abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168518764
Korte introductie Usenet:

Usenet is een uitgebreid globaal netwerk, dat kan worden bestempeld als een van de snelste en veiligste manieren om data (informatie/bestanden) te delen met andere gebruikers. Tot op zekere hoogte lijkt Usenet op het internet zoals we dat kennen. Waar Usenet oorspronkelijk (eind jaren 80 en jaren 90) vooral werd gebruikt voor het uitwisselen van nieuwsberichten en academische papers, ontwikkelde Usenet zich in de loop der jaren ook tot een geschikt medium om allerlei andere soorten bestanden uit te wisselen, zoals geluidsbestanden en videobestanden.

Waarom Usenet?

Downloaden met Usenet is doorgaans zeer snel, er is een groot aanbod en je hebt de mogelijkheid anoniem te blijven op het moment dat je Usenetprovider een SSL verbinding ondersteunt.

Fantastisch dat Usenet zou je zeggen, waarom gebruiken niet meer mensen het? Het is doorgaans niet gratis, en sommige gebruikers vinden Usenet te complex. In de loop der jaren is Usenetgebruik onder meer onder druk komen te staan met de opkomst van torrentnetwerken. Recentelijk zijn er de streamingdiensten, zoals Netflix, bijgekomen. Usenet is voor velen wat complexer te doorgronden dan deze alternatieven, en goede handleidingen en instructies zijn daarom voor nieuwe gebruikers prettig. Zie daarvoor het onderstaande over hoe je van start gaat met Usenet.

Wat heb je nodig om te starten met Usenet?

Je hebt om te starten met Usenet in essentie 3 dingen nodig: toegang tot een nieuwsserver, een newsreader en een usenet site (of indexer).

1. Toegang tot een nieuwsserver (via een usenetprovider)

Het eerste wat je nodig hebt is toegang tot een nieuwsserver, doorgaans via een abonnement bij een betaalde Usenetprovider. Hieronder een selectie van providers, geordend op retentietijd (van hoog naar laag).

Eweka (3400+ dagen / ¤7,50 per maand)
UsenetServer (3400+ dagen / $7,95 per maand)
Newshosting (3400+ dagen / $10 per maand)
Easynews (3400+ dagen / $9,98 per maand)
NewsDemon (3400+ dagen / ¤9,30 per maand)
BinTube (3200+ dagen / $9,16 per maand)
Free-Usenet (3100+ dagen / $0 – 100 per maand)
Astraweb (3000+ dagen / $10 per maand)
Tweaknews (2500+ dagen / ¤7,95 per maand)
Giganews (2350+ dagen / $4,99 per maand)
Supernews (2350+ dagen / $11,99 per maand)
Pure Usenet (2000+ dagen / $1,83 per maand)
XLned (2000+ dagen / ¤2,24 per maand)
SunnyUsenet (2000+ dagen / ¤1,43 per maand)
Hitnews (1600+ dagen / ¤2,95 per maand)
Usenet Bucket (1600+ dagen / ¤2,95 per maand)
5EuroUsenet (1500+ dagen / ¤5 per maand)
Extreme Usenet (1200+ dagen / ¤4 per maand)
I-telligent (1200+ dagen / ¤4,25 per maand)
Cheapnews (1200+ dagen / ¤4,50 per maand)
SnelNL (1200+ dagen / ¤3,95 per maand)
XSNews (1100+ dagen / ¤4,45 per maand)
Gebruikhet (1100+ dagen / ¤8 per maand)
NewsXS (1000+ dagen / ¤2,95 per maand)
Usenet farm (1000+ dagen / ¤5 per maand)
Newsgrabber (1000+ dagen / ¤5 per maand)
Easy Usenet (900+ dagen / ¤4,95 per maand)
Bulknews (800+ dagen / ¤2,25 per maand)

Kijk goed naar je wensen m.b.t. downloadgrootte, downloadsnelheid, retentie en prijs. Bij sommige providers kan je tevens voor een blockaccount kiezen met een ‘prepaid databundel’ (dus geen abonnementsstructuur met maandelijks terugkerende kosten).

2. Toegang tot een newsreader

Greep uit beschikbare, bekende newsreaders (of hybride newsreaders), welke doorgaans ook voor beginners te doorgronden zijn (na wat gewenning):

- GrabIt
- SABnzbd
- Newsbin Pro
- Spotnet
- Newsleecher
- NZBget
- BinTube

Handleidingen van de verschillende newsreaders vind je o.a. op usenetproviders, snelrennen en binaries4all.

Spotnet is een uiterst prettig programma waarbij anderen voor jou aangeven waar bepaalde bestanden op Usenet te vinden zijn; deze kan je ook direct downloaden .

Hoe werkt Spotnet?

Er zijn twee versies van Spotnet. Voor nieuwe gebruikers is 2.0 mogelijk de meer relevante keuze, al is er een groep gebruikers van de oude stempel die nog altijd Spotnet 1.0 gebruikt. Met Spotnet krijg je een overzicht van spots op een nieuwsserver. Bestanden op nieuwsservers zijn namelijk niet altijd even goed vindbaar; dit komt onder andere doordat de bestandsnamen cryptisch kunnen zijn. Dit is mede gedaan zodat auteursrechtenorganisaties bepaalde bestanden minder makkelijk kunnen terugvinden op de nieuwsservers. Dus in plaats van dat een download “Serie X season 01 episode 01” heet, krijgt dit bestand bijvoorbeeld de naam “4322jds2d20_4324929ndedkwjr204ad1”. Echter, dit is erg moeilijk zoeken natuurlijk. Via Spotnet wordt dit zoeken makkelijk gemaakt; andere gebruikers wijzen je in de goede richting als je op zoek bent naar serie X, zodat jij het goede bestand kan vinden op de usenetservers.
Spotnet 2.0 maakt gebruik van SABnzbd, maar je bent vrij een andere download client te gebruiken. Om Spotnet te gebruiken heb je wel een account bij een usenetaanbieder nodig. Als je gebruikmaakt van Spotnet, is het gebruik van een NZB site (hieronder omschreven) veelal niet meer nodig.

3. NZB sites / Usenet sites

Via een NZB site kan je NZB bestanden vinden, die je vervolgens bij je Newsreader in kan voeren (dit kan doorgaans geautomatiseerd worden) om het juiste bestand op Usenet te lokaliseren en te downloaden. Voor veel NZB-sites moet je een betaald account afsluiten, al zijn er ook gratis mogelijkheden. Enkele bekende NZB sites zijn:

- NZBPlanet.net
- Binsearch.info
- NZBstars.com
- Usenet-crawler.com
- NZBindex.nl
- NZB.cat
- NZB.su
- Gingadaddy
- Spotnet kan (deels) gebruikt worden als vervanging van een NZB site.

Nog handig om te weten: DMCA takedowns

Op het servernetwerk van de meeste Usenetproviders staat een immens groot aantal bestanden (tekstbestanden, muziek, series, films etc.). Het komt met grote regelmaat voor dat hier auteursrechtelijk beschermd materiaal tussen zit. Net zoals internationale auteursrechtenorganisaties illegale content op torrentnetwerken en streamingdiensten offline proberen te halen, gebeurt dit ook met illegale content op Usenet. Dit gebeurt in de vorm van DMCA takedown requests. Hierbij krijgt een usenetprovider het verzoek van een auteursrechtenorganisatie of van de daadwerkelijke eigenaar van bepaalde content, om een bepaald (illegaal) bestand (of reeks bestanden) te verwijderen. De meeste usenetproviders geven gehoor aan deze verzoeken. Het gevolg hiervan is dat klanten ervaren dat bepaalde downloads incompleet zijn, en daarmee veelal onbruikbaar, omdat een deel van het bestand niet langer te downloaden is door de takedown.

Als een usenetprovider geen gehoor geeft aan takedownverzoek, kan het gebeuren dat een auteursrechtenorganisatie de provider voor de rechter daagt. Usenetproviders zijn het doorgaans niet eens met de redenering van de auteursrechtenorganisaties. Op het moment dat er veel notice-and-takedown request binnenkomen bij een usenetprovider wordt het lastig voor desbetreffende provider om tijdig aan alle verzoeken te voldoen. Bij eerdere rechtszaken heeft o.a. Stichting Brein met succes bij de rechter afgedwongen dat bepaalde usenetproviders de toegang tot auteursrechtelijk beschermd materiaal moesten blokkeren. Dit werd door desbetreffende usenetproviders veelal als een onmogelijke opgave gezien. Om deze reden heeft enkele jaren terug de Nederlandse provider News-Service Europe besloten haar deuren te sluiten.

Het uploaden van bestanden op Usenet gebeurt doorgaans niet door de usenetproviders zelf, maar door een select groepje uploaders. De usenetproviders claimen het uploaden van illegaal materiaal niet goed te keuren, en zullen daarom doorgaans gehoor geven aan een takedownverzoek. Wél vinden veel providers dat zij niet hoofdzakelijk verantwoordelijk zijn voor het feit dat er illegale content op hun servers staat; de verantwoordelijkheid ligt hier bij de gebruikers. In de gebruiksvoorwaarden is doorgaans een clausule opgenomen dat het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal niet toegestaan is.

DMCA-takedowns zorgen ervoor dat bepaalde bestanden dus niet altijd even makkelijk te downloaden zijn. Het verschilt per provider in welke mate dit plaatsvindt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Fred op 08-02-2018 20:01:04 (Nieuwe OP, met dank aan Strohalm) ]
pi_168518891
EDIT: Heb een linkje naar spotnet gezet...

Ik heb vandaag ook flink wat zitten uploaden... vind het wel een leuke nieuwe hobby en ik heb toch muziek te veel hier :P

en ik bedoel...mensen zijn ook altijd wel blij met je posts. *O*

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2017 16:24:43 ]
pi_168540028
Wat is nu echt een lekkere usenetprovider met een beetje snelheid (100mbit) en goeie retentie? Heb tijdje XSNews gebruikt, matig tevreden erover, van sommige groepen kan hij toch lastiger downloaden en/of is de retentie minder (zo lijkt het). Heb ff maandje eweka genomen om snelheid te testen (hebd 2,5mb/s abo bij XSNews aangezien dat altijd de max was). Die trekt wel lekker de 100MBit vol, maar lijkt niet heel structureel die snelheid vast te kunnen houden.

Kortom; iets wat goed werkt, lekker hard gaat, en zo'n 900+ dagen retentie. Anyone?
pi_168540337
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef DevFreak het volgende:
Ik heb vandaag ook flink wat zitten uploaden... vind het wel een leuke nieuwe hobby en ik heb toch muziek te veel hier :P

en ik bedoel...mensen zijn ook altijd wel blij met je posts. *O*
_O_ Altijd maximaal respect voor al de mensen die uploaden

quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:09 schreef Cyanide- het volgende:
Wat is nu echt een lekkere usenetprovider met een beetje snelheid (100mbit) en goeie retentie? Heb tijdje XSNews gebruikt, matig tevreden erover, van sommige groepen kan hij toch lastiger downloaden en/of is de retentie minder (zo lijkt het). Heb ff maandje eweka genomen om snelheid te testen (hebd 2,5mb/s abo bij XSNews aangezien dat altijd de max was). Die trekt wel lekker de 100MBit vol, maar lijkt niet heel structureel die snelheid vast te kunnen houden.

Kortom; iets wat goed werkt, lekker hard gaat, en zo'n 900+ dagen retentie. Anyone?
Ben zelf nog steeds heel tevreden over newsdemon! Maar ik heb nog steeds die super deal van 3 maanden voor 15$ dus moet je even kijken of je 9,30 niet te veel vind per maand.

Ik krijg vaak met sonarr alles wel binnen heeft een retentie van ~3000 en unlimited speed (heb zelf 200Mbit internet en haal gewoon ~25MB/s
pi_168540385
Ik zit al iets langer dan een jaar bij thundernews (UNLIMITED / MO SSL voor ¤5,64 p/m met 3000+ dagen retentie). Werkt prima en heeft algemeen gesproken minder last van DMCA's dan mijn backup (xsnews). En ik trek er meestal rond de 60 a 70MB/s over binnen (Gbit verbinding :P ).

Je moet alleen wel even rondspeuren naar akties. Reguliere prijs is geloof ik 2 of 3 keer zoveel. Maar ze hebben zeer regelmatig akties dat het een stuk goedkoper is (en blijft, zolang je blijft verlengen).



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2017 12:51:29 ]
pi_168543444
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:32 schreef CrashO het volgende:
Ik zit al iets langer dan een jaar bij thundernews (UNLIMITED / MO SSL voor ¤5,64 p/m met 3000+ dagen retentie). Werkt prima en heeft algemeen gesproken minder last van DMCA's dan mijn backup (xsnews). En ik trek er meestal rond de 60 a 70MB/s over binnen (Gbit verbinding :P ).

Je moet alleen wel even rondspeuren naar akties. Reguliere prijs is geloof ik 2 of 3 keer zoveel. Maar ze hebben zeer regelmatig akties dat het een stuk goedkoper is (en blijft, zolang je blijft verlengen).

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top, ga 'm ff proberen _O_
pi_169728592
March Madness bij Newsdemon

¤55,50 per jaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_169728803
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:11 schreef wolfrolf het volgende:
March Madness bij Newsdemon

¤55,50 per jaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanx!
pi_169731144
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:18 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

thanx!
Alstu.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abonnee bij Newsdemon voor ¤14,66 per 4 maanden en naar volle tevredenheid. Dat was een epic deal.

Alweer sinds 29 maart 2014. Bijna 3 jaar! :D
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:31:04 #10
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_169731252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:27 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Alstu.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abonnee bij Newsdemon voor ¤14,66 per 4 maanden en naar volle tevredenheid. Dat was een epic deal.

Alweer sinds 29 maart 2014. Bijna 3 jaar! :D
Ik sinds 30 maart 2014 :D
pi_169731265
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:31 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik sinds 30 maart 2014 :D
Ha baas, *boks*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_169739704
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:11 schreef wolfrolf het volgende:
March Madness bij Newsdemon

¤55,50 per jaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kickje
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 25 maart 2017 @ 07:26:48 #13
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_169760836
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:11 schreef wolfrolf het volgende:
March Madness bij Newsdemon

¤55,50 per jaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het bij newsdemon met dcma en account sharing?
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_169764107
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:26 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Hoe zit het bij newsdemon met dcma en account sharing?
Is het toegestaan om mijn account te delen?
Het is niet toegestaan om accounts te delen. Als ons systeem meerdere IP-adressen zijn toegang tot uw rekeningen detecteert behouden wij ons het recht voor om uw account te annuleren. Zie onze Algemene Pagina zich hier: Terms Page
pi_170425314
Bizarre foutmelding op dog. En newszilla ligt er ook uit!
Farts are jazz to assholes
  zondag 23 april 2017 @ 15:27:11 #16
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_170428402
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 13:52 schreef trabant het volgende:
Bizarre foutmelding op dog. En newszilla ligt er ook uit!
Dog was toch al kut!! Newszilla ken ik niet.
Ik heb wel een invite voor NZBCat....belang bij?
pi_170436947
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:27 schreef Beavis het volgende:

[..]

Dog was toch al kut!! Newszilla ken ik niet.
Ik heb wel een invite voor NZBCat....belang bij?
Dank voor het aanbod, maar beide problemen zijn inmiddels weer opgelost. Newszilla is een van de servers van Axes 4 All.
Bij dog heb ik nog vijf jaar te gaan qua abo en voor mijn gebruik volstaat het ruimschoots. Om die reden heb ik van een eerdere cat-invite amper gebruik gemaakt. Wat bij een poezenmens als ik natuurlijk wel bevreemdend kan overkomen. *)
Farts are jazz to assholes
  zondag 23 april 2017 @ 20:20:11 #18
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_170437350
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 20:08 schreef trabant het volgende:

[..]

Dank voor het aanbod, maar beide problemen zijn inmiddels weer opgelost. Newszilla is een van de servers van Axes 4 All.
Bij dog heb ik nog vijf jaar te gaan qua abo en voor mijn gebruik volstaat het ruimschoots. Om die reden heb ik van een eerdere cat-invite amper gebruik gemaakt. Wat bij een poezenmens als ik natuurlijk wel bevreemdend kan overkomen. *)
^O^

En zo heb ik dus een invite voor een willekeurige geïnteresseerde :)
De eerste die zijn email adres per dm stuurt heeft hem te pakken!!
pi_170474339
Zijn er verder nog andere providers in de aanbieding? Welke vinden jullie het beste?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_171500662
Gebruikt hier iemand Bulknews? Die hebben wel een leuke aanbieding, maar wil weten of het wat is.

https://www.bulknews.eu/nl/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_171502431
Ook op zoek naar een nieuwe provider met een leuke aanbieding :)
pi_171527037
denk dat ik maar terug couchpotato ga gebruiken. ben het beu dat radarr heel de tijd vastloopt en error 502 bad gateway geeft op synology.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:40:54 #23
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_171743075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:30 schreef relativity het volgende:
Zijn er verder nog andere providers in de aanbieding? Welke vinden jullie het beste?
De afgelopen 15 jaar heb ik vele payservers geprobeerd, maar zit nu ruim 2 jaar bij Supernews en dat bevalt me uitstekend. Niet de goedkoopste, maar de lange retentie (2300+ dagen) en hoge en stabiele downloadsnelheid vind ik die paar euro extra wel waard. De meeste "voordelige" USP's die ik heb gehad vielen in de praktijk toch wel een beetje tegen. Hoge retentie op papier, maar in de praktijk bleek keer op keer dat ze niet eens in de buurt kwamen van de beloofde retentie als het ging om bruikbare (complete) bestanden.

Leuke aanbieding: https://www.supernews.com/special/usenet-special/#

[ Bericht 4% gewijzigd door KillemWieft op 16-06-2017 23:55:00 ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_171748179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:40 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

De afgelopen 15 jaar heb ik vele payservers geprobeerd, maar zit nu ruim 2 jaar bij Supernews en dat bevalt me uitstekend. Niet de goedkoopste, maar de lange retentie (2300+ dagen) en hoge en stabiele downloadsnelheid vind ik die paar euro extra wel waard. De meeste "voordelige" USP's die ik heb gehad vielen in de praktijk toch wel een beetje tegen. Hoge retentie op papier, maar in de praktijk bleek keer op keer dat ze niet eens in de buurt kwamen van de beloofde retentie als het ging om bruikbare (complete) bestanden.

Leuke aanbieding: https://www.supernews.com/special/usenet-special/#
Als je genoeg hebt aan kleine 3 jaar retentie is dit ook een meer dan prima deal.

Frugal Usenet. 5 dollar per maand http://frugalusenet.com
pi_172924991
Wat is een goede backup server? Ik heb reeds Thundernews, maar het valt me op (na paar weken met een defecte NAS te hebben gezeten) dat hij echt de groots mogelijke moeite heeft afleveringen van wat series (bv. GoT of FTWD) te downloaden. Ze worden door SickRage wel gevonden en naar NZBGet gestuurd, maar die kan de artikelen niet downloaden, dus ik vrees dat ze al dmv een notice & takedown zijn verwijderd. En dan heb ik het dus gewoon over afleveringen van de laatste 3 á 4 weken.

Dus resumerend

a) andere backbone dan Thundernews
b) iets minder fanatiek met DMCA zou ook fijn zijn
pi_172966565
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:56 schreef Cyanide- het volgende:
Wat is een goede backup server? Ik heb reeds Thundernews, maar het valt me op (na paar weken met een defecte NAS te hebben gezeten) dat hij echt de groots mogelijke moeite heeft afleveringen van wat series (bv. GoT of FTWD) te downloaden. Ze worden door SickRage wel gevonden en naar NZBGet gestuurd, maar die kan de artikelen niet downloaden, dus ik vrees dat ze al dmv een notice & takedown zijn verwijderd. En dan heb ik het dus gewoon over afleveringen van de laatste 3 á 4 weken.

Dus resumerend

a) andere backbone dan Thundernews
b) iets minder fanatiek met DMCA zou ook fijn zijn
Ik zit bij nextgennews, Zuid-Afrikaanse partij, doen niet aan dmca, gewoon blocks te koop. Snelheid prima. Niet top, maar imo niet nodig voor fillprovider (30MB/s oid).

Referrerlink in DM.
జ్ఞ‌ా
pi_172966638
Ah dank, ik heb net (via het topic op Tweakers) een block gekocht bij UsenetExpress, eens kijken hoe dat gaat, en afhankelijk daarvan is dit een goeie opvolger wellicht!
pi_173934153
Weten jullie nog of er überhaupt een server PayPal accepteert?

Ik zie dat Frugal het nog aanbiedt, beter lezen de volgende keer. 8-)

[ Bericht 61% gewijzigd door house_is_a_feeling op 22-09-2017 18:50:10 ]
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_174025745
Welke cliënt gebruiken jullie eigenlijk onder macOS?

Na sabNZB heb ik Spotnet jarenlang gebruikt onder Windows. Wat is een leuke grafische cliënt voor macOS? :)
pi_174031012
Niemand? :)
pi_174031321
https://www.binaries4all.com/binreader/ ~ 'Works on Windows, Mac and Linux'
Niet dat ik MacOS gebruik, maar SabNZB is niet echt mijn ding met dat browserbasedness. Dus Spotnet en die zijn de go-to clients hier. Eerder nog gebruik gemaakt van GrabIt, www.shemes.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174033909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:36 schreef shiznuts het volgende:
https://www.binaries4all.com/binreader/ ~ 'Works on Windows, Mac and Linux'
Niet dat ik MacOS gebruik, maar SabNZB is niet echt mijn ding met dat browserbasedness. Dus Spotnet en die zijn de go-to clients hier. Eerder nog gebruik gemaakt van GrabIt, www.shemes.com .
Meh, heb het even geprobeerd maar vind het niet echt relaxed werken :P

Heb toch maar even VirtualBox van stal gehaald. Werkt toch nog steeds het fijnst :)
pi_175129431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:27 schreef wolfrolf het volgende:

Alstu.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abonnee bij Newsdemon voor ¤14,66 per 4 maanden en naar volle tevredenheid. Dat was een epic deal.

Alweer sinds 29 maart 2014. Bijna 3 jaar! :D
Dat klinkt dan als "erg vertrouwd & goed."
pi_175130173
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat klinkt dan als "erg vertrouwd & goed."
Still going strong!

trek nog altijd de volle 200mbit van Ziggo (24 megabyte/seconde) bij newsdemon.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_175135199
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:18 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Still going strong!

trek nog altijd de volle 200mbit van Ziggo (24 megabyte/seconde) bij newsdemon.
Zelfde abbo hier, nog steeds erg tevreden mee.
Joined: 2014-03-29 8-)

Ik heb zelf het 400Mbit abbo van ziggo en die trek ik ook nog helemaal vol. :Y
pi_175135554
Wat downloaden jullie eigenlijk zoal? Ben al maanden lid maar heb eigenlijk geen idee wat te downloaden :+.
pi_175136220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:22 schreef LelijKnap het volgende:
Wat downloaden jullie eigenlijk zoal? Ben al maanden lid maar heb eigenlijk geen idee wat te downloaden :+.
Series van vorige maand:


Automatisch gedownload met sonarr.

En films natuurlijk. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Idenue op 17-11-2017 18:09:44 ]
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:13:12 #39
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_175136361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:00 schreef Idenue het volgende:

[..]

Zelfde abbo hier, nog steeds erg tevreden mee.
Joined: 2014-03-29 8-)

Ik heb zelf het 400Mbit abbo van ziggo en die trek ik ook nog helemaal vol. :Y
Joined: 2014-03-30
KPN Glasvezel 500mbit 8-)
pi_175137139
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:22 schreef LelijKnap het volgende:
Wat downloaden jullie eigenlijk zoal? Ben al maanden lid maar heb eigenlijk geen idee wat te downloaden :+.
kijk op trakt bij trending voor inspiratie.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:57:04 #41
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_175137194
Tegenwoordig moet ik vaak naar torrents grijpen omdat 't elders niet online staat (of compleet is, of alweer weggehaald is). -O-
't Is tegenwoordig voor mijn gebruik haast alleen nog handig voor wat oudere dingen die nog binnen de rententie vallen en gelukkig nog online staan en op torrent netwerken onvoldoende gedeeld wordt om snel binnen te halen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_175137347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:57 schreef shiznuts het volgende:
Tegenwoordig moet ik vaak naar torrents grijpen omdat 't elders niet online staat (of compleet is, of alweer weggehaald is). -O-
't Is tegenwoordig voor mijn gebruik haast alleen nog handig voor wat oudere dingen die nog binnen de rententie vallen en gelukkig nog online staan en op torrent netwerken onvoldoende gedeeld wordt om snel binnen te halen.
Ik heb zelf nooit problemen met series of films, andere dingen geen ervaring mee.
Volgens mij ligt het 9 van de 10 keer aan de plek waar je dingen weghaalt, kijk eens naar wat andere indexers zou ik zeggen. :Y
pi_175137374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:57 schreef shiznuts het volgende:
Tegenwoordig moet ik vaak naar torrents grijpen omdat 't elders niet online staat (of compleet is, of alweer weggehaald is). -O-
't Is tegenwoordig voor mijn gebruik haast alleen nog handig voor wat oudere dingen die nog binnen de rententie vallen en gelukkig nog online staan en op torrent netwerken onvoldoende gedeeld wordt om snel binnen te halen.
geen last van en heb paar van de bekende indexers.
en mijn sonarr RSS Sync Interval staat op 60
pi_175137461
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:05 schreef redboyke het volgende:

[..]

geen last van en heb paar van de bekende indexers.
en mijn sonarr RSS Sync Interval staat op 60
Hier RSS op 15 en minimum age op 60, werkt ook. :)

Je moet er toch niet aan denken dat je dagelijks handmatig via torrents moet downloaden? :D
pi_175137508
Ik heb 500/500 verbinding en download zo nu en dan eens iets O-) . Ik gebruik nog steeds na al die trouwe jaren AltBinz, maar daar loop ik tegen een downloadlimiet aan die ik niet hoger dan 50.000 kB/s kan instellen helaas. Dat is nog steeds 400 Mbps, maar toch.
Als usenet access provider gebruik ik al jaren naar tevredenheid XS News.
pi_175137534
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:12 schreef Juup© het volgende:
Ik heb 500/500 verbinding en download zo nu en dan eens iets O-) . Ik gebruik nog steeds na al die trouwe jaren AltBinz, maar daar loop ik tegen een downloadlimiet aan die ik niet hoger dan 50.000 kB/s kan instellen helaas. Dat is nog steeds 400 Mbps, maar toch.
Probeer nzbget eens!
Powered by Janetje®
pi_175137590
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:13 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Probeer nzbget eens!
Daar werd ik gek van, ik kreeg het zo snel niet goed aan de praat. Ik zal komende week nog eens goed kijken ;)
pi_175137618
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:16 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daar werd ik gek van, ik kreeg het zo snel niet goed aan de praat. Ik zal komende week nog eens goed kijken ;)
Je moet er even voor gaan zitten inderdaad, maar het is wel de moeite waard.
Powered by Janetje®
pi_175137626
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:16 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daar werd ik gek van, ik kreeg het zo snel niet goed aan de praat. Ik zal komende week nog eens goed kijken ;)
Gewoon rustig even kijken, als het niet lukt dan gewoon even vragen. :)
pi_175137669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:18 schreef Idenue het volgende:

[..]

Gewoon rustig even kijken, als het niet lukt dan gewoon even vragen. :)
Ik ga het z.s.m. proberen ^O^ Nu i.i.g. al gedownload :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Juup© op 17-11-2017 19:28:58 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')