quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:46 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik niet, maar de klant werkt nu alleen met uniforce of payroll. In die zin beschouw ik het ook niet meer als een manier om een project op te pakken.
Optie is natuurlijk ander project kiezen bij andere opdrachtgever, maar deze opdrachtgever heeft vooralsnog mijn voorkeur. Ik heb op dit moment gelukkig de keuze, dus nu de tijd maar gebruiken om te informeren en ervaringen te achterhalen
quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:15 schreef Burdie het volgende:
Iemand van hier toevallig interesse in de overname van een kleine webwinkel?
Het lukt me niet echt een koper te vinden... voor de echte verkoopsites is de shop te klein. Ik vind het echt zonde om de deuren te sluiten, maar neig daar nu toch wel naar. Wat zouden jullie doen?
Dit.quote:
Interessant welquote:
Iets overnemen natuurlijk .quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Interessant wel
Wat is beter; zelf iets starten of iets overnemen als je geen ervaring hebt?
Een gesprek met je vader?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:07 schreef Schnitzels het volgende:
Binnenkort een gesprek om een plan uit te stippelen om binnen 5-10 jaar de supermarkt van mijn vader over te nemen. Althans, de interesse is er nu al geruime tijd en we gaan nu eens actie ondernemen.
Nou, meer in de vorm van een opleidingsplan bij de franchiseorganisatie en leerplekken bij andere vestigingen.quote:
Klinkt als serieuze voorbereiding.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:10 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Nou, meer in de vorm van een opleidingsplan bij de franchiseorganisatie en leerplekken bij andere vestigingen.
ligt eraan of je meteen zelf een eerste opdracht hebt of niet. Ik ben vanuit detachering voor mijzelf begonnen. Tweede auto had ik al. Investering was dus een laptop en 2 maanden 'loon' om de tijd tussen ontslag en eerste betaalde factuur te overbruggenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:52 schreef Sunri5e het volgende:
Het kriebelt bij mij momenteel enorm om voor mezelf te beginnen. Ik werk in een klein bedrijf en ik trek momenteel naar mijn eigen idee de kar in het bedrijf. Dat kan ik natuurlijk ook ook gewoon voor mijzelf. Doordat mijn eerste jaarcontract geen concurrentiebeding bevat (dat mocht 2 jaar geleden niet meer bij tijdelijke contracten) en mijn jaarcontract gewoon is verlopen en daardoor vast is geworden kan ik gewoon gaan en staan waar ik wil.
Ik heb het op dit moment best goed voor elkaar. Mijn salaris is 3800,- euro bruto per maand. iPhone van de zaak en leaseauto van de zaak zonder eigen bijdrage. Als ik voor mezelf wil beginnen in dezelfde sector dan is er geen mogelijkheid om er rustig aan in te groeien. Ik zal mijn huidige baan volledig op moeten zeggen.
Mijn huidige vaste lasten zijn maandelijks zo'n 1000,- euro. Ik heb samen met mijn vriendin een koophuis en zij legt ook elke maand 1000,- euro in voor vaste lasten.
Nu ben ik erg benieuwd hoeveel spaargeld ik nou eigenlijk achter de hand moet hebben in deze situatie als ik voor mezelf wil beginnen. Mensen tips en ervaringen?
ik lees niet echt wat je motivatie nou is om voor jezelf te beginnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:52 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het op dit moment best goed voor elkaar. Mijn salaris is 3800,- euro bruto per maand. iPhone van de zaak en leaseauto van de zaak zonder eigen bijdrage. Als ik voor mezelf wil beginnen in dezelfde sector dan is er geen mogelijkheid om er rustig aan in te groeien. Ik zal mijn huidige baan volledig op moeten zeggen.
Ik had zelf 10K opzij gelegd, dat was een paar jaar terug in mijn geval genoeg om vijf maanden uitgaven te dekken. Na twee maanden rondbellen had ik m'n eerste klus, en weer twee maanden daarna kreeg ik uitbetaald. Het ging goed, maar had ook niet langer moeten duren. Ik had geen uitgaven aan een auto, overigens. Die had ik daarvoor al de deur uitgedaan om de kosten te drukken. Ik heb het eerste jaar alles met de trein gedaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:52 schreef Sunri5e het volgende:
Nu ben ik erg benieuwd hoeveel spaargeld ik nou eigenlijk achter de hand moet hebben in deze situatie als ik voor mezelf wil beginnen. Mensen tips en ervaringen?
Die motivatie is er zeker wel. Wellicht dat ik hem hier niet geheel benoemd heb. Het spookt in iedergeval al een behoorlijke periode iedere dag door mijn heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2017 07:30 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
ik lees niet echt wat je motivatie nou is om voor jezelf te beginnen.
Als ik dit zo lees heb je een heel fijn salaris, daar mag volgens mij ook best wat tegenover staan.
Zelfstandig zijn is niet zaligmakend, de zzp-tarieven zijn zeer concurrerend.
Ergo, ondernemen is meer dan "dit kan ik ook wel voor mezelf", er komen weer heel andere dingen bij kijken. Veel meer dan je denkt.
Dus geld is je motivatie? Geld is wel de slechtse motivatie als je voor jezelf wil beginnen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 08:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die motivatie is er zeker wel. Wellicht dat ik hem hier niet geheel benoemd heb.
Een uurtarief in mijn branche is ongeveer 85 euro per uur ex btw. Ik verwacht zo'n 30 van de 40 uur kunnen declareren per week. Even uitgaande van 40 uur. In werkelijkheid stop je natuurlijk veel meer aan tijd en energie in je eigen onderneming.
Ik heb geen pensioen en geen 13e maand op dit moment.quote:Op woensdag 1 februari 2017 08:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je ¤3800 bruto verdient in loondienst (geen idee of er verder een 13e maand of pensioen is) dan zal je als zzp'er al snel ¤6000 moeten verdienen om op hetzelfde niveau uit te komen (zonder risico's). Daarnaast heb je een leaseauto, zeg ¤600 per maand en een telefoon zeg ¤50 per maand. Verder zullen er nog overige kosten zijn (kantoorartikelen, boekhouder, misschien kantoortje etc.) zeg ¤350 per maand. Dan zit je dus op ¤7000 per maand.
85 * 30 (worst case) * 52 / 12 = ¤11.050 per maand. Dat is dus prima, maar dan moet je er vanuit gaan dat je die 30 uur declarabel wel haalt EN dat je natuurlijk daarnaast niet declarabele uren maakt en je dus waarschijnlijk meer uren moet maken. Dan een Tesla op de zaak en je gaat er wel op vooruit
Dat begint als je personeel aan neemtquote:Op woensdag 1 februari 2017 09:11 schreef Burdie het volgende:
Hij overweegt zelfs personeel aan te nemen omdat hij zo veel opdrachten moet afwijzen.[...]
Waar halen jullie overigens zoveel niet-declarabele uren vandaan? Kan je die niet uitbesteden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
Mijn klanten zijn particulieren waarvoor ik ongeveer 2 uur per opdracht kwijt ben. Dus zo'n klant of 15 per week.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet niet welke branche het is hoor, maar je moet natuurlijk wel aan de eisen van ondernemerschap voldoen. Je ziet vaak bij IT'ers dat ze lange projecten hebben bij 1 klant en soms zelfs jaren bij die klant zitten. De Belastingdienst kan moeilijk gaan doen en het verkapt loondienst noemen.
Vakantie? Wat is dat
quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:08 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat begint als je personeel aan neemt"ik wens je veel personeel"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Joodse vloek.
.
quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:08 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat begint als je personeel aan neemtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan nog erger: "we wensen u veel Frans personeel" Volgens mij hebben ze zelfs een wet tegenwoordig dat je baas je niet meer buiten werktijd mag bellen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
"ik wens je veel personeel"
- Joodse vloek.
.Ah ok dan is het geen probleem.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mijn klanten zijn particulieren waarvoor ik ongeveer 2 uur per opdracht kwijt ben. Dus zo'n klant of 15 per week.Facts don't care about your feelings
Ik weet wat niet-declarabele uren zijn , maar ik denk echt niet dat dat er 10 per week zijn voor mijn man. Administratie is uitbesteed, het grootste deel van de aquisitie ook, etc.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet-declarabel bedoel ik natuurlijk mee de uren die je bezig bent met werken, maar die je niet kan factureren. Je eigen administratie, voorbereiden voor een project, vakliteratuur lezen, reistijd....
Jouw man interesseert mij nietquote:Op woensdag 1 februari 2017 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet wat niet-declarabele uren zijn , maar ik denk echt niet dat dat er 10 per week zijn voor mijn man. Administratie is uitbesteed, het grootste deel van de aquisitie ook, etc.
En terecht wel. Vrije tijd is vrije tijd. Werktijd = werktijd.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Het kan nog erger: "we wensen u veel Frans personeel" Volgens mij hebben ze zelfs een wet tegenwoordig dat je baas je niet meer buiten werktijd mag bellen.
[..]
Ah ok dan is het geen probleem.
Ah ok, ik dacht dat we een conversatie hadden over ondernemen en niet-declarabele uren. Ik geef een voorbeeld uit mijn omgeving dat dat er echt niet zo veel hoeven te zijn als jij noemt. Maargoed, dat interesseert je niet dus . My bad.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jouw man interesseert mij niet
Ik weet niet in welke branche je zit maar particulieren zijn soms toch lastig te factureren. In ons geval, IT, gebeurt het toch vaker dan je denkt dat er een klant met een flutvraagje van 3-8 minuten belt. Daar stuur je geen factuur voor uit serviceoogpunt maar ook omdat die kosten niet opwegen tegen de baten.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mijn klanten zijn particulieren waarvoor ik ongeveer 2 uur per opdracht kwijt ben. Dus zo'n klant of 15 per week.
Jouw man interesseert mij wel. Maar het klinkt alsof hij niet zo zelfstandig is eigenlijk.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet wat niet-declarabele uren zijn , maar ik denk echt niet dat dat er 10 per week zijn voor mijn man. Administratie is uitbesteed, het grootste deel van de aquisitie ook, etc.
Hij is inmiddels weer in loondienst . Bij zijn eigen bv . Maar het is een redelijk simpel sommetje; als het uitbesteden per uur minder kost dan je eigen uurtarief, dan kan je beter uitbesteden. Toch?quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jouw man interesseert mij wel. Maar het klinkt alsof hij niet zo zelfstandig is eigenlijk.
Ik snap het uitbesteden van de administratie heel goed, dat doen wij ook voor zover mogelijk. Maar acquisitie is in mijn ogen toch wel iets wat er bij hoort en wat het leuk houdt en wat veel voldoening geeft. Maar dat moet ook iedereen zelf wetenquote:Op woensdag 1 februari 2017 11:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij is inmiddels weer in loondienst . Bij zijn eigen bv . Maar het is een redelijk simpel sommetje; als het uitbesteden per uur minder kost dan je eigen uurtarief, dan kan je beter uitbesteden. Toch?
Niet iedereen vindt acquisitie leuk? . En het ligt er ook net aan hoe vaak acquisitie nodig is natuurlijk. Heb je opdrachten van 2 uur of van 8 maanden? Moet je continu op het dak staan te schreeuwen: "ik ben er ook en ik zoek werk", of komen opdrachtgevers zelf vragen wanneer je tijd hebt om voor ze te werken?quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap het uitbesteden van de administratie heel goed, dat doen wij ook voor zover mogelijk. Maar acquisitie is in mijn ogen toch wel iets wat er bij hoort en wat het leuk houdt en wat veel voldoening geeft. Maar dat moet ook iedereen zelf weten
Ja dat snap ik wel. Wij doen eigenlijk ook niet aan acquisitie omdat onze klanten zelf naar ons toekomen dus eigenlijk moet ik gewoon mijn mond houdenquote:Op woensdag 1 februari 2017 11:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niet iedereen vindt acquisitie leuk? . En het ligt er ook net aan hoe vaak acquisitie nodig is natuurlijk. Heb je opdrachten van 2 uur of van 8 maanden? Moet je continu op het dak staan te schreeuwen: "ik ben er ook en ik zoek werk", of komen opdrachtgevers zelf vragen wanneer je tijd hebt om voor ze te werken?
Heb je niet ontzettend veel overhead bij zulke korte klantmomenten?quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mijn klanten zijn particulieren waarvoor ik ongeveer 2 uur per opdracht kwijt ben. Dus zo'n klant of 15 per week.
nog altijd goedkoper dan een witgoed monteur als je kijkt naar uitprijs, voorrij kosten en andere ongein.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je klanten particulier zijn reken je vaak een tarief incl. btw. ¤ 102,85 per uur staat een beetje raar en is inderdaad erg hoog, maar goed misschien ben je een master
Omdat we bij de ING zitten en daar zijn we niet zo blij mee. Misschien maar gelijk van bank wisselen dan. Dat wil ik ook al 10 jaar.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:37 schreef Rockefellow het volgende:
Waarom gebruik je niet een tooltje voor het aanmaken van batches die je direct kunt aanleveren bij elke bank?
Lekker naar KNAB icm icepay;)quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat we bij de ING zitten en daar zijn we niet zo blij mee. Misschien maar gelijk van bank wisselen dan. Dat wil ik ook al 10 jaar.
Een tool voor het aanmaken van batches is niet nodig, dat kan ons facturatiepakket gewoon.
* OscarMopperkont is toevallig laatst overgestapt naar de ABN. Die hebben ook best brede ondersteuning met dingen, waaronder incasso.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat we bij de ING zitten en daar zijn we niet zo blij mee. Misschien maar gelijk van bank wisselen dan. Dat wil ik ook al 10 jaar.
Een tool voor het aanmaken van batches is niet nodig, dat kan ons facturatiepakket gewoon.
We zitten al bij Knab. Ik vergiste me toen ik zei dat we bij ING zaten, dat is ons andere begrijfquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |