abonnement Unibet Coolblue
pi_170690820
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:39 schreef stinkie het volgende:
ingehuurde handjes om wat klopwerk te verrichten
Dat is omgekeerd kort door de bocht.

Veel is afhankelijk van wat het bedrijf in de kern is; hoe zit het in elkaar en wat is de tak van sport. In een groot aantal gevallen geloof ik gerust dat de ondernemer het niet zelf kan. Maar er zijn er voldoende bij wie het appeltje-eitje is en zeker geen hogere wiskunde.
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:18:52 #202
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170691824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe meer je blijft praten hoe meer onzin eruit komt... hoop dat je dat door hebt?
tsja ik had dat bij jullie gisteren al. Het is vandaag maar marginaal beter geworden. Gelukkig voor jullie ben ik dan ook geen ondernemer. Wellicht vergis ik me wel gruwelijk in jullie werkzaamheden. Ik ga er dan natuurlijk wel van uit dat jullie non-ondernemers zoals ik niet als klant aannemen :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:25:49 #203
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170692073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:47 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is omgekeerd kort door de bocht.

Veel is afhankelijk van wat het bedrijf in de kern is; hoe zit het in elkaar en wat is de tak van sport. In een groot aantal gevallen geloof ik gerust dat de ondernemer het niet zelf kan. Maar er zijn er voldoende bij wie het appeltje-eitje is en zeker geen hogere wiskunde.
true, maar na gisteren heb ik degene die hier reageren niet bepaald hoog zitten. Wat jij schrijft zijn het soort vragen die ik van een accountant verwacht. Niet het gejankzak dat ik geen ondernemer, ben dat je pas een ondernemer bent als je zelf niet je administratie kan doen of dat ze hopen dat de belastingdienst langskomt (ze zijn welkom, alles klopt en zo beangstigend is de belastingdienst nou ook weer niet).

Zolang je niet met enorme voorraden zit of investeringen valt het allemaal erg mee.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:33:38 #204
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170694106
Hoeveel spaargeld hadden jullie achter de hand toe jullie gingen starten?
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:57:03 #205
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170694618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:33 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel spaargeld hadden jullie achter de hand toe jullie gingen starten?
alles bij elkaar geschraapt 3 maanden.

Maar het is afhankelijk van wat je verwacht. Ik wist dat ik rekening houdend met betalingstermijnen maximaal 2 maanden door moest komen. Als je wat minder zekerheid hebt of flinke investeringen moet doen moet je daar wel rekening mee houden
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170694842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:33 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel spaargeld hadden jullie achter de hand toe jullie gingen starten?
Hier niets, met het salaris van mijn vriendin kunnen we net rondkomen.
Ben nu 2 jaar bezig en heb totaal iets van ¤ 1000,- uit de zaak getrokken, de rest wordt allemaal opnieuw geīnvesteerd.
Hoop eind dit jaar met een paar honderd euro per maand uit de zaak extra te kunnen rondkomen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170695457
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:25 schreef stinkie het volgende:

[..]

true, maar na gisteren heb ik degene die hier reageren niet bepaald hoog zitten. Wat jij schrijft zijn het soort vragen die ik van een accountant verwacht. Niet het gejankzak dat ik geen ondernemer, ben dat je pas een ondernemer bent als je zelf niet je administratie kan doen of dat ze hopen dat de belastingdienst langskomt (ze zijn welkom, alles klopt en zo beangstigend is de belastingdienst nou ook weer niet).

Zolang je niet met enorme voorraden zit of investeringen valt het allemaal erg mee.
Ja maar...

Ook ik heb een waardeloze boekhouder, of niet @yoshi O+ O+
Maar een echte ondernemer doet zijn eigen administratie niet, maar gooit het over de schutting en steekt de tijd in ondernemen. Als je zelf tijd hebt voor de administratie loop je kansen mis en onderneem je niet volop in mij optiek.. En tsja ieder zijn eigen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_170695488
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hier niets, met het salaris van mijn vriendin kunnen we net rondkomen.
Ben nu 2 jaar bezig en heb totaal iets van ¤ 1000,- uit de zaak getrokken, de rest wordt allemaal opnieuw geīnvesteerd.
Hoop eind dit jaar met een paar honderd euro per maand uit de zaak extra te kunnen rondkomen.
Wel bijzondere cijfers vind ik met 1.000.000 omzet per jaar.... Hele dunne marge?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_170695830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:32 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Wel bijzondere cijfers vind ik met 1.000.000 omzet per jaar.... Hele dunne marge?
Dat ook, en ook heel veel geinvesteerd in vindbaarheid/SEO , nieuwe website, sinds kort van alleen een kantoor overgegaan naar een bedrijfspand met een kleine showroom erbij.
Het geld vliegt echt je zak uit.
Nu 1/2 jaar bezig, begonnen op de keukentafel en alles is onwijs snel gegaan omdat het zo razend goed loopt.
Maar het wel goed blijven lopen in de toekomst uiteraard.


En wij doen niets met leningen, alles eigen geld.
Ik zou mijzelf ook wel salaris kunnen uitbetalen, alleen dan groeit het bedrijf een stuk minder hard.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170698521
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat ook, en ook heel veel geinvesteerd in vindbaarheid/SEO , nieuwe website, sinds kort van alleen een kantoor overgegaan naar een bedrijfspand met een kleine showroom erbij.
Het geld vliegt echt je zak uit.
Nu 1/2 jaar bezig, begonnen op de keukentafel en alles is onwijs snel gegaan omdat het zo razend goed loopt.
Maar het wel goed blijven lopen in de toekomst uiteraard.

En wij doen niets met leningen, alles eigen geld.
Ik zou mijzelf ook wel salaris kunnen uitbetalen, alleen dan groeit het bedrijf een stuk minder hard.
Wat deed je ook alweer?
Facts don't care about your feelings
pi_170699723
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat deed je ook alweer?
In Nl een VOF voor een webwinkel met sanitair/verwarming/ventilatie
In BE een VOF met een webwinkel, fysieke winkel/showroom in sanitair/verwarming/ventilatie.

Verder heb ik in NL nog een eenmanszaak als zzp-er in de installatiebranche, maar daar doe ik praktisch niets meer mee ivm tijdtekort.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 5 mei 2017 @ 10:44:23 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170700359
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In Nl een VOF voor een webwinkel met sanitair/verwarming/ventilatie
In BE een VOF met een webwinkel, fysieke winkel/showroom in sanitair/verwarming/ventilatie.

Verder heb ik in NL nog een eenmanszaak als zzp-er in de installatiebranche, maar daar doe ik praktisch niets meer mee ivm tijdtekort.
Goed bezig. Wat is je webadres? Of wil je dat niet prijsgeven hier? Je mag hem mij ook PMen.
pi_171312252
Kan mij bijna melden.
Woensdag naar de notaris voor de overdracht van de aandelen naar mijn holding.
Management buy out.

Paar miljoen euro schuld vanaf woensdag, maar de toekomst ziet er top uit. Heb er zin in!
pi_171315080
Good luck 8-)
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 mei 2017 @ 23:13:56 #215
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171315393
* OscarMopperkont doet zelf zijn boekhouding en aan het eind van het jaar voor controle naar de boekhouder. Scheelt hem tijd, mij geld en kan met zijn kennis toch genieten van voordeeltjes die ik zelf niet weet.

Maar goed, mijn administratie is niet heel spannend. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:08:38 #216
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171319340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:33 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel spaargeld hadden jullie achter de hand toe jullie gingen starten?
Vijf maanden aan maandelijkse onkosten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171338888
Hallo, ik hoop in dit topic een antwoord te vinden op een vraag die ik heb....

Ik werk als zelfstandige in opdracht van DHL als pakketbezorger... Nu maak ik genoeg uren om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek en een startersaftrek.. Echter:

De vraag resteert of ik wel ondernemer ben voor de belastingdienst, naar mijn idee zijn er nog steeds pakketbezorgers in dienst bij Post NL die volgens dezelfde constructie werkzaam zijn als ik en ook zelfstandigenaftrek etc genieten, als ik echter criteria bij de ondernemerscheck van de belastingdienst invul dan blijf ik hangen op het punt dat ik maar 1 opdrachtgever heb en meer dan 70% van mijn werkzaamheden bij één opdrachtgever besteed. Nu zegt de belastingdienst zelf dat dit géén vereiste is om een ondernemer te zijn voor de belastingdienst... We bevinden ons dus aardig in grijs gebied.

Nu lijkt het mij dat ze niet met twee maten mogen meten bij de belastingdienst en als ze Post NL zzp'ers als ondernemers zien voor de inkomstenbelasting dat ze mij ook zo moeten zien.

Echter... De rechter heeft bij een paar van die jongens ook weer geconcludeerd dat zij verkapte werknemers zijn.... Geldt dit dan gelijk voor alle pakketbezorgers? Want ik heb echt het idee dat er nog steeds ZZP'ers rondrijden, dan zou je dus twee dezelfde mensen hebben die fiscaal gezien anders worden behandeld...

Anyhow, ik zou graag gebruik gaan maken van de startersaftrek en de zelfstandigenaftrek aangezien ik die urennorm wel kan halen. Als ik voor safe speel zou ik dus eigenlijk meerdere opdrachtgevers moeten vinden... Maarja, het liefste werk ik gewoon wat meer voor DHL.

Heeft iemand hier wat meer zicht op? Want het wordt mij allemaal in ieder geval niet duidelijk.

Dat gezeik met die modelcontracten wat er nu ook is maakt het ook niet veel beter, je kunt dan afspreken dat je geen arbeidsrelatie bent met je opdrachtgever, maar dat maakt je dan nog niet een ondernemer voor de belastingdienst waardoor je eigenlijk zonder sociale zekerheid zit en zonder fiscale voordelen voor ondernemers....

Kan ik doorgaan als ondernemer als ik een busje lease en voornamelijk één opdrachtgever heb.. Net zoals die jongens van Post NL? (ik heb het niet 1:1 kunnen vinden alleen dat zij dus ondernemer zijn voor de belastingdienst)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:35:26 #218
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_171339593
quote:
Wanneer de zzp’er op grond van het bovenstaande niet voldoet aan de criteria voor fiscaal ondernemerschap, dan moet worden beoordeeld of er mogelijk sprake is van een dienstbetrekking. Het gaat dan om de vraag of sprake kan zijn van een privaatrechtelijke dienstbetrekking of een daaraan gelijkgestelde betrekking, de fictieve dienstbetrekking. Indien er geen sprake is van een privaatrechtelijke dienstbetrekking en de zzp’er langer dan één maand persoonlijk arbeid verricht voor de pakketdienst, op ten minste twee dagen in de week met een beloning van ten minste 2/5 van het wettelijk minimumloon, dan kan zijn arbeidsrelatie beschouwd worden als een fictieve dienstbetrekking. Als er geen sprake is van fiscaal ondernemerschap en niet voldaan wordt aan de criteria om van een fictieve dienstbetrekking te spreken, kan er ook nog sprake zijn van resultaat uit overige werkzaamheden (ROW).
Schijnzelfstandigen in de pakketbezorging
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_171340708
quote:
Kanonnen wat een onzin dat je een vergunning moet hebben met een auto met 500kilo laadvermogen.

En dan ook nog eens dat je een vakdiploma moet hebben? Waarom in hemelsnaam? Rijbewijs B lijkt me voldoende om te sturen toch? Ehh, een balans die ook goedgekeurd is door een accountant met bepaalde diploma's, wauw, als je een auto leased hoef je niet eens iets op de balans te hebben staan. :')

Al om al, wat een bureaucratisch geneuk.

Er staat overigens in het artikel zelf dat het allemaal peilers zijn, het is dus gewoon gigantisch grijs gebied.

quote:
De critici wijzen er op dat de meeste zzp'ers geen NIWO-vergunning hebben en daarom over
onvoldoende financiële expertise beschikken.
Vreemde conclusie... Wat zegt een NIWO vergunning over iemands financiële expertise? Laat staan dat dat een oorzakelijk verband heeft. :')
quote:
Met andere woorden: men denkt dat het zzp-model alleen
efficiënter is omdat de zzp'ers meer werk verrichten zonder dat daar een extra vergoeding
tegenover staat
Vreemde conclusie... Er staat niks over "zonder extra vergoeding" vermeld in de tekst.

[ Bericht 12% gewijzigd door ludovico op 31-05-2017 04:23:59 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171340748
quote:
Bedankt voor je bericht,

Ik word er zelf niet veel wijzer van, ik kan mij voorstellen dat veel mensen nog niet gepakt zijn door de inspecteur of dat het allemaal een beetje gedoogd wordt misschien...

Er is al jurisprudentie maar of alle bestaande zzp'ers voldoen aan wat de rechter heeft gezegd.... Denk niet dat de belastinginspecteur dat voldoende handhaaft.

Dan de vraag, als daar niet gehandhaafd wordt, waarom zou dat dan wel bij mij gebeuren? Gelijke omstandigheden moet je toch gelijk behandelen?

Maarja, het zekere voor het onzekere.. Ik zou gewoon iemand in dienst kunnen nemen om voor mij te rijden, dan lijk ik al wat meer op een ondernemer blijkbaar, en andere diensten aanbieden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171343196
Volgens mij is het inderdaad nog steeds een grijs gebied. Nou is DHL wel iets minder strikt dan PostNL toch? Je moet alleen zo'n bordje hebben, maar geen bestickering en je bus/auto hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen. In dat opzicht kun je het werk makkelijk combineren met andere vervoersdiensten. Desnoods richt je ook een eigen koeriersdienst op waarin je pakketten etc. verstuurd (reclame maken). Dan heb je ook tussendoor wat facturen aan andere mensen/bedrijven. Bovendien kun je dan nog redelijk verklaren dat je dat uiteindelijk wilt maar je nu in het begin DHL voornamelijk erbij doet. Het enige punt waardoor je dan niet aan voldoet voor het ondernemerschap in de IB is waarschijnlijk de 70% bij 1 klant. Nou er zijn zat IT'ers die ook weleens projecten hebben van meerdere jaren bij 1 klant.

De Belastingdienst (en de rechtbank) kunnen zoveel zeggen, maar je hebt geen recht op WW, ontslagvergoeding, vakantiedagen, ziektedagen etc. Volgens mij moet je er zelfs zelf voor zorgen dat er vervanging is als je ziek bent toch? Je bent dus gewoon ondernemer.

Het hele probleem ligt gewoon aan de te lage tarieven die ZZP'ers rekenen voor hun diensten omdat ze niet goed narekenen welke risico's er allemaal aan kleven en wat je allemaal mist tov loondienst. Door de zelfstandigen- en startersaftrek en mkb-winstvrijstelling lijkt het gunstig doordat je netto een mooi bedrag overhoudt, maar ga je je dan indekken voor alle risico's en narekenen hoeveel extra uren je maakt aan administratie etc. dan kom je van een koude kermis thuis.

Maar goed ik vind sowieso dat werknemers teveel beschermd zijn hier in NL. Wat mij betreft mag iedereen ZZP'er worden. Je wordt beloond als je hard werkt maar als het slecht gaat met je klant dan kan hij makkelijk even wat ZZP'ers weg doen of minder laten werken.
Facts don't care about your feelings
pi_171343368
PostNL en DHL zijn natuurlijk enorm gebaat bij ZZP-ers. Lage kosten en risico's. Alles voor de aandeelhouders. En verder geven ze geen moer om hun personeel (ingehuurd of niet) en de kwaliteit van hun diensten.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171343577
Ja maar zo werkt het niet. If you pay peanuts, you get monkeys. Als ze constant klachten krijgen over pakketten die kapot zijn of vermist, de postbezorger de pakketten maar op de oprit leggen als iemand niet thuis is, ze rondracen in verrotte bussen en veel ongelukken krijgen, dan heeft PostNL daar ook weinig aan. En je merkt best dat de kwaliteit minder wordt want je ziet steeds meer concurrenten in de bezorgingsbranche.

En een ZZP'er staat in principe helemaal niet per se voor lage kosten. Ik ken zat ZZP'ers die gewoon ¤80 of meer factureren voor hun diensten en daar maanden voor 40u pw in dienst zijn. Probleem in de bezorgersbranche is dat blijkbaar iedere aap met een rijbewijs dat kan (of denkt te kunnen) en er dus veel maar aanbod is dan vraag en PostNL dus veel eisen kan stellen en weinig betalen. Zelfde als in de bouw is gebeurd.

Maar nogmaals ik ben een VVD'er en geloof niet zo in al dat beschermen van personeel en vakbonden bullshit. Een onderneming is net zo sterk als de zwakste werknemer :)
Facts don't care about your feelings
pi_171343733
Postnl vind het allemaal wel prima, zolang die pakketten maar bezorgd worden.
Veelal allochtone bezorgers met gare witten bussen.

Maar het is ook echt rotwerk, en het betaald slecht.

Ik vind het ook niet echt ondernemen eigenlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171343874
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar zo werkt het niet. If you pay peanuts, you get monkeys. Als ze constant klachten krijgen over pakketten die kapot zijn of vermist, de postbezorger de pakketten maar op de oprit leggen als iemand niet thuis is, ze rondracen in verrotte bussen en veel ongelukken krijgen, dan heeft PostNL daar ook weinig aan. En je merkt best dat de kwaliteit minder wordt want je ziet steeds meer concurrenten in de bezorgingsbranche.

En een ZZP'er staat in principe helemaal niet per se voor lage kosten. Ik ken zat ZZP'ers die gewoon ¤80 of meer factureren voor hun diensten en daar maanden voor 40u pw in dienst zijn. Probleem in de bezorgersbranche is dat blijkbaar iedere aap met een rijbewijs dat kan (of denkt te kunnen) en er dus veel maar aanbod is dan vraag en PostNL dus veel eisen kan stellen en weinig betalen. Zelfde als in de bouw is gebeurd.

Maar nogmaals ik ben een VVD'er en geloof niet zo in al dat beschermen van personeel en vakbonden bullshit. Een onderneming is net zo sterk als de zwakste werknemer :)
PostNL doet weinig met klachten over kapotte pakketten. Alles wat zonder verzekering wordt verstuurd doen ze sowieso niks mee en als het wel verzekerd is leggen ze het liefst de schuld ergens anders.
En PostNL bepaalt de tarieven, niet de bezorgers. PostNL zegt gewoon; voor zo weinig mag je dit kutwerk doen in je eigen bus.
DHL ook. Bijna alles wordt bezorgd door mensen in hun Renault kangoo.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171347389
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:53 schreef junkiexp het volgende:
Postnl vind het allemaal wel prima, zolang die pakketten maar bezorgd worden.
Veelal allochtone bezorgers met gare witten bussen.

Maar het is ook echt rotwerk, en het betaald slecht.

Ik vind het ook niet echt ondernemen eigenlijk.
Tja dat is de strategie van PostNL... lijkt het erop dat het goed voor ze uitpakt gezien hun cijfers? Ik zie ook veel allochtonen die het tegenwoordig doen, maar ik vraag het weleens en ken meerdere die zelf ook koerier erbij zijn of die meerdere bussen hebben en zelf weer met personeel werken.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:02 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

PostNL doet weinig met klachten over kapotte pakketten. Alles wat zonder verzekering wordt verstuurd doen ze sowieso niks mee en als het wel verzekerd is leggen ze het liefst de schuld ergens anders.
En PostNL bepaalt de tarieven, niet de bezorgers. PostNL zegt gewoon; voor zo weinig mag je dit kutwerk doen in je eigen bus.
DHL ook. Bijna alles wordt bezorgd door mensen in hun Renault kangoo.
Die DHL rijdt bij mij in een ouwe Saab :') maar goed, als het niets oplevert zouden ze het niet doen. Dus wat is je punt? Als PostNL met kut tarieven komt voor kutwerk, dan gaan mensen toch niet voor jan lul ff investeren in een bus om dan dat werk te doen? Dan gaan ze het proberen bij Sandd, UPS, of een ali baba koeriersdienst. Of je zoekt een andere baan waar je wel WW krijgt en de ziektewet in kan.

Wat ik zo door krijg van de PostNL bezorgers als ik een beetje met ze praat is dat het op zich wel wat oplevert en je toch een gevoel van ondernemen hebt (je bent natuurlijk wel veel afhankelijk van PostNL/DHL) maar je moet wel hard werken. Tja, dat moeten alle ondernemers toch?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:26:10 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171349839
Wij zagen pas in een dorp verderop een auto staan met een reclame voor een bedrijf als dat van ons. Maar er hing ook een plaatje van een koeriersdienst achter de ruit. Voor ons dus geen concurrentie.

Ik vind vooral pensionado's die pakketjes rondbrengen altijd wat zielig. Zo hard werken voor zo weinig, op die leeftijd nog.
Spoilers!
pi_171358466
@Yoshi, dat klopt inderdaad, het legt ze geen windeieren inderdaad.
Voor mijn webshop verstuur ik veel via verschillende bedrijven maar prijs kwaliteit is PostNL toch wel de beste.

We versturen ook wel eens wat grotere zaken met UPS, dat is echt een heel goed bedrijf.
Maar dan betaal je ook wel 3x zoveel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171358478
Ik ga overigens IB aangifte doen vanavond, ik heb uitstel.
Krijg een behoorlijk bedrag terug, iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je bericht krijgt van de BD als je later als 1 mei aangifte doet?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171370395
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:41 schreef junkiexp het volgende:
@Yoshi, dat klopt inderdaad, het legt ze geen windeieren inderdaad.
Voor mijn webshop verstuur ik veel via verschillende bedrijven maar prijs kwaliteit is PostNL toch wel de beste.

We versturen ook wel eens wat grotere zaken met UPS, dat is echt een heel goed bedrijf.
Maar dan betaal je ook wel 3x zoveel.
Inderdaad... verstuur af en toe weleens wat met UPS... een A4 envelopje met kost al bijna ¤30 (internationaal). Maar komt wel altijd aan. Die UPS points zijn wel altijd grappig, soms weten werknemers daar zelf niet eens dat ze zoiets hebben :')

quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga overigens IB aangifte doen vanavond, ik heb uitstel.
Krijg een behoorlijk bedrag terug, iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je bericht krijgt van de BD als je later als 1 mei aangifte doet?
Uit mijn ervaring is het na 1 mei nooit sneller dan 2 maanden. Meestal 3 á 4 en soms zelfs 6 of meer, maar dat gebeurt vaker bij C- en M-biljetten.
Facts don't care about your feelings
pi_171371980
Mijn ervaring is juist dat tegenwoordig de aanslag er dan ook wel binnen een week of 3, 4 is. Alleen bij moeilijke gevallen duurt het soms wat langer. Buitenlands belastingplichtigen inderdaad of nieuwe ondernemers.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:56:24 #232
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_171373023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, een B.V. geeft een beperking van de persoonlijke aansprakelijkheid. Maar in de meeste gevallen is dat helemaal niet nodig. De meeste ondernemers lopen namelijk helemaal geen gevaar op faillissement of schuldeisers die in privé beslag leggen. Dat kan wel anders zijn als er bijvoorbeeld grote investeringen gedaan zijn en daarvoor geleend is, of als er veel werknemers zijn die ook doorbetaald moeten worden als het eens wat minder gaat. Maar bij de doorsnee ondernemer is er niet zo'n gevaar dat zij grote schulden op gaan bouwen en dan is die beperking niet nodig.
dit is natuurlijk niet waar he , ligt ook aan je gekozen vakgebied
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_171374732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:56 schreef Thezappa het volgende:

[..]

dit is natuurlijk niet waar he , ligt ook aan je gekozen vakgebied
Daarom zegt ze ook in de meeste gevallen...

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn ervaring is juist dat tegenwoordig de aanslag er dan ook wel binnen een week of 3, 4 is. Alleen bij moeilijke gevallen duurt het soms wat langer. Buitenlands belastingplichtigen inderdaad of nieuwe ondernemers.
Dan heb ik blijkbaar allemaal moeilijke gevallen... heb zelden een klant gehad waarbij de aanslag in 1 maand werd opgelegd. Of mijn beconnummer staat op de gevarenlijst :')
Facts don't care about your feelings
pi_171375093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarom zegt ze ook in de meeste gevallen...

[..]

Dan heb ik blijkbaar allemaal moeilijke gevallen... heb zelden een klant gehad waarbij de aanslag in 1 maand werd opgelegd. Of mijn beconnummer staat op de gevarenlijst :')
:D
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:32:00 #235
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_171379660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan heb ik blijkbaar allemaal moeilijke gevallen... heb zelden een klant gehad waarbij de aanslag in 1 maand werd opgelegd. Of mijn beconnummer staat op de gevarenlijst :')
Dat zal mij niks verbazen. :9

Ik merk ook dat dat later ingediende aangiftes steeds sneller verwerkt worden. Al zit ik al wel ruim een jaar te wachten op een definitieve aanslag 2015 voor een middelingsverzoek. En dat was een recht-toe-recht-aan aangifte.

[ Bericht 0% gewijzigd door MyTiredFeet op 01-06-2017 18:54:58 ]
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_171381096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad... verstuur af en toe weleens wat met UPS... een A4 envelopje met kost al bijna ¤30 (internationaal). Maar komt wel altijd aan. Die UPS points zijn wel altijd grappig, soms weten werknemers daar zelf niet eens dat ze zoiets hebben :')

[..]

Uit mijn ervaring is het na 1 mei nooit sneller dan 2 maanden. Meestal 3 á 4 en soms zelfs 6 of meer, maar dat gebeurt vaker bij C- en M-biljetten.
Ik wacht het wel af, is opzicht een redelijke normale aangifte, vrouw in loondienst en ik een eenmanszaak en een VOF.
Ik heb nu op advies van mij boekhoudster niets opgegeven voor mijn Belgische VOF.
In België is een VOF geen natuurlijk persoon zoals in NL, dus je kunt de winst in de zaak laten zitten en dan betaal je alleen vennootschapsbelasting in België.
In in de IB aangifte NL hoef je volgens haar pas wat op te geven als je salaris krijgt van de Belgische VOF, en er worden dan ook salarisstroken gemaakt.

Vind het maar lastig allemaal, volgend jaar mag zij het doen :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172026917
Zo kan mij ook melden hier.

Vandaag overdracht gehad van de aandelen.
Heb het bedrijf van mijn ex werkgever overgenomen.
Overname prijs van een paar miljoen euro.
Heeft totaal 15 maanden in beslag genomen.
De bank financiert de helft en de ex eigenaar voor de andere helft dmv een achtergestelde lening.

Mijn bedrijf produceert en verkoopt barbecue producten aan supermarkten en groothandels in binnen- en buitenland.
Je moet denken aan aanmaakblokjes, tangen spatels, kruiden, alu schalen, bamboe spiesen, wegwerp barbecues, houtskool etc.

Klanten in Nederland zijn oa Albert Heijn, Jumbo, Aldi, Sligro, buitenland Carrefour, Colruyt en nog wel meer.

Eigenaar heeft 7 maanden terug al afscheid genomen, er veranderd dus niet
Veel, maar alles op papier is toch wel erg fijn!
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:50:53 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172028845
Gefeliciteerf Nelis. Leuke markt.
Spoilers!
pi_172109620
Voor mijn webshop zoek ik software waarin ik de voorraad en verkopen beter kan analyseren. Elke dag zou ik de verkopen doorgeven, uit deze data wil ik graag dat de software een analyse maakt hoeveel ik zal gaan verkopen en wanneer het product uitverkocht raakt. Hierdoor wil ik de opstalkosten verlagen en de kans dat mijn producten zijn uitverkocht minimaliseren. Weten jullie een oplossing? Ik heb al gekeken naar Access en Excel maar wellicht hebben jullie andere aanbevelingen of inzichten
  dinsdag 4 juli 2017 @ 19:42:49 #240
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172171675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:55 schreef nelisb het volgende:
Zo kan mij ook melden hier.

Vandaag overdracht gehad van de aandelen.
Heb het bedrijf van mijn ex werkgever overgenomen.
Overname prijs van een paar miljoen euro.
Heeft totaal 15 maanden in beslag genomen.
De bank financiert de helft en de ex eigenaar voor de andere helft dmv een achtergestelde lening.

Mijn bedrijf produceert en verkoopt barbecue producten aan supermarkten en groothandels in binnen- en buitenland.
Je moet denken aan aanmaakblokjes, tangen spatels, kruiden, alu schalen, bamboe spiesen, wegwerp barbecues, houtskool etc.

Klanten in Nederland zijn oa Albert Heijn, Jumbo, Aldi, Sligro, buitenland Carrefour, Colruyt en nog wel meer.

Eigenaar heeft 7 maanden terug al afscheid genomen, er veranderd dus niet
Veel, maar alles op papier is toch wel erg fijn!
gefeliciteerd en succes
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172330868
Volgens mijn boekhouder is de uitstelregeling voor aangifte Vpb niet gelukt. Op mijn vraag hoe dat zo komt, heb ik geen antwoord gekregen. Voor ik hem om de oren ga slaan... : ik ken geen andere reden dan dat de boekhouder zelf iets niet goed heeft gedaan (onjuist ingediend, te laat, etc). Jullie nog een idee (dat het bijvoorbeeld aan mij ligt oid)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Queller op 10-07-2017 22:48:56 ]
  maandag 10 juli 2017 @ 23:04:39 #242
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_172331508
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:37 schreef Queller het volgende:
Volgens mijn boekhouder is de uitstelregeling voor aangifte Vpb niet gelukt. Op mijn vraag hoe dat zo komt, heb ik geen antwoord gekregen. Voor ik hem om de oren ga slaan... : ik ken geen andere reden dan dat de boekhouder zelf iets niet goed heeft gedaan (onjuist ingediend, te laat, etc). Jullie nog een idee (dat het bijvoorbeeld aan mij ligt oid)?
Zolang je nog geen aanmaning hebt ontvang kan je boekhouder (becon)uitstel aanvragen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_172332196
Inderdaad. Er zal nu een herinnering ontvangen zijn, dat is geen aanmaning, dus het kan nog aangevraagd worden. ik was het ook vergeten voor een klant met een in 2016 opgerichte B.V. Die had nu een herinnering. Vorige week alsnog aangevraagd en de volgende dag verleend.
pi_172335616
Heb hetzelfde gehad, als er een gebroken of verlengd boekjaar is dan moet je dit precies zo aangeven in de software anders wordt het niet goedgekeurd. Uiteraard is het de fout van de boekhouder tenzij jij de verkeerde datum hebt opgegeven bijv.

Wel snel laten doen door de boekhouder, de uiterste aangifte datum van de vpb was 11 juli bij deze klant van mij.
Facts don't care about your feelings
pi_172336813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb hetzelfde gehad, als er een gebroken of verlengd boekjaar is dan moet je dit precies zo aangeven in de software anders wordt het niet goedgekeurd. Uiteraard is het de fout van de boekhouder tenzij jij de verkeerde datum hebt opgegeven bijv.

Wel snel laten doen door de boekhouder, de uiterste aangifte datum van de vpb was 11 juli bij deze klant van mij.
klootzak :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_172336926
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:27 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

klootzak :)
Die van jou was iets eerder haha, maar je was niet de enige inderdaad ;)
Facts don't care about your feelings
pi_172337011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Die van jou was iets eerder haha, maar je was niet de enige inderdaad
Je had er nog 1? Teringjantje..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_172337074
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:40 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Je had er nog 1? Teringjantje..
Echt hoor, opeens gaat iedereen BV's oprichten :')
Facts don't care about your feelings
pi_172337524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb hetzelfde gehad, als er een gebroken of verlengd boekjaar is dan moet je dit precies zo aangeven in de software anders wordt het niet goedgekeurd. Uiteraard is het de fout van de boekhouder tenzij jij de verkeerde datum hebt opgegeven bijv.

Wel snel laten doen door de boekhouder, de uiterste aangifte datum van de vpb was 11 juli bij deze klant van mij.
Maar dat is een herinnering en je hebt dan nog tijd tot dat er een aanmaning is voor het aanvragen.
pi_172339462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar dat is een herinnering en je hebt dan nog tijd tot dat er een aanmaning is voor het aanvragen.
Ja maar heb geen idee hoe snel ze de aanmaning sturen nadat de datum van de herinnering is verstreken...
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')