Wat ga je doen?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:42 schreef Zlatan51 het volgende:
[..]
Bedankt! Heb bijna geen kosten en ben minderjarig (dus privé ook geen kosten). Dus dat zit wel goed.
Ik heb een netwerkje van websites en klanten. Het website netwerk ga ik verder uitbreiden. Momenteel een lopende webshop die erg goed draait. Dus heb direct al mooie inkomsten draaiende. :-)quote:
Goed bezig. Ik had ook even een webwinkel maar vond het toch teveel werk (naar brievenbus lopen enzo ).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:20 schreef Zlatan51 het volgende:
[..]
Ik heb een netwerkje van websites en klanten. Het website netwerk ga ik verder uitbreiden. Momenteel een lopende webshop die erg goed draait. Dus heb direct al mooie inkomsten draaiende. :-)
Ik verkoop digitale producten, dat scheelt natuurlijk al een hoopquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Goed bezig. Ik had ook even een webwinkel maar vond het toch teveel werk (naar brievenbus lopen enzo ).
Heb er vandaag nog veel over gelezen. De KvK gaf me een pakketje mee met folders. Een folder ging over E-boekhouden met een korting voucher. Echter heb ik al langer Moneybird op het oog. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Moneybird.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:07 schreef junkiexp het volgende:
Wij werken met E-boekhouden, werkt erg simpel en makkelijk en mijn vrouw die accountant is zegt ook dat het goed in elkaar zit.
Het enige nadeel waar we nu tegen aanlopen dat je met scan & herken geen betalingskorting kan koppelen aan een crediteur, dus kan je alsnog elke factuur langs lopen
Ik moet mezelf er toch nog eens in gaan verdiepen. Veel mensen die ik spreek maken gebruik van Moneybird. Moet toch wekelijks een x aantal facturen versturen en van alles inboeken (het inboeken lijkt me momenteel nog lastig).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Moneybird is leuk voor factureren, maar meer niet. En volgens mij is bij jou factureren niet echt belangrijk aangezien je webwinkel software dat grotendeels doet en affiliates/adsense creditnota's sturen.
Hoe was het nou afgelopen met die affiliate die je niet uitbetaalde?
Het mooiste is als iemand het je eventjes kan laten zien. Ikzelf gebruik Acumulus, en die hebben regelmatig gratis cursussen voor hun gebruikers.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:18 schreef Zlatan51 het volgende:
Moet toch wekelijks een x aantal facturen versturen en van alles inboeken (het inboeken lijkt me momenteel nog lastig).
Daar heb ik met telefoons ook last van. 2 jaar is de max...quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt hem verkocht geef je aan, dus dat betekent dat je het aan een derden hebt verkocht? Dan gewoon een factuur maken voor dat bedrag... anders sluit het ook niet met de bank (tenzij je dat weer contant ontvangen hebt). 500 incl. btw dus, en dat sluit je dan weer aan met de balanspost. Omdat je laptop nog maar 10% waard is, krijg je dus een boekwinst. En je moet wat btw dokken op de factuur.
Naar prive zou ik ook gewoon met factuur doen, maar dan kun je een waarde geven die wat lager is dan de marktwaarde of gewoon de boekwaarde hanteren als dat redelijk realistisch is.
Of gewoon niks opgeven en als de Belastingdienst langs komt zeg je dat dat ding allang kapot is gegaan (mijn laptops halen de 3 jaar nooit)
Is er inmiddels al meer bekend over de nieuwe Surface?quote:Op woensdag 29 maart 2017 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach je het gebruikt voor je werk dan wordt het ook gewoon intensiever gebruikt dan bij een particulier. M'n Surface staat 10 uur per dag aan en doe er alles mee, dus dan vind ik het ook minder erg om er ¤1500 aan uit te geven iedere twee jaar.
Niet dat ik weet, maar zal binnenkort wel komen want de Surface 4 is overal in prijs gedaald. Nog steeds een goed apparaat overigens, vraag me af hoeveel ze kunnen verbeteren in de 5.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:04 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Is er inmiddels al meer bekend over de nieuwe Surface?
De Surface book heb ik in de UK in m'n handen gehad, maar vond het niet bijzonder eerlijk gezegd. Een beetje raar zelfs dat scharnier. Wel meer laptop ja dan de normale.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:06 schreef stinkie het volgende:
Ik wacht ook met smart
Op de surface book. En dan de duurste versie voor alle aftrekregelingen. En dan ook nog laatste jaar willekeurig
Dat kan alleen kost het docking station een klein fortuin. Ik heb hem gewoon aan 1 monitor hangen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Surface lijkt mij wel handig maar dan moet ik hem thuis wel in een dockingstation kunnen zetten met een dual screen. Dat zal de Surface wel niet kunnen?
True, maar er moet sowieso wel een usb 3.0 port ook bij komen voor oudere apparatuur dus zoveel nuttiger is het ook weer niet. Batterij is inderdaad vrij matig op de 4.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:22 schreef Rockefellow het volgende:
Dat hangt vooral af van het dockingstation.
De reden waarom ik wacht op USB-C is dat je dan geen aparte kabel voor laden meer nodig hebt.
Je kan nog wel onder de ik meen 1300 af te dragen BTW blijven, dan kan je die BTW in je zak steken.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:33 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben mezelf aan het verdiepen in het urencriterium. Stel je start 1 november. Dan kun je nooit meer aan dat criterium voldoen voor dat kalenderjaar. Dan kun je beter wachten met starten tot 1 januari?
Daar zit je toch zo aan?quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je kan nog wel onder de ik meen 1300 af te dragen BTW blijven, dan kan je die BTW in je zak steken.
uren haal je niet meer nee. Maar je kunt gewoon starten. Met een consultancy tarief heb je sowieso meer dan loondienst. Daarnaast kun je volgend jaar je investeringen die je nu doet alsnog versneld afschrijven.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:33 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben mezelf aan het verdiepen in het urencriterium. Stel je start 1 november. Dan kun je nooit meer aan dat criterium voldoen voor dat kalenderjaar. Dan kun je beter wachten met starten tot 1 januari?
In 2 maandjes kan je nog eronder blijven maar het geld dat je dan terug krijgt moet je wel als inkomsten rekenen voor de IB.quote:
Mwah, ik zou wel een beetje efficiënte datum nemen. Dus als je nu zou willen beginnen zou ik 1 april pakken dan kun je precies beginnen met de btw aangifte van het 2e kw. ipv dat je weer voor een maandje wat moet doen. Maar in zijn geval maken die 2 maandjes weinig uit, je gaat niet de uren dan opsparen ofzo en in januari extra hard werken lijkt me. Je hebt dan alleen 2 maanden inkomsten met alleen 14% mkb-winstvrijstelling en geen andere aftrekposten.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
uren haal je niet meer nee. Maar je kunt gewoon starten. Met een consultancy tarief heb je sowieso meer dan loondienst. Daarnaast kun je volgend jaar je investeringen die je nu doet alsnog versneld afschrijven.
Sowieso als je wilt beginnen, gewoon doen.
die zou ik dus gewoon pakken. En daarnaast alle nodige aankopen nu doen om de IB laag te houdenquote:Op vrijdag 31 maart 2017 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In 2 maandjes kan je nog eronder blijven maar het geld dat je dan terug krijgt moet je wel als inkomsten rekenen voor de IB.
[..]
Mwah, ik zou wel een beetje efficiënte datum nemen. Dus als je nu zou willen beginnen zou ik 1 april pakken dan kun je precies beginnen met de btw aangifte van het 2e kw. ipv dat je weer voor een maandje wat moet doen. Maar in zijn geval maken die 2 maandjes weinig uit, je gaat niet de uren dan opsparen ofzo en in januari extra hard werken lijkt me. Je hebt dan alleen 2 maanden inkomsten met alleen 14% mkb-winstvrijstelling en geen andere aftrekposten.
Ligt er aan wat je doet natuurlijk... Ik zat er vorig jaar met mn startende part time klussenbedrijf en de nodige investeringen onder.quote:
ik denk dat geen enkele auto lease 'gunstig'.quote:Op maandag 17 april 2017 18:22 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand hier wel eens gekeken naar een Tesla als zijnde leaseauto? Het standaard maandelijkse leasebedrag is wat hoger dan bijvoorbeeld een Audi A3. Maar daarbij kost de bijtelling voor het privé rijden met de 4 procent regeling bijna niets en je hebt ook bijna geen brandstof (in het geval van de Tesla elektra) kosten.
Tsja, maar je moet eerst wel een ton te beschikking hebben om hem te kunnen kopen.quote:Op maandag 17 april 2017 19:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik denk dat geen enkele auto lease 'gunstig'.
Collega heeft een tesla met oude bijtellingsregeling. Het was gunstig omdat hij hem zakelijk gekocht heeft en elke denkbare regeling als zzp'r kan toepassen. Netto heeft dat ding mss 30k gekost na 5 jaar.
ja das een beetje het punt. En een ton is nét niet genoeg...quote:Op maandag 17 april 2017 19:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tsja, maar je moet eerst wel een ton te beschikking hebben om hem te kunnen kopen.
Of je moet hem Financial Lease pakken. Dan zet je hem op je balans. Of kan je dan nog niet alle denkbare regelingen toepassen?quote:Op maandag 17 april 2017 19:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
ja das een beetje het punt. En een ton is nét niet genoeg...
Ik heb een Tesla met financial lease. Natuurlijk kan je dan alle denkbare regelingen toepassen, maar goed in principe wordt dit bij operational lease ook doorgerekend in de leaseprijs. De leasemaatschappij houdt dan zelf rekening met die MIA en ik neem aan ook met het feit dat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen. De bijtelling is in beide gevallen hetzelfde. Enige wat misschien een voordeel is aan operational is de verzekering, want die is vrij duur en is recent nog duurder geworden (veel Tesla rijders maken blijkbaar schade en de onderdelen zijn duur).quote:Op maandag 17 april 2017 19:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Of je moet hem Financial Lease pakken. Dan zet je hem op je balans. Of kan je dan nog niet alle denkbare regelingen toepassen?
Wat heeft jou die Tesla nou gekost en wat kost hij jou in de maand?quote:Op maandag 17 april 2017 20:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb een Tesla met financial lease. Natuurlijk kan je dan alle denkbare regelingen toepassen, maar goed in principe wordt dit bij operational lease ook doorgerekend in de leaseprijs. De leasemaatschappij houdt dan zelf rekening met die MIA en ik neem aan ook met het feit dat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen. De bijtelling is in beide gevallen hetzelfde. Enige wat misschien een voordeel is aan operational is de verzekering, want die is vrij duur en is recent nog duurder geworden (veel Tesla rijders maken blijkbaar schade en de onderdelen zijn duur).
En een ton is wel genoeg. Nou ja, die van mij was 86k. BTW krijg je natuurlijk terug en de rest gefinancierd. Rente is niet zo hoog tegenwoordig en aftrekbaar. Je moet natuurlijk wel in de 52% schijf zitten qua winst anders word je voordeel verhoudingsgewijs minder.
Dat staat er als je goed leest. De kosten per maand bestaan uit de aflossing/rente, verzekering, stroom en wat onderhoud. Er zijn excel sheetjes te vinden waarin je kan berekenen wat zo'n elektrische auto je kost tov een normale auto over een periode van bijv. 5 jaar. Hierbij wordt gekeken naar de netto kosten van de bijtelling, de besparing door geen brandstof etc. En de berekening is uiteraard afhankelijk van je ondernemingsvorm, kilometers die je rijdt, belastingschijf etc.quote:Op maandag 17 april 2017 21:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat heeft jou die Tesla nou gekost en wat kost hij jou in de maand?
Toevallig ben ik de OP begonnen, maar heb eigenlijk geen idee hoe je zo'n oude OP aanpast... Anyone?quote:Op maandag 1 mei 2017 16:39 schreef drakin het volgende:
Er is een ondernemerstopic op fok
Hoi
Ik heb een massagepraktijk en een webwinkel, mag ik ermee in de OP?
Kan alleen een moderator denk ik nu nog.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Toevallig ben ik de OP begonnen, maar heb eigenlijk geen idee hoe je zo'n oude OP aanpast... Anyone?
Pffff wat een webwinkel....quote:Op maandag 1 mei 2017 16:39 schreef drakin het volgende:
Er is een ondernemerstopic op fok
Hoi
Ik heb een massagepraktijk en een webwinkel, mag ik ermee in de OP?
quote:
Nice toch waarom ou je je situatie op willen geven :pquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:52 schreef Sunri5e het volgende:
Het kriebelt bij mij momenteel enorm om voor mezelf te beginnen. Ik werk in een klein bedrijf en ik trek momenteel naar mijn eigen idee de kar in het bedrijf. Dat kan ik natuurlijk ook ook gewoon voor mijzelf. Doordat mijn eerste jaarcontract geen concurrentiebeding bevat (dat mocht 2 jaar geleden niet meer bij tijdelijke contracten) en mijn jaarcontract gewoon is verlopen en daardoor vast is geworden kan ik gewoon gaan en staan waar ik wil.
Ik heb het op dit moment best goed voor elkaar. Mijn salaris is 3800,- euro bruto per maand. iPhone van de zaak en leaseauto van de zaak zonder eigen bijdrage. Als ik voor mezelf wil beginnen in dezelfde sector dan is er geen mogelijkheid om er rustig aan in te groeien. Ik zal mijn huidige baan volledig op moeten zeggen.
Mijn huidige vaste lasten zijn maandelijks zo'n 1000,- euro. Ik heb samen met mijn vriendin een koophuis en zij legt ook elke maand 1000,- euro in voor vaste lasten.
Nu ben ik erg benieuwd hoeveel spaargeld ik nou eigenlijk achter de hand moet hebben in deze situatie als ik voor mezelf wil beginnen. Mensen tips en ervaringen?
ik laat het doen. En ik word doodziek van die standaard uitstel bij boekhouders/accountants. Wel zelf voorlopige aangifte gedaan om iig het geld vast over te kunnen maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:59 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal de IB aangifte al gedaan?
Ik heb voor de eerste keer uitstel aangevraagd.
Een eenmanszaak, een VOF en een VOF uit België waar ik tegelijk aangifte voor moet doen, is nogal ff werk zeg maar.
Zoek dan een andere boekhouder zeikerd. De eerste die je vindt die geen uitstel aanvraagt zal waarschijnlijk een prutser zijn met maar 5 klanten. En anders mag jij me gaan uitleggen hoe ik 150 IB aangiftes kan doen voor 1 mei. En dan is april ook nog eens een maand met btw aangiftes van het 1e kwartaal.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik laat het doen. En ik word doodziek van die standaard uitstel bij boekhouders/accountants. Wel zelf voorlopige aangifte gedaan om iig het geld vast over te kunnen maken.
Mijn vriendin is accountant dus dat is geen probleem, meer tijdtekort.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik laat het doen. En ik word doodziek van die standaard uitstel bij boekhouders/accountants. Wel zelf voorlopige aangifte gedaan om iig het geld vast over te kunnen maken.
ik doe er 1 in een avond. Het hele jaar zit een boekhouder mijn administratie bij te houden. Dan mag ik hopen dat ze er wat sneller mee klaar kunnen zijn dan ik. En ja ik snap dat dit een drukke periode is. Maar weet je wat ook ondernemen is? Klanten nee verkopen als je het werk niet aan kan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zoek dan een andere boekhouder zeikerd. De eerste die je vindt die geen uitstel aanvraagt zal waarschijnlijk een prutser zijn met maar 5 klanten. En anders mag jij me gaan uitleggen hoe ik 150 IB aangiftes kan doen voor 1 mei. En dan is april ook nog eens een maand met btw aangiftes van het 1e kwartaal.
Jij mankeert wat. Ik kan het werk heus wel aan, maar wel verspreid over het jaar. Die regeling is er niet voor niets, je kan toch de niet eerste paar maanden alle inkomstenbelasting en vennootschapsbelastingen gaan doen en de maanden daarna lopen niksen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:58 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik doe er 1 in een avond. Het hele jaar zit een boekhouder mijn administratie bij te houden. Dan mag ik hopen dat ze er wat sneller mee klaar kunnen zijn dan ik. En ja ik snap dat dit een drukke periode is. Maar weet je wat ook ondernemen is? Klanten nee verkopen als je het werk niet aan kan.
Of ipv hier op fok lopen kankeren tegen mij aan het werk gaan
Of mag ik ergens niet van balen als ik een product afneem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |