abonnement Unibet Coolblue
pi_168615453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:29 schreef Hilzillah het volgende:
Gelukkig Cass! Fingers crossed voor over 2 weken O+

Ik zit nu dus alle Nederlandse songteksten door te spitten of er daar iets moois tussen staat :')
Ik heb als 'Hoi baby' quote. Hoi lief, wat ben je mooi.
Ken je dit gedicht? http://members.home.nl/dichtkunst/dolfjansen-3.htm
pi_168616004
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:50 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

En toen proestte ik mn drinken over mn kind heen die vredig lag te drinken aan de borst en me toen erg verstoord aankeek :')
Daar doe ik het voor O+ :D
pi_168616101
Messina Beterschap.
Flav, zomerbaby's <3
Marel, geniet van je chill dag.

geboortekaartjes. Moet ik gaan regelen over 7 weken word ik ingeleid. Vind het alleen zo duur...

Vandaag groei echo gehad, buikje net iets onder het gemiddelde maar verder perfect. Ze hadden mijn beval verslag opgevraagd in Maastricht en die bleken een vaginale bevalling af raden als deze baby ook groot werd geschat.

Wel nog een discussie met de vereegkundige tijdens de uitleg over de bevalling want ze begon over ctg e elektrodes ik gaf aan niet de hele tijd aan die banden te willen waarop ze zei dat dat niet nodig was ivm elektrodes dus ik riep dat ik dat niet wilde zolang er geen rede voor was en baby het goed deed. Maar ik geen keus want het is protocol bij een medische bevalling en het werd maar op de haartjes geplakt. Dat ord nog een discussie.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:22:03 #229
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_168616335
Hier onze 20 weken echo vandaag gehad, blijft prachtig om alles te zien en gelukkig was alles in orde. :)

En we krijgen een jongetje. :D
pi_168616702
Ze kunnen je niets verplichten Sam. En een elektrode wordt toch niet geplakt? Dat is toch een mini schroefje? *Slingert Google aan

Lastpost, wat fijn dat alles goed was, leuk, een jongetje!
pi_168616832
Zo'n elektrode word inderdaad geplaatst in de schedel van het kindje. Met een spiraaltje of een veertje. Maar Sam ze kunnen je niks verplichten als het niet nodig is bij je situatie.


Lastpost een jongetje *O*
pi_168616982
Google zegt dat schroefje een iets te heftige benaming is voor wat het daadwerkelijk is. Maar laat je goed voorlichten zodat je een geïnformeerde beslissing kan maken. En zelfs als het wel nodig is kunnen ze je het nog niet verplichten (of dat verstandig is is een tweede natuurlijk :D )
pi_168617793
Fijn Lastpost!

Ons bedverhoogdilemma is opgelost. *O*
Schoonmoeder had google aangeslingerd en kwam eerst weer met de suggestie van bedverhogers, dat wordt 'm echt niet want instabiel. Maar blijkbaar is er ook een medisch bed (elektrisch verstelbaar in hoogte), destijds gekocht voor mans opa dat we mogen lenen.

Bed is nieuw gekocht en maar twee jaar gebruikt. ^O^
pi_168618131
Fijn Cygne!
  donderdag 2 februari 2017 @ 16:43:00 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168618192
'Op de haartjes geplakt' is het mooier voordoen dan het is, maar 'in de schedel geplaatst' is het andere uiterste hoor! Gelukkig zit er nog een laagje huid tussen waar ze het inderdaad in bevestigen.

En inderdaad, je moet niks, maar als zij het protocollair gewend zijn is het wel goed daar vantevoren over verder te praten, Sam. Ik zou die discussie niet graag pas op het moment zelf voeren. En ik zou proberen vantevoren te bedenken wat je belangrijk vindt: geen banden om je buik? Niet aan snoeren? Bewegingsvrijheid? Geen continue registratie? Het is allemaal net weer iets anders, en het is fijn te weten waar je eigen gevoel en grenzen over gaan. 'Zolang het niet nodig is' is voor hen makkelijk te weerleggen: zij willen registreren om te weten of het goed gaat...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 2 februari 2017 @ 16:43:30 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168618202
Ik ben trouwens ook ontslagen bij Moeders voor moeders! Wat een heerlijkheid!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168618300
Mooi verwoord Lemijn
pi_168618422
quote:
Mijn hormonen wat doe je!! :'(
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:03:01 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168618612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:43 schreef Lemijn het volgende:
'Op de haartjes geplakt' is het mooier voordoen dan het is, maar 'in de schedel geplaatst' is het andere uiterste hoor! Gelukkig zit er nog een laagje huid tussen waar ze het inderdaad in bevestigen.

En inderdaad, je moet niks, maar als zij het protocollair gewend zijn is het wel goed daar vantevoren over verder te praten, Sam. Ik zou die discussie niet graag pas op het moment zelf voeren. En ik zou proberen vantevoren te bedenken wat je belangrijk vindt: geen banden om je buik? Niet aan snoeren? Bewegingsvrijheid? Geen continue registratie? Het is allemaal net weer iets anders, en het is fijn te weten waar je eigen gevoel en grenzen over gaan. 'Zolang het niet nodig is' is voor hen makkelijk te weerleggen: zij willen registreren om te weten of het goed gaat...
Het is misschien wel goed te weten waar het over gaat; foto in spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er bij kuiken één gehad "want dat doen we hier nu eenmaal zo", en bij Guppy in een ander ziekenhuis ook, maar pas na goed overleg. Dat was omdat de ctg niks registreerde als ik rond liep of onder de douche ging, dus het was de keuze tussen dit of stil in bed liggen.
KuikenGuppy
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:07:27 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168618669
Goed om er een foto bij te doen inderdaad. Het lijkt mij ook wel ongeveer ware grootte. De doorzichtige plastic omhulsel is alleen een inbrenghuls, na plaatsing plakken ze dat gekleurde draadje op je been.

Ik hoop zelf thuis te blijven tzt, zonder indicatie voor extra bewaking dus. Met rust en weinig mensen. Maar goed, zo loopt het soms niet, en dan ga ik persoonlijk niet mijn energie besteden aan het bestrijden van die schedelelektrode (onhandige naam eigenlijk!). Er zijn genoeg andere dingen om een punt van te maken denk ik :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168618844
Ik heb er eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan de vorige keer en dat doe ik deze keer ook weer niet. Ik heb geen bevalplan gemaakt, bewust. Ik denk dat ik dan juist bezig zou zijn met of het allemaal volgens plan verloopt, terwijl ik me nu nergens zorgen om heb gemaakt en me helemaal bezig heb kunnen houden met mezelf. Eigenlijk best zen enzo.

Geboortekaartje heeft mijn zus de vorige keer ontworpen voor ons, zonder gedichtje, want daar hou ik niet van. De linkerkant stonden onze telefoonnummers en een vlieger, rechterkant gegevens van S. Voorkant was een bol met naam in het midden en eraan vast 'pictogrammen' als een fiets, palmboom, huis enz. Symbolisch voor de wereld die hij gaat ontdekken O+
Ik heb ze niet betaald uiteindelijk, want dat was het kraamcadeau van zus ook meteen O+
Ik hoop dat ze deze keer weer een kaartje wil maken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168618880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:10 schreef Sam1993 het volgende:
Messina Beterschap.
Flav, zomerbaby's <3
Marel, geniet van je chill dag.

geboortekaartjes. Moet ik gaan regelen over 7 weken word ik ingeleid. Vind het alleen zo duur...

Vandaag groei echo gehad, buikje net iets onder het gemiddelde maar verder perfect. Ze hadden mijn beval verslag opgevraagd in Maastricht en die bleken een vaginale bevalling af raden als deze baby ook groot werd geschat.

Wel nog een discussie met de vereegkundige tijdens de uitleg over de bevalling want ze begon over ctg e elektrodes ik gaf aan niet de hele tijd aan die banden te willen waarop ze zei dat dat niet nodig was ivm elektrodes dus ik riep dat ik dat niet wilde zolang er geen rede voor was en baby het goed deed. Maar ik geen keus want het is protocol bij een medische bevalling en het werd maar op de haartjes geplakt. Dat ord nog een discussie.
Waarom word je eigenlijk zo vroeg al ingeleid? Dat is met 38 weken toch? En wat hierboven al gezegd werd: als je de discussie aan wilt gaan, probeer dat dan van tevoren te doen, lijkt me niet fijn om dat tijdens je bevalling nog te moeten doen. Hoe voel je je verder?

@Hilz: haha, sorry! Ik vind het gewoon zo mooi en tja, je vroeg er om. ;)

Hier alles wel okee. Green Day was geweldig en ging wonderbaarlijk goed. Ik had vooral veel last van m'n voeten, heb ik op zich altijd wel na een concert, maar die 9 kilo extra voel ik dan ook wel. Halverwege het concert ben ik een kwartiertje de zaal uitgegaan en heb ik even op een bankje gezeten. Heb wel behoorlijk last van m'n hormonen momenteel. Deze week al een keer huilend wakker geworden omdat ik droomde dat man en ik uit elkaar gingen. En het duurde even toen ik wakker werd voor ik door had dat het een droom was. En vanavond is ie met een vriendin naar het concert van Green Day in Brussel (ja, nóg een keer) en ik vind het niks dat ie vannacht twee uur terug moet rijden. Normaal heb ik daar écht geen moeite mee. Ik kan het een beetje relativeren door te zeggen dat ze met z'n tweeën zijn, ze chips en cola mee hebben enzo, maar toch..
pi_168618963
Lemijn dankje voor de aanvulling. Ik dacht namelijk echt dat het in de schedel werd geplaatst *Noob. Ik heb al wel de indicatie gehad voor een ziekenhuis bevalling tot nu toe. Of de placenta moet zich nog gaan verplaatsen.
Hoe het er nu naar uit ziet is een vaginale bevalling niet mogelijk :'( maar mijn duimen draaien nog steeds voor uiteindelijke verplaatsing van de placenta.

Burdie hoe gaat het met Gup?

Cygne *O* wat fijn dat het bedverhoging stress is opgelost!

Heb een goed gesprek gehad met man. Hij is gewoon zwaar eigenwijs, misschien heeft het temaken met afkomst? Ik weet het niet. Maar ik heb het heel goed duidelijk gemaakt dat ik geen zware inspanning ga verichten en als hij het niet gaat doen dat niemand het gaat doen, dus dan wordt het een echte bende thuis. En hij haaaaaaat bende! Hij heeft de 1e was gedraaid met heel veel "gemaar" maar uitendelijk ook opgehangen. *zijn sokken waren namelijk al allemaal op, alleen nog maar hiel-zomer sokjes :+
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:36:53 #244
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168619222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:43 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben trouwens ook ontslagen bij Moeders voor moeders! Wat een heerlijkheid!
In de pot piesen FTW *O*

En een jongetje voor lastpost O+

Die elektrode ziet er eigenlijk best naar uit zo op een teer babyhuidje. Maar ik neem aan dat ze dat niet voor niets doen, toch? Gelukkig heb ik nog flink wat weken om te bedenken of ik daar over na wil denken :P
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:38:37 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168619265
Goedzo missbrunette! Hopelijk blijft hij het doen.

Gogo, wat akelig van je droom. Het roept hele nieuwe emoties en angsten op he, zo'n zwangerschap? Ik wou je ook nog laten weten dat ik komend weekend eindelijk MiB ga uitproberen :)

En oh ja, goed echonieuws voor lastpost! Fijn joh!

SWM, wat een goede instelling: bedenken of je daar überhaupt over na wil denken. Het is namelijk niet verplicht ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168619429
Fijn van de echo lastpost! Ik heb in m'n bevalplan eigenlijk vooral staan dat alles in overleg 'moet' en alleen indien noodzakelijk (en dan dus niet 'we doen nu even ditendat')

Missb kan de placenta vrijwel zeker niet meer verschuiven dan, dat ze nu al over keizersnede praten?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:49:47 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168619483
Missbrunette je hebt nog even toch? Ik hoop voor je dat de placenta voldoende van de uitgang weg schuift :Y.

Met Guppy gaat het goed, met mij ook. Heerlijk zo'n gezinnetje O+.
KuikenGuppy
pi_168619503
Tombo, het kan nog dat die uiteindelijk verplaatst. Maar ze moesten toch zeggen dat nu geen vaginale bevalling kan, dus dat ik eigenlijk nu al medisch ben. Maar als die nog verplaatst dan krijg ik natuurlijk een hele andere indicatie hoop ik. Maar ik loop natuurlijk al bij de gyn, dus moet ik nog even extra na vragen!
pi_168619647
Burdie ja, ben nu 16w en 4dagen. Dus nog voldoende tijd! :s)
Ah top dat het met Gup goed gaat en natuurlijk met je zelf ! Hoe gaat het eigenlijk tussen kuiken en gup?
(Je had ks, toch?) Geneest de wond goed? *sorry haha ben nieuweschierig :D
pi_168619753
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:38 schreef Lemijn het volgende:

Gogo, wat akelig van je droom. Het roept hele nieuwe emoties en angsten op he, zo'n zwangerschap? Ik wou je ook nog laten weten dat ik komend weekend eindelijk MiB ga uitproberen :)

Oh leuk! Laat even weten hoe het bevalt! En inderdaad ja, ik denk en voel dingen die ik niet echt van mezelf gewend ben. Benieuwd of dat over gaat of dat ik hier maar aan moet wennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')