abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 29 januari 2017 @ 01:30:54 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_168506547
WASHINGTON -„Iedereen heeft het erover”, zei de president van de Verenigde Staten zaterdag trots over zijn werktempo. „Onze regering is met volle vaart, met recordsnelheid begonnen aan haar taak”, aldus Donald Trump. Hij zei tijdens een verklaring voor radio en tv dat er met tempo en intelligentie wordt gewerkt.



Hij somde als bewijs vijftien decreten op die direct terugsloegen op beloften die hij tijdens zijn verkiezingscampagne had gedaan. Daartoe behoren het afschaffen van Obamacare, het opzeggen van het vrijhandelsverdrag Nafta en zijn opdracht voor de bouw van een muur aan de grens met Mexico.

Zijn opvallendste besluit blijkt echter de tijdelijke stop op het toelaten tot de VS van inwoners van zeven islamitische staten. Hierdoor worden de houders van een geldige Amerikaanse verblijfsvergunning, de bekende green card, wanneer zij zich aan de grens melden allemaal apart gecontroleerd en pas toegelaten als er geen bezwaren tegen hen zijn.

Trump zei dat hij nog zaterdag meer decreten zal tekenen, zonder toelichting om welke besluiten het gaat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)elf_een_pluim__.html

Het is een wedstrijd voor 'm. Hij weet dat ie het niet gaat redden. Ramt er zo veel mogelijk door.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168506677


Trump doet me denken aan zo'n Duracell konijn, hij ramt er iedere dag een nieuwe maatregel door, hoe gaat hij dit maniakale tempo 4 jaar volhouden?
standaarddrinker
  Trouwste user 2022 zondag 29 januari 2017 @ 01:41:19 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_168506691
Op de luchthaven van New York wordt
al urenlang gedemonstreerd door
duizenden woedende Amerikanen.De
betogers eisen de vrijlating van zeker
elf vluchtelingen die op het vliegveld
worden vastgehouden na de aanscherping
van het Amerikaanse toelatingsbeleid.

Onder de betogers bevinden zich ook
politici.Na een decreet van president
Trump krijgen burgers uit zeven landen
de komende maanden geen visum meer.
Mensen met een verblijfsvergunning
worden strenger gecontroleerd.

Trump zegt op deze manier terroristen
te willen weren.Hij spreekt tegen dat
het een verbod op moslims is.

http://nos.nl/teletekst#126

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168506798
Ik snap het wel.
Wij vergelijken vaak de VS met Nederland qua leefomgeving.

VS kent echt een hoop problemen, wat al jaren door sluimert. Dat men op Trump heeft gestemd is eigenlijk logisch. Vooral in het binnenland. Veel overlast met drugs, weinig werk, afbrokkelende infrastructuur, 2-3 baantjes moeten hebben om rond te komen. Veel problemen. Ik vind die anti lobby wet eigenlijk wel goed. Politiek moet losstaan van geld. De beste beslissingen moeten genomen worden, in het doel van de burger. Daar zitten ze daar voor, niet om zichzelf te verrijken.
pi_168507029
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:50 schreef Monopoly het volgende:
Ik snap het wel.
Wij vergelijken vaak de VS met Nederland qua leefomgeving.

VS kent echt een hoop problemen, wat al jaren door sluimert. Dat men op Trump heeft gestemd is eigenlijk logisch. Vooral in het binnenland. Veel overlast met drugs, weinig werk, afbrokkelende infrastructuur, 2-3 baantjes moeten hebben om rond te komen. Veel problemen. Ik vind die anti lobby wet eigenlijk wel goed. Politiek moet losstaan van geld. De beste beslissingen moeten genomen worden, in het doel van de burger. Daar zitten ze daar voor, niet om zichzelf te verrijken.
Prima, maar echt geloofwaardig om dan vervolgens op Trump te stemmen is het niet. Die man is juist keihard onderdeel van "de elite die vooral zichzelf verrijkt".
pi_168507052
Een leider die zich aan zijn beloftes houdt, het is wat.
pi_168507076
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:17 schreef Infection het volgende:
Een leider die zich aan zijn beloftes houdt, het is wat.
Een leider die niet kijkt naar de concrete uitwerking in de praktijk. Dan kun je hem wel daadkrachtig noemen, maar heb je ook respect voor iemand die belooft alle werklozen met een theelepel kanalen laat graven en dat vervolgens ook doet?
  zondag 29 januari 2017 @ 02:31:01 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168507157
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een leider die niet kijkt naar de concrete uitwerking in de praktijk. Dan kun je hem wel daadkrachtig noemen, maar heb je ook respect voor iemand die belooft alle werklozen met een theelepel kanalen laat graven en dat vervolgens ook doet?
Je hebt er dan zelf voor gekozen.

Net als met die brexit jammeren dat je niet had gedacht dat het echt zou gebeuren als je ervoor stemde. Verkiezingen zijn geen Facebookpoll of zo. Dat Trump zijn verkiezingsbeloftes nakomt, en ook nog snel, siert hem.
Ondertussen wachten wij nog op die 1000 euro van Rutte... en zijn we kennelijk niet meer in staat het gevolg van onze handelingen in het stemhokje te zien na jarenlange besluiteloosheid, polderen en water bij de wijn als het om verkiezingsbeloftes gaat.

Als je hebt gestemd voor de theelepeltjes,zou je niet raar op moeten kijken dat die er ook komen.
  zondag 29 januari 2017 @ 02:32:55 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168507169
Dingen onderteken zijn leuk, we zien wel wat er van komt. Iedere president weet dat hij de eerste 100 dagen alles erdoor moet jagen, daarna is het afgelopen en begint de campagne weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168507172
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een leider die niet kijkt naar de concrete uitwerking in de praktijk. Dan kun je hem wel daadkrachtig noemen, maar heb je ook respect voor iemand die belooft alle werklozen met een theelepel kanalen laat graven en dat vervolgens ook doet?
Als ze ervoor betaald krijgen, waarom niet?
pi_168507175
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:31 schreef Lunatiek het volgende:
Dat Trump zijn verkiezingsbeloftes nakomt, en ook nog snel, siert hem.
Ik vind het nogal vreemd om dat los te zien van de inhoud en uitwerking van die beloftes, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_168507184
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Als ze ervoor betaald krijgen, waarom niet?
:')
  zondag 29 januari 2017 @ 02:35:31 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168507191
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vreemd om dat los te zien van de inhoud en uitwerking van die beloftes, maar dat zal wel aan mij liggen.
Verklaar je nader. Welke inhoud en uitwerking is zo opmerkelijk anders dan zijn beloften?
Moet wel eerlijk zeggen dat ik deze week meer popcorn gegeten heb dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar.
  zondag 29 januari 2017 @ 02:38:10 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168507203
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat Trump zijn verkiezingsbeloftes nakomt, en ook nog snel, siert hem.

Hij doet voorkomen of dat zo is. Een paar dingen ondertekenen als President is leuk, dat deed Obama ook. Of er verder nog wat van komt valt te bezien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168507222
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Welke inhoud en uitwerking is zo opmerkelijk anders dan zijn beloften?
Mexico betaalt voor de muur? Onjuist, Amerikaanse burgers doen dat.

Integratiestop op moslimlanden? Wat is het doel daarvan? Veiligheid garanderen? Grappig, want Saudi-Arabië staat niet op de lijst terwijl daar de meeste terroristen vandaan komen. Om over de mensen die nu hun eigen land niet meer binnenkomen maar te zwijgen.
  zondag 29 januari 2017 @ 02:45:57 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168507246
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mexico betaalt voor de muur? Onjuist, Amerikaanse burgers doen dat.

Integratiestop op moslimlanden? Wat is het doel daarvan? Veiligheid garanderen? Grappig, want Saudi-Arabië staat niet op de lijst terwijl daar de meeste terroristen vandaan komen. Om over de mensen die nu hun eigen land niet meer binnenkomen maar te zwijgen.
Je betaalt altijd zelf voor je veiligheid. Alhoewel ik die muur wel grappig vind. Miljarden voor een muur, en met 2 tientjes heb je een goede schep om er onderdoor te gaan. Achteraf kan je hier gelijk in hebben. Maar vergis je niet in de afzetmarkt van de VS tegen dat van Mexico. Alles wat Mexico te bieden heeft, kan de VS ook ergens anders vandaan halen. Mexico heeft niets wat Amerika nodig heeft. Andersom is dat wel het geval. En de Saudies snap ik sowieso de ballen niet van. Maak ze hoofd van een groepering die gelijke rechten predikt...
  zondag 29 januari 2017 @ 02:46:54 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168507252
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Welke inhoud en uitwerking is zo opmerkelijk anders dan zijn beloften?
Moet wel eerlijk zeggen dat ik deze week meer popcorn gegeten heb dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar.
Het is allemaal een beetje voor de show. Obama heeft ook ontzettend veel bereikt, maar werd op veel vlakken ook tegen gewerkt door de republikeinen. Maar, in mijn ogen is het goed als er geen absolute macht is.

Trump doet nu alles via executive orders. Die kunnen door de volgende president ook weer in 1 klap ongedaan worden gemaakt. In tegendeel tot een wet of beslissing die gewoon de normale weg volgt zeg maar. Dat hij dingen die ie belooft heeft nu snel doet draagt dus niet perse bij aan een beter Amerika in de toekomst. (Denk ik.)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 29 januari 2017 @ 02:59:05 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168507313
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is allemaal een beetje voor de show. Obama heeft ook ontzettend veel bereikt, maar werd op veel vlakken ook tegen gewerkt door de republikeinen. Maar, in mijn ogen is het goed als er geen absolute macht is.

Trump doet nu alles via executive orders. Die kunnen door de volgende president ook weer in 1 klap ongedaan worden gemaakt. In tegendeel tot een wet of beslissing die gewoon de normale weg volgt zeg maar. Dat hij dingen die ie belooft heeft nu snel doet draagt dus niet perse bij aan een beter Amerika in de toekomst. (Denk ik.)
Obama had een goede president kunnen zijn, maar ik vrees dat de geschiedenis niet heel positief over hem zal oordelen. Nog nooit is de rassenhaat zo extreem geweest sinds eind jaren 70. En dat allemaal door zijn executive orders én publiekelijk neersabelen van agenten. Om het spastische handelen omtrent Israël nog maar te negeren (of je nu Pro-Israël, Pro-Palestina of neutraal bent, dat ging gewoon helemaal nergens over).

Met de rest ben ik het met je eens. Zoals hierboven al vermeldt werd: het wordt té snel binnen een presidentschap een wedstrijd naar de opvolgende 4 jaar. Lange termijn politiek bestaat bijna niet meer.
pi_168507375
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima, maar echt geloofwaardig om dan vervolgens op Trump te stemmen is het niet. Die man is juist keihard onderdeel van "de elite die vooral zichzelf verrijkt".
In het bedrijfsleven, absoluut. Dat hij machtswellustig is, is ook wel duidelijk. Maar hij wil geen salaris. Hij ontvangt $1 voor zijn werk, per jaar.
Ik moet het allemaal maar zien hoor. Iedereen roept 'hel en verdoemenis', maar tot nu toe, doet hij wat hij beloofd heeft en hij valt me eerlijk gezegd totaal niet tegen.
  zondag 29 januari 2017 @ 03:18:20 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168507396
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vreemd om dat los te zien van de inhoud en uitwerking van die beloftes, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ken je dat sprookje van de Kikvorskoning?
Beloftes nakomen is een deugd, ongeacht de inhoud ervan, of second thoughts erover. Je moet doen wat je zegt.
  zondag 29 januari 2017 @ 03:26:25 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168507411
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij doet voorkomen of dat zo is. Een paar dingen ondertekenen als President is leuk, dat deed Obama ook. Of er verder nog wat van komt valt te bezien.
Hij doet wat hij kan, wat in zijn macht ligt. Dat hij die macht heeft en gebruikt voor het inlossen van verkiezingsbeloftes, wat is daar tegen?
Vanuit die machtspositie had hij ook heel andere dingen kunnen doen. De kiezers kunnen verraden, bijvoorbeeld.

Begrijp me goed, ik ben geen fan van Trump. Ik had dit soort daadkracht liever in een ander regieme gezien.
  zondag 29 januari 2017 @ 03:26:57 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168507412
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij doet wat hij kan, wat in zijn macht ligt. Dat hij die macht heeft en gebruikt voor het inlossen van verkiezingsbeloftes, wat is daar tegen?

Niets, maar net doen alsof hij al iets bereikt heeft is nogal vreemd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 03:33:05 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168507422
Wat Trump heeft bereikt is dat, in tegenstelling tot talloze doemscenario's, de wereld nog steeds bestaat en de beurzen niet zijn gekeldert en er nog geen WOIII is. Ik heb het idee dat veel mensen daarin teleurgesteld zijn.
pi_168507430
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:33 schreef Lunatiek het volgende:
Wat Trump heeft bereikt is dat, in tegenstelling tot talloze doemscenario's, de wereld nog steeds bestaat en de beurzen niet zijn gekeldert en er nog geen WOIII is. Ik heb het idee dat veel mensen daarin teleurgesteld zijn.
Nee, dat heb je dan echt verkeerd begrepen. Maar het is wel typerend voor de mensen die hem zo adoreren. Net doen alsof er allerlei doemscenario's zijn geschetst door tegenstanders zodat je altijd kunt roepen dat het minder erg uitpakte en het daarom allemaal wel meeviel. Nee, dat doet het niet.
pi_168507635
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat heb je dan echt verkeerd begrepen. Maar het is wel typerend voor de mensen die hem zo adoreren. Net doen alsof er allerlei doemscenario's zijn geschetst door tegenstanders zodat je altijd kunt roepen dat het minder erg uitpakte en het daarom allemaal wel meeviel. Nee, dat doet het niet.
Een 10+ voor de eerste week. Je direct aan alle verkiezingsbeloften houden is nog nooit eerder vertoond.

Het geschreeuw en gekrijs van al die anti-Trump gekkies begint zichzelf te smoren, zoals in de lijn der verwachting. :')
pi_168507656
Trump ! *O* *O* *O*
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 29 januari 2017 @ 07:50:03 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507658
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 07:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een 10+ voor de eerste week. Je direct aan alle verkiezingsbeloften houden is nog nooit eerder vertoond.

Het geschreeuw en gekrijs van al die anti-Trump gekkies begint zichzelf te smoren, zoals in de lijn der verwachting. :')
We zullen zien.
Het gaat spannender worden als hij richting de EU gaat en Putin.
Ik denk zomaar dat een heleboel mensen het niet leuk gaan vinden als hij met Putin gaat praten over de Oekraine en Syrie een een oplossing gaat zoeken.
De wapenlobby houdt niet zo van oplossingen in conflikten.....
pi_168507689
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 07:50 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk zomaar dat een heleboel mensen het niet leuk gaan vinden als hij met Putin gaat praten over de Oekraine en Syrie een een oplossing gaat zoeken.
De wapenlobby houdt niet zo van oplossingen in conflikten.....
Nou, zit al min 3 jaren te wachten op praten ipv die wapenlobby nonsens |:(

Wapenproducenten.. krijg de kl../blaas jezelf op :{w *O*
  zondag 29 januari 2017 @ 08:10:54 #29
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507698
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:07 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Nou, zit al min 3 jaren te wachten op praten ipv die wapenlobby nonsens |:(

Wapenproducenten.. krijg de kl../blaas jezelf op :{w *O*
Dan wacht je slechts een korte tijd... :D
pi_168507699
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan wacht je slechts een korte tijd... :D
Hoeveel tijd denk je dat ik nog heb dan? :{

O, zo bedoel je :@
pi_168507717
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat heb je dan echt verkeerd begrepen. Maar het is wel typerend voor de mensen die hem zo adoreren. Net doen alsof er allerlei doemscenario's zijn geschetst door tegenstanders zodat je altijd kunt roepen dat het minder erg uitpakte en het daarom allemaal wel meeviel. Nee, dat doet het niet.
Je wou zeggen dat tegenstanders normaal hebben gecommuniceerd over Trump en zijn beloftes?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168507729
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat tegenstanders normaal hebben gecommuniceerd over Trump en zijn beloftes?
Massahysterie,als je de tegenstanders van Tump moest geloven dan was het einde der tijden aangebroken.
pi_168507735
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:21 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Massahysterie,als je de tegenstanders van Tump moest geloven dan was het einde der tijden aangebroken.
Tof. Doe eens een paar van die spectaculaire citaten van 'de tegenstanders van Trump'?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:28:23 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507754
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof. Doe eens een paar van die spectaculaire citaten van 'de tegenstanders van Trump'?
Wel, dit soort flapdrollen bijvoorbeeld die de laaste 15 jaar erg stil waren toen de USA Irak, Iran, Lybie en Syrie aanviel. Die erg rustig waren toen bleek dat de familie van Osama en de Saoedies de grootste vriendjes waren van de USA.
Die zich niet lieten horen waneer er weer iemand werd aangevallen dmv drones en waarbij er telkens onschuldige mensen bij omkwamen.
http://www.gossipcop.com/(...)-election-president/
pi_168507758
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:21 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Massahysterie,als je de tegenstanders van Tump moest geloven dan was het einde der tijden aangebroken.
Je hebt een toffe gast als UI ^O^
pi_168507767
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wel, dit soort flapdrollen bijvoorbeeld die de laaste 15 jaar erg stil waren toen de USA Irak, Iran, Lybie en Syrie aanviel. Die erg rustig waren toen bleek dat de familie van Osama en de Saoedies de grootste vriendjes waren van de USA.
Die zich niet lieten horen waneer er weer iemand werd aangevallen dmv drones en waarbij er telkens onschuldige mensen bij omkwamen.
http://www.gossipcop.com/(...)-election-president/
Zijn al die mensen die naar Canada zouden vertrekken inmiddels al vertrokken?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:33:39 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507777
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:31 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Zijn al die mensen die naar Canada zouden vertrekken inmiddels al vertrokken?
_O- wat denk jij dan? Dat die sukkels dat doen? Het zijn de celebrity mensen met hun miljoenen en een grote bek die zich nu laten horen omdat zij simpel het vliegtuig kunnen nemen en verkassen. Maar wat heb je nu aan dit soort gasten? Daar bouw je geen land mee op.
pi_168507805
Feitenvrij geleuter dus weer.
pi_168507809
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:40 schreef Jigzoz het volgende:
Feitenvrij geleuter dus weer.
Hoeveel feiten heb jij hier al gedeponeerd?
pi_168507818
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:41 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Hoeveel feiten heb jij hier al gedeponeerd?
Wauw.

Geloof ook maar raak verder. Da's mode.
pi_168507821
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:17 schreef Infection het volgende:
Een leider die zich aan zijn beloftes houdt, het is wat.
Dan zal hij zijn belastingaangiftes ook wel openbaar maken. Toch?
pi_168507833
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wauw.

Geloof ook maar raak verder. Da's mode.
Met geloven kom je hier niet ver. Werken, gaat dit topic over :Y
Doet ie ^O^
  zondag 29 januari 2017 @ 08:46:06 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507836
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:40 schreef Jigzoz het volgende:
Feitenvrij geleuter dus weer.
Lezen is moeilijk.
Zoeken op het internet ook blijkbaar.
pi_168507840
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk.
Zoeken op het internet ook blijkbaar.
Wil je zeggen dat je de vraag niet snapte of dat je niks kon vinden?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:48:39 #45
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168507850
De 7 islamitische landen waarvan bezoekers nu geweigerd worden krijgen een koekje van eigen deeg. Mensen met een Israëlisch paspoort, of met stempels in het paspoort van Israël mogen die 7 landen ook niet in. Iets met kaatsen, en bal verwachten... hoe ging het spreekwoord ook alweer?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_168507856
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:48 schreef MrRatio het volgende:
De 7 islamitische landen waarvan bezoekers nu geweigerd worden krijgen een koekje van eigen deeg. Mensen met een Israëlisch paspoort, of met stempels in het paspoort van Israël mogen die 7 landen ook niet in. Iets met kaatsen, en bal verwachten... hoe ging het spreekwoord ook alweer?
T gaat prima :D
  zondag 29 januari 2017 @ 08:50:16 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168507858
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat je de vraag niet snapte of dat je niks kon vinden?
Je bewijst net mijn punt. Dank je. _O-
pi_168507866
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 07:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

We zullen zien.
Het gaat spannender worden als hij richting de EU gaat en Putin.
Ik denk zomaar dat een heleboel mensen het niet leuk gaan vinden als hij met Putin gaat praten over de Oekraine en Syrie een een oplossing gaat zoeken.
De wapenlobby houdt niet zo van oplossingen in conflikten.....
Ze hoeven die conflicten niet op te lossen. Als Trump en Putin die conflicten daar in de regio kunnen houden kunnen ze wapens leveren tot in de eeuwigheid. En dan heb ik het nog niet over het herbouwen van infrastructuur.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_168507868
Hmja, dat zeg ik: feitenvrij geleuter dus.
pi_168507880
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:48 schreef MrRatio het volgende:
De 7 islamitische landen waarvan bezoekers nu geweigerd worden krijgen een koekje van eigen deeg. Mensen met een Israëlisch paspoort, of met stempels in het paspoort van Israël mogen die 7 landen ook niet in. Iets met kaatsen, en bal verwachten... hoe ging het spreekwoord ook alweer?
Alsof je iets in die achterlijke landen hebt te zoeken. Tenzij je een koppensneller fetisj hebt. :')

Een gemiddeld persoon kiest toch echt een andere bestemming.
pi_168508025
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:45 schreef TheThirdMark het volgende:
Alles wat Mexico te bieden heeft, kan de VS ook ergens anders vandaan halen. Mexico heeft niets wat Amerika nodig heeft. Andersom is dat wel het geval.
Vandaar dat enorme handelstekort.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168508033
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:48 schreef MrRatio het volgende:
De 7 islamitische landen waarvan bezoekers nu geweigerd worden krijgen een koekje van eigen deeg. Mensen met een Israëlisch paspoort, of met stempels in het paspoort van Israël mogen die 7 landen ook niet in. Iets met kaatsen, en bal verwachten... hoe ging het spreekwoord ook alweer?
Mensen die gevlucht zijn uit die landen komen ook de VS niet in.
pi_168508057
Hopelijk lukt het Geert na 15 maart om hetzelfde als dan trump voor elkaar te krijgen !1!1!!1
<hr>
pi_168508068
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mensen die gevlucht zijn uit die landen komen ook de VS niet in.
Dan vluchten ze maar ergens anders heen. Dat is hun probleem.
pi_168508139
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Vandaar dat enorme handelstekort.
Dat komt steeds meer in balans wanneer Amerika weer in Amerika produceert. Het handels tekort is te wijten aan de globalisering, en Trump die doet er wat aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-01-2017 09:35:07 ]
pi_168508147
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:18 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dan vluchten ze maar ergens anders heen. Dat is hun probleem.
Precies! Alleen kut voor ons Europeanen dat nu de hele shitstorm kanslozen terroristen onze kant op komt, hopelijk is het na 15 maart voorbij met die onzin
<hr>
pi_168508230
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
Dat komt steeds meer in belans wanneer Amerika weer in Amerika produceert. Het handels tekort is te wijten aan de globalisering, en Trump die doet er wat aan.
Die focust zich enorm op dat tekort inderdaad, zonder te kijken naar de elementen waar dat uit bestaat. De export naar Mexico is sinds NAFTA verschrikkelijk hard gegroeid (en de import net wat harder), maar dat levert dus ook navenant veel Amerikaanse banen op. Het getuigt wel van een verschrikkelijke simpelheid om te denken dat je dan de eindfabrieken maar ten noorden van de grens kan zetten om daarmee het tekort te delgen (én de eigen aanvoer te behouden). Die productiecapaciteit is er niet, het kost bakken met geld en vooral tijd en uiteindelijk worden je producten er alleen maar duurder door.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168508344
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof. Doe eens een paar van die spectaculaire citaten van 'de tegenstanders van Trump'?
Die van Madonna was wel een leuke, waarin ze beweert even met de gedachte te hebben rondgelopen om het witte huis op te blazen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:45:55 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168508366
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:33 schreef Lunatiek het volgende:
Wat Trump heeft bereikt is dat, in tegenstelling tot talloze doemscenario's, de wereld nog steeds bestaat en de beurzen niet zijn gekeldert en er nog geen WOIII is. Ik heb het idee dat veel mensen daarin teleurgesteld zijn.
Bij Hitler duurde het ook nog zes jaar voordat WOII gestart was :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168508483
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:18 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dan vluchten ze maar ergens anders heen. Dat is hun probleem.
Ook ex vluchtelingen, inmiddels Europese burgers wiens enige band met het thuisland nog is dat er 'Teheran' (of anders) als geboorteplaats op het paspoort staat. Die mogen niet meer op vakantie, op familiebezoek, op stage?
pi_168508538
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die van Madonna was wel een leuke, waarin ze beweert even met de gedachte te hebben rondgelopen om het witte huis op te blazen.
Maar ook dat is geen voorbeeld van hoe tegenstanders van Trump beweerden dat het einde der tijden was aangebroken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 09:57:58 ]
pi_168508573
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Die focust zich enorm op dat tekort inderdaad, zonder te kijken naar de elementen waar dat uit bestaat. De export naar Mexico is sinds NAFTA verschrikkelijk hard gegroeid (en de import net wat harder), maar dat levert dus ook navenant veel Amerikaanse banen op. Het getuigt wel van een verschrikkelijke simpelheid om te denken dat je dan de eindfabrieken maar ten noorden van de grens kan zetten om daarmee het tekort te delgen (én de eigen aanvoer te behouden). Die productiecapaciteit is er niet, het kost bakken met geld en vooral tijd en uiteindelijk worden je producten er alleen maar duurder door.
De productieprocessen zijn de laatste 50 jaar gigantisch veranderd, de automatisering heeft en gaat genadeloos toeslaan. We zitten nog steeds in de jonge industrieeele revoluti en die is nog lang niet uit ontwikkeld. Fabrieksarbeiders sterven uit, en elektriciteit heeft hun vervangen.

Een fabriek heeft grondstoffen, een goede infrastructuur en goedkope stabiele energie nodig. En dat alles biedt de VS beter dan Mexico of China.
pi_168508650
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ook dat is geen voorbeeld van hoe tegenstanders van Trump beweerden dat het einde der tijden was aangebroken.
Maar het geeft wel een beetje de hysterie aan die zich momenteel afspeelt daar, net zoals celebs die beweren naar Canada te verhuizen als Trump wint en dan vervolgens gewoon blijven zitten als het ook daadwerkelijk gebeurt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_168508675
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar het geeft wel een beetje de hysterie aan die zich momenteel afspeelt daar, net zoals celebs die beweren naar Canada te verhuizen als Trump wint en dan vervolgens gewoon blijven zitten als het ook daadwerkelijk gebeurt.
Hmja, het is vrij debiel allemaal.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:06:53 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168508700
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

De productieprocessen zijn de laatste 50 jaar gigantisch veranderd, de automatisering heeft en gaat genadeloos toeslaan. We zitten nog steeds in de jonge industrieeele revoluti en die is nog lang niet uit ontwikkeld. Fabrieksarbeiders sterven uit, en elektriciteit heeft hun vervangen.

Een fabriek heeft grondstoffen, een goede infrastructuur en goedkope stabiele energie nodig. En dat alles biedt de VS beter dan Mexico of China.
Jij bent nooit in een fabriek geweest...

Het aantal arbeidskrachten is uiteraard lager geworden, maar nog steeds zijn er relatief veel arbeidskrachten nodig om de productieprocessen goed te laten verlopen. Daarnaast prefereren veel organisaties arbeidskrachten, omdat deze flexibel zijn. Je kunt ze immers ontslaan en aannemen.

Je investeert in robots en bent er meteen aan gebonden, terwijl het best kan zijn dat die robot over 3 jaar overbodig is geworden, omdat de vraag van een product toch opeens heel erg tegenvalt. Zeker met het steeds sneller worden van groei en daling van de marktvraag zijn bedrijven niet zo happig om alles maar meteen te automatiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 29-01-2017 10:19:09 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 januari 2017 @ 10:10:28 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168508759
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat heb je dan echt verkeerd begrepen. Maar het is wel typerend voor de mensen die hem zo adoreren. Net doen alsof er allerlei doemscenario's zijn geschetst door tegenstanders zodat je altijd kunt roepen dat het minder erg uitpakte en het daarom allemaal wel meeviel. Nee, dat doet het niet.
Ken je de cartoon met Trump als kruipende baby, die aan het tafelkleed trekt, waarop een wereldbol staat? Die werd vlijtig gedeeld op social media. De symboliek is meer dan duidelijk.
pi_168510135
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Jij bent nooit in een fabriek geweest...
Gewerkt zelfs bij Friesland Campina. Waar je met zn tweeen drie fabriekshalen beheerd, nou jij weer.

quote:
Het aantal arbeidskrachten is uiteraard lager geworden, maar nog steeds zijn er relatief veel arbeidskrachten nodig om de productieprocessen goed te laten verlopen. Daarnaast prefereren veel organisaties arbeidskrachten, omdat deze flexibel zijn. Je kunt ze immers ontslaan en aannemen.

Je investeert in robots en bent er meteen aan gebonden, terwijl het best kan zijn dat die robot over 3 jaar overbodig is geworden, omdat de vraag van een product toch opeens heel erg tegenvalt. Zeker met het steeds sneller worden van groei en daling van de marktvraag zijn bedrijven niet zo happig om alles maar meteen te automatiseren.
Er zijn juist relatief weinig arbeidskrachten tegenwoordig. Minder dan 10 jaar geleden, toen er weer minder dan 20 jaar geleden nodig was, etc. Dit zet zich alleen maar door.

De toekomst is zonder de fabrieksarbeider. De punten die jij aanhaalt kloppen niet, er wordt alleen meer geinvesteerd in automatisering en er is niks wat er op wijst dat dit zal stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-01-2017 11:33:33 ]
pi_168510654
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ken je de cartoon met Trump als kruipende baby, die aan het tafelkleed trekt, waarop een wereldbol staat? Die werd vlijtig gedeeld op social media. De symboliek is meer dan duidelijk.
Kennelijk niet want jij hebt gelezen dat er een WWIII veroorzaakt wordt. Dat heb ik nog nergens gelezen of begrepen.
pi_168510731
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk niet want jij hebt gelezen dat er een WWIII veroorzaakt wordt. Dat heb ik nog nergens gelezen of begrepen.
Heb je er wel naar gezocht ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168510751
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ook ex vluchtelingen, inmiddels Europese burgers wiens enige band met het thuisland nog is dat er f'Teheran' (of anders) als geboorteplaats op het paspoort staat. Die mogen niet meer op vakantie, op familiebezoek, op stage?
Dat vraag je aan mij? Je weet het antwoord. Ja die mogen de VS niet meer in. Maar zo kan een coffeeshopmedewerker ook de toegang tot de VS geweigerd worden. Blijkbaar denken 'ze' in VS dat deze gang van zaken het beste werkt voor hun land, dat is aan hun.

Net zoals o.a. Marroko ook vluchtelingen uit Syrie weigert. Het is hun keuze en het is jouw selectieve meelij (met de VS gevallen) die daardoor meer op Trump afschuw lijkt dan op emotionele meelij met de vluchtelingen.
pi_168511389
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Alsof je iets in die achterlijke landen hebt te zoeken. Tenzij je een koppensneller fetisj hebt. :')

Een gemiddeld persoon kiest toch echt een andere bestemming.
Iran is een van de veiligste landen ter wereld. ( ook het mooiste)
pi_168511402
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:12 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Iran is een van de veiligste landen ter wereld. ( ook het mooiste)
Is atheïsme er strafbaar?
pi_168511422
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:12 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Iran is een van de veiligste landen ter wereld. ( ook het mooiste)
Tenzij je homo bent of je iets te westers gedraagt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:15:21 #74
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168511432
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is atheïsme er strafbaar?
Gedanken sind frei.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_168511447
Wel vreemd voor zo'n superveilig land dat het er zo kut voor staat met de mensenrechten.

pi_168512544
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:40 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Trump doet me denken aan zo'n Duracell konijn, hij ramt er iedere dag een nieuwe maatregel door, hoe gaat hij dit maniakale tempo 4 jaar volhouden?
Niet..

Om relevant te blijven moet hij ook iedere keer een tandje bijschakelen in extremen. En op een gegeven moment gaat hij een grens over en wordt hij afgezet of krijgt hij de kogel.

En in dit tempo mag hij blij zijn als hij de zomer haalt.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 13:09:12 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168512932
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:50 schreef Monopoly het volgende:
Ik snap het wel.
Wij vergelijken vaak de VS met Nederland qua leefomgeving.

VS kent echt een hoop problemen, wat al jaren door sluimert. Dat men op Trump heeft gestemd is eigenlijk logisch. Vooral in het binnenland. Veel overlast met drugs, weinig werk, afbrokkelende infrastructuur, 2-3 baantjes moeten hebben om rond te komen. Veel problemen. Ik vind die anti lobby wet eigenlijk wel goed. Politiek moet losstaan van geld. De beste beslissingen moeten genomen worden, in het doel van de burger. Daar zitten ze daar voor, niet om zichzelf te verrijken.
Republikeins binnenlands beleid staat nou niet echt in het teken van de welvaart van haar minder kapitaalkrachtige burgers. Al decennia niet, zie Reagan en zijn voodoo economics, een puinhoop die George Bush Sr. mocht opruimen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 13:10:08 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168512970
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:21 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Massahysterie,als je de tegenstanders van Tump moest geloven dan was het einde der tijden aangebroken.
Weinig verschil met 2008 toen de communistische Keniaanse blankenhater Obama werd verkozen, aldus miljoenen Tea Partiers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168513013
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:17 schreef Infection het volgende:
Een leider die zich aan zijn beloftes houdt, het is wat.
Een leider brengt mensen bij elkaar. Dit gaat richting een burger oorlog.
pi_168513089
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:11 schreef Deckard het volgende:

[..]

Een leider brengt mensen bij elkaar. Dit gaat richting een burger oorlog.
Hij heeft wel feministen, moslims, arme zwarten en rijke Hollywood celebrities bij elkaar gebracht.
standaarddrinker
pi_168513114
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Republikeins binnenlands beleid staat nou niet echt in het teken van de welvaart van haar minder kapitaalkrachtige burgers. Al decennia niet, zie Reagan en zijn voodoo economics, een puinhoop die George Bush Sr. mocht opruimen.
Dat doet niets af aan het feit dat de stemmer daar anders over denkt, en in hem iemand ziet die hen daarbij kan helpen.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 13:14:50 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168513166
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het feit dat de stemmer daar anders over denkt, en in hem iemand ziet die hen daarbij kan helpen.
Klopt; zoals 9 van de 10 armste staten in de VS steevast Republikeins blijven stemmen en steevast het meest afhankelijk zijn van overheidsgeld. Religie speelt daarin een rol. Dat is door de GOP sinds Reagan gekaapt en heeft carte blanche gegeven om juist de mensen die het minst aan Republikeins bewind hebben aan zich te binden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168513201
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hij heeft wel feministen, moslims, arme zwarten en rijke Hollywood celebrities bij elkaar gebracht.
Wat wil je hier mee zeggen?
pi_168513238
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hij heeft wel feministen, moslims, arme zwarten en rijke Hollywood celebrities bij elkaar gebracht.
Ik moest lachen ;)

Daar heb je wel een punt, de bevolking heeft iig 1 gezamenlijke vijand.
pi_168513264
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:15 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
Die groepen stonden onder Obama nog tegenover elkaar en Trump verbindt ze in het hebben van een common enemy.
standaarddrinker
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 13:18:04 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168513300
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het feit dat de stemmer daar anders over denkt, en in hem iemand ziet die hen daarbij kan helpen.
Hoe denk jij dat de wereld van het moeten hebben van 3 baantjes om te kunnen leven is ontstaan in de VS? Door het terugdraaien van federale programma's voor de armsten, initiaties van o.a. Roosevelt, Kennedy en Johnson (allen Democraat) door opeenvolgend Nixon en Reagan (beiden Republikeins).

Lees je even in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 13:19:52 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168513355
Sowieso hi-la-risch... Trump vecht tegen de elite... als er iets elite is, al jaren, is het de Grand Old Party.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168513368
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die groepen stonden onder Obama nog tegenover elkaar en Trump verbindt ze in het hebben van een common enemy.
Waaruit blijkt dat? Dat is mij niet echt bekend. Maar goed, het feit ze een vijand hebben die Trump creert zegt dus al genoeg dat hij geen goede leider is. Daarnaast haal je er allerlei minderheden bij wat al aangeeft dat het juist een waardeloze leider is.
pi_168513430
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat de wereld van het moeten hebben van 3 baantjes om te kunnen leven is ontstaan in de VS? Door het terugdraaien van federale programma's voor de armsten, initiaties van o.a. Roosevelt, Kennedy en Johnson (allen Democraat) door opeenvolgend Nixon en Reagan (beiden Republikeins).

Lees je even in.
Laat ik voorop stellen dat ik hier niet ben om mijn persoonlijke mening te droppen. Ik zei echter puur dat ik de kiezers voor Trump begrijp. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik begrijp ze. Ik vind het een logisch gevolg.
Ik geloof je direct als dat de oorzaak van zoveel baantjes is hoor. Ik neem dat direct van je aan.
pi_168514686
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet..

Om relevant te blijven moet hij ook iedere keer een tandje bijschakelen in extremen. En op een gegeven moment gaat hij een grens over en wordt hij afgezet of krijgt hij de kogel.

En in dit tempo mag hij blij zijn als hij de zomer haalt.
Iets waar menig linkse rakker s'nachts natte dromen over heeft. :')

Moesten ze eens doen bij al die andere politici die al jaren Europa de ondergang in storten, aanslagen, doden, gewonden, verkrachtingen, mishandelingen, overvallen etc. dankzij het linkse beleid. Maar links heeft hun prioriteiten alweer in orde, gevoelens van een groep mensen zijn wederom belangrijker dan slachtoffers te voorkomen van de islaminvasie. De kogel zal weer van links komen, democratie past niet in hun straatje als het niet aansluit bij hun "My Little Pony" wereld.
pi_168514785
Trump is lekker bezig inderdaad. Gaat allemaal nog sneller en beter dan verwacht. ^O^
pi_168514891
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:05 schreef TheJanitor het volgende:
Trump is lekker bezig inderdaad. Gaat allemaal nog sneller en beter dan verwacht. ^O^
Je beseft dat hij alleen maar decreten heeft getekend die iets verbieden of ongedaan maken.

Er is nog niets voltooid.

Over 6 maanden spreken we elkaar weer ;)
pi_168514911
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Maar links heeft hun prioriteiten alweer in orde, gevoelens van een groep mensen zijn wederom belangrijker dan slachtoffers te voorkomen van de islaminvasie.
Fout. Dat is een valse en foutieve tegenstelling. Er worden helemaal geen slachtoffers voorkomen zo. Immigranten uit de landen die nu worden geweerd presteren voor een deel zelfs beter dan de gemiddelde Amerikaan. Daarnaast komen de nationaliteiten die verantwoordelijk zijn voor geweld nog steeds de VS in omdat Trump daar handelsbelangen heeft. Het gaat dus helemaal niet om veiligheid maar om dom populisme.
pi_168514940
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je beseft dat hij alleen maar decreten heeft getekend die iets verbieden of ongedaan maken.

Er is nog niets voltooid.

Over 6 maanden spreken we elkaar weer ;)
Trump blijven onderschatten. Het blijft een grappig fenomeen. *;
  zondag 29 januari 2017 @ 14:09:52 #95
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168514954
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso hi-la-risch... Trump vecht tegen de elite... als er iets elite is, al jaren, is het de Grand Old Party.
Van de rijkste 8 mensen ter wereld zijn er 6 Amerikaan, allemaal Democrats. Bill Gates, Warren Buffet, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg, Larry Ellisson en Michael Bloomberg.
Elite, er is wel zoiets als een joint-venture tussen de Democrats en de meeste VS media.
En er is inderdaad ook van iets elitie binnen de GOP, denk maar eens aan de Bush clan.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:14:43 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168515116
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Iets waar menig linkse rakker s'nachts natte dromen over heeft. :')

Moesten ze eens doen bij al die andere politici die al jaren Europa de ondergang in storten, aanslagen, doden, gewonden, verkrachtingen, mishandelingen, overvallen etc. dankzij het linkse beleid. Maar links heeft hun prioriteiten alweer in orde, gevoelens van een groep mensen zijn wederom belangrijker dan slachtoffers te voorkomen van de islaminvasie. De kogel zal weer van links komen, democratie past niet in hun straatje als het niet aansluit bij hun "My Little Pony" wereld.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 januari 2017 @ 14:16:15 #97
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168515178
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fout. Dat is een valse en foutieve tegenstelling. Er worden helemaal geen slachtoffers voorkomen zo. Immigranten uit de landen die nu worden geweerd presteren voor een deel zelfs beter dan de gemiddelde Amerikaan. Daarnaast komen de nationaliteiten die verantwoordelijk zijn voor geweld nog steeds de VS in omdat Trump daar handelsbelangen heeft. Het gaat dus helemaal niet om veiligheid maar om dom populisme.
Waar Trump meerdere malen iets van gezegd is dat er geen goed vetting process is bij de nieuwkomers. Mensen die ellende in San Bernandino veroorzaakten, de Boston bombers en al die andere incidenten, hierbij een overzicht tot nu toe:
http://www.thereligionofpeace.com/attacks/american-attacks.aspx

Daarnaast is er ook een lange lijst van moslims die dolgraag een aanslag wilden plegen in de VS maar gelukkig op tijd onderschept werden. Hier enkele van die lieverds:
http://www.thegatewaypund(...)rming-isis-al-qaeda/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_168515207
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Trump blijven onderschatten. Het blijft een grappig fenomeen. *;
Zoals ik zei: tot over 6 maand.
pi_168515321
En straks allemaal in de rij om door Amerika opgevangen te worden als in Europa de pleuris uitbreekt. Ik vind het wel fijn dat in één regio in de wereld zulke maatregelen worden genomen, zodat als het misgaat, het niet overal misgaat. Als Erdogan straks zegt: aanvalluh! heeft dat in Amerika tenminste weinig effect.
pi_168515357
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')
Sorry, maar ik ben immuun voor domme smiley's van linkse rakkers die zich hoger voelen dan anderen en daarbij elke uitspraak waarop ze inhoudelijk niet durven te reageren afdoen met een smiley.

:O
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:22:28 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168515378
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:21 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben immuun voor domme smiley's van linkse rakkers die zich hoger voelen dan anderen en daarbij elke uitspraak waarop ze inhoudelijk niet durven te reageren afdoen met een smiley.

:O
Dat bleek wel, aangezien je nog nooit inhoudelijk op mij hebt gereageerd. Je weet dus nog steeds niet wat links inhoudt maar blijft er je gal over spuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168515479
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:16 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Waar Trump meerdere malen iets van gezegd is dat er geen goed vetting process is bij de nieuwkomers. Mensen die ellende in San Bernandino veroorzaakten, de Boston bombers en al die andere incidenten, hierbij een overzicht tot nu toe:
http://www.thereligionofpeace.com/attacks/american-attacks.aspx

Daarnaast is er ook een lange lijst van moslims die dolgraag een aanslag wilden plegen in de VS maar gelukkig op tijd onderschept werden. Hier enkele van die lieverds:
http://www.thegatewaypund(...)rming-isis-al-qaeda/
Again: schijnveiligheid. Veel van de terroristen waren homegrown. De jongens van de Boston Marathon Bombing waren rond hun 10e naar Amerika gekomen met hun ouders. Trump doet net alsof dat allemaal voorkomen had kunnen worden door betere screening. Dat is dom, populistisch gelul waar een politiek motief achter zit. Hij wil namelijk gewoon minder moslims en doet het dan voorkomen alsof dat goed is voor de veiligheid.
pi_168515621
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Again: schijnveiligheid. Veel van de terroristen waren homegrown. De jongens van de Boston Marathon Bombing waren rond hun 10e naar Amerika gekomen met hun ouders. Trump doet net alsof dat allemaal voorkomen had kunnen worden door betere screening. Dat is dom, populistisch gelul waar een politiek motief achter zit. Hij wil namelijk gewoon minder moslims en doet het dan voorkomen alsof dat goed is voor de veiligheid.

Hallo, we zitten pas in week twee. Dit is pas de eerste stap van de nog vele komende stappen die eraan zitten te komen. We wil make America great again. Go Trump! ^O^
pi_168515660
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hallo, we zitten pas in week twee. Dit is pas de eerste stap van de nog vele komende stappen die eraan zitten te komen. We wil make America great again. Go Trump! ^O^
Ga ergens anders je betaalde propaganda spuien.
pi_168515672
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fout. Dat is een valse en foutieve tegenstelling. Er worden helemaal geen slachtoffers voorkomen zo. Immigranten uit de landen die nu worden geweerd presteren voor een deel zelfs beter dan de gemiddelde Amerikaan. Daarnaast komen de nationaliteiten die verantwoordelijk zijn voor geweld nog steeds de VS in omdat Trump daar handelsbelangen heeft. Het gaat dus helemaal niet om veiligheid maar om dom populisme.
Wie zorgt er voor de meeste aanslagen in de wereld?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd bij het collecteren van uitkeringen?
Welke groep is oververtegenwoordigd in de haat naar de westerse landen maar komen hier wel profiteren van alle sociale voorzieningen?

Moslims, niemand anders. Moeten we de linkse tactiek blijven hanteren? Grenzen open en hopen dat we soms eens een terrorist tegenhouden maar toch wachten op de volgende aanslag?

Dat Trump selectief is met het weren van moslims geef ik toe, als het aan mij ligt gaan alle grenzen voor moslims dicht totdat er een waterdicht systeem is om te identificeren met wat voor een bedoelingen ze het land in komen.

Het linkse beleid werkt voor geen meter, en ieder die het ontkent heeft geen plank voor zijn hoofd maar een compleet bos, maar het Trump beleid valt ook veel op aan te merken, dat is helaas ook zo. Een oplossing zal in de toekomst hopelijk in het midden liggen, maar we moeten niet onze ogen sluiten voor de problematieke islam import welke de westerse landen overspoelt omdat ze zich anders op hun teentjes getrapt voelen. Ik voel me bij elke aanslag, elke aanpassing, elke verkrachting en elke mishandeling op mijn tenen getrapt door die linkse kliek.

De wereld bestaat niet uit alleen maar regenbogen, en dansende meisjes rond een kampvuur zingend "kumbaya", er lopen teveel rotte appels rond en die hebben hier niets te zoeken.

Niemand laat toch ook een wildvreemde in zijn huis overnachten als er 50% kans is als die man een verkrachter, terrorist of overvaller is, waarom zou dit bij landgrenzen dan anders gaan? Maar die linkse kliek schreeuwt liever voor die ene goede moslim wat ze kennen. Je hoort mondjesmaat van de sterren in de USA over die ene goede moslim die ze kennen en daar baseren ze hun mening op. Ik baseer mijn mening op het feit dat voor elke goede moslim dat die "sterren" kennen ik er 5 criminele ken.

Helaas dat de goede de dupe zijn van de slechte, maar dan hadden ze maar moeten protesteren tegen die radicalen die volgens hun de islam kapen, ze schreeuwen alleen maar dat het niks met de islam te maken heeft en vallen mensen aan die kritiek geven op die radicalen vanwege de islam. Ik ben het zat en hoop dat Europa dit jaar na de verkiezingen deze tactiek ook gaat hanteren.
pi_168515740
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga ergens anders je betaalde propaganda spuien.
Betaald nog wel. _O-
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:34:08 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168515743
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wie zorgt er voor de meeste aanslagen in de wereld?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd bij het collecteren van uitkeringen?
Welke groep is oververtegenwoordigd in de haat naar de westerse landen maar komen hier wel profiteren van alle sociale voorzieningen?

Moslims, niemand anders. Moeten we de linkse tactiek blijven hanteren? Grenzen open en hopen dat we soms eens een terrorist tegenhouden maar toch wachten op de volgende aanslag?

Dat Trump selectief is met het weren van moslims geef ik toe, als het aan mij ligt gaan alle grenzen voor moslims dicht totdat er een waterdicht systeem is om te identificeren met wat voor een bedoelingen ze het land in komen.

Het linkse beleid werkt voor geen meter, en ieder die het ontkent heeft geen plank voor zijn hoofd maar een compleet bos, maar het Trump beleid valt ook veel op aan te merken, dat is helaas ook zo. Een oplossing zal in de toekomst hopelijk in het midden liggen, maar we moeten niet onze ogen sluiten voor de problematieke islam import welke de westerse landen overspoelt omdat ze zich anders op hun teentjes getrapt voelen. Ik voel me bij elke aanslag, elke aanpassing, elke verkrachting en elke mishandeling op mijn tenen getrapt door die linkse kliek.

De wereld bestaat niet uit alleen maar regenbogen, en dansende meisjes rond een kampvuur zingend "kumbaya", er lopen teveel rotte appels rond en die hebben hier niets te zoeken.

Niemand laat toch ook een wildvreemde in zijn huis overnachten als er 50% kans is als die man een verkrachter, terrorist of overvaller is, waarom zou dit bij landgrenzen dan anders gaan? Maar die linkse kliek schreeuwt liever voor die ene goede moslim wat ze kennen. Je hoort mondjesmaat van de sterren in de USA over die ene goede moslim die ze kennen en daar baseren ze hun mening op. Ik baseer mijn mening op het feit dat voor elke goede moslim dat die "sterren" kennen ik er 5 criminele ken.

Helaas dat de goede de dupe zijn van de slechte, maar dan hadden ze maar moeten protesteren tegen die radicalen die volgens hun de islam kapen, ze schreeuwen alleen maar dat het niks met de islam te maken heeft en vallen mensen aan die kritiek geven op die radicalen vanwege de islam. Ik ben het zat en hoop dat Europa dit jaar na de verkiezingen deze tactiek ook gaat hanteren.
Open grenzen een links dingetje noemen... :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168515759
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat bleek wel, aangezien je nog nooit inhoudelijk op mij hebt gereageerd. Je weet dus nog steeds niet wat links inhoudt maar blijft er je gal over spuwen.
Ik heb al duizenden discussies gevoerd met die linkse rakkers hier, de uitkomst is elke keer hetzelfde, 100x roepen als een opmerking ze niet aanstaat dat het onzin is, of opmerking als "niet gelezen" of domme smiley's. Waarom zou dat bij jou anders zijn, aangezien jij immers begint met de "smiley-tactiek" zonder ook maar één woordje inhoudelijk te reageren. Maar nu wel huilen dat ik niet inhoudelijk op jou reageer.
  Trouwste user 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:35:43 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_168515796
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik heb al duizenden discussies gevoerd met die linkse rakkers hier, de uitkomst is elke keer hetzelfde, 100x roepen als een opmerking ze niet aanstaat dat het onzin is, of opmerking als "niet gelezen" of domme smiley's.
'WRONG' :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168515848
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat bleek wel, aangezien je nog nooit inhoudelijk op mij hebt gereageerd. Je weet dus nog steeds niet wat links inhoudt maar blijft er je gal over spuwen.
In dergelijke kringen is alles wat geen PVV of NVU is links. Slaat nergens op, maar lekker makkelijk is het wel.
pi_168515862
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Open grenzen een links dingetje noemen... :') :') :')
Wederom een prachtige inhoudelijke reactie.

:')
pi_168515892
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In dergelijke kringen is alles wat geen PVV of NVU is links. Slaat nergens op, maar lekker makkelijk is het wel.
Ach ja, misschien komt het omdat alles wat PVV stemt in dergelijke "linkse" kringen een nazi, xenofoob, racist of populist is, slaat nergens op maar lekker makkelijk is het wel.
pi_168515905
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wie zorgt er voor de meeste aanslagen in de wereld?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd bij het collecteren van uitkeringen?
Welke groep is oververtegenwoordigd in de haat naar de westerse landen maar komen hier wel profiteren van alle sociale voorzieningen?

Moslims, niemand anders. Moeten we de linkse tactiek blijven hanteren? Grenzen open en hopen dat we soms eens een terrorist tegenhouden maar toch wachten op de volgende aanslag?

Dat Trump selectief is met het weren van moslims geef ik toe, als het aan mij ligt gaan alle grenzen voor moslims dicht totdat er een waterdicht systeem is om te identificeren met wat voor een bedoelingen ze het land in komen.

Het linkse beleid werkt voor geen meter, en ieder die het ontkent heeft geen plank voor zijn hoofd maar een compleet bos, maar het Trump beleid valt ook veel op aan te merken, dat is helaas ook zo. Een oplossing zal in de toekomst hopelijk in het midden liggen, maar we moeten niet onze ogen sluiten voor de problematieke islam import welke de westerse landen overspoelt omdat ze zich anders op hun teentjes getrapt voelen. Ik voel me bij elke aanslag, elke aanpassing, elke verkrachting en elke mishandeling op mijn tenen getrapt door die linkse kliek.

De wereld bestaat niet uit alleen maar regenbogen, en dansende meisjes rond een kampvuur zingend "kumbaya", er lopen teveel rotte appels rond en die hebben hier niets te zoeken.

Niemand laat toch ook een wildvreemde in zijn huis overnachten als er 50% kans is als die man een verkrachter, terrorist of overvaller is, waarom zou dit bij landgrenzen dan anders gaan? Maar die linkse kliek schreeuwt liever voor die ene goede moslim wat ze kennen. Je hoort mondjesmaat van de sterren in de USA over die ene goede moslim die ze kennen en daar baseren ze hun mening op. Ik baseer mijn mening op het feit dat voor elke goede moslim dat die "sterren" kennen ik er 5 criminele ken.

Helaas dat de goede de dupe zijn van de slechte, maar dan hadden ze maar moeten protesteren tegen die radicalen die volgens hun de islam kapen, ze schreeuwen alleen maar dat het niks met de islam te maken heeft en vallen mensen aan die kritiek geven op die radicalen vanwege de islam. Ik ben het zat en hoop dat Europa dit jaar na de verkiezingen deze tactiek ook gaat hanteren.
Zonde van de bandbreedte dit.
pi_168515946
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ach ja, misschien komt het omdat alles wat PVV stemt in dergelijke "linkse" kringen een nazi, xenofoob, racist of populist is, slaat nergens op maar lekker makkelijk is het wel.
Ja, van mensen die op een populistische partij stemmen mag je wel verwachten dat ze populistisch zijn inderdaad.
pi_168515962
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Zonde van de bandbreedte dit.
Prachtig om te zien dat hier meteen even 4 linkse rakkers meteen het beeld bevestigen wat ik een post eerder heb geschetst over de linkse discussie tactiek.

Volgende stap is rellen in maart jongens?

_O-
pi_168515997
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, van mensen die op een populistische partij stemmen mag je wel verwachten dat ze populistisch zijn inderdaad.
En van mensen die op een linkse partij stemmen mag je wel verwachten dat ze wereldvreemd, naïef en blind zijn. En daarbij hun prioriteiten liggen bij de gevoelens van aanhangers van een radicale ideologie ipv. de slachtoffers van het islamitisch geweld en hun nabestaanden.
pi_168516011
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Prachtig om te zien dat hier meteen even 4 linkse rakkers meteen het beeld bevestigen wat ik een post eerder heb geschetst over de linkse discussie tactiek.

Volgende stap is rellen in maart jongens?

_O-
Je mag gerust denken dat ik links ben hoor. Net als dat je denkt rechts te zijn.
pi_168516014
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En van mensen die op een linkse partij stemmen mag je wel verwachten dat ze wereldvreemd, naïef en blind zijn. En daarbij hun prioriteiten liggen bij de gevoelens van aanhangers van een radicale ideologie ipv. de slachtoffers van het islamitisch geweld en hun nabestaanden.
Moet jij weten. Vecht dat maar uit met iemand die zichzelf links noemt.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:44:21 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516098
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik heb al duizenden discussies gevoerd met die linkse rakkers hier, de uitkomst is elke keer hetzelfde, 100x roepen als een opmerking ze niet aanstaat dat het onzin is, of opmerking als "niet gelezen" of domme smiley's. Waarom zou dat bij jou anders zijn, aangezien jij immers begint met de "smiley-tactiek" zonder ook maar één woordje inhoudelijk te reageren. Maar nu wel huilen dat ik niet inhoudelijk op jou reageer.
Nu? Dat heb je nog nooit gedaan.

Weet je wat ik een beetje 'zat' ben? Dat sinds de 'glorieuze fortuynistische revolutie' types als jij die geen kaas gegeten hebben van politiek, in wat 'links' genoemd wordt de bron van alle ellende is gaan zien en daardoor, zonder zich ook maar een seconde in te hebben gelezen in de neoliberale ideologie van Fortuyn, al jaren achter elkaar rechts mandaat hebben gegeven om de sociale zekerheden van alle burgers, OOK DE ROOMBLANKE AUTOCHTONEN, te vernielen...

Uit elke post van je spreekt een ongelooflijke simpelheid, met je 'linkse kliek', je 'linkse tactiek', je 'linkse geefthetmaareennaam'. Waarom denk je dat juist RECHTS altijd voor het openen van grenzen en zaken als een uitbreidende EU is geweest? Omdat RECHTS er baat bij heeft, de ondernemer, de zakenwereld, het kapitaal: een influx van immigranten zorgt voor nog meer verdringing op de arbeidsmarkt, open grenzen zijn fiscaal aantrekkelijk, en met al die fijne liberale zaken die types als jij maar niet zien komt Jan Modaal steeds meer in het gedrang. En wat doe je vervolgens??? Je gaat zeiken op LINKS en stemt vooral maar weer RECHTS, en geeft NOG meer mandaat om de verzorgingsstaat, werknemersrecht, minimumloon en goede betaalbare zorg voor iedereen te slopen.

Kortom. Je hebt geen benul van rechts en links, laat je leiden door one issue, verspreidt overal je bloeddorstige en dan weer zielige ('wij rechtsen zijn de nieuwe joden!') disinformatie en gaat vervolgens lopen zeiken over hoe slecht het toch wel niet is gesteld met dit land.

Als er straks NUL vaste banen zijn, NUL sociale zekerheid, en we ook hier tot op ons 80e levensjaar met 3 baantjes de boel bij elkaar mogen houden is het te danken aan de luiheid en desinteresse van types als jij, die steeds maar weer mandaat geven aan partijen die het hele islam en immigratievraagstuk als schaamlap gebruiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 januari 2017 @ 14:44:37 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168516110
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Iets waar menig linkse rakker s'nachts natte dromen over heeft. :')

Moesten ze eens doen bij al die andere politici die al jaren Europa de ondergang in storten, aanslagen, doden, gewonden, verkrachtingen, mishandelingen, overvallen etc. dankzij het linkse beleid. Maar links heeft hun prioriteiten alweer in orde, gevoelens van een groep mensen zijn wederom belangrijker dan slachtoffers te voorkomen van de islaminvasie. De kogel zal weer van links komen, democratie past niet in hun straatje als het niet aansluit bij hun "My Little Pony" wereld.
:') Wat een zielig verwrongen en onjuist wereldbeeld is dit. Kom van die zolderkamer af.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 januari 2017 @ 14:44:50 #121
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516118
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hij heeft wel feministen, moslims, arme zwarten en rijke Hollywood celebrities bij elkaar gebracht.
Als je deze groep in z'n totaliteit bekijkt is dat niet echt de ruggegraat van de maatschappij...meer het staartbeentje....
  zondag 29 januari 2017 @ 14:47:11 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168516211
@Verrekte Koekwous: Waag het overigens niet om me links te noemen, want ik ben gewoon rechts van het midden en stem ook zodanig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:49:59 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516309
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Prachtig om te zien dat hier meteen even 4 linkse rakkers meteen het beeld bevestigen wat ik een post eerder heb geschetst over de linkse discussie tactiek.

Volgende stap is rellen in maart jongens?

_O-
Man je weet geeneens het verschil tussen rechts en links, laat staan waar ze politiek gezien voor staan..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168516391
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nu? Dat heb je nog nooit gedaan.

Weet je wat ik een beetje 'zat' ben? Dat sinds de 'glorieuze fortuynistische revolutie' types als jij die geen kaas gegeten hebben van politiek, in wat 'links' genoemd wordt de bron van alle ellende is gaan zien en daardoor, zonder zich ook maar een seconde in te hebben gelezen in de neoliberale ideologie van Fortuyn, al jaren achter elkaar rechts mandaat hebben gegeven om de sociale zekerheden van alle burgers, OOK DE ROOMBLANKE AUTOCHTONEN, te vernielen...

Uit elke post van je spreekt een ongelooflijke simpelheid, met je 'linkse kliek', je 'linkse tactiek', je 'linkse geefthetmaareennaam'. Waarom denk je dat juist RECHTS altijd voor het openen van grenzen en zaken als een uitbreidende EU is geweest? Omdat RECHTS er baat bij heeft, de ondernemer, de zakenwereld, het kapitaal: een influx van immigranten zorgt voor nog meer verdringing op de arbeidsmarkt, open grenzen zijn fiscaal aantrekkelijk, en met al die fijne liberale zaken die types als jij maar niet zien komt Jan Modaal steeds meer in het gedrang. En wat doe je vervolgens??? Je gaat zeiken op LINKS en stemt vooral maar weer RECHTS, en geeft NOG meer mandaat om de verzorgingsstaat, werknemersrecht, minimumloon en goede betaalbare zorg voor iedereen te slopen.

Kortom. Je hebt geen benul van rechts en links, laat je leiden door one issue, verspreidt overal je bloeddorstige en dan weer zielige ('wij rechtsen zijn de nieuwe joden!') disinformatie en gaat vervolgens lopen zeiken over hoe slecht het toch wel niet is gesteld met dit land.

Als er straks NUL vaste banen zijn, NUL sociale zekerheid, en we ook hier tot op ons 80e levensjaar met 3 baantjes de boel bij elkaar mogen houden is het te danken aan de luiheid en desinteresse van types als jij, die steeds maar weer mandaat geven aan partijen die het hele islam en immigratievraagstuk als schaamlap gebruiken.
Rechts is verantwoordelijk voor de gastarbeiders in de jaren 70.
Links is verantwoordelijk dat die gastarbeiders bleven, sociale voorzieningen kregen, hun familie mochten overhalen en hun geloof mochten aanbidden.

Ik zie nu toch echt geen rechtse partijen miljoenen gelukszoekers hierheen halen? Je hebt een punt, maar dat punt stamt uit de jaren 70, we zijn inmiddels al dik 40 jaar verder hoor. Ik hoor Trump en Wilders niet roepen voor goedkope loonkrachten uit het buitenland om grote multinationals tevreden te houden met goedkope krachten?

Waarom blijven jullie toch zo met deze argumenten gooien terwijl deze argumenten al dik 20 jaar onzin zijn. De rechtse partijen momenteel zijn tegen de EU, tegen open grenzen, tegen goedkope arbeidskrachten uit het buitenland, tegen gelukszoekers, tegen uitbesteding van het werk in goedkope lonen landen. Of is het beleid van Trump nu niet om bedrijven lokaal naar personeel te laten zoeken, of grote multinationals laten vestigen in de USA?

Jullie argumenten zijn top, mits we deze discussie 40 jaar geleden hadden gevoerd.
pi_168516426
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Man je weet geeneens het verschil tussen rechts en links, laat staan waar ze politiek gezien voor staan..
Zegt de persoon die met argumenten komt welke 40 jaar geleden van toepassing waren en nu niet meer.
pi_168516461
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wie zorgt er voor de meeste aanslagen in de wereld?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken?
Wie is er in de westerse landen oververtegenwoordigd bij het collecteren van uitkeringen?
Welke groep is oververtegenwoordigd in de haat naar de westerse landen maar komen hier wel profiteren van alle sociale voorzieningen?

Moslims, niemand anders. Moeten we de linkse tactiek blijven hanteren? Grenzen open en hopen dat we soms eens een terrorist tegenhouden maar toch wachten op de volgende aanslag?
Je negeert het punt wat ik maakte t.a.v. nationaliteiten. Het gaat niet om moslims maar om specifieke nationaliteiten. Ook dan is het nog vrij hypocriet, want vrouwen zouden zich daar bijvoorbeeld niet aan wagen, maar soit.

quote:
Dat Trump selectief is met het weren van moslims geef ik toe, als het aan mij ligt gaan alle grenzen voor moslims dicht totdat er een waterdicht systeem is om te identificeren met wat voor een bedoelingen ze het land in komen.
En dat kan dus niet hè...
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:54:24 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516471
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:52 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Rechts is verantwoordelijk voor de gastarbeiders in de jaren 70.
Links is verantwoordelijk dat die gastarbeiders bleven, sociale voorzieningen kregen, hun familie mochten overhalen en hun geloof mochten aanbidden.

Ik zie nu toch echt geen rechtse partijen miljoenen gelukszoekers hierheen halen? Je hebt een punt, maar dat punt stamt uit de jaren 70, we zijn inmiddels al dik 40 jaar verder hoor. Ik hoor Trump en Wilders niet roepen voor goedkope loonkrachten uit het buitenland om grote multinationals tevreden te houden met goedkope krachten?

Waarom blijven jullie toch zo met deze argumenten gooien terwijl deze argumenten al dik 20 jaar onzin zijn. De rechtse partijen momenteel zijn tegen de EU, tegen open grenzen, tegen goedkope arbeidskrachten uit het buitenland, tegen gelukszoekers, tegen uitbesteding van het werk in goedkope lonen landen. Of is het beleid van Trump nu niet om bedrijven lokaal naar personeel te laten zoeken, of grote multinationals laten vestigen in de USA?

Jullie argumenten zijn top, mits we deze discussie 40 jaar geleden hadden gevoerd.
De SP is voor de EU, ja?

En juist op papier maakt dat trouwens de PVV een linkse partij. Let wel: op papier, want uit stemgedrag blijkt wel dat Geert gewoon nog een oude VVD'er is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 januari 2017 @ 14:55:07 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516499
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nu? Dat heb je nog nooit gedaan.

Weet je wat ik een beetje 'zat' ben? Dat sinds de 'glorieuze fortuynistische revolutie' types als jij die geen kaas gegeten hebben van politiek, in wat 'links' genoemd wordt de bron van alle ellende is gaan zien en daardoor, zonder zich ook maar een seconde in te hebben gelezen in de neoliberale ideologie van Fortuyn, al jaren achter elkaar rechts mandaat hebben gegeven om de sociale zekerheden van alle burgers, OOK DE ROOMBLANKE AUTOCHTONEN, te vernielen...

Uit elke post van je spreekt een ongelooflijke simpelheid, met je 'linkse kliek', je 'linkse tactiek', je 'linkse geefthetmaareennaam'. Waarom denk je dat juist RECHTS altijd voor het openen van grenzen en zaken als een uitbreidende EU is geweest? Omdat RECHTS er baat bij heeft, de ondernemer, de zakenwereld, het kapitaal: een influx van immigranten zorgt voor nog meer verdringing op de arbeidsmarkt, open grenzen zijn fiscaal aantrekkelijk, en met al die fijne liberale zaken die types als jij maar niet zien komt Jan Modaal steeds meer in het gedrang. En wat doe je vervolgens??? Je gaat zeiken op LINKS en stemt vooral maar weer RECHTS, en geeft NOG meer mandaat om de verzorgingsstaat, werknemersrecht, minimumloon en goede betaalbare zorg voor iedereen te slopen.

Kortom. Je hebt geen benul van rechts en links, laat je leiden door one issue, verspreidt overal je bloeddorstige en dan weer zielige ('wij rechtsen zijn de nieuwe joden!') disinformatie en gaat vervolgens lopen zeiken over hoe slecht het toch wel niet is gesteld met dit land.

Als er straks NUL vaste banen zijn, NUL sociale zekerheid, en we ook hier tot op ons 80e levensjaar met 3 baantjes de boel bij elkaar mogen houden is het te danken aan de luiheid en desinteresse van types als jij, die steeds maar weer mandaat geven aan partijen die het hele islam en immigratievraagstuk als schaamlap gebruiken.
Proest.....ach ja....dus die banen en sociale zekerheid die gaan we krijgen van..???? Nou???
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:55:11 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516501
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:53 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zegt de persoon die met argumenten komt welke 40 jaar geleden van toepassing waren en nu niet meer.
Natuurlijk, de VVD vindt het in 2017 verschrikkelijk, al die immigranten.

Geeft ze weer een reden om aan arbeidsrecht te morrelen. Voor jou tien anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168516512
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:47 schreef Falco het volgende:
@Verrekte Koekwous: Waag het overigens niet om me links te noemen, want ik ben gewoon rechts van het midden en stem ook zodanig.
Iedereen die mij als nazi, racist, xenofoob of rechts wegzet omdat ik PVV ga stemmen zet ik weg als links, even je reacties op mij in eerdere topics erbij pakken Falco?

Werkt beide kanten op mannen, ik heb alleen al in dit topic 5 beschuldigingen naar mijn hoofd gegooid gekregen van gasten die zich allemaal in eerdere discussies met mij zelf schuldig maken aan hetgeen waarom ze nu zo verontwaardigd zijn.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:55:37 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516518
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Proest.....ach ja....dus die banen en sociale zekerheid die gaan we krijgen van..???? Nou???
Niet van de PVV in ieder geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168516519
Wel bijzonder dat oerlinkse geluiden bij PVV-volk tegenwoordig rechts heten en vice versa.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:56:11 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516536
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wel bijzonder dat oerlinkse geluiden bij PVV-volk tegenwoordig rechts heten en vice versa.
Dat zeg ik... men weet geeneens het verschil meer.

Hoewel, de PVV is in praktijk natuurlijk gewoon rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168516555
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Iedereen die mij als nazi, racist, xenofoob of rechts wegzet omdat ik PVV ga stemmen zet ik weg als links.

Werkt beide kanten op mannen, ik heb alleen al in dit topic 5 beschuldigingen naar mijn hoofd gegooid gekregen van gasten die zich allemaal in eerdere discussies met mij zelf schuldig maken aan het geen waarom ze nu zo verontwaardigd zijn.
Als je mij bedoelt: ik ben niet verontwaardigd. Ik vind je gewoon dom en onnozel.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:57:14 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516587
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Iedereen die mij als nazi, racist, xenofoob of rechts wegzet omdat ik PVV ga stemmen zet ik weg als links, even je reacties op mij in eerdere topics erbij pakken Falco?

Werkt beide kanten op mannen, ik heb alleen al in dit topic 5 beschuldigingen naar mijn hoofd gegooid gekregen van gasten die zich allemaal in eerdere discussies met mij zelf schuldig maken aan hetgeen waarom ze nu zo verontwaardigd zijn.
Ah dus je vindt jezelf niet rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 januari 2017 @ 14:57:21 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516588
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet van de PVV in ieder geval.
Van wie dan wel? Jij beweert goed op de hoogte zijn van de politiek en schermt met deze kreten.
Dus mijn vraag is: van wie gaan we dit krijgen?
pi_168516608
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je mij bedoelt: ik ben niet verontwaardigd. Ik vind je gewoon dom en onnozel.
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je mij bedoelt: ik ben niet verontwaardigd. Ik vind je gewoon dom en onnozel.
Dat mag je vinden, en als er een dag komt dat je bij mij of een andere user eens een keer inhoudelijk kan reageren zonder je kinderachtige opmerkingen tactiek ga ik je misschien nog eens serieus nemen.
pi_168516616
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik... men weet geeneens het verschil meer.

Hoewel, de PVV is in praktijk natuurlijk gewoon rechts.
Het tegenstrijdige is dat een stem op de PVV met de bedoeling om ze in de regering te krijgen tegelijkertijd een stem op de VVD is. En laat dat nou juist dé partij zijn die alles is waar de internet-PVV'er zo radicaal tegen is.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:58:16 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516622
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Van wie dan wel? Jij beweert goed op de hoogte zijn van de politiek en schermt met deze kreten.
Dus mijn vraag is: van wie gaan we dit krijgen?
De SP. De enige partij die de afbraak van de verzorgingsstaat een halt wil toe roepen. De PvdA is een VVD light, GroenLinks en D'66 zijn beide afgegleden tot het neoliberalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:58:42 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516644
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het tegenstrijdige is dat een stem op de PVV met de bedoeling om ze in de regering te krijgen tegelijkertijd een stem op de VVD is. En laat dat nou juist dé partij zijn die alles is waar de internet-PVV'er zo radicaal tegen is.
Dat is een goede samenvatting van mijn eerdere analyse.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168516654
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

[..]

Dat mag je vinden
Toe maar. Wat een vrijheden krijg ik ineens toegeschoven uit het fascistische kamp.
  zondag 29 januari 2017 @ 14:59:07 #142
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516659
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De SP. De enige partij die de afbraak van de verzorgingsstaat een halt wil toe roepen. De PvdA is een VVD light, GroenLinks en D'66 zijn beide afgegleden tot het neoliberalisme.
Ja daar ben ik het wel mee eens.
Grappig dat PVV en SP op een heleboel vlakken erg dicht bij elkaar liggen.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:59:46 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168516690
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens.
Grappig dat PVV en SP op een heleboel vlakken erg dicht bij elkaar liggen.
De PVV enkel in theorie. Is gewoon een VVD-kloon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 januari 2017 @ 15:00:31 #144
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516733
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het tegenstrijdige is dat een stem op de PVV met de bedoeling om ze in de regering te krijgen tegelijkertijd een stem op de VVD is. En laat dat nou juist dé partij zijn die alles is waar de internet-PVV'er zo radicaal tegen is.
Wat er ook gebeurt: de VVD gaat weer regeren en wederom krijgt NL 4 jaar Rutte ellende over zich heen.....
pi_168516756
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat er ook gebeurt: de VVD gaat weer regeren en wederom krijgt NL 4 jaar Rutte ellende over zich heen.....
Dat klopt.
pi_168516868
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens.
Grappig dat PVV en SP op een heleboel vlakken erg dicht bij elkaar liggen.
Die links-rechtsverdeling is dan ook heel vaak achterhaald. Tegenwoordig gaat het veel vaker om conservatief-progressief.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:03:36 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168516876
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De PVV enkel in theorie. Is gewoon een VVD-kloon.
Ja misschien meer een opstandige VVD kloon maar die zaken durft te benoemen waar de VVD over blijft zwijgen.

Doch het zou zo maar eens kunnen dat Trump wel dingen voor elkaar gaat krijgen waar de EU leiders niet zo blij mee zullen zijn. De eerste handreiking naar de UK is al gedaan en als deze samenwerking vruchten afwerpt zullen een aantal EU landen zich op de hoofd krabben en zich af gaan vragen of het uit de EU stappen niet beter is voor hun.
pi_168516939
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah dus je vindt jezelf niet rechts.
Op het gebied van immigratie ben ik rechts, althans ik ben tegen de huidige vorm. Ik sta open voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar die moeten terug zodra de ellende over is om daar hun land op te bouwen (met hulp van het westen). Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld de mensen die hier bijdragen aan de samenleving in de tijd dat ze hier als "vluchtelingen" zijn geweest, of al een kind hebben welke hier bijvoorbeeld 5+ jaar op school gezeten heeft.

Ik ben wel tegen het geloof in het openbaar, en dat geld voor al het geloof, niet alleen de islam. Alleen de islam is wat nadrukkelijker aanwezig in de samenleving dan andere geloven. Ik heb niets tegen vrouwen met een hoofddoek, mannen met een jurk, of dat er moskeeen zijn en ze willen bidden. Maar als ik op het werk zit wil ik een vrouw een hand kunnen geven als ik mij voorstel en niet geweigerd worden wegens het geloof. (zaken waar ik helaas wel eens tegenop loop). Ik heb geen problemen met het geloof in de samenleving, maar dit is en moet een privé aangelegenheid blijven, kinderen, scholen, werkplekken en openbare ruimtes moeten gevrijwaard blijven van alle geloofsuitingen.

Ik ben tegen het paspoort afpakken van criminelen met twee nationaliteiten mits ze hier geboren zijn, maar ik ben voorstander van heropvoedingskampen voor de problematieke jeugd welke de ouders niet onder controle hebben. Een opleidingskamp waar ze kunnen zitten tot hun 21e bijvoorbeeld zodra je merkt dat ze op vroege leeftijd al ontsporen. 5 dagen in de week discipline bijgebracht krijgen, allemaal zelfde uniform (voorkomen dat één iemand meer is dan de ander vanwege de nieuwe schoenen), sporten, opleiding erbij (automonteur etc.) om de jongens ook een kans te geven in de maatschappij. Je moet ze uit die criminele buurten houden en ze heropvoeden zodat ze later meer toegevoegde waarde hebben in de maatschappij. Ik denk dat zoiets meer oplost dan zo'n gasten continue maar de bak in te gooien of flutstrafjes te geven.

Als we naar sociale voorzieningen kijken ben ik redelijk links, maar persoonlijk slaat links te ver door. Ik ken zelf genoeg mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen doordat het beleid faalt. Sociale voorzieningen zullen er altijd moeten zijn naar mijn mening, maar de controle op het misbruik hierop moet beter.

Dus kijk maar wat ik ben, rechts, links, midden. Ik heb een mening en helaas sluit de PVV daar momenteel het beste op aan, neemt niet weg dat ik Wilders een flapdrol vind en hij de hoofdreden zou zijn om niet op de PVV te stemmen mits ik mij zou bedenken.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:13:41 #149
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168517334
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Op het gebied van immigratie ben ik rechts, althans ik ben tegen de huidige vorm. Ik sta open voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar die moeten terug zodra de ellende over is om daar hun land op te bouwen (met hulp van het westen). Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld de mensen die hier bijdragen aan de samenleving in de tijd dat ze hier als "vluchtelingen" zijn geweest, of al een kind hebben welke hier bijvoorbeeld 5+ jaar op school gezeten heeft.

Ik ben wel tegen het geloof in het openbaar, en dat geld voor al het geloof, niet alleen de islam. Alleen de islam is wat nadrukkelijker aanwezig in de samenleving dan andere geloven. Ik heb niets tegen vrouwen met een hoofddoek, mannen met een jurk, of dat er moskeeen zijn en ze willen bidden. Maar als ik op het werk zit wil ik een vrouw een hand kunnen geven als ik mij voorstel en niet geweigerd worden wegens het geloof. (zaken waar ik helaas wel eens tegenop loop). Ik heb geen problemen met het geloof in de samenleving, maar dit is en moet een privé aangelegenheid blijven, kinderen, scholen, werkplekken en openbare ruimtes moeten gevrijwaard blijven van alle geloofsuitingen.

Ik ben tegen het paspoort afpakken van criminelen met twee nationaliteiten mits ze hier geboren zijn, maar ik ben voorstander van heropvoedingskampen voor de problematieke jeugd welke de ouders niet onder controle hebben. Een opleidingskamp waar ze kunnen zitten tot hun 21e bijvoorbeeld zodra je merkt dat ze op vroege leeftijd al ontsporen. 5 dagen in de week discipline bijgebracht krijgen, allemaal zelfde uniform (voorkomen dat één iemand meer is dan de ander vanwege de nieuwe schoenen), sporten, opleiding erbij (automonteur etc.) om de jongens ook een kans te geven in de maatschappij. Je moet ze uit die criminele buurten houden en ze heropvoeden zodat ze later meer toegevoegde waarde hebben in de maatschappij. Ik denk dat zoiets meer oplost dan zo'n gasten continue maar de bak in te gooien of flutstrafjes te geven.

Als we naar sociale voorzieningen kijken ben ik redelijk links, maar persoonlijk slaat links te ver door. Ik ken zelf genoeg mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen doordat het beleid faalt. Sociale voorzieningen zullen er altijd moeten zijn naar mijn mening, maar de controle op het misbruik hierop moet beter.

Dus kijk maar wat ik ben, rechts, links, midden. Ik heb een mening en helaas sluit de PVV daar momenteel het beste op aan, neemt niet weg dat ik Wilders een flapdrol vind en hij de hoofdreden zou zijn om niet op de PVV te stemmen mits ik mij zou bedenken.
Kan mij hier best in vinden.
Helaas is er geen partij die dit kan bieden maar ik denk zomaar dat de SP nog het dichtste bij komt. En dus hebben zij geen kans om met de VVD en PvdA te regeren. :)
  zondag 29 januari 2017 @ 15:22:19 #150
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168517616
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die links-rechtsverdeling is dan ook heel vaak achterhaald. Tegenwoordig gaat het veel vaker om conservatief-progressief.
Ook dat is moeilijk.
Ben in sommige dingen conservatief maar qua samenleving en werk erg progressief.
pi_168517919
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het tegenstrijdige is dat een stem op de PVV met de bedoeling om ze in de regering te krijgen tegelijkertijd een stem op de VVD is. En laat dat nou juist dé partij zijn die alles is waar de internet-PVV'er zo radicaal tegen is.
Tja, een stem op de VVD leverde een coalitie met de PvdA op. Daar hoor ik al die jammerklagers niet over.
pi_168517948
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, een stem op de VVD leverde een coalitie met de PvdA op. Daar hoor ik al die jammerklagers niet over.
Dan heb je echt idioot slecht opgelet na de laatste verkiezingen.
pi_168518050
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan heb je echt idioot slecht opgelet na de laatste verkiezingen.
Geen enkele stem op de VVD ging met de gedachte dat het een coalitie zou opleveren met de PvdA en visa versa. Ook hier werd de kiezer opnieuw zwaar voorgelogen door beroepsleugenaar Mark Rutte.
pi_168518101
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Geen enkele stem op de VVD ging met de gedachte dat het een coalitie zou opleveren met de PvdA en visa versa. Ook hier werd de kiezer opnieuw zwaar voorgelogen door beroepsleugenaar Mark Rutte.
Rutte heeft gezegd dat er geen coalitie zou komen met de PvdA? En ben je nou wel of niet tegen het vooraf uitsluiten van partijen?
pi_168518252
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kan mij hier best in vinden.
Helaas is er geen partij die dit kan bieden maar ik denk zomaar dat de SP nog het dichtste bij komt. En dus hebben zij geen kans om met de VVD en PvdA te regeren. :)
Linkse en rechtse partijen hebben goede punten, en ik roep het al jaren (ondanks dat je weggezet word als nazi :P ) de oplossing ligt in het midden. Daarom zou bijvoorbeeld de PVV wat moeten afzwakken in hun punten, en pak en beet D66 wat harder worden in hun punten. Naar mijn inziens ligt de beste oplossing in het midden, en D66 of de PVV volledig hun tactiek laten uitvoeren zijn beide uiterste die aan beide kanten meer problemen zullen veroorzaken dan oplossen.

Maar daar ligt mijn kritiek veelal op links, ze willen geen oplossing in het midden, ze willen niet inzien dat er genoeg mensen zijn die PVV stemmen die iets veranderd willen zien hebben en niet op de PVV stemmen omdat ze heimwee hebben naar nazi's in de straat. Ik ken een aantal marokkanen die op de PVV stemmen juist omdat ze van mening zijn dat andere marokkaanse gezinnen hun jeugd niet in het gareel kan houden. Dit zijn dan toch ook geen racisten, maar gewoon mensen die een prettigere samenleving willen voor iedereen, wit, blank, moslim, christen etc.
pi_168518574
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rutte heeft gezegd dat er geen coalitie zou komen met de PvdA? En ben je nou wel of niet tegen het vooraf uitsluiten van partijen?
Je probeert op een wat onhandige manier mijn woorden te verdraaien. Zowel de VVD als de PvdA hadden niet als doel met elkaar in een coalitie te stappen. De uitslag besloot anders aangevuld met gedoogpartijen.

Maar als je als partij je ideologische tegenstander omarmt na aanleiding van een verkiezingsuitslag, hoe ondemocratisch is het dan een andere partij bij voorbaat uit te gaan sluiten met valse drogredenen?
pi_168518715
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je probeert op een wat onhandige manier mijn woorden te verdraaien.
Nee. Je zegt gewoon weer heel domme dingen. Dat is niet gek, want ik verwacht niets anders van je, maar als ik je wijs op je idiote redenering, dan is dat natuurlijk niet mijn fout.
quote:
Zowel de VVD als de PvdA hadden niet als doel met elkaar in een coalitie te stappen. De uitslag besloot anders aangevuld met gedoogpartijen.
Zo werkt democratie nu eenmaal.
quote:
Maar als je als partij je ideologische tegenstander omarmt na aanleiding van een verkiezingsuitslag, hoe ondemocratisch is het dan een andere partij bij voorbaat uit te gaan sluiten met valse drogredenen?
Hoe dom is het om een samenwerking tussen PvdA en VVD kiezersbedrog te noemen en het uitsluiten van de PVV ondemocratisch?
pi_168518942
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

.
[..]

.
[..]

Hoe dom is het om een samenwerking tussen PvdA en VVD kiezersbedrog te noemen en het uitsluiten van de PVV ondemocratisch?
De meeste kiezers waren allesbehalve blij met deze coalitie. Van beide partijen.

Op basis van een minder-uitspraak over Marokkanen sluit je bij voorbaat een coalitie uit, terwijl je wel een coalitie sluit met een partij die (buiten dat hij de ideologische tegenhanger is van je eigen partij) ook nog eens drie PvdA politici kent die over diezelfde Marokkanen nog veel ergere inhoudelijke uitspraken hebben gedaan. (Samson-Spekman-Oudkerk) Wie speelt hier nu de Pinoccio?
pi_168519147
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Iets waar menig linkse rakker s'nachts natte dromen over heeft. :')

steek jij m maar fijn in een nazihol.
pi_168519155
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

De meeste kiezers waren allesbehalve blij met deze coalitie. Van beide partijen.

Op basis van een minder-uitspraak over Marokkanen sluit je bij voorbaat een coalitie uit, terwijl je wel een coalitie sluit met een partij die (buiten dat hij de ideologische tegenhanger is van je eigen partij) ook nog eens drie PvdA politici kent die over diezelfde Marokkanen nog veel ergere inhoudelijke uitspraken hebben gedaan. (Samson-Spekman-Oudkerk) Wie speelt hier nu de Pinoccio?
Flauwekul weer, maar goed. Welke PVV-coalitie zie je dan wél zitten?
  zondag 29 januari 2017 @ 17:09:04 #161
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_168520915
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima, maar echt geloofwaardig om dan vervolgens op Trump te stemmen is het niet. Die man is juist keihard onderdeel van "de elite die vooral zichzelf verrijkt".
Volgens mij is dat het doel van iedere ondernemer, zichzelf verreiken. Niets mis mee.
Mooi dat zo iemand nu eens wat terug wil doen voor zijn land, voor het geld hoeft hij het immers niet meer te doen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_168520950
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:09 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het doel van iedere ondernemer, zichzelf verreiken. Niets mis mee.
In de basis niet, maar er is wel wat mis mee als je je voordoet als iemand die het moeras leeg gaat trekken en verbeteringen brengt voor de gemiddelde Amerikaan en dat vervolgens niet doet. Mensen worden keihard voorgelogen en vinden het kennelijk nog prima ook.
  zondag 29 januari 2017 @ 17:42:29 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168521841
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de basis niet, maar er is wel wat mis mee als je je voordoet als iemand die het moeras leeg gaat trekken en verbeteringen brengt voor de gemiddelde Amerikaan en dat vervolgens niet doet. Mensen worden keihard voorgelogen en vinden het kennelijk nog prima ook.
Hij begint net dus hoe kun je deze uitspraak nu al doen?
  zondag 29 januari 2017 @ 17:44:38 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168521900
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, een stem op de VVD leverde een coalitie met de PvdA op. Daar hoor ik al die jammerklagers niet over.
Het was nog erger: VVD riep om op hun te stemmen om de PvdA te stoppen, PvdA riep om op hun te stemmen om de VVD te stoppen.
En toen viel men in elkaars armen.
Zelden zulk kiezersbedrog gezien.....
  zondag 29 januari 2017 @ 17:46:56 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168521966
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij begint net dus hoe kun je deze uitspraak nu al doen?
Hoe kun je dan over succes spreken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 17:49:00 #166
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522029
quote:
5s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kun je dan over succes spreken?
Wie zegt dat dan?
  zondag 29 januari 2017 @ 17:49:57 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168522056
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?
Trump en zijn supporters. Heb je het topic gelezen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 17:51:00 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522073
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Trump en zijn supporters. Heb je het topic gelezen?
Ja.
Hij doet gewoon in sneltrein vaart wat hij heeft beloofd en dat is een succes.
Wat het voor de toekomst beloofd zullen we wel zien....
  zondag 29 januari 2017 @ 17:51:49 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168522092
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja.
Hij doet gewoon in sneltrein vaart wat hij heeft beloofd en dat is een succes.
Nee, en dat kun je dus nog niet zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 17:52:25 #170
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522102
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, en dat kun je dus nog niet zeggen.
Nou dan niet hoor.....whatever...
  zondag 29 januari 2017 @ 17:53:36 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168522132
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou dan niet hoor.....whatever...
Ja, wat is het nou? Is hij nog maar net begonnen en kun je geen conclusies trekken of heeft hij al flink succes geboekt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 17:54:23 #172
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522157
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, wat is het nou? Is hij nog maar net begonnen en kun je geen conclusies trekken of heeft hij al flink succes geboekt?
Wat jij maar wilt. Het is jouw feestje... *O*
  zondag 29 januari 2017 @ 17:55:50 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168522206
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat jij maar wilt. Het is jouw feestje... *O*
Goh, wat een verrassing. Een Trump-cheerleader heeft weer eens geen antwoord als men betrapt wordt op een domme uitspraak :O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 17:56:26 #174
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522228
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goh, wat een verrassing. Een Trump-cheerleader heeft weer eens geen antwoord als men betrapt wordt op een domme uitspraak :O.
Nee hoor.
Ik heb gewoon geen zin in een herhaalpartij met een schoolkind....
  zondag 29 januari 2017 @ 17:57:26 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168522262
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor.
Ik heb gewoon geen zin in een herhaalpartij met een schoolkind....
Waarom post je dan van die domme dingen?

Oh wacht, je bent Trump fan dus nadenken is er niet bij.

Idioot :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168522271
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij begint net dus hoe kun je deze uitspraak nu al doen?
Kijk eens naar de aanstellingen. :')
  zondag 29 januari 2017 @ 17:58:20 #177
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522295
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom post je dan van die domme dingen?

Oh wacht, je bent Trump fan dus nadenken is er niet bij.

Idioot :').
Ja dat zal het zijn.
Nou ga nu maar snel naar je bed toe.
Het is weer slaapjes tijd. :W :z :Z
  zondag 29 januari 2017 @ 17:58:40 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168522307
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kijk eens naar de aanstellingen. :')
Ja en?
pi_168522354
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja en?
Daar is niks "draining the swamp" aan. Op zich ook niet heel vreemd, je hebt op dergelijke posities nu eenmaal mensen nodig die van de hoed en de rand weten. Maar het is sneu dat mensen zo voorgelogen zijn en dat nog prima vinden ook.
  zondag 29 januari 2017 @ 18:39:05 #180
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168523418
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is niks "draining the swamp" aan. Op zich ook niet heel vreemd, je hebt op dergelijke posities nu eenmaal mensen nodig die van de hoed en de rand weten. Maar het is sneu dat mensen zo voorgelogen zijn en dat nog prima vinden ook.
Als je het nog niet door hebt: alles wat er voor verkiezingstijd word belooft is gelogen. Ja, zelfs in Nederland!
Niemand dacht dat Trump de dingen zou doen wat hij heeft gezegd en wat gebeurt er? Hij doet ze!
Dus dat is al een succes: het succes dat hij doet wat hij beloofd. Dat moet ik nog maar zien met de NL verkiezingen.
  zondag 29 januari 2017 @ 18:40:37 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168523469
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niemand dacht dat Trump de dingen zou doen wat hij heeft gezegd en wat gebeurt er? Hij doet ze!
Hoe kun je dat nou zeggen? Daar is het veel te vroeg voor. Hij is net begonnen!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 januari 2017 @ 19:18:53 #182
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168524858
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen? Daar is het veel te vroeg voor. Hij is net begonnen!
Voordat hij in functie was als president had hij al toezeggingen voor 1.3 miljoen banen. Kansen die Obama ook had, maar daar geen flauw benul van had. En stel dat Trump 9 van de 10 beloften waarmaakt, dan is dat een heel mooie score. En dan zullen er nog genoeg kniesoren zijn die het alleen over die ene niet-ingeloste belofte willen hebben.
Zijn belastingaangifte publiceren en een speciale aanklager voor Clinton aan te stellen zijn twee beloften die niet ingelost lijken te gaan worden. Ach, als daar genoeg tegenover staat is dat door de vingers te zien.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_168525023
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:18 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Voordat hij in functie was als president had hij al toezeggingen voor 1.3 miljoen banen. Kansen die Obama ook had, maar daar geen flauw benul van had. En stel dat Trump 9 van de 10 beloften waarmaakt, dan is dat een heel mooie score. En dan zullen er nog genoeg kniesoren zijn die het alleen over die ene niet-ingeloste belofte willen hebben.
Zijn belastingaangifte publiceren en een speciale aanklager voor Clinton aan te stellen zijn twee beloften die niet ingelost lijken te gaan worden. Ach, als daar genoeg tegenover staat is dat door de vingers te zien.
De inhoud van die beloftes lijken me wat belangrijker dan de uiteindelijke score. Maar goed, kennelijk is het verleidelijker om oppervlakkig te blijven.
pi_168525121
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja.
Hij doet gewoon in sneltrein vaart wat hij heeft beloofd en dat is een succes.
Wat het voor de toekomst beloofd zullen we wel zien....
Waar ligt het succes dan in volgens jou, de uitvoering, de snelheid of het feit dat hij het uitvoert?
  maandag 30 januari 2017 @ 04:49:36 #185
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168535875
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als je het nog niet door hebt: alles wat er voor verkiezingstijd word belooft is gelogen. Ja, zelfs in Nederland!
Niemand dacht dat Trump de dingen zou doen wat hij heeft gezegd en wat gebeurt er? Hij doet ze!
Dus dat is al een succes: het succes dat hij doet wat hij beloofd. Dat moet ik nog maar zien met de NL verkiezingen.
Gaat in Nederland niet gebeuren zolang er geen partij met absolute meerderheid is. Zelfs bij een regeerakkoord blijft het akkoord inzet van discussie, de hele regeerperiode door. Besluiten worden altijd door de coalitie afgezwakt, niet uit landsbelang of omdat het volk het wil, maar uit machtswellust.
Er is hier niet een enkele persoon die decreten kan uitvaardigen, hooguit zou ik dat van de koning kunnen verwachten, maar die is constitutioneel monddood gemaakt. Immers, onze MP is geen president, geen staatshoofd. En misschien maar beter ook, gezien de macht van krankzinnige presidenten als Erdogan en Poetin of, in iets mindere mate, Trump.
  maandag 30 januari 2017 @ 04:55:32 #186
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168535876
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:26 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waar ligt het succes dan in volgens jou, de uitvoering, de snelheid of het feit dat hij het uitvoert?
Het succes ligt eerder in de manier waarop hij de wereld overrompelt met het snelle uitvaardigen van decreten waarin hij precies doet wat hij heeft beloofd. Terwijl iedereen dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen met die clown en z'n debiele ideeën.
  maandag 30 januari 2017 @ 05:39:38 #187
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168535909
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:26 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waar ligt het succes dan in volgens jou, de uitvoering, de snelheid of het feit dat hij het uitvoert?
Het is al een succes als een politicus daadwerkelijk beloofd wat hij doet. LOL ;)

Misschien leuk om eens een lijstje op te stellen wat de Nederlandse politici beloven dan dan eens zien wat ze daadwerkelijk doen. :Y
  maandag 30 januari 2017 @ 05:50:04 #188
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168535916
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 04:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het succes ligt eerder in de manier waarop hij de wereld overrompelt met het snelle uitvaardigen van decreten waarin hij precies doet wat hij heeft beloofd. Terwijl iedereen dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen met die clown en z'n debiele ideeën.
We moeten nog maar eens zien of die debiele ideeen gaan werken of niet.
Wat wel verontrustend word is de totale achterlijke reacties van de Amerikanen op dit moment met name Californie nu....
pi_168536278
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 05:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is al een succes als een politicus daadwerkelijk beloofd wat hij doet. LOL ;)

Misschien leuk om eens een lijstje op te stellen wat de Nederlandse politici beloven dan dan eens zien wat ze daadwerkelijk doen. :Y
Het is helemaal niet de bedoeling dat één politicus precies kan doen wat hij heeft beloofd. Wel eens van de scheiding der machten, van checks-and-balances gehoord?
  maandag 30 januari 2017 @ 07:58:19 #190
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168536296
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 07:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is helemaal niet de bedoeling dat één politicus precies kan doen wat hij heeft beloofd. Wel eens van de scheiding der machten, van checks-and-balances gehoord?
Inderdaad, dus je kunt je wel eens afvragen waarom politici zoveel beloven als men weet dat ze deze beloftes nauwlijks kunnen uitvoeren.
Het is eerlijker als men zou zeggen: "Ons streven is....."
Maar dan nog. Neem nu de PvdA campagne die nu van start is gegaan. Geloof jij nog wat die gasten "beloven" na hun 4 jaar samenwerken met de VVD?
  maandag 30 januari 2017 @ 08:21:59 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_168536431
Trump breekt wel meer records.

quote:
Days until achieving MAJORITY disapproval from @Gallup

Reagan: 727
Bush I: 1336
Clinton: 573
Bush II: 1205
Obama: 936
Trump: 8
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_168536495
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:21 schreef speknek het volgende:
Trump breekt wel meer records.

[..]

[ afbeelding ]
En toch zit ook hier een sneaky statistiek move in.

Bij die van Obama was al eerder de disapproval > approval maar ze rapporten nu opeens pas vanaf een majority die zij 50% noemen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 30 januari 2017 @ 08:33:04 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168536514
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

En toch zit ook hier een sneaky statistiek move in.

Bij die van Obama was al eerder de disapproval > approval maar ze rapporten nu opeens pas vanaf een majority die zij 50% noemen.

[ afbeelding ]
Klopt ja. Als je het zo bekijkt had Trump dat stadium (disapproval > approval) al in 4 ipv 8 dagen bereikt :D.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168536852
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt ja. Als je het zo bekijkt had Trump dat stadium (disapproval > approval) al in 4 ipv 8 dagen bereikt :D.
Dat ook, maar het punt van omslag is logischer dan het meer arbitraire 50%, daar gaat het mij om.
De approval rate van Bush j.r. verbaast me trouwens wel maar van die van Putin, daar kunnen Westerse leiders enkel van dromen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:47:50 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_168538127
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dat ook, maar het punt van omslag is logischer dan het meer arbitraire 50%, daar gaat het mij om.
Logischer, het is een andere statistiek. Meer dan de helft die uitgesproken negatief over de president is, is ook een nuttige statistiek, niet arbitrairder dan het omslagpunt. Meer dan 50% betekent dat hij vrij letterlijk geen draagvlak onder de bevolking heeft.
quote:
De approval rate van Bush j.r. verbaast me trouwens wel maar van die van Putin, daar kunnen Westerse leiders enkel van dromen.

[ afbeelding ]
Die van Kim Jong Un zal nog hoger zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_168539027
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:
geschetst door tegenstanders zodat je altijd kunt roepen dat het minder erg uitpakte en het daarom allemaal wel meeviel. Nee, dat doet het niet.
De beurs is al zo'n 10% hoger, mij hoor je niet klagen. :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168539631
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dat ook, maar het punt van omslag is logischer dan het meer arbitraire 50%, daar gaat het mij om.
De approval rate van Bush j.r. verbaast me trouwens wel maar van die van Putin, daar kunnen Westerse leiders enkel van dromen.

[ afbeelding ]
90% approval rate voor Poetin.

Sovjet-tijden herleven.
pi_168544110
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

90% approval rate voor Poetin.

Sovjet-tijden herleven.
Onafhankelijk bureau notabene, maar is natuurlijk wel makkelijk als de oppositie non-existent is.
Zie ook die mooie stijging bij de annexatie van de Krim in 2014.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  zondag 19 februari 2017 @ 12:52:54 #199
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168998756
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:21 schreef speknek het volgende:
Trump breekt wel meer records.

[..]

[ afbeelding ]
Het is maar net welke poll je bekijkt.
http://www.rasmussenrepor(...)ion/prez_track_feb17
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')