abonnement Unibet Coolblue
pi_168525375
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar wat vind je van abortus als een vrouw verkracht is? Of als het kind een leven als kasplantje tegemoet gaat? Mag het dan ook niet? Ook niet in een heel vroeg stadium?
Ik vind het niet wenselijk dat, ook in zo'n situatie, de staat meewerkt met het beëindigen van een mensenleven. Ik denk juist dat doordat de overheid het in sommige gevallen dus wel toestaat en zelfs financiert en faciliteert, mensen wordt opgelegd om een keuze te maken. Mijn voorkeur zou het hebben dat de overheid consequent een streep zet door het abortusbeleid. Wel is het goed dat er meer geld zou vrijkomen om dergelijke vrouwen te ondersteunen met de opvoeding van hun kind.
paypal.me/taaladvies
  zondag 29 januari 2017 @ 19:36:44 #127
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_168525536
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:29 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Anno 2017 stelselmatige massamoord goedpraten acht ik verre van goed.
http://www.numberofabortions.com/
En toen kwam de VN met het rapport replacement migration ivm decreased fertility van het land.
pi_168525620
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:32 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ik vind het niet wenselijk dat, ook in zo'n situatie, de staat meewerkt met het beëindigen van een mensenleven. Ik denk juist dat doordat de overheid het in sommige gevallen dus wel toestaat en zelfs financiert en faciliteert, mensen wordt opgelegd om een keuze te maken. Mijn voorkeur zou het hebben dat de overheid consequent een streep zet door het abortusbeleid. Wel is het goed dat er meer geld zou vrijkomen om dergelijke vrouwen te ondersteunen met de opvoeding van hun kind.
En wat wordt de rol van de man in de opvoeding van het kind? Die moest toch zonodig moedwillig z'n pik er in hangen? Die nam toch het risico om een kind te verwekken, zonder dat de vrouw er om vroeg?
Vervolgens mag die vrouw wel heel d'r leven weggooien omdat ze het kind van haar verkrachter moet opvoeden omdat jij er een of andere conservatieve gedachtgang op na houdt.
pi_168525885
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]
Vervolgens mag die vrouw wel heel d'r leven weggooien omdat ze het kind van haar verkrachter moet opvoeden omdat jij er een of andere conservatieve gedachtgang op na houdt.
Dit is inderdaad een van de meest asociale dingen die ik gehoord heb. Slachtoffers worden zo nog meer gestraft en de genen van de verkrachter moeten nog opgevoed worden ook. Echt te zot voor woorden...
pi_168525893
Overigens: een verbod op een verantwoorde abortus zorgt niet voor minder abortussen. Het zorgt alleen voor meer moedersterfte. Dat noemen ze dan pro-life.

Maar ik heb anti-abortusschreeuwers nog nooit kunnen betrappen op enige interesse voor de rechten van een vrouw. Gek genoeg gaat het ook bijna altijd alleen om de verantwoordelijkheid die vrouwen al dan niet hadden moeten nemen en wordt het baren en opvoeding van een (ongewenst) kind als een gepaste straf gezien.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:48:13 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168525950
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

En wat wordt de rol van de man in de opvoeding van het kind? Die moest toch zonodig moedwillig z'n pik er in hangen? Die nam toch het risico om een kind te verwekken, zonder dat de vrouw er om vroeg?
Vervolgens mag die vrouw wel heel d'r leven weggooien omdat ze het kind van haar verkrachter moet opvoeden omdat jij er een of andere conservatieve gedachtgang op na houdt.
Je was me net voor. Als dat gedoe over vrouwen dwingen om kinderen te baren....Als je dat dan toch doet stop het na de geboorte in de handen van de vader en laat die er maar voor zorgen. :W
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168526456
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:46 schreef KosterT het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een van de meest asociale dingen die ik gehoord heb. Slachtoffers worden zo nog meer gestraft en de genen van de verkrachter moeten nog opgevoed worden ook. Echt te zot voor woorden...
Ja dit. Dat kind is een levend trauma voor die vrouw. Die er telkens weer aan herinnerd wordt wie haar verkracht heeft. Want ja het kind zal ook op de vader gaan lijken, hoe dan ook. En hoe leg je hem (of haar) dat later uit?
  zondag 29 januari 2017 @ 20:46:37 #133
40150 Manke
'tis but a scratch
  zondag 29 januari 2017 @ 20:51:37 #134
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168533621
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

En wat wordt de rol van de man in de opvoeding van het kind? Die moest toch zonodig moedwillig z'n pik er in hangen? Die nam toch het risico om een kind te verwekken, zonder dat de vrouw er om vroeg?
Vervolgens mag die vrouw wel heel d'r leven weggooien omdat ze het kind van haar verkrachter moet opvoeden omdat jij er een of andere conservatieve gedachtgang op na houdt.
Desnoods kan het kind ook ondergebracht worden in een pleeggezin en kan de man naast het uitzitten van een gevangenisstraf ook alimentatie betalen. Daarnaast moet er meer beroep worden gedaan om de samenleving om dergelijke verkrachtingszaken te voorkomen. De samenleving moet deindividualiseren. Ik vraag mij af of er wel echt een meerderheid is voor het plegen van abortus. Burgers zouden beter geinformeerd moeten worden en er mag wat mij betreft dan een referendum over gevoerd worden. Net als over het homohuwelijk.
paypal.me/taaladvies
  zondag 29 januari 2017 @ 23:26:08 #136
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168533692
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
Wat zijn mensen toch kut, zeiken over abortus want "het is leven", en vanavond weer aan de lamskoteletten. Hypocriete klootzakken.
Wauw, het duurde maar 5 pagina's voordat iemand hiermee kwam (ik wilde er zelf mee komen).

Fucking bullshit idd, doen alsof je zo bezorgd bent om "leven" maar je geeft geen neuk om de miljoenen dieren die afgeslacht worden. Deren die, in dat stadium, waarschijnlijk veel meer bewustzijn en alles hebben dan een niet-levensvatbaar foetus.

Daarbij, moet je echt willen dat er allemaal ongewenste babies komen? Liever dat er alleen kinderen gewenst en met voldoende zorg (aandacht/tijd, geld/middelen) opgroeien, daar hebben we met zn allen veel meer aan.

Ik vind de keuze van de moeder (/ouders) hier toch echt veruit het belangrijkst. Als jij geen kind in je leven wil/'kan' hebben dan moet je kunnen zorgen dat dit niet gebeurd. En zoals gezegd, ik neem niet aan dat er veel vrouwen zijn die zeggen "fuck anticonceptie ik neuk erop los en af en toe abortus jwzzzz". Nee, het is een laatste redmiddel wat je absoluut niet van ze moet afpakken.
WFPB!
pi_168533767
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:26 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Wauw, het duurde maar 5 pagina's voordat iemand hiermee kwam (ik wilde er zelf mee komen).

Fucking bullshit idd, doen alsof je zo bezorgd bent om "leven" maar je geeft geen neuk om de miljoenen dieren die afgeslacht worden. Deren die, in dat stadium, waarschijnlijk veel meer bewustzijn en alles hebben dan een niet-levensvatbaar foetus.

Daarbij, moet je echt willen dat er allemaal ongewenste babies komen? Liever dat er alleen kinderen gewenst en met voldoende zorg (aandacht/tijd, geld/middelen) opgroeien, daar hebben we met zn allen veel meer aan.

Ik vind de keuze van de moeder (/ouders) hier toch echt veruit het belangrijkst. Als jij geen kind in je leven wil/'kan' hebben dan moet je kunnen zorgen dat dit niet gebeurd. En zoals gezegd, ik neem niet aan dat er veel vrouwen zijn die zeggen "fuck anticonceptie ik neuk erop los en af en toe abortus jwzzzz". Nee, het is een laatste redmiddel wat je absoluut niet van ze moet afpakken.
Moorden uit egoistisch eigenbelang.
paypal.me/taaladvies
  zondag 29 januari 2017 @ 23:30:40 #138
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168533878
quote:
13s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:28 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Moorden uit egoistisch eigenbelang.
Eet je vlees?
WFPB!
pi_168533935
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:30 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Eet je vlees?
Nee, louter quinoa.
paypal.me/taaladvies
  zondag 29 januari 2017 @ 23:35:59 #140
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168534069
Gelukkig, je zou toch maar elke dag meebetalen aan het systematisch moorden uit egoistisch eigenbelang.
WFPB!
pi_168534169
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:35 schreef Dizorn het volgende:
Gelukkig, je zou toch maar elke dag meebetalen aan het systematisch moorden uit egoistisch eigenbelang.
Ik zie trouwens wel een link tussen vegetarisme en abortus. Beide getuigen namelijk van een bewust decadente levensstijl.
paypal.me/taaladvies
  zondag 29 januari 2017 @ 23:43:05 #142
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168534287
Goed argument.
WFPB!
  maandag 30 januari 2017 @ 08:01:08 #143
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_168536309
Ik ben het wel met deze TS eens.
Ik ben niet tegen abortus, maar het moet mag niet zomaar gedaan worden, er moet een geldige medische reden zijn.
Je was er tenslotte zelf bij toen het gebeurde. Als je hitsige lusten niet kan bedwingen ga je maar op een dildo zitten zompen ofzo...
pi_168536348
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:38 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ik zie trouwens wel een link tussen vegetarisme en abortus. Beide getuigen namelijk van een bewust decadente levensstijl.
Vegetarisch eten is decadent ja? :')
  maandag 30 januari 2017 @ 08:12:38 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168536362
Jammer dat je het begint met een klacht over de normalisering van abortus, maar in de OP al gewoon anti-abortus blijkt te zijn en zelfs abortus na een verkrachting al te ver vindt gaan.
Dat iemand pro-choice is wil niet zeggen dat er altijd maar voor abortus gekozen wordt, maar dat je het recht hebt ervoor te kiezen als je dat nodig vindt, en je niet hoeft laten weerhouden door mensen die er geen bal mee te maken hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168536417
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:01 schreef SultanBokworst het volgende:
Ik ben het wel met deze TS eens.
Ik ben niet tegen abortus, maar het moet mag niet zomaar gedaan worden, er moet een geldige medische reden zijn.
Je was er tenslotte zelf bij toen het gebeurde. Als je hitsige lusten niet kan bedwingen ga je maar op een dildo zitten zompen ofzo...
Of stop je je pener maar in een flesh light. Als je het toch allemaal zo erg vindt.

Mannen die doen alsof abortus door vrouwen als een soort redelijk alternatief voor condoom of pil gezien wordt :')
pi_168536483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan vraag ik me nogal af op welke vlakken dat dan is. Ik zou er zelf geen kunnen bedenken.
hier is er eentje: een baby (met downsyndroom) in een aparte kamer in een couveuse en de gehoortest consequent gefaald die wakker wordt zodra moeders de gang op stapt ;) diezelfde baby werd later in coma gehouden en brak daar steeds uit zodra moeders verscheen. was een tikkie onhandig dat ;)

wb normalisering van abortus; ik denk dat je heel, heel voorzichtig moet zijn hierin. zeker wanneer we het hebben over ernstige aandoeningen (en downsyndroom valt daar wmb echt wel onder) vind ik dat elk gezin helemaal zelf het recht heeft om de beslissing te maken of ze dat kind laten komen of niet. er zijn zat schrijnende situaties waarin ik abortus een prima handeling acht. in de praktijk zijn er maar weinig vrouwen die abortus gebruiken als anticonceptie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_168536520
Daarbij, als je aan anticonceptie zit en je bewust bent van 't feit dat je zwanger kan worden zonder die shit en dan toch een foutje maakt is toch geen reden om dan maar 20 jaar lang een kind te moeten opvoeden? Een condoom kan scheuren, de pil kan vergeten worden. Niet handig allemaal maar menselijk. Als ik nu, ondanks anticonceptie zwanger zou worden zou ik het ook niet houden, ik gebruik die shit toch niets voor niets.
pi_168536615
quote:
Je hoeft dan ook geen reden op te geven, wellicht dat er bijvoorbeeld een veel groter deel van de vrouwen slachtoffer was van een verkrachting maar het niet wilden toegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')