abonnement Unibet Coolblue
pi_168449820
Beste mede-fotografen,

Ik heb iets minder dan een jaar geleden een Nikon d5300 aangeschaft.
Op zich een prima camera, maar het is een spiegelreflex, dus zwaar en niet altijd even makkelijk mee te nemen.
Hiervoor heb ik een sony alpha systeemcamera gehad (ik weet niet eens meer precies welke, maar een oude in ieder geval). Die viel me qua beeldkwaliteit toch erg tegen, daarom ben ik destijds overgestapt op de d5300.
Nou merk ik dat ik m'n camera eigenlijk maar heel weinig gebruik door de grootte en het gewicht van dat ding. Hartstikke zonde natuurlijk, want ik vind fotograferen wel heel erg leuk!

Ik zoek nu dus een systeemcamera voor met name straat- en reisfotografie (en soms een beetje filmen). Ik wil het liefst qua foto- en filmkwaliteit niet downgraden van de d5300. Maar ik zoek wel een betaalbare lichtere en kleinere camera.

Hebben jullie misschien tips of suggesties?

(mijn aandacht werd getrokken door de fuji tx10 qua fotokwaliteit, maar ik hoor dat de filmkwaliteit daar van tegenvalt, ook is die camera wel aan de dure kant voor mijn budget)

Alvast bedankt! :)
pi_168485155
snap je helemaal
dslr is zwaar en groot (nikon d80 in bezit )
heb zelf ook een panasonic gf2 gehad maar vond het niks. (foto toch net niet ook persoonlijk)

heb ook een superzoom liggen van sony (oudje) maar vind toch niet scherp

vraag is wat wil je er precies mee doen ?

je wilt de kwalitijd van dslr maar lichter
denk dat je een camera nodig heb met pancake lens
pansonic (gf serie) is er een van en kan je ook de lens wisselen als je dat zal willen (kosten hoog)

anders een met een vast lens
simpel toestel met 3x opticzoom (kosten laag makkelijk in de zak)

wat is de prijs dat je wilt uitgeven?
pi_168590902
Sony a6000 of Sony a6300 ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')