abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2017 @ 09:25:54 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168508140
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 00:49 schreef James1988 het volgende:
Ik keek net even uit het raam, en links van een ICMm zag ik iets vreemds wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Het zag er een beetje uit als een SLT, maar het klopte niet helemaal.

Toen kwam het in beweging en bleek het een Eurostar te zijn. :')

edit: en zojuist weer door Breda in westelijke richting, zonder te stoppen.
Maakt weer een paar dagen testritten.
  zondag 29 januari 2017 @ 09:31:50 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168508190
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Ga lekker op de Dam staan, stuk beter
Mag ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 januari 2017 @ 09:32:28 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168508197
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die aanpassing van het spoor tussen Zevenaar en Duitsland heeft er zo te lezen voor gezorgd dat de ICE de nodige aanpassingen heeft moeten ondergaan

http://www.spoorpro.nl/ma(...)rinfra-bij-zevenaar/
Grappig stuk! Die commentaren er onder ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 januari 2017 @ 10:09:19 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168508739
28 Januari 2017 - Een fraai treintje die bij Lintorf wilde passeren was deze overbrenging van een defecte Taurus van ÖBB, en onderdeel van de RailCargo Group. EBM is daar ook onderdeel van.
De trein is sowieso nog bij Hagen gezien, maar de verdere eindbestemming is mij onbekend.

28 Januari 2017 - Bij Lintorf passeert deze fraaie kalktrein met een brute diesel op kop. De kalktrein is vanuit Beverwijk met een 189'er naar Oberhausen gebracht, en aldaar overgenomen door deze Ludmillla die de trein naar Flandersbacch brengt, en passeert hier te Lintorf.
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 11:01:25 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168509625
Gaaf, die Ludmilla. O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168511012
http://www.dumpert.nl/med(...)_bubbling_remix.html

Iemand met tijd over en weinig smaak
  zondag 29 januari 2017 @ 16:28:46 #108
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168519816
Deze vond ik toch echt wel beter:

  zondag 29 januari 2017 @ 22:33:01 #109
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168532154
Heeft een van jullie toevallig een idee waar ik de realtime inzet van materieel (treinstelnummers) vandaan kan halen? Ik krijg al data van het NDOV loket, maar of ik kijk met mijn neus of daar zit geen informatie over materieel bij.

Edit:
Ik zit blijkbaar echt mij neus te kijken :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Fred op 29-01-2017 22:56:04 ]
So we just called him Fred
pi_168533488
Ik zat vandaag in een trein (Fles helaas niet tegengekomen want er zijn best veel treinen) en toen werd mijn reisgenoot (mijn vrouwfiguur) gecontroleerd en toen zei ik tegen de conducteur ik heb ook zo'n kaart (ah onbeperkt weekendkaart) en toen hoefde ik mijn kaart niet uit m'n zak te halen. Kortom, het was een geweldig reisdag. *O*
pi_168533503
Al raak je behoorlijk gedeprimeerd van een ritje naar Hoek van Holland -O-
pi_168533531
En toen heb ik op Rotterdam onze twee treinkaarten nog weer doorverkocht voor 5 euro per stuk omdat dat mijn eindbestemming was. o|O
pi_168533535
[/dagboek]

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 23:21:11 ]
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 23:21:26 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168533549
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:19 schreef MCH het volgende:
Ik zat vandaag in een trein (Fles helaas niet tegengekomen want er zijn best veel treinen) en toen werd mijn reisgenoot (mijn vrouwfiguur) gecontroleerd en toen zei ik tegen de conducteur ik heb ook zo'n kaart (ah onbeperkt weekendkaart) en toen hoefde ik mijn kaart niet uit m'n zak te halen. Kortom, het was een geweldig reisdag. *O*
Heb je verder nog iets uit je broek mogen halen dan? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168533583
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je verder nog iets uit je broek mogen halen dan? :P
Helaas, vriendin heeft maandstonden dus heb expres dit weekend uitgekozen om weg te gaan zodat ik niet met een chagrijnig wijf op de bank zit.
pi_168533632
Maar goed, ik probeer mijn dagkaart wel vaker te verkopen aan het einde van de dag. Spiek ik mee op de automaat als mensen bijna 30 euro gaan betalen voor een normaal ticket en dan sla ik toe. ~O> ;(
  zondag 29 januari 2017 @ 23:24:22 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168533635
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:20 schreef MCH het volgende:
Al raak je behoorlijk gedeprimeerd van een ritje naar Hoek van Holland -O-
Gelukkig zal heel Nederland over 2 maanden en 2 dagen nooit meer last krijgen van depressies door een treinrit naar Hoek van Holland :P
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 23:25:26 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168533670
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gelukkig zal heel Nederland over 2 maanden en 2 dagen nooit meer last krijgen van depressies door een treinrit naar Hoek van Holland :P
Gaan ze het afsteken en af laten drijven? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168533688
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan ze het afsteken en af laten drijven? :D
RET gaat er metro van maken.
pi_168536233
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland?
pi_168536544
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 23:21 schreef MCH het volgende:
[/dagboek]
Bedankt voor weer een nieuwe episode van de spannende avonturen van MCH en aangevrouwd.
Bier.
  maandag 30 januari 2017 @ 08:53:38 #122
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168536690
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 07:47 schreef b2py het volgende:
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland?
Nog een miljoen jaar.
pi_168537138
Als iemand rond 11:10 op Rotterdam of 11:35 op Schiphol staat, dan kan ie een foto nemen van de eerste ICd van Arriva :D

Ding is opnieuw ingelegd maar onder een 330xxx nummer, dus komt de trein in alle reisinfo als Arriva-trein te staan _O-
  maandag 30 januari 2017 @ 09:59:47 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168537387
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 07:47 schreef b2py het volgende:
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland?
Het zou wel eens net zo kunnen gaan als met de Maglev. Veel ambities om vervolgens als een nachtkaars uit te gaan omdat het te weinig nieuwe verbinding oplevert voor teveel geld.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:03:54 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168537452
Nederland is veel te klein voor hyperloop. Dan moet je eerder denken in Europees verband.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:35:55 #126
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168537927
Pas als de aanlegkosten per kilometer substantieel lager zijn dan van het uitbouwen van bestaand spoor wordt het echt interessant. Je, gaat met zo'n systeem tussen Keulen en Amsterdam niet in Ede, Utrecht en Arnhem stoppen. Dat is ronduit zonde van de energie die je investeert in de hoge snelheid. Maar als je daar allemaal niet stopt valt een groot deel van de vervoerswaarde weg die je wel zou hebben als je het spoor uit zou breiden en geschikt zou maken voor 200 km/h.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 30 januari 2017 @ 10:42:22 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168538031
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederland is veel te klein voor hyperloop. Dan moet je eerder denken in Europees verband.
Ja, maar dat heeft nooit iemand ervan weerhouden om 11 miljard te verkwisten aan die kutfyra.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168538742
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Pas als de aanlegkosten per kilometer substantieel lager zijn dan van het uitbouwen van bestaand spoor wordt het echt interessant. Je, gaat met zo'n systeem tussen Keulen en Amsterdam niet in Ede, Utrecht en Arnhem stoppen. Dat is ronduit zonde van de energie die je investeert in de hoge snelheid. Maar als je daar allemaal niet stopt valt een groot deel van de vervoerswaarde weg die je wel zou hebben als je het spoor uit zou breiden en geschikt zou maken voor 200 km/h.
Ik kon niets vinden over halteafstanden maar met hogere acceleratie kan je wellicht Arnhem wel bedienen. De vraag is dan hoeveel tijdsverlies het oplevert en of je dat erg vindt.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:18:35 #129
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168538871
Oké... Hoge acceleratie. Veel meer dan 2 m/s^2 zal dat echt niet worden. Want comfort.
pi_168539244
Als je dat lang kan volhouden, en misschien wat met druk kan spelen :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 11:53:54 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168539708
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:35 schreef MTL het volgende:
Als iemand rond 11:10 op Rotterdam of 11:35 op Schiphol staat, dan kan ie een foto nemen van de eerste ICd van Arriva :D

Ding is opnieuw ingelegd maar onder een 330xxx nummer, dus komt de trein in alle reisinfo als Arriva-trein te staan _O-
Logisch, want het zou zo een nummertje voor Arnhem-Winterswijk kunnen zijn :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168539961
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Logisch, want het zou zo een nummertje voor Arnhem-Winterswijk kunnen zijn :')
Er is beeld :P

(foto van collega via fb)
pi_168540099
quote:
U krijgt teveel betaald OV-fiets abonnementsgeld van ons terug

Beste meneer b2py,

Bij de verlenging van uw abonnement was niet bekend dat u vanaf 1 januari 2017 alleen nog voor het gebruik van een OV-fiets betaalt. Er zijn bij u dan ook abonnementskosten voor een deel van 2017 in rekening gebracht. We vinden dit niet terecht en hebben besloten om u hierin tegemoet te komen.
Wat aardig van NS
pi_168540459
dat hoort niet hier, dit is het NS bash topic
pi_168540555
Ohja 8)7
  maandag 30 januari 2017 @ 13:29:03 #136
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168541382
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Er is beeld :P
[ afbeelding ]
(foto van collega via fb)
:D
Zouden ze wel willen bij arriva :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 30 januari 2017 @ 13:38:01 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168541604
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:36 schreef Maegrim het volgende:
dat hoort niet hier, dit is het NS bash topic
en haar vriendjes

quote:
Nog zeker 5 miljoen euro op verlopen OV-chipkaarten

Nederlanders hebben nog 5 miljoen euro tegoed staan op verlopen anonieme OV-chipkaarten. Translink, het bedrijf achter de kaart, maakt het reiziger veel te ingewikkeld om het geld terug te vragen, vinden consumentenorganisaties
http://www.ad.nl/binnenla(...)hipkaarten~ac04b4be/

kom er maar in Cato!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168541988
Opperbaas DB vertrekt per direct omdat hij te weinig vergoeding krijgt
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 30 januari 2017 @ 14:15:09 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168542386
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:55 schreef b2py het volgende:
Opperbaas DB vertrekt per direct omdat hij te weinig vergoeding krijgt
Goed idee voor Trumpietrump :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 januari 2017 @ 16:44:15 #140
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168545912
Beste mensen, kan iemand mij helpen? :P

TRV / Retourticket Milaan Malpensa <> Milaan Centraal
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168545978
Hpeelijk wordt Thalys niet te duur met nieuwe veiligheidsregeling. :'(
pi_168546204
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:44 schreef Faux. het volgende:
Beste mensen, kan iemand mij helpen? :P

TRV / Retourticket Milaan Malpensa <> Milaan Centraal
Hier staat hij volgens mij :

http://store.trenord.it/trenord-rail-tickets
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 30 januari 2017 @ 17:39:19 #143
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168547035
http://www.destentor.nl/r(...)n-380-euro-1.6867091
Wie gelooft hier nog meer geen letter van?
Argumenten:
- Tegenreactie komt laat.
- In een koploper horen ze de muziek echt niet in een andere coupe... Iets met 4 schuifdeuren eerst.
- Getuigen verklaren anders.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 30 januari 2017 @ 17:46:01 #144
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168547163
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier staat hij volgens mij :

http://store.trenord.it/trenord-rail-tickets
O+!
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168547995
Man man alweer stremming door aanrijding met een persoon, gister ook al bij hetzelfde traject (Breda - Tilburg).

Ook echt de 14e aanrijding met een persoon in een week :{ :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 30 januari 2017 @ 18:58:50 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168548922
Het is in Breda gebeurd, niet ver van het station (Smalle Reep / Goeseelsstraat). Het is wel op een vreemde plek gebeurd, er zijn daar geen overwegen in de buurt en er staan hekken langs het spoor.

Daarnaast loopt er daar een asfaltweg en een fietspad langs het spoor, dus als iemand een stukje wil afsnijden kan die gewoon daarover lopen.
pi_168549794
quote:
13s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:19 schreef Blistering het volgende:
Man man alweer stremming door aanrijding met een persoon, gister ook al bij hetzelfde traject (Breda - Tilburg).

Ook echt de 14e aanrijding met een persoon in een week :{ :{
Erger, de 8e binnen 48 uur. ;(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 30 januari 2017 @ 19:56:57 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168550632
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:39 schreef Zelfscanner het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)n-380-euro-1.6867091
Wie gelooft hier nog meer geen letter van?
Argumenten:
- Tegenreactie komt laat.
- In een koploper horen ze de muziek echt niet in een andere coupe... Iets met 4 schuifdeuren eerst.
- Getuigen verklaren anders.
I'm with Zelfscanner.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 januari 2017 @ 20:28:12 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168551566
Vanaf 7 februari op Discovery Channel: Mighty Trains. Kan leuk zijn :s)

http://www.discovery.nl/programmas/mighty-trains/
  maandag 30 januari 2017 @ 20:36:52 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168551910
quote:
3s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:38 schreef bork het volgende:

[..]

kom er maar in Cato!
Ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168552766
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam.
Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.
Bier.
  maandag 30 januari 2017 @ 20:59:47 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168552819
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.
Het laatste.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168553042
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat aardig van NS
Er staat natuurlijk wel een prijsverhoging van de fietshuur van 15 procent tegenover.
pi_168553089
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

I'm with Zelfscanner.
Ik zie wat opbloeien tussen jullie :Y
  maandag 30 januari 2017 @ 21:26:00 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168553851
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
FredvZ's treinstelteller
Start   : 30-Jan-17 21:07
Actueel : 30-Jan-17 21:16
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 11    30      36.67
SGM3    : 25    60      41.67
SLT4    : 38    69      55.07
SLT6    : 33    62      53.23
ICM3    : 30    87      34.48
ICM4    : 15    50      30.00
VIRM4   : 38    98      38.78
VIRM6   : 37    80      46.25
DDZ4    : 20    30      66.67
DDZ6    : 12    20      60.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  :  5    33      15.15
FLIRT4  :  3    25      12.00
So we just called him Fred
pi_168553928
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
  maandag 30 januari 2017 @ 21:44:52 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554454
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:28 schreef b2py het volgende:
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
So we just called him Fred
pi_168554531
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]

Missen ook nog wat materieelsoorten :P
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 21:47:44 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168554553
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]

Twee soorten materieel staan dus volledig aan de kant...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 21:50:07 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168554630
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
Volgens mij zijn van de FLIRT's van de NS er nu 19 drietjes en 20 viertjes geleverd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 januari 2017 @ 21:50:30 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554643
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Missen ook nog wat materieelsoorten :P
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
So we just called him Fred
pi_168554667
Traxx/ICRm uiteraard :P
  maandag 30 januari 2017 @ 21:52:34 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554703
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:51 schreef MTL het volgende:
Traxx/ICRm uiteraard :P
Die komt ook later, daar zit iets meer werk in om dat uit de NS data te vissen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 21:52:56 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168554714
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
ICE en IC Berlijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168554732
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.

Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
  maandag 30 januari 2017 @ 22:02:53 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168555007
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:53 schreef MTL het volgende:
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.
Geen idee eigenlijk, die informatie gooi ik nu nog weg :@

quote:
Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
Deze eerste versie wil ik gebruiken om per 24u te tellen. Moet een datamodelletje verzinnen om de rest in op te slaan. Ben er nog niet helemaal uit wat voor statistieken ik allemaal wil kunnen maken.
So we just called him Fred
pi_168555274
Het transport van staalrollen (coils) van Bremen naar Luik, gefotografeerd tussen ruwweg Viersen, Venlo en Visé:

Dagelijks rijdt DB Cargo een staaltrein vanuit Bremen Stahlwerke naar het Belgische Renory via de grensovergang Venlo. De coils worden vervoerd op wagens van het type Sahmms, die elk met drie coils beladen zijn.

Op zaterdagmiddag rijdt er planmatig een beladen trein naar Venlo, zo ook op 21 januari 2017 toen lok 152 160 van DB Cargo met de beladen trein 47514 onderweg is bij Dülken.

Vanaf Venlo wordt de trein overgenomen door twee van ATB-NG voorziene loks van de serie 6400 van DB Cargo. Op vrijdag 27 januari 2017 zijn de 6416 en 6413 met een extra coilstrein onderweg bij Tegelen op de enkelsporige Maaslijn.

Op zondagochtend rijdt DB Cargo een coils/staalrollentrein vanaf Bremen Stahlwerke naar Renory in België via Venlo en Visé.

Op zondag 22 januari 2017 arriveerde rond kwart voor 9 's ochtends een DB 152'er met zo'n trein in Venlo. Het Nederlandse lokpersoneel was al aanwezig en rangeerde al vrij snel de Duitse lok terug onder de Duitse spanning. Toch duurde het nog een ruim twee uur voordat twee 6400'en met de trein uit Venlo vertrokken richting Sittard.

Precies op het middaguur waren het de 6416 en 6418 van DB Cargo die in het Limburgse dorpje Reuver de rust kortstondig verstoorden. De beide 6400'en zijn voorzien van ATB-NG en zijn hier op de zuidelijke Maaslijn onderweg naar Sittard met een sleep Sahmms'n elk beladen met drie coils. Door de vertraging van twee uur was het mogelijk de foto te maken bij RK COOP Vereniging Ons Belang, anno 2017 in hobbykringen beter bekend als "achter de Lidl".

De coils/staalrollentrein wordt door de twee van ATB-NG voorziene 6400'en van Venlo naar Sittard gereden. Nadat de Intercity Roermond verlaten heeft mogen de 6416 en 6418 hun weg onder de draad voortzetten. Onder heerlijke zonnige maar koude weersomstandigheden passeren ze hier als trein 47514 bij Sint Joost.

De coils/staalrollentrein heeft van lok gewisseld in Sittard. Daar werden de twee ATB-NG 6400'en ingewisseld voor twee Vlaamse Reuzen.

Een half uur na de dagkalkstaal waren het de 6508 en 6505 van DB Cargo die met de beladen coilstrein 45714 hier ter hoogte van Oost Maarland, gelegen tussen Maastricht en Eijsden, de drie fotografen passeren.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:22:14 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168555562
Mooi verslag Zug-Chef! Dank voor het delen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 30 januari 2017 @ 22:26:32 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168555692
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 januari 2017 @ 23:08:20 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168556872
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Huuuuu rondje rond de kerk! Gevaarlijk! Eentonig!
pi_168556967
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Goeikoperder.
Bier.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 23:18:59 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168557174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goeikoperder.
Waarom is die route goedkoper? Zoveel km is dat niet om toch? Locwissel kost meer tijd en geld lijkt me?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 januari 2017 @ 23:20:54 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168557253
In België is de infraheffing hoger en daarnaast worden er nog allerlei toeslagen gerekend voor avond-, zaterdag- en zondagwerk door Infrabel.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 30 januari 2017 @ 23:52:23 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168558122
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zie wat opbloeien tussen jullie :Y
Ik haat jou :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168558162
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik haat jou :Y
Ik vind leuk :Y
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:48:28 #176
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168569398
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk :? (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
pi_168569533
omdat Hoogeveen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:41 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168569704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk :? (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:07:38 #179
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168569888
wat een gezeik tussen leiden en schiphol
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_168570105
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Dit inderdaad.

Cargo ftw *O*
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:25:20 #181
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168570233
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Verdomme, altijd die badslippers weer }:|
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 18:34:48 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168571755
Waar is Prins Pils eigenlijk jongens? Hij heeft hier al 52 dagen niet gereageerd :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168572732
Sneller op zijn teentjes getrapt dan Clown Bassie met maat 75.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:31:00 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168573103
Het "rapport" voor vandaag tot nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
FredvZ's treinstelteller
Start   : 31-Jan-17 00:00
Actueel : 31-Jan-17 19:26:19
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 20    30      66.67
SGM3    : 52    60      86.67
SLT4    : 63    69      91.30
SLT6    : 55    62      88.71
ICM3    : 78    87      89.66
ICM4    : 50    50      100.00
VIRM4   : 87    98      88.78
VIRM6   : 74    80      92.50
DDZ4    : 28    30      93.33
DDZ6    : 17    20      85.00
FLIRT2  :  5     6      83.33
FLIRT3  : 11    19      57.89
FLIRT4  :  9    20      45.00
DDAR3   : 14    18      77.78
DDM1-4  :  7    11      63.64
DM90    : 20    53      37.74
Ik had eigenlijk slechtere cijfers verwacht.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 19:33:09 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168573182
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?

idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168573410
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:44:29 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168573534
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?

idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:40 schreef MTL het volgende:
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:04:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168574166
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:06:57 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168574247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
thnx
So we just called him Fred
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:08:14 #190
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168574299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld
Deze man weet, ik noem Delfzijl niet voor niets "Detroit aan de Eems", de haven is ook maar so-so, heb eigenlijk nog nooit het industriespoor gevolgd naar de bedrijven ten oosten van Delfzijl

[ Bericht 8% gewijzigd door Flodder450 op 31-01-2017 20:19:45 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:18:14 #191
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168574643
quote:
Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
Maar dat mag allemaal!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:19:21 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168574674
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.

Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.

In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:27:35 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168574960
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.

Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.

In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
Dank u.

Morgen nieuwe cijfers met betere percentages.
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:36:16 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168575309
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04:26 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168576379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
450 mensen. Echt fantastisch. _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168576385
:'(
Stand tot nu toe: 3X defecte IC direct/IC vandaag, als ik het goed heb begrepen.
En nee, ik had er niets mee te maken. Ben vandaag aan het rangeren voor de verandering :P
pi_168576668
RET?

Maar wegslepen te zwaar is wel gênant voor zo'n loc :')
pi_168577264
Er staat toch nergens dat het te zwaar was dan?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:39:47 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168577760
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen? :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:50:52 #200
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168578100
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

450 mensen. Echt fantastisch. _O_
450 losse floddders
pi_168578164
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen? :D
ik heb er verder geen verstand can maar ik denk dat juist die 2 locs het probleem waren :D
pi_168578320
Jep. Op een of andere manier wilden beide locs schijnbaar niet omschakelen naar 1,5 kV, en toen stond ie keurig tegen de helling aan stil.
De hulploc had eerder succesvol een andere trein al weggesleept, maar schijnbaar wilde het deze keer niet lukken (reden was mij niet helemaal duidelijk uit het verhaal van een collega, maar iets met tractieproblemen) en dus rolde de trein bij elke poging weer terug de tunnel in.
De trein staat er dus nog steeds. Ik gok dat straks de hulploc naar de andere kant gaat omrijden, en dan het ding gewoon naar de Watergraafsmeer af gaat slepen. Mogen ze daar uitzoeken wat er precies mis is met die locs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')