abonnement Unibet Coolblue
pi_168448081
Schaamteloos gejat uit NWS, maar toch ook wel erg BNW in mijn ogen:

quote:
Defensie heeft geprobeerd luchtmachtpiloot en klokkenluider Victor van Wulfen te psychiatriseren. Hiervoor werden diverse gebeurtenissen verzonnen, waaronder twee gesprekken met een psycholoog en een gesprek met zijn squadroncommandant.

De vervalsingen staan in een tot nu toe vertrouwelijk rapport van de Inspectie Militaire Gezondheidszorg uit 2012, in handen van EenVandaag. De militaire inspectiedienst deed onderzoek naar aanleiding van een klacht van Van Wulfen over onzorgvuldig medisch handelen. De IMG concludeerde dat er ‘geen sprake is van onzorgvuldig medisch-inhoudelijk handelen’ en dat ‘de verslaglegging op enkele punten tekort heeft geschoten’.

“Belachelijk”, stelt Jasper van Dijk (SP) in EenVandaag. “Dit rapport is vervalst, het betreft fraude gepleegd door Defensie om de klokkenluider zwart te maken, te psychiatriseren.” Van Wulfen luidde de klok over een zeer gebrekkige veiligheidscultuur op vliegbasis Eindhoven. Hij kreeg op alle punten gelijk maar kreeg daardoor zelf problemen met zijn leidinggevenden.
Lees hier de rest: http://binnenland.eenvand(...)nsult_klokkenluider_

Erg zorgwekkend, maar helemaal prima dat dit naar buiten komt natuurlijk. Klokkenluiders op deze manier naar beneden werken is bizar. Hopelijk gaat er door dit bericht een beerput open, want ik geloof direct dat dit soort zaken veel vaker voorkomen.
pi_168453671
Niks nieuws hoor, sommige verdwijnen zelfs jaren in een gekkenhuis
http://www.ninefornews.nl(...)loten-in-inrichting/

De zaak Fred Speikers is ook een bekende zaak binnen defensie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers

Dus dat het je nu pas opvalt valt me tegen :{w
Dit is al jaren gewoongoed in diverse branches. :7
There is only one religion
pi_168462254
Je moet echt heel dapper zijn om klokkenluider te worden. Makkelijker is het om te doen of je niets merkt van misstanden. Wegkijken.
pi_168469215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:33 schreef Dance99Vv het volgende:
Niks nieuws hoor, sommige verdwijnen zelfs jaren in een gekkenhuis
http://www.ninefornews.nl(...)loten-in-inrichting/
Waar was jouw topic dan?
quote:
De zaak Fred Speikers is ook een bekende zaak binnen defensie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
Oke.

quote:
Dus dat het je nu pas opvalt valt me tegen :{w
Vervelend. Waar zeg ik overigens dat het mij nu pas 'opvalt'?

quote:
Dit is al jaren gewoongoed in diverse branches. :7
Wat fijn dat jij er dan al een leuke topic reeks over hebt gemaakt :). Oh wacht...
  vrijdag 27 januari 2017 @ 21:04:15 #5
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168476209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:26 schreef Lavenderr het volgende:
Je moet echt heel dapper zijn om klokkenluider te worden. Makkelijker is het om te doen of je niets merkt van misstanden. Wegkijken.
Ik vind ons als land daarin wel hypocriet. We zeiken (terecht) op erdogan maar in ons land zijn klokkenluiders ook vogelvrij. Daar mag men zich best wat harder voor maken.
pi_168478228
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind ons als land daarin wel hypocriet. We zeiken (terecht) op erdogan maar in ons land zijn klokkenluiders ook vogelvrij. Daar mag men zich best wat harder voor maken.
Helemaal mee eens. Schandalig hoe er met deze-dappere-mensen wordt omgesprongen.
pi_168564779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:26 schreef Lavenderr het volgende:
Je moet echt heel dapper zijn om klokkenluider te worden. Makkelijker is het om te doen of je niets merkt van misstanden. Wegkijken.
Of je pakt psychiatrie aan zodat die niet hiervoor gebruikt kan worden? Of moet je daar ook maar voor wegkijken zodat ze je niet kunnen pakken, of ze aanmoedigen zodat nog meer mensen ongezond worden verklaard? Het is toch slecht dat men iemand ongezond kan noemen en dat anderen dat geloven, dat zij dan gevaarlijk zouden kunnen zijn en nog allerlei beschuldigingen waar geen mens zich tegen kan verdedigen. Het wordt ook wel eens gebruikt door mensen zonder opleiding, ook voor politieke doeleinden zoals dat Trump werd beschuldigd van allerlei DSM diagnoses. Is het dan nog een geneeswijze of is het een onderdrukkingsmiddel en waarom betaald men geld voor zulke schijnveiligheid? Om nog maar niet te spreken over het geld dat men misloopt omdat iemand niet kan werken vanuit een inrichting.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:55:19 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168565785
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind ons als land daarin wel hypocriet. We zeiken (terecht) op erdogan maar in ons land zijn klokkenluiders ook vogelvrij. Daar mag men zich best wat harder voor maken.
Grootste gedeelte van de klokkenluiders leiden direct terug naar de overheid.
En die hebben niets te winnen met klokkenluiders zolang het hen niet uitkomt.
En zolang de grootste criminelen (VVD en CDA) nog té veel corrupte posities invullen zal daar ook nooit een verandering in komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')