abonnement Unibet Coolblue
pi_168532465


Enkele twitteraars, waaronder BNN-presentator Tim Hofman, zijn een beweging gestart om jongeren tussen de 18 en de 25 naar de stembus te krijgen. Onder de noemer Stembus 2017 willen ze de 800.000 jongeren die in maart van dit jaar voor het eerst mogen stemmen, ook echt naar de stembus krijgen. In twee uur tijd hadden ze al 1500 volgers op Twitter en meer dan 300 likes op Facebook.

De initiatiefnemers kregen gelijk veel bijval en al snel was er een grote groep twiterraars gevormd die zich bezig hielden met actie. Ook diverse bn'ers promootte de actie op social media. Onder meer 3FM-dj Michiel Veenstra en vlogster Teske de Schepper riepen hun volgers op de beweging te ondersteunen. Ook uit de politieke hoek werd er positief gereageerd. D66-leider Alexander Pechtold liet aan Hofman weten dat hij gebruik mag maken van zijn campagnebus. VNL-lijsttrekker Jan Roos liet weten ook mee te willen doen.

,,Geef ons een zak geld en we regelen de Stembus. Daarmee rijden we langs MBO/ HBO/ Uni's. We zorgen voor een stemwijzer, uitleg en partijprogramma’s”, daarmee begon de oproep van Stembus 2017.

Jongeren in de categorieën 18-25 en 25-35 jaar hebben al drie verkiezingen op rij een hele lage opkomst vergeleken met andere leeftijdscategorieën. Het viertal wil dat hun generatie zich nu wel laat horen bij de verkiezingen. ,,Onze generatie moet zichzelf een schop onder hun hol geven. We zijn met veel, met genoeg, stem!”

Voorlopig staat er nog niks zwart op wit en is het vooral een poging om iets op touw te zetten. Daarom is het volgens een van de initiatiefnemers op dit moment nog te vroeg om de plannen toe te lichten. ,,Laten we eerst eens iets op papier hebben staan, dan alleen: je ging viral op Twitter.”

Bron

_O_ Top.
pi_168532471
APechtold twitterde op zondag 29-01-2017 om 19:58:13 @debroervanroos ... een zak geld heb ik niet voor je, maar een campagnebus mag je best van ons lenen! reageer retweet
pi_168532489
Kan dan zomaar dat GL en D66 het nog net wat beter gaan doen de komende verkiezingen. Sowieso denk ik wel dat D66 en GL kans maken om deel te nemen aan de coalitie
pi_168532498
Kwam idd wel uit het niets :D Zou fijn zijn als zoveel mogelijk van die 800k jongeren gaan stemmen! :) erg belangrijk
(she/her)
  zondag 29 januari 2017 @ 22:47:30 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168532515
Hier had ik al op gehoopt.
Je wordt als jongere compleet ondergesneeuwd als je niet gaat stemmen, het is noodzaak. Anders grijpen de senioren definitief de macht.
Besef ook dat PVV en SP zich vooral inzetten voor ouderen.
pi_168546906
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:46 schreef ikbenrond het volgende:
Kan dan zomaar dat GL en D66 het nog net wat beter gaan doen de komende verkiezingen. Sowieso denk ik wel dat D66 en GL kans maken om deel te nemen aan de coalitie
D66 probeert jongeren alleen maar te lokken met lozen beloftes zoals gratis OV in het weekend voor studenten. :')
  PR en moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:05:04 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168555067
Tim Hofman _O_ Wel een goed initiatief om zo de jongere generatie wat meer naar de stembussen te loodsen.
Ik ben zelf vanaf m'n 18e altijd en overal wezen stemmen, maar echt geïnvesteerd voel ik me niet in de Nederlandse politiek. Lui zoals Tim Hofman zorgen er wel voor dat dat bruggetje wat verkleind wordt ofzo.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:08:57 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168586140
Het is nu belangrijker dan ooit dat jongeren gaan stemmen,
een überconservatief kabinet ligt op de loer.
Stel je toch eens voor dat PVV het gaat doen met 50+ en de VVD? Dan gaat de nadruk nog meer dan nu op ouderen liggen en de jongeren krijgen de rekening gepresenteerd. Niet alleen financieel maar ook maatschappelijk. De AOW-leeftijd wordt niet meer verhoogd, de ziektekosten worden afgewenteld op de jongeren. In de toekomst wordt niet meer geïnvesteerd.

Kijk alsjeblieft niet alleen naar moslims/integratie bij je stemkeuze. Het is echt maar een heel klein deel van wat er speelt in Nederland. Ouderen stemmen voor zichzelf, dus doe dat als jongere ook. Kijk naar wat jij echt belangrijk vindt.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:12:47 #9
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168586223
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:46 schreef ikbenrond het volgende:
Kan dan zomaar dat GL en D66 het nog net wat beter gaan doen de komende verkiezingen. Sowieso denk ik wel dat D66 en GL kans maken om deel te nemen aan de coalitie
Ja lol net twee partijen die je daar absoluut niet in wilt hebben. GroenLinks al helemaal niet met hun one-issue: het milieu.
Fade to Black
pi_168610654
Maar natuurlijk wel met het oog om links te stemmen.
pi_168610780
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:12 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja lol net twee partijen die je daar absoluut niet in wilt hebben. GroenLinks al helemaal niet met hun one-issue: het milieu.
Multikul. GroenLinks is er uitsluitend op uit om Nederland te islamiseren en Afrikaniseren. GroenLinks is allang geen milieupartij meer.
pi_168610848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Kijk alsjeblieft niet alleen naar moslims/integratie bij je stemkeuze. Het is echt maar een heel klein deel van wat er speelt in Nederland. Ouderen stemmen voor zichzelf, dus doe dat als jongere ook. Kijk naar wat jij echt belangrijk vindt.
Moslims/integratie is het enige noemenswaardige probleem in Nederland (zaken als overbevolking, woningnood, zorgkosten, verloedering, onveiligheid, files, geen cohesie meer, etc.. zijn hiervan het gevolg).
pi_168610987
Aan de ene kant vind ik het een goed initiatief om jongeren naar de stembus te lokken. Uitslagen van verkiezingen kunnen wezenlijk anders uitpakken daardoor. Zo had het Verenigd Koninkrijk nooit voor een brexit gestemd als meer jongeren waren komen opdagen.

Aan de andere kant: als je gaat stemmen, weet dan wel waarop je stemt. Neem de moeite om je in de inhoud te verdiepen, stem niet zomaar wat raak voor een knaak. Kortom: ga niet stemmen omdat het (volgens anderen) zo nodig moet, maar omdat je je hebt verdiept in de materie en omdat je een mening hebt gevormd.
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:22:57 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168616369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Moslims/integratie is het enige noemenswaardige probleem in Nederland (zaken als overbevolking, woningnood, zorgkosten, verloedering, onveiligheid, files, geen cohesie meer, etc.. zijn hiervan het gevolg).
Je zou het bijna gaan geloven als je de kranten leest en tv kijkt ja.

De grap is dat je toegeeft aan de PVV je juist een vijandige repressieve maatschappij krijgt die gebaseerd is op angst. De reden dat we zo'n hekel hebben aan de taliban. Denk na.
pi_168616688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:22 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je zou het bijna gaan geloven als je de kranten leest en tv kijkt ja.

De grap is dat je toegeeft aan de PVV je juist een vijandige repressieve maatschappij krijgt die gebaseerd is op angst. De reden dat we zo'n hekel hebben aan de taliban. Denk na.
Juist niet. De kranten en tv geven aan alles de schuld behalve massa-immigratie.
Fijnstof? Komt door automobilisten, niet door te veel mensen op een te klein stukje grond.
Woningnood? Komt door projectontwikkelaars, niet door te veel mensen op een te klein stukje grond.
Geen sociale cohesie? Komt door Trump en populisme, niet door de systematische afbraak van onze cultuur.

De PVV heeft stevige standpunten die niet allemaal even leuk zijn maar wel heel hard nodig om orde op zaken te stellen. Het is jammer dat het zo ver heeft kunnen komen. Nederland zou smurfenland zijn geweest als de gastarbeiders netjes naar huis waren gegaan en de grenzen gesloten zouden zijn gebleven voor niet-westerlingen. Ik heb ook liever touwtjes uit brievenbussen, maar de realiteit is anders.
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:39:05 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168616756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Juist niet. De kranten en tv geven aan alles de schuld behalve massa-immigratie.
Fijnstof? Komt door automobilisten, niet door te veel mensen op een te klein stukje grond.
Woningnood? Komt door projectontwikkelaars, niet door te veel mensen op een te klein stukje grond.
Geen sociale cohesie? Komt door Trump en populisme, niet door de systematische afbraak van onze cultuur.

De PVV heeft stevige standpunten die niet allemaal even leuk zijn maar wel heel hard nodig om orde op zaken te stellen. Het is jammer dat het zo ver heeft kunnen komen. Nederland zou smurfenland zijn geweest als de gastarbeiders netjes naar huis waren gegaan en de grenzen gesloten zouden zijn gebleven voor niet-westerlingen. Ik heb ook liever touwtjes uit brievenbussen, maar de realiteit is anders.
Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van Nederland. Als ik jou zo hoor lijkt het wel alsof de 3e wereldoorlog is uitgebroken.
Lees dit eens:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a1536628
Het beeld dat Nederlanders van Nederland hebben klopt niet.
pi_168619943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van Nederland. Als ik jou zo hoor lijkt het wel alsof de 3e wereldoorlog is uitgebroken.
Lees dit eens:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a1536628
Het beeld dat Nederlanders van Nederland hebben klopt niet.
NRC is een leugenachtig blaadje. Dat quizje is echt flut. 6% moslims in Nederland is enorm veel. Daarmee is al een kritische grens overschreden. De moslims planten zich als konijnen voort. 50 jaar geleden was het bijna 0%. Met deze groei is in 2050 de helft moslim.

Daarnaast is het percentage moslims nu al dermate hoog dat je overal hoofddoeken ziet, ze eisen gaan stellen en er op steeds meer plekken kerstbomen en paaseieren verdwijnen.

Uit onderzoek is gebleken dat het aantal moslims hooguit 2% kan bedragen om problemen te voorkomen. Zie http://nieuwreligieuspeil.net/node/6703

quote:
Aantal moslims minder dan 2%
De islamistische minderheid laat een vreedzaam beeld zien en is niet bedreigend voor andere burgers.
Dat is de situatie in de VS: aantal moslims 0.6%; Australië: 1.5%; Canada: 1.9%; China: 1.8%.*

Aantal moslims tussen 2% - 5%
Moslims beginnen te werven, onder etnische minderheden, ontevreden groepen, binnen gevangenissen en straatbendes.
Dat is de situatie in: Denemarken, aantal moslims 2%; Duitsland: 3.7%: Spanje: 4%; Thailand: 4.6%.

Aantal moslims boven 5%
Moslims beginnen buitensporige invloed in verhouding tot hun percentuele omvang uit te oefen. Ze zullen aandringen op halal voedsel. Ze oefenen druk uit op supermarkten en uiten bedreigingen als hun eisen niet worden ingewilligd. Ook zullen ze druk uitoefenen om sharia in hun eigen woongebieden in te voeren.
Dat is het geval in: Frankrijk, aantal moslims 8%; Filippijnen: 5%; Zweden: 5%; Zwitserland: 4.3%; Nederland: 5.5%; Trinidad en Tobago: 5.8%.
We hebben een gigantisch probleem. De grenzen moeten onmiddellijk dicht voor alle mensen uit islamitische en Afrikaanse landen.

[ Bericht 13% gewijzigd door JanKorteachternaam op 02-02-2017 18:37:27 ]
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:26:05 #18
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168626156
Jongeren, stop eens met zeuren en ga naar de stembus

Een groep van 850.000 jongeren mag voor het eerst stemmen tijdens de verkiezingen op 15 maart. Jonge Nederlanders zijn al jaren moeilijk naar de stembus te krijgen. Initiatieven om dit te veranderen, moeten we openlijk omarmen.

Een op de drie jonge kiesgerechtigden kwam niet opdagen tijdens de verkiezingen van 2012. Honderdduizenden jonge stemmen gingen zo verloren. Terwijl de verkiezingen zeker ook over hún toekomst gaan. Na het EU-referendum in Groot-Brittannië wees de jonge kiezer boos naar de oudere generaties, die massaal vóór een Brexit hadden gestemd.

De jongeren hadden hun woede beter kunnen richten op generatiegenoten. Bijna 40 procent van de kiesgerechtigden tussen de 18 en de 24 stemde niet. Van de kiezers ouder dan 65 ging 90 procent in de regen naar de stembus.

Zonde dat zo veel jongeren geen gebruik maken van kiesrecht

Verschrikkelijk zonde dat zo veel jongeren weigeren actief mee te doen aan de politiek of gebruik te maken van hun kiesrecht. En dan vervolgens wel zeuren dat het in Den Haag alleen maar over ouderen gaat.

Nogal logisch als je naar de opkomst kijkt. Een initiatief om een einde te maken aan de desinteresse onder jonge generatie, kon maar vanuit één hoek komen: door jongeren, voor jongeren.

Make voting great again

Een groep jonge Nederlanders presenteerde dit weekend Stembus 2017. Met als motto: ‘Make voting great again’. Het doel: zoveel mogelijk jongeren naar de stembus krijgen. Zij verdienen alle lof.

Initiatiefnemer Rutger de Quay zegt, terecht: ‘Jongeren janken heel veel over wat er anders moet, maar vervolgens doen ze er niks aan.’ Volgens een andere betrokkene, Tim Hofman, is het ‘nodig dat onze generatie zichzelf een schop onder de kont geeft’.

Precies. Hop, naar de stembus.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168626189
Tim Hofman. :')
Jongeren laten stemmen. :')
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:29:38 #20
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168626262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Tim Hofman. :')
Jongeren laten stemmen. :')
Wat is er precies erg aan?

Jij bent zelf 17 toch?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168626632
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:29 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat is er precies erg aan?

Jij bent zelf 17 toch?
Jongeren denken meer aan zichzelf en zijn kortzichtig als de pest. Slecht geïnformeerd en niet serieus te nemen qua politiek.

Natuurlijk zijn er wel goed geïnformeerde jongeren maar het overige deel verpest het voor de rest.

En ja ik ben zelf 17.
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:49:29 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168626922
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:41 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Jongeren denken meer aan zichzelf en zijn kortzichtig als de pest. Slecht geïnformeerd en niet serieus te nemen qua politiek.

Natuurlijk zijn er wel goed geïnformeerde jongeren maar het overige deel verpest het voor de rest.

En ja ik ben zelf 17.
Dus je scheert even je eigen leeftijdsgroep over een kam?

Ik denk ook dat deze campagne daar voor is. Veel jongeren zijn slecht geïnformeerd, maar ook daarom stemmen ze niet.

Ik denk ook wel dat het belangrijk is voor alle jongeren om te gaan stemmen, inderdaad mits ze zich goed hebben geïnformeerd. Maar het is vooral ook ónze toekomst, en anders neemt de vergrijzing straks de overhand.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168627340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Dus je scheert even je eigen leeftijdsgroep over een kam?

Ik denk ook dat deze campagne daar voor is. Veel jongeren zijn slecht geïnformeerd, maar ook daarom stemmen ze niet.

Ik denk ook wel dat het belangrijk is voor alle jongeren om te gaan stemmen, inderdaad mits ze zich goed hebben geïnformeerd. Maar het is vooral ook ónze toekomst, en anders neemt de vergrijzing straks de overhand.
Ja dat klopt, ik zou jongeren geen verantwoordelijkheid laten durven te nemen.

Ik vind dan ook dat er een stemexamen moet worden gemaakt voordat je mag gaan stemmen of minimaal een IQ test bij hoort. Als je bijvoorbeeld minimaal havo hebt gehaald mag je stemmen, zonder opleiding mag je niet stemmen.

Dit is dan ook puur omdat het meest achterlijke volk momenteel mag stemmen. Ik heb nogwel meer vertrouwen in jongeren op dat punt.

(BTW dit heeft niks met elitair gedrag ofzo. Als ik er niet aan zou voldoen, jammer dan.)
pi_168647686
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:46 schreef ikbenrond het volgende:
Kan dan zomaar dat GL en D66 het nog net wat beter gaan doen de komende verkiezingen. Sowieso denk ik wel dat D66 en GL kans maken om deel te nemen aan de coalitie
Grootste partij onder jongeren is de PVV.
pi_168647721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is nu belangrijker dan ooit dat jongeren gaan stemmen,
een überconservatief kabinet ligt op de loer.
Stel je toch eens voor dat PVV het gaat doen met 50+ en de VVD? Dan gaat de nadruk nog meer dan nu op ouderen liggen en de jongeren krijgen de rekening gepresenteerd. Niet alleen financieel maar ook maatschappelijk. De AOW-leeftijd wordt niet meer verhoogd, de ziektekosten worden afgewenteld op de jongeren. In de toekomst wordt niet meer geïnvesteerd.

Kijk alsjeblieft niet alleen naar moslims/integratie bij je stemkeuze. Het is echt maar een heel klein deel van wat er speelt in Nederland. Ouderen stemmen voor zichzelf, dus doe dat als jongere ook. Kijk naar wat jij echt belangrijk vindt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 20:59:22 ]
pi_168647744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Multikul. GroenLinks is er uitsluitend op uit om Nederland te islamiseren en Afrikaniseren. GroenLinks is allang geen milieupartij meer.
Heb je ook bronnen voor deze lachwekkende claims? :')
pi_168647878
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Jongeren denken meer aan zichzelf en zijn kortzichtig als de pest. Slecht geïnformeerd en niet serieus te nemen qua politiek.
Dat geldt voor 70% van de bevolking joh :')
pi_168650147
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Heb je ook bronnen voor deze lachwekkende claims? :')
Stemgedrag van GroenLinks in de Tweede Kamer.
De inbreng van Jesse Klaver tijdens de algemene beschouwingen van 2015 en 2016.
pi_168650186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Stemgedrag van GroenLinks in de Tweede Kamer.
De inbreng van Jesse Klaver tijdens de algemene beschouwingen van 2015 en 2016.
Nogal bizarre claim.

Onderbouw hem eens verder.
pi_168650294
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nogal bizarre claim.

Onderbouw hem eens verder.
Kijk zelf naar de debatten. Onderbouw het tegengestelde maar.
pi_168651738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 22:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kijk zelf naar de debatten. Onderbouw het tegengestelde maar.
Die kijk ik en daaruit blijkt geenszins dat jouw bewering juist is.

Beetje jammer ook wel dat je nu vervalt in het 'ontken het tegengestelde maar'-zwaktebod, in plaats van dat je je eigen stelling onderbouwt.
pi_168652276
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 22:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Die kijk ik en daaruit blijkt geenszins dat jouw bewering juist is.

Beetje jammer ook wel dat je nu vervalt in het 'ontken het tegengestelde maar'-zwaktebod, in plaats van dat je je eigen stelling onderbouwt.
Volg de politiek, dan weet je het.
GroenLinkers hebben nog nooit ingestemd met maatregelen om het aantal niet-westerse mensen dat naar Nederland komt te beperken.
pi_168652377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volg de politiek, dan weet je het.
GroenLinkers hebben nog nooit ingestemd met maatregelen om het aantal niet-westerse mensen dat naar Nederland komt te beperken.
Dat is nogal wat anders dan
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
GroenLinks is er uitsluitend op uit om Nederland te islamiseren en Afrikaniseren.
Maar ok :')
pi_168654770
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 23:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat is nogal wat anders dan

[..]

Maar ok :')
De hele wereld binnen laten heeft islamisering en afrikanisering tot gevolg.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 02:58:20 #35
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168655953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 01:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De hele wereld binnen laten heeft islamisering en afrikanisering tot gevolg.
Wat een onzin allemaal man, tering.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168662636
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 02:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat een onzin allemaal man, tering.
Lekker onderbouwd dit.
pi_168663857
Lekker stemmen voor Jezus Klaver ronselen.
pi_168664827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 01:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De hele wereld binnen laten heeft islamisering en afrikanisering tot gevolg.
Daar heeft GL nooit voor gepleit.
pi_168676163
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Daar heeft GL nooit voor gepleit.
Dat hoor. Jesse Klaver wil iedereen binnen laten.
pi_168679128
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Grootste partij onder jongeren is de PVV.
Oh, dat vind ik persoonlijk wel kut. Ik gok zomaar dat dat te maken zou kunnen hebben met de angst- en haatzaaierij die de PVV veelal verspreidt.

Die spelen daar goed op in en men trapt erin. Populisme is gevaarlijk, maar zieltjes winnen doen ze wel goed.

Ik had verder verwacht dat D66 het goed zouden doen onder jongeren. En ik had gelezen dat, volgens mij, de SGP het ook erg netjes doet.
pi_168679134
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Daar heeft GL nooit voor gepleit.
Dit ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd dit.
Hoe kan je iets onderbouwen waarvan totaal geen sprake is? Wie eist bewijst. Dat ben jij dus in deze. Ik vind het nogal een bewering, dus dan zou je met bronnen kunnen komen ook, gis ik zo.

Maar het is onzin verder, dus ja.
pi_168698968
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:32 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dit ja.

[..]

Hoe kan je iets onderbouwen waarvan totaal geen sprake is? Wie eist bewijst. Dat ben jij dus in deze. Ik vind het nogal een bewering, dus dan zou je met bronnen kunnen komen ook, gis ik zo.

Maar het is onzin verder, dus ja.
Inbreng Jesse Klaver algemene beschouwingen. Ze zijn allemaal welkom.
pi_168724752
https://fenixx.org/2016/02/10/klaver-legale-route-vluchtelingen/

Allemaal zijn ze welkom volgens deze smerige landverrader.
  PR en moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 00:38:22 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168726752
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
https://fenixx.org/2016/02/10/klaver-legale-route-vluchtelingen/

Allemaal zijn ze welkom volgens deze smerige landverrader.
Als jij 70 jaar geleden kapotgebombardeerd werd had je ook graag nergens welkom willen zijn in een veilig land? Durf te wedden dat de meerderheid van die vluchtelingen iig hoger opgeleid is dan jij.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_168726904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:26 schreef richolio het volgende:
Jongeren, stop eens met zeuren en ga naar de stembus

Een groep van 850.000 jongeren mag voor het eerst stemmen tijdens de verkiezingen op 15 maart. Jonge Nederlanders zijn al jaren moeilijk naar de stembus te krijgen. Initiatieven om dit te veranderen, moeten we openlijk omarmen.

Een op de drie jonge kiesgerechtigden kwam niet opdagen tijdens de verkiezingen van 2012. Honderdduizenden jonge stemmen gingen zo verloren. Terwijl de verkiezingen zeker ook over hún toekomst gaan. Na het EU-referendum in Groot-Brittannië wees de jonge kiezer boos naar de oudere generaties, die massaal vóór een Brexit hadden gestemd.

De jongeren hadden hun woede beter kunnen richten op generatiegenoten. Bijna 40 procent van de kiesgerechtigden tussen de 18 en de 24 stemde niet. Van de kiezers ouder dan 65 ging 90 procent in de regen naar de stembus.

Zonde dat zo veel jongeren geen gebruik maken van kiesrecht

Verschrikkelijk zonde dat zo veel jongeren weigeren actief mee te doen aan de politiek of gebruik te maken van hun kiesrecht. En dan vervolgens wel zeuren dat het in Den Haag alleen maar over ouderen gaat.

Nogal logisch als je naar de opkomst kijkt. Een initiatief om een einde te maken aan de desinteresse onder jonge generatie, kon maar vanuit één hoek komen: door jongeren, voor jongeren.

Make voting great again

Een groep jonge Nederlanders presenteerde dit weekend Stembus 2017. Met als motto: ‘Make voting great again’. Het doel: zoveel mogelijk jongeren naar de stembus krijgen. Zij verdienen alle lof.

Initiatiefnemer Rutger de Quay zegt, terecht: ‘Jongeren janken heel veel over wat er anders moet, maar vervolgens doen ze er niks aan.’ Volgens een andere betrokkene, Tim Hofman, is het ‘nodig dat onze generatie zichzelf een schop onder de kont geeft’.

Precies. Hop, naar de stembus.
Maar gaat het in Den Haag niet over onderwerpen waar jongeren zich voor interesseren omdat jongeren toch niet stemmen, of gaan jongeren niet stemmen omdat ze in Den Haag niet de problemen die bij jongeren spelen aankaarten?

Verder heb ik al eens gepost dat ik het een mooi initiatief vind, maar ik heb toch liever dat jongeren niet stemmen, dan dat ze zonder zich enigzins in te lezen gaan stemmen omdat het gehypet wordt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168762247
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:31 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik persoonlijk wel kut. Ik gok zomaar dat dat te maken zou kunnen hebben met de angst- en haatzaaierij die de PVV veelal verspreidt.

Die spelen daar goed op in en men trapt erin. Populisme is gevaarlijk, maar zieltjes winnen doen ze wel goed.

Ik had verder verwacht dat D66 het goed zouden doen onder jongeren. En ik had gelezen dat, volgens mij, de SGP het ook erg netjes doet.
D66 heeft wel de grootste jongerenvereniging, gevolgd door de SGP inderdaad. Die laatste niet omdat ze zo groot zijn, maar de achterban veel waarschijnlijker is om lid te worden. Maar de PVV heeft niet eens een jongerenvereniging, dus dat is lastig vergelijken.
pi_168762286
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
https://fenixx.org/2016/02/10/klaver-legale-route-vluchtelingen/

Allemaal zijn ze welkom volgens deze smerige landverrader.
In de door jouw gegeven bron staat nota bene een maximum van een half miljoen vermeld :')
pi_168769583
Leuke video's

haters gaan haten.
pi_168770025
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 18:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

In de door jouw gegeven bron staat nota bene een maximum van een half miljoen vermeld :')
Dat komt neer op oneindig. Een half miljoen Afrikanen hier met 5 kinderen per vrouw en een gemiddeld IQ van 70 is een regelrechte demografische ramp.

Een half miljoen op een inwonertal van 17 miljoen is gigantisch. Binnen 100 jaar zijn Nederlanders minderheid in eigen land. Blanken die in Zuid-Afrika wonen kunnen je precies vertellen wat ons dan te wachten staat.

Er staat ook nog "om te beginnen". Jesse wil dus heel Afrika hier naar toe halen. En die half miljoen zijn nog zonder gezinshereniging, dus het zijn er tenminste 2 miljoen. En volgens levengevaarlijke gek Klaver is "om te beginnen". Hoe duidelijk wil je het hebben?

Vraag aan GroenLinks stemmers: Waarom zou stem je op een partij die Afrikanen naar Nederland wil halen? Wat moeten wij met Afrikanen? Wat voegen Afrikanen toe aan ons land?

[ Bericht 9% gewijzigd door JanKorteachternaam op 08-02-2017 23:43:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')