abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:55:15 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168490622
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump
Timeline of the presidency of Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:

20 Januari: Inauguratie van Trump. Een megapixel-foto van dit gebeuren is hier te vinden. In zijn speech was zijn thema 'America First'. De elite van Washington moet het ontgelden, alle macht moet over naar... the peeoo-ple. Volledige transcriptie van de speech is hier te vinden.

21 Januari: In Sean Spicers (persvoorlichter) eerste persconferentie haalt hij namens Trump fel uit naar de media, die berichtten over onjuiste toeschouwersaantallen. Het optreden verbijstert de daar aanwezige pers, aangezien foto's duidelijk aangeven dat er minder toeschouwers waren dan 2009 Obama 2009 Later introduceerde Kellyanne Connoway (campagnemanager) een nieuwe term, namelijk Alternative Facts.

23 Januari: Trump tekent drie executive orders:
- de VS trekken zich terug uit de TPP;
- de Mexico City policy wordt hersteld - hiermee mogen organisaties die federaal geld ontvangen geen abortus uitvoeren of promoten in andere landen;
- de federale overheid neemt geen mensen meer in dienst afgezien van enkele selecte afdelingen.

24 Januari: Een executive order wordt getekend om de Keystone XL en Dakota Access oliepijpleidingen door te kunnen laten gaan. Nikki Haley krijgt het groene licht van de senaat als ambassadeur voor de VN.

25 Januari: Trump tekent een executive order om een muur tussen de VS en Mexico te bouwen.

26 Januari: De Mexicaanse president, Enrique Peña Nieto, zegt een meeting af met Trump. Sean Spicer deelt mede dat er mogelijk een importheffing van 20% komt op Mexicaanse goederen als zij de muur die Trump had beloofd niet gaan betalen.

27 Januari: Trump en Peña Nieto spreken elkaar telefonisch over de onderlinge verstandhouding tussen de VS en Mexico. De Britse premier, Theresa May, maakt een staatsbezoek aan de VS.

[ Bericht 11% gewijzigd door Euribob op 28-01-2017 17:14:38 ]
pi_168490671
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is wat je suggereert. Als je die suggestie had willen vermijden had je jezelf duidelijker kunnen uitlaten.
Ik was toch anders wel vrij duidelijk met een voorbeeld.
Vervolgens worden er wat dingen bij verzonnen door anderen. Leuk en aardig, maar er moet eens gestopt worden met het afschuiven op andere mensen en hun woorden in de mond proberen te leggen. Niet bevorderlijk voor de discussie.
pi_168490691
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik was toch anders wel vrij duidelijk met een voorbeeld.
Vervolgens worden er wat dingen bij verzonnen door anderen. Leuk en aardig, maar er moet eens gestopt worden met het afschuiven op andere mensen en hun woorden in de mond proberen te leggen. Niet bevorderlijk voor de discussie.
Wat vormde voor jou dan de aanleiding om die opmerking te plaatsen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168490693
Mooie OP trouwens, kan die nog gecorrigeerd worden voordat we straks 5 topics verder zijn?
pi_168490698
Agenda vandaag:

* Gesprek met Abe (Japan)
* Gesprek met Merkel (Duitsland)
* Gesprek met Putin (Rusland)
* Gesprek met Hollande (Frankrijk)
* Gesprek met Turnbull (Australië)
* Signing executive orders
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168490724
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat vormde voor jou dan de aanleiding om die opmerking te plaatsen?
Kom op zeg, nog geen 2 pagina's terug. Neem een beetje de moeite. :{w
pi_168490734
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:02:48 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168490753
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Men lijkt ook vrij vaak het geweld uit de linkse hoek te missen.
Laatst wist nog iemand te melden dat de republikeinen toch echt veel gewelddadiger waren dan de democraten en liberalen de afgelopen maanden. Ik moest lachen.
ja dat is ook vermoeiend om te lezen... ja allebei zijn er supporters van iemand die geweld gebruiken, maar dan moet er altijd net weer bijgezet worden dat die andere toch net iets meer geweld gebruiken, want dat maakt het minder erg of zo

hou toch op met dat domme kleutergeneuzel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168490762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kom op zeg, nog geen 2 pagina's terug. Neem een beetje de moeite. :{w
Het was nergens een reactie op. Het ging over het nieuwste voorstel van Trump en jij vond het vervolgens nodig om die opmerking te maken.

Bijzonder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168490785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik was toch anders wel vrij duidelijk met een voorbeeld.
Vervolgens worden er wat dingen bij verzonnen door anderen. Leuk en aardig, maar er moet eens gestopt worden met het afschuiven op andere mensen en hun woorden in de mond proberen te leggen. Niet bevorderlijk voor de discussie.
Aldus iemand bij wie het de hele tijd 'links dit, links dat' is. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168490814
quote:
Geen idee wat je hier probeert te zeggen.

Wat echter een feit is, is dat het uitsluiten van moslims Trump niet een racist maakt.
Moslim is geen ras en per de definitie van het woord racist, moet er onderscheid worden gemaakt op ras. Heel simpel. Je kunt Trump voor van alles en nog wat uitschelden, maar gebruik dan wel de correcte termen.

Of mag ik, bijvoorbeeld, jou hier zomaar pedofiel noemen? Want je valt op mensen met een leeftijd.
Tja, de joden zijn ook geen ras. Daarom verwees ik ook naar het discrimineren op basis van geloof, zoals bij extreeemrechts gebruikelijk is.
pi_168490817
Worden jullie nou nooit moe van jezelf? Steeds maar weer die links/rechts discussies...
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168490829

Bill Maher slaat de spijker op de kop.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:07:49 #17
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168490844
Ik heb een weddenschap staan met een vriend. Ik geef Trump twee jaar als president van de VS in de huidige vorm. Als Trump aftreedt, een impeachment over zich heen krijgt of, in het meest onwaarschijnlijke geval, een staat als Californië daadwerkelijk zou besluiten om binnen die periode het gezag van Washington niet meer te erkennen, dan win ik een kratje.

Met de huidige ontwikkelingen geef ik mezelf een 3/5 kans dat kratje te winnen.
pi_168490847
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was nergens een reactie op. Het ging over het nieuwste voorstel van Trump en jij vond het vervolgens nodig om die opmerking te maken.

Bijzonder.
Echt vermoeiend dit.

Nare trekjes van jullie kant waarbij men altijd verantwoording aan jullie dient af te leggen voor de allerkleinste dingen.

Bij deze een spiegel, voor iemand die tig keer roept dat het hem allemaal vrij weinig boeit hang je wel erg vaak rond in dit topic. Dus waarom ben je nou echt zo vaak hier? Is je leven zo saai dat je niks beters te doen hebt? Verklaar je eens nader.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:09:12 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168490866
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Echt vermoeiend dit.

Nare trekjes van jullie kant waarbij men altijd verantwoording aan jullie dient af te leggen voor de allerkleinste dingen.

Bij deze een spiegel, voor iemand die tig keer roept dat het hem allemaal vrij weinig boeit hang je wel erg vaak rond in dit topic. Dus waarom ben je nou echt zo vaak hier? Is je leven zo saai dat je niks beters te doen hebt? Verklaar je eens nader.
dan gooien we er even een jij-bak tegenaan omdat dat zo verdomd stoer is... kleuter
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:09:32 #20
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168490871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:07 schreef Nintex het volgende:

Bill Maher slaat de spijker op de kop.
Zo zie ik Maher graag. Een letterlijke FU richting die vermoeiende PC cultuur.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168490886
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

dan gooien we er even een jij-bak tegenaan omdat dat zo verdomd stoer is... kleuter
Veel gescheld van jou vandaag en zeer weinig inhoud.
Ben je ongesteld? Last van je aambei?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:10:38 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168490889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Veel gescheld van jou vandaag en zeer weinig inhoud.
Ben je ongesteld? Last van je aambei?
kleuter
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:11:28 #23
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168490905
Jongens, kappen nou. Lekker schelden kan wel via DM, hoeft niet hier.
pi_168490908
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, de joden zijn ook geen ras. Daarom verwees ik ook naar het discrimineren op basis van geloof, zoals bij extreeemrechts gebruikelijk is.
Leuk dat jij daar naar verwijst. Maar dat heeft niks met mijn reactie te maken.
pi_168490965
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Echt vermoeiend dit.

Nare trekjes van jullie kant waarbij men altijd verantwoording aan jullie dient af te leggen voor de allerkleinste dingen.

Bij deze een spiegel, voor iemand die tig keer roept dat het hem allemaal vrij weinig boeit hang je wel erg vaak rond in dit topic. Dus waarom ben je nou echt zo vaak hier? Is je leven zo saai dat je niks beters te doen hebt? Verklaar je eens nader.
Dus omdat ik vroeg waar jouw opmerking over links die de islam zou beschermen op sloeg, word je boos en maak je maar een of andere rare persoonlijke aanval?

Oké man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168490975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:11 schreef Belabor het volgende:
Jongens, kappen nou. Lekker schelden kan wel via DM, hoeft niet hier.
Het is inderdaad echt belachelijk.
Ben in een uur tijd al voor vanalles en nogwat uitgescholden.
Geen idee waarom, aangezien ik niemand persoonlijk aanval.

Nouja, ik heb pompom een aardappel genoemd als woordspeling op zijn naam. That's it.

Maar dit lijkt haast op een vast patroon van een aantal mensen om heel persoonlijk te worden.
Erg jammer. Want dat bevorderd de discussie niet.
pi_168491002
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:07 schreef Belabor het volgende:
Ik heb een weddenschap staan met een vriend. Ik geef Trump twee jaar als president van de VS in de huidige vorm. Als Trump aftreedt, een impeachment over zich heen krijgt of, in het meest onwaarschijnlijke geval, een staat als Californië daadwerkelijk zou besluiten om binnen die periode het gezag van Washington niet meer te erkennen, dan win ik een kratje.

Met de huidige ontwikkelingen geef ik mezelf een 3/5 kans dat kratje te winnen.
Ik vrees dat Trump het wel volhoudt. Populisme werkt zelfversterkend.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168491012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het is inderdaad echt belachelijk.
Ben in een uur tijd al voor vanalles en nogwat uitgescholden.
Geen idee waarom, aangezien ik niemand persoonlijk aanval.

Nouja, ik heb pompom een aardappel genoemd als woordspeling op zijn naam. That's it.

Maar dit lijkt haast op een vast patroon van een aantal mensen om heel persoonlijk te worden.
Erg jammer. Want dat bevorderd de discussie niet.
Weet niet hoor, maar ik heb niet een keer gescholden. Wel kreeg ik een persoonlijke aanval van jou over mij heen.

Apart.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:16:20 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168491021
ja ik zou het ook wel prettig vinden om eens niet voor gutmensch of links uitgemaakt te worden,

ik wil bijvoorbeeld graagweten wat de trumpaanhangers vinden van S-A en de miljarden die Trump daar in resorts, golfbanen en hotels heeft, maar ook de grootste sponsor is van terrorisme maar niet op de badlijst van Trump staat

[ Bericht 24% gewijzigd door Hexagon op 28-01-2017 23:46:57 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168491031
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuk dat jij daar naar verwijst. Maar dat heeft niks met mijn reactie te maken.
Maar wel met mijn reactie waar je op reageerde. En uit die reactie bleek dat je het niet snapt. En of het beestje nu racisme, discriminatie of nazisme heet doet er verder niet zo toe.
pi_168491040
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:07 schreef Belabor het volgende:
Ik heb een weddenschap staan met een vriend. Ik geef Trump twee jaar als president van de VS in de huidige vorm. Als Trump aftreedt, een impeachment over zich heen krijgt of, in het meest onwaarschijnlijke geval, een staat als Californië daadwerkelijk zou besluiten om binnen die periode het gezag van Washington niet meer te erkennen, dan win ik een kratje.

Met de huidige ontwikkelingen geef ik mezelf een 3/5 kans dat kratje te winnen.
Ik zie het niet direct gebeuren hoor. Welke ontwikkelingen zouden volgens jou tekenen voor een aanstaande impeachment zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:17:33 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168491048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:07 schreef Belabor het volgende:
Ik heb een weddenschap staan met een vriend. Ik geef Trump twee jaar als president van de VS in de huidige vorm. Als Trump aftreedt, een impeachment over zich heen krijgt of, in het meest onwaarschijnlijke geval, een staat als Californië daadwerkelijk zou besluiten om binnen die periode het gezag van Washington niet meer te erkennen, dan win ik een kratje.

Met de huidige ontwikkelingen geef ik mezelf een 3/5 kans dat kratje te winnen.
De bookies denken er iets anders over: https://www.betfair.com/e(...)competition/10614449

Ik geef je een kans van 1 op 3 oid.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:18:52 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168491073
zijn er al approval ratings na 1 weekje trump?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:19:36 #34
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491092
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:18 schreef Re het volgende:
zijn er al approval ratings na 1 weekje trump?
Ja, van eergister.
pi_168491123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, van eergister.
Ook van Gallup:
http://www.gallup.com/pol(...)mp-job-approval.aspx
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168491150
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat ik vroeg waar jouw opmerking over links die de islam zou beschermen op sloeg, word je boos en maak je maar een of andere rare persoonlijke aanval?

Oké man.
Nee, je wilt dat ik verantwoording bij je afleg over iets waar je met een beetje moeite ook zelf achter kunt komen.

Mijn reactie kwam voort uit mijn eigen reactie daarvoor.
Waarbij Trump voor racist wordt uitgemaakt omdat hij moslims wil weren.
Leuk, maar het gebruik van het woord racist is hier simpelweg verkeerd.

Echter wat mij erg stoort is dat er altijd voor de kleinste zaken, zelfs typfouten, verantwoording moet worden afgedragen richting een aantal mensen.
Om pompom maar weer even tegen de haren te strijken.

De "linkse" kliek in dit topic eist constant verantwoording van de "rechtse" kliek.
Iedere scheet die Trump laat, of iedere post geplaatst door de "rechtse" kliek wordt van voor tot achter helemaal ontleed en voor iedere letter wordt nog net geen verantwoording geëist. En als iets ook maar op 2 manieren kan worden opgevat, dan wordt de meest negatieve daarvan gekozen, en huppa, kan men zich weer gaan verantwoorden.

Nu is "links" en "rechts" hier niet precies het politieke links en rechts. Ik denk dat we allemaal precies weten welke kliekjes hier bedoeld worden.

En ik zal je wat verklappen... ik ben politiek gezien zo links als maar kan zijn!!! :o
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:23:01 #37
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168491168
Leuke typo in deze tweet naar aanleiding van de Hitler vergelijkingen in dit topic.
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168491204
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, je wilt dat ik verantwoording bij je afleg over iets waar je met een beetje moeite ook zelf achter kunt komen.

Mijn reactie kwam voort uit mijn eigen reactie daarvoor.
Waarbij Trump voor racist wordt uitgemaakt omdat hij moslims wil weren.
Leuk, maar het gebruik van het woord racist is hier simpelweg verkeerd.

Echter wat mij erg stoort is dat er altijd voor de kleinste zaken, zelfs typfouten, verantwoording moet worden afgedragen richting een aantal mensen.
Om pompom maar weer even tegen de haren te strijken.

De "linkse" kliek in dit topic eist constant verantwoording van de "rechtse" kliek.
Iedere scheet die Trump laat, of iedere post geplaatst door de "rechtse" kliek wordt van voor tot achter helemaal ontleed en voor iedere letter wordt nog net geen verantwoording geëist. En als iets ook maar op 2 manieren kan worden opgevat, dan wordt de meest negatieve daarvan gekozen, en huppa, kan men zich weer gaan verantwoorden.

Nu is "links" en "rechts" hier niet precies het politieke links en rechts. Ik denk dat we allemaal precies weten welke kliekjes hier bedoeld worden.

En ik zal je wat verklappen... ik ben politiek gezien zo links als maar kan zijn!!! :o
Het was echter geen typefout, maar een verwijt. Jij doet alsof links (en we weten allemaal wie je daarmee bedoelt) de islam 'beschermt', zelfs de walgelijke aspecten van de religie.

Dat is nare stemmingmakerij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168491205
Hier trouwens de complete E.O. over het tijdelijk (90 dagen) opschorten van de visa-applications en het evalueren van de screening procedures. Door de oppositie ook wel de 'genocidal racist muslim ban' genoemd :')

https://assets.documentcl(...)98/THEWHITEHOUSE.pdf
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:25:36 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491236
Er is btw ook een poll die een approval van +10 geeft, maar die is van Rasmussen reports. Een behoorlijke outlier.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:26:05 #41
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168491244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:23 schreef Mani89 het volgende:
Leuke typo in deze tweet naar aanleiding van de Hitler vergelijkingen in dit topic.
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
Ha, goeiemorgen Donald!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168491257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is btw ook een poll die een favorability van +10 geeft, maar die is van Rasmussen reports. Een behoorlijke outlier.
Rasmussen heeft sowieso wel een behoorlijk Republikeins 'House effect'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168491282
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wel met mijn reactie waar je op reageerde. En uit die reactie bleek dat je het niet snapt. En of het beestje nu racisme, discriminatie of nazisme heet doet er verder niet zo toe.
Het doet er juist heel veel toe.
Zoals ik al eerder een aantal keer heb gezegd. Het uitsluiten van moslims maakt Trump geen racist. Mogelijk dat hij racist is vanwege andere redenen, maar het uit willen sluiten van moslims is er daar geen van, net zo min als dat het uitsluiten van moslims hem een hydrofoob, necrofiel, of narcist maakt.
Het maakt hem wel iemand die discrimineert op basis van geloof. En als daar een woord voor is, gebruik dat woord dan.
Gebruik aub de juiste termen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:27:59 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168491288
Drie tweets weer over de dishonest media

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:04:58 The failing @nytimes has been wrong about me from the very beginning. Said I would lose the primaries, then the general election. FAKE NEWS! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:16:17 ...dwindling subscribers and readers.They got me wrong right from the beginning and still have not changed course, and never will. DISHONEST reageer retweet
Ruim een kwartier bezig met deze drie tweets. Waarom gaat dat allemaal zo traag bij hem? Is ie dan toch seniel? Of duurt het tikken gewoon lang door zijn kleine handjes?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:28:29 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491302
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rasmussen heeft sowieso wel een behoorlijk Republikeins 'House effect'.
Yep. Is ook de enige die likely voters gebruikt. Daarmee is het makkelijker manipuleren.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:29:14 #46
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168491321
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:27 schreef Falco het volgende:
Drie tweets weer over de dishonest media

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:04:58 The failing @nytimes has been wrong about me from the very beginning. Said I would lose the primaries, then the general election. FAKE NEWS! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:16:17 ...dwindling subscribers and readers.They got me wrong right from the beginning and still have not changed course, and never will. DISHONEST reageer retweet
Ruim een kwartier bezig met deze drie tweets. Waarom gaat dat allemaal zo traag bij hem? Is ie dan toch seniel? Of duurt het tikken gewoon lang door zijn kleine handjes?
Valt hij niet in herhaling? Ik heb het gevoel dat ik die eerste tweet al eens gelezen heb.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:29:15 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168491322
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:27 schreef Falco het volgende:
Drie tweets weer over de dishonest media

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:04:58 The failing @nytimes has been wrong about me from the very beginning. Said I would lose the primaries, then the general election. FAKE NEWS! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:16:17 ...dwindling subscribers and readers.They got me wrong right from the beginning and still have not changed course, and never will. DISHONEST reageer retweet
Ruim een kwartier bezig met deze drie tweets. Waarom gaat dat allemaal zo traag bij hem? Is ie dan toch seniel? Of duurt het tikken gewoon lang door zijn kleine handjes?
aan zijn postuur en houding te kijken denk ik dat hij Parkinson's heeft, serieus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168491332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is btw ook een poll die een approval van +10 geeft, maar die is van Rasmussen reports. Een behoorlijke outlier.
Dat argument over Rasmussen hoorde ik ook steeds tijdens de campagne...
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168491335
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Yep. Is ook de enige die likely voters gebruikt. Daarmee is het makkelijker manipuleren.
Overigens hadden ze Clinton wel op +2, dus daar zaten ze aardig goed. ;)
Maar ik meen dat het Rasmussen was die op het laatst vaak nog opeens convergeert naar het gemiddelde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:31:10 #50
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491376
Kan hij opinie en nieuws niet van elkaar scheiden ofzo?

En ook .. "dwindling subscribers" ?! https://www.statista.com/(...)digital-subscribers/
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:31:11 #51
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168491378
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:17 schreef Monolith het volgende:
Ik zie het niet direct gebeuren hoor. Welke ontwikkelingen zouden volgens jou tekenen voor een aanstaande impeachment zijn?
Druk van de bevolking op de Senaat om Trump af te zetten, deadlocks bij het vullen van posities die nu nog niet gevuld zijn, een daadwerkelijke handelsoorlog met zeer belangrijke handelspartners, het negeren van adviezen door Trump of buitensporig veel veto's uitspreken...

Ik zie heel veel mogelijkheden. Vooral de combinatie van zulke factoren zal de kans vergroten natuurlijk. De tijd zal het leren, maar het moet tot dusverre wel zo'n beetje de meest onrustige overdracht van de macht in de recente geschiedenis van de VS zijn.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:32:26 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168491400
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:29 schreef Re het volgende:

[..]

aan zijn postuur en houding te kijken denk ik dat hij Parkinson's heeft, serieus
Zou wel in een beginnende fase zijn. Hij heeft nu gewoon een dikke plofkop en een vrij fors postuur door zijn fantastic amazing junkfood dieet. Daardoor word je wat immobiel en houterig op latere leeftijd. En steken de handen er relatief kleiner bij af.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:32:29 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491403
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:29 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dat argument over Rasmussen hoorde ik ook steeds tijdens de campagne...
En klopt ook gewoon.

pi_168491410
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was echter geen typefout, maar een verwijt. Jij doet alsof links (en we weten allemaal wie je daarmee bedoelt) de islam 'beschermt', zelfs de walgelijke aspecten van de religie.

Dat is nare stemmingmakerij.
Wie bedoel ik dan met links?

Ik zal het even voor je invullen.
Ik bedoel daarmee de organisatoren van de women's march.
Ik bedoel daarmee de mensen die met spandoeken staan "refugees welcome".
Ik bedoel daarmee mensen die roepen dat de sharia niet eens zo slecht is.
Ik bedoel daarmee mensen uit de LGBT community die om 1 of andere reden de islam willen verdedigen. Terwijl iedereen weet dat LGBT in een islamitisch regime gelijk staat aan geen rechten.

Als je dacht dat ik daarmee jou bedoelde, dan zat je verkeerd.
pi_168491411
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:31 schreef Belabor het volgende:

[..]

Druk van de bevolking op de Senaat om Trump af te zetten, deadlocks bij het vullen van posities die nu nog niet gevuld zijn, een daadwerkelijke handelsoorlog met zeer belangrijke handelspartners, het negeren van adviezen door Trump of buitensporig veel veto's uitspreken...

Ik zie heel veel mogelijkheden. Vooral de combinatie van zulke factoren zal de kans vergroten natuurlijk. De tijd zal het leren, maar het moet tot dusverre wel zo'n beetje de meest onrustige overdracht van de macht in de recente geschiedenis van de VS zijn.
Dat zijn allemaal geen valide gronden voor impeachment.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:33:27 #56
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168491427
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:17 schreef Falco het volgende:

De bookies denken er iets anders over: https://www.betfair.com/e(...)competition/10614449

Ik geef je een kans van 1 op 3 oid.
Misschien moet ik geld in gaan zetten, Trump heeft in ieder geval al bewezen de bookies in veel gevallen flink te verrassen. ;)
pi_168491435
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:27 schreef antiderivative het volgende:

[..]

GOP: Tax all imported goods and services. Plan would exempt all US exports from US tax, but prohibit US firms from deducting the cost of products they import from other countries, an idea called border adjustability.

Trump: imposing targeted taxes, or tariffs, on only imports of his/their choice. These could apply to a single product, a specific company, or all goods and services from a country. President Obama imposed tariffs on steel and tires imported from China in response to that country’s effort to sell those products in the US at artificially low, state-subsidized prices.

Many public finance economists argue that the border adjustment would have no effect on prices, even though it seems at first glance to increase the after-tax cost of imported goods. The reason: Exchange rates would adjust to respond to this new tax regime. Supporters believe it would not alter the balance of trade, nor do they claim it would significantly boost the economy. But overall economic effects are uncertain.

White paper on border-adjustment tax

Als het gaat om tariffs:
Nearly all economists agree that tariffs are the economic equivalent of shooting yourself in the foot. They raise prices for consumers, while merely shifting production from targeted countries to other foreign locations. Economists found that when the US taxed those Chinese tires in 2009, imports from China fell, but US sales of tires from Thailand, Indonesia, and Mexico picked up the slack. They estimated that the tax created about 1,200 US jobs in 2011 but at a cost to US consumers of $800 million. More troublesome is the risk that aggressive use of tariffs could set off a trade war that could endanger economies around the world.

The Tax Policy Center has estimated the House GOP’s border adjustments would increase federal revenues by $1.2 trillion over the next 10 years. That’s money that backers need to offset some of the cost of reducing corporate tax rates.

It is impossible to know how much revenue Trump’s tariffs would generate but past experience suggests it would be very little. Because the taxes often are imposed on a single product, potential revenue is very small. Moreover, importers usually respond by reducing sales to the US rather than paying the tax.

Vanuit Trump's oogpunt is het te begrijpen omdat hij enkel het probleem naast de deur wil tackelen, terwijl de GOP een meer allesomvattend plan wil hebben. Ik geef niet graag een oordeel, maar in dit geval persoonlijk zou ik overigens met het GOP plan meegaan.
over dat laatste, nog steeds in discussie, maar via Bloomberg:

Trump warms to border-adjusted tax
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:35:56 #58
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168491478
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:32 schreef Monolith het volgende:

Dat zijn allemaal geen valide gronden voor impeachment.
Oh, zeker wel. Elke reden kan een reden voor impeachment zijn, zo lang er maar een meerderheid deze ondersteunt.

Omdat er in het verleden alleen schandalen aan de basis van een impeachment stonden, is dit geen absolute voorwaarde. Dat lijkt een hele grote misvatting bij veel mensen die"hopen" op eenzelfde soort scenario.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:37:53 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491514
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Oh, zeker wel. Elke reden kan een reden voor impeachment zijn, zo lang er maar een meerderheid deze ondersteunt.

Omdat er in het verleden alleen schandalen aan de basis van een impeachment stonden, is dit geen absolute voorwaarde. Dat lijkt een hele grote misvatting bij veel mensen die"hopen" op eenzelfde soort scenario.
Ja, in principe is iets impeachable als het huis en de senaat dat zo vinden. Maar dat is een precedent die je niet zomaar wil scheppen lijkt me.
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 14:39:51 #60
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_168491559
Sowieso zal een republikeins congres z'n eigen president niet snel laten vallen. Over de schandalen tijdens de campagne konden de meeste republikeinen zich ook snel heen zetten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_168491570
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Oh, zeker wel. Elke reden kan een reden voor impeachment zijn, zo lang er maar een meerderheid deze ondersteunt.

Omdat er in het verleden alleen schandalen aan de basis van een impeachment stonden, is dit geen absolute voorwaarde. Dat lijkt een hele grote misvatting bij veel mensen die"hopen" op eenzelfde soort scenario.
Dat ging niet om schandalen maar om vermeende strafbare feiten. Zoals EW aangeeft zijn er enkel richtlijnen en kan het huis bepalen wat de exacte definitie is, maar een president impeachen om directe politieke redenen schept een vrij onwenselijk precedent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168491573
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:27 schreef Falco het volgende:
Drie tweets weer over de dishonest media

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:04:58 The failing @nytimes has been wrong about me from the very beginning. Said I would lose the primaries, then the general election. FAKE NEWS! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:08:42 Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 14:16:17 ...dwindling subscribers and readers.They got me wrong right from the beginning and still have not changed course, and never will. DISHONEST reageer retweet
Ruim een kwartier bezig met deze drie tweets. Waarom gaat dat allemaal zo traag bij hem? Is ie dan toch seniel? Of duurt het tikken gewoon lang door zijn kleine handjes?
Trump heeft dan ook gewoon gelijk dat de media er naast zaten. Ze zijn gewoon hele slechte voorspellers gebleken. Ik snap ook niet sinds wanneer de nieuwsmedia een soort van glazen bol is geworden van pundits en columnisten die 'voorspellen' wat er gaat gebeuren, want daar zijn ze gewoon heel slecht in. Sterker nog, 99% van de bevolking is niet goed in voorspellen wat er morgen gaat gebeuren.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:42:15 #63
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168491624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump heeft dan ook gewoon gelijk dat de media er naast zaten. Ze zijn gewoon hele slechte voorspellers gebleken. Ik snap ook niet sinds wanneer de nieuwsmedia een soort van glazen bol is geworden van pundits en columnisten die 'voorspellen' wat er gaat gebeuren, want daar zijn ze gewoon heel slecht in. Sterker nog, 99% van de bevolking is niet goed in voorspellen wat er morgen gaat gebeuren.
Allemaal leuk en aardig, maar als iemand een mening geeft dat die persoon denkt dat Trump niet gaat winnen en dat blijkt dan niet uit te komen, dan maakt dat nog geen nepnieuws. Echt volstrekt debiel om de nytimes als nepnieuwsorganisatie weg te zetten en breitbarters in je team te stoppen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:46:54 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168491740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:40 schreef Nintex het volgende:

Trump heeft dan ook gewoon gelijk dat de media er naast zaten. Ze zijn gewoon hele slechte voorspellers gebleken. Ik snap ook niet sinds wanneer de nieuwsmedia een soort van glazen bol is geworden van pundits en columnisten die 'voorspellen' wat er gaat gebeuren, want daar zijn ze gewoon heel slecht in. Sterker nog, 99% van de bevolking is niet goed in voorspellen wat er morgen gaat gebeuren.
Ja, leuk, goed, het is nu inmiddels bijna februari, die glazen bol is allang aan diggelen. Er waren wel meer mensen die niet in een overwinning van Trump geloofden. Het kan verkeren, dat blijkt.
Welk punt wil deze kakelclown hiermee per se blijven maken dan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168491772
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welk punt wil deze kakelclown hiermee per se blijven maken dan?
Zorgen dat het in het nieuws blijft en het echte nieuws verzuipt in de onzin.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:49:55 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168491813
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:47 schreef Nintex het volgende:
Zorgen dat het in het nieuws blijft en het echte nieuws verzuipt in de onzin.
Ik ben blij dat jij het juiste antwoord geeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 15:02:44 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168492093
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ging niet om schandalen maar om vermeende strafbare feiten. Zoals EW aangeeft zijn er enkel richtlijnen en kan het huis bepalen wat de exacte definitie is, maar een president impeachen om directe politieke redenen schept een vrij onwenselijk precedent.
Weet jij een impeachment te noemen die niet op politieke redenen was?
Carpe Libertatem
pi_168492241
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Weet jij een impeachment te noemen die niet op politieke redenen was?
Die van Clinton was gewoon op juridische gronden, al kun je wel betogen dat het uiteindelijk gewoon ordinaire partijpolitiek was. Ook Johnson werd uiteindelijk aangepakt op basis van het schenden van een act.
Er ligt in beide gevallen dus een juridische kwestie aan ten grondslag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:09:25 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168492254
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:16 schreef Re het volgende:
ja ik zou het ook wel prettig vinden om eens niet voor gutmensch of links uitgemaakt te worden, dus diegene die mij dat nog een keer probeert in de schoenen te schuiven mag van mij met een hersentumor langzaam doodgaan O+

ik wil bijvoorbeeld graagweten wat de trumpaanhangers vinden van S-A en de miljarden die Trump daar in resorts, golfbanen en hotels heeft, maar ook de grootste sponsor is van terrorisme maar niet op de badlijst van Trump staat
Compleet belachelijk dat 'goed mens zijn' en links zijn een scheldwoord is geworden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168492259
Nog een stukje van George Monbiot over het leegpompen van het moeras:
https://www.theguardian.c(...)nformation?CMP=fb_gu
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:17:21 #71
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168492473
Werd er rond de inauguratie trouwens niet wat verontwaardigd gedaan over dat de gozer in deze video een klap kreeg?

pi_168492989
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Compleet belachelijk dat 'goed mens zijn' en links zijn een scheldwoord is geworden.
Of politiek correct. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168493068
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:34 schreef antiderivative het volgende:

[..]

over dat laatste, nog steeds in discussie, maar via Bloomberg:

Trump warms to border-adjusted tax
Remember the Smoot–Hawley Tariff Act...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168493140
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wie bedoel ik dan met links?

Ik zal het even voor je invullen.
Ik bedoel daarmee de organisatoren van de women's march.
Ik bedoel daarmee de mensen die met spandoeken staan "refugees welcome".
Ik bedoel daarmee mensen die roepen dat de sharia niet eens zo slecht is.
Ik bedoel daarmee mensen uit de LGBT community die om 1 of andere reden de islam willen verdedigen. Terwijl iedereen weet dat LGBT in een islamitisch regime gelijk staat aan geen rechten.

Als je dacht dat ik daarmee jou bedoelde, dan zat je verkeerd.
Waarom gebruik je het woord links niet gewoon voor links? Dan begrijpt iedereen wat je bedoelt en hoef je het niet naderhand nog uit te leggen. Of wees specifieker als je links dan een te vaag begrip vind.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168493269
Leg de kaart waar Trump personlijke zakenbelangen heeft in het midden oosten eens over de map van landen waar hij een inreisverbod voor heeft ingesteld.

Sluit allemaal perfect aan..... voor wie zich afvraagt welke landen wel en welke landen niet.

https://www.bloomberg.com(...)ps-web-of-conflicts/
pi_168493382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:44 schreef invalidusername het volgende:
Leg de kaart waar Trump personlijke zakenbelangen heeft in het midden oosten eens over de map van landen waar hij een inreisverbod voor heeft ingesteld.

Sluit allemaal perfect aan..... voor wie zich afvraagt welke landen wel en welke landen niet.

https://www.bloomberg.com(...)ps-web-of-conflicts/
Ik vond het wel fraai dat de aanslagen die Trump noemde ter verdediging van dit verbod, juist gepleegd zijn door mensen die niet uit de landen komen die onder het inreisverbod vallen. :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168493808
Nog een stuk over het te voeren beleid mbt Rusland:
http://buff.ly/2k9YbCo
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168493929
quote:
Trump’s conspicuous contradictions and his oft-criticized habit of staking out multiple positions on a single issue result in a gigantic number of resulting messaging options that creates a huge advantage for a firm like Cambridge Analytica: for every voter, a different message. Mathematician Cathy O’Neil had already observed in August that “Trump is like a machine learning algorithm” that adjusts to public reactions. “Pretty much every message that Trump put out was data-driven,” Alexander Nix explained to Das Magazin. On the day of the third presidential debate between Trump and Clinton, Trump’s team blasted out 175,000 distinct test variations on his arguments, mostly via Facebook. The messages varied mostly in their microscopic details, in order to communicate optimally with their recipients: different titles, colors, subtitles, with different images or videos. The granularity of this message tailoring digs all the way down to tiny target groups, Nix told Das Magazin. “We can target specific towns or apartment buildings. Even individual people.”

In the Miami neighborhood of Little Haiti, Trump’s campaign regaled residents with messages about the failures of the Clinton Foundation after the 2010 earthquake in Haiti, in order to dissuade them from turning out for Clinton. This was one of the goals: to get potential but wavering Clinton voters—skeptical leftists, African-Americans, young women—to stay home. To “suppress” their votes, as one Trump campaign staffer bluntly put it. In these so-called dark posts (paid Facebook ads which appear in the timelines only of users with a particular suitable personality profile), African-Americans, for example, were shown the nineties-era video of Hillary Clinton referring to black youth as “super predators.”

https://antidotezine.com/2017/01/22/trump-knows-you/
Die manipulatie is niet zozeer iets wat Trump introduceert, Obama heeft ook veel geld aan data-analyse gespendeerd bijvoorbeeld, maar ik was me er niet eerder bewust van dat dat op zo'n grote schaal gebeurt.
pi_168493976
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die manipulatie is niet zozeer iets wat Trump introduceert, Obama heeft ook veel geld aan data-analyse gespendeerd bijvoorbeeld, maar ik was me er niet eerder bewust van dat dat op zo'n grote schaal gebeurt.
Het kon in de jaren '90 en eerder natuurlijk ook moeilijk op een dergelijke schaal. Het is een trend die is ingezet door Howard Dean en alleen maar zal blijven toenemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168494043
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het kon in de jaren '90 en eerder natuurlijk ook moeilijk op een dergelijke schaal. Het is een trend die is ingezet door Howard Dean en alleen maar zal blijven toenemen.
Maar dat is best wel een probleem eigenlijk. Omdat de invloed van de inhoud daarmee alleen zal afnemen. Of nu ja, je kunt mensen op dezelfde manier ook wel weer bestrijden, maar ik ben bang dat macht en geld daarmee steeds belangrijker gaan worden.
pi_168494125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat is best wel een probleem eigenlijk. Omdat de invloed van de inhoud daarmee alleen zal afnemen. Of nu ja, je kunt mensen op dezelfde manier ook wel weer bestrijden, maar ik ben bang dat macht en geld daarmee steeds belangrijker gaan worden.
Het betekent vooral dat je mensen een heel erg gepersonaliseerde politieke boodschap kunt voorschotelen. Daar is op zich niets mis mee, tenzij dat de enige informatie is die ze tot zich nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168494817
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:49 schreef antiderivative het volgende:

[..]

net op CNBC live vanuit de 'boardroom' in het witte huis, statement van Trump met de CEO's aan tafel. Er werden wat cijfers genoemd, maar deregulation is op de agenda (75% slash), lagere belastingen en de productie moet in de VS gebeuren anders komt er een flinke tax.

zag o.a. goeroe Gary Cohn, Mike Pence, Jared Kushner, Steve Bannon en enkele financiele jongens van het Trump-team met de CEO's in groepjes praten. Sfeer leek erg goed.

Kijken of ik video kan vinden.

edit:


20 minute video
Manufacturing council is geinstalleerd. Volledige lijst van deelnemers:

Andrew Liveris (The Dow Chemical Company), Bill Brown (Harris Corporation), Michael Dell (Dell Technologies), John Ferriola (Nucor), Jeff Fettig (Whirlpool), Mark Fields (Ford Motor Company), Ken Frazier (Merck & Co.), Alex Gorsky (Johnson & Johnson), Greg Hayes (United Technologies), Marilynn Hewson (Lockheed Martin), Jeff Immelt (General Electric), Jim Kamsickas (Dana Inc.), Klaus Kleinfeld (Arconic), Brian Krzanich (Intel), Rich Kyle (The Timken Company), Thea Lee (AFL-CIO), Mario Longhi (U.S. Steel), Denise Morrison (Campbell Soup), Dennis Muilenburg (Boeing), Elon Musk (Tesla), Doug Oberhelman (Caterpillar), Scott Paul (Alliance for American Manufacturing), Kevin Plank (Under Armour), Mike Polk (Newell Brands), Mark Sutton (International Paper), Inge Thulin (3M), Richard Tumka (AFL-CIO), Wendell Weeks (Corning)

zal een periodieke meeting worden, met steeds een selectie van deelnemers.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:02:02 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495011
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het betekent vooral dat je mensen een heel erg gepersonaliseerde politieke boodschap kunt voorschotelen. Daar is op zich niets mis mee, tenzij dat de enige informatie is die ze tot zich nemen.
Privacy voor de happy few, neuromarketing voor de massa.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168495130
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Privacy voor de happy few, neuromarketing voor de massa.
Bijzonder dat je dat denkt. Er is vrij weinig wat je ervan weerhoudt om nieuws te lezen op het internet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:11:05 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495194
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bijzonder dat je dat denkt. Er is vrij weinig wat je ervan weerhoudt om nieuws te lezen op het internet.
Het is net als de DDR waar de toplaag discretie genoot, maar de massa niet.

Zoals Perrin onlangs postte
https://zeroanthropology.(...)-days-of-liberalism/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168495256
Trump belt Merkel, Flynn kijkt toe:

pi_168495296
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is net als de DDR waar de toplaag discretie genoot, maar de massa niet.

Zoals Perrin onlangs postte
https://zeroanthropology.(...)-days-of-liberalism/
Daar denken ze bij de Democratische partij toch iets anders over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:19:57 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495372
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar denken ze bij de Democratische partij toch iets anders over.
In feite niet hé? ;) Over het DDR bestuur kwam af en toe ook wel wat naar buiten, al dan niet als onderdeel van een interne afrekening.

Wat jezelf zei over Howard Dean zijn apparaat indachtig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:22:24 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:13 schreef Nintex het volgende:
Trump belt Merkel, Flynn kijkt toe:

[ afbeelding ]
Nintex en antiderivative onder het bureau
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168495436
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nintex en antiderivative onder het bureau
Ik denk eerder in een lichaamholte.
pi_168495458
bibi gooit wat olie op het vuur:

netanyahu twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 16:55:45 President Trump is right. I built a wall along Israel's southern border. It stopped all illegal immigration. Great success. Great idea 🇮🇱🇺🇸 reageer retweet
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168495540
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:24 schreef antiderivative het volgende:
bibi gooit wat olie op het vuur:

netanyahu twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 16:55:45 President Trump is right. I built a wall along Israel's southern border. It stopped all illegal immigration. Great success. Great idea 🇮🇱🇺🇸 reageer retweet
Ja, als er één staat is die volstrekt veilig is, en noooooooit aanslagen te verdruren heeft, is het wel Israel. :)
pi_168495602
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In feite niet hé? ;) Over het DDR bestuur kwam af en toe ook wel wat naar buiten, al dan niet als onderdeel van een interne afrekening.

Wat jezelf zei over Howard Dean zijn apparaat indachtig.
Ik heb geen idee wat je nu allemaal probeert te zeggen maar een betoog dat moet ondersteunen dat enkel 'de elite' privacy zou hebben op basis van gepersonaliseerde boodschappen heb ik nog niet voorbij zien komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168495628
1e weekly address:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:35:57 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495707
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je nu allemaal probeert te zeggen maar een betoog dat moet ondersteunen dat enkel 'de elite' privacy zou hebben op basis van gepersonaliseerde boodschappen heb ik nog niet voorbij zien komen.
De Democraten willen sinds Howard Dean weten welke kleur onderbroek je draagt maar spreken schande over de DNC leaks.

Net de DDR inderdaad. Dat er weleens wat naar buiten komt doet daar weinig aan af.

Zal wel een hersenkronkel zijn...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 17:36:46 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168495726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:32 schreef antiderivative het volgende:
1e weekly address:

Lekker van de telepromter lezen.
Carpe Libertatem
pi_168495778
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Democraten willen sinds Howard Dean weten welke kleur onderbroek je draagt maar spreken schande over de DNC leaks.

Net de DDR inderdaad. Dat er weleens wat naar buiten komt doet daar weinig aan af.

Zal wel een hersenkronkel zijn...
Valt wel mee. Bij Dean was het zo uit mijn hoofd toch veel meer targeting op basis van groepskenmerken. Met allerhande persoonlijke details heeft dat weinig van doen. Maar dan nog is het geen argument voor je claim. Wat campagnes willen weten over kandidaten maakt op geen enkele wijze onderscheid tussen vage concepten als 'het volk' en 'de elite'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:42:59 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168495877
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee. Bij Dean was het zo uit mijn hoofd toch veel meer targeting op basis van groepskenmerken. Met allerhande persoonlijke details heeft dat weinig van doen. Maar dan nog is het geen argument voor je claim. Wat campagnes willen weten over kandidaten maakt op geen enkele wijze onderscheid tussen vage concepten als 'het volk' en 'de elite'.
Dit artikel maakt hetzelfde punt
https://www.theguardian.c(...)ence-meeting-silence

Volk en elite is net zo vaag als allochtoon en autochtoon, dat klopt. Of bezitter en consument. Werkgever en werknemer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168495974
het dagelijkse bericht over personeelszaken

geinstalleerd als:

Chairwoman of the Nuclear Regulatory Commission:
Kristine Svinicki
* Commissioner of the U.S. Nuclear Regulatory Commission
* Member of the American Nuclear Society
* Fmr. Nuclear engineer in the U.S. Department of Energy
* Fmr. Nuclear engineer at Civilian Radioactive Waste Management
* Fmr. Energy engineer at the Wisconsin Public Service Commission
* Fmr. Member of the Center for Strategic and International Studies’ Task Force on Global Nuclear Materials Management
* University of Michigan College of Engineering Alumni Society Merit Award recipient for Nuclear Engineering and Radiological Sciences
* Stennis Congressional Fellow of the 108th Congress
* B.sc. in Nuclear engineering from the University of Michigan

zat al in het Trump team van adviseurs.

Nieuwe namen voor departmenten:

Deputy Secretary of Housing and Urban Development
* Rick Lazio (Director National housing finance practice group at Jones Walker LLP, Executive member of the J. Ronald Terwilliger Foundation for Housing America’s Families, Member of the board of trustees of Enterprise Community Partners, Fmr. President and CEO of the Financial Services Forum, Fmr. MD of the Real Assets Group of JPMorgan Asset Management, Fmr. Chair of the Housing Subcommittee of the Financial Services Committee)

Under Secretary of State for Political Affairs
* Beth Jones (Fmr. Assistant secretary of state, Fmr. Deputy Special Representative for Afghanistan and Pakistan, Fmr. Assistant Secretary of State for Europe and Eurasia, Fmr. Ambassador to Kazakhstan, Fmr. Principal Deputy Assistant Secretary for the Near East, Fmr. Deputy Chief of Mission at the U.S. Embassies in Bonn and Islamabad, Fmr. Executive Assistant to Secretary of State)

inzake die laatste positie, dat zou betekenen dat Shannon nog niet zeker is.

Julie Bell Lindsay (MD Capital Markets and Corporate Reporting Citigroup, Fmr. Counsel to Commissioner SEC, Fmr. Associate at Wilson Sonsini Goodrich & Rosati) staat nu op de lijst met 4 anderen voor de functie van dir. van het CFPB
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168496327
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit artikel maakt hetzelfde punt
https://www.theguardian.c(...)ence-meeting-silence

Volk en elite is net zo vaag als allochtoon en autochtoon, dat klopt. Of bezitter en consument. Werkgever en werknemer.
Maar het slaat nergens op. Het betreft hier een private aangelegenheid waarbij jij klaagt dat men privacy wil. Dat heeft verder niets van doen met targeting van kiezers op basis van kenmerken. Het argument argument dat ik maakte was namelijk dat er bij het vergaren van kiezerskenmerken geen enkel onderscheid wordt gemaakt. Sterker nog, ik denk dat er over vermogende, potentiële donoren nog veel meer informatie wordt verzameld. De 'private en public opinion' van Clinton zijn ook een prima voorbeeld van het toespitsen van je boodschap op de doelgroep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:17:48 #101
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168496621
Private and public opinion is je reinste volksverlakkerij. Was ik bijna vergeten.

Juist daardoor krijgen Le Pen en Trump een kans. You get what you see.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168496744
Oveirgens geldt het inreisverbod uit betreffende landen ook voor mensen met een geldige verblijfstitel (greencard).

http://www.nu.nl/buitenla(...)g-besluit-trump.html

Ik neem aan dat hij van de week razzia's laten uitvoeren op greencard holders uit deze landen, en dat die tot uitwijzing geinterneerd worden.

Allemaal contra legem, maar zo rolt Trump
http://www.politico.com/s(...)it-iraq-visas-234305
Nota bene mensen die voor de US military in Irak hebben gewerkt, en nu uitgespuugd worden.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 18:28:39 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168496847
Net op CNN. Mensen uit de VS. zijn niet meer welkom in Iran.
Carpe Libertatem
pi_168496866
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Net op CNN. Mensen uit de VS. zijn niet meer welkom in Iran.
Als ik Iran was, zou ik ze ook niet laten uitreizen ;) Heeft de USA goede ervaringen mee. Aangezien Trump toch zo graag de wereld naar het verre verleden laat timewarpen.

Ik ben nieuwsgierig hoe Irak reageert, dat zit vol met Amerikaanse oliemensen, en alle US oliemajors hebben daar grote belangen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:33:06 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168496943
Bizar allemaal. Ik snap dat Trump een signaal af wil geven naar zijn achterban dat islamitisch terrorisme gestopt moet worden, maar volgens mij is dit naar niet een oplossing voor...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:34:37 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168496980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:29 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Als ik Iran was, zou ik ze ook niet laten uitreizen ;) Heeft de USA goede ervaringen mee. Aangezien Trump toch zo graag de wereld naar het verre verleden laat timewarpen.

Ik ben nieuwsgierig hoe Irak reageert, dat zit vol met Amerikaanse oliemensen, en alle US oliemajors hebben daar grote belangen.
Dat zou wel interssant zijn. China heeft ook een aardige vinger in de pap in Irak meende ik. Wellicht dat die dat kunnen pushen, zodat zij alle olie business kunnen overnemen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168497074
https://hiddenlolcdn.com/v/110614.webm

grab them by the pussy, die clintons :D
pi_168497109
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zou wel interssant zijn. China heeft ook een aardige vinger in de pap in Irak meende ik. Wellicht dat die dat kunnen pushen, zodat zij alle olie business kunnen overnemen...
Dat China klaar staat om overal in de scheuring te springen die Trump veroorzaakt is redelijk evident. Als Trump blijft blaffen richting Mexico hoef je ook niet lang te wachten totdat Pemex een jv met een Chinese oliemaatschappjj aangaat, en dan gaan de Chinezen doodleuk in de Gulf op de grens met de USA naar olie boren.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:51:54 #109
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168497429
American army translator who worked for the government for TEN YEARS is among migrants and refugees blocked from entering the U.S. while firms like Google scramble to get Middle Eastern workers back into the country

quote:
Google urged its staff travelling overseas on Friday to immediately return to the U.S. if they would be affected by the order.

CEO Sundar Pichai issued a memo slamming Trump's order saying 100 employees were affected, Bloomberg reports.
:')

Thay have to go back!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 19:11:56 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168497932
Als Trump nou doorgaat met het tempo van 5 executive orders per week, dan zal ie in totaal 1040 orders gaan issuen, als ie tenminste de 4 jaar volmaakt. Dit is ruim 650 orders meer dan Ronald Reagan (381 stuks), recordhouder van de afgelopen 50 jaar :D.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168499544
Ahc, ook de New York Times is fake news

http://www.politico.com/s(...)ost-dishonest-234304

quote:
President Donald Trump on Saturday railed against the New York Times and the Washington Post on Twitter, continuing his longstanding assault on media outlets.

The president labeled the Times as "fake news," and said that it and the Washington Post's coverage of Trump has been "so false and angry."

"The failing @nytimes has been wrong about me from the very beginning. Said I would lose the primaries, then the general election. FAKE NEWS!" Trump tweeted at 8:04 a.m.

"Thr coverage about me in the @nytimes and the @washingtonpost gas been so false and angry that the times actually apologized to its....." he wrote in another tweet containing several spelling errors a few minutes later. "...dwindling subscribers and readers.They got me wrong right from the beginning and still have not changed course, and never will. DISHONEST"
Wat een ongerichte gek.
pi_168499681
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizar allemaal. Ik snap dat Trump een signaal af wil geven naar zijn achterban dat islamitisch terrorisme gestopt moet worden, maar volgens mij is dit naar niet een oplossing voor...
En hypocriet dat hij saudie Arabië niet op de lijst durft te zetten
٩๏̯͡๏)۶
pi_168500114
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 19:11 schreef Falco het volgende:
Als Trump nou doorgaat met het tempo van 5 executive orders per week, dan zal ie in totaal 1040 orders gaan issuen, als ie tenminste de 4 jaar volmaakt. Dit is ruim 650 orders meer dan Ronald Reagan (381 stuks), recordhouder van de afgelopen 50 jaar :D.
Zal hij niet halen, met dit tempo heeft bij binnen drie weken alle problemen ter wereld opgelost.
pi_168500380
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zal hij niet halen, met dit tempo heeft bij binnen drie weken alle problemen ter wereld opgelost.
Oh, hij pleegt zelfmoord? ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
  Redactie Games zaterdag 28 januari 2017 @ 20:48:22 #115
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168500612


[ Bericht 100% gewijzigd door Puddington op 28-01-2017 20:49:13 ]
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168500897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat China klaar staat om overal in de scheuring te springen die Trump veroorzaakt is redelijk evident. Als Trump blijft blaffen richting Mexico hoef je ook niet lang te wachten totdat Pemex een jv met een Chinese oliemaatschappjj aangaat, en dan gaan de Chinezen doodleuk in de Gulf op de grens met de USA naar olie boren.
Je moet minder films kijken denk ik.
pi_168503858
quote:
"The restrictions against travel by Muslims to America... are an open affront against the Muslim world and the Iranian nation in particular and will be known as a great gift to extremists," said the statement, carried by state media.

The U.S. ban will make it virtually impossible for relatives and friends of an estimated one million Iranian-Americans to visit the United States

Earlier on Saturday, Iranian President Hassan Rouhani said it was no time to build walls between nations and criticised steps towards cancelling world trade agreements, without naming Trump.

Trump on Wednesday ordered the construction of a U.S.-Mexican border wall, a major promise during his election campaign, as part of a package of measures to curb illegal immigration.

"Today is not the time to erect walls between nations. They have forgotten that the Berlin wall fell years ago," Rouhani said in a speech carried live on Iranian state television.

"To annul world trade accords does not help their economy and does not serve the development and blooming of the world economy," Rouhani told a tourism conference in Tehran. "This is the day for the world to get closer through trade."
https://www.yahoo.com/new(...)a-ban-164247739.html
Tsss, dat zelfs de Iraniërs de gematigde partij lijken in vergelijking met Trump...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:01:04 #119
230491 Zith
pls tip
pi_168504007
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:16 schreef Re het volgende:
ja ik zou het ook wel prettig vinden om eens niet voor gutmensch of links uitgemaakt te worden, dus diegene die mij dat nog een keer probeert in de schoenen te schuiven mag van mij met een hersentumor langzaam doodgaan O+
Het verval van de linkse gutmensch :{

Doodsverwensing gescreenshot, uitgeprint en gefaxd naar Danny.

quote:
ik wil bijvoorbeeld graagweten wat de trumpaanhangers vinden van S-A en de miljarden die Trump daar in resorts, golfbanen en hotels heeft, maar ook de grootste sponsor is van terrorisme maar niet op de badlijst van Trump staat
Mij boeit het weinig (™KoosVogels).

Obama had geeneens hotels daar maar veto'de een Congress bill om nabestaanden van 9/11 toestemming te geven om S-A aan te klagen voor hun hulp aan 9/11. 🤔 Boeide mij ook weinig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:04:37 #120
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168504098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Het verval van de linkse gutmensch :{

Doodsverwensing gescreenshot, uitgeprint en gefaxd naar Danny.

[..]

Mij boeit het weinig (™KoosVogels).

Obama had geeneens hotels daar maar veto'de een Congress bill om nabestaanden van 9/11 toestemming te geven om S-A aan te klagen voor hun hulp aan 9/11. 🤔 Boeide mij ook weinig.
Obama veto'de het vrijgeven van geclassificeerde documenten op basis van een conspiracy theorie die door geen enkel feit of objectieve lazing van de documenten gestaafd werd.

Maar goed, je moet wat als Trump je held is, he? Net zo zielig doen als hem op zijn minst.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:09:00 #122
230491 Zith
pls tip
pi_168504165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:06 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Obama veto'de het vrijgeven van geclassificeerde documenten op basis van een conspiracy theorie die door geen enkel feit of objectieve lazing van de documenten gestaafd werd.

Maar goed, je moet wat als Trump je held is, he? Net zo zielig doen als hem op zijn minst.
Bron? Hebben we het over dezelfde veto?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168504228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Bron?
Screenshot, printen en faxen? :D

Je bent wel een snowflake, he? Eerst een bewering doen zonder bron en als er tegenwind komt moet diegene de bron produceren? Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:14:10 #124
230491 Zith
pls tip
pi_168504250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:12 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Screenshot, printen en faxen? :D

Je bent wel een snowflake, he? Eerst een bewering doen zonder bron en als er tegenwind komt moet diegene de bron produceren? Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik heb het over deze veto, waarin Obama een veto tegen een Congress bill uitsprak om tegen te houden dat nabestaanden S-A mochten aanklagen. Over welke veto heb jij het?

http://thehill.com/homene(...)ama-vetoes-9-11-bill
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:23:33 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168504451
Trump signs three more executive orders

The immediate text of the orders wasn't immediately available, but a senior administration official said one was expected to outline a plan to reorganize the National Security Council.

Trump said another order dealt with a 5-year lobbying ban on administration officials. The senior administration official said it also included a lifetime ban on administration officials lobbying for a foreign country.

The third executive order gives military leaders 30 days to construct and present a report outlining the U.S. strategy for defeating the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS), the official said.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:24:32 #126
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168504478
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En hypocriet dat hij saudie Arabië niet op de lijst durft te zetten
En waarom Iran wel, Uit Iran komt absoluut geen terroristische dreiging. Het zijn de soennitische extremisten die gevaarlijk zijn voor het westen, dan praten we dus juist over saoudi arabie en qatar en zeker Niet over Iran. De reden eaarom landen op deze lijst staan is dus een Hele andere dan die men communiceert.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:43:25 #127
230491 Zith
pls tip
pi_168504838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:12 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Screenshot, printen en faxen? :D

Je bent wel een snowflake, he? Eerst een bewering doen zonder bron en als er tegenwind komt moet diegene de bron produceren? Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Nog een bron kunnen vinden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:47:02 #128
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168504899
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En hypocriet dat hij saudie Arabië niet op de lijst durft te zetten
Trump registered eight companies in Saudi Arabia during campaign: report

Zou dit er iets mee te maken hebben? :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:47:07 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168504900
Geen idee wie er gelijk heeft (heb het zelf nog niet gelezen), maar hier is het document van Obama zelf waarin zijn argumentatie staat.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:54:05 #130
230491 Zith
pls tip
pi_168505011
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geen idee wie er gelijk heeft (heb het zelf nog niet gelezen), maar hier is het document van Obama zelf waarin zijn argumentatie staat.
Yes, het zou betekenen dat de US zelf ook verantwoordelijk zou zijn voor hun misdaden in de wereld, moeten we niet willen met z'n allen :N

Bedankt Obama!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 29 januari 2017 @ 00:24:18 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168505458
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:01 schreef Zith het volgende:
Doodsverwensing gescreenshot, uitgeprint en gefaxd naar Danny.
Ach gut, knul toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168506093
De moslim ban gaat zeer grote demonstraties opleveren. Ik lees op een redelijk links forum berichten van volwassen mensen die het hebben over het creëren van grote civiele onrust, inclusief hints naar geweld. Hopelijk neemt dit af als de mensen die nu vast zitten verder kunnen.

De beleidsmaatregel is correct, maar er had beter moeten worden gedacht aan de mensen die nu zouden vastzitten op vliegvelden met verblijfsvergunningen. Vluchtelingen die vast zitten zijn ook heel vervelend, maar dat is te wijten aan Obama die een dergelijke onverantwoordelijke actie nooit had mogen doorvoeren.

Een tijdelijke moslim ban en vluchtelingenstop blijven, in mijn ogen, goed voor de Amerikaanse bevolking, inclusief Amerikaanse moslims. De positie van moslims in de maatschappij was in Europa ~20 jaar geleden een stuk beter dan in de onhoudbare situatie van nu. Als destijds de islamisering was gestopt hadden die moslims en hun kinderen nu een relatief zorgeloos bestaan geleid. Amerika loopt op dit thema een jaar of 20 - 50 achter, dus voor hen is het nog mogelijk. Het grootste gevaar voor moslims in Amerika is als een islamitische vluchteling daar een ravage aanricht.

Ik denk dat Trump ook correct aanstuurt op een koude oorlog met de islamitische wereld. Hij wil Rusland bij de goede kant hebben. Wat dat betreft is Trump de unieke kans om dat te realiseren, nu hij zich niet laat leiden door alomvertegenwoordigde anti-Rusland-dogma's.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 29-01-2017 01:20:29 ]
pi_168506163
Relevant is ook het feit dat Obama in 2011 voor een periode van 6 maanden alle Irakese vluchtelingverzoeken niet in behandeling nam, want - je raadt het niet - er zouden terroristen tussen de vluchtelingen zitten:

quote:
Several dozen suspected terrorist bombmakers, including some believed to have targeted American troops, may have mistakenly been allowed to move to the United States as war refugees, according to FBI agents...

As a result of the Kentucky case, the State Department stopped processing Iraq refugees for six months in 2011, federal officials told ABC News – even for many who had heroically helped U.S. forces as interpreters and intelligence assets. One Iraqi who had aided American troops was assassinated before his refugee application could be processed, because of the immigration delays, two U.S. officials said.
pi_168506223
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:05 schreef KrappeAuto het volgende:
De moslim ban gaat zeer grote demonstraties opleveren. Ik lees op een redelijk links forum berichten van volwassen mensen die het hebben over het creëren van grote civiele onrust, inclusief hints naar geweld. Hopelijk neemt dit af als de mensen die nu vast zitten verder kunnen.

De beleidsmaatregel is correct, maar er had beter moeten worden gedacht aan de mensen die nu zouden vastzitten op vliegvelden met verblijfsvergunningen. Vluchtelingen die vast zitten zijn ook heel vervelend, maar dat is te wijten aan Obama die een dergelijke onverantwoordelijke actie nooit had mogen doorvoeren.

Een tijdelijke moslim ban en vluchtelingenstop blijven, in mijn ogen, goed voor de Amerikaanse bevolking, inclusief Amerikaanse moslims. De positie van moslims in de maatschappij was in Europa ~20 jaar geleden een stuk beter dan in de onhoudbare situatie van nu. Als destijds de islamisering was gestopt hadden die moslims en hun kinderen nu een relatief zorgeloos bestaan geleid. Amerika loopt op dit thema een jaar of 20 - 50 achter, dus voor hen is het nog mogelijk. Het grootste gevaar voor moslims in Amerika is als een islamitische vluchteling daar een ravage aanricht.
Nou nee, het grootste gevaar is een Trump die onvoorspelbaar is en trots is op discriminatoire maatregelen zoals de "muslim ban". Er wordt door Trump niet gedacht aan de concrete uitwerking in de praktijk. Zo zijn er nu genoeg moslims die in Amerika geboren zijn, voor hun vaderland hun plicht hebben vervuld in het buitenland en nu hun land niet meer in kunnen omdat Trump alleen maar z'n achterban wil pleasen. Het is maar wat je een correcte beleidsmaatregel noemt.
pi_168506273
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:09 schreef KrappeAuto het volgende:
Relevant is ook het feit dat Obama in 2011 voor een periode van 6 maanden alle Irakese vluchtelingverzoeken niet in behandeling nam, want - je raadt het niet - er zouden terroristen tussen de vluchtelingen zitten:

[..]

Aha, dus omdat Obama 6 maanden dit beleid aan hield is het prima dat Trump dat ook doet? Vreemd, maar vooruit, daar ligt de impliciete erkenning dat dit verwerpelijk en onwenselijk beleid is wel aan ten grondslag dus dat is alweer winst.
pi_168506290
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, het grootste gevaar is een Trump die onvoorspelbaar is en trots is op discriminatoire maatregelen zoals de "muslim ban". Er wordt door Trump niet gedacht aan de concrete uitwerking in de praktijk. Zo zijn er nu genoeg moslims die in Amerika geboren zijn, voor hun vaderland hun plicht hebben vervuld in het buitenland en nu hun land niet meer in kunnen omdat Trump alleen maar z'n achterban wil pleasen. Het is maar wat je een correcte beleidsmaatregel noemt.
Maar wat is concreet het gevaar voor moslims die nu al in Amerika wonen als gevolg van deze beleidsmaatregel?

Ze gaan erop vooruit, want hoe groter de islamitische bevolking hoe meer problemen en, als gevolg, hoe meer weerstand/agressie tegen deze groep.

Als ik een moslim was in Amerika zou ik gewoon in alle vrijheid met rust gelaten willen worden, ik zou absoluut niet grote groepen islamieten hier heen willen halen met het risico dat een aantal lieden terrorisme plegen. Ik zou vanwege de sociale problemen - zie Europa - ook zeker niet willen dat de islamitische bevolking aanzienlijk groeit.
pi_168506333
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha, dus omdat Obama 6 maanden dit beleid aan hield is het prima dat Trump dat ook doet? Vreemd, maar vooruit, daar ligt de impliciete erkenning dat dit verwerpelijk en onwenselijk beleid is wel aan ten grondslag dus dat is alweer winst.
Was meer om aan te tonen dat zelfs dit onderwerp niet zonder enige hypocrisie overleefd wordt door links.
pi_168506366
Conflicts twitterde op zondag 29-01-2017 om 00:22:08 BREAKING: Iraq's gov to consider banning American nationals from entering the country in retaliation for U.S. visa ban: CBS News - @BNONews reageer retweet
?

Succes met het verslaan van ISIS zonder Amerikaanse steun... We weten allemaal wat er gebeurde 2 jaar geleden in Mosul...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 01:20:15 ]
  zondag 29 januari 2017 @ 01:20:25 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zondag 29 januari 2017 @ 01:22:31 #140
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168506429
Er is trouwens wel een cruciaal verschil in die zin dat mensen met een visum of green card, zelfs mid-flight plots geweerd werden.
pi_168506430
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar wat is concreet het gevaar voor moslims die nu al in Amerika wonen als gevolg van deze beleidsmaatregel?

Ze gaan erop vooruit, want hoe groter de islamitische bevolking hoe meer problemen en, als gevolg, hoe meer weerstand/agressie tegen deze groep.

Als ik een moslim was in Amerika zou ik gewoon in alle vrijheid met rust gelaten willen worden, ik zou absoluut niet grote groepen islamieten hier heen willen halen met het risico dat een aantal lieden terrorisme plegen. Ik zou vanwege de sociale problemen - zie Europa - ook zeker niet willen dat de islamitische bevolking aanzienlijk groeit.
Je bedoelt dat jij niet wilt dat de islamitische bevolking groeit. Ja, correct, maar dat was al wat langer duidelijk. Het is alleen jammer dat je dat standpunt ook maar aan moslims dicteert en dan nog eens met een indirecte dreiging ('dat is beter voor jullie want anders mondt dat uit in weerstand en agressie richting jullie') op de koop toe.

En het gevaar is dat moslims niet meer naar familie bijvoorbeeld kunnen of dat familie niet meer bij hen op bezoek kan.

Nu zul jij dat ongetwijfeld voor lief nemen want het zijn maar moslims, maar ik gok dat dergelijke besluiten niet bepaald op veel begrip kunnen rekenen. En terecht. Het is alleen wel tamelijk ironisch dat je dreigt met weerstand en sociale onrust, terwijl dat nu toch vooral in de hand gewerkt wordt door Trump.
pi_168506452
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Was meer om aan te tonen dat zelfs dit onderwerp niet zonder enige hypocrisie overleefd wordt door links.
Wat is er precies hypocriet aan?
pi_168506485
quote:
Press Release
Iraqi Christian Relief Council urges Trump to create safe zones – not only prioritized resettlement for Assyrian Christians in Iraq

WASHINGTON, DC, Jan. 28, 2017 — In light of the Trump administration’s executive order on refugees and immigrants, Iraqi Christian Relief Council requests the creation of a safe zone in Iraq to preserve the homeland of Assyrian Christians, also known as Chaldean and Syriac, and other ethnic and religious minorities.

In his executive order, President Trump prioritized the resettlement of Christian refugees from war torn countries, such as Iraq and Syria. Iraqi Christian Relief Council applauds the efforts of this administration to protect the region’s most vulnerable; however, a further exodus of ethnic and religious minorities from Iraq will mark the end of ancient communities, such as Assyrians and Yezidis, after an Islamic State genocide. The Nineveh Plains of Iraq – the homeland for Assyrians and other ethnic and religious minorities for more than 5,000 years – was fully liberated from the Islamic State just this month.

“Assyrian Christians need protection within Iraq so that their faith, ethnicity and cultural heritage are not eradicated as Islamic terrorists have worked towards since 2003. A protected safe zone would lead to the creation of a province for all minorities in Iraq,” says Juliana Taimoorazy, Iraqi Christian Relief Council’s founder and president and a senior fellow at Philos Project.
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:27:29 #144
230491 Zith
pls tip
pi_168506493
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is er precies hypocriet aan?
Is het ook niet, behalve als je Obama destijds wel steunde en Trump nu niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168506494
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:19 schreef vigen98 het volgende:
Conflicts twitterde op zondag 29-01-2017 om 00:22:08 BREAKING: Iraq's gov to consider banning American nationals from entering the country in retaliation for U.S. visa ban: CBS News - @BNONews reageer retweet
?

Succes met het verslaan van ISIS zonder Amerikaanse steun... We weten allemaal wat er gebeurde 2 jaar geleden in Mosul...
We weten allemaal ook aan wie de Irakezen deze ellende te danken hebben.Bijzonder ook wel. Zo wordt je binnen een dag van bondgenoot tot potentieel gevaar verklaard. Denk ook niet dat veel Republikeinen zitten te wachten op oliecontracten die niet meer uitgevoerd kunnen worden omdat personeel Irak niet meer in mag. Maar ach, je kunt altijd het land nog een keer bezetten natuurlijk. En nu onder het mom van de strijd tegen ISIS.
pi_168506524
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:27 schreef gelly het volgende:

[..]

We weten allemaal ook aan wie de Irakezen deze ellende te danken hebben.Bijzonder ook wel. Zo wordt je binnen een dag van bondgenoot tot potentieel gevaar verklaard. Denk ook niet dat veel Republikeinen zitten te wachten op oliecontracten die niet meer uitgevoerd kunnen worden omdat personeel Irak niet meer in mag. Maar ach, je kunt altijd het land nog een keer bezetten natuurlijk. En nu onder het mom van de strijd tegen ISIS.
Hoe bedoel je aan wie ze het te danken hebben? Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS. Daar kan je de VS niet de schuld van geven. De bevolking heeft Irak gewoon verraden, hoe denk je dat ISIS aan zoveel terroristen kwamen? Syriërs en Irakezen die zich daaraan aansloten...
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:31:48 #147
230491 Zith
pls tip
pi_168506559
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS.
Waren mooie videos van hoe dat gegaan is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168506565
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je aan wie ze het te danken hebben? Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS. Daar kan je de VS niet de schuld van geven. De bevolking heeft Irak gewoon verraden, hoe denk je dat ISIS aan zoveel terroristen kwamen? Syriërs en Irakezen die zich daaraan aansloten...
Ja, de oude garde die vroeger de regie had in Irak, aan de kant geschoven toen de VS het land bezette.
pi_168506570
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij niet wilt dat de islamitische bevolking groeit. Ja, correct, maar dat was al wat langer duidelijk.
Meer islam in een land is verstandig, duidelijk.

quote:
Het is alleen jammer dat je dat standpunt ook maar aan moslims dicteert en dan nog eens met een indirecte dreiging ('dat is beter voor jullie want anders mondt dat uit in weerstand en agressie richting jullie') op de koop toe.
Kijk eens wat er in Duitsland gebeurt met extreem-rechts die allerlei azc's in de fik steken. In Frankrijk praat men openlijk over een mogelijke burgeroorlog. Of surf op een willekeurige avond eens rond op wat social media en lees wat men schrijft over moslims en hoeveel bepaalde gewelddadige opmerkingen geliked worden... Je moet wel echt een plaat voor je kop hebben wil je niet zien dat de huidige situatie, een steeds grotere groep moslims binnen liberale samenlevingen, op zeer veel weerstand stuit... Het is een kwestie van nu ingrijpen voordat er daadwerkelijk civiele ongeregeldheden ontstaan. Dat heeft niets met bedreigingen te maken, dit is gewoon een analyse van de situatie.

quote:
En het gevaar is dat moslims niet meer naar familie bijvoorbeeld kunnen of dat familie niet meer bij hen op bezoek kan.
Voor zover ik het begrijp kunnen Amerikaanse moslims overal naar toe, alhoewel Iran zojuist Amerikanen de toegang ontzegd heeft en Irak dat ook wil doen. Maar goed, daar zal men wel iets op verzinnen. Als dat de ''enige'' kosten zijn? Ik zou als moslim een veilige omgeving voor mijzelf en mijn gezin belangrijker vinden.

quote:
Nu zul jij dat ongetwijfeld voor lief nemen want het zijn maar moslims, maar ik gok dat dergelijke besluiten niet bepaald op veel begrip kunnen rekenen. En terecht. Het is alleen wel tamelijk ironisch dat je dreigt met weerstand en sociale onrust, terwijl dat nu toch vooral in de hand gewerkt wordt door Trump.
Ik vind jouw reactie een beetje vreemd. Nergens dreig ik. Ik stel me juist op als beschermer van moslims. Ik ben juist degene die de islam, het grootste gevaar voor moslims zelf in islamitische regio's, bekritiseert. Ik wil juist dat het volledig hervormd wordt, als dat mogelijk is, opdat moslims een beter leven hebben.

Jij bent juist degene die beleid wil dat bijdraagt aan onhoudbare situaties als in Europa en de waarheid over islam verdoezelt waardoor honderden miljoenen mensen potentieel een beter bestaan onthouden wordt...
pi_168506590
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, de oude garde die vroeger de regie had in Irak, aan de kant geschoven toen de VS het land bezette.
Is dat een reden om je aan te sluiten bij zo'n terroristengroep? Deze mensen willen de sharia dan kunnen ze wel dom zielig praten over hoe ze aan de kant geschoven zijn maar als ze zulke gedachtes hebben dan ben ik maar blij dat ze aan de kant geschoven zijn. Stel je eens voor zeg, mensen in het leger die de sharia willen :r
pi_168506613
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Is dat een reden om je aan te sluiten bij zo'n terroristengroep? Deze mensen willen de sharia dan kunnen ze wel dom zielig praten over hoe ze aan de kant geschoven zijn maar als ze zulke gedachtes hebben dan ben ik maar blij dat ze aan de kant geschoven zijn. Stel je eens voor zeg, mensen in het leger die de sharia willen :r
Fijne avond verder.
pi_168506644
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Fijne avond verder.
Hetzelfde toegewenst.
pi_168506755
Zelfs op een zaterdag zijn er weer 3 getekend :D
Die van 5 jaren lobby verbod _O- :Y)

Eerst effe met de grove borstel door de tent ^O^

Ik wil ook een Trump voor de EU :Y)
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:49:03 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168506783
GovPenceIN twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:30:55 Calls to ban Muslims from entering the U.S. are offensive and unconstitutional. reageer retweet
:')
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:50:39 #155
230491 Zith
pls tip
pi_168506799
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:46 schreef Peace99 het volgende:
Zelfs op een zaterdag zijn er weer 3 getekend :D
Die van 5 jaren lobby verbod _O- :Y)

Eerst effe met de grove borstel door de tent ^O^

Ik wil ook een Trump voor de EU :Y)
_O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168506829
Wisten jullie trouwens al dat Mark Zuckerberg toch VOOR de muur is? :+

http://www.zerohedge.com/(...)-his-hawaiian-estate
pi_168506848
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:50 schreef Zith het volgende:

[..]

_O_
Ja heerlijk toch, zo'n vent als Trump? :Y
pi_168506955
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:32 schreef KrappeAuto het volgende:
Kijk eens wat er in Duitsland gebeurt met extreem-rechts die allerlei azc's in de fik steken. In Frankrijk praat men openlijk over een mogelijke burgeroorlog. Of surf op een willekeurige avond eens rond op wat social media en lees wat men schrijft over moslims en hoeveel bepaalde gewelddadige opmerkingen geliked worden... Je moet wel echt een plaat voor je kop hebben wil je niet zien dat de huidige situatie, een steeds grotere groep moslims binnen liberale samenlevingen, op zeer veel weerstand stuit... Het is een kwestie van nu ingrijpen voordat er daadwerkelijk civiele ongeregeldheden ontstaan. Dat heeft niets met bedreigingen te maken, dit is gewoon een analyse van de situatie.
Dat er mensen moord en brand schreeuwen op social media is niet bepaald nieuw. Dat extremistische groeperingen overgaan tot geweld eveneens niet. Ik vind het nogal vreemd om dat te gebruiken als middel om mee te gaan in dat geweld en idioten hun zin te geven. Het lijkt me een stuk zinniger om die idioten aan te pakken als ze een strafrechtelijke grens overgaan.

quote:
Voor zover ik het begrijp kunnen Amerikaanse moslims overal naar toe, alhoewel Iran zojuist Amerikanen de toegang ontzegd heeft en Irak dat ook wil doen. Maar goed, daar zal men wel iets op verzinnen. Als dat de ''enige'' kosten zijn? Ik zou als moslim een veilige omgeving voor mijzelf en mijn gezin belangrijker vinden.
Dat is een valse tegenstelling. Zonder deze maatregel zijn moslims eveneens nog veilig. Als ze niet veilig zijn pak je de mensen die hen bedreigen op. Zo moeilijk is het allemaal niet.

quote:
Ik vind jouw reactie een beetje vreemd. Nergens dreig ik. Ik stel me juist op als beschermer van moslims. Ik ben juist degene die de islam, het grootste gevaar voor moslims zelf in islamitische regio's, bekritiseert. Ik wil juist dat het volledig hervormd wordt, als dat mogelijk is, opdat moslims een beter leven hebben.
Omdat je je bedient van drogredenen. Je wil moslims helemaal niet beschermen, je wil dat er geen moslims meer bij komen en dat ze stoppen met hun religie te belijden op de manier zoals ze dat nu doen. Dat heeft echt geen fuck met bescherming te maken.
pi_168507069


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 29-01-2017 02:24:31 (Infowars wordt hier niet getolereerd) ]
pi_168507156
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat er mensen moord en brand schreeuwen op social media is niet bepaald nieuw. Dat extremistische groeperingen overgaan tot geweld eveneens niet. Ik vind het nogal vreemd om dat te gebruiken als middel om mee te gaan in dat geweld en idioten hun zin te geven. Het lijkt me een stuk zinniger om die idioten aan te pakken als ze een strafrechtelijke grens overgaan.

[..]

Dat is een valse tegenstelling. Zonder deze maatregel zijn moslims eveneens nog veilig. Als ze niet veilig zijn pak je de mensen die hen bedreigen op. Zo moeilijk is het allemaal niet.

[..]

Omdat je je bedient van drogredenen. Je wil moslims helemaal niet beschermen, je wil dat er geen moslims meer bij komen en dat ze stoppen met hun religie te belijden op de manier zoals ze dat nu doen. Dat heeft echt geen fuck met bescherming te maken.
Volgens mij zie jij het huidige verlamde politie apparaat niet.
Wetten worden niet meer gehandhaafd en als ze gehandhaafd worden krijgt politie het aan de stok met rechters.

Vraag me niet hoe het kan, maar het is zo. Heel Europa heeft dit vreemde virus lijkt wel.
Kan me er maar een ding bij bedenken. 'Vreemde' wetten overroelen onze eigen Nederlandse wetten. EU of VN wetten? Maakt me verder niets uit, die moeten dus weg!
Werken verlammend :r Ned. wetten voor Nederland *O* w/

Trump heeft het heel goed voor met zijn land ^O^
pi_168507180
quote:
6s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:18 schreef Peace99 het volgende:

Probleem is .. de door jouw WEL geaccepteerde bronnen, leveren al dat lelijke Fake-news :{w
  zondag 29 januari 2017 @ 02:37:26 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168507199
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:34 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Probleem is .. de door jouw WEL geaccepteerde bronnen, leveren al dat lelijke Fake-news :{w
Nee, dat doen ze niet. Voor de zoveelste keer; als je de hier geaccepteerde bronnen nep vindt dan is dat geen probleem, maar dan moet je in BNW wezen en niet in POL. Politieke discussies zijn niet te voeren als de feiten niet vaststaan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168507205
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:30 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij het huidige verlamde politie apparaat niet.
Wetten worden niet meer gehandhaafd en als ze gehandhaafd worden krijgt politie het aan de stok met rechters.
Waar haal je deze onzin vandaan?
pi_168507227
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. Voor de zoveelste keer; als je de hier geaccepteerde bronnen nep vindt dan is dat geen probleem, maar dan moet je in BNW wezen en niet in POL. Politieke discussies zijn niet te voeren als de feiten niet vaststaan.
Oke, welke bronnen leveren volgens jou, GEEN fake-news?

Dan zijn we er namelijk ook uit. En is dat duidelijk voor de mensen die in POL bijna niet meer willen posten.
pi_168507233
Ik was en ben faliekant tegen Donald Trump, maar ik moet toch eerlijk toegeven dat wat Trump tot nu toe gedaan heeft allerminst slecht is.

Nog geen rellen met de belangrijkste wereldleiders
Het verbod op lobby
De stevige maatregelen om vluchtelingen tegen te houden
en een reisverbod op de zogenoemde risicolanden.

Over dat laatste valt te discussiëren, maar zelf vind ik dat deze landen hun lot zelf in de hand heeft. Het feit dat daar oorlog is, terrorisme en ellende is aan de mens zelf te verwijten, laat ze ( de invloedrijke heren ) het dan ook maar oplossen. Arme vluchtelingen maken immers toch al geen schijn van kans om naar Amerika te vluchten daar hebben ze het geld niet voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door MakkieR op 29-01-2017 07:02:54 ]
  zondag 29 januari 2017 @ 02:57:48 #166
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168507304
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:42 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Oke, welke bronnen leveren volgens jou, GEEN fake-news?

Dan zijn we er namelijk ook uit. En is dat duidelijk voor de mensen die in POL bijna niet meer willen posten.
Ik wil uit principe eigenlijk geen lijst maken omdat ik vind dat in den beginne users in staat zouden moeten zijn om informatie geschikt voor POL en informatie geschikt voor BNW van elkaar te onderscheiden. Het toont mijn inziens een verschrikkelijk disrespect naar de users als ik letterlijk een lijstje moet gaan bijhouden van welke media ze wel en van welke ze niet mogen posten.

Verder is Infowars echt al sinds het begin van diens ontstaan een ongewenst medium op POL, ik zie persoonlijk niet in hoe het maken van een lijst het specifieke probleem waar je nu tegenaan loopt (dat er een Infowars-artikel van jouw hand verwijderd is) gaat verhelpen. Krijg een beetje het idee dat je je bewust van de domme houdt om kritiek te kunnen uiten.

Maar ik zal het met de andere moderators bespreken, kijken wat zij er van vinden. Mocht je verder nog opmerkingen hebben dan lees ik dat graag in FB, de discussie heeft hier nu wel genoeg ruimte ingenomen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168507316
Blijf het vreemd vinden dat iemand die als President door zijn eigen volk gekozen ...... door mijn medelanders afgemaakt wordt nog voordat hij als president gekozen word. :r

Nog vreemder vind ik het dat Nederlanders ;( negatief commentaar leveren na zo'n 1e week van keihard werken van Trump.

Vraag me af, zijn jullie(die zeurneuzen hier op fok) wel eens ooit buiten Nederland geweest? :|W
pi_168507336
Mystery death of ex-KGB chief linked to MI6 spy's dossier on Donald Trump

http://www.telegraph.co.u(...)ossier-donald-trump/

De Russische spion, waarvan vermoed wordt dat hij de door Buzzfeed gepubliceerde Trump-Poetin informatie heeft doorgespeeld naar Christopher Steele, is plotseling onder verdachte omstandigheden overleden in Rusland :') _O-
pi_168507370
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:59 schreef Peace99 het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat iemand die als President door zijn eigen volk gekozen ...... door mijn medelanders afgemaakt wordt nog voordat hij als president gekozen word. :r

Nog vreemder vind ik het dat Nederlanders ;( negatief commentaar leveren na zo'n 1e week van keihard werken van Trump.
Ja, heel vreemd dat negatieve commentaar op de maatregelen die tot dusver zijn genomen.
pi_168507386
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Is dat een reden om je aan te sluiten bij zo'n terroristengroep? Deze mensen willen de sharia dan kunnen ze wel dom zielig praten over hoe ze aan de kant geschoven zijn maar als ze zulke gedachtes hebben dan ben ik maar blij dat ze aan de kant geschoven zijn. Stel je eens voor zeg, mensen in het leger die de sharia willen :r
Veel landen in die regio baseren hun wetgeving in meer of mindere mate op de sharia, zo ook het huidige Irak. In verband met behoorlijk off-topic, het plaatje in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 januari 2017 @ 03:31:22 #171
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168507419
Federal judge blocks Trump immigration order: report

quote:
The federal court for the Eastern District of New York has reportedly issued an emergency stay temporarily halting the removal of individuals detained after President Trump's order banned immigrants from seven Muslim-majority countries from entering the U.S.

The court ruled on a habeas corpus petition filed by the American Civil Liberties Union on behalf of two Iraqi men who were detained at John F. Kennedy International Airport on Friday after Trump's ban, The Verge reported Saturday night.

Since then both men, Hameed Khalid Darweesh and Sameer Abdulkhaleq Alshaw, have reportedly been granted entry to the U.S.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168507437
quote:
Tijdens een grote schoonmaak kunnen er natuurlijk spaanders vallen :P
pi_168507450
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, heel vreemd dat negatieve commentaar op de maatregelen die tot dusver zijn genomen.
Welke maatregelen vind jij negatief?
pi_168507470
Media Matters Says It Is
Secretly Working with Facebook to Fight ‘Fake News’


David Brock samen met Mark Zuckerberg.. 'fake news' bestrijden :D Ook dat nog. _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Peace99 op 29-01-2017 04:19:08 ]
pi_168507529
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 03:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, heel vreemd dat negatieve commentaar op de maatregelen die tot dusver zijn genomen.
Gewoon effe bijkomen misschien?
  zondag 29 januari 2017 @ 06:06:05 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168507535
Steve Bannon zit voortaan in de National Security Council. De Chairman of the Joint Chiefs of Staff en de Director of National Intelligence voortaan alleen op uitnodiging.

https://www.whitehouse.go(...)security-council-and
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168507567
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 06:06 schreef Dagonet het volgende:
Steve Bannon zit voortaan in de National Security Council. De Chairman of the Joint Chiefs of Staff en de Director of National Intelligence voortaan alleen op uitnodiging.

https://www.whitehouse.go(...)security-council-and
Hoe kan dat toch? :+
pi_168507743
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 06:06 schreef Dagonet het volgende:
Steve Bannon zit voortaan in de National Security Council. De Chairman of the Joint Chiefs of Staff en de Director of National Intelligence voortaan alleen op uitnodiging.

https://www.whitehouse.go(...)security-council-and
Ik zie hier geen vreemde dingen gebeuren. Trump heeft duidelijk superveel respect voor inlichtingendiensten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 29 januari 2017 @ 08:29:34 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168507764
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 06:06 schreef Dagonet het volgende:
Steve Bannon zit voortaan in de National Security Council. De Chairman of the Joint Chiefs of Staff en de Director of National Intelligence voortaan alleen op uitnodiging.

https://www.whitehouse.go(...)security-council-and
Ja, laat mensen die weten waar ze het over hebben alleen op uitnodiging komen en regel het op reguliere basis met mensen die er niets van weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:43:33 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168507820
waren er de 27ste eigenlijk nog budget deadlines in het senaat, stond me zoiets bij dat de budgettering van obamacare voorstel er dan moest zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168507843
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, laat mensen die weten waar ze het over hebben alleen op uitnodiging komen en regel het op reguliere basis met mensen die er niets van weten.
Weer een voorportaaltje naar het vervangen van iedereen in de overheid met ja-knikkers.

Het zal me niks verbazen als Trump en zijn trawanten nog naar manieren gaan zoeken om de kiezers buitenspel te zetten. Dat is namelijk ook maar speelgoed van de elite. Mensen als Bannon weten natuurlijk veel beter hoe het moet en je wilt natuurlijk niet het risico lopen dat die door verkiezingen buitenspel gezet wordt zodat de elite al het harde werk weer ongedaan kan maken.
  zondag 29 januari 2017 @ 08:52:22 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168507873
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Weer een voorportaaltje naar het vervangen van iedereen in de overheid met ja-knikkers.

Het zal me niks verbazen als Trump en zijn trawanten nog naar manieren gaan zoeken om de kiezers buitenspel te zetten. Dat is namelijk ook maar speelgoed van de elite. Mensen als Bannon weten natuurlijk veel beter hoe het moet en je wilt natuurlijk niet het risico lopen dat die door verkiezingen buitenspel gezet wordt zodat de elite al het harde werk weer ongedaan kan maken.
Nou, het is vooral heel erg dom, je vervangt de mensen die snappen hoe het werkt en inzicht hebben in de gevaren voor mensen die dat totaal niet hebben.
Dit kan ze qua security juist heel veel problemen gaan opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:55:25 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168507898
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:59 schreef Peace99 het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat iemand die als President door zijn eigen volk gekozen ...... door mijn medelanders afgemaakt wordt nog voordat hij als president gekozen word. :r

Nog vreemder vind ik het dat Nederlanders ;( negatief commentaar leveren na zo'n 1e week van keihard werken van Trump.

Vraag me af, zijn jullie(die zeurneuzen hier op fok) wel eens ooit buiten Nederland geweest? :|W
Wat bedoel je, is het buitenlands publiek per presidentieel decreet slechts aangesteld om te juichen voor des opperhoofds daden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168507928
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat bedoel je, is het buitenlands publiek per presidentieel decreet slechts aangesteld om te juichen voor des opperhoofds daden?
Nou, eerder dat buitenlanders even hun grote bek dicht moeten houden :Y
  zondag 29 januari 2017 @ 09:00:01 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168507937
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:58 schreef Peace99 het volgende:
Nou, eerder dat buitenlanders even hun grote bek dicht moeten houden :Y
En waarom dan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168507951
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

En waarom dan?
Omdat .... de Amerikanen ... het 1e recht hebben van spreken op dit moment!
pi_168507999
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 02:59 schreef Peace99 het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat iemand die als President door zijn eigen volk gekozen ...... door mijn medelanders afgemaakt wordt nog voordat hij als president gekozen word. :r

Nog vreemder vind ik het dat Nederlanders ;( negatief commentaar leveren na zo'n 1e week van keihard werken van Trump.

Vraag me af, zijn jullie(die zeurneuzen hier op fok) wel eens ooit buiten Nederland geweest? :|W
Keihard werken, de man heeft een tiental handtekeningen gezet...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168508041
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Keihard werken, de man heeft een tiental handtekeningen gezet...
Weet niet wat jij werken noemt maar ..
Als je met 70 , minimaal al een half jaar,... den lande doorreist om te ..kletsen... daarnaast 10 tallen gesprekken voert met 'sollicitanten' en na inauguratie die 1e week al zoveel initieel werk verzet ..... petje af _O_

Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog die energie heb :D :Y)
  zondag 29 januari 2017 @ 09:19:49 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168508085
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:02 schreef Peace99 het volgende:
Omdat .... de Amerikanen ... het 1e recht hebben van spreken op dit moment!
Die hebben dat recht toch ook... of snoeren wij hen de mond?
Ik begrijp niet waar je heen wilt. Wil je deze topicreeks opdoeken? Of 'buitenlanders' die kritiek leveren op een zwarte lijst zetten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:22:01 #190
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168508106
Rutte schijt in zijn broek over Trump, hij mag ook wel eens zijn mond open doen.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:22:11 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168508108
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:02 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Omdat .... de Amerikanen ... het 1e recht hebben van spreken op dit moment!
en de protesten zijn enorm, of moet men als inlander gewoon de bek houden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 januari 2017 @ 09:23:40 #192
426493 crew  PippenScottie
pi_168508126
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:02 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Omdat .... de Amerikanen ... het 1e recht hebben van spreken op dit moment!
Gast.. :')

Wel, Amerika heeft de afgelopen week in grote getale laten horen wat ze van hun nieuwe president vinden.
pi_168508130
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die hebben dat recht toch ook... of snoeren wij hen de mond?
Ik begrijp niet waar je heen wilt. Wil je deze topicreeks opdoeken? Of 'buitenlanders' die kritiek leveren op een zwarte lijst zetten?
Tuurlijk, als jij Amerikaans burger bent :Y
Al dat vooraf gezeik van de Nederlanders op fok is vooral erg zielig!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 januari 2017 @ 09:26:00 #194
426493 crew  PippenScottie
pi_168508141
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:24 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Tuurlijk, als jij Amerikaans burger bent :Y
Al dat vooraf gezeik van de Nederlanders op fok is vooral erg zielig!
Aldus de man die als Nederlander absoluut geen mening had over de verkiezingen. Dat zou immers maar zielig zijn, toch?
pi_168508152
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:22 schreef Re het volgende:

[..]

en de protesten zijn enorm, of moet men als inlander gewoon de bek houden?
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:23 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Gast.. :')

Wel, Amerika heeft de afgelopen week in grote getale laten horen wat ze van hun nieuwe president vinden.
Niet echt geïnteresseerd en .. onbewust ongeïnformeerd, noemen we deze reacties ;(
Helaas :|W
  zondag 29 januari 2017 @ 09:30:10 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168508174
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:27 schreef Peace99 het volgende:

[..]

[..]

Niet echt geïnteresseerd en .. onbewust ongeïnformeerd, noemen we deze reacties ;(
Helaas :|W
oh ja, gooi er nog een huilie FAKE NEWS tegenaan en je hebt je bingo O+
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168508198
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, het is vooral heel erg dom, je vervangt de mensen die snappen hoe het werkt en inzicht hebben in de gevaren voor mensen die dat totaal niet hebben.
Dit kan ze qua security juist heel veel problemen gaan opleveren.
Bannon is een spin doctor. Die zit daar om leugens te gaan verkondigen over wat er in die council besproken wordt.

Security interesseert ze geen reet. Het verkondigen van de alt-right agenda wel. Het is gewoon een propagandamachine.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:34:27 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168508215
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:32 schreef Mystikvm het volgende:
Bannon is een spin doctor. Die zit daar om leugens te gaan verkondigen over wat er in die council besproken wordt.

Security interesseert ze geen reet. Het verkondigen van de alt-right agenda wel. Het is gewoon een propagandamachine.
Bannon is de drijvende kracht achter Trumps dadendrang. Hij staat op voet van oorlog met het 'oude gezag' en daarmee bedoelt hij ongeveer iedereen die hem durft tegenspreken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168508222
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:58 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Nou, eerder dat buitenlanders even hun grote bek dicht moeten houden :Y
Tsja, als Trump president van San Marino was... maar hij is president van het machtigste en invloedrijkste land ter wereld. Nagenoeg al zijn beslissingen hebben invloed op de rest vd wereld. En omdat Amerika graag het machtigste land ter wereld wil blijven, weten ze dat zelf drommels goed. Hoge bomen vangen veel wind. Op dit moment worden ontzettend veel goedwillende mensen wereldwijd het slachtoffer van 1 handtekening. En worden bondgenoten in de gordijnen gejaagd. En jouw reactie is; allemaal koppen dicht? Dat is niet zielig, dat is eng.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168508228
En als de veiligheid van de Amerikanen zo ontzettend belangrijk is (want dat is de hoofdreden van deze beslissing): volgende handtekening graag om wapenbezit door burgers in de USA te verbieden. Er zijn in de USA de afgelopen jaren meer dooien gevallen door dat wapenbezit, bedoeld 'om zichzelf te kunnen verdedigen'.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168508261
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Tsja, als Trump president van San Marino was... maar hij is president van het machtigste en invloedrijkste land ter wereld. Nagenoeg al zijn beslissingen hebben invloed op de rest vd wereld. En omdat Amerika graag het machtigste land ter wereld wil blijven, weten ze dat zelf drommels goed. Hoge bomen vangen veel wind. Op dit moment worden ontzettend veel goedwillende mensen wereldwijd het slachtoffer van 1 handtekening. En worden bondgenoten in de gordijnen gejaagd. En jouw reactie is; allemaal koppen dicht? Dat is niet zielig, dat is eng.
Ik zei: EVEN!! :Y

Pluk de dag, muzieknoot en liefde met een glimlach :P
  zondag 29 januari 2017 @ 09:41:01 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168508286
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:35 schreef Toby56 het volgende:
En als de veiligheid van de Amerikanen zo ontzettend belangrijk is (want dat is de hoofdreden van deze beslissing): volgende handtekening graag om wapenbezit door burgers in de USA te verbieden. Er zijn in de USA de afgelopen jaren meer dooien gevallen door dat wapenbezit, bedoeld 'om zichzelf te kunnen verdedigen'.
Een verbod op grasmaaiers moet er ook komen :(!!!

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168508297
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bannon is de drijvende kracht achter Trumps dadendrang. Hij staat op voet van oorlog met het 'oude gezag' en daarmee bedoelt hij ongeveer iedereen die hem durft tegenspreken.
Lijkt mij een SUPER lef/durf _O_ _O_ _O_
  zondag 29 januari 2017 @ 09:42:08 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168508308
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:39 schreef Peace99 het volgende:
Ik zei: EVEN!! :Y
Totdat jij zegt dat het goed is?
Ik zeg: men was stil tijdens de eed. Dat was lang genoeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168508319
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:39 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ik zei: EVEN!! :Y

Pluk de dag, muzieknoot en liefde met een glimlach :P
Ik houd van de USA, dat land is, als het gaat om democratie en rechtsstaat, van enorm positieve invloed geweest op Europa. Maar ik vind het eng om te zien dat het land nu snel afglijdt richting oligarchie. En dus houd ik, en blijkbaar ook anderen, ook niet EVEN de mond, ook al weten we drommels goed dat het natuurlijk geen enkele invloed heeft. Maar dit is toevallig wel een vrij forum in een vrij land,
Wie denk je eigenlijk dat je bent?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168508381
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik houd van de USA, dat land is, als het gaat om democratie en rechtsstaat, van enorm positieve invloed geweest op Europa. Maar ik vind het eng om te zien dat het land nu snel afglijdt richting oligarchie. En dus houd ik, en blijkbaar ook anderen, ook niet EVEN de mond, ook al weten we drommels goed dat het natuurlijk geen enkele invloed heeft. Maar dit is toevallig wel een vrij forum in een vrij land,
Wie denk je eigenlijk dat je bent?
USA was bij lange na geen democratie meer :N

IK? ik ben een van die zeldzame fokkers die nooit een andere user zal aanvallen O+
pi_168508404
Je citeert mijn 'signature' trouwens ook nog fout.
En ja, ik pluk graag de dag, ik hou van muziek, van lachen en van de liefde (met veel tetten a.u.b.), maar ik vind en vond Trump een engerd, gevangen in zijn eigen narcistische tunnelvisie. En ik wil graag de dag blijven plukken, van muziek houden, blijven lachen en van de liefde genieten. Samen met om het even wie. En niet alleen met Nederlanders, of alleen met Christenen, of alleen met inwoners van westerse landen, et cetera.
Die man heeft een eng en beperkt mensbeeld.
En, op dit vrije forum, houd ik mijn mond daarover NIET.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168508415
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:47 schreef Peace99 het volgende:

[..]

USA was bij lange na geen democratie meer :N

IK? ik ben een van die zeldzame fokkers die nooit een andere user zal aanvallen O+
Neen, wij zijn alleen maar zielig en moeten onze mond houden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168508437
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:47 schreef Peace99 het volgende:

[..]

USA was bij lange na geen democratie meer :N


En nu op magische wijze ineens wel?
pi_168508494
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:48 schreef Toby56 het volgende:
maar ik vind en vond Trump een engerd, gevangen in zijn eigen narcistische tunnelvisie.
Denk, dat je hier een heel fout inzicht hebt.
Zeker weten .. doet niemand.

Geef je iemand wat meer ruimte dan 1 week?
pi_168508524
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:54 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Denk, dat je hier een heel fout inzicht hebt.
Zeker weten .. doet niemand.

Geef je iemand wat meer ruimte dan 1 week?
We zullen het zien.
Is Trump een baby van 1 week oud?
Donald Trump is al 70 jaar 'around'.
Zijn visie is bekend, al sinds de vroege jaren 70.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:57:00 #212
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168508527
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:54 schreef Peace99 het volgende:

Geef je iemand wat meer ruimte dan 1 week?
Een idiote destructieve president van Amerika? Nee.

Geef jij een inbreker ook meer dan een week de tijd om je huis leeg te roven om hem een kans te geven om positieve dingen te doen?
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 29 januari 2017 @ 10:00:58 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168508610
Zoals ik al eerder heb gezegd, het worden vier hele vermoeiende jaren, als die Donald het presteert om elke dag in het nieuws te komen. De ene verbazing volgt de ander in rap tempo op. Het valt me echt tegen hoe snel Trump door de ondergrens is gezakt. Ik was er nog eentje van 'laten we maar kijken hoe zijn beleid gaat uitpakken, het kan nog (relatief) meevallen'. Maar het valt echt niet mee qua stupiditeit die nu gaande is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168508660
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, het worden vier hele vermoeiende jaren, als die Donald het presteert om elke dag in het nieuws te komen. De ene verbazing volgt de ander in rap tempo op. Het valt me echt tegen hoe snel Trump door de ondergrens is gezakt. Ik was er nog eentje van 'laten we maar kijken hoe zijn beleid gaat uitpakken, het kan nog (relatief) meevallen'. Maar het valt echt niet mee qua stupiditeit die nu gaande is.
Ondanks dat ik zijn ideeën zeer verontrustend vond, had ik die hoop ook.
Maar bij zijn decreten gedraagt de rest vd Republikeinse zich tot nu toe helaas als klapvee.
Dat blijft de enige hoop: dat veel Republikeinen zich gaan realiseren dat veel van hun eigen principes hier verkracht worden. Maar zolang ze zo blij blijven met dalende belastingen en abortusverboden, vrees ik dat Trump ze wel zoet kan houden.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:05:44 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168508683
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:54 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Denk, dat je hier een heel fout inzicht hebt.
Zeker weten .. doet niemand.

Geef je iemand wat meer ruimte dan 1 week?

Ik vond hem in de jaren 80 al een megalomane zakkenwasser, en toen woonde ik zelfs in dezelfde county als hij, en nu? Mag ik nu wel een mening hebben of moet ik ook maar afwachten tot iemand die al 40 jaar bewezen ongeschikt is dit ook weer verprutst?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 januari 2017 @ 10:06:12 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_168508688
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Is Trump een baby van 1 week oud?
Donald Trump is al 70 jaar 'around'.
Zijn visie is bekend, al sinds de vroege jaren 70.
Toen was hij nog een democraat toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_168508709
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vond hem in de jaren 80 al een megalomane zakkenwasser, en toen woonde ik zelfs in dezelfde county als hij, en nu? Mag ik nu wel een mening hebben of moet ik ook maar afwachten tot iemand die al 40 jaar bewezen ongeschikt is dit ook weer verprutst?
Ook jij mag je eigen mening hebben.
Succes
  zondag 29 januari 2017 @ 10:09:07 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168508734
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ondanks dat ik zijn ideeën zeer verontrustend vond, had ik die hoop ook.
Maar bij zijn decreten gedraagt de rest vd Republikeinse zich tot nu toe helaas als klapvee.
Dat blijft de enige hoop: dat veel Republikeinen zich gaan realiseren dat veel van hun eigen principes hier verkracht worden. Maar zolang ze zo blij blijven met dalende belastingen en abortusverboden, vrees ik dat Trump ze wel zoet kan houden.
Dat hij de dingen door middel van een decreet afdwingt is vooral zorgwekkend.
Hij heeft geen enkele interesse in de werking van een democratie.
Zelfs de republikeinen zitten er nu voor jan joker bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168508854
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Toen was hij nog een democraat toch.
Hm, zou best kunnen. Eigenlijk heeft-ie zich over politiek vooral sinds de jaren 80 uitgelaten. Hij is heen en weer geknuppeld van Republikeinen naar Democraten naar Onafhankelijken naar Democraten naar Republikeinen et cetera. Een beetje als destijds Pim Fortuyn. Je moet niet vergeten: zo ontzettend veel verschillen de inzichten van Reps en Dems niet altijd. Ik denk dat Trump vooral een zwak heeft voor charismatische politici en harde principiële politieke inzichten. Daarom was hij ook een fan van Reagen en later (in diens beginfase) van Clinton. Bovendien denk ik dat hij de vrouwenjager Clinton wel een Echte Vent vond. Het is niet voor niets dat ook veel Republikeinen hem niet zien/zagen zitten. De man is een ongeleid projectiel, ongeacht zijn inzichten. Maar als hem ernaar werd gevraagd, waren zijn inzichten, hoe chaotisch in totaliteit dan ook, altijd zwart-wit. Geen enkele nuance. Dat krijg je nu ook te zien: 'Amerika moet veiliger' is een volledig te begrijpen standpunt. Invulling: moslims uitbannen maar wapenbezit aanmoedigen. Want moslims horen eigenlijk niet in de USA, en wapenbezit is juist wel heel erg USA. Schiet mij maar lek.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:21:28 #220
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168508912
Het eerste schaap is over de dam: het inreisverbod voor moslims uit specifieke landen is opgeheven.

Wat dit gaat betekenen? Dat waarschijnlijk de muur en de pipelines ook nog gaan sneuvelen op legale gronden (de overheid kan zich bijvoorbeeld niet zomaar private property toe-eigenen).

Trump gaat binnen nu en een paar dagen op Twitter nog even goed zeiken over de staat van het rechtssysteem, mark my words.
pi_168508914
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hij de dingen door middel van een decreet afdwingt is vooral zorgwekkend.
Hij heeft geen enkele interesse in de werking van een democratie.
Zelfs de republikeinen zitten er nu voor jan joker bij.
Niet vergeten: dat hebben we o.a. aan de heer Obama te danken.
“We zullen niet op wetgeving wachten om te garanderen dat wij het Amerikaanse volk die hulp kunnen bieden die het nodig heeft. Ik bezit een vulpen en een telefoon” (Obama 2014)
Woodrow Wilson en FJ Roosevelt (bij het doordrukken van diens New Deal) waren er ook al goed in.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:26:07 #222
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168508980
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:21 schreef Belabor het volgende:
Het eerste schaap is over de dam: het inreisverbod voor moslims uit specifieke landen is opgeheven.
Zoals ik het begrijp zijn alleen de greencard-houders die vastzaten op vliegvelden nu toegelaten, maar is het voor toekomstige reizigers nog onduidelijk.

quote:
Wat dit gaat betekenen? Dat waarschijnlijk de muur en de pipelines ook nog gaan sneuvelen op legale gronden (de overheid kan zich bijvoorbeeld niet zomaar private property toe-eigenen).
De muur zal een langlopend proces worden, maar ik verwacht dat op plekken waar nu een hek staat er een muur komt waar Trump een mooie photo op van kan maken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_168509054
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:21 schreef Belabor het volgende:
Het eerste schaap is over de dam: het inreisverbod voor moslims uit specifieke landen is opgeheven.

Wat dit gaat betekenen? Dat waarschijnlijk de muur en de pipelines ook nog gaan sneuvelen op legale gronden (de overheid kan zich bijvoorbeeld niet zomaar private property toe-eigenen).

Trump gaat binnen nu en een paar dagen op Twitter nog even goed zeiken over de staat van het rechtssysteem, mark my words.
De Trias Politica is vermoedelijk niet zo aan hem besteed.
Maar ja, iedere Grote Leider kan slecht tegen zijn verlies. Zowat elke president probeerde uiteindelijk de rechterlijke macht met eigengereide benoemingen te beïnvloeden.
Wat dat betreft is er niet veel nieuws onder de zon.
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over de inhoud van Trumps denkbeelden dan over de manier waarop hij ze probeert door te drukken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168509142
quote:
17s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:07 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ook jij mag je eigen mening hebben.
[...]
Dat klink al heel wat positiever. :)
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:37:20 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168509163
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat klink al heel wat positiever. :)
Ik mag 'm alleen nog niet uiten tot hij het zichtbaar verprutst heeft.
En een decreet ondertekenen dat in strijd is met de wet zal daar wel niet onder vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 januari 2017 @ 10:58:35 #226
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168509577
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:21 schreef Belabor het volgende:
Het eerste schaap is over de dam: het inreisverbod voor moslims uit specifieke landen is opgeheven.

Wat dit gaat betekenen? Dat waarschijnlijk de muur en de pipelines ook nog gaan sneuvelen op legale gronden (de overheid kan zich bijvoorbeeld niet zomaar private property toe-eigenen).

Trump gaat binnen nu en een paar dagen op Twitter nog even goed zeiken over de staat van het rechtssysteem, mark my words.
Was ook een ondoordacht plan. Hij had een inreisverbod moeten invoeren voor alle moslims, dus niet alleen uit enkele landen. Dat zet pas zoden aan de dijk . Echter dat zou weer teveel economische gevolgen hebben, dan kun je maar beter niet zon generiek verbod invoeren en mensen gewoon per geval bekijken als ze aankomen in de VS. Dan onstaat er ook niet zon rel..

Die muur gaat er echt wel komen en de pipelines ook. Dat is veel minder problematisch om uit te voeren. Je kunt gewoon onteigenen.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:02:39 #227
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168509648
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:14 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Weet niet wat jij werken noemt maar ..
Als je met 70 , minimaal al een half jaar,... den lande doorreist om te ..kletsen... daarnaast 10 tallen gesprekken voert met 'sollicitanten' en na inauguratie die 1e week al zoveel initieel werk verzet ..... petje af _O_

Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog die energie heb :D :Y)
Ja hoor, Keihard gewerkt om van zijn land een dictatuur te maken. Dat klopt.

Ik ben nogal wat keren in de VS geweest, ik ken nogal wat Amerikanen. Maar ja, dat zijn mensen van de beide kusten. "Liberals" met goede banen die spugen op Donald Trump en die hopen dat hij snel oprot of doodvalt.

Wij hebben alle recht om Trump de vieze narcistische klootzak te vinden die hij is. Hij past in het rijtje Erdogan, Berlusconi, Poetin en vergelijkbare figuren. Figuren die hun eigen land om zeep helpen voor het eigen gewin. En ja een week is ruim voldoende om dat te kunnen beoordelen.
pi_168509735
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ja hoor, Keihard gewerkt om van zijn land een dictatuur te maken. Dat klopt.

Ik ben nogal wat keren in de VS geweest, ik ken nogal wat Amerikanen. Maar ja, dat zijn mensen van de beide kusten. "Liberals" met goede banen die spugen op Donald Trump en die hopen dat hij snel oprot of doodvalt.

Wij hebben alle recht om Trump de vieze narcistische klootzak te vinden die hij is. Hij past in het rijtje Erdogan, Berlusconi, Poetin en vergelijkbare figuren. Figuren die hun eigen land om zeep helpen voor het eigen gewin.
Ik zei al: ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd!
Millenniums ... 't lijkt niets te worden. Zeer triest.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:06:59 #229
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168509761
quote:
13s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:06 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ik zei al: ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd!
Millenniums ... 't lijkt niets te worden. Zeer triest.
Is het heel erg dat ik geen idee heb wat je hier nou zegt?
pi_168509804
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Is het heel erg dat ik geen idee heb wat je hier nou zegt?
DAT mag je zelf uitzoeken :Y
pi_168509845
Nog een stukje uit de Economist over de effecten van Trump's beleid op de markten:
http://www.economist.com/(...)src=scn/fb/te/bl/ed/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 januari 2017 @ 11:10:00 #233
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168509846
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:08 schreef Peace99 het volgende:

[..]

DAT mag je zelf uitzoeken :Y
Tja, dat is dan best jammer. Inhoudelijk discussiëren is helaas niet aan jou besteed dus. Ik zal je verder negeren, dat is het beste met jongetjes zoals jij.
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 11:12:53 #234
230491 Zith
pls tip
pi_168509912
TPP status: Dead

Lobbying ban: Passed

Wall: Approved

Leader of ISIS: Bombed

Immigration from countries full of terrorists: Stopped

Dow Jones: At record highs


Een prima weekje
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168509951
Alternative facts is ook al de trend bij Trump's croonies

https://www.bloomberg.com(...)illion-jobs-iygg9wja

quote:
About 1 million U.S. jobs are at risk if fuel-economy rules don’t align with market reality, according to Ford Motor Co. Chief Executive Officer Mark Fields, who delivered the estimation directly to President Donald Trump.

Fields and his peers -- General Motors Co. chief Mary Barra and Fiat Chrysler Automobiles NV’s Sergio Marchionne -- didn’t ask to have fuel-economy standards eliminated during their meeting with the president at the White House this week, the CEO said Friday. The focus was on combining various sets of government regulations and ensuring they take into account consumer demand.

“We think having one national standard on fuel economy is really important,” Fields said at the National Automobile Dealers Association convention in New Orleans. Citing several studies he didn’t identify, Fields said the jobs “could be at risk if we’re not given some level of flexibility on that -- aligning it to market reality. So that really resonated.”
Wamt als auto's zuiniger rijden, kopen we ze niet meer. Alternative logic.

Ik zeg: boycotten dat Ford, laat ze hun rotzooi maar fijn in America only verkopen, en niet meer in Europe, India en China.
pi_168509964
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:12 schreef Zith het volgende:
TPP status: Dead

Lobbying ban: Passed

Wall: Approved

Leader of ISIS: Bombed

Immigration from countries full of terrorists: Stopped

Dow Jones: At record highs


Een prima weekje
Wat executive orders zijn nog geen beleid natuurlijk. En zo'n lobbying ban is een volstrekte wassen neus, maar doet het vast leuk bij de doelgroep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 januari 2017 @ 11:15:15 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168509972
quote:
Department Of Homeland Security Response To Recent Litigation

Release Date: January 29, 2017
For Immediate Release
Office of the Press Secretary
Contact: 202-282-8010

WASHINGTON – The Department of Homeland Security will continue to enforce all of President Trump’s Executive Orders in a manner that ensures the safety and security of the American people. President Trump’s Executive Orders remain in place—prohibited travel will remain prohibited, and the U.S. government retains its right to revoke visas at any time if required for national security or public safety. President Trump’s Executive Order affects a minor portion of international travelers, and is a first step towards reestablishing control over America's borders and national security.

Approximately 80 million international travelers enter the United States every year. Yesterday, less than one percent of the more than 325,000 international air travelers who arrive every day were inconvenienced while enhanced security measures were implemented. These individuals went through enhanced security screenings and are being processed for entry to the United States, consistent with our immigration laws and judicial orders.

The Department of Homeland Security will faithfully execute the immigration laws, and we will treat all of those we encounter humanely and with professionalism. No foreign national in a foreign land, without ties to the United States, has any unfettered right to demand entry into the United States or to demand immigration benefits in the United States.

The Department of Homeland Security will comply with judicial orders; faithfully enforce our immigration laws, and implement President Trump’s Executive Orders to ensure that those entering the United States do not pose a threat to our country or the American people.
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 11:17:49 #238
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168510043
In ander nieuws: Bannon heeft net een zetel gekregen in de National Security Council, waarmee hij dezelfde status heeft als de minister van Buitenlandse zaken en Defensie.

Want nazi's wil je ook echt op dat soort posities hebben :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 29 januari 2017 @ 11:22:22 #239
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168510147
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:17 schreef Puddington het volgende:
In ander nieuws: Bannon heeft net een zetel gekregen in de National Security Council, waarmee hij dezelfde status heeft als de minister van Buitenlandse zaken en Defensie.

Want nazi's wil je ook echt op dat soort posities hebben :')
"You're either with us or against us."

Dat is het motto van het Witte Huis onder Commander In Chief Donald J. Trump.
pi_168510218
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:17 schreef Puddington het volgende:
In ander nieuws: Bannon heeft net een zetel gekregen in de National Security Council, waarmee hij dezelfde status heeft als de minister van Buitenlandse zaken en Defensie.

Want nazi's wil je ook echt op dat soort posities hebben :')
nazi's :')

Ben je 12 ofzo?
pi_168510266
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:12 schreef Zith het volgende:
TPP status: Dead

Lobbying ban: Passed

Wall: Approved

Leader of ISIS: Bombed

Immigration from countries full of terrorists: Stopped

Dow Jones: At record highs

Een prima weekje
TTIP en TiSA bestaan nog wel en beslaan ook Nederland, :'( :'( :'(
pi_168510303
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

nazi's :')

Ben je 12 ofzo?
Mwoah, Steve Bannon zit gewoon in die hoek. We zijn de laatste jaren toch van het 'benoemen' met z'n allen? Laten we dan ook gewoon eerlijk zijn over Bannon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 januari 2017 @ 11:34:58 #243
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168510439
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

nazi's :')

Ben je 12 ofzo?
Steve Bannon is toch wel een redelijk self-proclaimed neo-nazi.

Dus ik weet niet wat je probleem is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zondag 29 januari 2017 @ 11:37:07 #244
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168510504
Ja, dat politiek correcte alt-right gedoe heeft zijn koers wel gevaren. Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen.
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 11:37:39 #245
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168510518
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

nazi's :')

Ben je 12 ofzo?
Regelmatig beschuldigd van antisemitisme en White supremacy, en noemde het medium wat hij leidde een platform voor de alt-right (en dat zijn gewoon neonazi's).

Dus ja, Steve Bannon is een nazi.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 29 januari 2017 @ 11:44:05 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168510695
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:25 schreef Doublepain het volgende:
nazi's :')

Ben je 12 ofzo?
Ach, ben jij er zelf ook een? We helpen je wel uit de kast, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168510730
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:17 schreef Puddington het volgende:
In ander nieuws: Bannon heeft net een zetel gekregen in de National Security Council, waarmee hij dezelfde status heeft als de minister van Buitenlandse zaken en Defensie.

Want nazi's wil je ook echt op dat soort posities hebben :')
Bron dat hij een nazi is? Nogal een zware aantijging.
pi_168510768
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bron dat hij een nazi is? Nogal een zware aantijging.
Het mag weer eens niet gezegd worden, mensen. Zie hier de nieuwe politieke correctheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168510813
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bron dat hij een nazi is? Nogal een zware aantijging.
Bannon doet zijn werk uitermate goed. Dus ... l.m.l. .. zou ik zeggen :P
pi_168510949
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het mag weer eens niet gezegd worden, mensen. Zie hier de nieuwe politieke correctheid.
Niet meegaan met de linkse gewoonte om karaktermoord te plegen op mensen die een andere mening hebben heeft niet zoveel met politieke correctheid te maken.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:53:24 #251
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168510950
Dit is Richard Spencer:


Breitbart heeft dit over hem te zeggen, naast dat ze hem zien als een alt-right intellectueel:

quote:
The media empire of the modern-day alternative right coalesced around Richard Spencer during his editorship of Taki’s Magazine. In 2010, Spencer founded AlternativeRight.com, which would become a center of alt-right thought.
Bannon, mede-oprichter en voormalig hoofd van Breitbart heeft over Breitbart gezegd: "We're the platform for the alt-right."

Je zult hem niet hem armpjes zien zwaaien of meer van dat soort gekkigheid, maar om nou te doen alsof hun gedachtegoed ver uit elkaar zal liggen lijkt me lastig aan te tonen.
pi_168510969
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit is Richard Spencer:


Breitbart heeft dit over hem te zeggen:

[..]

Bannon, mede-oprichter en voormalig hoofd van Breitbart heeft over Breitbart gezegd: "We're the platform for the alt-right."

Je zult hem niet hem armpjes zien zwaaien of meer van dat soort gekkigheid, maar om nou te doen alsof hun gedachtegoed ver uit elkaar zal liggen lijkt me lastig aan te tonen.
Abu-Bakr heeft ook genoeg over de islam te zeggen. Zijn alle moslims het daar mee eens als ze het over hun religie hebben?
pi_168511019
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet meegaan met de linkse gewoonte om karaktermoord te plegen op mensen die een andere mening hebben heeft niet zoveel met politieke correctheid te maken.
Tsja, ik ben niet links, knul. Helaas.

Bannon zit gewoon in die hoek. Dat is wellicht even slikken als je het presidentschap van Trump beschouwt als een godsgeschenk, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 januari 2017 @ 11:57:35 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511056
Ja, voor de goede orde, ik ben ook niet links (in Nederland, in de VS zou ik wel als links gezien worden), maar Bannon vind ik serieus een engerd.
pi_168511060
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Abu-Bakr heeft ook genoeg over de islam te zeggen. Zijn alle moslims het daar mee eens als ze het over hun religie hebben?
Net als dat de islam een repressieve en achterlijke religie is, is alt-right een repressieve en achterlijke politieke ideologie. Dus nee, niet elke alt-righter hoeft met zijn arm omhoog te staan, net als niet elke moslim ongelovigen vermoordt. Maar net als in de islam is er in de alt-right een brede steun voor het onderdrukken van media, verbieden van meningen die hun niet bevallen en het selecteren van mensen op hun ideologische en raciale achtergronden.

Dus in plaats van de sleutels van het land aan repressieve moslims te geven, geeft men ze aan repressieve nazi's. Van hetzelfde laken een pak, van de regen in de drup. Langzaam worden de vrijheden opgedoekt en het klapvee van alt-right vindt het maar prachtig.
pi_168511061
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik ben niet links, knul. Helaas.

Bannon zit gewoon in die hoek. Dat is wellicht even slikken als je het presidentschap van Trump beschouwt als een godsgeschenk, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Bewijs dat Bannon een nazi is?
pi_168511110
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik ben niet links, knul. Helaas.

Bannon zit gewoon in die hoek. Dat is wellicht even slikken als je het presidentschap van Trump beschouwt als een godsgeschenk, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Heb nog niets gezien van dat hij een neo-nazi is.

Meestal komt men met iets van Breitbart, een website waar de Joodse senior editor-in-chief Joel Pollak recent Bannon nog sterk heeft verdedigd tegen dit soort onzin-claims:

pi_168511171
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef JanCees het volgende:

[..]

Bewijs dat Bannon een nazi is?
Tsja, ik kan hier verschillende bronnen posten die Bannon zo noemen. Maar elk artikel dat ik post zullen jij en je vrienden wegwuiven als 'linkse' demonisering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168511197
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Heb nog niets gezien van dat hij een neo-nazi is.

Meestal komt men met iets van Breitbart, een website waar de Joodse senior editor-in-chief Joel Pollak recent Bannon nog sterk heeft verdedigd tegen dit soort onzin-claims:

Aha, z'n (voormalige) personeel spreekt het tegen. Nee, nu ben ik overtuigd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 januari 2017 @ 12:03:38 #260
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168511207
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet meegaan met de linkse gewoonte om karaktermoord te plegen op mensen die een andere mening hebben heeft niet zoveel met politieke correctheid te maken.
Dat is een linkse gewoonte, ja? Hoe verklaar je dan dat iemand als Hillary Clinton zo'n drie decennia lang constant door de conservatieve media onder vuur werd genomen?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 29 januari 2017 @ 12:03:48 #261
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511214
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Net als dat de islam een repressieve en achterlijke religie is, is alt-right een repressieve en achterlijke politieke ideologie. Dus nee, niet elke alt-righter hoeft met zijn arm omhoog te staan, net als niet elke moslim ongelovigen vermoordt. Maar net als in de islam is er in de alt-right een brede steun voor het onderdrukken van media, verbieden van meningen die hun niet bevallen en het selecteren van mensen op hun ideologische en raciale achtergronden.

Dus in plaats van de sleutels van het land aan repressieve moslims te geven, geeft men ze aan repressieve nazi's. Van hetzelfde laken een pak, van de regen in de drup. Langzaam worden de vrijheden opgedoekt en het klapvee van alt-right vindt het maar prachtig.
Goed gezegd.
pi_168511231
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik kan hier verschillende bronnen posten die Bannon zo noemen. Maar elk artikel dat ik post zullen jij en je vrienden wegwuiven als 'linkse' demonisering.
Omdat het niet waar is. Wanneer is volgens jou iemand een 'nazi'?
pi_168511274
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is. Wanneer is volgens jou iemand een 'nazi'?
Extreem conservatief en extreem xenofoob. Overgoten met een beetje jodenhaat. Dat is Bannon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168511289
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, voor de goede orde, ik ben ook niet links (in Nederland, in de VS zou ik wel als links gezien worden), maar Bannon vind ik serieus een engerd.
Ik vind Bannon een schatje :P
pi_168511362
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Extreem conservatief en extreem xenofoob. Overgoten met een beetje jodenhaat. Dat is Bannon.
Uit de lucht gegrepen
pi_168511370
Fake news springt er weer op, tijd voor wat feiten

quote:
You can read the entire executive order from start to finish, reread it, then read it again, and you will not find a Muslim ban. It’s not there. Nowhere.
http://www.nationalreview.com/article/444370/donald-trump-refugee-executive-order-no-muslim-ban-separating-fact-hysteria
  zondag 29 januari 2017 @ 12:15:34 #267
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511440
Ah ja, pivot terug naar Trump?

Hoe corrupt is het dat de man een ban instelt voor alle moslimlanden, behalve de landen waar zijn eigen business zit? Bron
pi_168511461
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ah ja, pivot terug naar Trump?

Hoe corrupt is het dat de man een ban instelt voor alle moslimlanden, behalve de landen waar zijn eigen business zit? Bron
Deze lijst landen is samengesteld door Obama
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 12:16:42 #269
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168511469
quote:
Nee tuurlijk niet, Trump is niet zo stom om de jure te zeggen dat het om moslims gaat omdat dat tegen de grondwet is. De facto echter - het bevoordelen van landen waar Trump zaken mee doet, terwijl de landen die op de lijst staan al sinds 1975 geen aanslag meer op Amerikaanse bodem of op Amerikaanse staatsburgers hebben gepleegd - gaat zeker om moslims, en ook om belangenverstrengeling.

Het is een beetje zoals met Noord-Korea, ondanks dat het zegt dat het een republiek is is het gewoon een dictatuur.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 29 januari 2017 @ 12:18:53 #270
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511507
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:16 schreef JanCees het volgende:

[..]

Deze lijst landen is samengesteld door Obama
Oh Obama heeft de lijst samengesteld, dan zal het wel kosjer zijn.
pi_168511578
Het blijkt dus achteraf niet een ban op geloof.

En, niet vergeten inderdaad, Trump heeft enkel landen toegevoegd aan een lijst, een lijst die Obama heeft opgezet.

Was er vorig topic niet iemand die Trump hierom een racist noemde? (verkeerd gebruik van dat woord, maar dat is een andere discussie).
Volgens diezelfde logica is op basis hiervan dus Obama een nog grotere racist! Want Obama 4 landen, en Trump 3 landen.
pi_168511595
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:22 schreef Refragmental het volgende:
Het blijkt dus achteraf niet een ban op geloof.

En, niet vergeten inderdaad, Trump heeft enkel landen toegevoegd aan een lijst, een lijst die Obama heeft opgezet.

Was er vorig topic niet iemand die Trump hierom een racist noemde? (verkeerd gebruik van dat woord, maar dat is een andere discussie).
Volgens diezelfde logica is op basis hiervan dus Obama een nog grotere racist! Want Obama 4 landen, en Trump 3 landen.
Zwarte mannen kunnen geen racist zijn.
pi_168511612
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:23 schreef JanCees het volgende:

[..]

Zwarte mannen kunnen geen racist zijn.
Dat fabeltje leeft inderdaad ook.
pi_168511656
We zijn tegen alternatieve feiten maar politieke correctheid is wel bon ton. Ook als dat gebaseerd is op alternatieve feiten, maar dat is anders toch.
pi_168511668
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:16 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, Trump is niet zo stom om de jure te zeggen dat het om moslims gaat omdat dat tegen de grondwet is. De facto echter - het bevoordelen van landen waar Trump zaken mee doet, terwijl de landen die op de lijst staan al sinds 1975 geen aanslag meer op Amerikaanse bodem of op Amerikaanse staatsburgers hebben gepleegd - gaat zeker om moslims, en ook om belangenverstrengeling.

Het is een beetje zoals met Noord-Korea, ondanks dat het zegt dat het een republiek is is het gewoon een dictatuur.
Dit zijn allemaal landen in oorlog of burgeroorlog of die oorlogen steunen, onder het sanctiebeleid van de VS vallen:

quote:
Second, the order imposes a temporary, 90-day ban on people entering the U.S. from Iraq, Syria, Iran, Libya, Somalia, Sudan, and Yemen. These are countries either torn apart by jihadist violence or under the control of hostile, jihadist governments.
en dan is er nog dit:

quote:
“Secretaries of State and Homeland Security may, on a case-by-case basis, and when in the national interest, issue visas or other immigration benefits to nationals of countries for which visas and benefits are otherwise blocked.” In other words, the secretaries can make exceptions — a provision that would, one hopes, fully allow interpreters and other proven allies to enter the U.S. during the 90-day period.
Kortom, strengere grenscontroles geen moslim ban. Wat wel is gebeurd en wat niet in de EO staat, is dat luchtvaartmaatschappijen, zoals KLM en Lufthansa helemaal geen Moslims meer toe laten tot de vliegtuigen.

Het probleem met hoe de Executive Order nu is, gaat voornamelijk om de handhaving ervan en de onduidelijkheid over bepaalde Visa's en andere regelingen (Green Cards). Er is nog 0 bewijs van het daadwerkelijk invoeren van een Moslim ban.

We hebben tot nu toe twee berichten gezien. Het ene bericht was 187 Iraniers die werken voor Google die moeilijk het land weer in komen.

Daarnaast 2 mensen die op JFK airport vast zaten en na tussenkomst van een rechtbank door mochten. Eigenlijk, exact, zoals de extra provisie mogelijk maakt. Er is een hoop hysterie en heisa om niks. Men kan zich beter richten op het duidelijk krijgen van de details van de ban, als dat ze er na een maand procederen achter komen dat het beeld wat zij hebben van de ban helemaal niet klopt met wat er in staat.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:27:01 #276
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_168511677
*Hosselcopter*
pi_168511682
quote:
Trump legt lobby Washington aan banden
GISTEREN, 23:45BUITENLAND

AFP
De Amerikaanse president Trump heeft een verbod uitgevaardigd tegen lobbyen. De president verbiedt functionarissen van zijn regering hun leven lang om te lobbyen voor buitenlandse overheden. Voor andere lobbypraktijken geldt een verbod van vijf jaar.

De president zegt dat mensen die voor hem werken zich volledig moeten richten op hun baan en dat ze in dienst zijn van het Amerikaanse volk. Ze mogen zich niet laten afleiden door een toekomstig salaris dat ze zouden kunnen verkrijgen door de invloed van hun werk in de regering, zegt hij.

Trump had voor zijn verkiezing al duidelijk gemaakt dat hij Washington wilde bevrijden van corruptie en invloed van het bedrijfsleven. Een van zijn speerpunten bij de campagne was om, zoals hij het zelf noemde: 'het moeras droog te leggen'.

Het is nog onduidelijk hoe Trump het levenslange lobbyverbod wil gaan handhaven.
Inb4 liberals die lobbyen ineens wel goed vinden ;(
  zondag 29 januari 2017 @ 12:28:05 #278
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511706
Dat was een EO waar ik me wel in kon vinden. Ondoordacht greencard houders plots de toegang ontzeggen niet.
pi_168511780
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat was een EO waar ik me wel in kon vinden. Ondoordacht greencard houders plots de toegang ontzeggen niet.
Dat is dan ook een beetje het probleem van een nog understaffed ministerie. Daar zouden ze team Trump juist in moeten helpen in plaats van vergelijkingen maken met Nazi's en fascisme en demonstraties organiseren.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:32:25 #280
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168511793

Dit soort uitlatingen, gevolgd door restricties opgelegd aan moslimlanden maakt voor mij de intenties van Trump toch vrij duidelijk. Dat zijn ambtenaren een beetje schaven aan de bewoording zodat het niet direct in conflict is met de constitutie doet niets af aan de gevolgen van zo'n executive order (het effectief uit Amerika verbannen van een groot deel van de wereldwijde moslimgemeenschap).
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168511913
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is dan ook een beetje het probleem van een nog understaffed ministerie. Daar zouden ze team Trump juist in moeten helpen in plaats van vergelijkingen maken met Nazi's en fascisme en demonstraties organiseren.
Uh, mischien moet je geen maatregelen nemen als je niet in staat bent om ze naar behoren uit te voeren?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:41:27 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168512028
quote:
quote:
However, there are reports that the ban is being applied even to green-card holders. This is madness. The plain language of the order doesn’t apply to legal permanent residents of the U.S., and green-card holders have been through round after round of vetting and security checks. The administration should intervene, immediately, to stop misapplication. If, however, the Trump administration continues to apply the order to legal permanent residents, it should indeed be condemned.
Toch vreemd. Als ene journalist iets durft te zeggen over de lengte van zijn pik, dan stuurt Trump direct een kwaaie tweet de wereld in. Maar als er door lagere overheden kennelijk misbruik wordt gemaakt van zijn dienstbevel, ten koste van tientallen zo niet honderden burgers, dan zwijgt deze klojo, en zijn hofhouding, als het graf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168512054
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:32 schreef Euribob het volgende:

Dit soort uitlatingen, gevolgd door restricties opgelegd aan moslimlanden maakt voor mij de intenties van Trump toch vrij duidelijk. Dat zijn ambtenaren een beetje schaven aan de bewoording zodat het niet direct in conflict is met de constitutie doet niets af aan de gevolgen van zo'n executive order (het effectief uit Amerika verbannen van een groot deel van de wereldwijde moslimgemeenschap).
En 51% van de Moslims will door Sharia geregeerd worden en 25% steunt geweld in dienst van de globale Jihad. De redenen die Trump daar op leest zijn ernstige zaken waar naar gekeken moet worden, maar als je dat structureel niet doet dan kom je vanzelf uit op iemand als Trump die het heft in eigen handen neemt. En dan is Trump, vergeleken met 'Let's find out if sand glows the dark' Ted Cruz, nog niet eens de slechtste die je kunt treffen.

Schauble vanmorgen nog in een interview, Duitsland heeft de migratie niet goed aangepakt. Merkel zou de klok terugdraaien als dat zou kunnen. Dat kan niet meer, ze hebben het verneukt. Obama's legacy (en die van de andere politici die het zo gigantisch verknalt hebben) zijn Trump en Brexit. Rutte laat ons straks hier achter met Wilders, Hollande met Le Pen. En ga zo maar door.

Daarbij is het sinds 9/11 sowieso moeilijk om de VS in te komen en heeft de VS in de recente geschiedenis weinig zin gehad om migranten toe te laten. In '68 wilde de bevolking geen Hongaren en in '39 werden Duitse Joden zelfs teruggestuurd.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:42:11 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168512056
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:32 schreef Euribob het volgende:

Dit soort uitlatingen, gevolgd door restricties opgelegd aan moslimlanden maakt voor mij de intenties van Trump toch vrij duidelijk. Dat zijn ambtenaren een beetje schaven aan de bewoording zodat het niet direct in conflict is met de constitutie doet niets af aan de gevolgen van zo'n executive order (het effectief uit Amerika verbannen van een groot deel van de wereldwijde moslimgemeenschap).
ja mensen die ziende blind varen op dit soort retoriek zullen uiteindelijk wel te pletter slaan op een ijsbergje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 januari 2017 @ 12:45:17 #285
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168512139
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

En 51% van de Moslims will door Sharia geregeerd worden en 25% steunt geweld in dienst van de globale Jihad. De redenen die Trump daar op leest zijn ernstige zaken waar naar gekeken moet worden, maar als je dat structureel niet doet dan kom je vanzelf uit op iemand als Trump die het heft in eigen handen neemt. En dan is Trump, vergeleken met 'Let's find out if sand glows the dark' Ted Cruz, nog niet eens de slechtste die je kunt treffen.

Schauble vanmorgen nog in een interview, Duitsland heeft de migratie niet goed aangepakt. Merkel zou de klok terugdraaien als dat zou kunnen. Dat kan niet meer, ze hebben het verneukt. Obama's legacy (en die van de andere politici die het zo gigantisch verknalt hebben) zijn Trump en Brexit. Rutte laat ons straks hier achter met Wilders, Hollande met Le Pen. En ga zo maar door.

Daarbij is het sinds 9/11 sowieso moeilijk om de VS in te komen en heeft de VS in de recente geschiedenis weinig zin gehad om migranten toe te laten. In '68 wilde de bevolking geen Hongaren en in '39 werden Duitse Joden zelfs teruggestuurd.
Ja, maar die discussie over hoe levensgevaarlijk moslims zijn voerde ik nu juist niet. Het gaat mij erom dat er hier mensen lopen te verkondigen dat Trump met zijn beleid niet bewust moslims weerde. Wel dus.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168512211
Altijd leuk dat een land waar men uit alle macht probeert om religie de wetgever te laten zijn zo bang is voor de Sharia onderwijl druk doende zijnde om de Christelijke variant in the voeren.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168512455
Valt me trouwens op bij demonstraties zijn de overgrote meerderheid gewoon vrouwen _O- Hebben ze geen werk ofzo?
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 12:57:57 #288
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168512472
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:57 schreef vigen98 het volgende:
Valt me trouwens op bij demonstraties zijn de overgrote meerderheid gewoon vrouwen _O- Hebben ze geen werk ofzo?
Jij werkt tijdens weekenden? :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168512491
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:57 schreef Puddington het volgende:

[..]

Jij werkt tijdens weekenden? :')
Het decreet ging in op vrijdag. Mensen werken op een vrijdag.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:59:44 #290
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168512533
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het decreet ging in op vrijdag. Mensen werken op een vrijdag.
Waren er vrijdag veel demonstranten?
pi_168512561
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:57 schreef vigen98 het volgende:
Valt me trouwens op bij demonstraties zijn de overgrote meerderheid gewoon vrouwen _O- Hebben ze geen werk ofzo?
Want iedereen die werkt werkt altijd op vrijdag en zaterdag?
pi_168512695
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iedereen die werkt werkt altijd op vrijdag en zaterdag?
Niet alleen voor deze demonstraties maar gewoon de vorige demonstraties tegen Trump overgrote deel waren vrouwen.
pi_168512708
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waren er vrijdag veel demonstranten?
Redelijk toch bij JFK?
  zondag 29 januari 2017 @ 13:04:46 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168512738
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:57 schreef vigen98 het volgende:
Valt me trouwens op bij demonstraties zijn de overgrote meerderheid gewoon vrouwen _O-
En je punt is...?
Beschouw je ze als tweederangs wezens?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 januari 2017 @ 13:05:31 #295
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168512772
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Redelijk toch bij JFK?
De foto die ik plaatste was volgens mij van zaterdag, maar ik kan me vergissen.
pi_168512839
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

En je punt is...?
Beschouw je ze als tweederangs wezens?
Nee zeker niet alleen vraag me af waarom er zoveel vrouwen zijn en waarom er weinig mannen mee doen aan de demonstraties. Jezus wat ben jij radicaal zeg _O- Gelijk suggereren dat ik vrouwen als 2e rangs wezens zie :') Gestoord echt..
pi_168512900
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De foto die ik plaatste was volgens mij van zaterdag, maar ik kan me vergissen.
Ik kan het ook fout hebben hoor :P Maar heb het niet over deze demonstratie alleen maar ook de vorige demonstraties je ziet gewoon veel meer vrouwen die demonstreren en dan bedoel ik niet de Women's March, dat ik wel logisch waarom er meer vrouwen zijn :P
pi_168513501
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee zeker niet alleen vraag me af waarom er zoveel vrouwen zijn en waarom er weinig mannen mee doen aan de demonstraties. Jezus wat ben jij radicaal zeg _O- Gelijk suggereren dat ik vrouwen als 2e rangs wezens zie :') Gestoord echt..
Je opmerking over werk maakt het er anders niet echt beter op.
pi_168513722
A
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je opmerking over werk maakt het er anders niet echt beter op.
Ach rot alsjeblieft een eind op _O- Jij bent echt een van de grootste racisten ooit die ik heb gezien.
pi_168513973
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:57 schreef Puddington het volgende:

[..]

Jij werkt tijdens weekenden? :')
Die knul is te jong om te werken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 januari 2017 @ 13:49:03 #301
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')