abonnement Unibet Coolblue
pi_168531848


De JOVD (Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie) is een liberale politieke jongerenorganisatie en bestaat al sinds 1949. Sinds het jaar 2000 zijn ze officieel gelieerd aan de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). In politiek opzicht is de JOVD echter volledig onafhankelijk, wat betekent dat ze hun eigen standpunten mogen bepalen. Zo is de JOVD bijvoorbeeld voor de legalisering van softdrugs, in tegenstelling tot de VVD.

Politieke standpunten
https://www.jovd.nl/standpunten


Word actief!
Meld je hier aan bij de JOVD: https://www.jovd.nl/word-jovder
[/quote]
(she/her)
pi_168544931
Wat is ongeveer de leeftijd van leden? Ik zou opzich wel lid willen worden van een politieke jongeren organisatie, maar ben nog maar 17. Is dat niet nog een beetje te jong?
pi_168544988
:')
D66 _O_
pi_168545002
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:04 schreef wielrennerdt het volgende:
Wat is ongeveer de leeftijd van leden? Ik zou opzich wel lid willen worden van een politieke jongeren organisatie, maar ben nog maar 17. Is dat niet nog een beetje te jong?
En wat heb je aan deze onzin? :')
pi_168545028
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:06 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

En wat heb je aan deze onzin? :')
ja niks maar 't lijkt me wel leuk op zich. Gewoon met wat mensen praten over politiek en nieuwe mensen leren kennen.
pi_168545043
Als jongere of als student JOVD lid worden. :')

Dan ben je echt een omhooggevallen koorbal met bijzonder weinig levenservaring die desondanks de wijsheid in pacht denkt te hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  PR en moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:11:13 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168555218
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:04 schreef wielrennerdt het volgende:
Wat is ongeveer de leeftijd van leden? Ik zou opzich wel lid willen worden van een politieke jongeren organisatie, maar ben nog maar 17. Is dat niet nog een beetje te jong?
Nee hoor, er zijn best veel 17-jarigen die lid zijn van zo'n organisatie :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_168778143
4 februari: JOVD Utrecht: blowverbod gaat overlast niet oplossen

quote:
De JOVD Utrecht, de jongerenorganisatioe van de VVD, noemt het blowverbod dat VVD-wethouder Jan van Zanen op bepaalde plekken in de stad wil instellen ‘symboolpolitiek’. JOVD-voorzitter Jos Loock: ,,Ik begrijp niet hoe een blowverbod de vermeende overlast oplost, daarnaast resulteert dit alleen maar in onnodige wet- en regelgeving.”

De JOVD wijst op de al bestaande maatregelen om overlast en verstoring op straat tegen te gaan. De Algemene Plaatselijke Verordening stelt het verstoren van de openbare orde op zichzelf al strafbaar, aldus de JOVD. De politie heeft in zulke gevallen al toestemming om ordeverstoorders aan te houden. Daarnaast zijn de liberale jongeren van mening dat het handhaven van een zogenoemd blowverbod ondoenlijk is. ,,Als de overlast niet opgelost kan worden met bestaande beleidsinstrumenten, hoe wil de gemeente dan in hemelsnaam een blowverbod gaan handhaven?”

De JOVD Utrecht vindt dat de gemeente zich maar eens moet gaan bezighouden met het handhaven van de huidige wet- en regelgeving in plaats van geld te verspillen aan onnodige bureaucratie.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')