abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168603349
registreer om deze reclame te verbergen
prutser _O- :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:05:47 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168605222
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd.
We are shaping the future.
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:08:11 #278
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168605290
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168605475
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978.
Een aantal staan er vanwege branden.

De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:14:14 #280
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168606790
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een aantal staan er vanwege branden.

De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen?
Klopt, de 2951 en 2970 dacht ik. Maar die nummertjes kon ik niet 1 2 3 vinden toen de trein langsreed. (Ook erg klein verstopt, op een VIRM is het makkelijk :+ ) Heb ook niet het idee dat die ooit nog gaan rijden. Geld steken in sgm doen ze amper. (Tenzij die revisie door gaat)

De 2978 stond er ook afgehakt. Heb nog even gekeken of ik geen typfout maakte met de 2976 of 2979, maar die rijden momenteel. Hebben ze per ongeluk 2 verschillende kopnummers aan elkaar gezet dan :+ :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168608026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:05 schreef James1988 het volgende:
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd.
Pfoeh :X
pi_168609970
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.
and there was some silence
pi_168610720
Mwa, op zich is één verantwoordelijk persoon prima. Je kan die man of vrouw ook proberen te overtuigen van je standpunt dat iets noodzakelijk of juist niet noodzakelijk is.
Ik heb ook wel eens een trein de hsl af moeten slepen. De algemeen leider wilde graag dat de rangeerder en ik wat specifieke dingen zouden doen. Omdat er geen passagiers meer in de trein zaten (die waren al geëvacueerd) vond ik dat totale onzin (was specifiek voor veiligheid en comfort passagiers), en dat heb ik samen met de reden waarom ook tegen hem gezegd. Hij ging akkoord met mijn voorstel, waardoor die loc er simpel tegenaan gezet kon worden, het spul gekoppeld kon worden en binnen een paar minuten hadden we de remproef gedaan en waren we weer op weg. Ze zijn echt niet onredelijk ;)

In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein.
pi_168612409
Deze knakker is in Groningen het spoor bijster :P

http://www.dumpert.nl/mediabase/7029975/97ceac2f/spoorhappen.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:38:11 #285
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168612726
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:49 schreef MTL het volgende:
In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein.
Maar dan klopt het toch gewoon wat hij zegt?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:09 schreef _serial_ het volgende:
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_168613343
Mwa, vind ik niet.
Iedere persoon maakt afhankelijk van de situatie bepaalde beslissingen. Kort gezegd: over het algemeen zal men proberen om het probleem tegen zo laag mogelijke kosten met een acceptabele oplostijd op te lossen.
In dit geval (dicht bij Rotterdam) was de goedkoopste en eenvoudigste oplossing om de wegsleeploc even een paar kilometer te laten rijden (die was toch al ingezet) en het spul weer richting Rotterdam te trekken. Dat de mensen dan iets langer moesten wachten (want de loc was al ergens anders bezig) was het nadeel. Voordeel: eenvoudig wegslepen zonder lastige evacuatie op een relatief lastig te bereiken plek.
Als dan blijkt dat het toch iets moeilijker is dan gedacht (hulploc krijgt de trein niet direct weg), dan kan uiteraard alsnog besloten worden om toch te gaan evacueren, wat blijkbaar in dit geval gebeurd is. Ook dat is gewoon een inschatting op dat moment geweest.
Daar hoeft geen draaiboek voor aangepast te worden en voor hetzelfde geld maakt dezelfde persoon in een andere situatie een andere afweging.
pi_168613465
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder?
pi_168613566
Eh, welkom in de moderne maatschappij?
pi_168615157
Ik bedoelde meer, het wegslepen lukte niet om allerlei redenen, je kan nu deze situatie opnemen in de draaiboeken dan weet men als het goed is de volgende keer hoe er gehandeld moet worden i.p.v. het hele wiel weer opnieuw uit te vinden.
and there was some silence
pi_168615337
Wat een onzin, rot toch op met al je draaiboeken en laat mensen gewoon nadenken...

Je kunt niet 100% van alle mogelijke problemen voorzien en in een draaiboek opnemen. Maar door mensen wel op te leiden alsof dat zo zou werken maak je ze dom, zodat ze niet zelf kunnen nadenken en er bij een situatie die niet in het draaiboek staat dus geen geschikte oplossing gevonden kan worden.
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:50:02 #291
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168619489
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje-
En zo hoort het ^O^ Gewoon als leerling vervelende mensen platwalsen in de trein.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168619637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:50 schreef Zelfscanner het volgende:
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje-
En zo hoort het ^O^ Gewoon als leerling vervelende mensen platwalsen in de trein.
Ik vind dit cool.
Bier.
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:01:13 #293
67518 bork
Rundumhausen, Trittbrettfahrer
pi_168619701
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln)

https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965

(tussen haakjes treinen die in NL rijden) O-)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168620404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:08 schreef b2py het volgende:
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder?
Plak ook een prijskaartje op de hinder en je kunt prima rekenen..
(imagoschade, ¤ per minuut aan derving voor je passagiers, geld-terug-bij-vertraging etc. etc.)
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_168620580
Vandaar ook dat ik zei: met een acceptabele oplostijd ;)
pi_168623342
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:01 schreef bork het volgende:
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln)

https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965

(tussen haakjes treinen die in NL rijden) O-)
ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:10:51 #297
67518 bork
Rundumhausen, Trittbrettfahrer
pi_168623393
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:09 schreef b2py het volgende:

[..]

ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?
nee hoor. Of bedoel je dat er ook een Bistro service is naast het bordrestaurant? Nu kan ik het zelf ook ff niet meer volgen ik dacht dat het of/of was niet of/en.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168623514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:10 schreef bork het volgende:

[..]

nee hoor.
http://nieuws.ns.nl/ns-in(...)e-klanttevredenheid/

Dan is de informatie in de eerste bullet onder 'ICE: nieuw interieur met restaurant' niet juist?

En via Wiki:
2016, nach Abschluss des Ende 2013 begonnenen und Ende 2015 abgeschlossenen ICE-T-Redesigns, sollen die 67 ICE 3 für 200 Millionen Euro im Ausbesserungswerk Nürnberg modernisiert werden.[99][100] Im Jahr 2016 soll zunächst ein Zug probeweise umgebaut werden.[100] Der Einsatz erster modernisierter Fahrzeuge ist für Juli 2017 geplant.[101] Der Rest der Flotte soll bis 2020 umgebaut werden. Je Zug sind acht bis neun Wochen vorgesehen.[100]

Die Züge sollen im Rahmen des Redesigns eine komplett neue Inneneinrichtung erhalten.[100] Die Züge der Baureihe 403 sollen dabei auch neue Sitzplätze erhalten. Vor dem Umbau sollte, spätestens ab dem 4. Quartal 2014, eine drei- bis sechsmonatige Erprobung und Marktforschung mit jeweils maximal 70 Plätzen beider Klassen von drei ausgewählten Anbietern stattfinden.[102] Auch der Einbau neuer Klimaanlagen ist vorgesehen.[103][104] Auch der Einbau eines klassischen Bordrestaurants[105] sowie des europäischen Zugsicherungssystems ETCS[100] ist vorgesehen. Die ETCS-Zulassung läuft (Stand: März 2016)[106].
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:38:04 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168624318
De Eurostar e320 gaat morgen het land weer uit. Als je 'm nog op de foto wil, hier zijn de tijden:

https://twitter.com/tonboon/status/827166436607004672
We are shaping the future.
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:50:36 #300
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168629174
Bijna vol
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')