abonnement Unibet Coolblue
pi_168537460
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

De hele ellende omtrent de inadequate compensatie is in nieuws- en actualiteitenprogramma's al wel uitgebreid aan bod gekomen. Natuurlijk zul je met dit programma een iets andere doelgroep aanspreken, maar ik zie het niet direct een heel groot effect hebben.
Ik krijg nu ook het gevoel dat het Calimero-effect bij de Groningers nu overheerst. Als iets nu tegenzit (met huizenprijzen, leegloop en economie), dan wordt het maar op de bodemdaling gegooid.

Maar in de jaren hiervoor hebben de Groningers zelf hun landschap op een Sovjet-wijze vernietigd door hun grote economische grootheidswaanzin (Eemshaven en Blauwe Stad)
Er is mijn inziens geen enkele andere provincie in Nederland, die hun eigen leefgebied zo gemakkelijk hebben verkwanseld door in de vaart der volkeren mee te willen doen.
pi_168537478
Heerlijk scherp programma.
pi_168537520
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar dit programma kan dan wel weer meer begrip kweken voor de situatie in Groningen.

Voor mij ook wel een eye-openener dat maar 10% van het beschikbare schade-geld echt bij de mensen/huizen terecht komt.
Die 10% lijkt mij een nepfeit. Lubach kon gisteren dit zelf ook niet staven met bewijs.
pi_168537524
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar dit programma kan dan wel weer meer begrip kweken voor de situatie in Groningen.

Voor mij ook wel een eye-openener dat maar 10% van het beschikbare schade-geld echt bij de mensen/huizen terecht komt.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat Lubach heel bewust uitgerekend NU dit item over het gas heeft gebracht. Dankzij het succes van het Trump-filmpje was wel te voorzien dat het programma extra kijkers zou trekken. Lubach is opgegroeid in Groningen, dus het onderwerp gaat hem na aan het hart. We zitten ook nog eens vlak voor de verkiezingen. Een betere timing was niet denkbaar.

Wat de hier gevoerde discussie betreft: natuurlijk kun je als land niet het gas wegroven en vervolgens de regio met de gebakken peren laten zitten. Alle schade moet worden hersteld of vergoed en er mag wel eens wat extra geld in de regio worden gepompt, als een soort compensatie voor jarenlange achterstelling.
  Trouwste user 2022 maandag 30 januari 2017 @ 10:12:07 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_168537555


:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168537578
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik krijg nu ook het gevoel dat het Calimero-effect bij de Groningers nu overheerst. Als iets nu tegenzit (met huizenprijzen, leegloop en economie), dan wordt het maar op de bodemdaling gegooid.

Maar in de jaren hiervoor hebben de Groningers zelf hun landschap op een Sovjet-wijze vernietigd door hun grote economische grootheidswaanzin (Eemshaven en Blauwe Stad)
Er is mijn inziens geen enkele andere provincie in Nederland, die hun eigen leefgebied zo gemakkelijk hebben verkwanseld door in de vaart der volkeren mee te willen doen.
Vreemd, dat is toch niet echt waar het hier om gaat. Het gaat om de vraag in welke mate de NAM aansprakelijk is voor de schade. Het is gewoon de standaardrealiteit van het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde waar men mee geconfronteerd wordt. Het is niet in het belang van de aandeelhouders om inwoners van aardbevingsgebieden adequaat te compenseren, dus het handelen van de NAM is erop gericht om die kostenpost zo laag mogelijk te houden. Vrij gangbaar handelen, dat zag je ook bij de olieramp in de golf van Mexico bijvoorbeeld. Daar zou de (nationale) verheid in kunnen stappen, maar ook die heeft een aanmerkelijk financieel belang.

Het lijkt me verder niet zo zinvol om 'de Groningers' als geheel van zaken te betichten en derhalve de problemen van individuen in aarbevingsgebieden af te serveren omwille van het handelen van 'de Groningers'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168537655
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik krijg nu ook het gevoel dat het Calimero-effect bij de Groningers nu overheerst. Als iets nu tegenzit (met huizenprijzen, leegloop en economie), dan wordt het maar op de bodemdaling gegooid.
De huizenprijzen zijn dan ook direct gerelateerd aan de aardbevingen dus zo vreemd is het niet.

En hoe ben je Calimero als 1% van de totale aardgasbaten ten bate komen van het hele noorden (niet eens alleen Groningen) en je teveel moeite moet doen om schade die direct te relateren is aan de winning van aardgas terug te krijgen?

In een normaal land met vrije markt was Groningen nu de rijkste provincie van Nederland geweest en mochten ze in Holland watertrappelen (bewuste overdrijving) om het hoofd boven water te houden. (Helaas heeft Nederland de gewoonte om wetten die ingesteld zijn door overheersers te behouden als ze goed uitpakken voor de overheid, kunnen ze in Limburg ook over meepraten)

quote:
Maar in de jaren hiervoor hebben de Groningers zelf hun landschap op een Sovjet-wijze vernietigd door hun grote economische grootheidswaanzin (Eemshaven en Blauwe Stad)
Er is mijn inziens geen enkele andere provincie in Nederland, die hun eigen leefgebied zo gemakkelijk hebben verkwanseld door in de vaart der volkeren mee te willen doen.
Hoe kom je bij die onzin? Dek je nu werkelijk dat de provincie of de inwoners enige zeggenschap destijds hadden over hoe de staat het gas verkwanselde?

En verdiep je eens in de Eemshaven, het was een puinhoop toen de overheid er bovenop zat en op Sovjet achtige wijze de economie probeerde te leiden maar tegenwoordig is het een prima economische motor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2017 10:22:26 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:30:51 #58
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_168566556
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jazeker. Er wordt te weinig gelachen. Er is zoveel kommer en kwel. Dit hebben we nodig.
Plus dat hij dingen aankaart die aangekaart moeten worden.
Heej lijkt wel een Steurisme
De mensen zijn gek geworden
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:35:23 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168567819
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:30 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Heej lijkt wel een Steurisme
hehe vandaag op mijn werk ook nog wat steurismes opgevangen :)

"the importantance of impactfull impact" vond ik wel een mooie :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_168567975
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:30 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Heej lijkt wel een Steurisme
Niet helemaal. Men vergelijkt in bovenstaande citaat namelijk hoe het is met hoe het zou moeten zijn. Dat is wat anders dan claimen dat er is gebeurd wat er is gebeurd.
Het is meer een soort pseudosteurisme dus. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168567993
Gas-item duurde te lang, maar goede aflevering :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:18:29 #62
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_168571309
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:43 schreef Norrage het volgende:
Gas-item duurde te lang, maar goede aflevering :Y
Eensch! Wel heerlijk dat het laatste item niet meer aanwezig was, met dat greenscreen. Dat vind ik altijd wel zo kut.
pi_168582466
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_168583324
quote:
:D

Wel Gerri Eickhof en Lee Towers eruit geknipt. :( :P
  Trouwste user 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 08:33:03 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_168583772
Geweldig :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168584103
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 07:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:D

Wel Gerri Eickhof en Lee Towers eruit geknipt. :( :P
Willem van Oranje ook... - een imposant rijtje zo.

Verder een leuk filmpje, al voorzie ik alvast dat de reactie op een zekere kindervriend weer gretig door het anti-kamp zal worden aangegrepen...
pi_168591342
quote:
haha als je daar inzit ben je wel officieel viral gegaan :D
nee, jij dan!
pi_168592919
Alleen jammer dat die kinderen nu denken dat 'the wall' Neeltje Jans hetzelfde is als de afsluitdijk.
Somebody that I used to know
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:06:09 #69
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_168593073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:01 schreef Postbus100 het volgende:
Alleen jammer dat die kinderen nu denken dat 'the wall' Neeltje Jans hetzelfde is als de afsluitdijk.
Huh, waar zie jij Neeltje Jans?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_168593162
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Huh, waar zie jij Neeltje Jans?
2:03 in het tienerfilmpje. Dat is toch geen afsluitdijk?
Somebody that I used to know
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:39:08 #71
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_168593864
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

2:03 in het tienerfilmpje. Dat is toch geen afsluitdijk?
Jawel, dat zijn de sluizen van de afsluitdijk :Y
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 16:49:25 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168594118
Het is ook geen wonder dat amerikanen dat leuk vinden omdat het natuurlijk best wel een kruiperig filmpje is...soort van please make us second... grappig maar wel een underdog filmpje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_168595258
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:39 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jawel, dat zijn de sluizen van de afsluitdijk :Y
Ow :@
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 10:08:03 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168609932
:o https://petitions.whiteho(...)se-they-requested-it

_O_ _O_ _O_

Er is een petitie op de website van het witte huis om nederland second te maken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_168609967
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
:o https://petitions.whiteho(...)se-they-requested-it

_O_ _O_ _O_

Er is een petitie op de website van het witte huis om nederland second te maken :D
Spuit 11 _O- _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')