abonnement Unibet Coolblue
pi_168920822
Hopelijk iets met GL, D'66 en CDA, maar dan haal je de 75 niet dus ben bang dat we toch weer vastzitten aan de afbraakpolitiek van de VVD ;(
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_169049346
Misschien een kunduz coalitie. Een gebalanceerd kabinet lijkt mij het verstandigst, dus VVD, CDA, D66, GL en misschien CU
pi_169050243
Ik denk ook dat er na de verkiezingen van 15 maart aanstaande een soort "Kunduz-coalitie" komt van VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie. Op sociaal-economisch vlak moet hier wel een redelijk programma uit kunnen komen, waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelt.

Op sociaal-cultureel terrein is dit natuurlijk een lastigere combinatie. D66 en GroenLinks, en misschien op sommige onderdelen de VVD, staan op medisch-ethische thema's e.d. eigenlijk tegenover het CDA en de ChristenUnie. Ik verwacht, op basis van deze tegenstellingen binnen een dergelijke coalitie, dat de huidige situatie op verschillende medisch-ethische thema's zo blijft zoals zij is.

Overigens is dit niet mijn ideale coalitie, hoewel ik de combinatie van GroenLinks, D66 en de ChristenUnie best sympathiek vind. Mijn ideale coalitie bestaat uit de PvdA, GroenLinks en D66 (progressief, links en seculier). Ik verwacht niet dat deze drie partijen ooit een meerderheid zullen halen, dus daar moet nog wat bij. Partijen die daarvoor in aanmerking komen, zijn:

1. De SP (dan wordt het kabinet wat linkser)
2. De VVD (Paarsplus kan ik ook wel waarderen)
3. Het CDA (waar ik geen fan van ben) of de ChristenUnie. Het liefst de ChristenUnie, maar daar krijg je ook geen meerderheid mee (en dan kun je progressief beleid omtrent medisch-ethische kwesties ook wel vergeten)

Kleinere partijen zoals de Partij voor de Dieren vind ik op sommige punten ook wel sympathiek.

Nou ja, we leven in een coalitieland, dus er zullen compromissen moeten worden gesloten. De enige partijen waar ik echt allergisch voor ben, zijn de PVV, de SGP, 50Plus en DENK, dus die partijen zou ik in geen enkele coalitie op willen nemen.

Een heel verhaal, maar ik dacht dat kan ik hier vast kwijt. :)
Liefde is een product van vrijheid. Liefde op basis van dominantie is een leugen.
Geniet van de kleine dingen. Op een dag kijk je terug op je leven en dan blijken juist die kleine dingen de grote dingen te zijn geweest.
pi_169059218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:22 schreef Britpop1995 het volgende:
Ik denk ook dat er na de verkiezingen van 15 maart aanstaande een soort "Kunduz-coalitie" komt van VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie. Op sociaal-economisch vlak moet hier wel een redelijk programma uit kunnen komen, waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelt.

Op sociaal-cultureel terrein is dit natuurlijk een lastigere combinatie. D66 en GroenLinks, en misschien op sommige onderdelen de VVD, staan op medisch-ethische thema's e.d. eigenlijk tegenover het CDA en de ChristenUnie. Ik verwacht, op basis van deze tegenstellingen binnen een dergelijke coalitie, dat de huidige situatie op verschillende medisch-ethische thema's zo blijft zoals zij is.

Ik denk ook dat dit de mogelijke coalitie zal worden, al weet ik niet hoe de verhouding VVD GL zal uitpakken.
Ik verwacht niet veel problemen van CDA en CU op medisch-ethische thema's, al zou er natuurlijk wel enkele zijn, maar dat zou dan vooral met D66 een probleem geven.
Maar CU en CDA hebben al vaker met D66 samengewerkt, dus dat zal geen echte problemen geven.

Ik verwacht dat deze coalitie mogelijkheid, uiteindelijk het beste zal zijn. Breed; links, midden en rechts zijn hierin goed vertegenwoordigd. Wat weer goede perspectieven zal bieden.
Als ze onderling goede afspraken maken en zich daaraan houden kunnen ze ver komen.

Deze coalitie heeft ook een meerderheid in de 1e kamer/, wat zeer belangrijk is.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169061767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:21 schreef martijnde3de het volgende:
Volgende kabinet wordt zeker: VVD, CDA en D66

Dan komt of de CU,PvdA of Groenlinks erbij.

Als ik zou moeten gokken dan:

1. VVD,D66,CDA en CU(centrum-rechts)
2. VVD, D66,CDA en PvdA(Rechts van het midden)
3. VVD, D66, CDA en GL(centrum)
Denk dat dit de enige realistische mogelijkheden zijn. (als het zetel technisch klopt uiteraard).

Denk wel dat D66 en CU nog wat plooien glad hebben te strijken, hetzelfde geldt voor de PvdA en het CDA.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_169061769
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:36 schreef bigtukker het volgende:
Misschien een kunduz coalitie. Een gebalanceerd kabinet lijkt mij het verstandigst, dus VVD, CDA, D66, GL en misschien CU
Kan ook nog. Een basis van CDA, VVD, en D66 en dan nog wat gedoogachtige constructies met GroenLinks, CU en PvdA.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_169061775
Die coalitie wordt sowieso een zootje.
pi_169062402
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:29 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Hier doe je al een aanname. Dat het beleid in Zweden een puinhoop heeft gebracht is geen feit.

Dat beeld van Zweden duikt iedere keer weer op in (rechtse) buitenlandse media, om een soort van vals schrikbeeld te creeren om de eigen (rechtse) agenda te bevestigen. Het publiek kan de gepresenteerde "feiten" immers moeilijk controleren.


Ik vraag me af of Nattekat ooit in Zweden is geweest. Volgens mij gelooft hij puur de verhalen die ik niet heb gezien toen ik daar was. Die familie die er stage hebben gelopen niet hebben gezien. Die bekenden van me die in Zweden hebben gewoond niet hebben gezien.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 22 februari 2017 @ 09:40:45 #84
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169063333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 03:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Denk dat dit de enige realistische mogelijkheden zijn. (als het zetel technisch klopt uiteraard).

Denk wel dat D66 en CU nog wat plooien glad hebben te strijken, hetzelfde geldt voor de PvdA en het CDA.
Als VNL of FvD groot worden(3 zetels of meer), kan men ook nog van toegevoegde waarde zijn.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_169064029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:40 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Als VNL of FvD groot worden(3 zetels of meer), kan men ook nog van toegevoegde waarde zijn.
VNL. FvD, Denk, Art1kel, etc. Als er van deze 1 in de kamer weet te komen is het veel. Dan zou het hooguit 1 of 2 zetels zijn. Dat heeft het verleden al genoeg bewezen.
Ze zullen dan ook nog geen toegevoegde waarde voor een coalitie zijn, tevens zijn het nieuwe partijen, Die worden echt niet gelijk gevraagd om ook in de regering te komen. op z'n vroegst over.... 4 jaar.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169064359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:40 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Als VNL of FvD groot worden(3 zetels of meer), kan men ook nog van toegevoegde waarde zijn.
Binnen hoeveel tijd zouden dat dan zes afsplitsingsfracties worden :D ?
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:56:34 #87
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169064395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:33 schreef Snackman het volgende:

[..]

VNL. FvD, Denk, Art1kel, etc. Als er van deze 1 in de kamer weet te komen is het veel. Dan zou het hooguit 1 of 2 zetels zijn. Dat heeft het verleden al genoeg bewezen.
Ze zullen dan ook nog geen toegevoegde waarde voor een coalitie zijn, tevens zijn het nieuwe partijen, Die worden echt niet gelijk gevraagd om ook in de regering te komen. op z'n vroegst over.... 4 jaar.
DENK gaat het makkelijk halen hoor. Minimaal twee zetels is de verwachting van peilers en journalisten. De andere drie zitten op de wip. Mogelijk dat VNL en FvD nog iets groeien wanneer de PVV verder terugzakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 22-02-2017 15:08:53 ]
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:11:03 #88
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169064644
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Binnen hoeveel tijd zouden dat dan zes afsplitsingsfracties worden :D ?
6 weken XD
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_169068475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:40 schreef Knipoogje het volgende:
Hopelijk iets met GL, D'66 en CDA, maar dan haal je de 75 niet dus ben bang dat we toch weer vastzitten aan de afbraakpolitiek van de VVD ;(
gl: leugenaars en enorme extra belastingdruk om de 'groene utopie' mee te voeren en het omleggen van sectoren waar de economie op draait. Daarbij stijgt de criminaliteit omdat 'vluchtelingen welkom!'.
d66: brusselbrusselbrussel en nog meer uitverkoop van soevereiniteit. Tegen de wil in van het electoraat
cda: Lekker meedraaien met winden om maar lekker weer te kunnen plucheplakken. Toegevoegde waarde 0

Goed man ^O^
Geen cent koopkracht meer, economie aan stront, niemand meer veilig over straat en er geen flikker meer aan kunnen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169068594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

gl: leugenaars en enorme extra belastingdruk om de 'groene utopie' mee te voeren en het omleggen van sectoren waar de economie op draait. Daarbij stijgt de criminaliteit omdat 'vluchtelingen welkom!'.
d66: brusselbrusselbrussel en nog meer uitverkoop van soevereiniteit. Tegen de wil in van het electoraat
cda: Lekker meedraaien met winden om maar lekker weer te kunnen plucheplakken. Toegevoegde waarde 0

Goed man ^O^
Geen cent koopkracht meer, economie aan stront, niemand meer veilig over straat en er geen flikker meer aan kunnen doen.
Een ander idee afkraken is simpel :). Maar wat zie jij als ideale coalitie en waarom? Zeker als daarbij CDA, D66 en GL blijkbaar zijn uitgesloten.
Zit je dan richting een nieuw experiment met VVD en PVV te denken?
pi_169071193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:18 schreef Red_85 het volgende:

Goed man ^O^
Geen cent koopkracht meer, economie aan stront, niemand meer veilig over straat en er geen flikker meer aan kunnen doen.
Kan ik ook he...
VVD, miljonairs nog rijker, middenstand worden ZZP slaafjes, alle sociale zekerheden uitgehold. Als je arm bent mag je verhongeren en belangenverstrengelende autocraatjes aan de macht
Makkelijk man :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_169071383
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een ander idee afkraken is simpel :). Maar wat zie jij als ideale coalitie en waarom? Zeker als daarbij CDA, D66 en GL blijkbaar zijn uitgesloten.
Zit je dan richting een nieuw experiment met VVD en PVV te denken?
Tijd voor nieuw bloed, dat is eigenlijk wat er zou moeten gebeuren want de traditionele partijen gaan er niet op vooruit. Hoop eigenlijk op iets als FvD, VNL, Piraten en Geenpeil. Maar dat gaat niet gebeuren...

Vanuit de enige nu realistische coalitie als ik kijk naar de peilingen zie ik vvd-pvv als minst slechtste optie. Laat wilders zijn geschreeuw maar eens na proberen te komen. Denk dat hij niet verder komt dan 1 jaar en we weer met z'n allen kunnen stemmen. Combi van halsstarrigheid van de pvv en de leugens van de vvd. Zijn we wel van een hoop geblaat af.

Ik zie het gewoon somber in. maar gl, d66, pvda, sp is allemaal nog verrotter dan verrot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169141746
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Alles zonder GL en D66. Die twee hebben dusdanig belachelijke en wereldvreemde ideeën, dat de rest gewoon niet meer uitmaakt.

En tegenstelling werkt niet altijd. De PvdA was gewoon het schroothondje van de VVD.
Wat is er zo belachelijk en wereldvreemd aan precies?

Nvm. Ik had eerst verder moeten lezen. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')