abonnement Unibet Coolblue
pi_168517169
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168517219
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:07 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Rende nu buiten dus niet echt een idee. Misschien 5,5 ofzo, van de week eens in de sportschool kijken. Maar niet volle bak iig
Ah, okay.

Maar lijkt me verstandiger om nu eerst een kilo of 10 kwijt te raken dmv gezond eten (hoe gaat het daarmee?) en als je iets minder zwaar bent weer te gaan rennen. Enorme aanslag op je gewrichten en alles nu.
pi_168517246
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat is nog langzamer dan wandelen. Ik denk ook niet dat je met een paar minuutjes meteen shin splints hebt, maar wat de anderen al zeggen, momenteel is hardlopen waarschijnlijk niet de beste sport voor jou, zeker niet omdat je ook al pijn hebt met wandelen. Op wat voor schoenen loop je?
Ik zou vooral proberen af te vallen met voeding voorlopig en qua sport misschien impactloze sporten zoals zwemmen en fietsen proberen..
Ehm, in de stad gewoon op sneakers, en dan met snelwandelen al pijn. Loop tijdens het sporten op deze met zooltjes erin.

  zondag 29 januari 2017 @ 15:11:38 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_168517259
Ik heb geen overgewicht meer Pizza met 66 kg ;). Maar mijn heupen zijn al vanaf mijn geboorte een zwakke plek.
pi_168517264
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:10 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ah, okay.

Maar lijkt me verstandiger om nu eerst een kilo of 10 kwijt te raken dmv gezond eten (hoe gaat het daarmee?) en als je iets minder zwaar bent weer te gaan rennen. Enorme aanslag op je gewrichten en alles nu.
Ja misschien is dat beter. Eten gaat nu wel redelijk, maar kan natuurlijk altijd nog verbeterd worden.

Misschien inderdaad zwemmen, eens even informeren wat dat kost hier in Veldhoven.
pi_168517276
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb geen overgewicht meer Pizza met 66 kg ;). Maar mijn heupen zijn al vanaf mijn geboorte een zwakke plek.
Ja misschien is dat mij dit ook wel, maar mijn overgewicht zal me er ook niet bij helpen.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:12:58 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168517302
Zou nog niet gaan rennen met 107, mijn lichaam vond het ook niet leuk. Of heeeel langzaam opbouwen. En zorgen dat je sowieso goede schoenen hebt.
pi_168517343
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:12 schreef Cue_ het volgende:
Zou nog niet gaan rennen met 107, mijn lichaam vond het ook niet leuk. Of heeeel langzaam opbouwen. En zorgen dat je sowieso goede schoenen hebt.
De schoenen die ik net postte zijn wel oke toch?
Heb het wel echt heel langzaam aan gedaan, want de pijn was niet te harden.

Maar misschien eerst maar eens fietsen en zwemmen inderdaad. Is gewoon schoolslag goed? Kan namelijk geen borstcrawl.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:16:04 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168517414
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:14 schreef Pizzapuntje het volgende:

De schoenen die ik net postte zijn wel oke toch?
Heb het wel echt heel langzaam aan gedaan, want de pijn was niet te harden.

Maar misschien eerst maar eens fietsen en zwemmen inderdaad. Is gewoon schoolslag goed? Kan namelijk geen borstcrawl.
Heb geen verstand van schoenen, dus dunno :P
Fietsen en zwemmen is sowieso goed en een stuk minder belastend. Schoolslag is goed genoeg lijkt me zo. Beweging is beweging.
pi_168517423
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:14 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

De schoenen die ik net postte zijn wel oke toch?
Heb het wel echt heel langzaam aan gedaan, want de pijn was niet te harden.

Maar misschien eerst maar eens fietsen en zwemmen inderdaad. Is gewoon schoolslag goed? Kan namelijk geen borstcrawl.
Het is voor ons niet in te schatten of die schoenen goed zijn of niet, zijn die zooltjes aangeraden door een fysiotherapeut of zo?
En ja joh, alle soorten zwemmen zijn prima! Gaat er gewoon om dat je beweegt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168517458


6 jaar verschil. Links is oud helaas.
Woog daar 68, die ga ik niet meer aantikken, maar wil zeker naar de 85.

Mijn moeder herkende me niet eens op de linker foto toen ik hem net liet zien, ze vroeg ; wie is dat? En toen ik zei dat ik het was lachte ze ongemakkelijk -O-
pi_168517469
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is voor ons niet in te schatten of die schoenen goed zijn of niet, zijn die zooltjes aangeraden door een fysiotherapeut of zo?
En ja joh, alle soorten zwemmen zijn prima! Gaat er gewoon om dat je beweegt.
Nee gewoon van die gel zooltjes van 16 euro ofzo

Nou, ik ga meteen even opzoeken van dat zwemmen.
pi_168517523
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:17 schreef Pizzapuntje het volgende:
[ afbeelding ]

6 jaar verschil. Links is oud helaas.
Woog daar 68, die ga ik niet meer aantikken, maar wil zeker naar de 85.

Mijn moeder herkende me niet eens op de linker foto toen ik hem net liet zien, ze vroeg ; wie is dat? En toen ik zei dat ik het was lachte ze ongemakkelijk -O-
Scheelt gewoon zo 40 kilo :o Dat je eigen moeder je niet herkende op de foto vind ik stom, want in je gezicht ben je weinig veranderd.

En al ga je lekker wandelen? Elke avond een uurtje ofzo? Koptelefoon op en gaan. Het gaat om de beweging.
pi_168517656
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:19 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Scheelt gewoon zo 40 kilo :o Dat je eigen moeder je niet herkende op de foto vind ik stom, want in je gezicht ben je weinig veranderd.

En al ga je lekker wandelen? Elke avond een uurtje ofzo? Koptelefoon op en gaan. Het gaat om de beweging.
Ja klopt, zal zo'n 40 kilo schelen. Ik vind het ook stom hoor, maar ze had haar bril ook niet op dus vergeef het haar. Op die foto had ik zowat blokjes, nu baal ik ervan dat ik nooit een foto van mijn buik heb gemaakt destijds :') Zwemmen kost 4,80 per keer. 2 x in de week moet qua budget wel haalbaar zijn. Uurtje schoolslag gaan doen dan maar.

Ja wandelen gaat wel, maar ja zodra er een beetje tempo in komt te zitten wordt het pijnlijk voor mijn schenen. Maar goed, vandaag Evy gedaan, morgen even niks, dinsdag weer sporten met iemand samen, en woensdag toch nog 1 x Evy proberen, gaat dat ook dan echt niet, dan stop ik met Evy, wil niks over belasten.
pi_168517735


Ik wordt er wel beetje verdrietig van, maar toch ga ik er een paar uitprinten, die voor en na foto's en op mijn koelkast hangen. Misschien houdt dat me een beetje tegen met slecht eten.
pi_168517736
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja klopt, zal zo'n 40 kilo schelen. Ik vind het ook stom hoor, maar ze had haar bril ook niet op dus vergeef het haar. Op die foto had ik zowat blokjes, nu baal ik ervan dat ik nooit een foto van mijn buik heb gemaakt destijds :') Zwemmen kost 4,80 per keer. 2 x in de week moet qua budget wel haalbaar zijn. Uurtje schoolslag gaan doen dan maar.

Ja wandelen gaat wel, maar ja zodra er een beetje tempo in komt te zitten wordt het pijnlijk voor mijn schenen. Maar goed, vandaag Evy gedaan, morgen even niks, dinsdag weer sporten met iemand samen, en woensdag toch nog 1 x Evy proberen, gaat dat ook dan echt niet, dan stop ik met Evy, wil niks over belasten.
Wijs besluit :)

En misschien (weer) lijstjes posten hier? Weet niet of je ze recent gepost hebt, ben niet zo actief meer in dit topic.
pi_168517774
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:25 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wijs besluit :)

En misschien (weer) lijstjes posten hier? Weet niet of je ze recent gepost hebt, ben niet zo actief meer in dit topic.
Nee, niks meer gepost. Moet ik eigenlijk wel weer doen, want hier zal ik eerlijk zeggen wat ik eet en niet er om liegen. Zal vanaf morgen weer lijstje posten :)
pi_168517837
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:26 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Nee, niks meer gepost. Moet ik eigenlijk wel weer doen, want hier zal ik eerlijk zeggen wat ik eet en niet er om liegen. Zal vanaf morgen weer lijstje posten :)
^O^

Ik doe met je mee, vanaf morgen. Nu ga ik even een brownie bakken.
pi_168517855
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:28 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

^O^

Ik doe met je mee, vanaf morgen. Nu ga ik even een brownie bakken.
Een gezonde brownie? Of bestaan die niet?
pi_168517976

Voor wie hem nog niet kent.
Zus liet me dit filmpje zien, barstte in huilen uit.
pi_168517993
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:29 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Een gezonde brownie? Of bestaan die niet?
Nee, nee. Veel boter, chocola, suiker, dat soort dingen. Voor m'n collega's. Al zal ik ook wel een stukje "proeven" ;)
  zondag 29 januari 2017 @ 15:38:13 #22
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168518161
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:12 schreef Cue_ het volgende:
Zou nog niet gaan rennen met 107, mijn lichaam vond het ook niet leuk. Of heeeel langzaam opbouwen. En zorgen dat je sowieso goede schoenen hebt.
Het is gewoon een kwestie van opbouwen, gewicht is niet eens heel erg van toepassing.
Ik ben rustig aan begonnen met hardlopen toen ik 150kg woog en ben op een paar lichte overbelastingen na toen ik nog meer ging doen helemaal blessure/pijnvrij tot vandaag de dag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 16:27:44 #23
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168519795
Ik kom denk ik ook maar meeschrijven. Ben mijn lijf zo beu!
2,5 jaar begonnen met hardlopen met start to run. Toen na een half jaar was ik zwanger van een tweeling. Na de bevalling totaal geen energie gehad om iets te doen. Die 2 kleine dametjes vreten energie en ik kook dus niet altijd gezond. Dat kan veel beter!
Voor de zwangerschap zat ik rond de 100 kg. Nu is het 107 :(
Ik zou als eerste terug naar 2 getalletjes willen. Ben al bezig met het bijhouden van voeding in MFP. Op zich goed te doen met zo'n 1700-1800 kcal per dag. Ik moet alleen meer eiwitten binnen krijgen. Iemand tips voor tussendoortjes met eiwitten?
Op dit moment druk bezig met onze aanstaande verhuis. Daarna wil ik toch langzamerhand het (hard)lopen weer oppakken. Samen met een collega. Ook kan ik na de verhuis op de fiets naar mijn werk ipv met de auto.
Ik zal proberen mee lijstjes te posten.
pi_168519855
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja klopt, zal zo'n 40 kilo schelen. Ik vind het ook stom hoor, maar ze had haar bril ook niet op dus vergeef het haar. Op die foto had ik zowat blokjes, nu baal ik ervan dat ik nooit een foto van mijn buik heb gemaakt destijds :') Zwemmen kost 4,80 per keer. 2 x in de week moet qua budget wel haalbaar zijn. Uurtje schoolslag gaan doen dan maar.

Ja wandelen gaat wel, maar ja zodra er een beetje tempo in komt te zitten wordt het pijnlijk voor mijn schenen. Maar goed, vandaag Evy gedaan, morgen even niks, dinsdag weer sporten met iemand samen, en woensdag toch nog 1 x Evy proberen, gaat dat ook dan echt niet, dan stop ik met Evy, wil niks over belasten.
Zolang je 3 keer in de week hardloopt met rustdagen ertussen zul je niet snel overbelasten! Natuurlijk zit het gewicht nu op dit moment niet erg mee, maar de kilo's zullen er echt afvliegen als je blijft hardlopen en gezond gaat eten. En die 65 ga je ook heus wel aantikken met de juiste mindset..

Dan nu over de schoenen. Zijn niet heel best, nee. Er zijn speciale schoenen van Asics voor mensen met iets meer gewicht, die doen het prima! En ook zooltjes die je niet hebt laten aanmeten zal ik niet zomaar naar grijpen.
Staar je niet te blind op je houding of de schoenen en de invloed van die zooltjes. Met deze schoenen ga je het ook best redden en je lichaam went er vanzelf aan. Niet overdenken maar gewoon gaan doen!

Even ter info: Van matig intensieve duurtraining zal een gemiddeld persoon in 24 uur herstellen. Met een dag rust ertussen zal dit wel goed zitten. Tuurlijk krijgen je gewrichten, ligamenten en spieren klappen mee maar zonder overload geen progressie/supercompensatie. Langzaam opbouwen is het antwoord wat je nodig hebt.
Voorwaarde om vooruit te blijven gaan is dat je in ieder geval 3x per week 30 minuten (hoeft niet achtereen, mag in intervallen) tussen de 50-85% van jouw VO2max zit. Dit is vergelijkbaar met 50-85% van je maximale hartslag. Hierbij is een hartslag meter dus belangrijk. Belangrijker dan jouw schoenen op dit moment.
Begin vooral langzaam, je word vanzelf sneller. :D
pi_168519884
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 16:27 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom denk ik ook maar meeschrijven. Ben mijn lijf zo beu!
2,5 jaar begonnen met hardlopen met start to run. Toen na een half jaar was ik zwanger van een tweeling. Na de bevalling totaal geen energie gehad om iets te doen. Die 2 kleine dametjes vreten energie en ik kook dus niet altijd gezond. Dat kan veel beter!
Voor de zwangerschap zat ik rond de 100 kg. Nu is het 107 :(
Ik zou als eerste terug naar 2 getalletjes willen. Ben al bezig met het bijhouden van voeding in MFP. Op zich goed te doen met zo'n 1700-1800 kcal per dag. Ik moet alleen meer eiwitten binnen krijgen. Iemand tips voor tussendoortjes met eiwitten?
Op dit moment druk bezig met onze aanstaande verhuis. Daarna wil ik toch langzamerhand het (hard)lopen weer oppakken. Samen met een collega. Ook kan ik na de verhuis op de fiets naar mijn werk ipv met de auto.
Ik zal proberen mee lijstjes te posten.
Waarom wil je meer eiwitten binnenkrijgen? Hoeveel krijg je er op dit moment?
  zondag 29 januari 2017 @ 17:09:18 #26
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168520919
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 16:31 schreef Dezain het volgende:

[..]

Waarom wil je meer eiwitten binnenkrijgen? Hoeveel krijg je er op dit moment?
Volgend MFP zou ik zo'n 20% eiwitten binnen moeten krijgen, maar daar kom ik dis vaak niet aan. Ik eet dus blijkbaar teveel koolhydraten en vetten.
  zondag 29 januari 2017 @ 17:31:15 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_168521522
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Volgend MFP zou ik zo'n 20% eiwitten binnen moeten krijgen, maar daar kom ik dis vaak niet aan. Ik eet dus blijkbaar teveel koolhydraten en vetten.
Hoeft op zich geen probleem te zijn denk ik. Ik heb tijdens het afvallen alleen op kcal gelet in MFP, en ik haalde het eiwitdoel zelden en had vaak iets meer vet dan MFP wilde. Alleen de kcal goed krijgen is al een prestatie zat hoor. Alles in één keer perfect willen doen kan ook demotiverend zijn.

Pas nu ik op gewicht ben & 3-4 uur per week krachttraining doe, ben ik op de eiwitten gaan letten, en heb ik het idee dat het trainen lekkerder gaat (minder last achteraf enzo).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_168522255
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hoeft op zich geen probleem te zijn denk ik. Ik heb tijdens het afvallen alleen op kcal gelet in MFP, en ik haalde het eiwitdoel zelden en had vaak iets meer vet dan MFP wilde. Alleen de kcal goed krijgen is al een prestatie zat hoor. Alles in één keer perfect willen doen kan ook demotiverend zijn.

Pas nu ik op gewicht ben & 3-4 uur per week krachttraining doe, ben ik op de eiwitten gaan letten, en heb ik het idee dat het trainen lekkerder gaat (minder last achteraf enzo).
Dat ligt niet per se aan jouw eiwit inname. (hoewel dat natuurlijk meespeelt met opbouw van de in jouw spier gelegen eiwitstructuren, botten en banden)
Jouw lichaam raakt er meer gewend aan de belasting die die ontvangt.

En inderdaad, staar je nog maar niet kapot op die eiwitten. Kcal op orde krijgen en dat volhouden is lastig genoeg. Als je voor spieropbouw wil gaan in een later stadium is het wel aan te raden de eiwittoename te verhogen. Dit kan door het innemen van shakes, maar ook gewoon simpel een bakje kwark of een ei. Er zit in meer producten eiwit dan je denkt. Internet staat er ook vast vol mee.
  zondag 29 januari 2017 @ 17:59:14 #29
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168522320
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Volgend MFP zou ik zo'n 20% eiwitten binnen moeten krijgen, maar daar kom ik dis vaak niet aan. Ik eet dus blijkbaar teveel koolhydraten en vetten.
Dat is echt bizar weinig dan. Goed dat je dat ook direct aanpakt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 18:16:20 #30
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168522791
Tussendoortjes met eiwit: Kwark met pindakaas.

En PP: Als t echt pijn doet ga je te hard/lang. Als dat betekent dat je moet beginnen met op rustig tempo stukken wandelen, dan is dat zo. En dan moet je dat ook niet gaan forceren met stevig doorstappen of hardlopen, omdat het 'moet'.

[ Bericht 47% gewijzigd door MutedFaith op 29-01-2017 18:22:46 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168526236
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Volgend MFP zou ik zo'n 20% eiwitten binnen moeten krijgen, maar daar kom ik dis vaak niet aan. Ik eet dus blijkbaar teveel koolhydraten en vetten.
Eiwitrijke tussendoortjes: magere kwark met een beetje granola/muesli/noten, eiwitshake, gerookt kipfilet op brood/door salade, gekookt eitje.
  maandag 30 januari 2017 @ 07:31:27 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168536140
Tis gelukt :o , op naar de volgende 15 :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 januari 2017 @ 07:43:49 #33
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168536209
Mooie lijn!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:01:25 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168537419
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is echt bizar weinig dan. Goed dat je dat ook direct aanpakt.
Vind je dat echt bizar weinig? Ik haal dat nooit... en direct aanpakken vind ik nu misschien juist helemaal nog niet goed. Eerst je kcalorieën maar eens op orde en leren wat ongeveer waarin zit en dan kan finetunen later wel.

MFP is behoorlijk streng qua eiwitten en als je het dan 'niet goed doet', raak je ontzettend snel gedemotiveerd.

Ik ben nog steeds op gewicht btw, al is het met de trouwstress soms wel lastiger. Veel afspraken, veel onregelmatige dagen, veel onlogische eetmomenten. Lijstje voor vandaag ziet er zo uit:

O: 3 zonnebloempitjesboterhammen. 1 met speculaas, 2 met 30+kaas. We zouden dit weekend boodschappen gedaan moeten hebben, maar dat is er door allerlei uitlopende afspraken niet van gekomen. 's Ochtends vroeg houmous trek ik niet, dus dan maar even zo. Kaas is nu op, ben benieuwd wat vriendlief zo op z'n brood doet :s)
T: iets van de kantoorfruitschaal of een wafel of een pakje crackertjes of twee oreo's.
L: 2 zelfgebakken tomaat/kaas boterhammen (zit door het brood) en een pompoenpitbroodje. Houmous.
T2: crackertjes en een cup-a-soupje.
D: Homemade lasagne of nasi.
T: stroopwafel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 januari 2017 @ 10:31:19 #35
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168537854
Als je op 1700-1800 kcal per dag zit, is (met name als je erbij gaat/wil sporten) 20% eiwit wel aan de lage kant. Nu zit ik ook maar op 25% eiwit, maar dat is voor mij wel bijna 2x mijn gewicht in kilo's aan grammen eiwit.

Met 1700 kcal en 20% zit je op 85 gram eiwit. Voor iemand die meer dan 85 kilo weegt is dat aan de lage kant. Voor iemand die er dan ook nog sport is dat sowieso te weinig.

MFP is bij mij echt alleen streng met totaal kcal. Voor de rest mochten er wel wat meer schreeuwende rode teksten als ik te weinig vet/eiwit of te veel zout binnen krijg. Al gaan met name die eerste 2 tegenwoordig zowat automagisch goed, sinds ik ontbijt met kwark met pindakaas.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:32:54 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168537882
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:31 schreef MutedFaith het volgende:
Als je op 1700-1800 kcal per dag zit, is (met name als je erbij gaat/wil sporten) 20% eiwit wel aan de lage kant. Nu zit ik ook maar op 25% eiwit, maar dat is voor mij wel bijna 2x mijn gewicht in kilo's aan grammen eiwit.

Met 1700 kcal en 20% zit je op 85 gram eiwit. Voor iemand die meer dan 85 kilo weegt is dat aan de lage kant. Voor iemand die er dan ook nog sport is dat sowieso te weinig.

MFP is bij mij echt alleen streng met totaal kcal. Voor de rest mochten er wel wat meer schreeuwende rode teksten als ik te weinig vet/eiwit of te veel zout binnen krijg. Al gaan met name die eerste 2 tegenwoordig zowat automagisch goed, sinds ik ontbijt met kwark met pindakaas.
Tja, dan moeten we het er over eens zijn dat we het hier niet over eens zijn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168537962
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 07:31 schreef Cue_ het volgende:
Tis gelukt :o , op naar de volgende 15 :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke app is dat?
  maandag 30 januari 2017 @ 10:40:22 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168537992
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:38 schreef Pizzapuntje het volgende:

Welke app is dat?
MyFitnessPal
pi_168537994
O: 250 gr alpro yoghurt, 1 mandarijn
T: 1 liga evergreen, glas water
L: 2 volkoren boterhammen met 30 + kaas (1 plak)
T: 1 plak ontbijt koek 30 % minder suiker
D: Franse uiensoep 1 kom
T: 1 mandarijn
+ 2 blikjes sugar free red bull

S: Half uur wandelen
pi_168538005
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

MyFitnessPal
Gratis? Ga ik dan ook maar even downloaden, wel leuk om zo'n dalende lijn te zien. Goed bezig!
  maandag 30 januari 2017 @ 10:44:08 #41
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538065
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:40 schreef Pizzapuntje het volgende:

Gratis? Ga ik dan ook maar even downloaden, wel leuk om zo'n dalende lijn te zien. Goed bezig!
Veel onderdelen van de MFP is gratis, kan je alles mee doen wat je eigenlijk wilt denk ik zo.
Helpt zeker om inzicht te krijgen, waar soms je hoofd vindt dat het te langzaam gaat, wil de app nog wel eens vertellen dat het best meevalt :+
  maandag 30 januari 2017 @ 10:55:48 #42
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168538296
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tja, dan moeten we het er over eens zijn dat we het hier niet over eens zijn...
Nou, wat is daar dan leuk aan.

Dingetje blijft dat je eiwitten nodig hebt voor de essentiële aminozuren (aminozuren die je uit voeding (eiwit dus) moet halen omdat je lichaam ze zelf niet aanmaakt). En als je veel sport/beweegt ook voor aanvulling van de niet- en semi-essentiële aminozuren (aminozuren die je lichaam zelf aanmaakt / zelf aanmaakt tenzij je een afwijking hebt). Daar is een algemeen aanvaarde ondergrens voor van 0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, bij een normaal dieet. Wil je afvallen of ga je veel sporten dan zul je hoger (bij veel duur- of krachtsport zelfs tot 2 gram per kg) in je eiwitten moeten gaan zitten om je spiermassa te behouden / vergroten.

Ik zie even niet hoe je 't daar niet mee eens kunt zijn, aangezien het geen mening is.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168538387
Ik merk zelf in ieder geval wel dat eiwitten voor mij heel belangrijk zijn tijdens het afvallen. Ik had gisteren een lange duurloop gedaan en relatief weinig eiwitten gegeten. Ik heb het niet ingevoerd gisteren maar ik at bijv. als avondeten couscous met groente en feta, geen vlees. Verder ook geen eieren gegeten of kwark of zo, wel een eiwitshake na het sporten. Maar dan merk ik gewoon dat halverwege de nacht mijn maag alweer begint te rommelen en ik niet meer goed kan slapen. Als ik onder mijn verbruik wil eten maar toch goed wil blijven sporten en herstellen moet ik gewoon veel eiwitten eten, en ja dat is soms best lastig want een banaan of een broodje is toch net makkelijker tussendoor te eten dan een gekookt ei. Het vereist iets meer planning.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168538413
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Veel onderdelen van de MFP is gratis, kan je alles mee doen wat je eigenlijk wilt denk ik zo.
Helpt zeker om inzicht te krijgen, waar soms je hoofd vindt dat het te langzaam gaat, wil de app nog wel eens vertellen dat het best meevalt :+
Welke is het? Heet hij in de store ; calorieen teller van myfitnesspal, inc?
  maandag 30 januari 2017 @ 11:01:16 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538415
Merk vooral dat ik heel vaak kip aan het bakken en eieren aan het koken ben sinds ik hiermee bezig ben :+
  maandag 30 januari 2017 @ 11:01:38 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538422
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:01 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Welke is het? Heet hij in de store ; calorieen teller van myfitnesspal, inc?
Ja idd, de calorieenteller
pi_168538432
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja idd, de calorieenteller
Thanks! Ga hem nu downloaden.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:02:23 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538440
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:01 schreef Pizzapuntje het volgende:

Thanks! Ga hem nu downloaden.
^O^ veel plezier ermee! En houdt ons op de hoogte :)
  maandag 30 januari 2017 @ 11:03:28 #49
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168538465
Ook fijn als tussendoortje met eiwit: Blikjes tonijn.

En ja, eiwitten helpen ook nog bij het afvallen doordat ons lichaam ze minder efficiënt verbrand en ze (althans, de dierlijke variant) langer/sneller een verzadigd gevoel geven.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:05:33 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168538511
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:55 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Nou, wat is daar dan leuk aan.

Dingetje blijft dat je eiwitten nodig hebt voor de essentiële aminozuren (aminozuren die je uit voeding (eiwit dus) moet halen omdat je lichaam ze zelf niet aanmaakt). En als je veel sport/beweegt ook voor aanvulling van de niet- en semi-essentiële aminozuren (aminozuren die je lichaam zelf aanmaakt / zelf aanmaakt tenzij je een afwijking hebt). Daar is een algemeen aanvaarde ondergrens voor van 0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, bij een normaal dieet. Wil je afvallen of ga je veel sporten dan zul je hoger (bij veel duur- of krachtsport zelfs tot 2 gram per kg) in je eiwitten moeten gaan zitten om je spiermassa te behouden / vergroten.

Ik zie even niet hoe je 't daar niet mee eens kunt zijn, aangezien het geen mening is.
Met dit verhaal 'ben ik het natuurlijk eens': het is inderdaad feit.

Waar ik het niet mee eens was, is dat dat al ontzettend belangrijk is als je net komt kijken bij 'dieeten'. Volgens mij is het - als je flink overgewicht hebt en nog niet zo thuis bent in etiketten lezen, kcals tellen en snappen hoe je lichaam werkt - belangrijker om eerst te leren waar je veel en waar je weinig van kan eten in een gezond aantal kcals per dag. Zeker omdat het in dit geval niet gaat om iemand die uren met gewichten aan de slag gaat of gaat duurlopen. Als MFP je dan steeds vertelt dat je te weinig eiwitten binnenkrijgt en je daardoor, ongeacht of je het qua kcalorieën nou goed doet - het gevoel hebt dat je het fout doet, demotiveert dat enorm.

Nou weet ik ook dat jij meer van de discipline dan van de motivatie bent, maar toch... het is wel belangrijk dat kleine stappen richting een gezond eetpatroon ook goed voelen, ook al heb je dan nog wat puntjes op de i te zetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168538512
Een blikje tonijn koud gaan wegkanen op het werk gaat mij toch echt te ver :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 11:05:37 #52
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168538515
En MFP is echt een topapp. Ik wil niet zeggen dat je niet zonder kunt, maar het maakt het leven tijdens het afvallen wel een stuk overzichtelijker.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:06:33 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168538539
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Een blikje tonijn koud gaan wegkanen op het werk gaat mij toch echt te ver :P
M'n collega's zouden me lynchen... stinkzooi!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 11:06:41 #54
382129 crew  Donna
pi_168538543
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Een blikje tonijn koud gaan wegkanen op het werk gaat mij toch echt te ver :P
Sla erbij _O_
  maandag 30 januari 2017 @ 11:06:57 #55
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168538548
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Een blikje tonijn koud gaan wegkanen op het werk gaat mij toch echt te ver :P
Op t werk gaat dat vooral mijn collega's net te ver. Thuis doe ik t wel eens.

Ik neem t wel gewoon mee op een broodje, of in een salade tho.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:07:06 #56
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168538555
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vind je dat echt bizar weinig? Ik haal dat nooit... en direct aanpakken vind ik nu misschien juist helemaal nog niet goed. Eerst je kcalorieën maar eens op orde en leren wat ongeveer waarin zit en dan kan finetunen later wel.

MFP is behoorlijk streng qua eiwitten en als je het dan 'niet goed doet', raak je ontzettend snel gedemotiveerd.

Ik ben nog steeds op gewicht btw, al is het met de trouwstress soms wel lastiger. Veel afspraken, veel onregelmatige dagen, veel onlogische eetmomenten. Lijstje voor vandaag ziet er zo uit:

O: 3 zonnebloempitjesboterhammen. 1 met speculaas, 2 met 30+kaas. We zouden dit weekend boodschappen gedaan moeten hebben, maar dat is er door allerlei uitlopende afspraken niet van gekomen. 's Ochtends vroeg houmous trek ik niet, dus dan maar even zo. Kaas is nu op, ben benieuwd wat vriendlief zo op z'n brood doet :s)
T: iets van de kantoorfruitschaal of een wafel of een pakje crackertjes of twee oreo's.
L: 2 zelfgebakken tomaat/kaas boterhammen (zit door het brood) en een pompoenpitbroodje. Houmous.
T2: crackertjes en een cup-a-soupje.
D: Homemade lasagne of nasi.
T: stroopwafel.
Beter direct goed doen in plaats van jezelf aanwennen om alleen Koolhydraten te nemen zoals veel mensen doen (want vet is vet en slecht voor je, en meer van zulke onzin).

30p/30v/40k is voor een sporter een prima verhouding, voor een niet sporter zou 20p prima voldoen hoor, maar de voordelen van Proteïne lijken mij een serieuze afweging om die voorop te stellen in voeding/dieet/afvallen.

Kcals eerst, maar toch echt proteïne op plaats 1.5.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 11:07:09 #57
382129 crew  Donna
pi_168538556
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:05 schreef MutedFaith het volgende:
En MFP is echt een topapp. Ik wil niet zeggen dat je niet zonder kunt, maar het maakt het leven tijdens het afvallen wel een stuk overzichtelijker.
Ja helemaal mee eens. Als je maar eerlijk (naar jezelf) bent kan het heel goed helpen.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:08:53 #58
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168538603
Januari weer voorbij, dus iedereen durft zich hier weer te laten zien? :9
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:09:23 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168538618
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:06 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Op t werk gaat dat vooral mijn collega's net te ver. Thuis doe ik t wel eens.

Ik neem t wel gewoon mee op een broodje, of in een salade tho.
Hier ook vooral thuis of in een salade. Beetje bbqsaus of iets anders erdoor als glijmiddel en schuiven maar.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168538659
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

^O^ veel plezier ermee! En houdt ons op de hoogte :)
Doe ik! :)
Kan ik gewoon elke maandag m'n gewicht toevoegen?
  maandag 30 januari 2017 @ 11:11:44 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538694
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Pizzapuntje het volgende:
Doe ik! :)
Kan ik gewoon elke maandag m'n gewicht toevoegen?
Je kan het op elke dag doen die je wilt
Dus idd evt elke maandag op een vast tijdstip.

Ik doe het zelf dagelijks, want vind ik fijner, maar wekelijks is beter omdat je dan niet evt grote fluctuaties hebt.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:12:12 #62
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168538708
Oja, snappen hoe je lichaam werkt is ook snappen wat je lichaam doet met die dingen die op het etiketje staan.

Ik had graag gehad dat iemand mij eerder over de voordelen van proteïne had ingelicht en niet na 2 maanden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 11:16:31 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168538821
Het is zeker goed om van te voren te weten wat goed is en wat niet.
Je kan vervolgens daarna zelf bepalen of je alles in 1x omgooit of stapje voor stapje doet. Maar dan doe je het wel bewust
  maandag 30 januari 2017 @ 11:28:27 #64
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168539088
Ik had vooral ook gewild dat ik dit topic eerder ontdekt had, en dus meteen vanaf t begin te horen had gekregen dat crashdiëten niet echt de way to go is als je langdurig af wil vallen en erna niet terug wil bouncen. Dan had ik me niet eerst 6 weken uitgehongerd op max 1000 (en vaak minder) kcal per dag aan maaltijdvervangers en groenten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:34:20 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168539247
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:28 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had vooral ook gewild dat ik dit topic eerder ontdekt had, en dus meteen vanaf t begin te horen had gekregen dat crashdiëten niet echt de way to go is als je langdurig af wil vallen en erna niet terug wil bouncen. Dan had ik me niet eerst 6 weken uitgehongerd op max 1000 (en vaak minder) kcal per dag aan maaltijdvervangers en groenten.
Maar dat heeft wat mij betreft niks met eiwitten te maken, maar juist met 'eerst een normaal en gezond eetpatroon en dan finetunen'.

Anyway, de discussie duurt wel erg lang nu. Mijn punt is (en dan houd ik erover op), dat het ook oke is als je in het begin niet meteen naar percentages eiwitten kijkt, maar begint met kleine stapjes en op die manier je motivatie behoudt.

En nu tijd voor nog een kop thee. De tijd tot de lunch duurt lang vandaag. Is op maandag altijd zo. Ik eet in het weekend vaak ongestructureerd en 'gewoon, als ik trek heb'. Op kantoor werkt dat niet, dus houd ik me aan 6:45, 10:15, 12:45, 15:30 en avondeten. Vanaf dinsdag doe ik het daar prima op, maar op maandag duurt de lunch vaak net te lang, doordat ik vroeg ontbeten heb...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168539641
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:08 schreef MutedFaith het volgende:
Januari weer voorbij, dus iedereen durft zich hier weer te laten zien? :9
Had niet zo'n zin/behoefte om op andere mensen te reageren, vandaar mijn hiatus. :P
pi_168540092
Wat tillen jullie als vrouw zijnde weg?

Ik heb 3 x 20 met 25 kg gedaan, biceps, bench press (volgens mij) en hem omhoog tillen. Daarna nog 2 x 10 met 35. Heb wel 3 dagen spierpijn gehad, ben ik te hard van stapel gelopen?
pi_168540119
Als je 3x20 herhalingen kunt doen is het zeker niet te zwaar qua gewicht. De meeste schema's gaan uit van 3x10 tot max 3x15 herhalingen. Je hebt spierpijn omdat je spieren gebruikt die je normaal/de laatste tijd nooit gebruikt, dat gaat vanzelf weer over ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168540208
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je 3x20 herhalingen kunt doen is het zeker niet te zwaar qua gewicht. De meeste schema's gaan uit van 3x10 tot max 3x15 herhalingen. Je hebt spierpijn omdat je spieren gebruikt die je normaal/de laatste tijd nooit gebruikt, dat gaat vanzelf weer over ;)
Ah top, blijf ik het zo doen, wil niet maar 10 kg tillen, dan heb ik het gevoel dat ik niks gedaan heb
  maandag 30 januari 2017 @ 12:20:40 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168540219
Mijn armen zijn nog heel slap. Volgens mij bench press op 35 kilo en dan 3x10 ofzo.
Voor de rest doen we veel zaken op licht gewicht en veel herhalingen of pullups en dat is dan met eigen gewicht (met hulp van elastiek O+ )
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 12:22:59 #71
382129 crew  Donna
pi_168540260
Ik heb een mini stepper gekocht. Leek me altijd al een leuk ding. Mocht pas van mezelf weer een apparaat kopen als ik m`n buikspiertrainer dagelijks gebruik en dat gaat goed! ^O^
  maandag 30 januari 2017 @ 12:25:38 #72
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168540294
Nice!

Ik heb dit weekend een speedrope gekocht *O* . Wil mijn double unders eens aanpakken.

Enige nadeel is dat je daar echt schoenen voor aan moet hebben en ik die standaard thuis uittrek, dus discipline nodig om alsnog ervoor om te kleden/schoenen aan te trekken :') :+
pi_168540345
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:20 schreef Cue_ het volgende:
Mijn armen zijn nog heel slap. Volgens mij bench press op 35 kilo en dan 3x10 ofzo.
Voor de rest doen we veel zaken op licht gewicht en veel herhalingen of pullups en dat is dan met eigen gewicht (met hulp van elastiek O+ )
Jaloers, ik wil mezelf zo graag kunnen optrekken minstens 10 X maar kom maar tot 2 haha. Iemand enig idee met welke oefeningen ik ervoor kan zorgen dat ik het uiteindelijk wel kan?
  maandag 30 januari 2017 @ 12:35:07 #74
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168540439
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:29 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Jaloers, ik wil mezelf zo graag kunnen optrekken minstens 10 X maar kom maar tot 2 haha. Iemand enig idee met welke oefeningen ik ervoor kan zorgen dat ik het uiteindelijk wel kan?
Ja, vaak herhalen :P Regelmatig pull ups doen (2-3x per week) en daarna een paar sets (bijvoorbeeld 5x8) negative pull ups (dat wil zeggen dat je in de toppositie van de pull up start en jezelf daaruit langzaam laat zakken) en/of assisted pull ups in de ringen (zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 30 januari 2017 @ 12:53:31 #75
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168540766
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar dat heeft wat mij betreft niks met eiwitten te maken, maar juist met 'eerst een normaal en gezond eetpatroon en dan finetunen'.

Anyway, de discussie duurt wel erg lang nu. Mijn punt is (en dan houd ik erover op), dat het ook oke is als je in het begin niet meteen naar percentages eiwitten kijkt, maar begint met kleine stapjes en op die manier je motivatie behoudt.

En nu tijd voor nog een kop thee. De tijd tot de lunch duurt lang vandaag. Is op maandag altijd zo. Ik eet in het weekend vaak ongestructureerd en 'gewoon, als ik trek heb'. Op kantoor werkt dat niet, dus houd ik me aan 6:45, 10:15, 12:45, 15:30 en avondeten. Vanaf dinsdag doe ik het daar prima op, maar op maandag duurt de lunch vaak net te lang, doordat ik vroeg ontbeten heb...
Nee, dat ging ook al niet meer over eiwit.

Als dat je punt is dan ben ik 't niet met je oneens. Als t nodig is om motivatie te houden/krijgen, dan is er niks mis met kleine stapjes.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168541042
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:29 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Jaloers, ik wil mezelf zo graag kunnen optrekken minstens 10 X maar kom maar tot 2 haha. Iemand enig idee met welke oefeningen ik ervoor kan zorgen dat ik het uiteindelijk wel kan?
jij weegt 100 kg en je kan jezelf 2x optrekken? Dan ben je al loeisterk :o

Toen ik echt op mijn meest afgetraind was lukte me het net om 1.5 pullup te doen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 13:12:19 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168541089
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:29 schreef Pizzapuntje het volgende:

Jaloers, ik wil mezelf zo graag kunnen optrekken minstens 10 X maar kom maar tot 2 haha. Iemand enig idee met welke oefeningen ik ervoor kan zorgen dat ik het uiteindelijk wel kan?
Je kan jezelf optrekken? Wat Tramposa zegt dan ben je echt wel sterk hoor :o
Hoe/waaraan doe je dat dan precies?

Volgens mij is een goede start om met Ring Rows te beginnen. En dan steeds horizontaler.

En bij mij gebruiken ze elastieken waar je je voet in zet, zodat het elastiek een groot gedeelte van je gewicht opvangt en het optrekken daardoor makkelijker wordt.
En dan steeds lichtere/mindere elastieken gebruiken zodat je het steeds meer op eigen kracht doet.
  maandag 30 januari 2017 @ 13:21:47 #78
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541245
Zou als beginner wat minder op KG's letten en meer op uitvoering.
3 dagen spierpijn is niet vreemd na een van je eerste workouts, 2 goede pullups als je 107kg weegt en jaren niet gesport hebt wel.

Niet onmogelijk, maar zeker merkwaardig.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 13:23:14 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541270
En allerlei soorten Rows (ring/barbell/bend over)is goed voor je pullups.

Maar de beste oefening voor pullups als je ze al kunt is pull ups.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 13:25:26 #80
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_168541307
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:21 schreef Rauw. het volgende:
Zou als beginner wat minder op KG's letten en meer op uitvoering.
3 dagen spierpijn is niet vreemd na een van je eerste workouts, 2 goede pullups als je 107kg weegt en jaren niet gesport hebt wel.

Niet onmogelijk, maar zeker merkwaardig.
Ze heeft toch wel iets gedaan met die rare snuiter van een pt.
  maandag 30 januari 2017 @ 13:29:21 #81
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541390
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:25 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ze heeft toch wel iets gedaan met die rare snuiter van een pt.
Nu je het zegt;
Dan is 3 dagen spierpijn ook best merkwaardig,

Voer je de oefeningen wel goed uit?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168541410
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kan jezelf optrekken? Wat Tramposa zegt dan ben je echt wel sterk hoor :o
Hoe/waaraan doe je dat dan precies?

Volgens mij is een goede start om met Ring Rows te beginnen. En dan steeds horizontaler.

En bij mij gebruiken ze elastieken waar je je voet in zet, zodat het elastiek een groot gedeelte van je gewicht opvangt en het optrekken daardoor makkelijker wordt.
En dan steeds lichtere/mindere elastieken gebruiken zodat je het steeds meer op eigen kracht doet.
Ik denk trouwens dat in Pizzapuntje's geval het vaker optrekken een stuk sneller zal gebeuren door kilo's kwijt te raken dan door spieren erbij te trainen :P Optrekken met 10kg tegengewicht lukt mij namelijk wel weer prima.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168541433
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Nu je het zegt;
Dan is 3 dagen spierpijn ook best merkwaardig,

Voer je de oefeningen wel goed uit?
Mwah hoeft niet, als ik 2 maanden niet met gewichten getraind heb en ik ga het weer doen kan ik ook weer flinke spierpijn hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 13:36:26 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541574
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat in Pizzapuntje's geval het vaker optrekken een stuk sneller zal gebeuren door kilo's kwijt te raken dan door spieren erbij te trainen :P Optrekken met 10kg tegengewicht lukt mij namelijk wel weer prima.
Zoals ik ooit eens zag voorbijkomen;
If you want to improve your pullup, stop being fat.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 13:36:59 #85
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541590
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mwah hoeft niet, als ik 2 maanden niet met gewichten getraind heb en ik ga het weer doen kan ik ook weer flinke spierpijn hebben.
Is dat al zo lang geleden dan? Want dan heb je helemaal gelijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168541651
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zoals ik ooit eens zag voorbijkomen;
If you want to improve your pullup, stop being fat.
Mja tot een bepaalde hoogte dan, want ik kon het met 16-17% vet nog steeds niet :P Terwijl ik me wel echt heel goed kan opdrukken. Maarja dat zijn wel van die dingen, als je het echt wilt kunnen lukt het vanzelf met heel vaak oefenen, zoals Artoo zegt.
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Is dat al zo lang geleden dan? Want dan heb je helemaal gelijk.
Voor mijn gevoel nog wel langer! Pizzapuntje?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168541661
Ik kan geen pull up ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168541681
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan geen pull up ;(
Je kan een heleboel dingen wel die veel nuttiger zijn in het leven ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 13:42:40 #89
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541704
Opdrukken en Optrekken hebben dan ook niets met elkaar te maken he.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 13:43:43 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168541727
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan geen pull up ;(
Ik ook niet. Iig niet strict.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 13:46:46 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168541798
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:42 schreef Rauw. het volgende:
Opdrukken en Optrekken hebben dan ook niets met elkaar te maken he.
Misschien bedoelde PP dat wel :o
pi_168541827
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:42 schreef Rauw. het volgende:
Opdrukken en Optrekken hebben dan ook niets met elkaar te maken he.
Nee klopt maar het is wel gek dat de twee spiergroepen dan zo sterk verschillend ontwikkeld zijn :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 13:59:17 #93
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168542064
Wat overigens ook kan helpen bij het sterker worden in de pull up is het doen van chin ups. Voor veel mensen geldt dat een chin up iets makkelijker gaat dan een pull up, dus om die spiergroepen aan te spreken kun je die er ook nog in gooien voor de variatie :)
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 30 januari 2017 @ 14:00:25 #94
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168542089
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee klopt maar het is wel gek dat de twee spiergroepen dan zo sterk verschillend ontwikkeld zijn :o
Geldt voor mij ook. Ik ben nu bezig met een inhaalslag voor het bovenlichaam.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 14:01:36 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168542111
De vrouwenversie van opdrukken kon ik in het begin al helemaal niet of idd misschien maar 2.
Laatst kon ik er 50 (in setjes tussen de 5 en/of 10 per keer).
Toch wel even een wtf momentje :D
pi_168542288
Bedoelde echt optrekken, kon het laatste X 2 keer. Maar zal nu wel 1 zijn met m'n 106,5 kilo. Opdrukken kan ik ook maar 3 x ofzo. Maar vind het altijd zo indrukwekkend dat optrekken, dus wil dat zeker kunnen.
pi_168542303
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:01 schreef Cue_ het volgende:
De vrouwenversie van opdrukken kon ik in het begin al helemaal niet of idd misschien maar 2.
Laatst kon ik er 50 (in setjes tussen de 5 en/of 10 per keer).
Toch wel even een wtf momentje :D
Wat is de vrouwen versie dan?
pi_168542313
In de tijd dat ik 75 woog deed ik 50 X achter elkaar opdrukken. Nu ben ik blij als ik de 5 red :')
pi_168542338
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:10 schreef Pizzapuntje het volgende:
Bedoelde echt optrekken, kon het laatste X 2 keer. Maar zal nu wel 1 zijn met m'n 106,5 kilo. Opdrukken kan ik ook maar 3 x ofzo. Maar vind het altijd zo indrukwekkend dat optrekken, dus wil dat zeker kunnen.
Maak er een filmpje van dan, ik vind het ook indrukwekkend om te zien!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168542361
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maak er een filmpje van dan, ik vind het ook indrukwekkend om te zien!
Zodra ik er 4 achter elkaar kan post ik een filmpje haha
  maandag 30 januari 2017 @ 14:14:20 #101
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168542368
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:11 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Wat is de vrouwen versie dan?
Ik denk op de knieën in plaats van op de tenen?
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 30 januari 2017 @ 14:17:39 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168542439
Idd op de knieen.
pi_168542590
Ik heb van die handvaten voor op de grond om je op te drukken, sindsdien is mijn 'form' daarbij wel veel beter geworden. Voorheen had ik altijd mijn armen wijd in plaats van mijn ellebogen recht langs mijn lijf.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 14:25:28 #104
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168542622
Ik doe eigenlijk nooit push ups :')
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 30 januari 2017 @ 14:27:09 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168542659
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Voorheen had ik altijd mijn armen wijd in plaats van mijn ellebogen recht langs mijn lijf.
Probeer ik tegenwoordig ook aan te werken, maar is nog lastig.
  maandag 30 januari 2017 @ 15:00:52 #106
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168543391
Voer du jour:
O: Havermout met amandelmelk, blauwe bessen, nootjes en yoghurt
L: Rijst en kipdijfilet gestoofd in wijn met Chinese roerbakgroenten
D: Vegetarische tandoori met ei en rijst
S: Squats + bench + pull ups + hangen + lunges + singe leg deadlifts
T: Magere kwark met nootjes en een sinaasappel, tosti met pindakaas en banaan

En ik doe tussendoor steeds handstands vandaag want ik heb die angst eindelijk overwonnen en zodoende ontdekt dat een handstand tegen de muur eigenlijk vet simpel is :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168543570
Mijn voer:

O: overnight wortel-peer oats, handje noten
T: klein stukje vijgen/dadelbrood
L: gekookt ei, runderbouillon, 2 bth met wortelspread, kiwi en een peer
T: 3 rijstwafels, banaan, babybel, 1 kleine latte macchiato
S: 9km hardlopen + 60 min coretraining
D: couscous met groenten en feta

De dag na een zware training dus veel honger, moeite om me in te houden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 15:11:54 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168543626
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:00 schreef Artoo het volgende:

En ik doe tussendoor steeds handstands vandaag want ik heb die angst eindelijk overwonnen en zodoende ontdekt dat een handstand tegen de muur eigenlijk vet simpel is :')
Lekker bezig!

Ik deed ze vroeger heel veel tegen de wc deur (jonger dan 12) , maar toen ik een paar keer door m'n armen ben gezakt en m'n hoofd op de marmeren stenen kwam, heb ik er een lichte angst voor :+ Dat gaat ook nog wel tig maanden duren voordat ik die ga doen gok ik zo :P
pi_168543751
Een yoga headstand is makkelijker :o En als je dan heel rustig omhoog en naar beneden komt is het ook nog een hele goede voor je rompspieren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 15:23:02 #110
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_168543885
Push ups, handstanden, planken, alles waarbij er te lang gewicht op m'n polsen steunt, is een uitdaging. :+

Hier voorlopig het grootste rommelweekend weer gehad, dus weer eens beter opletten op wat ik naar binnen werk en het hardlopen weer oppakken. Mijn sportschoollesje is leuk,maar het doet weinig voor mijn conditie en dat stoort me.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_168544219
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb van die handvaten voor op de grond om je op te drukken, sindsdien is mijn 'form' daarbij wel veel beter geworden. Voorheen had ik altijd mijn armen wijd in plaats van mijn ellebogen recht langs mijn lijf.
Dan ook maar s proberen met die dingen. Vaak gaan mijn armen naar de zijkant, ipv recht langs m'n lichaam
pi_168544919
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:40 schreef Pizzapuntje het volgende:
O: 250 gr alpro yoghurt, 1 mandarijn
T: 1 liga evergreen, glas water
L: 2 volkoren boterhammen met 30 + kaas (1 plak)
T: 1 plak ontbijt koek 30 % minder suiker
D: Franse uiensoep 1 kom
T: 1 mandarijn
+ 2 blikjes sugar free red bull

S: Half uur wandelen
Is geworden:
O: 250 gr alpro yoghurt, 1 mandarijn
T: 1 liga evergreen, glas water
L: 2 volkoren boterhammen met 30 + kaas (1 plak)
T: 1 plak ontbijt koek 30 % minder suiker
D: Franse uiensoep 1 kom + blikje soepballetjes
T: 1 mandarijn
+ 5 blikjes sugar free red bull
pi_168545011
De fuck doe je met 5 blikjes red bull?

Die shit doet je lichaam geen goed :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_168545054
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
De fuck doe je met 5 blikjes red bull?

Die shit doet je lichaam geen goed :')
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat het niet zozeer om de smaak gaat, maar het gewoon gewenning is. Eten valt me mee om aan te passen, maar het drinken vind ik het lastigst.

Ohja, net even geprobeerd, kwam tot 3 x opdrukken :')
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 16:13:53 #115
382129 crew  Donna
pi_168545197
Wegpleuren die rotzooi en lekker water gaan drinken.
  maandag 30 januari 2017 @ 16:23:16 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168545447
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:13 schreef DonnaRush het volgende:
Wegpleuren die rotzooi en lekker water gaan drinken.
Wat zij zegt!

En water mag ook thee zijn, of zwarte koffie of water met citroen/munt/komkommer/framboos of spa rood... maar red bull is gewoon echter niet goed voor je lijf.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 januari 2017 @ 16:24:17 #117
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168545484
Och. Ik drink makkelijk 8-10 koffie op een dag. En anders dan de hardnekkige 'een blikje red bull heeft net zoveel caffeine als 3 koppen koffie' mythe je wil doen geloven heeft een goeie kop koffie net zoveel mg caffeine als een blikje red bull (80mg, om precies te zijn).

En zoveel andere rotzooi zit er echt niet Red Bull. Zeker niet in de zero kcal / sugar free versies.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 16:32:47 #118
382129 crew  Donna
pi_168545683
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:24 schreef MutedFaith het volgende:
Och. Ik drink makkelijk 8-10 koffie op een dag. En anders dan de hardnekkige 'een blikje red bull heeft net zoveel caffeine als 3 koppen koffie' mythe je wil doen geloven heeft een goeie kop koffie net zoveel mg caffeine als een blikje red bull (80mg, om precies te zijn).

En zoveel andere rotzooi zit er echt niet Red Bull. Zeker niet in de zero kcal / sugar free versies.
Ik ben niet zo fan van aspartaam. En als het puur gewoonte is en niet de smaak kan je er net zo goed mee stoppen toch?
  maandag 30 januari 2017 @ 16:49:13 #119
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168546030
Aspartaam is gewoon methadon voor suikerjunks.

Dezelfde spike maar minder caloriën
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 16:51:06 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168546076
Overigens zelf weten, ik zie dat je leeft op koolhydraten. Dat is schokkender dan 5 blikjes red bull zero
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 16:52:41 #121
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168546107
Door de macroloze bril gekeken net lijstje, lekker binnen de calorietjes
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168546125
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:24 schreef MutedFaith het volgende:
Och. Ik drink makkelijk 8-10 koffie op een dag. En anders dan de hardnekkige 'een blikje red bull heeft net zoveel caffeine als 3 koppen koffie' mythe je wil doen geloven heeft een goeie kop koffie net zoveel mg caffeine als een blikje red bull (80mg, om precies te zijn).

En zoveel andere rotzooi zit er echt niet Red Bull. Zeker niet in de zero kcal / sugar free versies.
Zoveel koffie zit ook wel boven de hoeveelheid die gezond wordt geacht ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 16:54:24 #123
382129 crew  Donna
pi_168546144
Mijn lijstje;
O: Eiwitwafel met wat volle kwark en 0% syrup
T: Fruit/noten koekie van de Graanschuur
L: 2 rijstwafels, 1 met smart hazelnutspread en 1 met 100% pindakaas + een appel
T: Een halve mandarijn (uitgedroooogd bah) en een Nakd reep
D: Nog niet helemaal bekend. Ik twijfel tussen een kabeljauwburger met groente en wat aardappelkroketjes of tonijnlasagne of een zuurkoolovenschotel. Zo thuis even bepalen.
  maandag 30 januari 2017 @ 16:57:11 #124
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168546195
5/6 bakken koffie hier. Zou het de hele dag wel kunnen drinken maar ik probeer te beperken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 17:09:30 #125
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168546447
De gemiddelde Nederlandse man drinkt er 7 op een dag. En iemand die overgevoelig is voor caffeïne kan doorgaans zonder problemen 400mg per dag handelen. Dat zijn al 5 koppen. Of dus die 5 blikjes red bull.

Ik kom trouwens van een gemiddelde van 15+ koffie per dag af. Ik dronk op t werk letterlijk elk half uur een kop koffie. En daarnaast 's avonds thuis nog thee. Ik heb daarna een hele tijd (lees: een maand of 5) helemaal geen koffie of thee (of andere caffeïnehoudende dranken) meer gedronken, maar merkte nauwelijks verschil. En ik vind koffie gewoon lekker.

Lijstje:

O: Kwark, havermout, pindakaas
T: Sesamcrunchreep
L: Ceasarsalade met kip en penne
T: Monster Energy Ultra Sunrise
D: HF vegetarische spaghetti bolognese
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168546536
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:09 schreef MutedFaith het volgende:
De gemiddelde Nederlandse man drinkt er 7 op een dag. En iemand die overgevoelig is voor caffeïne kan doorgaans zonder problemen 400mg per dag handelen. Dat zijn al 5 koppen. Of dus die 5 blikjes red bull.


Zoveel echt? :o Dat geloof ik bijna niet!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 januari 2017 @ 17:56:30 #127
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168547452
Ik zit tegenover de aanlooproute naar het koffieapparaat op mijn werk. En ik ben niet geschokt van die cijfers.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 januari 2017 @ 17:58:32 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168547511
Zie mijn collega's niets anders doen dan koffie halen :') (zelf drink ik t niet, plus sowieso veels te weinig)
Dus die cijfers verbazen me niet, al kan het nooit goed voor me zijn :+
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 18:27:46 #129
382129 crew  Donna
pi_168548174
Mijn collega's drinken 3 kopjes koffie per dag, haha.
  maandag 30 januari 2017 @ 19:01:34 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168549004
Mijn collega's houden het ook bij een kopje of drie max...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 januari 2017 @ 21:01:35 #131
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168552900
Hmm, ik kan me wel wat bij inbeelden bij die cijfers. Zelf drink ik bij het ontbijt 2 bakken koffie en nog eens twee voordat ik ga trainen. Dan soms op stage nog ééntje, de rest drink ik (fruit)thee. Mijn vader echter, bijvoorbeeld, is ambtenaar en die drinkt op z'n minst het dubbele van wat ik doe :')
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 30 januari 2017 @ 21:06:35 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168553068
Lol, natuurlijk vandaag voor het eerst nagative pullups ( en pushups) gedaan.
Timing :D
pi_168553797
Ik drink nooit koffie, lust het niet.

Ik voel me zwak, een mislukkeling. Waarom zoek ik troost in eten? Ruzie met vriendin, dus bovenop mijn lijstje nog een kop goulash soep, 2 crackers met 30 plus kaas, een sitostick met mayo en 1 pers friet met mayo op.

Ik weet dat ik dom bezig ben maar ik zoek op dat moment troost.

Nu is het de uitdaging om het weer op te pakken en niet in m'n verdriet te blijven hangen en denken dat ik toch al gefaald heb.
pi_168553806
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:06 schreef Cue_ het volgende:
Lol, natuurlijk vandaag voor het eerst nagative pullups ( en pushups) gedaan.
Timing :D
En hoe ging dat? :D
  maandag 30 januari 2017 @ 21:29:40 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168553973
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:24 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

En hoe ging dat? :D
Zwaar :P
Ook met hulp van elastieken is t hard werken (duh). Maar zeker niet verkeerd om ook te doen
(Al vinden m'n handen t minder leuk, maar dat heet eelt kweken :+ )
  maandag 30 januari 2017 @ 21:31:31 #136
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168554030
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:24 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik drink nooit koffie, lust het niet.

Ik voel me zwak, een mislukkeling. Waarom zoek ik troost in eten? Ruzie met vriendin, dus bovenop mijn lijstje nog een kop goulash soep, 2 crackers met 30 plus kaas, een sitostick met mayo en 1 pers friet met mayo op.

Ik weet dat ik dom bezig ben maar ik zoek op dat moment troost.

Nu is het de uitdaging om het weer op te pakken en niet in m'n verdriet te blijven hangen en denken dat ik toch al gefaald heb.
Maar hoe kom je dan aan die friet?
Ik zorg er vooral veelal voor dat ik geen erg ongezonde dingen in huis heb.

En anders probeer eerst als je friet eet, geen mayo erbij te doen bv.

Idd weer oppakken, reflecteren waarom het mis ging, bedenken wat je de volgende keer anders zou kunnen doen (realistisch zijn, kleine stappen) en weer doorgaan!
  maandag 30 januari 2017 @ 21:41:39 #137
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168554349
Lijstje van vandaag:
O 2 knäckebröd 1 met rosbief en 1 met rookvlees + glas Yoki
T 2 snack a jacks
L 3 volkoren boterhammen met appelstroop + appel
D couscous met kip, courgette, wortel, ui (knorr wereldgerecht)
Drinken; thee en spa rood

Ik heb al wat tips gelezen voor andere tussendoortjes. Daar ga ik me komende week maar eens in verdiepen. En ander beleg meenemen naar mijn werk ipv de appelstroop.
pi_168554901
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar hoe kom je dan aan die friet?
Ik zorg er vooral veelal voor dat ik geen erg ongezonde dingen in huis heb.

En anders probeer eerst als je friet eet, geen mayo erbij te doen bv.

Idd weer oppakken, reflecteren waarom het mis ging, bedenken wat je de volgende keer anders zou kunnen doen (realistisch zijn, kleine stappen) en weer doorgaan!
Ik ben dat gaan halen. Op de scooter nog wel.
Ik heb verder idd niks ongezonds in huis expres.

Maar ik ga weer door en zit niet bij de pakken neer.
  maandag 30 januari 2017 @ 22:46:33 #139
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168556290
Dat is de spirit. Het kan altijd mis gaan, maar t belangrijkste is dat je jezelf daarna weer bij elkaar veegt en er de schouders weer onder zet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:43:16 #140
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168561256
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:00 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]
Maar ik ga weer door en zit niet bij de pakken neer.
Go you :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168561329
Hola, nu al spierpijn. :')

Vandaag:
O: Kwark met awesome granola
L: ?
S: Schouders RIP ;(
T: Shakieshake
D: varkenshaassate met pindasaus, gebakken boontjes en tauge :9
T: Rookvlees en ei.

Joe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168561553
Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Vanmiddag even lijstje posten :)
pi_168561578
Inzage koffie: 's ochtends 2 grote mokken met serieus sterke koffie. That's it.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:25:55 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168561803
Lijstje!

O: rijst-van-gisteren met een beetje boter en suiker. Ontzettend buikpijn gehad vannacht en dan mag ik - binnen de grenzen van het normale - eten waar ik op dat moment niet kotsmisselijk van word.
B: 20 minuten flink doorlopen op hoge hakken met een zware laptoptas.
T: pakje lu-crackertjes.
L: 5 miniplakjes zelfgebakken tomatenbrood, houmous, bouillon.
T: Pindareep uit de kantoorfruitschaal.
B: Boodschappen doen vanuit de trein.
D: Iets met lekker veel groente. Denk couscous met kikkererwtenprut uit de vriezer en bloemkool, broccoli, wortel en kipgehakt... of iets heel anders.
T: stroopwafel. Sinds ik de lactosevrije van de action ontdekt heb, is m'n ruggegraat 's avonds ver te zoeken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168562290
Mijn lijstje:

O: soja yoghurt met bosbessen en wat muesli
T: handje noten, babybel
L: 2 boterhammen met wortelspread, 1 snack a jacks, iets van bouillon of salade uit de kantine, kiwi
T: mandarijn, appel, pakje lu crackers
S: atletiektraining 90 min
D: couscous met groente en feta, 4e dag op rij :P

En nog steeds steady 67.4 |:( Maar ik denk dat die couscous wel vrij zout is dus wie weet dat ik over een paar dagen wel naar beneden ga.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:03:50 #146
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168562427
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:08 schreef Lonaa het volgende:
Inzage koffie: 's ochtends 2 grote mokken met serieus sterke koffie. That's it.
Sterke koffie O+
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168562463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:03 schreef Artoo het volgende:

[..]

Sterke koffie O+
sowieso. Dus eigenlijk drink ik 4 dubbele esresso's. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168562629
Ik drink mijn koffie altijd geconcentreerd ja, 's ochtends een dubbele espresso op sterkte 4 en na de lunch soms nog één :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:12 #149
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168562678
Gisteren alsnog een andere D genomen. Bloemkool-broccolisoep, ook van HF.

Vandaag:

O: Wraps met houmous en rookvlees (want kwark was op)
T: Pecannoten
L: Restje HF bloemkool-broccolisoep met creme fraiche
T: Sesamcrunchreep
T: Blikje tonijn in water *)
D: HF (toch niet vegetarische) spaghetti bolognese
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:19:24 #150
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168562695
Koffieverbruik so far: 5 bakkies. En een halve liter thee (die neem ik 's ochtends altijd mee de auto in, voor in de file).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168562936
Lijstje

o : 1 mandarijn
t: 1 liga evergreen
l: 250 ml yoghurt en 1 mandarijn
t: 1 plak ontbijtkoek
d: rollade, gekookte aardappels, rode kool
t: 1 mandarijn
s: 20 minuten evy + 30 min cardio of krachttraining
pi_168563058
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Lijstje

o : 1 mandarijn
t: 1 liga evergreen
l: 250 ml yoghurt en 1 mandarijn
t: 1 plak ontbijtkoek
d: rollade, gekookte aardappels, rode kool
t: 1 mandarijn
s: 20 minuten evy + 30 min cardio of krachttraining
Ik word zo verdrietig van die extreme lijstjes.. De ene dag patat en de andere dag 1 mandarijn en een schaaltje yoghurt. dat is toch geen ontbijt/lunch?

Bak lekker 2 eieren of zo, neem een bak tomaatjes mee als tussendoortje, of een bak havermout als ontbijt. Je moet je lichaam niet straffen maar voeden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:49:48 #153
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168563210
Wat L_T zegt.

Als je de hele dag moet doorkomen op 2 mandarijnen, een likje yoghurt, een liga en een plakje suiker vind ik t niet gek als je 's avonds honger hebt en op zoek gaat naar eten.

Tenzij discipline, maar die komt er ook niet automagisch vanzelf.


Als je dan al voor heul weinig kcal wil gaan bij je O/L, duw dan een bak groenten naar binnen. Dan krijg je tenminste nog een beetje een gevuld gevoel. En zorg dan dat je voedsel eet waar je lichaam ook echt iets aan heeft. Er is in de basis niks mis met een liga of ontbijtkoek, maar als dat zoeen beetje je enige voeding is tot je D dan houdt 't qua voedingswaarde niet echt over.

[ Bericht 41% gewijzigd door MutedFaith op 31-01-2017 11:54:51 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168563279
Thanks voor de tip. Straks even eieren halen. Gewoon bakken in olijfolie met beetje champignons en paprika?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:55:55 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168563320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
s: 20 minuten evy + 30 min cardio of krachttraining
Zou daar ook mee uitkijken, aangezien je laatst al zo'n last had van je benen. (of ik haal nu users door elkaar)
dus sowieso eerder krachttraining erbij doen dan nog eens cardio als je evy gaat doen
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:56:27 #156
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563330
Die handstands hè? Man. Spierpijn :')

Lijstje:
O: Overnight oats met blauwe bessen, amandelmelk en nootjes
L: Volkoren macaroni met roerbakgroenten en gehakt
D: 2 volkorenbrood met 2x gekookt ei en roasted ham
S: Uurtje kettlebell en indien tijd over, bench en squat supplementair werk
T: Kwark met nootjes+ een sinaasappel
[bandrepetitie]
T: 2 brood met jam, eiwitreep
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168563331
Lijstje met gewicht vsn diëtist btw :

31-01-17 109,3
15-11-16 103,4
23-08-16 100,2
07-06-16 108,3
26-04-16 115,3

Wel kleren aan nu en gegeten enzo, mijn eigen weegschaal gaf maandag 106,5 aan.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:56:31 #158
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168563332
Ja, gewoon bakken in (olijf-)olie of boter. Wat groente erdoor, eventueel een paar plakjes rookvlees (of liever nog spek/bacon, want spek.).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168563339
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou daar ook mee uitkijken, aangezien je laatst al zo'n last had van je benen. (of ik haal nu users door elkaar)
dus sowieso eerder krachttraining erbij doen dan nog eens cardio als je evy gaat doen
Ja van m'n schenen met rennen. Idd beter krachttraining en 20 min Evy
pi_168563344
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:56 schreef MutedFaith het volgende:
Ja, gewoon bakken in (olijf-)olie of boter. Wat groente erdoor, eventueel een paar plakjes rookvlees (of liever nog spek/bacon, want spek.).
Haha maar spek is toch kei slecht?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:59:09 #161
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563373
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:57 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Haha maar spek is toch kei slecht?
Neen, 'slecht' eten bestaat niet. :D Spek is op zich geen ramp als dat in balans is met de rest van je voeding.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168563400
Haha oké, ik dacht dat spek echt uit den boze was
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:01:06 #163
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168563415
Eten is per definitie niet slecht.

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat spek redelijk veel kcal met zich mee brengt. En dat is egwoon wel waar. Daarom gaf ik als tip om rookvlees te nemen. Ook lekker, en veel minder kcal.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:02:19 #164
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563433
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:00 schreef Pizzapuntje het volgende:
Haha oké, ik dacht dat spek echt uit den boze was
Nee joh. Uiteindelijk draait het, als je wilt afvallen, alleen maar om de energiebalans. Echter, als je goed voor je lijf wilt zorgen dan is het wel het verstandigst om je calorieën zo veel mogelijk uit volwaardige voeding te halen en zo rijk mogelijk te eten wat betreft voedingsstoffen.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168563436


Dit dus? Gewoon bij appie enzo te halen?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:03:18 #166
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:01 schreef MutedFaith het volgende:
Eten is per definitie niet slecht.

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat spek redelijk veel kcal met zich mee brengt. En dat is egwoon wel waar. Daarom gaf ik als tip om rookvlees te nemen. Ook lekker, en veel minder kcal.
True. Rookvlees, maar ook ham kan lekker zijn bij ei en dat is ook vrij mager :) De bacon plakjes die de Appie heeft vind ik ook altijd wel chill, die zijn maar iets van 160kcal per 100g.
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:05:39 #167
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168563509
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:02 schreef Pizzapuntje het volgende:
[ afbeelding ]

Dit dus? Gewoon bij appie enzo te halen?
Ja, dat.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:12 #168
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168563524
Als spek verder gewoon in de rest van je lijstje past zou ik zeker voor spek gaan. Maar in jouw specifieke geval zou ik wellicht het spek links laten liggen en eerst maar eens voor wat volumevoer zorgen. Een bak (rauwe/gekookte/gebakken) groenten hoeft niet veel kcal te zitten, maar vult wel. Eiwitrijke producten geven ook sneller en langer een voldaan gevoel dan die plakjes suiker (niet dat er iets mis is met suiker.) die je nu als T eet. Vervang je yoghurt bijvoorbeeld eens door (magere/franse) kwark. Kan ook prima met fruit, of met havermout.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:08:38 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168563590
hier ook weer eens een lijstje:

O: overnight oats ( 40 g) met amandel melk en een handje blauwe bessen
t: -
L: 3 tomaten, 1 mozzarella bol , pesto :Y) + 1 avocado( was ochtend t)
t: appel met kaneel
S: evy les 7
D: ovenfriet, kip, broccoli
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:19:28 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168563773
Lijstje
O: kwark + appel
L: sla / paprika / 2ei / kip
T; komkommer?
S: geen idee, hoop geen armen
D: Kip met ..... sperziebonen gok ik zo
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:19:54 #171
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563781
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:06 schreef MutedFaith het volgende:
Als spek verder gewoon in de rest van je lijstje past zou ik zeker voor spek gaan. Maar in jouw specifieke geval zou ik wellicht het spek links laten liggen en eerst maar eens voor wat volumevoer zorgen. Een bak (rauwe/gekookte/gebakken) groenten hoeft niet veel kcal te zitten, maar vult wel. Eiwitrijke producten geven ook sneller en langer een voldaan gevoel dan die plakjes suiker (niet dat er iets mis is met suiker.) die je nu als T eet. Vervang je yoghurt bijvoorbeeld eens door (magere/franse) kwark. Kan ook prima met fruit, of met havermout.
QFT.

En, Pizza, misschien kun je ook rauwkost in huis halen voor als je trek krijgt.
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:21:46 #172
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_168563811
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:57 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja van m'n schenen met rennen. Idd beter krachttraining en 20 min Evy
Dan wel alleen armen trainen...
pi_168563818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:19 schreef Artoo het volgende:

[..]

QFT.

En, Pizza, misschien kun je ook rauwkost in huis halen voor als je trek krijgt.
Mag het dan ook zo'n rauwkost met sausje zijn, of gaat dan heel het idee verloren?
pi_168563827
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:21 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dan wel alleen armen trainen...
Haha ja, met die benen kan ik daarna niks meer sowieso _O-
pi_168563836
Het voelt trouwens goed om hier weer te posten en mee te lezen O+

Tijdje afwezig geweest en het totaal laten verslonzen.

Nu weer de draad oppakken.

Jullie zijn lief :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:23:41 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168563849
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:22 schreef Pizzapuntje het volgende:
Het voelt trouwens goed om hier weer te posten en mee te lezen O+

Tijdje afwezig geweest en het totaal laten verslonzen.

Nu weer de draad oppakken.

Jullie zijn lief :D
En als we eens niet lief overkomen, is het wel lief bedoelt ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:24:42 #177
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:21 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Mag het dan ook zo'n rauwkost met sausje zijn, of gaat dan heel het idee verloren?
Nee, ik zou dan niet iets kant en klaar kopen in de supermarkt. Die sausjes zijn juist heel calorierijk. Je kan ook gewoon komkommer nemen, snoeptomaatjes, of reepjes paprika. Net wat je lekker vindt. Of maak een flinke salade met een zelfgemaakt yoghurtsausje om op te eten als T. :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168563874
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:21 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Mag het dan ook zo'n rauwkost met sausje zijn, of gaat dan heel het idee verloren?
Ik maak heel vaak sausjes/dressings met magere kwark. :Y een lepel door een blikje tonijn, ipv creme fraiche, ipv mayonaise, met knoflook en groen = knoflooksaus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168563910
Mag het ook met lepeltje yofresh ofzo ipv magere kwark? Daar word ik net wat minder tot niet ziek van.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:28:22 #180
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168563936
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:26 schreef Pizzapuntje het volgende:
Mag het ook met lepeltje yofresh ofzo ipv magere kwark? Daar word ik net wat minder tot niet ziek van.
Ziek? Ben je er allergisch voor?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168564020
Alles mag, PP. Verboden voedsel bestaat niet. Het is niks anders dan proberen goede keuzes te maken. Daarvoor is ietwat kennis van voedsel vereist.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:39:12 #182
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168564127
Heb je je lijstje van vandaag al in MFP ingegeven?

Ik net wel:

o:1 mandarijn (44kcal)
t: 1 liga evergreen (80 kcal)
l: 250 ml yoghurt en 1 mandarijn (144 kcal, uitgaande van magere yoghurt. anders max 250 kcal)
t: 1 plak ontbijtkoek (141 kcal voor 'normale' plak van 45 gram)
d: rollade, gekookte aardappels, rode kool (150 gram vlees, 250 gram aardappel en 200 gram rode kool geeft 449 kcal)
t: 1 mandarijn (44 kcal)

Nu kan ik natuurlijk niet met de juiste hoeveelheden of specifieke producten rekenen, maar je gaat hiermee dus ergens tussen de 900 en 1000 kcal terecht komen. Misschien iets meer als je D veel meer is dan ik heb gerekend.

Punt is: Dat is weinig. En nou moet je dat helemaal zelf weten en als 't werkt, dan werkt 't, maar voor jou werkt het dus blijkbaar niet. Ik denk serieus dat je meer progressie kunt boeken als je constant op 1500-1700 kcal gaat zitten, dan wanneer je krampachtig probeert dit soort lijstjes vast te houden en het steeds mis laat gaan. Regelmaat kweekt discipline en zelfvertrouwen. Met stress gaan eten is een 'normale' reactie, maar wel een die je moet zien tegen te gaan. Als je naast die stress ook nog eens honger en door weinig eten geen energie hebt, dan is het een stuk moeilijker om tegen de drang om te gaan eten in te gaan.

En ook op 1500-1700 kcal zit je nog vrij laag in vergelijking met je BMR, een snelle berekening obv van het lijstje met je gewicht geeft een BMR van bijna 2100 kcal. Dus als ik me in jouw situatie bevond (en daar heb ik me dus bevonden, zij het met minder stress en zulks) zou ik eerder nog rond de 2000 kcal per dag gaan zitten en zien waar dat me brengt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:44:37 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168564206
ik sluit me aan bij de rest.

Ga realistische hoeveelheden eten. Van krampachtig veel te weinig eten, word je echt niet gelukkiger of (op de lange termijn) gezonder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:44:40 #184
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168564209
Trouwens:

Ik (en meer mensen hier, denkik) heb dit ook allemaal maar gaandeweg moeten leren/ondervinden. Ik deed het in den beginne ook zeker niet 'goed'. En hoewel ik er toen echt fel tegenin ging en mezelf liep te verdedigen ben ik ondertussen wel echt blij dat mensen als Lonaa en SQ (en vast nog wel anderen) toch bleven proberen door die eikenhouten plank voor m'n kop heen te schreeuwen.

Zonder de tips die ik hier kreeg en de aanpassingen die ik nav van deze reeks gemaakt heb was ik nu alweer/nog steeds dik geweest.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:54:40 #185
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564385
Ik gooi altijd yofresh in mijn salades :9
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:56:27 #186
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564433
Ben zelf ook blij met deze discussies / tips die ontstaan door PP. Kan ik ook weer van leren / afkijken en afwegen hoe ik het doe :)
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 12:58:42 #187
382129 crew  Donna
pi_168564481
O: Volle Franse kwark (hadden we over van een gerecht, normaal halfvolle) met een red velvet eiwitmuffin van B&F en wat 0% chocolade syrup
T: Banaan
T2: Nakd reep
L: 2 rijstwafels met 100% pindakaas
T: 2 mandarijntjes
D: zuurkoolschotel of lasagne met tonijn
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:28 #188
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168564621
Welke nakd reep had je? Ik doe ondertussen een moord voor die bakewell tart smaak.

En ik wil je al een paar dagen vragen wat B&F is, maar ik vergeet t steeds.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:06:14 #189
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168564639
Ik ga ook maar eens meeposten denk ik..
Ik ben er nog niet aan toe om mijn gewicht mede te delen :P

o : shake
t: 100 gram kip
l: shake en een klein soepje
t: 100 gram kip
d: 1 kipfillet boontjes en 100 gram aardappel grattin
t: 250 gram kwark met een appel
s: 40 minuten wandeken

Dit schema gaat goed, 6 kilo kwijt, en geen honger.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:08:21 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168564689
Ziet er ook goed uit. Als je van kip houdt. :D
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:09:42 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
t: 100 gram kip
In wat voor vorm is die kip? :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:10:15 #192
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168564734
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In wat voor vorm is die kip? :D
geroosterde kipfilet reepjes :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:10:32 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:08 schreef MutedFaith het volgende:
Als je van kip houdt. :D
Ben het wel lekkerder gaan vinden nu ik het veel meer eet _O-
Doe er wel altijd een lichte ketjapmarinade achtig iets overheen voor wat meer smaak.

Vroeger at ik vooral heel veel gehakt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:10:41 #194
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_168564746
Van meelezen hier heb ik in ieder geval een hoop dingen geleerd (ook al doe ik daar niet altijd evenveel mee, maar dat zijn mijn eigen afwegingen, daarom post ik ook nooit lijstjes. :P ).

Voor vandaag even een ander beweegplan maken in ieder geval. Normaliter zou ik gaan pilatessen, maar ondersteboven staan met een kop vol snot heb ik niet bijzonder veel trek in. Waarschijnlijk wordt het een stukje fietsen/wandelen. Niet ideaal, maar beter dan op mijn reet zitten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:11:59 #195
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:10 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

geroosterde kipfilet reepjes :D
Als in: (eerste google link)
https://www.willierobben.(...)-mm-zak-25-kg-982988

en/of waar haal je die?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:16:07 #196
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168564893
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als in: (eerste google link)
https://www.willierobben.(...)-mm-zak-25-kg-982988
Ja, maar dan van Musclemeat. Mijn schoonbroer is nogal groot klant daar, dus ik kreeg een zak mee om te proberen. Ze komen in een droogijs zak, en ze zijn best lekker. Normaal doe ik er wat salade omheen zodat het niet alleen kip is, maar vandaag had ik geen tijd meer, dus toen maar een zakje kipfilet meegenomen . Staat stom... maar ach.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:17:47 #197
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168564934
En verwarm je dat dan nog, of is t een kwestie van ontdooien en opeten?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:19:24 #198
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168564971
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:16 schreef _Dizzy_ het volgende:

Ja, maar dan van Musclemeat. Mijn schoonbroer is nogal groot klant daar, dus ik kreeg een zak mee om te proberen. Ze komen in een droogijs zak, en ze zijn best lekker. Normaal doe ik er wat salade omheen zodat het niet alleen kip is, maar vandaag had ik geen tijd meer, dus toen maar een zakje kipfilet meegenomen . Staat stom... maar ach.
Eens kijken :)
Och ik eet hier ook gewoon broodbeleg droog op, dus boeiend hoe het staat.

Eens kijken of het prijswaardig is om eens naar te kijken :)
owja is idd verwarmen noodzakelijk of koud ook goed te doen? (ik eet nu kipfilet ook koud op m'n werk :+ )
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:27:55 #199
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168565164
ik keek verder op die Musclemeat website.

Nu heb ik zin in poptarts ;(
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:53:19 #200
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168565747
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:17 schreef MutedFaith het volgende:
En verwarm je dat dan nog, of is t een kwestie van ontdooien en opeten?
Kan beide eigenlijk...Ik gooi ze gewoon over mijn salade zodra ze ontdooit zijn. Ook neem ik ze in doosjes mee naar mijn werk waar ik ze even een minuutje in de magnetron gooi. Ze zijn zowel koud als warm prima te eten.

Als avond eten heb ik de filets van hetzelfde bedrijf, komen in zakken van 4 kilo ofzo en elke filet is ongeveer 150 gram meen ik. Zijn best goeie kippies.

Ik bestel er ook de zakken groente, heb een mega vriezer dus elke avond haal ik er uit wat we de volgende avond gaan eten. Ik denk dat het wel wat duurder is dan de supermarkt, maar je betaald een deel voor gemak. Voor ons is het ideaal in elk geval
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:05:47 #201
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168566004
Qua prijs vind ik t nog best meevallen. 80 cent per 100 gram voor die reepjes is niet duur.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:51:26 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168566922
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:21 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Mag het dan ook zo'n rauwkost met sausje zijn, of gaat dan heel het idee verloren?
Meen je dit nou echt? :X

Sorry hoor, dikke kudo's en _O_ voor iedereen in het topic die steeds maar weer het geduld opbrengt om je stap voor stap voor te kauwen wat je wel en niet moet doen terwijl je alle adviezen net zo makkelijk negeert.

Wie ik nou weer ben?
Zo'n lonely lurker, al maanden en echt, ik erger me gek aan je gejammer, je foute lijstjes, je 'boehoe ruzie met vriendin in prop me vol', je vragen naar de bekende weg etc etc.

Lees gewoon eens mee hier, kijk naar lijstjes van anderen, vergelijk ze met wat jij doet, probeer eens van anderen te leren in plaats van alleen maar vragenvragenvragen en vervolgens toch iets anders te doen.

Oh, en dump je vriendin en probeer gewoon sowieso iets minder zelfdestructief in het leven te staan. En een dagboek, dagboeken zijn ook echt heel fijn!

(Waarschijnlijk zou dit hele verhaal ook in het mijne moeten staan ipv hier, maar serieus, ik zit al weer een paar dagen op mijn handen en het was sterker dan ik.)

Ik lees mee om zo recepten als de bananenpannekoekjes van LT mee te kunnen pakken. :9 Nog steeds groot fan! ^O^
***
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:55:17 #203
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168566989
Lief dagboek

Nu heb ik dus naast zin in poptarts ook zin in bananenpannekoekjes. Terwijl ik een blikje tonijn leeg eet. Op mijn werk.

RIP aan de nabestaanden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:55:56 #204
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168567003
Of is het pannenkoekjes?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:59:17 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168567066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:55 schreef MutedFaith het volgende:
Of is het pannenkoekjes?
Jep, met tussen-n.

En ik eet een pindareep... straks vanuit kantoor boodschappen doen. Eens testen of ik dan nog ruggengraat genoeg over heb.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:05:03 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168567166
Ik twijfelde... en zeggen ze niet 'bij twijfel niet doen'?
Dus liet ik hem weg, die -n. :@

(Stiekem ben ik gewoon oud. :@ )

(Oh, en nog steeds dik. -O- )
***
pi_168567959
Dik-boks.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:00:18 #208
382129 crew  Donna
pi_168568419
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:05 schreef MutedFaith het volgende:
Welke nakd reep had je? Ik doe ondertussen een moord voor die bakewell tart smaak.

En ik wil je al een paar dagen vragen wat B&F is, maar ik vergeet t steeds.
Body en Fitshop, maar dat is zoveel typen :P

Deze keer had ik Nakd cacao delight, maar bakewell tart en cacao orange ben ik ook gek op!
pi_168568501
Bij twijfel niet doen is ook wel een goed dieet-motto :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:06:35 #210
382129 crew  Donna
pi_168568538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij twijfel niet doen is ook wel een goed dieet-motto :P
Haha, idd.
pi_168568549
Ik zou vaker moeten twijfelen dan ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:16:13 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168568695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:07 schreef Shandaly het volgende:
Ik zou vaker moeten twijfelen dan ;)
Ja precies! :D Over chocola twijfel ik dan weer zelden bijvoorbeeld! _O-
***
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:46:12 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168569336
hier gaat de planning een beetje de soep in ivm schoonvader die opgenomen is in het ziekenhuis..

dus t en d zijn een beetje anders.. ga nog wel proberen om.hard te lopen vanavond..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:46:37 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168569349
ohw.. en eensch met BE..
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:01:56 #215
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168569753
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? :X

Sorry hoor, dikke kudo's en _O_ voor iedereen in het topic die steeds maar weer het geduld opbrengt om je stap voor stap voor te kauwen wat je wel en niet moet doen terwijl je alle adviezen net zo makkelijk negeert.

Wie ik nou weer ben?
Zo'n lonely lurker, al maanden en echt, ik erger me gek aan je gejammer, je foute lijstjes, je 'boehoe ruzie met vriendin in prop me vol', je vragen naar de bekende weg etc etc.

Lees gewoon eens mee hier, kijk naar lijstjes van anderen, vergelijk ze met wat jij doet, probeer eens van anderen te leren in plaats van alleen maar vragenvragenvragen en vervolgens toch iets anders te doen.

Ik had na deze zoveelste écht zeer voor de hand liggende saus-vraag ook voorgenomen er vanavond op een dergelijke, misschien iets eigenere (lees, hoogstwaarschijnlijk bottere) manier op te reageren...

Ik ben blij dat iemand er net zo over denkt.

Hoewel ik wel een beetje te doen heb met PP, is het nu op dag 2 alweer precies hetzelfde als de voorgaande keer. Eigenlijk is het enige wat verandert is de datum.

Wat ik zeg, ik heb met je te doen PP, en of je vragen hier een schreeuw om aandacht zijn of daadwerkelijk vragen om je op weg te helpen weet ik niet meer. Maar het beste advies wat ik je kan geven is dat je naast over voeding leren vooral moet leren van jezelf te houden.
En hoe, daar kan ik je (en ik denk de meeste mensen online) je ook niet mee helpen.
Ik wens je echt het aller-aller beste, maar begrijp vooral dat je het zelf moet doen, en dat je door de schande wijzer moet worden in plaats van alles kant en klaar voorgezegd wil hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:39:38 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168570494
Mijn S bleek oefenen van de clean te zijn en back Squat (5sets,3reps)
Gelukkig geen cardio dit keer.
Vanavond nog wat touwtje springen :)
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:42 #217
382129 crew  Donna
pi_168570623
Ik ben het eens met hierboven.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:57:33 #218
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168570849
Ik ken PP niet van eerder.
Belangrijkste is dat ze niet in de extremen gaat trekken. Dus teveel gelijk willen doen, teveel sporten. Te weinig eten.

Wel top dat ze hier (weer) post waardoor je ziet dat ze ermee bezig is.
En we waar nodig tips kunnen geven en we zelf daarvan ook weer kunnen leren.
pi_168571546
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? :X

Sorry hoor, dikke kudo's en _O_ voor iedereen in het topic die steeds maar weer het geduld opbrengt om je stap voor stap voor te kauwen wat je wel en niet moet doen terwijl je alle adviezen net zo makkelijk negeert.

Wie ik nou weer ben?
Zo'n lonely lurker, al maanden en echt, ik erger me gek aan je gejammer, je foute lijstjes, je 'boehoe ruzie met vriendin in prop me vol', je vragen naar de bekende weg etc etc.

Lees gewoon eens mee hier, kijk naar lijstjes van anderen, vergelijk ze met wat jij doet, probeer eens van anderen te leren in plaats van alleen maar vragenvragenvragen en vervolgens toch iets anders te doen.

Oh, en dump je vriendin en probeer gewoon sowieso iets minder zelfdestructief in het leven te staan. En een dagboek, dagboeken zijn ook echt heel fijn!

(Waarschijnlijk zou dit hele verhaal ook in het mijne moeten staan ipv hier, maar serieus, ik zit al weer een paar dagen op mijn handen en het was sterker dan ik.)

Ik lees mee om zo recepten als de bananenpannekoekjes van LT mee te kunnen pakken. :9 Nog steeds groot fan! ^O^
#teamBE, zoals altijd.

Alles goed met je? :*

Laisje:
O: plak brood met appelstroop, plak ontbijtkoek, 4 eetlepels magere kwark met musli
L: 4x bth, 2x cote dor pasta, 2x pindakaas, 92 gr japanse zoutjes
T: 2 koppen rooibosthee met suiker
D: 2 teriyakidrumsticks met beetje rijst, gestoomde broccoli
T: als er maar suiker in zit

Ik teer echt op suiker vandaag :o Continue cravings, vreselijk irritant
pi_168571579
Ik ben best wel trots over hoe ik fatsoenlijk blijf eten tijdens tentamenstress. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:31:24 #221
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168571648
cote d'orpasta?

Watwathoe?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:42:16 #222
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168571927
Lijstje
O: 2 volkoren knäckebröd met tonijnsalade + glas Yoki
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen, 2 met geitenkaas en ham en 1 met rookvlees
D: pasta, pesto, broccoli en kip
T: nog wat fruit.
pi_168572777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:31 schreef MutedFaith het volgende:
cote d'orpasta?

Watwathoe?
Dit godenspul _O_ _O_



man man man wat lekker.

Ook niet superzoet, miljoenduizendkeer beter dan Nutella imo. Al heeft nutella weinig te maken met chocolade natuurlijk.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:25:41 #224
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168572930
Ok. Die gaat mn kar in volgende keer bij de boodschappen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:26:08 #225
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168572953
Maar niet meer haten op Nutella. Want Nutella O+
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:28:28 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168573017
Go Lonaa!!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:27 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

#teamBE, zoals altijd.

Alles goed met je? :*

Heftig 2016 gehad met kinder-gedoe, maar er is licht aan het eind van de tunnel.

En verder nog steeds dik. (Verrassend hè! ;) )
Maar sinds een week (jawel :') ) lijkt de knop toch eindelijk weer echt om. Ben gestart met bootcampen. Leuk, maar fuck mijn buikspieren! :o ;( Vorige week 2 keer geweest en gisteren weer, toen ging ik een beetje dood. :(

Maar ja, je moet wat. Ik beloofde mezelf afgelopen zomer dat we terug zouden gaan naar hetzelfde strand voor de zomervakantie van 2017 en dat ik er dan heel anders bij zou liggen... :o

Oh, en verder het doe-normaal-dieet wat resulteerde in -1,8 na 1 week. *) Inclusief lekker naar de japanner zaterdag. :Y
***
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:28:54 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168573035
Ik haat op Nutella :(
Twee weken terug weer eens gehad. Lekker. Maar wel weer even genoeg gehad voor nu. (Hoop ik :( )
pi_168573654
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? :X

Sorry hoor, dikke kudo's en _O_ voor iedereen in het topic die steeds maar weer het geduld opbrengt om je stap voor stap voor te kauwen wat je wel en niet moet doen terwijl je alle adviezen net zo makkelijk negeert.

Wie ik nou weer ben?
Zo'n lonely lurker, al maanden en echt, ik erger me gek aan je gejammer, je foute lijstjes, je 'boehoe ruzie met vriendin in prop me vol', je vragen naar de bekende weg etc etc.

Lees gewoon eens mee hier, kijk naar lijstjes van anderen, vergelijk ze met wat jij doet, probeer eens van anderen te leren in plaats van alleen maar vragenvragenvragen en vervolgens toch iets anders te doen.

Oh, en dump je vriendin en probeer gewoon sowieso iets minder zelfdestructief in het leven te staan. En een dagboek, dagboeken zijn ook echt heel fijn!

(Waarschijnlijk zou dit hele verhaal ook in het mijne moeten staan ipv hier, maar serieus, ik zit al weer een paar dagen op mijn handen en het was sterker dan ik.)

Ik lees mee om zo recepten als de bananenpannekoekjes van LT mee te kunnen pakken. :9 Nog steeds groot fan! ^O^
Ja, ik meende het echt, ik ben er nog helemaal niet in thuis.

Het is prima om je te ergeren, vind het nog beter dat je het ook gewoon uit, dan kan ik er wat aan doen. M'n vriendin dumpen kan ik nog niet, niet sterk genoeg voor. Dagboek is een goede tip!

Ik wil even duidelijk maken, wat ik post heeft niks met een schreeuw om aandacht te maken, het is gewoon pure onwetendheid.

OT:

Net naar de sportschool geweest, krachttraining armen gedaan met 35 kg.
Verder les 2 van Evy gedaan, gewandeld op 3,5 km en gerend op 5, daarna de laatste minuten op 6,5. Merk wel dat het beter gaat dan gewoon op straat zeg maar, geen idee waarom.

Ik ben er even een paar dagen tussen uit, vrijdag geef ik weer een update!
pi_168573682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:20 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Dit godenspul _O_ _O_

[ afbeelding ]

man man man wat lekker.

Ook niet superzoet, miljoenduizendkeer beter dan Nutella imo. Al heeft nutella weinig te maken met chocolade natuurlijk.
Voor op je brood? Ik hou al van nutella, laat staan van dit, dankje voor deze goddelijke tip! Komt als beloning een keer :)
pi_168573695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:20 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Dit godenspul _O_ _O_

[ afbeelding ]

man man man wat lekker.

Ook niet superzoet, miljoenduizendkeer beter dan Nutella imo. Al heeft nutella weinig te maken met chocolade natuurlijk.
Waar haal jij dat goden spul trouwens?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:09:16 #231
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168574335
Mijn vrouw is boodschappen gaan doen vandaag. Dus de voorraad koekjes, snoep, chips en chocolade is weer aangevuld, maar ik heb nog steeds geen kwark. Want 'je had niet gezegd dat die op was en ik heb niet in de koelkast gekeken voor ik weg ging'.

Dus morgen voor ik ga werken maar ff bij de buurtsuper stoppen.

Morgenavond weer eens sushi eten trouwens. :D
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168575558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:48 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Voor op je brood? Ik hou al van nutella, laat staan van dit, dankje voor deze goddelijke tip! Komt als beloning een keer :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:49 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Waar haal jij dat goden spul trouwens?
Op brood, ja :Y Gehaald bij de Appie.
pi_168575571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:09 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw is boodschappen gaan doen vandaag. Dus de voorraad koekjes, snoep, chips en chocolade is weer aangevuld, maar ik heb nog steeds geen kwark. Want 'je had niet gezegd dat die op was en ik heb niet in de koelkast gekeken voor ik weg ging'.

Dus morgen voor ik ga werken maar ff bij de buurtsuper stoppen.

Morgenavond weer eens sushi eten trouwens. :D
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
Go Lonaa!!!

[..]

Heftig 2016 gehad met kinder-gedoe, maar er is licht aan het eind van de tunnel.

En verder nog steeds dik. (Verrassend hè! ;) )
Maar sinds een week (jawel :') ) lijkt de knop toch eindelijk weer echt om. Ben gestart met bootcampen. Leuk, maar fuck mijn buikspieren! :o ;( Vorige week 2 keer geweest en gisteren weer, toen ging ik een beetje dood. :(

Maar ja, je moet wat. Ik beloofde mezelf afgelopen zomer dat we terug zouden gaan naar hetzelfde strand voor de zomervakantie van 2017 en dat ik er dan heel anders bij zou liggen... :o

Oh, en verder het doe-normaal-dieet wat resulteerde in -1,8 na 1 week. *) Inclusief lekker naar de japanner zaterdag. :Y
Och jee, sterkte met alles dan! Hopelijk wordt 2017 een stuk zorgelozer.

Go you :)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:44:07 #234
403253 Meke
after all this time? always.
pi_168575618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:48 schreef Pizzapuntje het volgende:
Komt als beloning een keer :)
Je trekt wel de lurkers aan met je posts zo ;) Maar dit is natuurlijk wel een ultieme valkuil (waar ik ook altijd intrap, daarom ben ik al duizend jaar lurker en geen poster). Je moet af van het idee dat eten een beloning is. Eten doe je om in leven te blijven: er zijn duizend andere manieren om jezelf te belonen: van een tijdschrift kopen, dat shirtje dat eigenlijk nét te duur is of die lekkere badbruisbal. Alles wat je maar niet kan eten.. Zolang eten een beloning blijft betekent dat eigenlijk dat je niet echt achter je eetpatroon staat en zul je altijd weer terugvallen op je "belooneten" (want zo'n hele pot kopen en dan één boterham ermee smeren is natuurlijk zonde, dus moet eerst die pot op voor je weer op kipfilet overstapt). Wijze tip van een stuurlid aan de wal!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_168575943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:49 schreef Pizzapuntje het volgende:
lokpost
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:44 schreef Meke het volgende:

[..]
Je moet af van het idee dat eten een beloning is.
Nou, echt! Voor mij is dat spul zeker absoluut geen beloning. Heck, ik eet het 3x per week op m'n brood op m'n werk. Maar daar tegenover staat wel dat ik de rest van de dag wel gezond(er) eet. Meestal. Vandaag niet.

Dus eet lekker elke dag een boterham met chocoladepasta als ontbijt, maar eet 's middags bijv. een salade of magere kwark met fruit. Dan kom je onder de streep alsnog prima uit qua calorieen. Suikertechnisch natuurlijk niet ideaal, maar persoonlijk ben ik opgehouden met dat bij te houden. Ik zorg voor 500 gr kwark elke dag, da's voldoende eiwitten, groenten 's avonds met minder rijst/pasta/aardappel.

Anywho, hoop adviezen, hoop kritiek, doe ermee wat je wilt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:55:08 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168576039
Wat een mooie: eten doe je om in leven te blijven! _O_
Eigenlijk zou ik dat op mijn onderarm moeten tattoëren ofzo! :Y

En omdat ik hier toch ben doe ik ook maar even een lijstje:

O: brinta
T: kwark m blauwe bessen
L: 2 boterhammen met omeletje van 2 eieren, 300gr wortels
T: griekse yogh m granola, 50 gr. salami, lepeltje chocopasta
D: oosterse stoofpot (kip, atjar, tomatenpuree) met sperziebonen en rijst, halve peer

Mijn middag T is een beetje een puinhoop, verveelde me. :')
***
pi_168576176
Doe je die brinta straight up als pap? Of doe je er nog iets leuks mee? :P
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:25:46 #238
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168577230
Ik hou niet van brood, dus ik ga m halen voor in de kwark. Als afwisseling met pindakaas.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168577321
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:25 schreef MutedFaith het volgende:
Ik hou niet van brood, dus ik ga m halen voor in de kwark. Als afwisseling met pindakaas.
Hij is vrij vloeibaar, dus geschikt voor in de kwark :Y

Voeg aan mijn lijstje trouwens maar 4 zelfgebakte chocolate chip cookies toe.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:28:36 #240
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168577343
Aan mijn lijstje mag warme (magere) chocomel toegevoegd.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:29:13 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168577371
En aan de mijne een halve harde worst
En 250single unders.
pi_168577383
Magere melk :'(
pi_168577420
Jongens, over 3 maanden ga ik trouwen en ik wil in m'n maat-38 optie jurk kunnen :') Fucking hey, flow, waar ben je?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:35:52 #244
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_168577634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:30 schreef Negentiendertig het volgende:
Jongens, over 3 maanden ga ik trouwen en ik wil in m'n maat-38 optie jurk kunnen :') Fucking hey, flow, waar ben je?
Dat is wel het ultieme doel hopelijk heb je snel je flow weer terug.

en +1 op BE
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:37:42 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168577701
Pff maatje 38, daar kan ik alleen van dromen :')
Vandaag wel weer broeken gepast, toen ik begon had ik 48/50.
Nu past 46goed of is soms ook net te groot. Dus nog een paar kilo eraf en we passen zowaar weer in een 44 :)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:57:25 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168578280
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:58 schreef Negentiendertig het volgende:
Doe je die brinta straight up als pap? Of doe je er nog iets leuks mee? :P
25-30gr met 250ml melk en een eetlepel lijnzaad erdoor.
Prima te eten. :Y

Wat zou je er anders mee doen? Ik ben wel benieuwd.
***
  woensdag 1 februari 2017 @ 00:10:20 #247
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168581986
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat zou je er anders mee doen? Ik ben wel benieuwd.
Met fruit er door en/of honing, kaneel, hagelslag, eiwitpoeder, nootjes, vanillearoma, schep suiker, zoetstof/flavour drops, rozijnen, ......
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 1 februari 2017 @ 06:48:51 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168583147
Ah ja zo.
Vroegah, als kind, ging er idd altijd suiker over heen. Dat heb ik een paar jaar terug nog eens geprobeerd en dat was echt zó smerig! :o :D Gewoon 'au naturel' dus hier. :Y :9
***
pi_168583391
Ik eet mijn brintapap altijd met een flinke schep kaneel... en soms een handje rozijnen :9

Vandaag maar een balansdagje... gister én een american triple choc cookie én pizza gegeten... het paste volgens mfp met het aantal stappen wat ik gezet had, maar het voelt toch als teveel ;)
pi_168583600
Ik vind havermout toch wel veel lekkerder dan Brinta, dat laatste krijg ik alleen weg met veel suiker :P

Vanmorgen inderdaad een sprong qua gewicht gemaakt, helaas bleef hij net hangen op 67.0 ;) Maar dat maakt niet uit, progress! Ik werd wel weer om 04u wakker, daarna nog wel even geslapen maar het blijft balen dat ik slecht slaap als ik onder onderhoud eet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:22:33 #251
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168583654
#teamhavermout

Hier ook balansdag:

O: Kwark met havermout en pindakaas
T: Mandarijn
L: Miniwrapjes met hummus en rookvlees
T: 2 mandarijnen
D: All you can sushi
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168583676
Mijn lijstje (werkt toch weer fijn, lijstjes)

O: mislukte beltsander brownie met blauwe bessen
T: handje noten, wortels, mandarijn
L: 2.5 snee zelfgebakken brood met wortel/gemberspread, bouillon, kiwi
T: pakje crackers, banaan, stukje vijgenbrood
S: 60 min duurloop
D: frittata/omelet met alle geschikte groente die ik kan vinden in mijn koelkast :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:57:50 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168584053
BE, hi! :W :W

En verder heb ik vandaag een rare lunch en d, want ik moet vanuit de trein meteen door naar een afspraak.

O: 3 maïsbth, 2 kalkoensalami godenvoer van de lidl en 1 met speculaas.
T: Een appel en een pakje crackertjes.
L: Lasagne. Homemade, uit de magnetron op kantoor.
T: 2 oreo's, eventueel nog wat fruit.
D: Sla, een handje croutons, een halve appel, yoghurtdressing, 2 maïsbth met kalkoensalami.
T: Geen idee. Als ik nog trek heb als we na de afspraak thuis komen, dan misschien nog een boterham of een stroopwafel.

Oh, en had ik al verteld dat ik vorige week door een strontvervelende pony geschopt werd en nu al een week rottig loop, maar toch nog steeds elke dag (behalve toen het regende) naar het station gelopen heb? Ja ja, veren in m'n eigen reet, maar toch... ik loop! En daar had ik altijd een gruwelijke pesthekel aan... tot ik erachter kwam dat ik een nog grotere gruwelijke pesthekel heb aan m'n auto krabben en een heul koud stuur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2017 @ 09:48:46 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168584686
No way dat ik mijn auto inruil voor OV...
ik ben de dag begonnen met een koffie verkeerd, een paar lapjes rosbief en een stukje komijnekaas. En nu moet ik 100 wasmanden was vouwen :')

BE O+ :W
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168585036
Haha ik heb dat ook wel eens, dat ik echt luie benen heb en dan 's middags de tram terugpak ipv de fiets, maar dan vind ik de tram zo vervelend in de spits dat ik daar weer een maand van afgekickt ben :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:22:05 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168585285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:48 schreef Sjeen het volgende:
No way dat ik mijn auto inruil voor OV...
ik ben de dag begonnen met een koffie verkeerd, een paar lapjes rosbief en een stukje komijnekaas. En nu moet ik 100 wasmanden was vouwen :')

BE O+ :W
Ik reed met de auto naar het station, terwijl dat in 20 minuten ook te lopen is. OV is niet optioneel, ik werk direct naast het centraal station van Rotterdam. No way dat ik elke dag een uur in de file ga staan als het met de trein in 38 minuten kan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2017 @ 10:26:57 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168585375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik reed met de auto naar het station, terwijl dat in 20 minuten ook te lopen is. OV is niet optioneel, ik werk direct naast het centraal station van Rotterdam. No way dat ik elke dag een uur in de file ga staan als het met de trein in 38 minuten kan.
ja, da's anders dan in het Heuvelland. Met auto is het 10/15 minuten en met OV bijna 40...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 10:27:06 #258
43556 miss_dynastie
pi_168585378
-3 kilo t.o.v. 1 januari :)
Ter ere van dat heuglijke feit maar eens een lijstje:

O: gingerbread noats met rijstmelk
L: pastasalade met tonijn en sperziebonen
T: activia yoghurtje, meloen
D: witlofstamp met kipsaucijs
T: ? :+

:)
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:28:45 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168585404
Trein O+ Bus O+
Ik heb weinig met autorijden (moet m'n rijbewijs ook eens verlengen want die is al een tijdje verlopen :') )
Maar heb ook altijd op routes gewoont/gewerkt die goed te bereiken zijn met OV
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:39:27 #260
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168585551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ja, da's anders dan in het Heuvelland. Met auto is het 10/15 minuten en met OV bijna 40...
Dit. Met de auto naar Maastricht is een kwartier of 20 minuten, zeker met die nieuwe tunnel. Met OV van thuis naar mn opdracht is al snel 45 minuten. Voornamelijk omdat ik aan de andere kant van de stad moet zijm dan waar t station ligt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:44:31 #261
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168585664
Gisteren op de bank manlief die een Snickers zat te verorberen ;(
Ik wilde een klein hapje... 2 complete repen later :@
Gaat dat doorzettingvermogen nog komen mischien haha?

Nee, even terzijde, ligt aan mezelf natuurlijk, ik sta achter het afvallen, maar het lijkt wel dat ik er nog niet 100% ben, hoewel het wel heel hard nodig is.

Ik blijf mezelf vertellen, dat ik ooit OOK bij de Primarkt wil shoppen :s)

Vandaag:

O Shake
T 100 gram kip
L Shake
T 100 gram kip + groente
D Kipfillet met broccoli
T Kwark 150 gram
S 3x 20 minuten stevig wandelen.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:11:43 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168586200
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:39 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dit. Met de auto naar Maastricht is een kwartier of 20 minuten, zeker met die nieuwe tunnel. Met OV van thuis naar mn opdracht is al snel 45 minuten. Voornamelijk omdat ik aan de andere kant van de stad moet zijm dan waar t station ligt.
Dan werkt het idd anders.

Overigens heb ik wel een auto hoor (een fantastische knaloranje 206 diesel met 430.000 km op de teller O+ ) en rijd ik graag. Toch is dat boeken lezen in de trein ook een fijne manier om even af te schakelen voor ik thuis kom.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168586360
Ik ben zo blij dat ik op fietsafstand werk O+
Gister vond ik dat het wel weer lang genoeg licht bleef om te voet naar huis gaan. Stiekem heb ik dat toch wel gemist in de winter...
Wat overigens ook inhield dat ik vanochtend weer te voet naar kantoor moest :)
pi_168586487
Auto rijden O+

Vandaag:
O: 2 boterhammen met geprakte makreel want moest op
L: Tosti ham kaas
D: Beenham, groente, meer groente, zoete aardappel
T: Iets.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:55:34 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168587007
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Auto rijden O+

Vandaag:
O: 2 boterhammen met geprakte makreel want moest op
L: Tosti ham kaas
D: Beenham, groente, meer groente, zoete aardappel
T: Iets.
Trek jij dat 's ochtends? Held....

En ik hebben jullie ook dat je, als je weet dat je iets heel lekkers gaat eten straks, er steeds aan denkt? Ik voel me dan echt een junk, maar ik kan nu al zoooo'n zin hebben in mijn lunchlasagne.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168587102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Trek jij dat 's ochtends? Held....

En ik hebben jullie ook dat je, als je weet dat je iets heel lekkers gaat eten straks, er steeds aan denkt? Ik voel me dan echt een junk, maar ik kan nu al zoooo'n zin hebben in mijn lunchlasagne.
Dat laatste heb ik ook. :')

In theorie trek ik alles 's ochtends. Meestal ben ik wel al tussen 1 en 2 uur wakker voor ik ontbijt. En ik had echt trek vanochtend. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:02:21 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168587138
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik ook. :')

In theorie trek ik alles 's ochtends. Meestal ben ik wel al tussen 1 en 2 uur wakker voor ik ontbijt. En ik had echt trek vanochtend. :9
Ah dat scheelt ja. Ik ben net een half uurtje wakker dan en heb een minuut of tien voor m'n hele ontbijt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168587160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah dat scheelt ja. Ik ben net een half uurtje wakker dan en heb een minuut of tien voor m'n hele ontbijt.
Dan zal het in mijn geval al vrij vlot een boterham met kaas worden ofzo :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168587598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Trek jij dat 's ochtends? Held....

En ik hebben jullie ook dat je, als je weet dat je iets heel lekkers gaat eten straks, er steeds aan denkt? Ik voel me dan echt een junk, maar ik kan nu al zoooo'n zin hebben in mijn lunchlasagne.
Haha ik ga standaard naar bed al nadenkend over mijn ontbijt O+ Ontbijtlover
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:27:47 #270
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168587734
Ik heb trouwens ook gewoon een leaseauto. Dus OV is voor mij ook nog eens financieel niet interessant. Verder wel een grafhekel aan autorijden.

Ontbijten ben ik vrij raar in denkik. Ik kan 's ochtends de vreemdste dingen eten als 't moet/mag, maar voor alleen brood met beleg hoef je me echt niet wakker te maken. Ik neem nu eigenlijk standaard een bak kwark en een bakje met pindakaas/havermout mee naar m'n werk en begin daar rond een uur of 9 maar eens aan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:28:14 #271
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168587745
Ik denk wel al sinds gisterenavond aan de sushi van straks. Datdanweerwel.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:11:41 #272
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168588722
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2017 @ 13:14:55 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168588816
quote:
ik wilde dat ik frisdrank dronk, dan kon ik daarmee stoppen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:40:37 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168589601
Ontbijten.. niet mijn ding.
Neem er thuis ook niet de tijd voor, opstaan, aankleden en weg. En dan in het eerste uur van m'n werk probeer ik m'n kwark en fruit klaar te maken en op te eten (met nadruk op probeer, want soms kost het wel een uur voordat ik m'n eerste hap erin heb gezet :') )
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:31:05 #275
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168592171
quote:
0s.gif Op
woensdag 1 februari 2017 12:27 schreef MutedFaith het volgende:

Ik heb trouwens ook gewoon een leaseauto. Dus OV is voor mij ook nog eens financieel niet interessant. Verder wel een grafhekel aan autorijden.

Ontbijten ben ik vrij raar in denkik. Ik kan 's ochtends de vreemdste dingen eten als 't moet/mag, maar voor alleen brood met beleg hoef je me echt niet wakker te maken. Ik neem nu eigenlijk standaard een bak kwark en een bakje met pindakaas/havermout mee naar m'n werk en begin daar rond een uur of 9 maar eens aan.
Doe je dan die pindakaas door de kwark? :@
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:45:37 #276
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168592490
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 07:31 schreef Cue_ het volgende:
Tis gelukt :o , op naar de volgende 15 :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke app is dit trouwens?
MFP?


EDIT: Laat maar... ik kan niet goed lezen :')
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2017 @ 15:51:02 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168592631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:31 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Doe je dan die pindakaas door de kwark? :@
kwark met pindakaas is goddelijk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:56:11 #278
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168592781
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

kwark met pindakaas is goddelijk
Echt? Nog nooit geprobeerd eigenlijk... Dan gewoon van Calve ofzo, of van die dunnere uit een tube?
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:20:06 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168593415
Ik doe altijd gewoon uit een pot calvé en dan gemikt scheppen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168593738
Ik ben bezig met mn rijbewijs dus ov ik heen en weer naar 2 werkplekken. Maar werkplek #2 is letterlijk naast het station, met de auto zou ik langer onderweg zijn. Dus ik blijf wel mooi met de trein gaan, ook als ik mn rijbewijs heb.

O kwarkyoghurt
L 3 zelfgebakken boterhammen. 2 kaas 1 ham. 1 paprika
T sinaasappel
D pasta pesto
T ? Misschien nog wat fruit.
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:46:06 #281
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168594035
Gewoon calve ja. Eetlepel eruit halen en door de kwark roeren.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:56:58 #282
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_168594297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:46 schreef MutedFaith het volgende:
Gewoon calve ja. Eetlepel eruit halen en door de kwark roeren.
Ik ga nu gewoon meteen naar de winkel voor kwark en pindakaas... Ik MOET dat gewoon een keer proberen!
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:02:16 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168594431
Ik ben gek op pindakaas en op kwark, mits senoble, maar het lijkt me echt zó vies! :D
Ik lees met verbazing hoeveel mensen het hier lekker vinden, maar ik voel echt geen enkele behoefte het zelf eens te proberen. :N
***
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:25:05 #284
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168594978
Ik doe er meestal ook nog havermout doorheen. 500 gram kwark, 30 gram pindakaas, 27 gram havermout.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168595719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:46 schreef MutedFaith het volgende:
Gewoon calve ja. Eetlepel eruit halen en door de kwark roeren.
Maar is dat niet de solide om zegmaar te roeren?
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 18:33:46 #286
382129 crew  Donna
pi_168596599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:56 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Maar is dat niet de solide om zegmaar te roeren?
Je kan ook 100% pindakaas kopen bij de Appie. Die is dunner :D
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:40:43 #287
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168596719
Neuh, gewoon doorroeren en t verdeelt vanzelf.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:50:04 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168596938
Mijn lijstje van vandaag. Het ging wat mis bij de middag T. Thuis, koud en bomvolle koelkast want boodschappen dag én zelfgedraaude gehaktballeb op het vuur op verzoek van kind2. #weak

O: brinta
T: 2 passievruchten, 2 gekookte eitjes
L: 2 bh m krabsalade, groot stuk ikea-cracker m paté, 1 bh pindakaas
T: griekse yogh m granola, stuk kaas, gehaktbal
D: boerenkool m worst
T: niks denk ik, anders kwark m wat blauwe bessen
***
pi_168596987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:33 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Je kan ook 100% pindakaas kopen bij de Appie. Die is dunner :D
En minder snoep-gevoelig, bij mij in ieder geval. Zit denk ik mnder suiker in of zo dus ik vind het wel lekker ergens door, maar niet om zo te nemen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:08:24 #290
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168597486
Lijstje:
O 2 volkoren knäckebröd met filet americain carpaccio + glas Yoki
T banaan en een paar stukjes gedroogd fruit (jarige leerling in de klas)
L donker bruine pistolet en mini ciabatta met rosbief
D gekookte aardappelen met bloemkool en verse worst
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2017 @ 21:40:29 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168602479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:56 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Maar is dat niet de solide om zegmaar te roeren?
nee, dat gaat prima :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168603088
Wow mijn improvisatie-dinertje was echt vet lekker! Thaise wokgroente met paddestoelen, tauge en broccoli in de wok, afblussen met wat ketjap, siriachaspul en appelazijn en dan 4 eieren er doorheen laten stollen (voor 2 porties).

[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 01-02-2017 22:09:10 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 09:31:15 #293
382129 crew  Donna
pi_168609370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En minder snoep-gevoelig, bij mij in ieder geval. Zit denk ik mnder suiker in of zo dus ik vind het wel lekker ergens door, maar niet om zo te nemen.
Er zit idd geen suiker in. Het is 100% pinda.
pi_168609406
Gek lijstje want rennen:
O: boterham met ham, gebakken ei en extra eiwit.
L: Restje broccoli, boontjes, tauge, beenham, pindasaus (want restjes dag. :') )
T: Eiwitreep + fruit
S: Legday *O* en 30 km fietsen.
T: Shake
T: Bier.

:')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 09:35:46 #295
382129 crew  Donna
pi_168609425
Lijstje:
O: Optimel vla
T: Nakd reep en een doosje frambozen
L: 2 rijstwafels met 100% pindakaas en een appel
T: fruit/noten koekie van De Graanschuur
D: Opbakaardappeltjes, rode kool en een kipburger.
pi_168609442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:33 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Je kan ook 100% pindakaas kopen bij de Appie. Die is dunner :D
Die heb ik thuis idd, zal het morgen eens proberen
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:37:43 #297
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168609454
1,5 kilo pure sushi erbij.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168609469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:37 schreef MutedFaith het volgende:
1,5 kilo pure sushi erbij.
Boh, sushi. Wou dat er een lekkere afhaaltent in Amsterdam zat. Tot nu toe nog niet gevonden.
pi_168609477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:38 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Boh, sushi. Wou dat er een lekkere afhaaltent in Amsterdam zat. Tot nu toe nog niet gevonden.
Er zit iig een prima bezorgtent. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168609515
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er zit iig een prima bezorgtent. :Y
Waar? Welke?

Moet wel zeggen dat ik verwend ben. Ga regelmatig naar Japan, dus eigenlijk valt het altijd tegen.
pi_168609520
Schlusssss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')