abonnement Unibet Coolblue
pi_168459802
Even wat informatie vooraf:

Ik rij een Volkswagen Golf V, die ik in september 2015 gekocht heb bij mijn locale Volkswagen garage (officiële merkdealer). Vorige week heb ik deze voor een APK terug naar deze zelfde garage gebracht. Toen werd ik teruggebeld met de mededeling dat men voor dik 3000 euro aan gebreken had geconstateerd!!! Dat vond ik erg veel voor een auto die ik iets meer dan een jaar heb, zeker aangezien ik het afgelopen jaar ook al enkele dure issues aan mijn auto heb gehad.

Dus ik kom bij de garage om te kijken wat er mis is met mijn bakkie, en ik kom al snel tot de conclusie dat de helft van de gebreken die ze noemen, niet belangrijk zijn, geen apk afkeur punten vormen of gewoon voortijdig onderhoud zijn. Een belangrijk punt blijft staan: De katalysator lijkt defect. Deze vervangen kost 1100 euro. Daarnaast zouden de remmen en remschijven bijna aan vervanging toe zijn, dus die heb ik dan maar meteen mee laten pakken, plus nog normaal onderhoud, een kapotte vering en nog wat kleine zaakjes heb ik groen licht gegeven voor een reparatie van ongeveer 1600 - 1800 euro. Eigenlijk: alles wat voor de APK geen afkeurpunt was heb ik weggestreept.

Geluk bij een ongeluk: De Katalysator blijkt niet defect, een jaar geleden is deze onder de garantie vervangen en toen heeft de garage er een verkeerde voor teruggezet. De vervanging hiervan is dus voor hun rekening! Valt dat weer even 1100 euro mee dacht ik! :)

Vandaag was mijn auto klaar en ik kreeg de totale rekening gepresenteerd! Totale kosten alsnog 1460 euro...??!!! Dus ik heb de rekening doorgelopen om te zien waar deze kosten in zitten: Er zitten een paar kleine postjes in waarvan ik kan aantonen dat deze niet zijn uitgevoerd. Maar de meeste kosten zaten hem toch in werkzaamheden waarvan we van te voren hadden afgesproken dat deze NIET uitgevoerd hoefde te worden!

Mijn contactpersoon was niet aanwezig op het moment dat ik daar was helaas, ik heb hier nog geen gesprek over kunnen hebben en ik heb het bedrag moeten betalen om mijn auto weer mee te krijgen (had helaas haast), maar ik zou morgen even contact hierover hebben (vrijdag). De aanwezige monteur erkende wel dat "hoewel het bedrag was geaccordeerd, het onderhoud dat is uitgevoerd voor dit bedrag niet overeen komt met dat wat overeengekomen was".

Ik ben hier absoluut niet blij mee en ik vraag me dus af of ik in mijn recht sta hier? Hun standpunt is blijkbaar dat ik toestemming heb gegeven om te sleutelen tot een bedrag van 1500 euro, mijn standpunt is dat dit bedrag betrekking had op een aantal specifieke punten die van te voren overeengekomen waren!

Hoe dan ook voel ik me ontzettend genaaid en was dit waarschijnlijk de laatste keer dat ik überhaupt naar een Volkswagen dealer ga.
pi_168460302
betaald hebben :')___
  vrijdag 27 januari 2017 @ 06:34:41 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_168460314
Ik zou die rekening niet betaald hebben. Dat wordt zonder afspraken op schrift toch jouw woord tegen het zijne. Je geld terughalen in zo'n geval is vaak erg lastig.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_168460321
Welkom bij de merkdealer....
.
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 06:57:35 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168460620
Dus om een lang verhaal kort te maken, je oorspronkelijke reparatie bedrag, alles inclusief was 3000+, de katalysator viel er vanaf, dat is -1100, dan kom ik op z'n 1900+ euro.

Je hebt toestemming gegeven om te repareren voor 1400-1800 euro, de rekening werd 1480 euro.

Enige idee wat de kosten waren van de punten die je weggestreept had?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:04:36 #7
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_168461128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:08 schreef _serial_ het volgende:

Je hebt toestemming gegeven om te repareren voor 14600-1800 euro, de rekening werd 1480 euro.

Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_168461412
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:36 schreef Fer het volgende:
Welkom bij de merkdealer....
Nou nou...

Zie het vanuit standpunt van de monteur die op dat moment werkt aan de auto. Hij constateert issues met het voertuig en repareert die gewoon. Nog binnen het budget ook. Ik vindt dat eigenlijk een goede zaak dan alleen de kantjes er vanaf lopen om zo door APK te kunnen komen en te gaan rijden met een auto dat gebreken heeft, snap je?

Ik ben geen fan van de dealer nee, ik weet uit ervaring dat ze voor iedere taiwrap die ze monteren onder je auto voor wat voor een reden dan ook gerust 25 cent per stuk in rekening brengen, maar slecht? Nee.

Ik heb mijn auto 1x in oost-duitsland moeten laten staan bij de audi dealer (RS4) wegens een kapotte wiellager. Paar dagen later kon ik 'm ophalen, ze hebben meer eraan gedaan dan geaccodeerd was. Maar dat mag ook wel, zaken zoals uitlijning, wassen (binnen en buiten) als stukje service. Ik weet het wel in de toekomst.

Denk dat ik mijn auto gewoon lekker bij Audi Polen zet voor een midweek voor een sloot aan reparaties. Scheelt meer dan de helft van het geld namelijk.
pi_168461418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:04 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?
Ik denk dat TS op dit bedrag is gekomen inclusief kat. Dit gaat er vanaf dus dan houd je rond de 600 euro over
IT'er in hart en nieren
pi_168462730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:34 schreef goed_volk het volgende:
Ik zou die rekening niet betaald hebben. Dat wordt zonder afspraken op schrift toch jouw woord tegen het zijne. Je geld terughalen in zo'n geval is vaak erg lastig.
Ja normaliter zou ik dat ook niet gedaan hebben, maar bij de dealer lijken ze niet te begrijpen dat mensen geen tijd hebben om een half uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom op het moment dat ze eigenlijk alleen langs kwamen om hun auto af te halen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:57 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je op een papiertje wat je vooraf bent overeengekomen?
Ja, ik heb een formulier getekend waar de afspraken opstonden. Om precies te zijn twee: Een met alle gebreken die geconstateerd waren en een met alleen de gebreken die APK afkeurpunten waren + de remschijven. Ik heb ook gezegd, alles wat op het tweede blaadje staat is akkoord.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:08 schreef _serial_ het volgende:
Dus om een lang verhaal kort te maken, je oorspronkelijke reparatie bedrag, alles inclusief was 3000+, de katalysator viel er vanaf, dat is -1100, dan kom ik op z'n 1900+ euro.

Je hebt toestemming gegeven om te repareren voor 1400-1800 euro, de rekening werd 1480 euro.

Enige idee wat de kosten waren van de punten die je weggestreept had?
Niet alles stond vooraf een prijs bij Maar op de uiteindelijke rekening staan onduidelijke punten variërend in kosten van enkele tientjes voor een poetsbeurd die duidelijk niet is uitgevoerd. Tot het in en uitbouwen van de draagarmen en vervangen van de steunen a 200 + 85 euro (ex btw).

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:30 schreef Jism het volgende:

[..]

Nou nou...

Zie het vanuit standpunt van de monteur die op dat moment werkt aan de auto. Hij constateert issues met het voertuig en repareert die gewoon. Nog binnen het budget ook. Ik vindt dat eigenlijk een goede zaak dan alleen de kantjes er vanaf lopen om zo door APK te kunnen komen en te gaan rijden met een auto dat gebreken heeft, snap je?

Ik ben geen fan van de dealer nee, ik weet uit ervaring dat ze voor iedere taiwrap die ze monteren onder je auto voor wat voor een reden dan ook gerust 25 cent per stuk in rekening brengen, maar slecht? Nee.

Ik heb mijn auto 1x in oost-duitsland moeten laten staan bij de audi dealer (RS4) wegens een kapotte wiellager. Paar dagen later kon ik 'm ophalen, ze hebben meer eraan gedaan dan geaccodeerd was. Maar dat mag ook wel, zaken zoals uitlijning, wassen (binnen en buiten) als stukje service. Ik weet het wel in de toekomst.

Denk dat ik mijn auto gewoon lekker bij Audi Polen zet voor een midweek voor een sloot aan reparaties. Scheelt meer dan de helft van het geld namelijk.
De issues waren al eerder geconstateerd, dus dat was geen verrassing. Maar ik was nadrukkelijk overeengekomen met het hoofd van de werkplaats dat ik bepaalde zaken niet de moeite waard vond om te herstellen. Zeker omdat het hier om een Golf van 10 jaar oud gaat met een dagwaarde van 5000 euro max.

Overigens, jij noemt toevallig het punt van het schoonmaken. Op de rekening staat ook voor 24 euro ex btw aan schoonmaakkosten. Dat is al twee keer zo duur als de wasstraat, en dan betwijfel ik ook nog eens of hij is schoongemaakt want hij is viezer dan ik hem had aangeleverd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:04 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dit lees ik ook uit het verhaal. Snap het probleem daarom niet helemaal. Typefout gemaakt ts?
Ik heb toestemming gegeven voor een aantal specifieke reparatie, voor een bedrag van 1600-1800 euro. Op het moment dat de duurste dus wegvalt, dan was het dus niet de bedoeling dat ze op dat zien als een vrijbrief om een aantal andere zaken te herstellen voor dat bedrag, maar dat de rekening 1100 euro goedkoper uitvalt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Schnitzel_Koning op 27-01-2017 11:16:48 ]
pi_168464748
Nooit betalen als je de rekening betwist. Betalen is instemmen...

Nu lachen ze zich daar bij die garage een ongeluk.

En volgende keer alleen schriftelijk opdracht geven. Als je schriftelijk opdracht geeft voor "uitvoeren van APK" of "uitvoeren van kleine beurt/grote beurt" geef je geen opdracht om reparaties uit te voeren en zullen ze aanvullende toestemming moeten vragen. Daarop kun jij dan wederom schriftelijk (mail) reageren. En dan heeft zo'n oplichter geen poot om op te staan.
pi_168465141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Nooit betalen als je de rekening betwist. Betalen is instemmen...
Betalen kun je ook onder protest doen. Betalen is zeker niet per definitie instemmen. Al had de TS in dit geval beter kunnen sommeren zijn motorvoertuig mee te geven.
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 13:47:17 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168466185
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
Betalen onder protest is onzin; als je het niet eens bent met de rekening dan betaal je niks.
Is een kosten baten afweging.
pi_168466372
Kan me er wel bij voorstellen. Als je anders geen vervoer hebt, heb je ook een probleem natuurlijk. En om nou een auto te gaan huren, dan ben je ook weer knaken kwijt.
Schip ahoy!
pi_168466535
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
Betalen onder protest is onzin; als je het niet eens bent met de rekening dan betaal je niks.
Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 14:16:11 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 14:17:24 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168466588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Het is algemeen bekend dat dingen in een garage lang moeten duren. Gelukkig kom ik maar eens per jaar in een garage waar een ander wat aan mijn auto doet.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:04:26 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_168468874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:56 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

Ik heb toestemming gegeven voor een aantal specifieke reparatie, voor een bedrag van 1600-1800 euro. Op het moment dat de duurste dus wegvalt, dan was het dus niet de bedoeling dat ze op dat zien als een vrijbrief om een aantal andere zaken te herstellen voor dat bedrag, maar dat de rekening 1100 euro goedkoper uitvalt.
Excuses, niet goed gelezen. Ja, dat verandert de zaak nogal. Wellicht heeft de garage je eerdere toezegging geinterpreteerd alsof er sowieso voor max 1.800 euro aan de auto mocht worden verspijkerd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:08:49 #20
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_168468984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Had je nou maar wel een half uurtje daar gezeten ipv op een forum achteraf. Je gaat toch geen 24 euro betalen voor een wasbeurt waar je geen toestemming voor hebt gegeven en die niet eens is uitgevoerd?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:14:32 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168469116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:14 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zat helaas in een lastige situatie waardoor ik echt mijn auto nodig had (ik moest voor een afspraak naar Den Haag en mijn marge was nog maar een paar minuten). Anders had ik dit uiteraard ook niet gedaan. Maar bij de garage lijken ze niet te begrijpen dat een gemiddeld persoon geen tijd heeft om even een uur koffie te gaan zitten drinken in de showroom.
Dan was dat dus een dure afspraak.. Haast dit dat..
Je had ook een auto kunnen huren..
pi_168470007
Een garage mag zwz niet je auto inhouden zelfs niet als je niet betaald !!!!

Des ondanks maandag om 08:00gelijk naar de balie en zorgeb dat het gelijk geregeld wordt!
pi_168470351
Ben net terug van de garage:

Volgens de monteur zijn een aantal dingen duurder uitgepakt dan begroot maar waren die wel nodig. Dingen als het loshalen van de draagarm a 280 euro was schijnbaar nodig om een vering te vervangen a 70 euro + 80 euro montage kosten. Al vind ik dat nog steeds een bijzonder hoog bedrag bij elkaar en bovendien raar opgebouwd.

Ik heb in ieder geval voor 150 euro aan kosten kunnen laten wegstrepen. Die hadden betrekking op werkzaamheden die niet uitgevoerd waren of verkeerd gefactureerd zijn en deze krijg ik terug.

Daarnaast hebben ze een paar kleine dingetjes gedaan die niet gefactureerd zouden zijn (het vast maken van een kabel die de remkracht doorgeeft aan de motor noemde ze). Daarnaast heb ik een tegoedkaartje van de wasstraat gekregen omdat mijn auto duidelijk niet gewassen was (de oorspronkelijke wasbeurt is ook van de rekening geschrapt). En tot slot zag ik toen ik net naar mijn auto toeliep dat een lamp achter niet goed vast zat. Die bleek afgebroken te zijn en die hebben ze ook nog snel even vervangen.

Al met al, was dit nog steeds een bijzonder prijzige ervaring. Maar ze hebben in ieder geval nog iets iets ingegeven. Bovendien maakt de dealer waarschijnlijk geen winst op deze reparatie aangezien ze nog die katalysator met een waarde van 1100 euro kosteloos hebben moeten vervangen. Schijnbaar hebben ze nu een conflict met hun onderdelen leverancier wiens schuld dat is.

Ik denk dat ik in het vervolg in ieder geval met deze auto niet meer naar de dealer ga, maar gewoon bij een algemene garage. Mocht ik een andere auto kopen, dan zien we dan wel weer. Blijkbaar zijn er toch nog een aantal issues met deze auto die niet verholpen zijn, dus zit ik ook af te vragen of het handig kan zijn om hem binnen het jaar toch te verkopen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:47:06 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168470772
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:01 schreef klawie het volgende:
Een garage mag zwz niet je auto inhouden zelfs niet als je niet betaald !!!!

Des ondanks maandag om 08:00gelijk naar de balie en zorgeb dat het gelijk geregeld wordt!
Kun je nog 10 uitroeptekens neerzetten.. maar toen ik nog monteur was zou ik je ook keihard uitlachen als je niet wou betalen... Dan had je zelf maar moeten gaan sleutelen en mijn tijd niet verdoen..

Aan de andere kant ben je een behoorlijke prutser als merkdealer, op het moment dat dit de manier van werken is.. (ik ken een aantal vergelijkbare dealers idd..)
Dan was het op de halve sloperij waar ik werkte een heel stuk klantgerichter..
Dus als ik TS was, zou ik daar nooit meer komen.. wij hadden minimaal een uur werkloon eraf gehaald als de klant terug moet omdat er dingen niet kloppen zoals de auto wassen terwijl dat niet gebeurd is.. Dat kan echt niet.. hoe klein het werkje ook is..

Een klein bedrijfje is dan een stuk makkelijker in communicatie onderling.. ipv een dealer waar het over tien schijven moet..
pi_168471444
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kun je nog 10 uitroeptekens neerzetten.. maar toen ik nog monteur was zou ik je ook keihard uitlachen als je niet wou betalen... Dan had je zelf maar moeten gaan sleutelen en mijn tijd niet verdoen..

Aan de andere kant ben je een behoorlijke prutser als merkdealer, op het moment dat dit de manier van werken is.. (ik ken een aantal vergelijkbare dealers idd..)
Dan was het op de halve sloperij waar ik werkte een heel stuk klantgerichter..
Dus als ik TS was, zou ik daar nooit meer komen.. wij hadden minimaal een uur werkloon eraf gehaald als de klant terug moet omdat er dingen niet kloppen zoals de auto wassen terwijl dat niet gebeurd is.. Dat kan echt niet.. hoe klein het werkje ook is..

Een klein bedrijfje is dan een stuk makkelijker in communicatie onderling.. ipv een dealer waar het over tien schijven moet..
Ik ben zelf ook monteur maar als je een afspraak maakt en die kom je niet na heb ik ook schijt aan jou als monteur zijnde ts heeft niet de afspraak gemaakt en als het hoger uitpakt of tegen zit overleg je eerst met de klant en presenteer je niet zomaar de rekkening
pi_168471484
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:01 schreef klawie het volgende:
Een garage mag zwz niet je auto inhouden zelfs niet als je niet betaald !!!!

Des ondanks maandag om 08:00gelijk naar de balie en zorgeb dat het gelijk geregeld wordt!
jawel dat mag wel :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 27 januari 2017 @ 19:38:49 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168473157
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:30 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

jawel dat mag wel :')
Nee, dat mag niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 januari 2017 @ 19:44:28 #28
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168473330
Dit soort kwesties achteraf is altijd lastig. Blijft een niet wel discussie.
Met zulke hoge bedragen had je minimaal bij 2 andere garages moeten gaan voor een offerte, dan had je ook een betere inzicht gehad in de kosten. Dit doe je ook als je gaat shoppen of een vakantie gaat boeken. Vergelijken, vergelijken
pi_168473424
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:30 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

jawel dat mag wel :')
;( niet zo eigenwijs doen, het mag gewoon niet. Dat ze het doen is wat anders...
  vrijdag 27 januari 2017 @ 20:15:26 #30
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168474295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:44 schreef pechvogel-010 het volgende:
Dit soort kwesties achteraf is altijd lastig. Blijft een niet wel discussie.
Met zulke hoge bedragen had je minimaal bij 2 andere garages moeten gaan voor een offerte, dan had je ook een betere inzicht gehad in de kosten. Dit doe je ook als je gaat shoppen of een vakantie gaat boeken. Vergelijken, vergelijken
Een offerte voor wat? Een diagnose..? Om daarna weer een offerte door alle drie te laten uitbrengen?
pi_168479972
Gewoon niet met je oude bak naar de merkdealer, dief van je eigen portemonaie.
.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:48:01 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168480055
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet.
Zou een mooie bak zijn als het wel mocht
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168480215
Daarom probeer ik zoveel mogelijk contact te hebben via de mail (en ja, dat kan lastig zijn met een garage). Dan heb ik overal bewijs van, offerte die ik goedkeur, etc. Rekening betaal ik soms direct, soms sturen ze 'm op.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:57:01 #34
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168480270
Ik heb het totnogtoe altijd goed afgesproken. Voor er iets gebeurd, eerst bellen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:57:14 #35
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_168480277
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
Gewoon niet met je oude bak naar de merkdealer, dief van je eigen portemonaie.
Heb ik ook aan den lijve ondervonden... ;(
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_168482140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Rekening betaal ik soms direct, soms sturen ze 'm op.
Dit ook inderdaad. De garages waar ik kom kan ik gewoon de rekening mee krijgen en achteraf betalen.
pi_168482438
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:30 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

jawel dat mag wel :')
Jij wordt dus ook keihard genaaid in een garage waar ze jou van alles wijsmaken
pi_168482971
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:11 schreef klawie het volgende:

[..]

Jij wordt dus ook keihard genaaid in een garage waar ze jou van alles wijsmaken
ja man :')

Enige wat ik bij een garage laat doen is de apk.
pi_168486127
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:48 schreef Catch22- het volgende:
Zou een mooie bak zijn als het wel mocht
Het is geen grap, bak of wat dan ook en is gewoon toegestaan.
Zie: http://www.wetrecht.nl/retentierecht/
pi_168507466
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:32 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

ja man :')

Enige wat ik bij een garage laat doen is de apk.
Bij een apk kan je niet genaaid worden idd
pi_168507554
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:32 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

ja man :')

Enige wat ik bij een garage laat doen is de apk.
De rest laat je doen door Ierse klusjesmannen die je in Engelse ponden uitbetaalt?
pi_168507798
Heb je ze, nadat je betaald had, ook nog even bedankt voor het verkopen van een auto die binnen een jaar bijna total loss verklaard kan worden?
  zondag 29 januari 2017 @ 08:52:33 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_168507877
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:36 schreef Fer het volgende:
Welkom bij de merkdealer....
Kom al 18 jaar bij merkdealers van Lancia, Volvo en voorheen ook Saab. Ben altijd prima behandeld en goed geinformeerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 januari 2017 @ 09:05:06 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_168507975
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
Gewoon niet met je oude bak naar de merkdealer, dief van je eigen portemonaie.
Jij hebt blijkbaar slechte ervaringen, die van mij zijn anders. Met mijn Saab cabrio naar een 'Saab-specialist' die aangeraden werd door andere leden op het Saab-forum. ("Scheelt een boel tov de dealer!").
Allebei de koplampen moesten vervangen worden omdat de lichtstraal te diffuus zou zijn om door de apk te komen. Vreemd, heeft de dealer nooit iets van gezegd. Toch maar even bij de dealer langs. "Nee, hoor, meneer. De lichtstraal van uw koplampen voldoen ruimschoots aan de apk-criteria". Auto is de volgende 6 jaar ook probleemloos door de apk gekomen met de 'slechte' koplampen. Ga jij maar lekker naar je sleutelaar. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_168510961
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 04:10 schreef klawie het volgende:

[..]

Bij een apk kan je niet genaaid worden idd
wat is je punt? :')

nog geen reparaties gehad, dus nee ik ben niet genaaid.
pi_168511119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:20 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Die hadden betrekking op werkzaamheden die niet uitgevoerd waren
Hoe reageerde ze op die constatering van jou?

Ik vind het ronduit stuitend dat een merkendealer zich met dit soort praktijken bezig houdt. :X

Gewoon dingen op de rekening zetten en ze NIET uitvoeren. Man man man }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168511155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:20 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Dingen als het loshalen van de draagarm a 280 euro was schijnbaar nodig om een vering te vervangen a 70 euro + 80 euro montage kosten. Al vind ik dat nog steeds een bijzonder hoog bedrag bij elkaar en bovendien raar opgebouwd.
Als voor het vervangen van een vering het loshalen van een draagarm nodig is wat 280 euro kost dan weet men dat ook vooraf. Wat een kutgarage dit zeg :X :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 30 januari 2017 @ 01:11:59 #48
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_168535424
Zelfde soort geintje hebben ze bij m;n broertje ook een keer geflikt, afspreken voor max 600euro en als het duurder uit zou vallen namen ze contact op.

Hij daar aangekomen en een rekening van 1400-1800+euro voor wat schijven en remblokken vervangen, het was dat ik te laat hoorde dat hij toch maar betaald had want ik had ze persoonlijk over de balie getrokken en de boel terug laten bouwen zoals het was en die auto ergens anders gebracht.

Als je als autobedrijf zulke praktijken eropna houdt dan verdien je het gewoon om falliet te gaan.

Tip voor de volgende keer, niet betalen, eisen dat ze alles in originele staat herstellen en een garage zoeken die je niet naait.
pi_168551511
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoe reageerde ze op die constatering van jou?

Ik vind het ronduit stuitend dat een merkendealer zich met dit soort praktijken bezig houdt. :X

Gewoon dingen op de rekening zetten en ze NIET uitvoeren. Man man man }:|
Zijn reactie was dat hij niet aanwezig was bij het opstellen van de rekening en deze daarom niet heeft kunnen controleren.

Overigens probeerde hij het ook nog zo te regelen dat hij dit bedrag zou verrekenen, de volgende keer dat ik voor onderhoud kwam ipv het bedrag terug te storten! :')
pi_168552490
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kom al 18 jaar bij merkdealers van Lancia, Volvo en voorheen ook Saab. Ben altijd prima behandeld en goed geinformeerd.
Mijn ervaring is met de grote merkdealers, VW Opel Renault Peugeot Fiat BMW. Voor de kleinere wordt het al iets beter. Maar ik heb nu een adres, die kan alles repareren, ook moeilijke storingen en autoschades. Nooit gezeik en kan ik blind vertrouwen.

Leasebak breng ik naar een kleine dealer in een Dorp om de hoek.
.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 03:24:24 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_168559632
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:51 schreef Fer het volgende:

Mijn ervaring is met de grote merkdealers, VW Opel Renault Peugeot Fiat BMW. Voor de kleinere wordt het al iets beter. Maar ik heb nu een adres, die kan alles repareren, ook moeilijke storingen en autoschades. Nooit gezeik en kan ik blind vertrouwen.

Leasebak breng ik naar een kleine dealer in een Dorp om de hoek.
Grappig dat je BMW en Fiat 'grote' merkdealers vindt en Volvo niet. Terwijl de afgelopen 30 jaar, op drie jaar na, Volvo altijd meer auto's heeft verkocht in Nederland dan BMW en vergelijkbare aantallen met Fiat.

En ik heb gelukkig geen ervaring met vw, opel, renault en peugeot. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_168559640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 03:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
in Nederland
en wereldwijd?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 04:43:40 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_168559717
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 03:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

en wereldwijd?
Boeiuh?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_168559721
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 04:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Boeiuh?
Ja, want de dealerorganisaties worden aangestuurd op basis van wereldwijde en regionale (per continent) standaarden, die door de fabrikanten worden ingesteld.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 04:58:34 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_168559727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 04:52 schreef vaduz het volgende:

Ja, want de dealerorganisaties worden aangestuurd op basis van wereldwijde en regionale (per continent) standaarden, die door de fabrikanten worden ingesteld.
Ja? En?

Overigens verkoopt Volvo wereldwijd ongeveer net zo veel auto's als Mercedes en Audi en ongeveer 20% minder dan BMW.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')