Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 08:08 schreef _serial_ het volgende:
Je hebt toestemming gegeven om te repareren voor 14600-1800 euro, de rekening werd 1480 euro.
Nou nou...quote:
Ik denk dat TS op dit bedrag is gekomen inclusief kat. Dit gaat er vanaf dus dan houd je rond de 600 euro overquote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:04 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?
Ja normaliter zou ik dat ook niet gedaan hebben, maar bij de dealer lijken ze niet te begrijpen dat mensen geen tijd hebben om een half uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom op het moment dat ze eigenlijk alleen langs kwamen om hun auto af te halen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 06:34 schreef goed_volk het volgende:
Ik zou die rekening niet betaald hebben. Dat wordt zonder afspraken op schrift toch jouw woord tegen het zijne. Je geld terughalen in zo'n geval is vaak erg lastig.
Ja, ik heb een formulier getekend waar de afspraken opstonden. Om precies te zijn twee: Een met alle gebreken die geconstateerd waren en een met alleen de gebreken die APK afkeurpunten waren + de remschijven. Ik heb ook gezegd, alles wat op het tweede blaadje staat is akkoord.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 06:57 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je op een papiertje wat je vooraf bent overeengekomen?
Niet alles stond vooraf een prijs bij Maar op de uiteindelijke rekening staan onduidelijke punten variërend in kosten van enkele tientjes voor een poetsbeurd die duidelijk niet is uitgevoerd. Tot het in en uitbouwen van de draagarmen en vervangen van de steunen a 200 + 85 euro (ex btw).quote:Op vrijdag 27 januari 2017 08:08 schreef _serial_ het volgende:
Dus om een lang verhaal kort te maken, je oorspronkelijke reparatie bedrag, alles inclusief was 3000+, de katalysator viel er vanaf, dat is -1100, dan kom ik op z'n 1900+ euro.
Je hebt toestemming gegeven om te repareren voor 1400-1800 euro, de rekening werd 1480 euro.
Enige idee wat de kosten waren van de punten die je weggestreept had?
De issues waren al eerder geconstateerd, dus dat was geen verrassing. Maar ik was nadrukkelijk overeengekomen met het hoofd van de werkplaats dat ik bepaalde zaken niet de moeite waard vond om te herstellen. Zeker omdat het hier om een Golf van 10 jaar oud gaat met een dagwaarde van 5000 euro max.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:30 schreef Jism het volgende:
[..]
Nou nou...
Zie het vanuit standpunt van de monteur die op dat moment werkt aan de auto. Hij constateert issues met het voertuig en repareert die gewoon. Nog binnen het budget ook. Ik vindt dat eigenlijk een goede zaak dan alleen de kantjes er vanaf lopen om zo door APK te kunnen komen en te gaan rijden met een auto dat gebreken heeft, snap je?
Ik ben geen fan van de dealer nee, ik weet uit ervaring dat ze voor iedere taiwrap die ze monteren onder je auto voor wat voor een reden dan ook gerust 25 cent per stuk in rekening brengen, maar slecht? Nee.
Ik heb mijn auto 1x in oost-duitsland moeten laten staan bij de audi dealer (RS4) wegens een kapotte wiellager. Paar dagen later kon ik 'm ophalen, ze hebben meer eraan gedaan dan geaccodeerd was. Maar dat mag ook wel, zaken zoals uitlijning, wassen (binnen en buiten) als stukje service. Ik weet het wel in de toekomst.
Denk dat ik mijn auto gewoon lekker bij Audi Polen zet voor een midweek voor een sloot aan reparaties. Scheelt meer dan de helft van het geld namelijk.
Ik heb toestemming gegeven voor een aantal specifieke reparatie, voor een bedrag van 1600-1800 euro. Op het moment dat de duurste dus wegvalt, dan was het dus niet de bedoeling dat ze op dat zien als een vrijbrief om een aantal andere zaken te herstellen voor dat bedrag, maar dat de rekening 1100 euro goedkoper uitvalt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:04 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?
Betalen kun je ook onder protest doen. Betalen is zeker niet per definitie instemmen. Al had de TS in dit geval beter kunnen sommeren zijn motorvoertuig mee te geven.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Nooit betalen als je de rekening betwist. Betalen is instemmen...
Is een kosten baten afweging.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
Betalen onder protest is onzin; als je het niet eens bent met de rekening dan betaal je niks.
Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
Betalen onder protest is onzin; als je het niet eens bent met de rekening dan betaal je niks.
Het is algemeen bekend dat dingen in een garage lang moeten duren. Gelukkig kom ik maar eens per jaar in een garage waar een ander wat aan mijn auto doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Excuses, niet goed gelezen. Ja, dat verandert de zaak nogal. Wellicht heeft de garage je eerdere toezegging geinterpreteerd alsof er sowieso voor max 1.800 euro aan de auto mocht worden verspijkerd.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 10:56 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik heb toestemming gegeven voor een aantal specifieke reparatie, voor een bedrag van 1600-1800 euro. Op het moment dat de duurste dus wegvalt, dan was het dus niet de bedoeling dat ze op dat zien als een vrijbrief om een aantal andere zaken te herstellen voor dat bedrag, maar dat de rekening 1100 euro goedkoper uitvalt.
Had je nou maar wel een half uurtje daar gezeten ipv op een forum achteraf. Je gaat toch geen 24 euro betalen voor een wasbeurt waar je geen toestemming voor hebt gegeven en die niet eens is uitgevoerd?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Dan was dat dus een dure afspraak.. Haast dit dat..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Kun je nog 10 uitroeptekens neerzetten.. maar toen ik nog monteur was zou ik je ook keihard uitlachen als je niet wou betalen... Dan had je zelf maar moeten gaan sleutelen en mijn tijd niet verdoen..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:01 schreef klawie het volgende:
Een garage mag zwz niet je auto inhouden zelfs niet als je niet betaald !!!!
Des ondanks maandag om 08:00gelijk naar de balie en zorgeb dat het gelijk geregeld wordt!
Ik ben zelf ook monteur maar als je een afspraak maakt en die kom je niet na heb ik ook schijt aan jou als monteur zijnde ts heeft niet de afspraak gemaakt en als het hoger uitpakt of tegen zit overleg je eerst met de klant en presenteer je niet zomaar de rekkeningquote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kun je nog 10 uitroeptekens neerzetten.. maar toen ik nog monteur was zou ik je ook keihard uitlachen als je niet wou betalen... Dan had je zelf maar moeten gaan sleutelen en mijn tijd niet verdoen..
Aan de andere kant ben je een behoorlijke prutser als merkdealer, op het moment dat dit de manier van werken is.. (ik ken een aantal vergelijkbare dealers idd..)
Dan was het op de halve sloperij waar ik werkte een heel stuk klantgerichter..
Dus als ik TS was, zou ik daar nooit meer komen.. wij hadden minimaal een uur werkloon eraf gehaald als de klant terug moet omdat er dingen niet kloppen zoals de auto wassen terwijl dat niet gebeurd is.. Dat kan echt niet.. hoe klein het werkje ook is..
Een klein bedrijfje is dan een stuk makkelijker in communicatie onderling.. ipv een dealer waar het over tien schijven moet..
jawel dat mag welquote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:01 schreef klawie het volgende:
Een garage mag zwz niet je auto inhouden zelfs niet als je niet betaald !!!!
Des ondanks maandag om 08:00gelijk naar de balie en zorgeb dat het gelijk geregeld wordt!
Nee, dat mag niet.quote:
Een offerte voor wat? Een diagnose..? Om daarna weer een offerte door alle drie te laten uitbrengen?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:44 schreef pechvogel-010 het volgende:
Dit soort kwesties achteraf is altijd lastig. Blijft een niet wel discussie.
Met zulke hoge bedragen had je minimaal bij 2 andere garages moeten gaan voor een offerte, dan had je ook een betere inzicht gehad in de kosten. Dit doe je ook als je gaat shoppen of een vakantie gaat boeken. Vergelijken, vergelijken
Zou een mooie bak zijn als het wel mochtquote:
Heb ik ook aan den lijve ondervonden...quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
Gewoon niet met je oude bak naar de merkdealer, dief van je eigen portemonaie.
Dit ook inderdaad. De garages waar ik kom kan ik gewoon de rekening mee krijgen en achteraf betalen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Rekening betaal ik soms direct, soms sturen ze 'm op.
ja manquote:Op zaterdag 28 januari 2017 00:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Jij wordt dus ook keihard genaaid in een garage waar ze jou van alles wijsmaken
Het is geen grap, bak of wat dan ook en is gewoon toegestaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:48 schreef Catch22- het volgende:
Zou een mooie bak zijn als het wel mocht
Bij een apk kan je niet genaaid worden iddquote:Op zaterdag 28 januari 2017 00:32 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
ja man
Enige wat ik bij een garage laat doen is de apk.
De rest laat je doen door Ierse klusjesmannen die je in Engelse ponden uitbetaalt?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 00:32 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
ja man
Enige wat ik bij een garage laat doen is de apk.
Kom al 18 jaar bij merkdealers van Lancia, Volvo en voorheen ook Saab. Ben altijd prima behandeld en goed geinformeerd.quote:
Jij hebt blijkbaar slechte ervaringen, die van mij zijn anders. Met mijn Saab cabrio naar een 'Saab-specialist' die aangeraden werd door andere leden op het Saab-forum. ("Scheelt een boel tov de dealer!").quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
Gewoon niet met je oude bak naar de merkdealer, dief van je eigen portemonaie.
wat is je punt?quote:Op zondag 29 januari 2017 04:10 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij een apk kan je niet genaaid worden idd
Hoe reageerde ze op die constatering van jou?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:20 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Die hadden betrekking op werkzaamheden die niet uitgevoerd waren
Als voor het vervangen van een vering het loshalen van een draagarm nodig is wat 280 euro kost dan weet men dat ook vooraf. Wat een kutgarage dit zegquote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:20 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Dingen als het loshalen van de draagarm a 280 euro was schijnbaar nodig om een vering te vervangen a 70 euro + 80 euro montage kosten. Al vind ik dat nog steeds een bijzonder hoog bedrag bij elkaar en bovendien raar opgebouwd.
Zijn reactie was dat hij niet aanwezig was bij het opstellen van de rekening en deze daarom niet heeft kunnen controleren.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe reageerde ze op die constatering van jou?
Ik vind het ronduit stuitend dat een merkendealer zich met dit soort praktijken bezig houdt.
Gewoon dingen op de rekening zetten en ze NIET uitvoeren. Man man man
Mijn ervaring is met de grote merkdealers, VW Opel Renault Peugeot Fiat BMW. Voor de kleinere wordt het al iets beter. Maar ik heb nu een adres, die kan alles repareren, ook moeilijke storingen en autoschades. Nooit gezeik en kan ik blind vertrouwen.quote:Op zondag 29 januari 2017 08:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kom al 18 jaar bij merkdealers van Lancia, Volvo en voorheen ook Saab. Ben altijd prima behandeld en goed geinformeerd.
Grappig dat je BMW en Fiat 'grote' merkdealers vindt en Volvo niet. Terwijl de afgelopen 30 jaar, op drie jaar na, Volvo altijd meer auto's heeft verkocht in Nederland dan BMW en vergelijkbare aantallen met Fiat.quote:Op maandag 30 januari 2017 20:51 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is met de grote merkdealers, VW Opel Renault Peugeot Fiat BMW. Voor de kleinere wordt het al iets beter. Maar ik heb nu een adres, die kan alles repareren, ook moeilijke storingen en autoschades. Nooit gezeik en kan ik blind vertrouwen.
Leasebak breng ik naar een kleine dealer in een Dorp om de hoek.
Boeiuh?quote:
Ja, want de dealerorganisaties worden aangestuurd op basis van wereldwijde en regionale (per continent) standaarden, die door de fabrikanten worden ingesteld.quote:
Ja? En?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 04:52 schreef vaduz het volgende:
Ja, want de dealerorganisaties worden aangestuurd op basis van wereldwijde en regionale (per continent) standaarden, die door de fabrikanten worden ingesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |