview/137561/zuk-z2-zwart.html

Xiaomi Redmi note 4x global edition ondersteunt volledige 4g is ook optie + rugged case (is we look 5.5 inch)
https://tweakers.net/productreview/156157/xiaomi-redmi-note-4x-(3gb-intern-32gb-opslag)-grijs.html

Of de leEco le pro3 , ook volledige NL 4g ondersteuning. Ook rugged case bij bestellen
https://tweakers.net/prod(...)m-32gb-rom-goud.html
toch is een rugged chase ook lelijk, al ziet een zuk z2 er wel intressant uit en 5inch maar met dat glas voor en achter toch wel erg kwetsbaar denk ik.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:10:31 #181
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169359966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:11 schreef shiznuts het volgende:
ik ook graag high-end! Maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn of haar eigen wants en needs (en budget).
True, overigens is de keuze in Europa de laatste jaren ook gewoon beter geworden. De klasse Moto G4/G5 bieden veel meer waar voor het geld en zijn voor veel mensen al prima.

Natuurlijk zijn de nieuwe X20/25/27 socs nog sneller dan de 430/617 soc van Snapdragon, maar veel mensen hebben dat niet nodig.
Klasse van rond de 60-120 euro zit je tegenwoordig nog prima bij Chinese toestellen, daar boven loont het voor veel mensen om gewoon voor een westers model te gaan. Vooral in de klasse waar ik veel vragen kreeg: 130-180 euro zit je nu gewoon best goed.

Tenzij je weer voor een Xiaomi, Zuk gaat; zeker nu die meer op de WW markt richten. Betaal je natuurlijk weer voor in vorm van beperkte garantie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Snackie017 het volgende:

[..]

toch is een rugged chase ook lelijk, al ziet een zuk z2 er wel intressant uit en 5inch maar met dat glas voor en achter toch wel erg kwetsbaar denk ik.
Ja, de ZUK voelt relatief fragiel. Een Blackview of AGM is er wel voor gemaakt om te kunnen vallen, andere toestellen niet natuurlijk.

Zoeken naar een zo plastic mogelijk toestel, die kunnen klappen over het algemeen het beste opvangen. Metaal, glas het voelt premium maar kan bij een val niet altijd veel hebben.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:36:28 #182
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169360845
Klopt. Zo'n high-end nieuw aangekondigde Nokia klinkt ook best ok voor de prijs idd.

Al lijkt de markt voor dualSIMs nog altijd niet echt erkend te worden hier in het westen. Samsung heeft geloof ik wel wat Duos modellen oid, maar verder? En je zou toch denken dat meer mensen voor werk en prive twee SIMs hebben, maar niet met twee phones willen rondlopen. Ook de eigenlijk standaard dualSIM phones als de Huaweis die ze dan naar Europa brengen en er dan een singleSIM-versie van maken... waarom? Is er een of andere heffing voor cellulaire netwerkontvangst waarbij je duur uitkomt als je in de EU een dualSIM verkoopt ofzo (wat ze zeg maar bij cameras doen om een bepaalde camcorderbelasting te omzeilen is de recordtime bij max 29m59s te houden)? Beetje jammer.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169387197
Is de Elephone Z1 hier al besproken?
Lumia back cover, Narrow bezel, Heilo P20, 5.5''FHD, 6GB + 64GB, E-Touch, Fingerpint, Type-C, 3100mAh, Android 6.0, NXP HD Audio Amplifier

Nu te preorderen voor $199.99

http://www.elephone.hk/crowdfunding/z1
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:24:22 #184
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169387565
Ja, in eerste instantie gewoon een elephone p9000 met andere achterkant en nieuwe SOC :)
Daarnaast uitgekleed op nfc en draadloos laden en daar meer ram voor terug.
Tja, weet het niet, het scherm van de P9000 was wel prima, erg dunne randjes ook. Achterkant zal wel snel krassen zoals bij de elephone s7. Niet echt iets bijzonders verder :).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169388721
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:24 schreef RobertNL het volgende:
Ja, in eerste instantie gewoon een elephone p9000 met andere achterkant en nieuwe SOC :)
Daarnaast uitgekleed op nfc en draadloos laden en daar meer ram voor terug.
Tja, weet het niet, het scherm van de P9000 was wel prima, erg dunne randjes ook. Achterkant zal wel snel krassen zoals bij de elephone s7. Niet echt iets bijzonders verder :).
Welke phone zou je adviseren voor een budget tot 200 euro?
Minimaal 32GB is een vereiste. Ik heb zelf de Elephone P9000. Bevalt mij op zich prima, alleen de accu zou iets langer mee mogen gaan.
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:35:11 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169391293
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:48 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Welke phone zou je adviseren voor een budget tot 200 euro?
Minimaal 32GB is een vereiste. Ik heb zelf de Elephone P9000. Bevalt mij op zich prima, alleen de accu zou iets langer mee mogen gaan.
Welke provider? Toevallig T-mobile? dan de Zuk Z2 bijvoorbeeld.
Anders een Xiaomi Redmi international met band 20.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 9 maart 2017 @ 18:31:03 #187
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_169396436
in hoeverre is pre-orderen interessant meestal prijs-technisch ik kreeg dit in mijn mail http://www.banggood.com/U(...)48&sc_uid=h7ZPiN6IAu
en dat ziet er best wel interessant uit voor 241 euro. en hoelang kan ik dan wachten op de telefoon, of is het toch verstandiger om te wachten tot hij daadwerkelijk te koop is.
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:14:27 #188
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169397406
Bij een umi nooit als je t mij vraagt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:16:53 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169397459
Dus jij zou zeggen...
ui.jpg
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:23:48 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169397647
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef shiznuts het volgende:
Dus jij zou zeggen...
[ afbeelding ]
Een seal of disapproval ja
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:26:23 #191
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169412233
Toch maar weer de Xiaomi Mix besteld. Er komt binnenkort een nieuwe aan (met fingerprint scanner op het scherm blijkbaar) dus de prijzen zijn wat gunstiger, lijkt het.
Elephone komt met iets vergelijkbaars (de S8) maar ik vertrouw dat merk nog niet zo..
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:56:52 #192
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169412781
Ik vond em erg cool toen ik het design zag, maar volgens mij valt ie aardig tegen. Meer een proefballonnetje dan een foon om te hebben, misschien de volgende. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:10:43 #193
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_169413056
Ik heb toch maar de "gouden" redmi note 4 laten komen. in 9 dagen in huis via banggood. Tot zo ver zeer tevreden... (hoop dat de backcover snel komt, roze goud is wel pijn aan de ogen....)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:30:05 #194
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169413423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:56 schreef shiznuts het volgende:
Ik vond em erg cool toen ik het design zag, maar volgens mij valt ie aardig tegen. Meer een proefballonnetje dan een foon om te hebben, misschien de volgende. ;)
De reviews waren niet slecht, dus we zullen zien. Alleen de camera was niet zo high end en de gesprekken wat blikkerig, begreep ik.

En oh ja: fluwelen handschoentjes, want het glas is natuurlijk erg kwetsbaar zo zonder rand. Zo heb ik mijn eerste Yotaphone ook 'gesloopt'. Die heeft ook glas over de hele voorkant. (over de bezels heen, dus niet bezelless)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:56:12 #195
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169414912
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 maart 2017 @ 20:01:02 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169418582
Ja, zag het al ergens voorbij komen. Ben benieuwd wat voor toestel het is qua verdere specificaties.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169535235
Net de Z2 pro 128gb White besteld voor 278,16 bij banggood met couponcode z2pro :)
Veni, vidi, vodka.
  woensdag 15 maart 2017 @ 16:32:40 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169538353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:09 schreef dumble het volgende:
Net de Z2 pro 128gb White besteld voor 278,16 bij banggood met couponcode z2pro :)
Way to go!
Wel HK warehouse zo te zien, dus kans op invoerkosten helaas.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:12:36 #199
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169551233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:09 schreef dumble het volgende:
Net de Z2 pro 128gb White besteld voor 278,16 bij banggood met couponcode z2pro :)
Ik heb hem net vorige week weer verkocht. :-')

Prima toestel hoor, maar de laatste firmware update heeft wat bugs en er is weinig community-love.
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:42:02 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169553219
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:44 schreef shiznuts het volgende:
Volgens lokale bronnen 'Verfügbar voraussichtl. ab 23.03.17'.
- Ooh... en geinige aktie bij ons:
[ afbeelding ]
~ https://www.cyberport.at/?DEEP=A412-059&APID=66
-- Ach so, blödsinn. :( 'mit Wohnsitz in Deutschland' ~ http://www.p10-sofort.de
--- Op https://futurezone.at/pro(...)plus-vor/248.759.509 meldde ze nog Dual-SIM. Maar die zie ik eigenlijk ook niet meer terug bij de EU listings... :{
Hum. :{ Had nog nagevraagd, maar geen coulance op de actie en dualSIM voor EU model is idd een no.
Nu moet ik 'em alsnog gaan importeren ofzo. Ugh. Maar nu denk ik ook weer. Kan ik ook op de aankondiging van Samsung wachten... en Nubia hint nu ook alweer met dualcam. 21 maart. 'Z17' gaat de ronde.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:31:22 #201
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169563882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:42 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hum. :{ Had nog nagevraagd, maar geen coulance op de actie en dualSIM voor EU model is idd een no.
Nu moet ik 'em alsnog gaan importeren ofzo. Ugh. Maar nu denk ik ook weer. Kan ik ook op de aankondiging van Samsung wachten... en Nubia hint nu ook alweer met dualcam. 21 maart. 'Z17' gaat de ronde.
[ afbeelding ]
Tja, en zo blijft het steeds maar weer wachten op de volgende aankondiging. Ik wilde eigenlijk mijn Z2 pro ook pas verkopen na de S8 aankondiging, maar kon er zo'n mooie prijs voor krijgen dat ik het toch maar heb gedaan.

Nu tijdelijk een S4 mini. LOL. Werk ik al jaren met obscure Chinese telefoons die het altijd goed doen, heb ik in 4 dagen tijd al 6x ruzie gehad met mijn Samsung. Reboots, freezes, accu die in één keer leeg trekt.

Snel maar weer ergens een Xiaomi op de kop tikken :D
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:31:27 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169566463
true
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169606774
Ben op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon. Is de Jiayu hier nog steeds geliefd? Wat is een beetje een goede telefoon (prijs-kwaliteit verhouding)?
Moeten zij weten
pi_169606875
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:05 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ben op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon. Is de Jiayu hier nog steeds geliefd? Wat is een beetje een goede telefoon (prijs-kwaliteit verhouding)?
Heb na jarenlang trouw gebruik mijn Jiayu G3 vervangen met de Zuk Z2. Was een maand geleden 150,- dankzij korting bij Banggood.

Had liever 4.5-4.7" gehad maar volgens mij gaat een chinese iPhone SE/Xperia Compact voorlopig niet gebeuren.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:24:09 #205
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_169606956
Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe jullie ervaringen met de camera zijn t.o.v. het hogere segment.

Kunnen de mensen met een China Phone input leveren?

De Xiaomi Redmi note 3 pro special edition is qua camera echt waardeloos als je het mij vraagt, en third party apps maken het ook niet beter.

Ik twijfel namelijk om toch weer over te stappen naar Samsung vanwege de superieure camera kwaliteit (de DSLR sleep je ook niet overal mee heen).
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:21:56 #206
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169607723
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe jullie ervaringen met de camera zijn t.o.v. het hogere segment.

Kunnen de mensen met een China Phone input leveren?

De Xiaomi Redmi note 3 pro special edition is qua camera echt waardeloos als je het mij vraagt, en third party apps maken het ook niet beter.

Ik twijfel namelijk om toch weer over te stappen naar Samsung vanwege de superieure camera kwaliteit (de DSLR sleep je ook niet overal mee heen).
Als ik kijk naar mijn ervaringen met Chinaphones, dan zitten de beste op zijn hoogst op het niveau van mid-range Samsungs (zeg maar de A-series). Dan heb ik het over toestellen zoals de Oneplus, Zuk Z2 pro of de high end Xiaomi's.

Allemaal blijven ze een aardig stuk onder de high-end Samsungs, iPhone's of zelfs Sony's. Bij daglicht kun je er buiten vaak hele prima foto's mee maken, maar binnenshuis of in de schemering gaat het mis. En ook echt heel erg mis, vaak.

Reden? Voornamelijk de matige kwaliteit lensjes (weinig lichtsterk en niet zo scherp) en de zeer matige nabewerking. Qua sensoren gebruiken ze vaak goed spul, maar dat is het dan ook wel.

Mijn Xiaomi Mi4c maakte buiten echt prima foto's en wat ik heb gezien van de Mi5s van een vriend was ook indrukwekkend. Maar in de kroeg, 's avonds op het terras of in de woonkamer vallen ze door de mand in vergelijking met een Samsung S6/S7. En niet zo'n beetje ook.

Ow, en ik fotografeer veel met systeemcamera en ben een behoorlijke pixelpeeper. Ik weet dus echt waar ik over praat. Voor mij is het in ieder geval één van de redenen geweest om weer een Samsung te bestellen. Hoewel ik vind dat fotograferen met een telefoon een uitzondering moet zijn, wil ik wel gewoon kwaliteit als het nodig is.

De S4 mini die ik nu heb, fotografeert minimaal zo goed als de Zuk Z2 pro die ik net heb verkocht.... En die S4 stamt uit 2014 en is niet eens een midrange telefoon.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:04:04 #207
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169608376
ZTE Nubia of Huawei P/Mate hebben het goed voor elkaar... de rest... mweh, not great, not terrible.
Veel beter dan een Jiayu G4 of die ene Kingzone is het haast niet geworden over de laatste twee jaar ofzo (als je kijkt naar Elephone/UMIDigi/UMI/Vernee) heb ik het idee. Meer een langzaam rijpende wijn, dan een stap naar popping champagne.

Nubia kondigt de 21e de Z17 en Z17 Mini aan. Dat is waarschijnlijk een interessante optie. Twee dagen later een OPPO F3 (Plus) aankondiging (heb OPPOs nooit echt interessant gevonden, witte front, duur). Xiaomi Mi6 komt eraan. Vivo maakt altijd een grootse poe-ha rondom hun cameras, maar ik heb eigenlijk nog nooit een foon van ze gehad. Denk dat ze zich meer richten op vrouwen die selfies nemen ook. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:53:39 #208
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169609081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:04 schreef shiznuts het volgende:
ZTE Nubia of Huawei P/Mate hebben het goed voor elkaar... de rest... mweh, not great, not terrible.
Veel beter dan een Jiayu G4 of die ene Kingzone is het haast niet geworden over de laatste twee jaar ofzo (als je kijkt naar Elephone/UMIDigi/UMI/Vernee) heb ik het idee. Meer een langzaam rijpende wijn, dan een stap naar popping champagne.

Nubia kondigt de 21e de Z17 en Z17 Mini aan. Dat is waarschijnlijk een interessante optie. Twee dagen later een OPPO F3 (Plus) aankondiging (heb OPPOs nooit echt interessant gevonden, witte front, duur). Xiaomi Mi6 komt eraan. Vivo maakt altijd een grootse poe-ha rondom hun cameras, maar ik heb eigenlijk nog nooit een foon van ze gehad. Denk dat ze zich meer richten op vrouwen die selfies nemen ook. :P
Camera's van Huawei zitten ook echt een segment lager dan Samsung, Apple en Sony. Daarbij is Huawei ook nauwelijks nog in de categorie Chinaphone te stoppen qua prijzen en beschikbaarheid.

Camera van de vorige Nubia kwam ook niet indrukwekkend uit de reviews. Voor Chinaphones heel aardig, maar echt een andere klasse dan de echte high-end phones van de topmerken. En Nubia staat ook niet echt bekend om de geweldige prijzen, net als Vivo.

Het is echt 'you get what you pay for' op dat gebied. Wil je de top qua camera's op je telefoon, dan kom je toch bij Samsung en Apple uit.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:41:56 #209
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169609915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:53 schreef BadderHaring het volgende:
En Nubia staat ook niet echt bekend om de geweldige prijzen, net als Vivo.

Mijn budget ZTE Nubia (My Prague) is in elk geval ruk bij minder licht. Wil je in een beetje schemering nog scherpe foto's hebben, moet de flits al aan. (met alle nadelige gevolgen van dien) Van mijn laatste telefoons was de Lenovo Vibe Shot nog het best. (maar ook niet super)

Ik heb het idee dat de Chinezen een hoop onderdelen met interessante specs bij elkaar gooien, maar de tijd/moeite niet nemen om alles goed op elkaar af te stemmen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:55:48 #210
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169610231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:41 schreef Dromer het volgende:

[..]

Mijn budget ZTE Nubia (My Prague) is in elk geval ruk bij minder licht. Wil je in een beetje schemering nog scherpe foto's hebben, moet de flits al aan. (met alle nadelige gevolgen van dien) Van mijn laatste telefoons was de Lenovo Vibe Shot nog het best. (maar ook niet super)

Ik heb het idee dat de Chinezen een hoop onderdelen met interessante specs bij elkaar gooien, maar de tijd/moeite niet nemen om alles goed op elkaar af te stemmen.
Ze verkopen op specs. Dus dure Sony sensor er in en dat veel uitmelken in reclame, maar niet nadenken over de lens of de software die de foto nabewerkt tot jpg.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:55:50 #211
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169624911
Dat zeg ik. :o

Ik denk niet dat er ook maar één Chinese telefoon is die zich kan meten met de beste cameraphones van Samsung, Nokia etc.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 19 maart 2017 @ 13:48:14 #212
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169626091
NeoVision in the top of the line Nubias is echt goed hoor. En Huawei heeft die Leica collab going on.
Samsung en iPhone interesseren me eigenlijk bar weinig. iPhone want Apple en MacOS :') . En Samsung omdat hun filosofie niet echt met die van mij overeenkomt. Samsung is altijd flashy en poppy, daarom ook altijd die verzadigde super AMOLED displays die me aan het kotsen krijgen. Voelen toch ook altijd wat goedkoop aan. En iedereen met een iPhone of Samsung is altijd displays aan het vervangen omdat die altijd aan gort gaan. Terwijl ik dat nog nooit met een eckte Chinaphone gehad heb.

En zoals eerder genoemd, de dualSIM opties, dan zijn Chinaphones gewoon king! Ik geloof dat je de schermkleuren van Samsung wel wat natuurlijker kunt tweaken en ze brengen tegenwoordig ook dualSIM versies uit... dus mogelijk is die upcoming S8 wat als Duos versie. Maar anders vind ik het prima voor een Nubia Z17 of P10 Plus te gaan. Alleen de P10 is wel dualSIM, maar de Plus brengen ze hier als singleSIM uit. Dus die zou ik dan uit Azië moeten importeren. :{ Maar ik ben idd wel een beetje klaar met die 4 main guys (Elephone/UMIDigi/UMI/Vernee). Top end wordt steeds duurder (Z Pro @ 299 MSRP), maar waar de prijs exponentieel stijgt, blijft de smartphone in dezelfde klasse. En ze kondigen een maand later zo'n beetje toch alweer de volgende aan, dus voor je de smartphone in huis hebt, is 'ie al outdated en daarmee kun je het ook schudden qua support. Dus, mja, kweenie. Dan liever meteen een ZTE/Huawei.

Verder. Koop een premium compact! Ik ben van een Panasonic LX7 naar een LX100 gegaan. Nu heb ik een GX80 met Leica 15mm f/1.7. Sony heeft de RX100 series. Als het goed moet, benader het goed!

Over Sony gesproken, die nieuwe WMC2017 aangekondigde foonspecs & camera daarop zagen er wel nice uit! Alleen die Xperia designfilosofie ligt me ook alweer niet. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 19-03-2017 13:53:17 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169628295
Zit zelf te twijfelen om van mijn Samsung Galaxy over te stappen naar een Xiaomi smartphone.. Specificaties zien er gewoon stukken beter uit voor een goede prijs..
Not all those who wander are lost
pi_169631241
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:15 schreef Riot- het volgende:
vervangen met de Zuk Z2.
Ik denk dat ik die ook ga aanschaffen. Momenteel ook een actie bij Banggood
Moeten zij weten
  zondag 19 maart 2017 @ 19:52:01 #215
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_169635329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn ervaringen met Chinaphones, dan zitten de beste op zijn hoogst op het niveau van mid-range Samsungs (zeg maar de A-series). Dan heb ik het over toestellen zoals de Oneplus, Zuk Z2 pro of de high end Xiaomi's.

Allemaal blijven ze een aardig stuk onder de high-end Samsungs, iPhone's of zelfs Sony's. Bij daglicht kun je er buiten vaak hele prima foto's mee maken, maar binnenshuis of in de schemering gaat het mis. En ook echt heel erg mis, vaak.

Reden? Voornamelijk de matige kwaliteit lensjes (weinig lichtsterk en niet zo scherp) en de zeer matige nabewerking. Qua sensoren gebruiken ze vaak goed spul, maar dat is het dan ook wel.

Mijn Xiaomi Mi4c maakte buiten echt prima foto's en wat ik heb gezien van de Mi5s van een vriend was ook indrukwekkend. Maar in de kroeg, 's avonds op het terras of in de woonkamer vallen ze door de mand in vergelijking met een Samsung S6/S7. En niet zo'n beetje ook.

Ow, en ik fotografeer veel met systeemcamera en ben een behoorlijke pixelpeeper. Ik weet dus echt waar ik over praat. Voor mij is het in ieder geval één van de redenen geweest om weer een Samsung te bestellen. Hoewel ik vind dat fotograferen met een telefoon een uitzondering moet zijn, wil ik wel gewoon kwaliteit als het nodig is.

De S4 mini die ik nu heb, fotografeert minimaal zo goed als de Zuk Z2 pro die ik net heb verkocht.... En die S4 stamt uit 2014 en is niet eens een midrange telefoon.
Dank voor jouw antwoord.

Zo zat ik ook in de wedstrijd, en ik ben nu toch wel redelijk overtuigd om toch (weer) een Samsung te gaan halen (ook dankzij de overige comments). Ik ben van de S5 naar de Xiaomi gegaan, maar de resultaten vallen mij dusdanig tegen dat ik het op een of andere manier niet los kan laten (ondanks dat ik de Xiaomi redmi note 3 pro special edition zelf een top telefoon vind verder).

Normaal gesproken, als ik écht mooie foto's wil maken pak ik mijn DSLR (Nikon D3300). Ervaring leert mij dat je die niet altijd binnen handbereik heb (vooral ook als ik met de motor weg ben) en een goede camera op een mobiel dan "onmisbaar" is. Waar alle telefooncamera's in tekort schieten is een foto waar op ingezoomd is (naar het object), maar goed dat neem je dan voor lief.
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:48 schreef shiznuts het volgende:

Verder. Koop een premium compact! Ik ben van een Panasonic LX7 naar een LX100 gegaan. Nu heb ik een GX80 met Leica 15mm f/1.7. Sony heeft de RX100 series. Als het goed moet, benader het goed!

Over Sony gesproken, die nieuwe WMC2017 aangekondigde foonspecs & camera daarop zagen er wel nice uit! Alleen die Xperia designfilosofie ligt me ook alweer niet. :P
Een compact camera "erbij" kopen vind ik persoonlijk onnodig wanneer je een mobiel hebt die ook prima foto's kan maken. Tijdens mijn rit naar en van Italië heb ik met de Samsung prachtige foto's kunnen maken (onder andere van de Stelvio en allerlei watervallen in de omgeving van Toscane) op de momenten dat de DSLR niet voor het pakken lag. Het is toch weer een extra apparaat wat je mee moet "slepen" waar je ook naartoe gaat.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:42:52 #216
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169637022
Nee. M'n smartphone is geen vervanger voor een camera. Sensor, f-stop, controls, optisch bereik, etc. :N Not the same playing field.

Een premium compact, of iets compacts is wel een vervanger voor een regelrechte camera/DSLR. Ik nam m'n GH2/GH4/E-M1/D5300 nooit mee als ik niets van plan was (dan neem je ook andere lenzen mee, en een tripod, en en en). Die andere kun je best prima in een jaszak of messengerbag kwijt.

Maar zo natuurlijk ieder z'n eigen ding. Natuurlijk ga je niet voor een rondje boodschappen je camera meenemen en is een goede camerafoon wel fijn, mocht je onverwachts toch een epic situatie tegenkomen. Maar jij gaat naar Italië en schiet plaatjes met je foon? Nou ja, ook goed, als jij er tevreden mee bent... dat is uiteindelijk wat telt natuurlijk.

Als Xiaomi fanboy trouwens nooit een Xiaomi smartphone gehad, dat is toch meer een beetje van alles aardig kunnen doen voor een goede prijs en ik ben op het punt dat 'ie op punten zoals camera mag uitblinken en daarvoor duurder mag zijn. Nubia Z9 showed me the way. Samsung, Google Pixel, LG, Huawei, ZTE, Sony, iedereen doet natuurlijk wel hippe dingen om op terug te vallen als je nul aan camera bij je hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:25:37 #217
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_169688107
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:48 schreef shiznuts het volgende:
Samsung is altijd flashy en poppy, daarom ook altijd die verzadigde super AMOLED displays die me aan het kotsen krijgen.
Eckte bazen kalibreren een Samsung S7 super AMOLED scherm met een Datacolor Spyder 5 Pro :7!
Hmz...
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:41:17 #218
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169688763
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:48 schreef shiznuts het volgende:
[..] Ik geloof dat je de schermkleuren van Samsung wel wat natuurlijker kunt tweaken en ze brengen tegenwoordig ook dualSIM versies uit... dus mogelijk is die upcoming S8 wat als Duos versie. [..]
En heb een Datacolor Spyder 5 Elite. B-) Design/scherm ziet er wel hip uit i.i.g. .

Nieuwe dingen bij Nubia: http://www.nubia.com/nubiam2
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:29:27 #219
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_169690635
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:41 schreef shiznuts het volgende:

[..]

En heb een Datacolor Spyder 5 Elite. B-) Design/scherm ziet er wel hip uit i.i.g. .

Nieuwe dingen bij Nubia: http://www.nubia.com/nubiam2
Baas boven baas c_/
Hmz...
pi_169697764
Ha ik zit nog steeds bij mijn Xiaomi Redmi Note 4 en terwijl ik onder mijn steen leefde schijnen ze een versie met een Qualcomm chipset uitgebracht te hebben. Enkel updates bij Xiaomi is dik waardeloos, alleen daar lig ik totaal niet wakker van.

Belangrijker is dat de telefoon stabiel blijft draaien, en dat doet ie nog steeds. Wel krijgt de telefoon steeds een nieuwe MIUI versie, maar onder de motorkap is alles nog hetzelfde.
pi_169716892
Ik kijk op dit moment naar een nieuwe telefoon om mijn honor 6 plus te vervangen. Al een beetje dingen gelezen over de mi6 van xiaomi. Zijn er nog concurrenten die de komende weken ook uitkomen?? (En dan bedoel ik de chinese bedrijven)
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:13:59 #222
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169745822
Nou, de Xiaomi Mix is binnen. Zonder extra kosten gelukkig. :)

Telefoon is super, maar zoals al verwacht is het gespreksgeluid matig te noemen. Ik raad hem af voor mensen die veel aan de telefoon hangen. De andere kant is nog wel te verstaan, maar daar houd het wel zo'n beetje mee op. Eigenlijk het enige dat (nog) slechter is dan verwacht.

Scherm is erg mooi, hij is snel, camera is mwoah en verrassend voor mij is dat hij lang niet zo glad is als gewaarschuwd. Misschien plakken mijn handen extra of zo. :P Edit: hij glijdt wel snel van oppervlakken af en hem oppakken is ook wel wat slippery.

Het formaat valt me eigenlijk nog wel mee. Voelt aan als een wat uit de kluiten gewassen 5,5" telefoon. Alleen wat dik, maar dat komt omdat mijn andere telefoon (Nubia My Prague) maar 5,5mm dik is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dromer op 24-03-2017 19:48:23 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:41:05 #223
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_169830145
Hi, voor mijn vriendin op zoek naar een mooi toestelletje voor +- 200 euro. Eigenlijk enige eis is dat er Nederlandse taal op zit en max 5.5inch.

Iemand ervaring met de UMI Super? En volgens mij is de Mi5 niet echt in het Nederlands te vinden he? (niet echt zin om zelf te gaat rooten enzo, weinig kennis van :P )

Andere tips ook altijd welkom :)
pi_169830891
Gezien de accu van mijn 1,5 jaar oude Mi4c erg onbetrouwbaar is zit ik sterk over te denken om de Xiami Mi5 Pro te kopen. Momenteel op Gearbest voor ronde ¤400.

Was afgelopen week in de Mi store in Taipei, maar daar hadden ze hem helaas niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:15:14 #225
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_169831369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Gezien de accu van mijn 1,5 jaar oude Mi4c erg onbetrouwbaar is zit ik sterk over te denken om de Xiami Mi5 Pro te kopen. Momenteel op Gearbest voor ronde ¤400.

Was afgelopen week in de Mi store in Taipei, maar daar hadden ze hem helaas niet.
Die heb ik ook gekocht paar maand geleden, mooi toestelletje :) Ik merk wel dat het accuverbruik vreemde dingen doet. Op de achtergrond draaien soms bepaalde processen die de accu helemaal leeg trekken (Android system verbruikt zo'n 75% van de accu). Heb soms dagen dat de accu in 10 uren leeg is, terwijl ik niks doe en soms dagen dat ik 10 uur niks doe en de accu nog 85% is.

Ben er nog steeds niet helemaal achter welk proces dit is, op internet wel wat zitten Googlen, maar lees allerlei verschillende dingen :P
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:52:48 #226
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169834058
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef iScream. het volgende:
Hi, voor mijn vriendin op zoek naar een mooi toestelletje voor +- 200 euro. Eigenlijk enige eis is dat er Nederlandse taal op zit en max 5.5inch.

Iemand ervaring met de UMI Super? En volgens mij is de Mi5 niet echt in het Nederlands te vinden he? (niet echt zin om zelf te gaat rooten enzo, weinig kennis van :P )

Andere tips ook altijd welkom :)
Hoe belangrijk is het dat het menu in het Nederlands is? Via MoreLocale en een drivertje plus adb software is het erg makkelijk de regio naar NL te wijzigen zodat wel alle apps in het Nederlands zullen zijn. (dus ook de play store etc.) Alleen de Android interface blijft engelstalig (menu, notification bar)

Voor familie zou ik het houden bij een beter bekend staand merk als Xiaomi, Lenovo, ZTE. Dan heb je de meeste kans op een stabiele ROM en updates naar nieuwe Android versies. UMI, Elephone etc. hoeven niet per definitie héél slecht te zijn, maar ik kom meer klachten over de ondersteuning tegen over die merken. Daar zadel ik liever mezelf mee op dan familie.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:52 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169834224
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef iScream. het volgende:
Hi, voor mijn vriendin op zoek naar een mooi toestelletje voor +- 200 euro. Eigenlijk enige eis is dat er Nederlandse taal op zit en max 5.5inch.

Iemand ervaring met de UMI Super? En volgens mij is de Mi5 niet echt in het Nederlands te vinden he? (niet echt zin om zelf te gaat rooten enzo, weinig kennis van :P )

Andere tips ook altijd welkom :)
Umi super is mwoah. Daarbij erg zwaar en log.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169834731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:15 schreef iScream. het volgende:

[..]

Die heb ik ook gekocht paar maand geleden, mooi toestelletje :) Ik merk wel dat het accuverbruik vreemde dingen doet. Op de achtergrond draaien soms bepaalde processen die de accu helemaal leeg trekken (Android system verbruikt zo'n 75% van de accu). Heb soms dagen dat de accu in 10 uren leeg is, terwijl ik niks doe en soms dagen dat ik 10 uur niks doe en de accu nog 85% is.

Ben er nog steeds niet helemaal achter welk proces dit is, op internet wel wat zitten Googlen, maar lees allerlei verschillende dingen :P
Bedoel je dat je ook een Mi4c hebt? Of een Mi5?

Bij mijn Mi4c is het zo dat ie meestal rond de 30% accu uitschakelt (soms ook bij 60%) alsof de accu dan leeg is. Als ik hem dan aan de lader hang staat de accu status ineens op wat heel anders, bijv. 54%. Dan laadt ik hem helemaal op tot 100% en zet hem aan, dan staat het percentage ineens weer op iets anders, 85% of zo, ik noem maar wat.

Er is geen pijl op te trekken en dus super onbetrouwbaar. Stond vorige week op vakantie in the middle of no where en had Google Maps offline gedownload, toen mijn Mi4c met nog 45% zichzelf uitzette en niet meer aanging. Leuk als je in Taiwan zit en op het platteland maar 1 op de 100 of zo Engels spreekt haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:36:27 #229
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_169835761
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef iScream. het volgende:
Iemand ervaring met de UMI Super?
Hier sluit ik me (als UMI Super eigenaar) bij aan:
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:03 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Umi super is mwoah.
Ik zou het merk UMI mijden, genoeg alternatieven.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:46:26 #230
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_169835916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Bedoel je dat je ook een Mi4c hebt? Of een Mi5?

Bij mijn Mi4c is het zo dat ie meestal rond de 30% accu uitschakelt (soms ook bij 60%) alsof de accu dan leeg is. Als ik hem dan aan de lader hang staat de accu status ineens op wat heel anders, bijv. 54%. Dan laadt ik hem helemaal op tot 100% en zet hem aan, dan staat het percentage ineens weer op iets anders, 85% of zo, ik noem maar wat.

Er is geen pijl op te trekken en dus super onbetrouwbaar. Stond vorige week op vakantie in the middle of no where en had Google Maps offline gedownload, toen mijn Mi4c met nog 45% zichzelf uitzette en niet meer aanging. Leuk als je in Taiwan zit en op het platteland maar 1 op de 100 of zo Engels spreekt haha.
Mi5 Pro
pi_169851035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Bij mijn Mi4c is het zo dat ie meestal rond de 30% accu uitschakelt (soms ook bij 60%) alsof de accu dan leeg is. Als ik hem dan aan de lader hang staat de accu status ineens op wat heel anders, bijv. 54%. Dan laadt ik hem helemaal op tot 100% en zet hem aan, dan staat het percentage ineens weer op iets anders, 85% of zo, ik noem maar wat.
Had precies hetzelfde met mijn Mi4c
pi_169851466
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:13 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Had precies hetzelfde met mijn Mi4c
Wat heb je ertegen gedaan? Las ergens dat het zou kunnen aan de niet officiële rom van de handelaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_169853048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wat heb je ertegen gedaan? Las ergens dat het zou kunnen aan de niet officiële rom van de handelaar.
Ik heb speciaal bij Ibuygou gekocht om zeker te zijn van de officiële rom, dus het is mogelijk maar onwaarschijnlijk.
En wat ik er tegen heb gedaan? Een nieuwe telefoon gekocht.
pi_169853193
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 00:15 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Ik heb speciaal bij Ibuygou gekocht om zeker te zijn van de officiële rom, dus het is mogelijk maar onwaarschijnlijk.
En wat ik er tegen heb gedaan? Een nieuwe telefoon gekocht.
Haha oke. Hetzelfde heb ik nu ook gedaan; zojuist de Mi5 Pro gekocht bij Gearbest.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_169853242
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 00:15 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Ik heb speciaal bij Ibuygou gekocht om zeker te zijn van de officiële rom, dus het is mogelijk maar onwaarschijnlijk.
En wat ik er tegen heb gedaan? Een nieuwe telefoon gekocht.
En je kon enkel kiezen tussen chinees en Engels? Dan had je inderdaad de officiële ROM.
pi_169950401
Ben nog steeds op zoek naar een betaalbare redelijke China phone tot 200,- euro.
Eisen;

- Geen onveilige Chinese meuk die niet verwijderd kan worden
- Recente Android versie
- 4G band 20
- FHD scherm zou ook leuk zijn, camera is minder van belang

Die Xiaomi's zien er wel goed uit alleen het probleem is dat vaak de band 20 ontbreekt.
De Elephone S7 is een gelikt toestel, met stock Android 6. Toch hoor ik niet evenveel goeds over dat merk.

Iemand advies?
pi_169951449
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 16:55 schreef Gruj0 het volgende:
Ben nog steeds op zoek naar een betaalbare redelijke China phone tot 200,- euro.
Eisen;

- Geen onveilige Chinese meuk die niet verwijderd kan worden
- Recente Android versie
- 4G band 20
- FHD scherm zou ook leuk zijn, camera is minder van belang

Die Xiaomi's zien er wel goed uit alleen het probleem is dat vaak de band 20 ontbreekt.
De Elephone S7 is een gelikt toestel, met stock Android 6. Toch hoor ik niet evenveel goeds over dat merk.

Iemand advies?
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Band 20...

Dan blijven er niet heel veel toestellen meer over.

Kijk anders even op kimovil.com

Elephone kan ik inderdaad niet aanraden nee.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_169953010
wileyfox swift? niet chinees maar close enough :D
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zondag 2 april 2017 @ 19:50:36 #239
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169954866
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 16:55 schreef Gruj0 het volgende:
Ben nog steeds op zoek naar een betaalbare redelijke China phone tot 200,- euro.
Eisen;

- Geen onveilige Chinese meuk die niet verwijderd kan worden
- Recente Android versie
- 4G band 20
- FHD scherm zou ook leuk zijn, camera is minder van belang

Die Xiaomi's zien er wel goed uit alleen het probleem is dat vaak de band 20 ontbreekt.
De Elephone S7 is een gelikt toestel, met stock Android 6. Toch hoor ik niet evenveel goeds over dat merk.

Iemand advies?
Zuk Z2.

Edit: ownee, geen band 20.
pi_169956184
Leeco le máx 2 x820 zoek die maar eens op
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_169959231
Bedankt voor de reacties.

quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:33 schreef relativity het volgende:
Leeco le máx 2 x820 zoek die maar eens op
Al gezien op Banggood, de X829. Bieden hem al een hele poos aan voor de prijs van 170/175 euro.
Geen 4G band 20 en ook geen memory tray. Verder uberspecs. Het design is wel een beetje aan de saaie kant. Het lijkt wel alsof dit design hun enige design is. De S1 ziet er ook al zo uit.

Wat me een beetje tegenstaat is dat LeEco / LeTV zoveel apps van eigen makelij leveren die je alleen kunt gebruiken als je de gebruiksvoorwaarden accepteert en vaak betekent dat volgens mij gewoon dat ze jouw info naar servers in CHN sturen oid. Ik heb niets te verbergen, maar toch bij een kennis gezien dat dat ding (niet de X829 maar een andere) om de haverklap wil dat je accepteert (bij fotoboek, remote enzovoorts). Met een stock Android erop zou het een knap toestel zijn.

Vanwege al die shit die vaak op Chinaphones voorkomt denk ik er over na om gewoon een toestel in Nederland te kopen. Mindere specs maar wel gewoon een keurige Android rom + updates en garantie.
pi_169959961
quote:
12s.gif Op zondag 2 april 2017 21:38 schreef Gruj0 het volgende:
Bedankt voor de reacties.

[..]

Al gezien op Banggood, de X829.............
Geen 4G band 20 ............... Met een stock Android erop zou het een knap toestel zijn.

Vanwege al die shit die vaak op Chinaphones voorkomt denk ik er over na om gewoon een toestel in Nederland te kopen...............
Het ging dan ook om de x820 of x822, die heeft wel band 20, mits je van roze houdt.
Een custom Android rom is te vinden op XDA, maar je moet er wel energie in willen steken om die geïnstalleerd te krijgen.
Als dit niet je ding is dan is een NL versie inderdaad de betere keus.

Zelf heb ik tot volle tevredenheid een Redmi Note 3SE (Kate versie) met band 20 en LinageOS, omdat ik ook niet gecharmeerd ben van de Xiaomi filosofie.

[ Bericht 1% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 00:13:01 ]
pi_169973282
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:57 schreef elinx het volgende:

[..]

Het ging dan ook om de x820 of x822, die heeft wel band 20, mits je van roze houdt.
Een custom Android rom is te vinden op XDA, maar je moet er wel energie in willen steken om die geïnstalleerd te krijgen.
Als dit niet je ding is dan is een NL versie inderdaad de betere keus.

Zelf heb ik tot volle tevredenheid een Redmi Note 3SE (Kate versie) met band 20 en LinageOS, omdat ik ook niet gecharmeerd ben van de Xiaomi filosofie.
Die X820 wel eens voorbij zien komen maar niet op gelet omdat die alleen beschikbaar is in rose goud. Snap niet waarom ze bij LeTV/LeEco zoveel aan dat rose goud blijven vasthouden. Kennelijk is er een markt voor in Europa.

Xiaomi doet wat software betreft hetzelfde als LeTV?
pi_169975658
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:00 schreef Gruj0 het volgende:...............
Xiaomi doet wat software betreft hetzelfde als LeTV?
Ik weet niet precies wat LeTV doet, maar Xiaomi wil graag dat je gebruik maakt van al hun Mi services, die ongeveer gelijk zijn aan die van Google.
Dat doen ze door Miui OS los te koppelen van Google en het locken van de bootloader, die je officieel alleen via de Mi servers kan ontgrendelen via een aanvraag. Daarbij worden best wel veel drempels opgeworpen voor je kan unlocken. Allemaal onder het het mom van veiligheid en het voorkomen van installatie van "vreemde" zaken in een vendor rom. Dit terwijl veel webshops dit soort rom's gewoon meeleveren, waardoor deze maatregel geen enkel effect heeft dan het voor jou lastig maken om ervan af te komen. Maar.............
Als je daar doorheen bent gegaan staat het je vrij om te doen wat je wilt. Op XDA is genoeg support.

[ Bericht 5% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 18:06:41 ]
pi_169980019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Bedoel je dat je ook een Mi4c hebt? Of een Mi5?

Bij mijn Mi4c is het zo dat ie meestal rond de 30% accu uitschakelt (soms ook bij 60%) alsof de accu dan leeg is. Als ik hem dan aan de lader hang staat de accu status ineens op wat heel anders, bijv. 54%. Dan laadt ik hem helemaal op tot 100% en zet hem aan, dan staat het percentage ineens weer op iets anders, 85% of zo, ik noem maar wat.

Er is geen pijl op te trekken en dus super onbetrouwbaar. Stond vorige week op vakantie in the middle of no where en had Google Maps offline gedownload, toen mijn Mi4c met nog 45% zichzelf uitzette en niet meer aanging. Leuk als je in Taiwan zit en op het platteland maar 1 op de 100 of zo Engels spreekt haha.
Bij mijn Redmi Note 4 heb ik totaal niet zo'n soort probleem: eigenlijk draait vanaf begin af aan het toestel hartstikke goed, alleen het gekke is altijd met smartphones. Je koopt hem omdat de batterijduur zo'n verbetering zou zijn tegenover je vorige smartphone, maar een half jaar verder en daar is niet veel meer merkbaar van.

Dus heb nog wel even in de instellingen gekeken en als je als mij geen mobiele data gebruikt dan loont het zich om het netwerk op 2G in te stellen: voor de rest accepteer ik het gewoon, maar ik benut wel echt 95% van het batterijlevel. Hij gaat pas aan de lader wanneer het niveau tussen de 5 a 10 procent zijn zit.

Meestal probeer ik hem wel eerder aan de lader te gooien: echter mijn smartphone heeft 100% batterijlevel en niet 70% ofzo. Dus ik benut de batterijduur dan ook volledig en gelukkig is dat niveau accuraat, want hij is nog nooit plotseling uitgaan ondanks dat hij op 5% of minder zat.

Maar Xiaomi verzadigd naar mijn mening zijn eigen markt te veel: ze brengen teveel modellen uit, waardoor het lastig is om een keuze te maken. Ik ben dus blij met mijn keuze, maar een paar maanden later brachten ze een weer een handvol nieuwe modellen uit. Gelukkig lijken ze wel nog steeds aan hun goede kwaliteit vast te houden. Echter als je een Xiaomi telefoon koopt dan kun je er beter vanuit gaan dat je Android versie geen update meer krijgt, want de motorkap voorziet Xiaomi helaas niet van updates.

Dat laatste heeft naar mijn mening echter voor en nadelen, want zo'n stomme Android update heeft mijn gebruikservaring op een OnePlus One bijvoorbeeld ook enige tijd om zeep geholpen. Dus ik lig er niet bepaald van wakker.
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 17:59 schreef elinx het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat LeTV doet, maar Xiaomi wil graag dat je gebruik maakt van al hun Mi services, die ongeveer gelijk zijn aan die van Google.
Dat doen ze door Miui OS los te koppelen van Google en het locken van de bootloader, die je officieel alleen via de Mi servers kan ontgrendelen via een aanvraag. Daarbij worden best wel veel drempels opgeworpen voor je kan unlocken. Allemaal onder het het mom van veiligheid en het voorkomen van installatie van "vreemde" zaken in een vendor rom. Dit terwijl veel webshops dit soort rom's gewoon meeleveren, waardoor deze maatregel geen enkel effect heeft dan het voor jou lastig maken om ervan af te komen. Maar.............
Als je daar doorheen bent gegaan staat het je vrij om te doen wat je wilt. Op XDA is genoeg support.
Xiaomi kun je naar mijn mening beter als de Apple van China zien, want wat ze doen is eigenlijk het complete concept van Apple kopiëren en daarom voelt zo'n Xiaomi telefoon aan als een soort iPhone achtige telefoon.

Maar ik vind dat ze het goed gejat hebben, die MIUI software werkt echt als een zonnetje.

[ Bericht 21% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-04-2017 20:58:05 ]
  maandag 3 april 2017 @ 20:55:18 #246
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169980148
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:00 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Die X820 wel eens voorbij zien komen maar niet op gelet omdat die alleen beschikbaar is in rose goud. Snap niet waarom ze bij LeTV/LeEco zoveel aan dat rose goud blijven vasthouden. Kennelijk is er een markt voor in Europa.

Xiaomi doet wat software betreft hetzelfde als LeTV?
Is, meen ik, een Chinees kleurtje. LeTV en Xiaomi (die iig die kleur hebben) verkopen officieel niet in Europa volgens mij..
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169984052
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Diqiu-Long het volgende:.................

Xiaomi kun je naar mijn mening beter als de Apple van China zien, want wat ze doen is eigenlijk het complete concept van Apple kopiëren en daarom voelt zo'n Xiaomi telefoon aan als een soort iPhone achtige telefoon............

Correct, als je het omarmt werkt het uitstekend. Heb je om wat voor reden ook een probleem met deze manier van "klantenbinding" dan moet je er wat moeite voor doen om er vanaf te komen.
Dat geldt voor zowel Apple, MS en dus ook Xiaomi terwijl Android eigenlijk een Google "ding" is, die ze in Miui goed buiten de deur hebben gezet.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:38:57 #248
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_169989096
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:24 schreef elinx het volgende:

[..]

Correct, als je het omarmt werkt het uitstekend. Heb je om wat voor reden ook een probleem met deze manier van "klantenbinding" dan moet je er wat moeite voor doen om er vanaf te komen.
Dat geldt voor zowel Apple, MS en dus ook Xiaomi terwijl Android eigenlijk een Google "ding" is, die ze in Miui goed buiten de deur hebben gezet.
Behalve als je de Xiaomi global rom gaat draaien ;) Dan combineer je de google enviroment met al z'n westerse voordelen met Xiaomi's kijk op android. Prima combo wat mij betreft.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:08:42 #249
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169990237
Ik heb m'n mix vooralsnog op de officiële global rom draaien (waar zo'n beetje alle talen in zitten behalve Nederlands :P) maar als Nougat via custom ROM beschikbaar komt, ga ik maar eens een unlock aanvragen. (of eerder als ik wil rooten)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169990542
Mijne draait op de Xiaomi EU Weekly met MIUI 8.3 :D Bevalt prima, alleen het is wel een pain in the ass om je Xiaomi telefoon te unlocken.

Daarom draait de Xiaomi telefoon van mijn moeder nog steeds gewoon de Chinese rom waarop MoreLocal opgezet heb voor NL en nog Google play.

Nadeel van die Xiaomi EU is dat jezelf moet gaan kijken: is er een update?! Want vroeger deden ze die ota updaten, maar al een hele tijd zijn ze daar mee gestopt.
pi_170005405
Ik kijk in principe elke vrijdag en dan is er vrijwel altijd een update
pi_170016614
quote:
12s.gif Op zondag 2 april 2017 21:38 schreef Gruj0 het volgende:
Bedankt voor de reacties.

[..]

Al gezien op Banggood, de X829. Bieden hem al een hele poos aan voor de prijs van 170/175 euro.
Geen 4G band 20 en ook geen memory tray. Verder uberspecs. Het design is wel een beetje aan de saaie kant. Het lijkt wel alsof dit design hun enige design is. De S1 ziet er ook al zo uit.

Wat me een beetje tegenstaat is dat LeEco / LeTV zoveel apps van eigen makelij leveren die je alleen kunt gebruiken als je de gebruiksvoorwaarden accepteert en vaak betekent dat volgens mij gewoon dat ze jouw info naar servers in CHN sturen oid. Ik heb niets te verbergen, maar toch bij een kennis gezien dat dat ding (niet de X829 maar een andere) om de haverklap wil dat je accepteert (bij fotoboek, remote enzovoorts). Met een stock Android erop zou het een knap toestel zijn.

Vanwege al die shit die vaak op Chinaphones voorkomt denk ik er over na om gewoon een toestel in Nederland te kopen. Mindere specs maar wel gewoon een keurige Android rom + updates en garantie.
Daarom x820, wel met band20 ;)

Je kan toch gewoon een andere rom flashen? Op het xda forums wordt er genoeg ontwikkeld :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_170038465
Heb mijn Zuk Z2 binnen. Hoe update ik 'm naar Android 7?
Moeten zij weten
pi_170039047
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
Heb mijn Zuk Z2 binnen. Hoe update ik 'm naar Android 7?
Krijg je gewoon OTA toch?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 6 april 2017 @ 18:43:19 #255
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170046646
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_170064004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:21 schreef dimmak het volgende:

[..]

Krijg je gewoon OTA toch?
Werkt alleen als er een stock rom op staat. Deze kan je als het nodig is zelf flashen zie

https://zukfans.eu/commun(...)k-z2-z2131-only.104/
pi_170130968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijne draait op de Xiaomi EU Weekly met MIUI 8.3 :D Bevalt prima, alleen het is wel een pain in the ass om je Xiaomi telefoon te unlocken.
Ik bezit een Xiaomi Redmi Note 3 Pro (is een Qualcomm Snapdragon versie). Heeft een weekly update meerwaarde t.a.v. stable versie? Is het zeg maar echt merkbaar?

Andere vraag: ik sta op het punt een Xiaomi Redmi Note 4 3GB/64GB versie te kopen voor mijn zusje. Iemand nog andere suggesties? Haar Elephone P6000 is gestorven (was uberhaupt een mormel). Vind het wel ideaal om vanuit een Europese warehouse te bestellen, vandaar de 'beperkte' keuze.
  maandag 10 april 2017 @ 18:15:39 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170130994
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:14 schreef DesperateMatter het volgende:

[..]

Ik bezit een Xiaomi Redmi Note 3 Pro (is een Qualcomm Snapdragon versie). Heeft een weekly update meerwaarde t.a.v. stable versie? Is het zeg maar echt merkbaar?

Andere vraag: ik sta op het punt een Xiaomi Redmi Note 4 3GB/64GB versie te kopen voor mijn zusje. Iemand nog andere suggesties? Haar Elephone P6000 is gestorven (was uberhaupt een mormel). Vind het wel ideaal om vanuit een Europese warehouse te bestellen, vandaar de 'beperkte' keuze.
Heeft banggood hem niet? Die hebben geen invoerheffing voor ch en hk warehouse
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170148490
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:14 schreef DesperateMatter het volgende:

[..]

Ik bezit een Xiaomi Redmi Note 3 Pro (is een Qualcomm Snapdragon versie). Heeft een weekly update meerwaarde t.a.v. stable versie? Is het zeg maar echt merkbaar?

Andere vraag: ik sta op het punt een Xiaomi Redmi Note 4 3GB/64GB versie te kopen voor mijn zusje. Iemand nog andere suggesties? Haar Elephone P6000 is gestorven (was uberhaupt een mormel). Vind het wel ideaal om vanuit een Europese warehouse te bestellen, vandaar de 'beperkte' keuze.
Nee heeft het niet, is puur dat de Weekly momenteel MIUI 8.3 is en de stable 8.2. Dus je kunt eigenlijk beter stable blijven draaien.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 12:28:13 #260
230491 Zith
pls tip
pi_170164561
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Heeft banggood hem niet? Die hebben geen invoerheffing voor ch en hk warehouse
Da's nieuw om te horen voor mij? Garanderen ze geen customs vanuit HK warehouse?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 12 april 2017 @ 12:39:33 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170164768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Da's nieuw om te horen voor mij? Garanderen ze geen customs vanuit HK warehouse?
CHI / [Banggood] GOED NIEUWS! Nu ook PDM vanuit ons HK Warehouse!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 12 april 2017 @ 15:20:50 #262
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170167358
quote:
Laatste paar uurtjes!


CHI / [WIN] een UMIDIGI C Note | DualSim Smartphone met 3800mAh batterij!

Succes allemaal *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 12-04-2017 20:43:49 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_170195267
ik zoek een kleinere, goedkope, stevige smartphone
goede specs, goede camera
iemand een idee?

thx
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_170197654
't is een spelleke zonder einde
je blijft maar kopen
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  maandag 17 april 2017 @ 12:45:45 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170282496
Umi heeft voor de super in januari een nougat update uitgebracht die echt borked was. Voornamelijk grote problemen met laden.

In maart is een volgende update gekomen en het is nog steeds onwerkbaar.

Umi...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 april 2017 @ 23:42:26 #266
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_170298495
Eens kijken of 't me lukt deze week de Huawei P10 Plus DS (DualSIM) te scoren. :D

Korte summary:
• DualSIM / SingleSIM met microSD-bay (max. 256GB)
• 5.5" 2K scherm
• 6GB RAM / 128GB ROM
• Leica Dual-Camera 2.0 Pro Edition (Summilux-H f/1.8, OIS, 2x Hybrid zoom, 4-in-1 Hybrid AF, 4K, dual-tone LED flash)
• Leica f/1.9 front camera
• Smart touch homebutton (fingerprint 4.0 + navigation) / Knuckle gestures
• Quad antennas (4.5G support)
• IR blaster
• IPX3 water resistant
• 3750 mAH met SuperCharge tech (USB-C, OTG support)
• NFC / BT4.2 / 802.11ac/a/b/g/n (2.4G & 5G) / GPS (incl. Glonass, Galileo & BDS)
• Audio support voor high-res 192 Khz / 24 bit en 3.5mm poort :+

Ietsjes smaller en dunner dan de Mate 9 Pro, wel langer. Heldere lenzen. Vergeleken met andere smartphones... tja... alleen 't schermdesign is niet bijster interessant. Niks geen bezelless ook. Geen shutter button direct onder je wijsvinger in landscape mode. Geen Qi. Verder voldoet 'ie zo'n beetje aan al m'n wensen. Hulde! _O_ :7 Helaas geen pre-order bonusjes kunnen scoren daar ik ervan uitging dat 'ie hier alleen als singleSIM op de markt zou komen, maar dat lijkt dus niet langer meer zo.
http://www.mediamarkt.at/(...)tml#technische-datenhttps://www.hartlauer.at/(...)-black-Dual-SIM.html

In NL. is 'ie zelfs 50,- goedkoper... en ook dualSIM lijkt (zie rechtsonder; al zeggen Bol.com & Coolblue van niet :? )?

Blijkt dat je daar net als in Duitsland toch ook een Leica instantcamera bij zou krijgen als je 'em pre-orderde ( http://denieuwstehuawei.nl ). Kwam ik alleen nu pas achter. Ben net terug uit NL ook gewoon. :') _O-

Neways. Toch een Chineesje. Na twee jaar ofzo eindelijk een waardige opvolger voor de ZTE Nubia Z9. :P

- En ik heb 'em! 729,- VKY-L29 DualSIM. :7 :9

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 18-04-2017 16:28:11 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 17 april 2017 @ 23:53:55 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_170298640
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:45 schreef Catch22- het volgende:
Umi heeft voor de super in januari een nougat update uitgebracht die echt borked was. Voornamelijk grote problemen met laden.

In maart is een volgende update gekomen en het is nog steeds onwerkbaar.

Umi...
Geloof dat ik voor m'n moeder een UMI London in een sale op AliExpress gescored had. Die installeert echter uit zichzelf ongevraagd allerlei zooi schijnt. :') Ook lekker.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 24 april 2017 @ 11:01:50 #268
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170449612
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Geloof dat ik voor m'n moeder een UMI London in een sale op AliExpress gescored had. Die installeert echter uit zichzelf ongevraagd allerlei zooi schijnt. :') Ook lekker.
Hmz, heb daar tot nu toe UMI niet op kunnen betrappen.
Een aantal andere merken wel; die komen dan ook niet meer voor op de frontpage of in winacties :P
Onder andere:
- HomTom
- Bluboo
- Doogee ook laatste toestel.

Ook gewoon iedere firmware update weer die meuk er niet uit halen; tja dan stopt het een keertje natuurlijk. Elephone heeft het ook eens gehad, Jiayu ook, maar dat waren Launchers die van 3th party sites af kwamen :'). Erg stom van ze om die in firmware te gebruiken, maar beiden wel gefixt in latere updates.

Overigens:

Iedere fabrikant is aan de ''mix'' of Sharp, ook andere merken als Elephone komen binnenkort met zoiets. Er is blijkbaar een OEM die ze nu relatief goedkoop kan bouwen.

Die van UMI zal wel rond de $130-150 met budget specs komen te liggen (37 processor, 2/3GB RAM, 16 GB opslag). De 6 inch versie dan met een P25 (vast geen X, want duurder) rond de $200.
Maar dat zijn vooralsnog gewoon verwachtingen. Zelf wacht ik even op de Mi6 international edition, met 800MHz :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_170449875
Is dat niet gewoon een feature die je ergens in de instellingen uit zou kunnen zetten?
  maandag 24 april 2017 @ 12:00:38 #270
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_170450731
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:01 schreef RobertNL het volgende:
edere fabrikant is aan de ''mix'' of Sharp, ook andere merken als Elephone komen binnenkort met zoiets. Er is blijkbaar een OEM die ze nu relatief goedkoop kan bouwen.
Maar eens afwachten of ze het belgeluid beter krijgen dan Xiaomi. Het zou me niets verbazen als daar de vertraging bij Elephone S8 in zit. (zou nu eigenlijk al zo'n beetje uitkomen, maar is verzet naar Juni)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 24 april 2017 @ 12:07:10 #271
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170450869
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

Maar eens afwachten of ze het belgeluid beter krijgen dan Xiaomi. Het zou me niets verbazen als daar de vertraging bij Elephone S8 in zit. (zou nu eigenlijk al zo'n beetje uitkomen, maar is verzet naar Juni)
Ja, de UMI heeft dat ''opgelost'' door gewoon maar een naar boven spelende normale speaker toe te voegen. Denk dat dat wel zou kunnen werken. Maar dat hangt natuurlijk ook weer van de kwaliteit af.
Als ze slim zijn, maken ze de bovenste speaker dan ook direct een luidspreker zodat je stereo geluid hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 24 april 2017 @ 15:10:44 #272
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_170455189
Beetje jammer dat mijn batterij van mijn Umi Super aan het zwellen is gegaan.
Nieuwe batterij besteld en of zelf erin maken of naar de lokale reperatieshop brengen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_170455668
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:01 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hmz, heb daar tot nu toe UMI niet op kunnen betrappen.
Een aantal andere merken wel; die komen dan ook niet meer voor op de frontpage of in winacties :P
Onder andere:
- HomTom
- Bluboo
- Doogee ook laatste toestel.

Ook gewoon iedere firmware update weer die meuk er niet uit halen; tja dan stopt het een keertje natuurlijk.
Jep, echt belachelijk hoe DooGee met de Shoot 1 om gaat, koop al 5 jaar lang doogees maar ben er nu klaar mee, Mams gebruikt de Shoot 1 op het moment, reclame heb ik kunnen fixen, maar de batterij is echt DRAMATISCH, en het is enorm triest dat DooGee er gewoon niks meer aan doet en laat de gebruikers van de Shoot 1 stikken, want voor de rest is het echt een mooi en snel toestel maar is nu praktisch onbruikbaar...
pi_170459224
Blijven niet voor niets vage Chinese C-merken he ;)
pi_170459999
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Blijven niet voor niets vage Chinese C-merken he ;)
Tja, vaag, je wilt niet weten hoeveel Doogees en Elephones er hier al door het huis gezwommen hebben, dit is de eerste keer dat et echt kut met peren is
pi_170460284
Je krijgt uiteindelijk toch wel waar je voor betaald hoor, daar ben ik tegenwoordig heilig van overtuigd en daarom komt zoiets erbij mij niet meer in.
pi_170461241
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt uiteindelijk toch wel waar je voor betaald hoor, daar ben ik tegenwoordig heilig van overtuigd en daarom komt zoiets erbij mij niet meer in.
Deels absoluut mee eens, loop zelf nu ook met een Xiaomi en is echt een geweldig ding :), anderzijds, mijn moeder heeft met volle tevredenheid een doogee meer dan 3 jaar gebruikt ;p
  maandag 24 april 2017 @ 19:58:54 #278
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170461409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt uiteindelijk toch wel waar je voor betaald hoor, daar ben ik tegenwoordig heilig van overtuigd en daarom komt zoiets erbij mij niet meer in.
De vervolgvraag is dan natuurlijk of je datgene waar je voor betaalt, ook nodig hebt.
pi_170461663
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:52 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Deels absoluut mee eens, loop zelf nu ook met een Xiaomi en is echt een geweldig ding :), anderzijds, mijn moeder heeft met volle tevredenheid een doogee meer dan 3 jaar gebruikt ;p
Met minder dan een Xiaomi​ zou ik niet eens genoegen meenemen, al zie je ook bij Xiaomi gewoon dat ze vooral veel modellen op de markt brengen. Maar de telefoons van een Android update voorzien? Nee dat doen ze niet, ze pushen alleen hun MIUI wat naar mijn mening eigenlijk gewoon een soort iPhone ervaring probeert te evenaren.

Mooie is dat ze in de laatste nog zijn geslaagd ook, want op de camera kwaliteit na is die software van Xiaomi gewoon heel goed. Dat het afgekeken is van iOS maakt mij dan niets uit ;)
pi_170462029
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:10 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Met minder dan een Xiaomi​ zou ik niet eens genoegen meenemen, al zie je ook bij Xiaomi gewoon dat ze vooral veel modellen op de markt brengen. Maar de telefoons van een Android update voorzien? Nee dat doen ze niet, ze pushen alleen hun MIUI wat naar mijn mening eigenlijk gewoon een soort iPhone ervaring probeert te evenaren.

Mooie is dat ze in de laatste nog zijn geslaagd ook, want op de camera kwaliteit na is die software van Xiaomi gewoon heel goed. Dat het afgekeken is van iOS maakt mij dan niets uit ;)
MIUI vind ik inderdaad echt toppie! :)
pi_170482516
Eindelijk,ik heb vanmiddag na 101 dagen(!!!) mijn Xiaomi Redmi Pro 4 pakketje uiteindelijk geopend.Ik had het 3 maanden geleden moeten doen,maar was gewoon lui(en bijna geen motivatie). :') _O-

Komende 2 dagen ermee testen(o.a batterij duur,apps installatie +updates+ root en natuurlijk multimediagebruik op Koningsdag).
pi_170522478
Iemand nog een bron voor de zwarte versie van de Zuk Z2?
pi_170522543
Bluboo Edge is nu echt kaduuk, viel op de grond en het scherm is aan gruzelementen ondanks de screenprotection.
Laat hem niet maken ook, is de moeite niet :P
  donderdag 27 april 2017 @ 16:39:42 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_170523096
'k Heb nu de Huawei P10 Plus DS en van Amazon een 'nano high-tech liquid screenprotector' gehaald. Moet 't nog aanbrengen. Ben benieuwd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_170523157
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Eindelijk,ik heb vanmiddag na 101 dagen(!!!) mijn Xiaomi Redmi Pro 4 pakketje uiteindelijk geopend.Ik had het 3 maanden geleden moeten doen,maar was gewoon lui(en bijna geen motivatie). :') _O-

Komende 2 dagen ermee testen(o.a batterij duur,apps installatie +updates+ root en natuurlijk multimediagebruik op Koningsdag).
Dat heet lusteloosheid ;)
pi_170525043
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:43 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat heet lusteloosheid ;)
Echt waar joh?Had geen idee :* :+
  donderdag 27 april 2017 @ 19:38:47 #287
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170526789
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:39 schreef shiznuts het volgende:
'k Heb nu de Huawei P10 Plus DS en van Amazon een 'nano high-tech liquid screenprotector' gehaald. Moet 't nog aanbrengen. Ben benieuwd.
Heb ook eens zoiets gehad maar merkte geen verschil. Anders zouden ze het af-fabriek ook wel aanbrengen.
  donderdag 27 april 2017 @ 19:39:51 #288
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170526825
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Eindelijk,ik heb vanmiddag na 101 dagen(!!!) mijn Xiaomi Redmi Pro 4 pakketje uiteindelijk geopend.Ik had het 3 maanden geleden moeten doen,maar was gewoon lui(en bijna geen motivatie). :') _O-

Komende 2 dagen ermee testen(o.a batterij duur,apps installatie +updates+ root en natuurlijk multimediagebruik op Koningsdag).
Misschien maar eens professionele hulp zoeken.
pi_170534015
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:39 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Misschien maar eens professionele hulp zoeken.
?? :')
  donderdag 27 april 2017 @ 23:38:57 #290
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_170534497
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:39 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Misschien maar eens professionele hulp zoeken.
_O-
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  maandag 1 mei 2017 @ 17:43:35 #291
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_170612767
Reviewtje van de Ulefone Gemini online:




CHI / [Reviews] Ulefone Gemini - 4G Phablet met dual-camera

Overall prima degelijke en mooie telefoon, maar voor de dual-camera moet je 'm niet kopen ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_170614592
Ik heb even een vraag je over de miui by xiaomi.eu rom.
Ik heb zelf een 4s en mijn vriendin een 4. Nu zie ik dat ik zelf de miui versie 7.2.5.0 stable heb. Terwijl mijn vriendin de miui versie 7.4 by xiaomi.eu 6.6.6 beta heeft.

En nu heeft ze de laatste dagen het probleem dat haar batterij aardig snel leeg loopt. Dus ik dacht misschien heeft het met de rom versie te maken. MAar als ik systeemupdate of miui update doe komt er geen nieuwe versie. Iemand enig idee hoe ik de zelfde versie als ik heb op haar mi4 krijg?
pi_170614687
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:54 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag je over de miui by xiaomi.eu rom.
Ik heb zelf een 4s en mijn vriendin een 4. Nu zie ik dat ik zelf de miui versie 7.2.5.0 stable heb. Terwijl mijn vriendin de miui versie 7.4 by xiaomi.eu 6.6.6 beta heeft.

En nu heeft ze de laatste dagen het probleem dat haar batterij aardig snel leeg loopt. Dus ik dacht misschien heeft het met de rom versie te maken. MAar als ik systeemupdate of miui update doe komt er geen nieuwe versie. Iemand enig idee hoe ik de zelfde versie als ik heb op haar mi4 krijg?
Je kan toch gewoon die versie downloaden en van uit twrp starten? Zoals je dat met die andere roms ook heb gedaan?
Gino ♥
pi_170614753
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon die versie downloaden en van uit twrp starten? Zoals je dat met die andere roms ook heb gedaan?
Gekocht bij Ibuygou dus verder niks mee gedaan...

Maar hoe gaat dat in zijn werk?
pi_170614875
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:01 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Gekocht bij Ibuygou dus verder niks mee gedaan...

Maar hoe gaat dat in zijn werk?
Als je een beetje met computers om kan gaan is het ontzettend easy. Ik weet niet zeker of er TWRP oid op staat? Zou even handleiding zoeken.
Gino ♥
pi_170614931
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Als je een beetje met computers om kan gaan is het ontzettend easy. Ik weet niet zeker of er TWRP oid op staat? Zou even handleiding zoeken.
Waar kan ik dat precies vinden. Kan wel een klein beetje met computers omgaan. Maar een nederlandse a tot z beschrijving zou wel handig zijn ;)

Zou dat trouwens een oplossing kunnen zijn voor battery drain?
pi_170615200
Ik ben nu voor android aan het developpen, dus ik zoek een zo goedkoop mogelijke chinaphone met android 7, die zoveel mogelijk functies heeft. Iemand een idee?
pi_170615265
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:07 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Waar kan ik dat precies vinden. Kan wel een klein beetje met computers omgaan. Maar een nederlandse a tot z beschrijving zou wel handig zijn ;)

Zou dat trouwens een oplossing kunnen zijn voor battery drain?
Heb het in Engels alleen voor je. Ik draaide deze rom eigenlijk altijd toen ik nog een xiaomi had. Elke week een update en passen de bugs ook na een week dus aan.


Die battery drain kan zeker aan je rom leggen ja.

http://en.miui.com/a-232.html
Gino ♥
pi_170616087
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:21 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb het in Engels alleen voor je. Ik draaide deze rom eigenlijk altijd toen ik nog een xiaomi had. Elke week een update en passen de bugs ook na een week dus aan.

Die battery drain kan zeker aan je rom leggen ja.

http://en.miui.com/a-232.html
Het is volgens mij allemaal gelukt. Bedankt!

Maar nog een laatste vraag. Hoe kan ik de taal weer op nederlands zetten?
pi_170616205
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:52 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is volgens mij allemaal gelukt. Bedankt!

Maar nog een laatste vraag. Hoe kan ik de taal weer op nederlands zetten?
Heb je de rom er op staan?

Dan komt hij toch bij het installeren als je een Europese rom hebt.
Gino ♥
pi_170616328
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:56 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb je de rom er op staan?

Dan komt hij toch bij het installeren als je een Europese rom hebt.
Ik heb er nu de miui 8.2 stable 8.2.1.0 op staan. Hij ging installeren en daarna gebeurde er even niks. Toen heb ik op die linker (home) knop gedrukt en toen kon ik mijn sim unlocken. Maar daar had ik dus even geduld moeten hebben en dan de nederlandse taal moeten selecteren?

http://en.miui.com/download-293.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')