abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 00:41:20 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168582382
registreer om deze reclame te verbergen
Ik haat je moeder
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168582941
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten :')
pi_168583018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 03:53 schreef Salatrel het volgende:
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten :')
Jammer dat het nog niet viersporig is daar :+
Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168583030
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 05:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Jammer dat het nog niet viersporig is daar :+
Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker?
nee want ik stond al in de tunnel :( uiteindelijk tussen dordt en vage Zwaluwe nog achteren een goederentrein dus +35 aankomst in Roosendaal want ik ging al +15 uit Leidschendam weg omdat defect frontsein wat meer was dan alleen lampje vervangen
pi_168583032
Antiklacht: taxichauffeur reed lekker door naar dordt dus wel gewoon in de baas z'n tijd thuis
  woensdag 1 februari 2017 @ 06:11:32 #231
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_168583069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef MTL het volgende:
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
Ah, afgeleid door de vermelding van Lombardijen!
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
pi_168583354
registreer om deze reclame te verbergen
Heb ik weer. 30% van de trein bezet, komt er weer zo'n over datum moeder die verplicht zonder uitzondering vooruit moet zitten en ik daarvoor mijn comfortabele sociale ruimte moet opgeven. Bah. :r [/dagboek]
pi_168583513
Het is weer eens teveel gevraagd hoor. Geen treinen tussen Deventer en Enschede :r Sukkels.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
pi_168584117
Geen problemen met lijn 66 vanmorgen hoor O-)

In Almelo staat al een paar dagen de RRF 4402 (ex-1600), niet echt een standaard plek voor dat ding. En Van Merksteijn lijkt de binnenvaart zat te zijn: er staat gewoon weer een lading rongenwagens met walsdraad hier.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168586456
Ik zit net even de nieuwe eisen aan de treindiensten van de Noordelijke Nevenlijnen door te bladeren en wat betreft de rijtijden tussen Groningen en Leeuwarden viel mij het volgende op:
quote:
Bij de Inschrijving dient voor de spoorlijn Leeuwarden - Groningen Europapark voor het trajectdeel Leeuwarden - Groningen te worden uitgegaan van de volgende
vertrek- en aankomsttijden in Groningen en Leeuwarden.
o Vertrek sneltrein uit Leeuwarden: ..:17 & ..:47
o Vertrek stoptrein uit Leeuwarden: ..:21 & ..:51
o Vertrek sneltrein uit Groningen: ..:09 & ..:39
o Vertrek stoptrein uit Groningen: ..:23 & ..:53
o Aankomst sneltrein in Leeuwarden: ..:14 & ..:44
o Aankomst stoptrein in Leeuwarden: ..:09 & ..:39
o Aankomst sneltrein in Groningen: ..:21 & ..:51
o Aankomst stoptrein in Groningen: ..:06 & ..:36
Dit betekent:
Stoptrein Leeuwarden - Groningen 45 minuten
Stoptrein Groningen - Leeuwarden 46 minuten

Sneltrein Leeuwarden - Groningen 34 minuten
Sneltrein Groningen - Leeuwarden 35 minuten

Een minimale versnelling bij de sneltrein en de stoppers worden in totaal een minuut of vier sneller.

http://www.fryslan.frl/be(...)einverkeer_3502.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168586644
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein 8)7

Interessanter zijn de nachttreinen die alleen op do/vr en vr/za rijden en niet ook op za/zo
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:56:00 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168587017
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem?
pi_168587028
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:37 schreef b2py het volgende:
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein 8)7
Ik ga er vanuit dat de stoptrein en sneltrein in Leeuwarden op elkaar keren. Dan heb je per trein een paar minuten meer.

Je wint maar een anderhalve minuut met hogere baanvaksnelheden. De meeste tijd kun je winnen door de situatie rond de stations aan te passen. Als je daar sneller kunt binnenkomen en sneller kunt vertrekken heb je zomaar al drie minuten te pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168587390
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden.
pi_168587396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:56 schreef ReisT het volgende:
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem?
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:19:03 #241
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_168587524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
Vervoersvoorwaarden van 250 naar 15 pagina's _O-
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_168588332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden.
Dat verklaart

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 01-02-2017 13:16:04 ]
pi_168589132
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet :P
pi_168589270
Top. Systemen die niet werken als je ze wel nodig hebt EN systemen die wel werken als je ze niet nodig hebt.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
pi_168589322
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd.
pi_168589720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef MTL het volgende:
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd.
dat was mijn eerste gedachte :') dat moet toch te overbruggen zijn :D
pi_168590087
Los uitzetten kan weer niet, dan schakel je alles, inclusief ETCS en ATB uit, en dan vond schijnbaar de algemeen leider van Prorail niet goed, dus dit was het resultaat. Eerst de mensen er uit, daarna zonder beveiliging even achteruit en de tunnel uit trekken.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:09:10 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168590271
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden?
We are shaping the future.
pi_168590334
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:09 schreef James1988 het volgende:
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden?
Zonder storing mag je ook zonder ATB rijden. Hangt er alleen vanaf hoe/wat. Die zin die jij opkrabbelde is véél te vaag.
Bier.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:15:24 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168590407
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?

In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')