Maakt weer een paar dagen testritten.quote:Op zondag 29 januari 2017 00:49 schreef James1988 het volgende:
Ik keek net even uit het raam, en links van een ICMm zag ik iets vreemds wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Het zag er een beetje uit als een SLT, maar het klopte niet helemaal.
Toen kwam het in beweging en bleek het een Eurostar te zijn.
edit: en zojuist weer door Breda in westelijke richting, zonder te stoppen.
Mag ook niet.quote:
Grappig stuk! Die commentaren er onder ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die aanpassing van het spoor tussen Zevenaar en Duitsland heeft er zo te lezen voor gezorgd dat de ICE de nodige aanpassingen heeft moeten ondergaan
http://www.spoorpro.nl/ma(...)rinfra-bij-zevenaar/
Heb je verder nog iets uit je broek mogen halen dan?quote:Op zondag 29 januari 2017 23:19 schreef MCH het volgende:
Ik zat vandaag in een trein (Fles helaas niet tegengekomen want er zijn best veel treinen) en toen werd mijn reisgenoot (mijn vrouwfiguur) gecontroleerd en toen zei ik tegen de conducteur ik heb ook zo'n kaart (ah onbeperkt weekendkaart) en toen hoefde ik mijn kaart niet uit m'n zak te halen. Kortom, het was een geweldig reisdag.
Helaas, vriendin heeft maandstonden dus heb expres dit weekend uitgekozen om weg te gaan zodat ik niet met een chagrijnig wijf op de bank zit.quote:Op zondag 29 januari 2017 23:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je verder nog iets uit je broek mogen halen dan?
Gelukkig zal heel Nederland over 2 maanden en 2 dagen nooit meer last krijgen van depressies door een treinrit naar Hoek van Hollandquote:Op zondag 29 januari 2017 23:20 schreef MCH het volgende:
Al raak je behoorlijk gedeprimeerd van een ritje naar Hoek van Holland
Gaan ze het afsteken en af laten drijven?quote:Op zondag 29 januari 2017 23:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gelukkig zal heel Nederland over 2 maanden en 2 dagen nooit meer last krijgen van depressies door een treinrit naar Hoek van Holland
RET gaat er metro van maken.quote:Op zondag 29 januari 2017 23:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaan ze het afsteken en af laten drijven?
Bedankt voor weer een nieuwe episode van de spannende avonturen van MCH en aangevrouwd.quote:
Nog een miljoen jaar.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:47 schreef b2py het volgende:
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland?
Het zou wel eens net zo kunnen gaan als met de Maglev. Veel ambities om vervolgens als een nachtkaars uit te gaan omdat het te weinig nieuwe verbinding oplevert voor teveel geld.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:47 schreef b2py het volgende:
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland?
Ja, maar dat heeft nooit iemand ervan weerhouden om 11 miljard te verkwisten aan die kutfyra.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederland is veel te klein voor hyperloop. Dan moet je eerder denken in Europees verband.
Ik kon niets vinden over halteafstanden maar met hogere acceleratie kan je wellicht Arnhem wel bedienen. De vraag is dan hoeveel tijdsverlies het oplevert en of je dat erg vindt.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Pas als de aanlegkosten per kilometer substantieel lager zijn dan van het uitbouwen van bestaand spoor wordt het echt interessant. Je, gaat met zo'n systeem tussen Keulen en Amsterdam niet in Ede, Utrecht en Arnhem stoppen. Dat is ronduit zonde van de energie die je investeert in de hoge snelheid. Maar als je daar allemaal niet stopt valt een groot deel van de vervoerswaarde weg die je wel zou hebben als je het spoor uit zou breiden en geschikt zou maken voor 200 km/h.
Logisch, want het zou zo een nummertje voor Arnhem-Winterswijk kunnen zijnquote:Op maandag 30 januari 2017 09:35 schreef MTL het volgende:
Als iemand rond 11:10 op Rotterdam of 11:35 op Schiphol staat, dan kan ie een foto nemen van de eerste ICd van Arriva
Ding is opnieuw ingelegd maar onder een 330xxx nummer, dus komt de trein in alle reisinfo als Arriva-trein te staan
Er is beeldquote:Op maandag 30 januari 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Logisch, want het zou zo een nummertje voor Arnhem-Winterswijk kunnen zijn
Wat aardig van NSquote:U krijgt teveel betaald OV-fiets abonnementsgeld van ons terug
Beste meneer b2py,
Bij de verlenging van uw abonnement was niet bekend dat u vanaf 1 januari 2017 alleen nog voor het gebruik van een OV-fiets betaalt. Er zijn bij u dan ook abonnementskosten voor een deel van 2017 in rekening gebracht. We vinden dit niet terecht en hebben besloten om u hierin tegemoet te komen.
quote:Op maandag 30 januari 2017 12:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Er is beeld
[ afbeelding ]
(foto van collega via fb)
en haar vriendjesquote:Op maandag 30 januari 2017 12:36 schreef Maegrim het volgende:
dat hoort niet hier, dit is het NS bash topic
http://www.ad.nl/binnenla(...)hipkaarten~ac04b4be/quote:Nog zeker 5 miljoen euro op verlopen OV-chipkaarten
Nederlanders hebben nog 5 miljoen euro tegoed staan op verlopen anonieme OV-chipkaarten. Translink, het bedrijf achter de kaart, maakt het reiziger veel te ingewikkeld om het geld terug te vragen, vinden consumentenorganisaties
Goed idee voor Trumpietrumpquote:Op maandag 30 januari 2017 13:55 schreef b2py het volgende:
Opperbaas DB vertrekt per direct omdat hij te weinig vergoeding krijgt
Hier staat hij volgens mij :quote:Op maandag 30 januari 2017 16:44 schreef Faux. het volgende:
Beste mensen, kan iemand mij helpen?
TRV / Retourticket Milaan Malpensa <> Milaan Centraal
!quote:Op maandag 30 januari 2017 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier staat hij volgens mij :
http://store.trenord.it/trenord-rail-tickets
Erger, de 8e binnen 48 uur.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:19 schreef Blistering het volgende:
Man man alweer stremming door aanrijding met een persoon, gister ook al bij hetzelfde traject (Breda - Tilburg).
Ook echt de 14e aanrijding met een persoon in een week
I'm with Zelfscanner.quote:Op maandag 30 januari 2017 17:39 schreef Zelfscanner het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)n-380-euro-1.6867091
Wie gelooft hier nog meer geen letter van?
Argumenten:
- Tegenreactie komt laat.
- In een koploper horen ze de muziek echt niet in een andere coupe... Iets met 4 schuifdeuren eerst.
- Getuigen verklaren anders.
Ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam.quote:
Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.quote:Op maandag 30 januari 2017 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam.
Het laatste.quote:Op maandag 30 januari 2017 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | FredvZ's treinstelteller Start : 30-Jan-17 21:07 Actueel : 30-Jan-17 21:16 Type : Aant Tot. % SGM2 : 11 30 36.67 SGM3 : 25 60 41.67 SLT4 : 38 69 55.07 SLT6 : 33 62 53.23 ICM3 : 30 87 34.48 ICM4 : 15 50 30.00 VIRM4 : 38 98 38.78 VIRM6 : 37 80 46.25 DDZ4 : 20 30 66.67 DDZ6 : 12 20 60.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 5 33 15.15 FLIRT4 : 3 25 12.00 |
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:28 schreef b2py het volgende:
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
Missen ook nog wat materieelsoortenquote:Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]
Twee soorten materieel staan dus volledig aan de kant...quote:Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]
Volgens mij zijn van de FLIRT's van de NS er nu 19 drietjes en 20 viertjes geleverd.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Missen ook nog wat materieelsoorten
Die komt ook later, daar zit iets meer werk in om dat uit de NS data te vissen.quote:
ICE en IC Berlijnquote:Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
Geen idee eigenlijk, die informatie gooi ik nu nog wegquote:Op maandag 30 januari 2017 21:53 schreef MTL het volgende:
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.
Deze eerste versie wil ik gebruiken om per 24u te tellen. Moet een datamodelletje verzinnen om de rest in op te slaan. Ben er nog niet helemaal uit wat voor statistieken ik allemaal wil kunnen maken.quote:Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
Huuuuu rondje rond de kerk! Gevaarlijk! Eentonig!quote:Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Goeikoperder.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Waarom is die route goedkoper? Zoveel km is dat niet om toch? Locwissel kost meer tijd en geld lijkt me?quote:
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Verdomme, altijd die badslippers weerquote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | FredvZ's treinstelteller Start : 31-Jan-17 00:00 Actueel : 31-Jan-17 19:26:19 Type : Aant Tot. % SGM2 : 20 30 66.67 SGM3 : 52 60 86.67 SLT4 : 63 69 91.30 SLT6 : 55 62 88.71 ICM3 : 78 87 89.66 ICM4 : 50 50 100.00 VIRM4 : 87 98 88.78 VIRM6 : 74 80 92.50 DDZ4 : 28 30 93.33 DDZ6 : 17 20 85.00 FLIRT2 : 5 6 83.33 FLIRT3 : 11 19 57.89 FLIRT4 : 9 20 45.00 DDAR3 : 14 18 77.78 DDM1-4 : 7 11 63.64 DM90 : 20 53 37.74 |
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?
idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerkenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:40 schreef MTL het volgende:
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken
thnxquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
Deze man weet, ik noem Delfzijl niet voor niets "Detroit aan de Eems", de haven is ook maar so-so, heb eigenlijk nog nooit het industriespoor gevolgd naar de bedrijven ten oosten van Delfzijlquote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld
Maar dat mag allemaal!quote:Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken
Dank u.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.
Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.
In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
450 mensen. Echt fantastisch.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
450 losse flodddersquote:
ik heb er verder geen verstand can maar ik denk dat juist die 2 locs het probleem warenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |