abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 december 2002 @ 10:40:06 #1
7966 eRR_
______________________________
pi_7218347
quote:
Turkse mafia actief in politiek

ZWOLLE - De Turkse mafia is volgens de politie actief in de Nederlandse politiek. Bendeleden hebben mogelijk zelfs al zitting in gemeenteraden of in provinciale staten. In elk geval bestaan er nauwe contacten tussen gemeenteraadsleden en criminele groeperingen.

Politie: leden mogelijk in gemeenteraden

Het Kernteam Noord- en Oost-Nederland (KNON), een landelijk opererend rechercheteam, constateert in een nog niet gepubliceerd rapport dat 'meerdere personen die deel uitmaken van dan wel contacten hebben met Turkse criminele samenwerkingsverbanden betrokken zijn bij de Nederlandse lokale politiek'.

In de Algemene Criminaliteitsbeeldanalyse Turkije 2000-2001 waarschuwt het KNON dat de betrokkenheid van Turkse criminelen bij de politiek kan leiden tot een ongewenste invloed op de besluitvorming. Het rapport, dat de Turkse georganiseerde misdaad in kaart brengt, noemt geen namen van politici.

Pieter-Jaap Aalbersberg, chef van het kernteam en tevens plaatsvervangend korpschef van de politie IJsselland, wil geen antwoord geven op de vraag of Turkse criminelen bewust mensen in de politiek parachuteren. 'Wij constateren slechts dat er contacten bestaan tussen politiek en criminele groepen. We hebben er lang over nagedacht of we dit moesten melden. Maar we zien het als een waarschuwing.' Het kernteam heeft volgens Aalbersberg wel een beeld van de inhoud van de contacten, maar hij wil daarover verder niets zeggen.

Volgens het Instituut Publiek en Politiek maken 113 mensen van Turkse komaf deel uit van gemeenteraden. Aalbersberg onderstreept dat niet alle Turken gelieerd zijn aan de georganiseerde misdaad. 'Onze boodschap aan ministers, politieke partijen, binnenlandse veiligheidsdienst en justitie is dat we alert moeten zijn. En de politici moeten goed beseffen met wie ze zaken doen.'

De volksvertegenwoordigers om wie het gaat, onderhouden volgens het KNON-rapport relaties met Turkse handelaren in heroïne en cocaïne. Aalbersberg zegt dat dit andere contacten zijn dan die met de extreem-rechtse politieke vereniging Grijze Wolven. Die verbindingen is het team ook tegengekomen. Beschuldigingen, enkele jaren geleden, dat de Grijze Wolven via gemeenteraadsleden invloed proberen uit te oefenen, zijn nooit bewezen.

Het KNON wijst ook op banden tussen de Turkse georganiseerde misdaad en ambtenaren van Turkse afkomst bij de overheid. Zo had de mafia via een ambtenaar invloed op de sociale woningmarkt, waardoor woningen aan illegalen konden worden verhuurd.

Het KNON noemt het een opvallend verschijnsel dat meerdere heroïnehandelaren vanuit de gevangenis ongehinderd hun zaken konden voortzetten. Enkele malen bleek dat Turkse medewerkers van de gevangenissen bij deze activiteiten betrokken waren. Het kernteam vindt het ook opmerkelijk dat sommige drugscriminelen een bijstandsuitkering ontvangen.
bron


En nee, geen Telegraaf bericht maar uit de Volkskrant. Uitermate slechte zaak waaruit maar weer blijkt dat in Nederland veel mogelijk is. Gedegen screening vindt blijkbaar niet plaats bij het werven van gemeenteraadsleden.
the internet makes you stupid
  maandag 9 december 2002 @ 10:42:21 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7218394
Verbaast me niks, nederland is een luilekkerland voor criminelen. En met name voor criminele allochtonen omdat we daar helemaal niks van durven te zeggen !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7218414
Als ze die zaak opdoeken zal van de LPF niet meer veel overblijven alhoewel, de maffia is te georganiseerd om zich met de LPF te kunnen meten

Haha nee nou weet ik het!!! Ratelband is evil

[Dit bericht is gewijzigd door Orion-666- op 09-12-2002 10:45]

pi_7218421
hoog tijd voor een grondig onderzoek ...
en iedereen die gelinkt kan worden met criminele organisaties op het vliegtuig naar Turkije ...
Europa, grenzen dicht ...
  maandag 9 december 2002 @ 10:45:18 #5
7966 eRR_
______________________________
pi_7218436
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:44 schreef Orion-666- het volgende:
Als ze die zaak opdoeken zal van de LPF niet meer veel overblijven
Er zitten voor zover ik weet geen Turken in de LPF, maar voornamelijk PvdA en GL..
the internet makes you stupid
pi_7218437
MIschien dat de vorming van die overkoepelende politieorganisatie in Nederland beter in staat is georganiseerde misdaad aan te pakken.
pi_7218457
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:45 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Er zitten voor zover ik weet geen Turken in de LPF, maar voornamelijk PvdA en GL..


Ik mikte gewoon op de domste partij die een verzameling van voormalig criminelen is, dan kom je al snel bij de LPF uit
  maandag 9 december 2002 @ 10:53:57 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7218552
Misschien dat dit topic nog een kansje heeft als het niet verzandt in 'welke politieke partij heeft de meeste boeven in dienst?'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 9 december 2002 @ 10:58:58 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7218630
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:53 schreef Verbal het volgende:
Misschien dat dit topic nog een kansje heeft als het niet verzandt in 'welke politieke partij heeft de meeste boeven in dienst?'

V.


Juist. Ik wil iedereen daarbij ook nog maar eens attenderen op de bouwfraude-affaire. Zelfde laken, zelfde pak.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 9 december 2002 @ 11:21:16 #10
7966 eRR_
______________________________
pi_7218995
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:58 schreef robh het volgende:

[..]

Juist. Ik wil iedereen daarbij ook nog maar eens attenderen op de bouwfraude-affaire. Zelfde laken, zelfde pak.


Dat valt ook niet goed te praten, maar buiten het feit dan het belastingcenten kost, hebben we er als burger verder weinig last van. Dat ligt hier anders. Alleen al dankzij het feit dat illegalen een huis kunnen huren, waar een ieder ander op een jarenlange wachtlijst mag.
the internet makes you stupid
  maandag 9 december 2002 @ 11:23:27 #11
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7219034
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:21 schreef eRR_ het volgende:

Dat valt ook niet goed te praten, maar buiten het feit dan het belastingcenten kost, hebben we er als burger verder weinig last van. Dat ligt hier anders. Alleen al dankzij het feit dat illegalen een huis kunnen huren, waar een ieder ander op een jarenlange wachtlijst mag.


Ik wil dit verder niet goed praten hoor, maar natuurlijk hebben alle burger last van corrupte ambtenaren, of ze nou met geld strooien of met huizen smijten.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 9 december 2002 @ 11:24:03 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7219045
corruptie zal je altijd houden in dit soort zaken. Zolang ze geen meerderheid hebben is het nog te overzien denk ik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 9 december 2002 @ 11:25:47 #13
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_7219068
Ik denk dat Nederland in zijn volste recht zou staan, zou zij deze figuren direkt het land uitzetten en er maatregelen zou treffen deze nooit meer terug te laten. In mijn ogen zijn dit terroristen.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  maandag 9 december 2002 @ 11:28:49 #14
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_7219127
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Verbaast me niks, nederland is een luilekkerland voor criminelen. En met name voor criminele allochtonen omdat we daar helemaal niks van durven te zeggen !
precies.

want dan ben je opeens een racist (terwijl je realist bent).

Live from the USA
pi_7219280
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:28 schreef Quintony het volgende:

[..]

precies.

want dan ben je opeens een racist (terwijl je realist bent).


hoi!
pi_7219282
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:40 schreef eRR_ het volgende:

[..]

En nee, geen Telegraaf bericht maar uit de Volkskrant. Uitermate slechte zaak waaruit maar weer blijkt dat in Nederland veel mogelijk is. Gedegen screening vindt blijkbaar niet plaats bij het werven van gemeenteraadsleden.


Wat hebben criminelen voor voordelen door in een gemeenteraad te gaan zitten en zich bezig te moeten houden met loszittende stoeptegels en ander lokaal geneuzel?
pi_7219327
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:58 schreef robh het volgende:

[..]

Juist. Ik wil iedereen daarbij ook nog maar eens attenderen op de bouwfraude-affaire. Zelfde laken, zelfde pak.


Zo'n Schipholtunnel is dan wel veel te duur, maar een het einde van het verhaal heb je wel die tunnel. Een tastbaar resultaat, waar Nederland vele jaren nut van heeft. Die mafia praktijken leveren meer verslaafden en illegalen op, zeker niet van hetzelfde laken een pak.
  maandag 9 december 2002 @ 11:39:48 #18
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_7219331
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:37 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Wat hebben criminelen voor voordelen door in een gemeenteraad te gaan zitten en zich bezig te moeten houden met loszittende stoeptegels en ander lokaal geneuzel?


Als ze eenmaal op posities zitten waar ze de verantwoordelijkheid hebben om beslissingen te nemen kunnen ze uiteraard goed van pas komen.Nog meer een reden om deze figuren te straffen.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_7219353
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:58 schreef robh het volgende:

[..]

Juist. Ik wil iedereen daarbij ook nog maar eens attenderen op de bouwfraude-affaire. Zelfde laken, zelfde pak.


nee, niet zelfde laken en pak ...
Als het gaat om illegalen huisvesten en actief deelnemen aan drugshandel is dat imho toch wel ff iets anders dan de bouwfraude-affaire
  maandag 9 december 2002 @ 11:42:26 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7219380
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:39 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Zo'n Schipholtunnel is dan wel veel te duur, maar een het einde van het verhaal heb je wel die tunnel. Een tastbaar resultaat, waar Nederland vele jaren nut van heeft. Die mafia praktijken leveren meer verslaafden en illegalen op, zeker niet van hetzelfde laken een pak.


Wat een nonsens: witte boordern-criminaliteit is hetzelfde als bruine huiden-criminaliteit: het is beide criminaliteit, het mag niet en is nadelig voor anderen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 9 december 2002 @ 11:43:03 #21
7966 eRR_
______________________________
pi_7219394
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:37 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Wat hebben criminelen voor voordelen door in een gemeenteraad te gaan zitten en zich bezig te moeten houden met loszittende stoeptegels en ander lokaal geneuzel?


Heb je het artikel niet gelezen?
the internet makes you stupid
pi_7219443
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een nonsens: witte boordern-criminaliteit is hetzelfde als bruine huiden-criminaliteit: het is beide criminaliteit, het mag niet en is nadelig voor anderen.

V.


Wat een nonsens ...
het gaat niet over "bruine-huiden-criminaliteit" (probeer je zo de discussie een twist te geven?)
Het gaat over drugshandel, huisvesting van illegalen en weet ik veel wat nog meer ...
  maandag 9 december 2002 @ 11:47:03 #23
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7219456
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:46 schreef realist_ik het volgende:

Wat een nonsens ...
het gaat niet over "bruine-huiden-criminaliteit" (probeer je zo de discussie een twist te geven?)
Het gaat over drugshandel, huisvesting van illegalen en weet ik veel wat nog meer ...


corrupte ambtenaren dus...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7219547
turkse maffia heeft niks te maken met grijze wolf...
die media en pers lullen maar allemaal wat..
pi_7219629
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:52 schreef TurkishPlayboy het volgende:
turkse maffia heeft niks te maken met grijze wolf...
die media en pers lullen maar allemaal wat..
dat kan je ook uit het artikel afleiden ...
er staat dat het om andere contacten gaat dan die ivm de grijze wolven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')