abonnement Unibet Coolblue
pi_168709802
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Toch maar eens laten maken binnenkort
Pas vanaf 14 jaar is dat verplicht toch? Of met reizen natuurlijk... hier is je verzekeringspasje genoeg bij de HAP.

Sjaak was 6 weken oud bij het maken van zijn paspoort-foto en lijkt totaal niet meer. Maar hij kwam Amerika wel in de afgelopen Kerst.
pi_168709855
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Toch maar eens laten maken binnenkort
Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.

Naief misschien maar ik heb er ook nog nooit over nagedacht om een nieuwe id te regelen omdat kind niet meer op zn foto lijkt. Ik vind het zelfs wat onzinnig als dat zou moeten. Ik snap het idee van herkenbaar op je id staan, maar als je dat zelfs voor kleine kinderen gaat eisen...
  maandag 6 februari 2017 @ 13:50:39 #103
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168710008
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.

Naief misschien maar ik heb er ook nog nooit over nagedacht om een nieuwe id te regelen omdat kind niet meer op zn foto lijkt. Ik vind het zelfs wat onzinnig als dat zou moeten. Ik snap het idee van herkenbaar op je id staan, maar als je dat zelfs voor kleine kinderen gaat eisen...
Vond ik ook, maar de laatste keer zei de douanier op Schiphol dat het dan eigenlijk niet meer geldig is. Om kinderontvoering te voorkomen zei hij, want ze zouden het paspoort kunnen stelen en dan een ander kind ermee laten reizen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168710565
Hier al bij een paar weken een ID-kaart, omdat schoonbroer in België woont. Voor de zekerheid toch maar aangevraagd, mocht het ooit gevraagd worden.
Ik zou het flauwekul vinden om hem eerder te vervangen. Er zit een geldigheid van 5 jaar op zo'n kaart en ik neem aan dat de overheid wel snapt dat een baby niet meer op zichzelf lijkt na 5 jaar. Ik heb gelukkig altijd wel een telefoon bij me met zijn ontwikkeling van baby tot nu op foto ;)
Dingen zijn trouwens ook wel heel duur vond ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168710572
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.

We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.

Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.

Iemand ervaring met dit soort plekken?




Overigens eet ze ook slecht sinds vanmorgen. Elke keer als ze een hap neemt gaat ze huilen. Dit heb ik ook aangegeven maar dat moeten we even een paar dagen aankijken.
Ze had natuurlijk een flinke aft in haar mond. Maar die is zo goed als weg. Misschien zitten er wel meer maar ze laat me niet in haar mond kijken.
pi_168710578
Ach MLB, wat sneu...

J heeft nog geen paspoort, we zijn nog nooit NL uit geweest met hem. Met 5 weken moest hij een ziekenhuispasje, dat mocht met zorgpasje, zonder paspoort, en daar hebben ze toen dus ook geen foto op gezet en dat is nog steeds geen probleem als we in het ziekenhuis komen. En bij de HAP was ook de zorgpas genoeg.

Hier weer team melk-vrij *O*. Wat is het leven dat toch een stuk leuker :P
pi_168710829
Wij zijn vorig jaar in de meivakantie met N. naar Rome geweest en we wonen aan de Duitse grens, dus komen sowieso wel eens in het buitenland. Ze heeft dus wel een id-kaart, maar no way dat ik die eerder dan over 4 jaar ga vervangen. :{w Als je zorg afneemt moet je officieel inderdaad ook een id-kaart hebben, maar voordat N. die had heb ik gewoon haar zorgpas gebruikt en we zijn nooit geweigerd.

N. ging vanochtend naar de gastouder (donderdag voor het allerlaatst ;( ) en man en zij kwamen me even gedag zeggen terwijl ik lag te ontbijten op bed. Een "Daa mama" kon er niet vanaf, in tegenstelling tot "Etuh! Eén hap! Daa etuh!" toen ze de deur uitging. :') _O-
pi_168711106
Haha Selvaria, ze heeft haar prioriteiten gewoon goed op een rijtje. Jij bent er vanavond toch wel weer, dat ontbijtje niet ;)

MLB, ziet er naar uit. Hopelijk gaat het met wat smeren snel weer weg!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168711121
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Toch maar eens laten maken binnenkort
Dat grapje probeerden ze me in het ziekenhuis ook eens wijs te maken. Dikke doei, nee dus. Je hebt alleen een ID nodig als je over de grens gaat.
pi_168711304
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Toch maar eens laten maken binnenkort
Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.

Uhm, wat Wup zegt dus ;).
  maandag 6 februari 2017 @ 14:51:45 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168711323
Ah kijk aan :') :+ op zoiets hoopte ik eigenlijk al. Top!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_168711967
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.

Uhm, wat Wup zegt dus ;).
Hier ook idd. Nog niet nodig gehad verder.
S. 2014
J. 2016
pi_168713078
O heeft een paspoort, met toffe baby foto erop. M'n neefje en nichtje hadden ook paspoorten met foto's van 0,5 en 1,5 jaar oud erop, en die konden ze vorig jaar met 5 en 6 jaar oud nog zonder problemen gebruiken voor vakantie. Is alleen heel grappig als je na het inchecken de paspoorten weer uit deelt en dus die foto's weer ziet
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168713899
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.

We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.

Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.

Iemand ervaring met dit soort plekken?


[ afbeelding ]

Overigens eet ze ook slecht sinds vanmorgen. Elke keer als ze een hap neemt gaat ze huilen. Dit heb ik ook aangegeven maar dat moeten we even een paar dagen aankijken.
Ze had natuurlijk een flinke aft in haar mond. Maar die is zo goed als weg. Misschien zitten er wel meer maar ze laat me niet in haar mond kijken.
Ziet er inderdaad uit zoals de krentebaard van Willem. Het is een bacteriele infectie, dus antibiotica is het enige wat helpt. Wat een nare plek om dat te hebben. Mijn ervaring is dat als het al zo actief is de antibiotica-zalf niet werkt. Willem is toen na een paar dagen nuttelooa smeren aan een anti-biotica drankje gemoeten en toen was het zo weg.
pi_168714404
MLB, dat is een fikse plek. Ziet er ook niet echt uit als 'een keertje niet goed afgedroogd onder de oksel'. Hopelijk helpt de zalf!
  maandag 6 februari 2017 @ 17:50:49 #116
409579 LuDann
All the way
pi_168715067
Wij zijn al zeker 20 keer met Wolk op de HAP en de SEH geweest (als het niet meer is) en nog nooit is er gevraagd naar een ID. Ze heeft wel een paspoort sinds eind vorig jaar, voor als we over de grens willen.
  maandag 6 februari 2017 @ 17:54:26 #117
409579 LuDann
All the way
pi_168715144
Arme Mies, dat is een grote plek ja! Wolk heeft een paar keer krentenbaard gehad, maar kleinere plekken en in haar gezicht. Dat kwam echt heel snel op maar was ook verbazingwekkend snel weer weg met een antibioticakuur (ze bleek allergisch voor de zalf dus moest een kuurtje).

Nasty trouwens, die krentenbaard. Wolk heeft mij ook besmet en het blijft af en toe terugkomen.
pi_168727801
Ik heb alweer het CB moeten verplaatsen. Eerste keer vanwege een uitvaart, toen was S. ziek en nu is hij net weer opgeknapt maar ben ik ziek en wil hem niet weer een klap in zijn immuunsysteem geven.
Beetje raar wel, de telefoniste kon mij niet vertellen of hij door de enting meer vatbaar zou zijn voor ziekte. Mijn gevoel zegt van wel, dus dan stellen we maar weer uit.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168728332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:08 schreef LeSage het volgende:
Ik heb alweer het CB moeten verplaatsen. Eerste keer vanwege een uitvaart, toen was S. ziek en nu is hij net weer opgeknapt maar ben ik ziek en wil hem niet weer een klap in zijn immuunsysteem geven.
Beetje raar wel, de telefoniste kon mij niet vertellen of hij door de enting meer vatbaar zou zijn voor ziekte. Mijn gevoel zegt van wel, dus dan stellen we maar weer uit.
Verstandig! A kreeg de BMR-inenting midden in het griepseizoen en reageerde daar heel erg heftig op. Geen idee of dat door de al iets verminderde weerstand kwam, of dat ze juist door die inenting een mindere weerstand kreeg waarna de bijwerkingen van de inenting in alle hevigheid uitbarstten... maar het was in ieder geval niet leuk :{

Gaat het iets beter met die plek van Mies MLB? Hoop het, ziet er naar uit!

A heeft op de crèche geleerd "MIJ!!!" te roepen. Dus nu is alles van haar :') Van het weekend hadden mijn ouders een loopauto opgehaald voor bij hen thuis en we waren nog geen 5 sec binnen of A kreeg het ding in het vizier en sprong bijna uit de Tula terwijl ze heel hard "MIJ!!!" riep. Dat wordt nog wat :D
pi_168728364
Mlb, hoe is het nu met Mies? :*

Klinkt als een prima keuze LeSage. Die prik kan er over een paar weken ook wel in. ^O^

N. werd vannacht om 04.30 wakker en leek al Wakker te zijn. En dat terwijl L. een 23.00-03.30-07.00 deed ( *O* ). Elke keer als man zei dat het nog nacht was en ze weer lekker moest gaan slapen ging ze huilen. Uiteindelijk even uit bed gehaald, luier verschoond en teruggelegd, toen was alles goed en meldde ze zich pas om 06.30 weer. Pak van m'n hart, want vandaag gaat ze voor het eerst in ruim 2 weken weer wennen op het kdv en dat blijf ik zo spannend vinden. Maandag a.s. begint ze echt, ik ben echt heel benieuwd hoe het dan gaat.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:19:21 #121
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_168728527
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.

We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.

Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.

Iemand ervaring met dit soort plekken?

Wat ziet dat er onwijs naar uit zeg ;( wat sneu ook voor je moeder dat ze gaar zo schuldig voelt. Hoe gaat het nu met Mies? Was het maar zomer, dan kon ze gewoon lekker in een hemd het laten luchten!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_168728977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:04 schreef Selvaria het volgende:
Mlb, hoe is het nu met Mies? :*

Klinkt als een prima keuze LeSage. Die prik kan er over een paar weken ook wel in. ^O^

N. werd vannacht om 04.30 wakker en leek al Wakker te zijn. En dat terwijl L. een 23.00-03.30-07.00 deed ( *O* ). Elke keer als man zei dat het nog nacht was en ze weer lekker moest gaan slapen ging ze huilen. Uiteindelijk even uit bed gehaald, luier verschoond en teruggelegd, toen was alles goed en meldde ze zich pas om 06.30 weer. Pak van m'n hart, want vandaag gaat ze voor het eerst in ruim 2 weken weer wennen op het kdv en dat blijf ik zo spannend vinden. Maandag a.s. begint ze echt, ik ben echt heel benieuwd hoe het dan gaat.
Je hebt gewoon een N EN een L he :o O+ Twéé kinderen joh. Wat fijn van de goede nacht van L, hopelijk houdt ze die hobby erin! Doet ze het goed?

En ook fijn dat N weer ging slapen uiteindelijk. Hoe doet ze het met kleine zus erbij? Nieuw kdv zou ik ook heel spannend vinden, hopelijk is alle babyspanning nu weg en gaat het lekker nu!

Ik schrok van de smetplek, wat ziet het er naar en pijnlijk uit! Arme Mies. En je arme moedertje ook, met haar schuldgevoel. Had je nu een smeerseltje ervoor? Hopelijk helpt dat snel.

Jagar, hoe is het met T? En met de billen van Twix?

Mijne gaat zo hard en hij is zo leuk O+ Hij eet als een dolle, vindt alles lekker en leert elke dag wel een nieuw woord erbij. Hij roept dolenthousiast HAAI!!! naar elke voorbijganger die instant vertederd is. Ouwe charmeur is het.
Zo'n ander kind dan z'n kat uit de boom kijkende broer! Hij laat zich niet op z'n kop zitten en pakt rustig items af van grote kinderen op de opvang (en smijt het dan overenthousiast in hun gezicht of timmert ermee op hun hoofd als ze het terugwillen :@ oepsie) Verder is hij ook nogal van het dwingende IK WIL DIT EN WEL GRAAG NU en we moeten een beetje opletten dat we hem niet te snel z'n zin geven want dat gebrul is zo ongezellig :@
pi_168729871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:53 schreef Mineola het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een N EN een L he :o O+ Twéé kinderen joh. Wat fijn van de goede nacht van L, hopelijk houdt ze die hobby erin! Doet ze het goed?

En ook fijn dat N weer ging slapen uiteindelijk. Hoe doet ze het met kleine zus erbij? Nieuw kdv zou ik ook heel spannend vinden, hopelijk is alle babyspanning nu weg en gaat het lekker nu!
Ja, we hebben ons binnen 2 jaar gewoon verdubbeld. O+ L. doet het echt super en N. ook. Ze blijft maar aaien en kusjes geven, maar als L. en ik dan boven rusten vermaakt ze zich opperbest met man. Ik hoor dan steeds gegil van plezier van beneden komen. :D O+

Zojuist belde het kdv trouwens en ik zag de bui alweer hangen, maar de leidster belde dus alleen om te zeggen dat het heel erg goed gaat met N. Zo fijn dat ze dat ook doen. :)

De jouwes klinkt ook superleuk trouwens. Leuke leeftijd is dit toch. O+

/hartjesoverload
pi_168730843
Wat fijn dat het goed gaat nu Selvaria! En ik zag geweldige plaatjes in het andere topic, ik ging instant rammelen....

En Mineola, jouwes klinkt wel een beetje als T. Die kan ook heel erg lomp zijn. Als ik op de grond zit en hij heeft speelgoed in z'n handen dan ben ik soms zelfs wel een beetje bang. We zijn bezig met 'zachtjes doen', 'niet gooien met speelgoed/eten/waterfles', maar dat gaat nog niet zo goed. Verder genieten we ons meestal ook suf op het moment, het is zo'n lekker ding die T. Hij is ook weer helemaal beter, gelukkig...
pi_168731015
LeSage ik vind het ook verstandig dat je de prik uitstelt hoor! Wat gek dat de dame aan de telefoon geen antwoord op je vraag had.

Wauw wat heerlijk dat L. al zo goed slaapt Selvaria! En top dat het goed gaat op het KDV.

Haha klinkt als een leuke zelfverzekerde dreumes Mineola!

Ik smeer twee keer per dag met de antibiotica bij Mies. En tussendoor met zinkolie. Het werkt geweldig!
De plek is al een stuk minder vurig.
Ze heeft er trouwens geen last van. Ze gaat giechelen als ik de plek insmeer :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')