abonnement Unibet Coolblue
pi_168624862
Dit is wel weer mooi van Chriz :')
pandsreid twitterde op woensdag 01-02-2017 om 17:54:41 @TheTennisPurist I always link drugs to the God/superman complex on court. I'll leave you to surmise who might hv been in that category.. 😉 reageer retweet
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:20:14 #227
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_168625966
Die statistieken mbt vijfsetters zijn echt onbruikbaar wanneer je wil aantonen dat (ook) meneer Federer snoept.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_168626686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:20 schreef EP3 het volgende:
Die statistieken mbt vijfsetters zijn echt onbruikbaar wanneer je wil aantonen dat (ook) meneer Federer snoept.
Alle argumenten zijn onbruikbaar, je kan hierin alleen maar insinuaties maken; connecting the dots. Het enige bewijs is namelijk een bekentenis of een positieve test, en die gaat er in het tennis nooit komen (of misschien 10 jaar na het stoppen, als het verjaard is).
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:48:09 #229
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_168626868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alle argumenten zijn onbruikbaar, je kan hierin alleen maar insinuaties maken; connecting the dots. Het enige bewijs is namelijk een bekentenis of een positieve test, en die gaat er in het tennis nooit komen (of misschien 10 jaar na het stoppen, als het verjaard is).
Ja, ik bedoel dat die gegevens mbt vijfsetters onbruikbaar zijn wanneer je voor jezelf probeert na te gaan of ie wel of niet gebruikt.
.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:50:32 #230
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_168626952
Ze hebben geen informatieve waarde. 0,0.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_168629998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alle argumenten zijn onbruikbaar, je kan hierin alleen maar insinuaties maken; connecting the dots. Het enige bewijs is namelijk een bekentenis of een positieve test, en die gaat er in het tennis nooit komen (of misschien 10 jaar na het stoppen, als het verjaard is).
Het helpt wel als er bepaalde dingen zijn die in die richting wijzen. Als je een dokter hebt die bij duistere zaakjes betrokken is geweest of een trainer zoals Gil Reyes in de arm neemt bijvoorbeeld, ineens een zichtbaar fysieke transformatie ondergaat of iets dergelijks.

Je kunt ook wel roepen dat Nishikori en Wawrinka zo'n fantastisch 5-set record hebben, maar dan moet je er wel bij vermelden dat zij, in tegenstelling tot Federer, onnodig vaak in vijfsetters verzeild raken tegen middelmaat als Evans, Klizan, Kuznetsov en Bolelli. Zo kun je een verhaal alle richtingen insturen om een bepaald punt te ondersteunen.

Dit is gewoon schieten met hagel.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 00:00:32 #232
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_168631174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 23:13 schreef wimderon het volgende:


Dit is gewoon schieten met hagel.
Exact.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_168633705
Volgens mij is de meest logische verklaring voor het sprookje van deze AO gewoon dat Federer zonder hoge verwachtingen (van hemzelf én de wereld) het toernooi in kwam. Daardoor was hij in staat zonder druk te spelen en in die vijfsetters te denken "winst/verlies is om het even, mijn comeback is toch al goed". Dit mentale verschil tov voorgaande slams is m.i. cruciaal geweest.
pi_168635661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 23:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het helpt wel als er bepaalde dingen zijn die in die richting wijzen. Als je een dokter hebt die bij duistere zaakjes betrokken is geweest of een trainer zoals Gil Reyes in de arm neemt bijvoorbeeld, ineens een zichtbaar fysieke transformatie ondergaat of iets dergelijks.

Je kunt ook wel roepen dat Nishikori en Wawrinka zo'n fantastisch 5-set record hebben, maar dan moet je er wel bij vermelden dat zij, in tegenstelling tot Federer, onnodig vaak in vijfsetters verzeild raken tegen middelmaat als Evans, Klizan, Kuznetsov en Bolelli. Zo kun je een verhaal alle richtingen insturen om een bepaald punt te ondersteunen.

Dit is gewoon schieten met hagel.
Zeker, en de casus tegen Federer is relatief niet sterk. Het komt vooral neer op beschuldiging door prestaties.

"Zichtbare" fysieke transformatie weet ik niet of dat een nuttig criterium is. Denk dat EPO of vet-> spiermassa producten niet heel duidelijk zichtbaar zouden zijn bij Federer, en zelfs matig gebruik van steroïden. Dan ga ik toch af op hoe ik hem meermaals in de vijfde set zie ronddartelen, t.o.v. wat we van hem gewend zijn. En zoals McEnroe zei, weer bewegen zoals op zijn topniveau, en dat op z'n 35ste na blessureleed. Ik zou het misschien niet een zichtbare fysieke transformatie noemen, maar op z'n minst een opvallende fysieke evolutie.

Maar het blijft allemaal zeer speculatief en subjectief. En persoonlijk zou ik em dopinggebruik niet eens verwijten, dus mij boeit het niet zo veel.
pi_168641867
Waarom Federer de finale van Nadal won: http://www.tennisabstract(...)-finally-beat-nadal/
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:22:11 #236
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_168642169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Volgens mij is de meest logische verklaring voor het sprookje van deze AO gewoon dat Federer zonder hoge verwachtingen (van hemzelf én de wereld) het toernooi in kwam. Daardoor was hij in staat zonder druk te spelen en in die vijfsetters te denken "winst/verlies is om het even, mijn comeback is toch al goed". Dit mentale verschil tov voorgaande slams is m.i. cruciaal geweest.
Dit denk ik ook. Zelfs in de afgelopen (voor zijn doen) mindere jaren was het niet onredelijk voor Fed om bij aanvang van elke slam waar hij fit aan begon te denken dat hij een serieuze kans had op de overwinning. Dat brengt een hoop druk met zich me.
Ik denk echt dat hij weinig verwacht had van dit toernooi. Een 4e ronde misschien maar, niet veel meer. Als je dan de finale haalt dan kan je zelfs tegen de eeuwige rivaal vrijuit spelen.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_168642246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:07 schreef rhubarb het volgende:
Waarom Federer de finale van Nadal won: http://www.tennisabstract(...)-finally-beat-nadal/
Interessant.
Ja, bizar hoe de backhand van Fed werkte deze wedstrijd. Ongelooflijk _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:26:39 #238
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_168642253
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:07 schreef rhubarb het volgende:
Waarom Federer de finale van Nadal won: http://www.tennisabstract(...)-finally-beat-nadal/
Da's wel écht n significant verschil.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_168642279
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:26 schreef EP3 het volgende:

[..]

Da's wel écht n significant verschil.
Ongelooflijk he :o _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_168650352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Volgens mij is de meest logische verklaring voor het sprookje van deze AO gewoon dat Federer zonder hoge verwachtingen (van hemzelf én de wereld) het toernooi in kwam. Daardoor was hij in staat zonder druk te spelen en in die vijfsetters te denken "winst/verlies is om het even, mijn comeback is toch al goed". Dit mentale verschil tov voorgaande slams is m.i. cruciaal geweest.
Juist, dit heb ik ook de hele week lopen verkondigen aan mijn tennisvrinden.
Als het maar goed klinkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')