abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2017 @ 21:05:18 #1
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_168529043
Ik zit een beetje met dit vraagstukje... ik word namelijk gek van de wispelturigheid van mijn vriendin. Vrienden zeggen dan: "Ja dat hebben alle vrouwen een beetje, daar moet je gewoon tegen kunnen", maar daar neem ik dus geen genoegen mee.

Hoe hou ik onze relatie gezellig en een vriendin, die nooit weet wat ze wilt, ook aantrekkelijk. Psychologie-talentjes aanwezig?
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  zondag 29 januari 2017 @ 21:09:26 #2
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_168529267
Minder geven. Des te meer ze naar je toe trekken. Als jij lief bent, doen ze kut. Doe jij kut, doen ze lief.

Meestal sta ik in het begin gewoon op m'n strepen, laat in ieder geval niet over je heen lopen. Dan word je vanzelf een mak lammetje. Lekker je ballen tonen.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  zondag 29 januari 2017 @ 21:10:11 #3
451005 Grems
Clown World
pi_168529308
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:09 schreef Lindgren. het volgende:
Minder geven. Des te meer ze naar je toe trekken. Als jij lief bent, doen ze kut. Doe jij kut, doen ze lief.

Meestal sta ik in het begin gewoon op m'n strepen, laat in ieder geval niet over je heen lopen. Dan word je vanzelf een mak lammetje. Lekker je ballen tonen.
pi_168529342
Ik hou het nog heel netjes en zonder hardop te lachen zeg ik.

Je moet mensen niet willen veranderen, je zal in het begin van de relatie al haar wispelturigheid hebben ervaren.
Kan je niet naderhand lopen klagen en proberen dat te veranderen.

Vrouwen en wispelteurigheid.. Tsja.
Wat denk je er zelf van.
Hell To The Liars
  zondag 29 januari 2017 @ 21:13:54 #5
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_168529477
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:10 schreef Droopie het volgende:

Vrouwen en wispelteurigheid.. Tsja.
Wat denk je er zelf van.
Ik wil er zelf ook zo luchtig mogelijk over doen, maar ik heb iets graag in eigen hand. Zo denk (hoop) ik dat het in dit geval ook mogelijk moet zijn.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_168530747
Zó wispelturig.
pindazakje
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 22:06:39 #7
460494 naoomx
pi_168531338
Als wispelturige vrouw (of meisje, ligt aan hoe je een 18-jarige ziet :P) zeg ik je dat mijn eigen wispelturigheid me behoorlijk dwars zit. Het is echter wel hoe ik ben: welke keuze ik ook maak, ik twijfel altijd & heb altijd ergens toch een beetje spijt.
Dat neemt echter niet weg dat ik nog steeds wel keuzes kan maken, al gaat me dit moeilijker & minder natuurlijk af dan wat besluitvollere mensen.

Ik zou zeggen, probeer de wispelturigheid van je vriendin op de meeste vlakken te accepteren. Dwing haar echter om een keuze te maken op een moment van een belangrijk besluit die jou ook aangaat, bijvoorbeeld of ze de volgende stap wilt nemen in jullie relatie. Herinner haar op dit soort momenten aan dat alles voor- en nadelen heeft, dat je nooit zeker weet of een beslissing juist is of niet, dat wispelturige mensen zoals zijzelf nou eenmaal altijd een beetje spijt krijgen etc, maar dat je zonder keuzes te maken geen stap verder komt. En een foute stap maken is nog altijd beter dan geen enkele stap zetten.
Probeer hiernaast een beetje een rolmodel voor haar te zijn misschien door zelf wel duidelijke beslissingen te nemen enzo. En om de wispulturigheid van je vriendin makkelijker te accepteren, kun je misschien denken aan de voordelen hiervan (waarschijnlijk heeft je vriendin bvb een hele creatieve manier van denken die vele verschillende invalshoeken belicht).
  zondag 29 januari 2017 @ 22:15:53 #8
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_168531636
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:06 schreef naoomx het volgende:
Als wispelturige vrouw (of meisje, ligt aan hoe je een 18-jarige ziet :P) zeg ik je dat mijn eigen wispelturigheid me behoorlijk dwars zit. Het is echter wel hoe ik ben: welke keuze ik ook maak, ik twijfel altijd & heb altijd ergens toch een beetje spijt.
Dat neemt echter niet weg dat ik nog steeds wel keuzes kan maken, al gaat me dit moeilijker & minder natuurlijk af dan wat besluitvollere mensen.

Ik zou zeggen, probeer de wispelturigheid van je vriendin op de meeste vlakken te accepteren. Dwing haar echter om een keuze te maken op een moment van een belangrijk besluit die jou ook aangaat, bijvoorbeeld of ze de volgende stap wilt nemen in jullie relatie. Herinner haar op dit soort momenten aan dat alles voor- en nadelen heeft, dat je nooit zeker weet of een beslissing juist is of niet, dat wispelturige mensen zoals zijzelf nou eenmaal altijd een beetje spijt krijgen etc, maar dat je zonder keuzes te maken geen stap verder komt. En een foute stap maken is nog altijd beter dan geen enkele stap zetten.
Probeer hiernaast een beetje een rolmodel voor haar te zijn misschien door zelf wel duidelijke beslissingen te nemen enzo. En om de wispulturigheid van je vriendin makkelijker te accepteren, kun je misschien denken aan de voordelen hiervan (waarschijnlijk heeft je vriendin bvb een hele creatieve manier van denken die vele verschillende invalshoeken belicht).
Poeh, je bent spot-on wat betreft mijn vriendin. Het gaat inderdaad stroever als ik zelf ook vaag ben in wat ik wil. Thnx! Hier kan ik tenminste wat mee.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  Meest relativerende user 2022 zondag 29 januari 2017 @ 22:18:07 #9
357044 Budapestenaar
pi_168531708
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:09 schreef Lindgren. het volgende:
Minder geven. Des te meer ze naar je toe trekken. Als jij lief bent, doen ze kut. Doe jij kut, doen ze lief.

Meestal sta ik in het begin gewoon op m'n strepen, laat in ieder geval niet over je heen lopen. Dan word je vanzelf een mak lammetje. Lekker je ballen tonen.
Dit. Niet.

Goedkope trucjes moet je achterwege laten in een relatie. Gewoon niet doen. Je vriendin heeft het recht om haar eigen fouten te maken. Praat erover en geef aan waar jouw grenzen liggen.
pi_168533188
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:05 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik zit een beetje met dit vraagstukje... ik word namelijk gek van de wispelturigheid van mijn vriendin. Vrienden zeggen dan: "Ja dat hebben alle vrouwen een beetje, daar moet je gewoon tegen kunnen", maar daar neem ik dus geen genoegen mee.

Hoe hou ik onze relatie gezellig en een vriendin, die nooit weet wat ze wilt, ook aantrekkelijk. Psychologie-talentjes aanwezig?
Je kunt het ook omdraaien. Ben je niet te veel vastgeroest in een bepaald patroon? Zeker als je jong bent is er niet zo veel echt mis met een beetje wispelturigheid. Naarmate je ouder wordt wordt dat vanzelf minder.
pi_168533226
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dit. Niet.

Goedkope trucjes moet je achterwege laten in een relatie. Gewoon niet doen. Je vriendin heeft het recht om haar eigen fouten te maken. Praat erover en geef aan waar jouw grenzen liggen.
Ja, het is ergens wel een truuk, maar toch werkt het wel degelijk zo tussen mensen, helaas.

Als er een onbalans is in een relatie zie je vaak dat de onderliggende partij steeds meer gaat 'geven' om de ander tevreden te stellen. Echter dat heeft bijna altijd een aafrechts effect. Door dat gedrag verliest de ander namelijk nog meer zijn interesse (en gaat meer nemen en eisen).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_168533524
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, het is ergens wel een truuk, maar toch werkt het wel degelijk zo tussen mensen, helaas.

Als er een onbalans is in een relatie zie je vaak dat de onderliggende partij steeds meer gaat 'geven' om de ander tevreden te stellen. Echter dat heeft bijna altijd een aafrechts effect. Door dat gedrag verliest de ander namelijk nog meer zijn interesse (en gaat meer nemen en eisen).
In langdurige relaties is het vooral handig als je jezelf gewoon bent, in plaats van vage trucjes toe te passen die niet bij je persoon horen.

Uiteindelijk gedraag je je toch weer als je eigen ik, en pas je je aan aan elkaar. Zij iets sneller tot keuzes komen (wispelturigheid vermindert vaak sws wel naarmate een meid een vrouw wordt, minder tijd heeft wispelturig te zijn en bepaalde keuzes belangrijker worden), hij ietsje minder standvastig daar in.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 23:24:21 ]
  Meest relativerende user 2022 maandag 30 januari 2017 @ 07:26:54 #13
357044 Budapestenaar
pi_168536119
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, het is ergens wel een truuk, maar toch werkt het wel degelijk zo tussen mensen, helaas.

Als er een onbalans is in een relatie zie je vaak dat de onderliggende partij steeds meer gaat 'geven' om de ander tevreden te stellen. Echter dat heeft bijna altijd een aafrechts effect. Door dat gedrag verliest de ander namelijk nog meer zijn interesse (en gaat meer nemen en eisen).
Van manipuleren is nog nooit een relatie beter geworden. Probeer het eens met praten. Geef je partner inzicht in hoe jij je voelt. Als ze om je geeft, doet ze er iets mee. En andersom.
pi_168536157
Gewoon een keuze geven en dan klaar, is niet zo moeilijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')