abonnement Unibet Coolblue
pi_168436704
Ik ging eerder deze week bij wijze van experiment eens met een Eurolines-bus van Rotterdam Centraal naar het centrum van Londen (station Victoria) voor de volkomen idiote prijs van in totaal EUR 28,- voor een retourtje. Er was een kleine tentoonstelling die ik toevallig wel wilde bekijken en mijn lief hoefde niet zo nodig mee, dus dit was de voordeligste manier. Het is natuurlijk niet de meest comfortabele manier om te reizen en je bent belachelijk lang onderweg, maar ik wilde het gewoon eens proberen. *)

Alvast een waarschuwing - ik hang doorgaans rond in CUL, dus in verhouding veel foto's van eten. :+

Goed, maandagavond om half negen met een rugzak vol krentenbollen, een boek en een Spotify-playlist vol Britpop aan komen waaien op Rotterdam CS:



Erg ruim was het niet. Ik ben maar één meter negenenvijftig lang en ik had precies zoveel beenruimte:



:')

Maar goed, voor zo weinig geld kun je moeilijk mopperen. In eerste instantie was het nogal een herrie in de bus: kletsende mensen, hoestende mensen, krakende chipszakken.. Maar aangezien ik minstens twee keer per week in de bioscoop zit ben ik dat wel gewend. *)

Een beetje in slaap gesukkeld en tegen de tijd dat we in de buurt van Calais kwamen wakker geworden van wat geroezemoes. Er bleek mist zo dik als erwtensoep te zijn en alle passagiers zaten klaarwakker en kaarsrecht op hun stoel mee te staren door de voorruit. Nog geen twee meter zicht. Dat was wel spannend! :D

Gelukkig (na een nogal fanatiek uitgevoerde paspoortcontrole) heelhuids op de ferryboot The Pride of Kent beland, waar het zo midden in de nacht erg stilletjes op was. De inhoud van onze touringcar + een handvol vrachtwagenchauffeurs. Mezelf een warme chocolademelk gekocht en een dutje gedaan in een stoel.

Vervolgens eenmaal aangemeerd op het Britse vasteland wederom in slaap gevallen en rond 06:00 lokale tijd in Londen aangekomen, waar het fraaie art deco-gebouw van het Victoria Coach Station opdoemde in de duisternis van de vroege ochtend. :9



Omdat het toch nog superduper vroeg was en ik geen vastomlijnde plannen had heb ik wat tegoed op die retehandige Oyster Card gezet en ben ik met de metro ( O+ ) richting Primrose Hill gegaan. En gezien dat de Britten het Trainspotting-vervolg wéken eerder in de bios krijgen dan wij. Jaloers!



Naar het topje van de heuvel gewandeld om daar naar de zonsopgang te kijken. Het was mistig en smogachtig en dat leverde wel een heel fraai uitzicht over het stadscentrum op:



The British Library, waar de tentoonstelling was, opende pas om 09:30 dus eerst in een eettentje in Camden Town een beetje opgewarmd na wandelen in de kou, met uitstekende eggs benedict en sinaasappelsap. :9



Toen door naar de bibliotheek voor de kleine expositie 'There Will Be Fun', over volksvermaak in Victoriaanse tijd. Een nogal specifiek onderwerp, maar toevallig iets waar ik bijzonder verslingerd aan ben :)



Automata, goochelinstructies, bergen Victoriaanse exotica, showbiz en kwakzalverij.. Mjam! Erg leuk!






Toen ik weer buiten kwam en wat rondliep viel mijn oog op een straatnaam die me een tikje bekend voorkwam. Na twee tellen Googlen rende ik de straat in voor een foto: café Speedy's, van Sherlock! :D :D :D



Jeej! O+

Het was intussen erg lekker weer geworden en een graad of zeven boven nul bij een strakblauwe lucht. O+



Naar Islington gegaan voor een second breakfast bij de deli van Ottolenghi:



Een 'double chocolate cookie' en een 'lemon mascarpone tartlet'. Opgegeten op een parkbankje en een deel van de korst van het taartje gedeeld met een enthousiaste eekhoorn.

Omdat het zulk lekker weer was naar en door Shoreditch gewandeld en een beetje rondgekeken. Een minimuseumpje waar ik graag eens heen wilde wegens fan zijn van Viktor Wynd was helaas gesloten op dinsdagen..



..maar daar kom ik nog wel een keer voor terug.

Na een zeer lange middagwandeling erg veel trek gekregen en de metro terug naar Euston genomen. Ik had al een paar reviews (zoals deze: http://www.samphireandsalsify.com/2016/07/05/roti-king-euston/ ) voorbij zien komen van een onooglijk, klein en loeigoedkoop roti-tentje in een kelder en daar had ik wel trek in. Twintig minuten in de rij gestaan, maar het was de moeite waard! :9 Wat een fucking goddelijke roti canai heb ik hier voor vijf pond gegeten zeg! _O_ Was echt in drie minuten helemaal opperdepop! :D :9






Vervolgens voldaan nog een beetje rondgecrosst over verschillende metrolijnen. Was eigenlijk van plan alles te lopen, maar ben te verzot op de Londense metro! :') De geur, de advertenties, de razendsnelle roltrappen de diepte in, het ontwerp van de talloze stations, de snoezige namen van sommige stations, de tegeltjes, de mozaïekjes, de 'oxblood red' stationsingangen van Leslie Green van het begin van de twintigste eeuw.. O+ O+ Heel fijn. :) Ahem.

Geëindigd bij station South Kensington, en daar de toffe 'covered walkway' (met alle uitgangetjes naar de verschillende musea) helemaal doorgelopen en dan kom je zo'n beetje uit bij Hyde Park/Kensington Gardens. Kijkje genomen bij het lieve standbeeld van mijn literaire held Peter Pan. O+




Ik had vervolgens nog iets van een uur stuk te slaan voordat ik weer terug naar de bus moest, dus ben even gaan kijken bij de wiskundetentoonstelling in een fraai ontworpen zaaltje van het Science Museum:




Ik was helaas te vroeg voor de robot-tentoonstelling die er volgende week begint - en ik had nog wel de robotverhalen van Asimov bij me als leesvoer voor in de bus! *)



Omdat ik ondanks veel metroritjes toch nog ruim vijftien kilometer had gelopen viel ik in de bus naar huis meteen als een blok in slaap en heb weinig meegekregen van de terugreis, alleen even wakker geworden bij de paspoortcontrole en het de shuttletrein door de tunnel in rijden.

Omstreeks vijf uur 's morgens teruggekomen op Rotterdam CS en iets meer dan een uur later kroop ik thuis weer in bed.

Enfin, prima te doen dus, zo'n busreis! In elk geval als je van kabouterformaat bent. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 26-01-2017 11:20:33 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_168436824
👍😜 Geweldige energie en wat een leuke toevalsbevindingen, zoals Sherlock's cafe _O_
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:00:48 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168436843
Of een vrouw van 1.95 m
Of een vent met zwarte nagellak
pi_168436878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:00 schreef BeamofLight het volgende:
Of een vrouw van 1.95 m
Of een vent met zwarte nagellak
Huh? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_168436952
Leuk verslag :)
Je kan natuurlijk nog zo'n reis doen (misschien per trein?) om Trainspotting eerder te kunnen zien O-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_168437067
Ja Mini, doe ons een lol en ga gewoon nog een keer ^O^
Spoilers!
pi_168437089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja Mini, doe ons een lol en ga gewoon nog een keer ^O^
Hoor ik een vleug sarcasme? :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_168437227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoor ik een vleug sarcasme? :+
Nee, helemaal niet joh :* Ik vond het hartstikke leuk om jouw stuiterige verslagen te lezen.
Spoilers!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 januari 2017 @ 12:10:39 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168438000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet joh :* Ik vond het hartstikke leuk om jouw stuiterige verslagen te lezen.
Ja ik ook :Y Alleen geen haar op m'n hoofd die het bedacht zou krijgen om met de bus te gaan natuurlijk :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 januari 2017 @ 12:24:09 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168438238
Maar hoe was het in de bus? Stonk het? Waren het allemaal drugssmokkelaars? Heeft iemand gekotst? Was er zelfgestookte drank, ruzie, een vechtpartij, woordenwisseling, amoureuze escapades? En wat gingen al die mensen doen in Londen. Volgende keer graag enquete afnemen.

Londen is natuurlijk immer puik. Je had nog naar het Sherlockmuseum kunnen gaan op Bakerstreet. Er vlak naast zit een Beatlessouvenirshop. Daar koop ik steevast een button. Maar da's een persoonlijke neurose.

Leuk verslag mini!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168438497
Ja leuk Mini *O*
  donderdag 26 januari 2017 @ 12:41:24 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168438553
Ben ook wel benieuwd naar hoe de busreis was :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:11:19 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168439233
Tof verslag hoor! Zo'n busreis is niks voor mij, want ik heb lange benen en heb bij ruimere bussen/vliegtuigen al te weinig beenruimte, maar wel tof dat jij het gedaan hebt. Leuk!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 januari 2017 @ 13:11:49 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168439242
Leuk verhaal, mooi avontuur :)

Er is trouwens niks mis met bussen en zo ver is Londen niet. 10 uurtjes ofzo?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Meest relativerende user 2022 donderdag 26 januari 2017 @ 22:43:59 #15
357044 Budapestenaar
pi_168457003
O+ Topverslag. Bussen naar Londen lijkt me leuk, maar aangezien ik 40 cm langer ben, zou ik na zo'n reis alleen chirurgisch verwijderd kunnen worden uit die bus.
  One tough cookie donderdag 26 januari 2017 @ 23:11:38 #16
169210 liesje1979
pi_168457865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:43 schreef Budapestenaar het volgende:
O+ Topverslag. Bussen naar Londen lijkt me leuk, maar aangezien ik 40 cm langer ben, zou ik na zo'n reis alleen chirurgisch verwijderd kunnen worden uit die bus.
:D

Leuk verslag Minilot. TRV en CUL gaan best samen :+
Wel relaxt als je een beetje kan slapen in de bus. Ik weet niet of het iets voor mij zou zijn, ik vond 6 uur al heel lang.

Edit, toegevoegd aan de reisverslagen. TRV / Reisverslagen van FOK!kers.

[ Bericht 7% gewijzigd door liesje1979 op 26-01-2017 23:17:31 ]
pi_168482080
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 23:11 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:D

Leuk verslag Minilot. TRV en CUL gaan best samen :+
Wel relaxt als je een beetje kan slapen in de bus. Ik weet niet of het iets voor mij zou zijn, ik vond 6 uur al heel lang.

Edit, toegevoegd aan de reisverslagen. TRV / Reisverslagen van FOK!kers.
Als je echt moe bent kan alles. Ik heb ook in de bus geslapen richting Praag (reis van 13 uur). Gelukkig had ik toen wel de mazzel dat de stoel naast me ook vrij was.

Leuk verslag en ik vond de hoeveelheid eten op de foto's wel meevallen. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 00:34:26 #18
357044 Budapestenaar
pi_168483022
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Als je echt moe bent kan alles. Ik heb ook in de bus geslapen richting Praag (reis van 13 uur). Gelukkig had ik toen wel de mazzel dat de stoel naast me ook vrij was.

Leuk verslag en ik vond de hoeveelheid eten op de foto's wel meevallen. :P
Ik herinner me ineens dat ik de reis naar Londen al eens heb gemaakt per bus. Helaas belandde ik naast een dikke dame die naast haar eigen stoel, ook de helft van mijn stoel nodig had. Geloof dat ik die herinnering daarom maar diep weggestopt heb. Sindsdien reis ik per trein of boot naar de overkant. :@
pi_168486707
Leuk verslagje, ik wil ook weer!!!
pi_168638256
Leuk verslag. ^O^ Ik heb vorig jaar ook zo'n eendagsbustripje genomen naar Londen. :D Ik kon nauwelijks slapen in de bus al had ik niemand naast mij zitten en kon ik dus languit liggen. Maar geroezemoes, muziek, snurkende mensen is niet je-van-het. Ging toen er speciaal heen voor de Leavesden Studio's - Harry Potter tour. En natuurlijk toen ik op de terugweg vanuit Leavesden in Bakerstreet uitstapte ook maar wezen koekeloeren bij het museum. :D
mag het weten
pi_168784376
Hoelang heb je door kunnen brengen in Londen?

Ik ben een paar maanden geleden voor ¤20,- heen en terug gevlogen naar Dublin op 1 dag.
Zulke goedkope buitenkansjes zijn tof!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168810517
Bedankt voor het plaatsen van de foto van de beenruimte en het bericht over je lengte, dat heeft me ervan overtuigd dat ik het nooit ga proberen met mijn lengte in zo'n bus :')

Verder wel leuk verslag hoor :)
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')