abonnement Unibet Coolblue
pi_168546509
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit is toch dat project wat ook via SiG gelopen heeft?
https://investeren.sameningeld.nl/project/fenixlofts-2-06
Klopt
pi_168546869
@bleyenburg, you've got mail, ivm hype.
pi_168547470
quote:
En vol.. Ging heel hard voor FnC! Ik zag hem eigenlijk wel zitten..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168547771
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:57 schreef ITrade het volgende:

[..]

En vol.. Ging heel hard voor FnC! Ik zag hem eigenlijk wel zitten..
Was net op tijd nog! :)
Ook op Lendahand die Colombiaanse bloemist en de Keniaanse zonnepanelen meegepakt.
pi_168547935
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:28 schreef Benger het volgende:

[..]

Buiten Nederland is Bondora mijn favoriet, maar dat is omdat het bij mij tot nu toe toevallig goed gaat. Mintos en Twino gaan ook erg lekker.
In Nederland is bij mij Funding Circle favoriet, omdat rente en risico er goed in balans zijn (in ieder geval voor de meer risicovolle leningen, mogelijk wat minder voor de leningen die FnC als minder risicovol beschouwt).
Ik investeer vooral voor het rendement.
Thanks voor het antwoord.
Ik ga ook maar even een account overal maken, voor als er wat moois langs komt :)
pi_168548329
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:16 schreef tommmmmmmh het volgende:

[..]

Thanks voor het antwoord.
Ik ga ook maar even een account overal maken, voor als er wat moois langs komt :)
Bondora gaat via auto-invest, dus je kunt niet kiezen. Ook bij Twino en Mintos is er weinig informatie en kun je auto-invest gebruiken. Zij werken echter vaak met buyback garantie, waardoor je weinig risico loopt, tenzij ze zelf (Twino) of hun lokale partners (Mintos) omvallen. Je kunt ook met heel weinig geld per project instappen (¤ 5 of 10).
  maandag 30 januari 2017 @ 19:24:39 #57
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_168549704
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:35 schreef Beljack het volgende:
Gelijk een nieuwe van Lendahand 6% voor 24 maanden zonnepanelen in Kenia.
Dit is wel een directe lening, dus geen tussenpartner die problemen kan opvangen...

En voor de spreiding nog een Colombiaanse slager 36 maanden voor 4,25%
Ik heb uit de eerste hand gehoord dat het bijzonder lastig is om huishoudens in Kenia maandelijks te laten betalen voor hun solaraankoop. Heeft iets met de cultuur te maken. Wellicht helpt het dat het door locals verkocht wordt, maar ik durf het niet aan.
pi_168550000
@ET: you've got an answer :)
pi_168550139
Ik heb hier lang niet meer gelezen maar heb wat issues bij GVE dus lees maar weer eens mee. Een vishandel failliet en rubbers met handvatten die niet echt willen. De vishandels die ik ken lopen als een trein dus ik vermoed dat de mensen in Oss geen vis lusten, of de ondernemer geen goede ondernemer is.

Heb vandaag ook een mailtje gehad van dat condoom bedrijf. Ik zal zo direct een mail sturen naar GVE erover. Het lijkt me dat het bedrijf onvoldoende middelen heeft. Maar als men nog langer wacht dan blijft er wellicht nog minder geld over dat beschikbaar is voor aflossing. Dus de vraag is waarom men akkoord gegaan is met uitstel en wat ik daar mee opschiet. Het bedrijf reageert eigenlijk nu pas op de verkoopcijfers van 2015. Dan heeft men ook nog eens 9 maanden nodig om een website internationaal te maken??? Wat heeft men dan in 2016 uitgespookt?

Overigens ben ik volledig uit GVE gestapt sinds een geintje vorig jaar met een lening waarbij ik investeerde en nooit een bevestiging kreeg. Na een mail erover naar GVE (nog voordat het project vol zat) werd ik het riet in gestuurd en toen was het project inmiddels vol. Doei doei GVE. Alleen de lopende projecten daar kan ik weinig aan veranderen helaas.

Wat betreft de andere platformen waar hierboven over gesproken is.

Mintos ben ik vorig jaar uitgestapt vanwege een gebrek aan leningen.

Twino daar heb ik onlangs uitgebreid. Ik doe alleen in leningen met korte looptijd en buyback. Ik kijk er zelden naar om.

Omaraha vind ik nog steeds de beste. Je kan daar tegenwoordig ook in gedekte leningen investeren maar daar is nog geen auto-invest mogelijkheid voor.

Bondora daar probeer ik al maanden uit te stappen maar sta op zo'n 20% verlies. De cijfers in Bondora doen je echter anders geloven omdat ze de slechte leningen gewoon met de winst meerekenen. In de praktijk zie je dat geld niet of pas na heel lang weer terug. Ben gelukkig nooit verder dan 1000 euro op het account gekomen, wat voornamelijk kwam door het missen van een optie om Spanje uit de auto invest te schrappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door OOST op 30-01-2017 19:57:10 ]
pi_168550458
Pak hier op aanraden van het forum ook de motorman mee van Collin.
pi_168551282
even vraagje(s).

kan iemand mij nog even kort uitleggen hoe aan te melden voor de mail alert dinges?
en: kan ik ook voor één specifiek platform aanmelden?

bij voorbaat dank
pi_168551668
Zie de eerste post in dit topic :)

Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
pi_168552466
dank u dwarsindeweg
pi_168553398
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:52 schreef UU7 het volgende:

[..]

Ik ben recentelijk ook helemaal uit Twino gestapt. Ik deed alleen in BuyBacks met een looptijd van 1 maand. Naar mijn idee waren de leningen uit Georgie altijd Delayed of Extended. Op het laatst deed ik daarom alleen nog maar in Poolse leningen, maar op een gegeven moment was daarvan ook de helft delayed/extended. Omdat Twino nooit, ondanks aankondiging, uitleg heeft gegeven over het verdienmodel heb ik er altijd een beetje een naar gevoel bij gehouden. Ik heb daarom de auto-invest stop gezet en na een paar dagen al mijn geld van Twino gehaald. Ze hebben overigens wel netjes binnen 2 dagen uitbetaald. Ik heb in een half jaar tijd netto 5% rendement gehaald.

Ik ben van plan het geld nu in Mintos te pompen, waar ik al in carloans zit met een LTV van onder de 60%. Recentelijk heb ik daar een geval gehad die niet meer betaalde en dat is keurig opgelost (de lener heeft met een nieuwe, hogere, carloan zijn oude lening direct helemaal afbetaald, ik zit niet in de nieuwe lening).
Mja, ik heb nog een 12-maander staan waar volgens mij nog tien termijnen van moeten binnenkomen. Tot die tijd laat ik de boel wel staan, maar ik haal het daarna inderdaad ook weg. Heb ik waarschijnlijk iets van 10% gepakt en dan is het geintje wel weer leuk geweest. Het is me allemaal net iets te shady. Overigens laat ik Mintos ook aan me voorbij gaan; ik ga het meer op platforms uit NL houden. En verder ook het geld deels in stenen stoppen. Dan maar iets minder rendement; zekerheid is ook wat waard. En de lagere maandlasten kan ik dan over een tijdje alsnog herinvesteren.
Schip ahoy!
pi_168554017
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:15 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, ik heb nog een 12-maander staan waar volgens mij nog tien termijnen van moeten binnenkomen. Tot die tijd laat ik de boel wel staan, maar ik haal het daarna inderdaad ook weg. Heb ik waarschijnlijk iets van 10% gepakt en dan is het geintje wel weer leuk geweest. Het is me allemaal net iets te shady. Overigens laat ik Mintos ook aan me voorbij gaan; ik ga het meer op platforms uit NL houden. En verder ook het geld deels in stenen stoppen. Dan maar iets minder rendement; zekerheid is ook wat waard. En de lagere maandlasten kan ik dan over een tijdje alsnog herinvesteren.
Waarom is het shady? Ik ben toch best onder de indruk van Mintos en Twino. Ze hebben de zaakjes toch aardig voor elkaar. In NL worden junk leningen gewoon tegen 8% weggezet. Daar gaan grotere problemen van komen dan dit soort p2p leningen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168554153
Omdat je maar weinig zicht hebt op wat er achter de schermen gebeurt. Met al die vertragingen moet het verdienmodel toch aardig onder druk staan. Als wij al 12% krijgen, wat moet de lener dan wel niet betalen om de vaste kosten van Twino te dekken, inclusief de defaults? Ik denk rond de 30%. Ik betwijfel hoe lang dat goed gaat, plus het is toch ook niet helemaal kies. Mensen die dat soort rentepercentages accepteren moeten eigenlijk helemaal geen lening krijgen.
Schip ahoy!
pi_168555050
Trustbuddy uit Zweden anyone? Het kan zomaar gebeuren, zelfs bij een beursgenoteerd bedrijf. Dat had ik voor het faillissement toch boven Mintos of bondorra gekozen als ik had moeten kiezen.
pi_168555201
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:24 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

Ik heb uit de eerste hand gehoord dat het bijzonder lastig is om huishoudens in Kenia maandelijks te laten betalen voor hun solaraankoop. Heeft iets met de cultuur te maken. Wellicht helpt het dat het door locals verkocht wordt, maar ik durf het niet aan.
Toevallig ervaring opgedaan via een project via symbid?

Ik iig wel en mijn advies is derhalve dat je niet in deze business moet stappen wil je een goed rendement halen. Hoewel ik graag ergens met een frisse blik instap werden bij mij veel vooroordelen mbt zaken doen in kenia bevestigd o.a. met betrekking tot corruptie.
pi_168555615
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:50 schreef quepos het volgende:
Pak hier op aanraden van het forum ook de motorman mee van Collin.
Hallo, kan het zijn dat je hier nieuw bent? Je naam komt mij nog niet bekend voor maar misschien heb ik het over het hoofd gezien. Als ik het wel goed heb, welkom hier.
Misschien kun je je even voorstellen en vertellen wat globaal je ervaringen zijn mbt crowdfunding.

Overigens heeft hier niemand aangeraden om de motorman mee te nemen. Die uiteindelijke afweging en keuze moet je natuurlijk volledig zelf maken.
pi_168555650
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Omdat je maar weinig zicht hebt op wat er achter de schermen gebeurt. Met al die vertragingen moet het verdienmodel toch aardig onder druk staan. Als wij al 12% krijgen, wat moet de lener dan wel niet betalen om de vaste kosten van Twino te dekken, inclusief de defaults? Ik denk rond de 30%. Ik betwijfel hoe lang dat goed gaat, plus het is toch ook niet helemaal kies. Mensen die dat soort rentepercentages accepteren moeten eigenlijk helemaal geen lening krijgen.
ben het met je eens. Zit voor een klein bedrag in Bondora en bouw dat af. Ook Twino wil ik vervolgens gaan afbouwen.

Mintos vind ik een wat ander verhaal. Verleg de focus daar richting hypotheken en secured car loans.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168556918
De lijst met defaults in de openingspost is zo lang dat ik hem door de kleine lettertjes werkelijk niet meer gelezen krijg. Enfin, de bakker van KOM bakt de investeerders een poets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168559547
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hallo, kan het zijn dat je hier nieuw bent? Je naam komt mij nog niet bekend voor maar misschien heb ik het over het hoofd gezien. Als ik het wel goed heb, welkom hier.
Misschien kun je je even voorstellen en vertellen wat globaal je ervaringen zijn mbt crowdfunding.

Overigens heeft hier niemand aangeraden om de motorman mee te nemen. Die uiteindelijke afweging en keuze moet je natuurlijk volledig zelf maken.
Hoi,

heb inmiddels 10 projectjes bij CCF. Middels dit forum ben je de drukte op het platform mooi voor, mijn dank daarvoor. De laatste tijd trouwens weinig geinvesteerd in crowdfunding, laatste is alweer van een half jaar geleden en nu dan de motorman. Voor de rest beleg ik ook in wat langdurige obligaties van bedrijven.
pi_168559667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 02:54 schreef quepos het volgende:

[..]

Hoi,

heb inmiddels 10 projectjes bij CCF. Middels dit forum ben je de drukte op het platform mooi voor, mijn dank daarvoor. De laatste tijd trouwens weinig geinvesteerd in crowdfunding, laatste is alweer van een half jaar geleden en nu dan de motorman. Voor de rest beleg ik ook in wat langdurige obligaties van bedrijven.
Oké, nou dan heb je een leuke start gemaakt.
Nogmaals welkom.
pi_168559676
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:09 schreef Groepfunder het volgende:
De lijst met defaults in de openingspost is zo lang dat ik hem door de kleine lettertjes werkelijk niet meer gelezen krijg. Enfin, de bakker van KOM bakt de investeerders een poets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de lijst via een pc bekijkt kun je hem vergroten, via mijn mobiel lukt het mij inderdaad ook niet.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:35:14 #75
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_168559814
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:10 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Toevallig ervaring opgedaan via een project via symbid?

Ik iig wel en mijn advies is derhalve dat je niet in deze business moet stappen wil je een goed rendement halen. Hoewel ik graag ergens met een frisse blik instap werden bij mij veel vooroordelen mbt zaken doen in kenia bevestigd o.a. met betrekking tot corruptie.
Nee, ik sprak een tijd geleden een Nederlander met een soort gelijk veel kleiner project. Hij had veel moeite de gelden terug te halen. Het dagelijks leven in ruraal gebied is anders dan in NL en men is gewoon niet zo bezig met het feit dat er ook nog terugbetaald moet worden (zijn woorden)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')