abonnement Unibet Coolblue
pi_169083145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb ook pas een nieuwe laptop :P
Hiervoor alleen een ps4
hele wereld gaat voor je open!
pi_169085091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 01:48 schreef redboyke het volgende:

[..]

hele wereld gaat voor je open!
Echt he.
Dit ding gekocht voor Cities Skylines, maar ondertussen zit ik hele dag dat Empyrion te spelen :+
Hell To The Liars
pi_169086849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb ook pas een nieuwe laptop :P
Hiervoor alleen een ps4
Proficiat met het toetreden tot PC-gaming. ^O^
Ter overweging voor in de toekomst, de combinatie van een eenvoudige laptop en een krachtige maar betaalbare desktop is heel erg interessant: Ryzen 1600X voor pak hem beet 300 euro, een RX 480/580 (eind 2017)...
Het hoeft niet heel erg veel te kosten om een systeem samen te stellen wat lang mee kan gaan. Niet alleen betaal je bij een laptop fors meer voor vergelijkbare hardware qua kwaliteit (niet performance!), ook zit je bij een laptop met het probleem dat vaak ervoor wordt gekozen om de klokfrequentie van de CPU en grafische kaart flink te verlagen zodat het vermogen meer dan evenredig verlaagt en is vaak de mogelijkheid om het goed te koelen nogal beperkt door het kleine volume waardoor het vermogen lager moet zijn (tenzij je een hele dikke gaming laptop gebruikt maar dat heeft ook weer nadelen ;)). Zelf vind ik het ook gewoon prettiger gamen met een los mechanisch toetsenbord, een monitor die wat verder van je neus en wat hoger staat, een relatief stille computerkast (laptops worden al snel erg lawaaierig bij gamen (of andere zware taken) omdat een klein ventilatortje nogal hard moet draaien om enigszins fatsoenlijk de warme lucht uit zo'n klein kastje te blazen). Het mobiele is ook fijn maar wil je per se alle AAA games mobiel kunnen spelen of is het ook prima als je de lichtere spellen mobiel kan spelen en zodoende veel geld kan besparen op de laptop wat je besteedt aan een krachtigere desktop? Aan ieder om zijn eigen afweging te maken, ik geef slechts argumenten die er eventueel bij kunnen helpen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:38 schreef Droopie het volgende:
Ik heb de afgelopen maand voor 250 euro aan spellen gekocht ofzo :P
N00b-tip, je wil vooral spellen kopen tijdens de sales-periodes en op andere momenten dat ze voldoende sterk zijn afgeprijsd. Kwestie van meer bang for the buck te krijgen. Niet dat je niet al snel meer spellen in je bibliotheek hebt dan dat je kan spelen, het eeuwige Steam-probleem. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-02-2017 11:42:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169086975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Echt he.
Dit ding gekocht voor Cities Skylines, maar ondertussen zit ik hele dag dat Empyrion te spelen :+
allkeyshop etc.
Ben ook overgestapt van PS4 naar PC en nu lekker veel games opnieuw aanschaffen _O-
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_169103312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:28 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

allkeyshop etc.
Ben ook overgestapt van PS4 naar PC en nu lekker veel games opnieuw aanschaffen _O-
G2A als "Trusted Store" 8)7 _O-
pi_169103987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:21 schreef Cliffy het volgende:

[..]

G2A als "Trusted Store" 8)7 _O-
ze krijgen overduidelijk geld asl je via hun naar g2a gaat..
maar daarnaast is g2a niet heel beroerd: al mijn aankopen daar zijn goed gegaan (en ja ik weet van die massa frauduleuze keys daar ooit)
pi_169106317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Echt he.
Dit ding gekocht voor Cities Skylines, maar ondertussen zit ik hele dag dat Empyrion te spelen :+
Ik ben bepaald geen diehard gamer, maar áls ik game is het op een PC, dus: welkom & enjoy. :)
Tails tell tales
pi_169106941
Bandai Namco weekend deals. :P
pi_169113896
Ik zoek een soort spel waarbij je kan bouwen a la scrap mechanics.
(Spel doet het nu niet, iets met host time out).

Eigenlijk een soort lego achtig iets :P
Iemand een ideetje?

En wat gaan jullie kopen in de Bandai Namco sale :)
Hell To The Liars
pi_169113966
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef Droopie het volgende:
Ik zoek een soort spel waarbij je kan bouwen a la scrap mechanics.
(Spel doet het nu niet, iets met host time out).

Eigenlijk een soort lego achtig iets :P
Iemand een ideetje?

En wat gaan jullie kopen in de Bandai Namco sale :)
Besiege? Astroneer?
pi_169113979
Astroneer heb ik.
Vind ik niet leuk :P
Hell To The Liars
pi_169114012
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:42 schreef Droopie het volgende:
Astroneer heb ik.
Vind ik niet leuk :P
Lego Worlds?
pi_169114042
Eens kijken naar lego worlds, dat besiege ziet er wel tof uit..

nomnom
Hell To The Liars
pi_169121041
Space engineers ? al schijnt dat alleen leuk te zijn in MP
pi_169125242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Bandai Namco weekend deals. :P
die staan hier niet op de steam frontpage.. :/
pi_169126821
en die chinezen en russen mogen wel eens harder aangepakt worden, ik kan hele anime series meekijken aan screenshots bij games, en geen 1 screenshot van de desbetreffende game tegenkomen :{w
pi_169127640
Lego world niet snappen bij het begin en balen dat er geen tutorial bij zit.

Besieges is volgens mij megatof.
Vanmiddag de tutorial gespeeld
Hell To The Liars
pi_169143308
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:27 schreef Droopie het volgende:
Lego world niet snappen bij het begin en balen dat er geen tutorial bij zit.

Besieges is volgens mij megatof.
Vanmiddag de tutorial gespeeld
lego world is geen touw aan vast te knopen, ik kan niks en nergens wordt aangegeven hoe/wat ik zou moeten doen...
  Forum Admin zaterdag 25 februari 2017 @ 22:26:36 #219
58651 crew  murp
murp
pi_169144193
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef Droopie het volgende:
Ik zoek een soort spel waarbij je kan bouwen a la scrap mechanics.
(Spel doet het nu niet, iets met host time out).

Eigenlijk een soort lego achtig iets :P
Iemand een ideetje?

En wat gaan jullie kopen in de Bandai Namco sale :)
space engineers?
  zondag 26 februari 2017 @ 11:08:30 #220
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_169150095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

die staan hier niet op de steam frontpage.. :/
Ik zie ze ook niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_169177537
'middag. Na tijden van inactiviteit ga ik mijn PC weer eens uit zijn winterslaap halen. Black screen of death van windows 7 verhelpen met een schone installatie van Windows 10.

Ik had windows en oa de steam-client op de C schijf staan(SSD) en de games op een andere. Wanneer ik nu een schone install heb en de steam-client weer heb geïnstalleerd kan ik dan de steam games directory weer handmatig toevoegen?
pi_169184777
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:40 schreef Reintji het volgende:
'middag. Na tijden van inactiviteit ga ik mijn PC weer eens uit zijn winterslaap halen. Black screen of death van windows 7 verhelpen met een schone installatie van Windows 10.

Ik had windows en oa de steam-client op de C schijf staan(SSD) en de games op een andere. Wanneer ik nu een schone install heb en de steam-client weer heb geïnstalleerd kan ik dan de steam games directory weer handmatig toevoegen?
Succes met Windows 10. ;)
Soort van. Je kan de mappen kopiëren, als je die vervolgens op je schone installatie plaatst en in die mappen de spellen installeert dan hoeft Steam het niet meer te downloaden en gaat de installatie snel. Als je een programma installeert dan moet je van alles toevoegen aan het register, daarom is een nieuwe installatie nodig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 februari 2017 @ 22:25:52 #223
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_169189588
Win10 is een bitch.
Ik heb met Windows defender een potje moeten vechten om hem van mijn CPU te blijven! hij pakte non-stop 20%
En dan nog bij opstarten gezeik over memory etc.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_169196028
Factorio is mijn nieuwe hypegame geworden :P
Hell To The Liars
pi_169199526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:24 schreef Droopie het volgende:
Factorio is mijn nieuwe hypegame geworden :P
Dat was het toch al maandenlang? :)
Zelfs ik heb ervan gehoord. Ik moet zeggen dat ik het best wel interessant vind, misschien in de verdere toekomst eens een keer, net als Prison Architect.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169199751
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:25 schreef KneusTeun het volgende:
Win10 is een bitch.
Ik heb met Windows defender een potje moeten vechten om hem van mijn CPU te blijven! hij pakte non-stop 20%
En dan nog bij opstarten gezeik over memory etc.
Ja, Windows 10 is een bitch. Bij mij werd het ook fors trager na het 'upgraden' van W7. Ik zou eens een vergelijkende video moeten maken zo gauw ik een nieuw systeem heb waarbij ik met de andere computer het beeld capture. Een relatief verse installatie van Windows 7 vs. de upgrade naar W10.
Eerst nog uitzoeken hoe je dat doet.
Als ik Windows 7 opstart (mechanische harde schijf) dan duurt het ongeveer een minuut (inclusief POST en zo). Direct zijn alle desktop-icoontjes en startmenu-items geladen en als ik op Firefox klik dan opent het binnen 5-10 seconden met een flink aantal tabbladen (niet actief). Het openen houdt in dat het klaar is met laden, je kan direct scrollen, een anderer pagina laden etc.
Als ik Windows 10 opstart dan duurt het 5 minuten voordat het klaar is en op het moment dat ik Firefox open duurt dat ook nog eens een halve minuut. Vraag me niet hoe, maar MS heeft compleet de installatie verneukt bij het upgraden (niets nieuws onder de zon, daar werd bij de upgrade naar W8 ook over geklaagd en er werd door meer deskundige mensen geadviseerd om na de upgrade direct een clean install te doen), ik ben niet de enige persoon die dit probleem heeft, je hoort veel de klacht dat het systeem trager werd na het 'upgraden'.

To add insult to injury, zo gauw je Windows 10 hebt opgestart en je start daarna Windows 7 op dan denkt Windows 7 dat er iets mis is met je harde schijf.
Ik vermoed dat dit komt door de zogenaamde fastboot feature van Windows 10, een optie die by default aanstaat en die in essentie ervoor zorgt dat niet netjes het systeem wordt afgesloten om het sneller te kunnen opstarten, dit was bij W8 ook al het geval en dit verklaart voor het grootste deel de kortere boottijd die wordt vastgesteld, een ander besturingsyssteem ziet aan een vlaggetje dat het systeem niet netjes werd afgesloten en bij Linux is bijvoorbeeld de consequentie dat je niet de partitie kan mounten.
Windows 7 blijft vervolgens bij elke boot erop aandringen om chkdsk uit te voeren (vanuit de boot nog wel, geweldig, bied op zijn minst de browser met adblocker, multimedia of wat simpele spelletjes aan terwijl je je verveelt) totdat je bezwijkt en Windows het maar laat doen. Het resultaat: 0 fouten die worden gedetecteerd. Dubbelbooten met W7 en W10 (voor DX12, als het moet) lijkt dus ook geen geweldige optie te zijn.

Verder vind ik W10 sowieso ***: de GUI is zeer beperkt tweakbaar (probeer maar eens precies de kleur te krijgen die je wil voor de vensters), een sign-in screen en lockscreen is nogal dubbelop, het niet kunnen uitschakelen van het lockscreen zonder in het register te rommelen is waardeloos, het feit dat je niet de sign-inscreen kan uitschakelen zonder een wachtwoord te gebruiken voor je username zuigt, je kan nog steeds niet het syteem op een single-user stand zetten (enkel de administrator), de advertenties, nagpopups, verplichte updates en telemetrie maken het systeem veel minder bruikbaar. Windows 10 zuigt. Als ze nu de goede elementen van W7 hadden behouden en slechts dingen hadden verbeterd...
Windows probeert Apple na te doen maar faalt hopeloos.

Windows Defender kan je gelukkig wel uitschakelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:35 #227
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_169200895
Opstart snelheid is dikke prima duurt echt nog geen minuut, maar maak er maar 2 van omdat hij vaak eerst dus een error krijgt.
Maar ook dingen als task scheduler en user settings zijn echt totale chaos geworden geloof ik.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  Eindredactie Games dinsdag 28 februari 2017 @ 16:26:10 #228
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169201031
Windows 10 O+ Best Windows.

Nog maar weinig noemenswaardige problemen tegengekomen, ik heb alleen een schurfthekel aan die dumbed down metro-menustructuren als je ergens de instellingen van opvraagt. Dat is wel gewoon te omzeilen maar ik blijf het bloedirritant vinden.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_169202471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was het toch al maandenlang? :)
Zelfs ik heb ervan gehoord. Ik moet zeggen dat ik het best wel interessant vind, misschien in de verdere toekomst eens een keer, net als Prison Architect.
Nee mijn hypes gaan per week :P
Hell To The Liars
pi_169202510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:24 schreef Droopie het volgende:
Factorio is mijn nieuwe hypegame geworden :P
och, oud nieuws...
pi_169207920
Wtf, mijn PS4 controllers weigeren opeens dienst op mijn pc :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_169208704
Ik heb nu met de nieuwe PC voor het eerst Windows 10. Op alle andere PC's en laptops hier in huis (ook die van Mr. Forbry) zit (nog steeds) Windows 7 of 8. Het is nog wel een beetje wennen, maar voor mijn gevoel kon ik er al vrij rap best aardig mee uit de voeten. Ik ben over Windows 7 altijd zeer tevreden geweest en heb het idee dat ik (in lijn der verwachting) Windows 10 wel wat minder vind.

Opstarten en afsluiten gaat heel snel (neem aan dat dat ook door de SSD komt), maar best wat andere processen lijken juist langer te duren/meer van de computer te vragen dan voorheen (terwijl alle relevante 'specs' van deze PC in principe toch echt beter zijn dan die van de oude). Daarnaast zijn er nog wel wat zaken die ik geen verbetering denk/lijk te vinden, onder andere qua dat gedoe met apps en qua hoe eea gestructureerd is.
Tails tell tales
pi_169208863
Ik denk dat Windows 10 meer bloated is dan W7: een hoop processen op de achtergrond waar je eventueel weinig aan hebt maar die het trager maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169209055
N.B. Windows Defender heb ik uitgeschakeld (we hebben al een abonnement voor meerdere computers bij Kaspersky).
Tails tell tales
pi_169209168
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:26 schreef 2dope het volgende:
ik heb alleen een schurfthekel aan die dumbed down metro-menustructuren als je ergens de instellingen van opvraagt. Dat is wel gewoon te omzeilen maar ik blijf het bloedirritant vinden.
Niet echt, het een zit niet in de control panel, het ander zit niet in de settings menu. Een van de vele redenen dat ik W10 haat. Zoals jij zelf aangeeft, dit menu is gruwelijk dumbed down, zoals heel W10. Ook hebben ze duidelijk de GUI aangepast aan een touch-interface, dus voor telefoontjes en tabletjes. Nu vind ik het niet erg als ze dit zo laten zien op die toestelletjes maar kom alsjeblieft met een desktopvriendelijke GUI voor de desktop. Dezelfde fout als die ze maakten met Metro, als ze Metro enkel hadden gebruikt voor mobiele toestelletjes en eventueel een touchscreen op laptops en desktops en de W7 GUI hadden gebruikt voor de dekstops en laptops in het algemeen dan was er weinig aan geweest maar nee hoor, MS moet en zal dat ene gezicht voor op alle toestellen doordrukken. :|W

Wat betreft dumbed down: in Windows 7 kan je in theorie 2*(8^3) kleuren kiezen (dat je monitor ze niet allemaal kan afbeelden is een ander verhaal), in Windows 10 haal je waarschijnlijk nog niet 5% hiervan. Probeer het maar eens uit. Het rechthoekje waarmee je alle kleuren kan kiezen is verdwenen, de sliders zijn er op papier nog maar ze werken niet. Probeer het maar eens uit, je merkt dat er hele rare en grote sprongen worden gemaakt en dat je het merendeel van de kleuren niet kan kiezen.
Ik heb er uitgebreid naar gezoch hoe je dat kan hacken en daarbij kwam ik uiteindelijk ook een uitleg van een Microsoft-medewerker tegen waarom ze de meeste kleuren niet toestaan: "omdat we W10 gebruiksvriendelijk willen maken voor visueel gehandicapten". Welke idioot bedenkt zoiets? |:(
Hier is een beter idee: doe het by default met felle kleurtjes maar sta de gebruiker toe om het aan te passen naar zijn voorkeur. Doe het niet zo downdumben en locken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169209226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:11 schreef Forbry het volgende:
N.B. Windows Defender heb ik uitgeschakeld (we hebben al een abonnement voor meerdere computers bij Kaspersky).
Mijn voorkeur gaat uit naar Malwarebytes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169211462
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Succes met Windows 10. ;)
Soort van. Je kan de mappen kopiëren, als je die vervolgens op je schone installatie plaatst en in die mappen de spellen installeert dan hoeft Steam het niet meer te downloaden en gaat de installatie snel. Als je een programma installeert dan moet je van alles toevoegen aan het register, daarom is een nieuwe installatie nodig.
Thx. Werkte eigenlijk best simpel. Steam op c:, games map veranderd, één game gedownload en de rest volgde automatisch.

Prima boot-tijden overigens vooralsnog.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:57:49 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169216844
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:35 schreef Reintji het volgende:

[..]

Thx. Werkte eigenlijk best simpel. Steam op c:, games map veranderd, één game gedownload en de rest volgde automatisch.
De rest volgde automatisch? Steam maakt vooruitgang als dat klopt. ^O^
Er zit trouwens tegenwoordig ook een move-functie in, in theorie in ieder geval, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar ik heb wel de functie gevonden. Als het goed werkt dan zou het automatisch de regsiterentries moeten aanpassen: registerentries voor de oude locatie verwijderen en registerentires voor de nieuwe locaties toevoegen.
Als je wil weten waar het register van een besturingssysteem precies doet, dit is een gemakkelijk te volgen uitleg: http://www.webopedia.com/(...)_system_registry.asp
http://www.techsupportale(...)windows-registry.htm
Er bestaat ook nog een ander register op hardwareniveau, dat is een miniscul klein snel geheugen dicht bij de CPU waarin data die veel wordt gebruikt wordt opgeslagen zodat het sneller de data kan uitwisselen met de CPU.

Ik ben blij dat Steam dit tegenwoordig toestaat maar ik vraag me oprecht af waarom het zo lang heeft geduurd voordat ze dit doen, heel erg moeilijk is het niet om dit te implementeren, het kost wat werk maar voor de programmeurs van Valve is het een fluitje van een cent om dit te doen.

quote:
Prima boot-tijden overigens vooralsnog.
Mooi. :)
Nu moet ik zeggen dat de W7-installatie bij mij ook niet bepaald vers was (>3 jaar oud, een hoop geïnstalleer en gedeïnstalleerd, waaronder nogal programma's zoals Visual Studio Express (volgens mij niet bijster goed voor als je je OS snel wil houden)) toen ik upgradede maar W10 maakte het wel trager. Natuurlijk merk je het bij een mechanische harde schijf veel sterker. Ik twijfel er niet aan dat als ik een clean install had gedaan of zou doen van W10 dat het dan beter zou draaien. Ter informatie, voor het geval er nog eens een nieuwe editie van Windows komt, als je hebt geupgrade dan is de sleutel voor de oudere versie ook nog steeds geldig, je moet dus altijd upgraden aangezien je terug kan naar de oude versie, als je een ISO hebt waarmee je de oude versie kan installeren (MS maakte het veel moeilijker om een ISO van W7 te downloaden als je een OEM-sleutel had).
Binnenkort start ik met een nieuw systeem met de 1600X of de 1800X en daar gaat een SSD in. Ik vond de prijzen in het verleden te hoog maar nu lijk ik het weer wat te laat te hebben gekocht, een jaar geleden was perfect voor SSD en RAM maar Rupsjes Nooit Genoeg besloten om een kunstmatige schaarste te creëren door op te kopen en de productie te verminderen om de prijs op te drijven zodat ze meer geld krijgen. :r
Het spul wat wordt gebruikt om die SSD's en RAM-geheugen te maken is het nieuwe goud, speculanten misbruiken het om zichzelf te verrijken ten koste van gewone mensen, een vorm van gesofisticeerde diefstal.


[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-03-2017 12:26:58 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:24:19 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169217347
Ben ik de enige die de volgende twee functies mist in Steam?
- Tekst vergroten met ctrl-scroll (toch redelijk standaard tegenwoordig, o.a. in browsers).
- Betere functionaliteit voor tabbladen in de Steam-browser, het zou tabbladen moeten openen door de ctrl-knop ingedrukt te houden (gewoon omdat we dit gewend zijn met de browsers, op ziczhelf maakt het niet uit ofdat ctrl of shift wordt gebruikt) en op zijn minst via het contextmenu.
Je kan tabbladen gebruiken in Steam maar het is lastig om erachter te komen hoe het werkt (zonder een zoekmachine te gebruiken) en het werkt nog erg klunzig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169217384
Ik mis het niet. Praktisch het enige waar ik steam voor gebruik is het opstarten van games. Browsen doe ik er nooit :P

Als ik de keuze had zou ik ook liever zonder steam de games willen spelen.
Conscience do cost.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:32:04 #241
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169217503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef ems. het volgende:
Ik mis het niet. Praktisch het enige waar ik steam voor gebruik is het opstarten van games. Browsen doe ik er nooit :P
Op het moment dat je Steam oppstart dan krijg je suggesties waaronder aanbiedingen, op dat moment is het prettig als je ze allemaal (de spellen waarin je geïnteresseerd bent) in afzonderlijke tabbladen kan openen, even kan zien wat voor spellen het zijn (als je ze niet al kent) en hoe ze worden beoordeeld en ze kan wishlisten of kan kopen. Nu moet ik elke keer een voor een die spellen openen, op de backspace drukken, de volgende pagina laden bij de suggesties, die pagina openen etc.
Op het moment dat je spellen koopt (sales) is het praktischer om de Steam-applicatie te gebruiken dan de browser. Dat heeft in mijn geval te maken met dat ik bij de Steam-app ingelogd blijf terwijl dat voor de browser niet echt praktisch is omdat Mozilla enkele nogal grote veiligheidslekken heeft, zo slaat het wachtwoorden in een fucking tekstbestandje (niet geëncrypteerd) op op een vaste locatie op je harde schijf. Je kan het hackers niet gemakkelijker maken. :N

quote:
Als ik de keuze had zou ik ook liever zonder steam de games willen spelen.
Vertel mij wat, ik gebruik nog een mechanische harde schijf en ik haal een downloadsnelheid van 14 MBPS (komende van 17-18 :?) al zou de server van Steam weleens een groter probleem kunnen zijn dan de internetsnelheid (het downloaden van spellen gaat snel maar het leggen van de verbinding lijkt relatief traag te gaan). Het opstarten van Steam duurt veel te lang en als het eenmaal draait dan voert het eerst een updatecheck uit. Het laatste kan je toch uitschakelen, nietwaar? Dat zou ik eens moeten doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169217537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op het moment dat je Steam oppstart dan krijg je suggesties waaronder aanbiedingen,
Heb ik direct uitgezet :P
quote:
op dat moment is het prettig als je ze allemaal (de spellen waarin je geïnteresseerd bent) in afzonderlijke tabbladen kan openen, even kan zien wat voor spellen het zijn (als je ze niet al kent) en hoe ze worden beoordeeld en ze kan wishlisten of kan kopen. Op het moment dat je spellen koopt (sales) is het praktischer om de Steam-applicatie te gebruiken dan de browser. Dat heeft in mijn geval te maken met dat ik bij de Steam-app ingelogd blijft terwijl dat voor de browser niet echt praktisch is omdat Mozilla enkele nogal grote veiligheidslekken heeft, zo slaat het wachtwoorden in een fucking tekstbestandje (niet geëncrypteerd) op op een vaste locatie op je harde schijf. Je kan het hackers niet gemakkelijker maken. :N
Ja, dat kan beter allemaal. Maar ik koop eigenlijk ook nooit games op steam zelf. Ik activate ze daar hoogstens.

quote:
Vertel mij wat, ik gebruik nog een mechanische harde schijf en ik haal een downloadsnelheid van 14 MBPS (komende van 17-18 :?). Het opstarten van Steam duurt veel te lang en als het eenmaal draait dan voert het eerst een updatecheck uit. Het laatste kan je toch uitschakelen, nietwaar? Dat zou ik eens moeten doen.
Ik heb hem gewoon op mijn ssd staan en de updates gaan zo snel dat je het eigenlijk nauwelijks merkt! Misschien tijd voor een ssd? :P
Conscience do cost.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:35:41 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169217548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:34 schreef ems. het volgende:
Ja, dat kan beter allemaal. Maar ik koop eigenlijk ook nooit games op steam zelf. Ik activate ze daar hoogstens.
Oh?
Waar koop jij ze buiten de Humble Bundle? Waarom koop jij nooit games op Steam? Zelfs niet tijdens de sales.

quote:
Ik heb hem gewoon op mijn ssd staan en de updates gaan zo snel dat je het eigenlijk nauwelijks merkt! Misschien tijd voor een ssd? :P
Lees de kleine letters onderaan 3 reacties terug. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169217586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh?
Waar koop jij ze buiten de Humble Bundle? Waarom koop jij nooit games op Steam? Zelfs niet tijdens de sales.
Ik haal eigenlijk alles van keysites waar het 95% van de tijd goedkoper is. En ik koop alleen games waar ik 100% zeker van ben dat ik ze voor langere tijd ga spelen en als ik dat weet koop ik ze ook meteen bij release. Dus aanbiedingen en sales zijn niet zo relevant voor mij aangezien ik alle games die ik wil spelen al heb :P

quote:
Lees de kleine letters onderaan 3 reacties terug. ;)
Ah! Mooi. Dat gaat alles schelen :)
Conscience do cost.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:45:56 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169217746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:38 schreef ems. het volgende:
[..]

Ik haal eigenlijk alles van keysites waar het 95% van de tijd goedkoper is. En ik koop alleen games waar ik 100% zeker van ben dat ik ze voor langere tijd ga spelen en als ik dat weet koop ik ze ook meteen bij release. Dus aanbiedingen en sales zijn niet zo relevant voor mij aangezien ik alle games die ik wil spelen al heb :P
Ik wacht altijd op aanbiedingen, ik loop toch enkele jaren achter met allerlei spellen die ik nog moet spelen. Zo kan ik Metro draaien op mijn huidige hardware maar om nu een drop te krijgen van 50-60 FPS (hoge instellingen met AA op laag) naar 30-40 FPS in het besneeuwde deel in Ruland (man, wat haat ik die draak terwijl je je moet haasten om niet te bevriezen ;)) is niet echt leuk.
+ dat ik eens wil upgraden naar een 1440p/4k monitor die meer dan 60 Hz. haalt.

quote:
Ah! Mooi. Dat gaat alles schelen :)
Ja, ik weet alleen nog niet of dat ik de 1600X en de 1800X moet nemen, ik vind het nogal lastig om de longevity en de voortuitgang van hardware (waarschijnlijk naar 7 nm. in 2019/2020 en daarna naar enkele nanometers) in de komende jaren in te schatten. Ik vermoed dat de 1600X de betere keuze is, je kan dan desnoods enkele jaren later upgraden en de klokfrequentie zal nog wat stijgen. Anderzijds heeft AMD nu nogal lage prijzen, die zullen vast hoger liggen bij de volgende generatie. Ik neig naar de 1600X. De 1700 en 1700X vind ik in beginsel niet interessant wegens een te lage klokfrequentie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169217969
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wacht altijd op aanbiedingen, ik loop toch enkele jaren achter met allerlei spellen die ik nog moet spelen. Zo kan ik Metro draaien op mijn huidige hardware maar om nu een drop te krijgen van 50-60 FPS (hoge instellingen met AA op laag) naar 30-40 FPS in het besneeuwde deel in Ruland (man, wat haat ik die draak terwijl je je moet haasten om niet te bevriezen ;)) is niet echt leuk.
+ dat ik eens wil upgraden naar een 1440p/4k monitor die meer dan 60 Hz. haalt.

[..]

Ja, ik weet alleen nog niet of dat ik de 1600X en de 1800X moet nemen, ik vind het nogal lastig om de longevity en de voortuitgang van hardware (waarschijnlijk naar 7 nm. in 2019/2020 en daarna naar enkele nanometers) in de komende jaren in te schatten. Ik vermoed dat de 1600X de betere keuze is, je kan dan desnoods enkele jaren later upgraden en de klokfrequentie zal nog wat stijgen. Anderzijds heeft AMD nu nogal lage prijzen, die zullen vast hoger liggen bij de volgende generatie. Ik neig naar de 1600X. De 1700 en 1700X vind ik in beginsel niet interessant wegens een te lage klokfrequentie.
kijken naar de daadwerkelijke klokfrequentie is gewoon al jaren jezelf foppen, ik kan mij van vroeger meer dan eens herinneren dat een trager geklokte intel rondjes rende om een sneller geklokte AMD.

wachten tot de echte realworld resultaten binnenkomen en op basis daarvan beslissingen gaan nemen
  Eindredactie Games woensdag 1 maart 2017 @ 13:08:31 #247
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169218152
Videokaartzoekers: de 1080 Ti komt volgende week uit. Sneller dan de Titan X en bijna de helft goedkoper ($699 t.o.v. $1199). De gewone 1080 wordt 100 dollar goedkoper en de kans is groot dat ook de 1070 goedkoper wordt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:32:11 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169218598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:57 schreef mschol het volgende:

[..]

kijken naar de daadwerkelijke klokfrequentie is gewoon al jaren jezelf foppen, ik kan mij van vroeger meer dan eens herinneren dat een trager geklokte intel rondjes rende om een sneller geklokte AMD.

wachten tot de echte realworld resultaten binnenkomen en op basis daarvan beslissingen gaan nemen
Natuurlijk, dat begrijp ik (begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je reactie). Het is echter wel zo dat de klokfrequentie van de 1600X zeer waarschijnlijk hoger ligt dan die van de 1700 en de 1700X, we weten dat de base en de boost hoger liggen (3,6 en 4 GHz, verteld door AMD zelf op de persconferentie, de video heeft even online gestaan en ik heb het gezien maar AMD heeft die video laten verwijderen) dus waarschijnlijk ligt de overklok ook hoger tenzij je bij de een heel erg veel pech en bij de ander heel erg veel geluk hebt.
Verder had ik al rekening gehouden met het verschil in performance tussen de architecturen. We weten dat de 1800X in enkele opzichten veel beter presteert (integers en floating points), in veel opzichten net iets beter presteert dan Broadwell bij dezelfde klokfrequentie en in enkele opzichten (priemgetallen, physics) aanzienlijk slechter presteert. Gezien de veel hogere klokfrequentie van Kaby Lake en de iets betere IPC t.o.v. Broadswell en de singe core performance afhankelijkheid bij veel spellen (dat wordt minder een probleem maar je moet er nog rekening mee houden) heb ik op dit moment nog liever een hogere klokfrequentie dan meer kernen met een minimum aantal kernen van 6.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:35:21 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_169218657
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:08 schreef 2dope het volgende:
Videokaartzoekers: de 1080 Ti komt volgende week uit. Sneller dan de Titan X en bijna de helft goedkoper ($699 t.o.v. $1199). De gewone 1080 wordt 100 dollar goedkoper en de kans is groot dat ook de 1070 goedkoper wordt.
Geen interesse! Want Nvidia.
Geen FreeSync-support, walgelijke antigamerpraktijken met PhysX en GameWorks en andere walgelijke praktijken zoals het laten betalen voor een SLI-licentie (10 euro!) terwijl 99% van de mensen die dat moederbord koopt nooit SLI zal gebruiken en moederbordfabrikanten het niet aandurven om het er niet op te zettten uit angst voor een lager cijfer van reviewers.
Verder moet je ook gewoon even wachten totdat Vega uitkomt, pas als je weet wat de performance en de prijs van de beide kaarten zijn zou je er een een moeten kopen.
De 1080 wordt minder duur (niet goedkoper bij die price range) omdat ze nu een overklokte 1080 en 1060 uitbrengen, ongetwijfeld om Vega en de inmiddels beter presterende 480 te counteren. Merk op dat het geheugen van de 1080 een hogere klokfrequentie krijgt en dat dit erop wijst dat de 1080 inderdaad wordt gebottlenecked door het geheugen zoals vanaf het begin werd beweerd door reviewers maar wat altijd werd tegengesproken door Nvidia.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_169218699
Ik ga pas voor een nieuwe videokaart tegen de tijd dat Star Citizen gold is. Ik wil die neger met 60 fps kunnen spelen. Nu zit ik nog op mijn oude GTX 760 en hoewel de nieuwere games vaak op medium/low gespeeld moeten worden doet die het nog relatief prima :P
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')