abonnement Unibet Coolblue
pi_168421633
De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Amerikaanse Milieuagentschap (EPA) bevolen om hun pagina over klimaatverandering offline te halen. Daardoor dreigt veel wetenschappelijk werk verloren te gaan, zeggen medewerkers tegen Reuters.

WASHINGTON - De bevelen om de pagina offline te halen komen van het Witte Huis, en zijn naar verschillende overheidsagentschappen gestuurd die iets met het klimaat of het milieu te maken hebben. De website van het EPA zou vandaag al offline gehaald kunnen worden.

Stilte op sociale media
Op de website staan veel links naar wetenschappelijk onderzoek over klimaatverandering, maar ook gedetailleerde data over de uitstoot van broeikasgassen. Medewerkers van het EPA zeggen tegen Reuters dat er nu druk gewerkt wordt om die informatie 'te redden'. Een aantal klimaatwetenschappers en hackers zagen dit al aankomen, en waren tijdens de inauguratie van Trump druk bezig met het downloaden van de informatie om het vervolgens op te slaan op Europese servers.

Het Witte Huis ging overigens verder dan het dreigement, medewerkers van het EPA werd ook verboden om met de pers te praten of zelf te communiceren via bijvoorbeeld sociale media. Op het Twitteraccount van het EPA is het al sinds afgelopen donderdag stil.

Geen bevestiging
Dat verbod kwam nadat de National Park Service dit weekend het Witte Huis woedend maakte door twee foto's te retweeten waarop het publiek tijdens de inauguratie van Donald Trump vergeleken werd met dat van Barack Obama's inauguratie. Die tweets werden later verwijderd.

Het Witte Huis wilde de berichten over de censuur gisteren niet bevestigen. Woordvoerder Sean Spicer zei dat het Witte Huis ernaar kijkt. "Ik denk dat het geen verrassing is dat we het beleid gaan herbekijken, maar meer informatie kan ik op dit moment niet geven."

'Klimaatverandering is een hoax'
Donald Trump staat bekend als een klimaatscepticus omdat hij klimaatverandering in het verleden een 'hoax' heeft genoemd. Op de website van het Witte Huis is de pagina over klimaatverandering al offline gehaald, en met zijn beleid wil hij fossiele brandstoffen in de Verenigde Staten opnieuw alle kansen geven. Gisteren kondigde hij bijvoorbeeld aan om een omstreden oliepijpleiding, ondanks veel protest, toch goed te keuren.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)en-offline-van-trump
_

Ben benieuwd hoeveel mensen nu voor Trump zouden stemmen. :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:36:25 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168421768
Hoi zelf ben ik wel natuurliefhebber en tegen ontbossing enzo, maar ook tegelijkertijd broeikas-scepticus, maar ook al ben ik scepticus vind het verbieden van paginas daarover niet helemaaaal kosher.
pi_168421771
Het is gewoon dat er nu veel meer co2 dat voorheen in de grond zat nu in de lucht zit.... Ik snap niet wat daar nep aan is. En ik weet ook de oorzaak van al dat co2 in de lucht, en nee dat zijn niet alle autos die op dinosaurus sap rijden.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168421785
Hippieonzin , kost alleen maar geld.
pi_168421795
quote:
Pure propaganda :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:42:44 #7
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168421884
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:38 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Pure propaganda :')
Je weet dus niet wat propaganda betekent.
pi_168421920
quote:
Waar waren zij bij de inauguratie?
standaarddrinker
pi_168421942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:42 schreef YazooW het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat propaganda betekent.
Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
2. Websites blokkeren en zo stapje voor stapje minder democratisch worden.
3. Medewerkers verbieden om contact te zoeken via sociale media of pers
4. Denken dat 3.5 miljoen mensen illegaal hebben gestemd
5. Ruzie maken over hoeveel mensne bij zijn inauguratie waren.

Etc... hij lijkt net op putin.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168421962
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:45 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
2. Websites blokkeren en zo stapje voor stapje minder democratisch worden.
3. Medewerkers verbieden om contact te zoeken via sociale media of pers
4. Denken dat 3.5 miljoen mensen illegaal hebben gestemd
5. Ruzie maken over hoeveel mensne bij zijn inauguratie waren.

Etc... hij lijkt net op putin.
Hij heeft nu al meer voor de Amerikanen gedaan dan Obama in 8 jaar
heil Trump!
standaarddrinker
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:47:00 #11
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168421975
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:45 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
2. Websites blokkeren en zo stapje voor stapje minder democratisch worden.
3. Medewerkers verbieden om contact te zoeken via sociale media of pers
4. Denken dat 3.5 miljoen mensen illegaal hebben gestemd
5. Ruzie maken over hoeveel mensne bij zijn inauguratie waren.

Etc... hij lijkt net op putin.
Dit heeft dus helemaal niks te maken met dat filmpje wat ik heb gepost, dat volgens jou propaganda is.
pi_168421995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:47 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dit heeft dus helemaal niks te maken met dat filmpje wat ik heb gepost, dat volgens jou propaganda is.
Ik zie onder andere aan de video en aan je ui dat je hem steunt. Daarom zei ik dat.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:48:43 #13
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168422011
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:47 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ik zie onder andere aan de video en aan je ui dat je hem steunt. Daarom zei ik dat.
Ik steun helemaal niemand. Wat kan mij het nou schelen wat er in Amerika gebeurd, ik woon daar niet eens.
pi_168422069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik steun helemaal niemand. Wat kan mij het nou schelen wat er in Amerika gebeurd, ik woon daar niet eens.
:') ×4726
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168422122
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:52 schreef SecretPret het volgende:

[..]

:') ×4726
Als Erdogan persvrijheid inperkt vind je het wel geweldig. :o
standaarddrinker
pi_168422209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als Erdogan persvrijheid inperkt vind je het wel geweldig. :o
Turkije vergelijken met de VS :') ×734762626262626
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168422217
Lekkere overheidscensuur in het 'land of the free' ...

Zelfs als je niet in die klimaatverandering gelooft (wat ik persoonlijk nogal stupide vind, maar hè ..) dan kan je het hier toch niet mee eens zijn?
"Pools are perfect for holding water"
pi_168422233
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:00 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Turkije vergelijken met de VS :') ×734762626262626
Hypocriet
standaarddrinker
pi_168422462
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:45 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
Dat kan en mag hij niet eens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168423271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:01 schreef probeer het volgende:
Lekkere overheidscensuur in het 'land of the free' ...

Zelfs als je niet in die klimaatverandering gelooft (wat ik persoonlijk nogal stupide vind, maar hè ..) dan kan je het hier toch niet mee eens zijn?
Je zal verbaasd zijn hoeveel steun hij hiervoor krijgt :') en als je het er niet mee eens bent, dan ben je een facist. Dit is de nieuwe politieke correctheid.
pi_168424017
Belt 1984 nou net?
pi_168424148
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:33 schreef SecretPret het volgende:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Amerikaanse Milieuagentschap (EPA) bevolen om hun pagina over klimaatverandering offline te halen. Daardoor dreigt veel wetenschappelijk werk verloren te gaan, zeggen medewerkers tegen Reuters.

WASHINGTON - De bevelen om de pagina offline te halen komen van het Witte Huis, en zijn naar verschillende overheidsagentschappen gestuurd die iets met het klimaat of het milieu te maken hebben. De website van het EPA zou vandaag al offline gehaald kunnen worden.

Stilte op sociale media
Op de website staan veel links naar wetenschappelijk onderzoek over klimaatverandering, maar ook gedetailleerde data over de uitstoot van broeikasgassen. Medewerkers van het EPA zeggen tegen Reuters dat er nu druk gewerkt wordt om die informatie 'te redden'. Een aantal klimaatwetenschappers en hackers zagen dit al aankomen, en waren tijdens de inauguratie van Trump druk bezig met het downloaden van de informatie om het vervolgens op te slaan op Europese servers.

Het Witte Huis ging overigens verder dan het dreigement, medewerkers van het EPA werd ook verboden om met de pers te praten of zelf te communiceren via bijvoorbeeld sociale media. Op het Twitteraccount van het EPA is het al sinds afgelopen donderdag stil.

Geen bevestiging
Dat verbod kwam nadat de National Park Service dit weekend het Witte Huis woedend maakte door twee foto's te retweeten waarop het publiek tijdens de inauguratie van Donald Trump vergeleken werd met dat van Barack Obama's inauguratie. Die tweets werden later verwijderd.

Het Witte Huis wilde de berichten over de censuur gisteren niet bevestigen. Woordvoerder Sean Spicer zei dat het Witte Huis ernaar kijkt. "Ik denk dat het geen verrassing is dat we het beleid gaan herbekijken, maar meer informatie kan ik op dit moment niet geven."

'Klimaatverandering is een hoax'
Donald Trump staat bekend als een klimaatscepticus omdat hij klimaatverandering in het verleden een 'hoax' heeft genoemd. Op de website van het Witte Huis is de pagina over klimaatverandering al offline gehaald, en met zijn beleid wil hij fossiele brandstoffen in de Verenigde Staten opnieuw alle kansen geven. Gisteren kondigde hij bijvoorbeeld aan om een omstreden oliepijpleiding, ondanks veel protest, toch goed te keuren.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)en-offline-van-trump
_

Ben benieuwd hoeveel mensen nu voor Trump zouden stemmen. :')
Die arme Reagan. Je zal toch maar met zo'n idioot vergeleken worden...
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:26:51 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168424240
Moeten ze maar niet met nepnieuws komen. Dat ze het maar leren dat ze al hun feiten eerst even langs oom Donald sturen om te zien of ze echt kloppen of slechts Benghazi-dronestrikes van Killary zijn.
pi_168424609
Dat mensen dit nog goedpraten :')

Behoorlijk zorgelijke situatie :{
pi_168424740
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:45 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
2. Websites blokkeren en zo stapje voor stapje minder democratisch worden.
3. Medewerkers verbieden om contact te zoeken via sociale media of pers
4. Denken dat 3.5 miljoen mensen illegaal hebben gestemd
5. Ruzie maken over hoeveel mensne bij zijn inauguratie waren.

Etc... hij lijkt net op putin.
Grappige blinde ben jij
pi_168424869
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:37 schreef DieselTank het volgende:
Het is gewoon dat er nu veel meer co2 dat voorheen in de grond zat nu in de lucht zit.... Ik snap niet wat daar nep aan is. En ik weet ook de oorzaak van al dat co2 in de lucht, en nee dat zijn niet alle autos die op dinosaurus sap rijden.
De mens stoot collectief gigantisch veel uit elke dag. Dit stijgt niet de ruimte in, het zorgt voor verzuring van de oceanen en de deeltjes in de atmosfeer zorgen voor een broeikaseffect.

Je bent toch echt een complete randmongool als je dat ontkent. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat het je niks kan schelen (om je gemak/hebzucht niet te hoeven verantwoorden).

De Trump administration ontkent het puur omdat ze economische groei belangrijker vinden dan het milieu. Helaas haalt de waarheid ze toch wel in vroeg of laat.
Why stay small, if you can grow big..
pi_168424980
'De aarde helpen' is ook egoïstisch, je wilt alleen maar een fijner leefklimaat voor de organismen op het aardoppervlak bewerkstelligen. De aarde bestaat langer dan dat en zal ook langer dan wij bestaan, het leven is gewoon een soort schimmel, waarom zou je dat proberen te redden vraag ik me af.
standaarddrinker
pi_168425072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:57 schreef DrDentz het volgende:
'De aarde helpen' is ook egoïstisch, je wilt alleen maar een fijner leefklimaat voor de organismen op het aardoppervlak bewerkstelligen. De aarde bestaat langer dan dat en zal ook langer dan wij bestaan, het leven is gewoon een soort schimmel, waarom zou je dat proberen te redden vraag ik me af.
Waarom zou je het leven naar de tering moeten helpen, vraag ik mij af?

Daarnaast heb ik altijd geleerd om, voor de mensen die na mij komen, de plek waar ik ben schoner achter te laten dan ik hem heb aangetroffen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168425095
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom zou je het leven naar de tering moeten helpen, vraag ik mij af?

Daarnaast heb ik altijd geleerd om, voor de mensen die na mij komen, de plek waar ik ben schoner achter te laten dan ik hem heb aangetroffen.
Je denkt eigenlijk als een virus, je zet het voortbestaan van de soort voorop.
standaarddrinker
pi_168425109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:53 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

De mens stoot collectief gigantisch veel uit elke dag. Dit stijgt niet de ruimte in, het zorgt voor verzuring van de oceanen en de deeltjes in de atmosfeer zorgen voor een broeikaseffect.

Je bent toch echt een complete randmongool als je dat ontkent. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat het je niks kan schelen (om je gemak/hebzucht niet te hoeven verantwoorden).

De Trump administration ontkent het puur omdat ze economische groei belangrijker vinden dan het milieu. Helaas haalt de waarheid ze toch wel in vroeg of laat.
Een groot deel komt ook door het ontbossen en het organische stof in de grond dat elk jaar verminderd. Een plant neemt co2 op en sterft vervolgens af, als hij dan afsterft na 1 jaar of misschien wel 100 jaar (als je boom 100 jaar oud word bijvoorbeeld) komt er organische stof in de grond. En elk jaar word de hoeveelheid organische stof minder.

Ook grote plassen met veen/potgrond worden drooggelegd om het vervolgens te verkopen en jan en alleman met hun moestuintje.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168425115
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:53 schreef D.D.W. het volgende:

[..]
Helaas haalt de waarheid ze toch wel in vroeg of laat.
Dat is juist het vervelende. Nog even wat miljarden binnen harken en tegen de tijd dat klimaatverandering echt een groot probleem wordt, zijn ze toch al dood.
pi_168425122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Je denkt eigenlijk als een virus, je zet het voortbestaan van de soort voorop.
Niet alleen mijn soort, alle soorten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168425209
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Niet alleen mijn soort, alle soorten.
Kansloze bezigheid, ook voor de mensheid stierven er dagelijks soorten uit. (hint: dino's)
standaarddrinker
pi_168425265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kansloze bezigheid, ook voor de mensheid stierven er dagelijks soorten uit. (hint: dino's)
Tr00, maar je hoeft het proces niet onnodig te versnellen. Zeker als je als soort slim genoeg bent om te beseffen dat dat misschien allemaal niet het beste idee is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:26:09 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168425749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kansloze bezigheid, ook voor de mensheid stierven er dagelijks soorten uit. (hint: dino's)
Dat is een beetje alsof je je buurman neersteekt omdat er toch wel mensen vermoord worden. Dat het sowieso gebeurt, betekent niet dat je er even een schepje bovenop moet doen.
pi_168426081
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Een groot deel komt ook door het ontbossen en het organische stof in de grond dat elk jaar verminderd. Een plant neemt co2 op en sterft vervolgens af, als hij dan afsterft na 1 jaar of misschien wel 100 jaar (als je boom 100 jaar oud word bijvoorbeeld) komt er organische stof in de grond. En elk jaar word de hoeveelheid organische stof minder.

Ook grote plassen met veen/potgrond worden drooggelegd om het vervolgens te verkopen en jan en alleman met hun moestuintje.
Ja er zijn allerlei zaken die kunnen bijdragen aan de uitstoot, maar de stijgende trend van de atmosferische co2 is toch voornamelijk te wijten aan de verbranding van fosiele brandstoffen en in mindere mate aan de cementindustrie. En dat wordt o.a. aangetoond met de verandering van isotopen ratio's, (c12, c13, c14) en de (relatief kleine) vermindering van de atmosferische zuurstof concentraties.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_168426205
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zal verbaasd zijn hoeveel steun hij hiervoor krijgt :') en als je het er niet mee eens bent, dan ben je een facist. Dit is de nieuwe politieke correctheid.
Nieuwe politiek correctheid?

PC is o.a. iedereen en zijn moeder maar tevreden willen houden, geen onvertogen woord spreken en met iedereen maar vriendjes willen zijn. Dit is dat niet bepaald.

Maar dat is moeilijk te snappen denk ik voor jou met je roze bril.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168426447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nieuwe politiek correctheid?

PC is o.a. iedereen en zijn moeder maar tevreden willen houden, geen onvertogen woord spreken en met iedereen maar vriendjes willen zijn. Dit is dat niet bepaald.
Dat is het nieuwe PC. Zolang je maar tegendraads bent en tegen vermeende vijanden aanschopt is het allemaal oké, de inhoud doet er niet meer toe.
pi_168426492
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe PC. Zolang je maar tegendraads bent en tegen vermeende vijanden aanschopt is het allemaal oké, de inhoud doet er niet meer toe.
Dan heb je echt een heel ander beeld van PC dan er consensus over is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168427483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb je echt een heel ander beeld van PC dan er consensus over is.
Het gaat om de nieuwe politieke correctheid waarbij je onder andere alles moet benoemen behalve bijvoorbeeld racisme en waarbij iedereen die niet heel boos is op de buitenlanders een gevaarlijke Gutmensch is.
pi_168427598
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb je echt een heel ander beeld van PC dan er consensus over is.
Het gaat ook om het nieuwe PC.
pi_168427658
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:44 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Waar waren zij bij de inauguratie?
Een keer erbij genaaid worden door Trump vonden ze waarschijnlijk wel genoeg.
pi_168427745
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat om de nieuwe politieke correctheid waarbij je onder andere alles moet benoemen behalve bijvoorbeeld racisme en waarbij iedereen die niet heel boos is op de buitenlanders een gevaarlijke Gutmensch is.
Dat dus.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168428805
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:45 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent echt blind he, op dag 1 begint hij de VS al te verkloten.

1. Miljarden investeren in een muur
2. Websites blokkeren en zo stapje voor stapje minder democratisch worden.
3. Medewerkers verbieden om contact te zoeken via sociale media of pers
4. Denken dat 3.5 miljoen mensen illegaal hebben gestemd
5. Ruzie maken over hoeveel mensne bij zijn inauguratie waren.

Etc... hij lijkt net op putin.
Hey dat klinkt wel als Erdogan en wat hij doet in zijn bananenrepubliek! Raar, want wat hij doet vind jij wel geweldig maar wanneer iemand anders het doet zit je wel hypocriet te huilen _O-

En ja dat valt wel zeker te vergelijken dus niet aankomen met je domme :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 22:02:03 ]
  donderdag 26 januari 2017 @ 00:13:39 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168432842
Het erge is dat het veel verder lijkt te gaan dan klimaat. Dat je daarover skeptisch bent is nog daar aan toe maar zaken als informatie over uitstoot is ook gewoon belangrijk voor dr gezondheid van mensen en gewassen.

Het is nu alsof de nederlandse overheid zegt, ach al dat fijnstof is maar hippiepraat. Je kan prima langs een drukke snelweg wonen. Problemen met gezondheid is allemaal NEP!

Amerikaanse trots is niet alleen maar de olie industrie, het zijn ook de talloze nationale natuurparken. Maar trump lijkt nu niet alleen niets over klimaatverandering te willen weten, hij heeft gewoon schijt aan de complete natuur...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168432886
quote:
President Donald Trump, will make, Americaa Great
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168432928
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:33 schreef SecretPret het volgende:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Amerikaanse Milieuagentschap (EPA) bevolen om hun pagina over klimaatverandering offline te halen. Daardoor dreigt veel wetenschappelijk werk verloren te gaan, zeggen medewerkers tegen Reuters.
Eindelijk wordt Fake-News keihard aangepakt. Fantastic!
pi_168432954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Eindelijk wordt Fake-News keihard aangepakt. Fantastic!
Wat is er fake aan de onderzoeken van de NASA?
pi_168432970
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is er fake aan de onderzoeken van de NASA?
Zaten Russische Hackers achter
  donderdag 26 januari 2017 @ 00:24:21 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168432980
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is er fake aan de onderzoeken van de NASA?
Ik denk dat zijn punt is (hoop ik) dat je met de fake news discussie alles wel als fake kan bestempelen. Dit kan dus ook in het nadeel werken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168432986
Alhoewel ik klimaatverandering serieus neem vraag ik me af in hoeverre dit volledig aan menselijk handelen te verwijten valt. De aarde heeft een geschiedenis van klimaatverandering die vaak werd veroorzaakt door kosmische schommelingen. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Desalniettemin vind ik wel dat wij als mensen zo goed mogelijk voor het milieu moeten zorgen en het zo min mogelijk moeten vervuilen.

Stel dat de klimaatopwarming hypothetisch gezien wel door de mens komt, wat is dan de meest duurzame oplossing?

Ik krijg nu vaak de indruk dat tal van wetgevingen vooral symbolisch zijn en gebruikt worden om de staatskas te spekken.
Milieustikkers en no-go zones bijvoorbeeld.
Wie wordt daar nu daadwerkelijk beter van? De burger niet in ieder geval.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 26 januari 2017 @ 00:26:19 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168433000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Alhoewel ik klimaatverandering serieus neem vraag ik me af in hoeverre dit volledig aan menselijk handelen te verwijten valt. De aarde heeft een geschiedenis van klimaatverandering die vaak werd veroorzaakt door kosmische schommelingen. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Desalniettemin vind ik wel dat wij als mensen zo goed mogelijk voor het milieu moeten zorgen en het zo min mogelijk moeten vervuilen.

Stel dat de klimaatopwarming hypothetisch gezien wel door de mens komt, wat is dan de meest duurzame oplossing?

Ik krijg nu vaak de indruk dat tal van wetgevingen vooral symbolisch zijn en gebruikt worden om de staatskas te spekken.
Milieustikkers en no-go zones bijvoorbeeld.
Wie wordt daar nu daadwerkelijk beter van? De burger niet in ieder geval.
Maar vrijwel alles wat we doen helpt ook gewoon direct onze gezondheid... dus ik zie het probleem niet zo. Een schonere aarde is gewoon beter. Zelfs zonder het klimaat issue.

edit: Het hele enge onder Trump vind ik dat hij schijnbaar helemaal geen aandacht wil geven aan de natuur. Ik heb het idee dat als het aan hem lag het hele regenwoud gekapt wordt voor dure meubels....

Ik twijfel ook aan de motieven. Geloofd hij echt niet in klimaatverandering, of zit het gewoon in de weg voor groei in de vervuilende industrieën die hij wil gaan uitbreiden om mensen aan het werk te zetten?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168433025
quote:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Amerikaanse Milieuagentschap (EPA) bevolen om hun pagina over klimaatverandering offline te halen. Daardoor dreigt veel wetenschappelijk werk verloren te gaan, zeggen medewerkers tegen Reuters.
Want als je een website offline haalt, dan is natuurlijk al het wetenschappelijk werk verloren.. En daar valt ook helemaal niets tegen te doen. :X

Overigens vind ik dit wel echt een gestoorde stap, als het waar is.
pi_168434105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Alhoewel ik klimaatverandering serieus neem vraag ik me af in hoeverre dit volledig aan menselijk handelen te verwijten valt. De aarde heeft een geschiedenis van klimaatverandering die vaak werd veroorzaakt door kosmische schommelingen. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Desalniettemin vind ik wel dat wij als mensen zo goed mogelijk voor het milieu moeten zorgen en het zo min mogelijk moeten vervuilen.

Stel dat de klimaatopwarming hypothetisch gezien wel door de mens komt, wat is dan de meest duurzame oplossing?

Ik krijg nu vaak de indruk dat tal van wetgevingen vooral symbolisch zijn en gebruikt worden om de staatskas te spekken.
Milieustikkers en no-go zones bijvoorbeeld.
Wie wordt daar nu daadwerkelijk beter van? De burger niet in ieder geval.
Het heeft geen enkel nut aan klimaatverandering te doen als de wereldbevolking zo drastisch en zo snel blijft groeien als de afgelopen eeuw. Je houdt mensen dan terecht een vals beeld voor.

Een veelvoud aan veeteelt (wat hoort bij bevolkingsgroei) stuurt meer broeikassen de lucht in dan alle auto's in de wereld bij elkaar.

Wil je landbouwgrond vrijmaken dan zal je bossen moeten blijven kappen.

We weten nu al dat onze grondstoffen aan het opraken zijn en dat de technologie van duurzame energie allerminst toereikend zal zijn voor alle wereldburgers. Zelfs in een welvarend land als Nederland rijdt hoofdzakelijk de elite elektrisch en kosten zonnepanelen op het dak een aardige duit. (inclusief vervangingskosten)

Dat geldt ook voor onze zoetwatervoorziening. Die zal schaarser worden in de wereld als de bevolking blijft groeien.

Dus je kunt mensen wel een milieu-worst voorhouden met apart vuilnis inzamelen en meer van dit soort onzin. Het heeft allemaal geen enkele zin.
pi_168434404
Waar haal je deze wijsheid vandaan Elzies? Want er klopt natuurlijk niet echt wat van.
pi_168434541
lijkt me ook een hoax, die klimaatopwarming, zolang er veel geld mee gemoeid is gaat het milieu er niet beter op worden
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168434702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:07 schreef Yiha3 het volgende:
lijkt me ook een hoax, die klimaatopwarming, zolang er veel geld mee gemoeid is gaat het milieu er niet beter op worden
Je hebt een hekel aan wetenschap?
pi_168434718
quote:
15s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt een hekel aan wetenschap?
tegenwoordig wel ja, vind dat er veel nutteloze onderzoeken worden gedaan
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168434726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:28 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

tegenwoordig wel ja, vind dat er veel nutteloze onderzoeken worden gedaan
Vermoeden had ik al. Tegen een dwaze ideologie is geen serieus onderzoek opgewassen.
pi_168434730
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoeden had ik al. Tegen een dwaze ideologie is geen serieus onderzoek opgewassen.
tegen arrogantie ook niet
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168434741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:30 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

tegen arrogantie ook niet
Correct, dus ook dat zal je wel parten spelen. Maar goed, zalig zijn de armen van geest :).
pi_168434750
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, dus ook dat zal je wel parten spelen. Maar goed, zalig zijn de armen van geest :).
valt wel mee
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168435219
Het wordt wel heel gevaarlijk nu. Wetenschapscensuur :{
pi_168435229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:07 schreef Yiha3 het volgende:
lijkt me ook een hoax, die klimaatopwarming, zolang er veel geld mee gemoeid is gaat het milieu er niet beter op worden
Je klinkt als iemand die zich erin verdiept heeft.
pi_168435248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:07 schreef Yiha3 het volgende:
lijkt me ook een hoax, die klimaatopwarming, zolang er veel geld mee gemoeid is gaat het milieu er niet beter op worden
We worden in ieder geval niet wijzer als wetenschappers niet meer vrij zijn om hun bevindingen uit onderzoek te publiceren als het de olievriendjes van Trump niet uitkomt.

Dit is echt zo'n enorme breuk met waar de VS altijd voor heeft gestaan. Het is gewoon eng.
pi_168435267
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 07:50 schreef 99.999 het volgende:
Waar haal je deze wijsheid vandaan Elzies? Want er klopt natuurlijk niet echt wat van.
Meer bevolking, = meer mensen = meer vervuiling! Snap jij niet?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_168435283
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je klinkt als iemand die zich erin verdiept heeft.
is toch zo, alsof de gevestigde orde maar iets om jou geeft? Ze vullen enkel hun eigen zakken.
en nu weg met dat sippe gezichtje!
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168435296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Het wordt wel heel gevaarlijk nu. Wetenschapscensuur :{
Al heel lang wordt elk rapport (geen bewijs dat de mens opwarming veroorzaakt) al onder de tafel geschoven, alleen die wetenschappers krijgen subsidie die het eens zijn.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_168435517
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Al heel lang wordt elk rapport (geen bewijs dat de mens opwarming veroorzaakt) al onder de tafel geschoven, alleen die wetenschappers krijgen subsidie die het eens zijn.
Leuk stukje revisionisme.
pi_168435563
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Al heel lang wordt elk rapport (geen bewijs dat de mens opwarming veroorzaakt) al onder de tafel geschoven, alleen die wetenschappers krijgen subsidie die het eens zijn.
Huh, maar jij die rapporten wel kunnen lezen?
pi_168436573
Nog al arrogant om te denken dat de mens AL het effect van de opwarming van de aarde.
Notabene is ook bewezen dat de aarde zelf schommelt qua temperatuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168436755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:42 schreef Red_85 het volgende:
Nog al arrogant om te denken dat de mens AL het effect van de opwarming van de aarde.
Notabene is ook bewezen dat de aarde zelf schommelt qua temperatuur.
Het is eerder arrogant te denken dat de mens niet in staat is zijn leefomgeving ernstig aan te tasten...
pi_168436775
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Al heel lang wordt elk rapport (geen bewijs dat de mens opwarming veroorzaakt) al onder de tafel geschoven, alleen die wetenschappers krijgen subsidie die het eens zijn.
En waarom gebeurt dit precies dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168437184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Want als je een website offline haalt, dan is natuurlijk al het wetenschappelijk werk verloren.. En daar valt ook helemaal niets tegen te doen. :X

Overigens vind ik dit wel echt een gestoorde stap, als het waar is.
Het gaat wel wat verder dan een pagina verwijderen; alle wetenschappelijke studies van de EPA moeten eerst worden gereviewed door een door de Trump administratie aangewezen persoon voordat deze worden vrijgegeven.

https://www.theguardian.c(...)der-political-review
pi_168437690
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is eerder arrogant te denken dat de mens niet in staat is zijn leefomgeving ernstig aan te tasten...
Ik zeg toch 'AL het effect'?
Enige bijdrage zullen we hebben, maar de Aarde zelf geeft ook een enorme bijdrage.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168437748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zeg toch 'AL het effect'?
Enige bijdrage zullen we hebben, maar de Aarde zelf geeft ook een enorme bijdrage.
Wat nou als de Aarde zonder de invloed van de mens, juist zou afkoelen?
pi_168439165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zeg toch 'AL het effect'?
Enige bijdrage zullen we hebben, maar de Aarde zelf geeft ook een enorme bijdrage.
Uiteraard heeft de aarde zelf ook haar ontwikkelingen en schommelingen. Dat ontkent ook niemand. Daarom spreekt men ook over antropogene klimaatverandering. En dat is wel waar we nu problemen van ondervinden.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:11:25 #79
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168439235
Wat een slechte berichtgeving

Alle financiele middelen van de EPA en grants zijn ook dichtgedraaid door trump
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:12:12 #80
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168439248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Want als je een website offline haalt, dan is natuurlijk al het wetenschappelijk werk verloren.. En daar valt ook helemaal niets tegen te doen. :X

Overigens vind ik dit wel echt een gestoorde stap, als het waar is.
Omdat dit artikel niet volledig is
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:13:55 #81
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168439283
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_168439298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:18 schreef kipknots het volgende:

[..]

Het gaat wel wat verder dan een pagina verwijderen; alle wetenschappelijke studies van de EPA moeten eerst worden gereviewed door een door de Trump administratie aangewezen persoon voordat deze worden vrijgegeven.

https://www.theguardian.c(...)der-political-review
En de wetenschappers die deze studies op de site hebben gezet hebben nog nooit van een kopie of een backup gehoord 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168439348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:14 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En de wetenschappers die deze studies op de site hebben gezet hebben nog nooit van een kopie of een backup gehoord 8)7
De studies zelf allicht. De ontsluiting voor het grotere publiek is natuurlijk een tweede.
pi_168439365
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De studies zelf allicht. De ontsluiting voor het grotere publiek is natuurlijk een tweede.
Dus zelf zijn ze niet in staat een website te (laten) bouwen 8)7
(ow wacht, daar krijgen ze wrs. geen subsidie voor :) )
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168439420
Terecht, het klimaat heeft weinig met het milieu te maken. Heb ook wel gemerkt dat klimaatactivisten niet per se milieu-liefhebbers zijn.
pi_168439430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dus zelf zijn ze niet in staat een website te (laten) bouwen 8)7
(ow wacht, daar krijgen ze wrs. geen subsidie voor :) )

Tja, jij hebt een hekel aan wetenschap. Anderen vinden het kapitaalvernietiging en zonde als waardevolle informatie niet meer goed ontsloten is.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:20:00 #87
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168439431
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dus zelf zijn ze niet in staat een website te (laten) bouwen 8)7
Het gaat niet om de website gast. Het gaat om de funding van al deze onderzoeken.

Het gaat om het feit dat de mond word gesnoerd van een instelling die probeert de wereld te verbeteren

Oud student? Nou dat betwijfel ik
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_168439449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Terecht, het klimaat heeft weinig met het milieu te maken. Heb ook wel gemerkt dat klimaatactivisten niet per se milieu-liefhebbers zijn.
Waarop baseer jij jouw "kennis" over het milieu en het klimaat?
pi_168439468
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het gaat niet om de website gast. Het gaat om de funding van al deze onderzoeken.

Het gaat om het feit dat de mond word gesnoerd van een instelling die probeert de wereld te verbeteren

Oud student? Nou dat betwijfel ik
Precies dat zei ik al, het gaat om het binnenharken van de subsidies :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:22:32 #90
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168439507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Precies dat zei ik al, het gaat om het binnenharken van de subsidies :)
Ja alle research funding en grants zijn al dichtgedraaid.

Wat ernstig genoeg is, daar werken gewoon veel mensen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_168439548
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja alle research funding en grants zijn al dichtgedraaid.

Wat ernstig genoeg is, daar werken gewoon veel mensen.
Kunnen mooi metselaar worden op de grens met Mexico.
pi_168439598
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja alle research funding en grants zijn al dichtgedraaid.

Wat ernstig genoeg is, daar werken gewoon veel mensen.
Moeten ze werk gaan doen waar wel vraag naar is :W
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168439672
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Moeten ze werk gaan doen waar wel vraag naar is :W
Waar komt jouw hekel van de wetenschap vandaan?
pi_168439712
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarop baseer jij jouw "kennis" over het milieu en het klimaat?
Een overheidsorganisatie die zich met het milieu bezigheid concentreert zich op het milieu in dat land. Als dat niet zo is dan zou dat zo moeten zijn. Je verwacht toch ook niet dat een Nederlands overheidsorgaan dat primair opgericht is voor het milieu zich met het milieu in heel de wereld bezighoudt? Dan zou er maar weinig aandacht voor Nederland overblijven.
pi_168439780
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar vrijwel alles wat we doen helpt ook gewoon direct onze gezondheid... dus ik zie het probleem niet zo. Een schonere aarde is gewoon beter. Zelfs zonder het klimaat issue.

edit: Het hele enge onder Trump vind ik dat hij schijnbaar helemaal geen aandacht wil geven aan de natuur. Ik heb het idee dat als het aan hem lag het hele regenwoud gekapt wordt voor dure meubels....

Ik twijfel ook aan de motieven. Geloofd hij echt niet in klimaatverandering, of zit het gewoon in de weg voor groei in de vervuilende industrieën die hij wil gaan uitbreiden om mensen aan het werk te zetten?
Er worden 2 zaken door elkaar gehaald, milieu en klimaatverandering.
CO2 is bijv niet slecht voor het milieu (integendeel zelfs) maar volgens de klimaatwetenschappers wel "slecht" voor het klimaat.

Vervuilende industrieën zijn met de huidige stand van technologie niet nodig en door energiebesparing en alternatieve vormen van energie kan de uitstoot van CO2 ook omlaag als men dat perse zou willen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168439848
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt jouw hekel van de wetenschap vandaan?
Ik heb een hekel aan gesubsidieerde zaken, niet perse hekel aan die zaken zelf.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168439915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een overheidsorganisatie die zich met het milieu bezigheid concentreert zich op het milieu in dat land. Als dat niet zo is dan zou dat zo moeten zijn. Je verwacht toch ook niet dat een Nederlands overheidsorgaan dat primair opgericht is voor het milieu zich met het milieu in heel de wereld bezighoudt? Dan zou er maar weinig aandacht voor Nederland overblijven.
Mijn god, wat een domheid. Je denkt dat landen afgesloten systemen zijn zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168439922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan gesubsidieerde zaken, niet perse hekel aan die zaken zelf.
Aha, zo komt het niet echt over.
pi_168439961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een overheidsorganisatie die zich met het milieu bezigheid concentreert zich op het milieu in dat land. Als dat niet zo is dan zou dat zo moeten zijn. Je verwacht toch ook niet dat een Nederlands overheidsorgaan dat primair opgericht is voor het milieu zich met het milieu in heel de wereld bezighoudt? Dan zou er maar weinig aandacht voor Nederland overblijven.
Milieuvervuiling is grensoverschrijdend. En het klimaat al helemaal. Daarom is het ook goed dat we dit veelal in EU-verband doen.
pi_168439991
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mijn god, wat een domheid. Je denkt dat landen afgesloten systemen zijn zeker?
Ik denk dat mensen vooral hart hebben voor het milieu in hun direct omgeving. Als dat niet zo zou zijn dan zouden we ons hele milieubudget in het buitenland moeten besteden want elke euro die in het buitenland gestoken wordt is veel meer waard voor het wereldwijde milieu als een euro die in Nederland gestoken wordt.
pi_168440023
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Milieuvervuiling is grensoverschrijdend. En het klimaat al helemaal. Daarom is het ook goed dat we dit veelal in EU-verband doen.
We hebben toch al een klimaat :? Niet?
pi_168440127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We hebben toch al een klimaat :? Niet?
Correct en we zijn hard bezig dat flink negatief te beïnvloeden.
pi_168440136
Ik hoor Rutte nog zeggen dat hij persoonlijk het klimaat ging redden. :') Volgende stap is dat Rutte de draaiing van de aarde gaat vertragen. Mijn god, wat heeft die man een talent. :Y
pi_168440215
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct en we zijn hard bezig dat flink negatief te beïnvloeden.
In het verleden hebben "we" in Nederland zowel een pool klimaat als een tropisch klimaat gehad. Het klimaat heeft echt geen mensen nodig om uit zichzelf te veranderen.
pi_168440280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In het verleden hebben "we" in Nederland zowel een pool klimaat als een tropisch klimaat gehad. Het klimaat heeft echt geen mensen nodig om uit zichzelf te veranderen.
Tja, tegen zoveel dwaasheid kan ik niet op...
pi_168440346
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, tegen zoveel dwaasheid kan ik niet op...
Ik wil best geloven dat het klimaat sneller verandert door de mens maar het interesseert me niet. Het klimaat verandert al 4,5 miljard jaar.
pi_168440426
De Trump fans zullen wel vrij elastisch zijn met alles wat hij doet. Ook al betaalt hij de muur straks gewoon uit de pocket van de belastingbetaler en schaft hij hun affordable care act af waar velen nu pas van leren dat juist dat Obamacare was. Jan met de pet kan straks naar de kerk waar hij mag bidden voor betere tijden.

Het zal nog wel even duren voor men inziet dat hier gewoon een narcistische sociopaat de volledige macht heeft die niet in oorlog is met de media maar met de realiteit en zichzelf want hij kan meerdere keren van standpunt switchen op de meest cruciale punten. Het is de hoop dat hij afgezet wordt door de republikeinen voor hij de chaos in zn hoofd laat botvieren op een willekeurig internationaal probleem met de hand op de knop.
pi_168440537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:54 schreef Beathoven het volgende:
De Trump fans zullen wel vrij elastisch zijn met alles wat hij doet. Ook al betaalt hij de muur straks gewoon uit de pocket van de belastingbetaler en schaft hij hun affordable care act af waar velen nu pas van leren dat juist dat Obamacare was. Jan met de pet kan straks naar de kerk waar hij mag bidden voor betere tijden.

Het zal nog wel even duren voor men inziet dat hier gewoon een narcistische sociopaat de volledige macht heeft die niet in oorlog is met de media maar met de realiteit en zichzelf want hij kan meerdere keren van standpunt switchen op de meest cruciale punten. Het is de hoop dat hij afgezet wordt door de republikeinen voor hij de chaos in zn hoofd laat botvieren op een willekeurig internationaal probleem met de hand op de knop.
Trump zal niet zo makkelijk afgezet worden. Niet alle republikeinen zijn fan van hem maar congresleden willen ook gewoon herkozen worden en dat wordt toch een probleempje als ze Trump afzetten.
pi_168440637
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]
... En dat is wel waar we nu problemen van ondervinden.
Wat? :D Problemen? Even serieus! Welke problemen?

Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen, zolang iederen in NL, hét land wat problemen zou moeten krijgen bij een eventueel stijgende zeespiegel, droge voeten houdt echt geen recht heeft om te praten over 'ondervinden van problemen ivm het veranderende klimaat'.

[ Bericht 17% gewijzigd door warhamstr op 26-01-2017 14:11:43 ]
pi_168440772
Ook vreemd dat het vaak dezelfde mensen zijn die de angst voor islam als een fobie zien, een overmatige angst, en het klimaat een reëel probleem vinden. De vraag die me dan te binnen schiet: Er gaan elk jaar 800 mensen dood in het verkeer, hoeveel door het klimaat?
pi_168440860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Trump zal niet zo makkelijk afgezet worden. Niet alle republikeinen zijn fan van hem maar congresleden willen ook gewoon herkozen worden en dat wordt toch een probleempje als ze Trump afzetten.
Dat hangt uiteraard geheel af van de approval ratings hoe lang ze Trump zullen steunen, zoals je terecht zegt zijn die alleen bezig met hun eigen termijn.
pi_168440927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Ook vreemd dat het vaak dezelfde mensen zijn die de angst voor islam als een fobie zien, een overmatige angst, en het klimaat een reëel probleem vinden. De vraag die me dan te binnen schiet: Er gaan elk jaar 800 mensen dood in het verkeer, hoeveel door het klimaat?
Denk eens wat langer na voor je iets post man!
pi_168440956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat hangt uiteraard geheel af van de approval ratings hoe lang ze Trump zullen steunen, zoals je terecht zegt zijn die alleen bezig met hun eigen termijn.
Al heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de steun van 20% van de bevolking, de hardcore Trumpfans, dan nog kunnen die republikeinse congresleden grote problemen krijgen als ze Trump afzetten omdat het dan bijna automatisch betekent dat een Democraat in hun district gekozen wordt.
pi_168440998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Al heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de steun van 20% van de bevolking, de hardcore Trumpfans, dan nog kunnen die republikeinse congresleden grote problemen krijgen als ze Trump afzetten omdat het dan bijna automatisch betekent dat een Democraat in hun district gekozen wordt.
Dat kun je niet zomaar stellen, als de steun voor Trump zo gering is dan is het eerder politieke zelfmoord om Trump in het zadel te houden.

Maar goed ik weet tegen wie ik het heb en hoe slecht die tegen ook maar iets negatiefs op zijn stoere held kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2017 14:18:05 ]
pi_168442204
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Denk eens wat langer na voor je iets post man!
Gewoon afdoen met een ad hominem ^O^
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168443166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:02 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Wat? :D Problemen? Even serieus! Welke problemen?

Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen, zolang iederen in NL, hét land wat problemen zou moeten krijgen bij een eventueel stijgende zeespiegel, droge voeten houdt echt geen recht heeft om te praten over 'ondervinden van problemen ivm het veranderende klimaat'.
Het gaat echt niet alleen maar over een stijgende zeespiegel he...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:48:41 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168443359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Er worden 2 zaken door elkaar gehaald, milieu en klimaatverandering.
CO2 is bijv niet slecht voor het milieu (integendeel zelfs) maar volgens de klimaatwetenschappers wel "slecht" voor het klimaat.

Vervuilende industrieën zijn met de huidige stand van technologie niet nodig en door energiebesparing en alternatieve vormen van energie kan de uitstoot van CO2 ook omlaag als men dat perse zou willen
Ik snap wat je bedoelt maar juist Trump gooit alles op 1 hoop. En met slecht voor het klimaat wordt slecht voor het klimaat voor ons bedoelt ;) In het dino tijdperk was er veel meer co2 in de lucht dan nu idd, maar daar gaat het niet om. Het klimaat veranderd (altijd) en hier moet je vooraf op inspelen. Dat gaat niet als je alles gaat verbergen. Zo is het bijvoorbeeld handig als je weet dat het meer gaat regenen in de toekomst, zodat je hier voorbereidingen op kan treffen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:01:59 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_168443718
quote:
Amerikaanse klimaatdata gered van ondergang door Nederlander - rtlz.nl

De nieuwe Amerikaanse regering dreigt enorme hoeveelheden data over klimaatverandering offline te halen. Een groep wetenschappers maakt zich grote zorgen en werkt de klok rond om de data veilig te stellen. De spin in het web is een Nederlander in Canada.

De Amerikaanse overheid heeft de afgelopen jaren een schat aan informatie over het klimaat en klimaatverandering verzameld en openbaar gemaakt. Maar wetenschappers vreesden dat de nieuwe regering onder leiding van klimaatscepticus Donald Trump de data snel onvindbaar zal maken.

Niet onterecht, zo bleek. Op de dag van de inauguratie verdwenen de klimaatpagina's al van de site van het Witte Huis en gisteren beval Trump de Environmental Protection Agency (EPA) om de klimaatpagina’s offline te halen.

Om ervoor te zorgen dat het allemaal niet verloren gaat, begonnen de wetenschappers vorige week aan het veilig stellen van de info. Op de campus van de University of California werken zij dag en nacht aan het schrijven van scripts om grote databases te downloaden en websites te archiveren.

En daar komt de Nederlander Michael Riedijk om de hoek. Hij is ceo van het Canadese bedrijf PageFreezer, dat gespecialiseerd is in het archiveren van websites. Toen hij lucht kreeg van het initiatief bood hij zijn diensten gratis aan, vertelt hij aan RTL Z.

"Deze beweging is begonnen in de VS en Canada uit angst dat belangrijke klimaatdata kwijt zou raken. En dat gebeurt op dit moment ook écht. Ik krijg bericht uit het netwerk dat servers daadwerkelijk weggeplukt worden", vertelt Riedijk. "Wij hebben inmiddels de 150 meest belangrijke websites gearchiveerd en blijven dat doen om straks de verschillen te kunnen tracken. De backups draaien nu op onze servers."

Die servers staan onder andere in Nederland en dat is belangrijk. Daarmee wordt het voor de overheid in de VS haast onmogelijk om alsnog de data offline te krijgen.

PageFreezer archiveert continu honderdduizenden webpagina's van de Amerikaanse overheid, zegt Riedijk. Binnen een paar weken moet de data van de websites ook weer daadwerkelijk toegankelijk en doorzoekbaar worden voor het publiek.

Vooral de gegevens die de EPA heeft verzameld, zijn belangrijk voor wetenschappers. Op het moment van schrijven zijn de klimaatpagina's nog niet offline, maar de verwachting is dat dat niet lang meer duurt. Via zijn contacten op de universiteiten van Pennsylvania en Oregon hoort Riedijk dat de pagina's van EPA waarschijnlijk vandaag al uit de lucht gaan, maar het is te laat voor Trump: "Wij hebben al een kopie getrokken", zegt hij.

"Ik doe mee omdat dit is wat wij als bedrijf doen. Het gaat om miljarden dollars aan onderzoek. Iets wat niet verdwijnt als je die data van het internet haalt. Het klimaatprobleem is één van de belangrijkste problemen die we als mensheid moeten oplossen. Dit voelt daarom als 'the right thing to do'", vertelt de ceo van PageFreezer. "Wij leveren precies die technologie die deze data kan redden. Dus ik zie het ook als een soort showcase."

Het Canadese PageFreezer laat zich normaal gesproken juist inhuren door overheden, banken en andere grote bedrijven om webpagina's te archiveren. Die instellingen laten hun websites en data archiveren omdat er een bewaarplicht voor hun gegevens geldt of omdat ze een archief willen hebben voor als ze aangeklaagd worden, bijvoorbeeld op basis van iets wat op hun website gestaan zou hebben.

Bron: www.rtlz.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:03:35 #119
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168443767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Ook vreemd dat het vaak dezelfde mensen zijn die de angst voor islam als een fobie zien, een overmatige angst, en het klimaat een reëel probleem vinden. De vraag die me dan te binnen schiet: Er gaan elk jaar 800 mensen dood in het verkeer, hoeveel door het klimaat?
Slechte troll hoor, te doorzichtig. Vooral met je username
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:04:03 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168443779
quote:
Held. _O_.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168443829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 05:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het heeft geen enkel nut aan klimaatverandering te doen als de wereldbevolking zo drastisch en zo snel blijft groeien als de afgelopen eeuw. Je houdt mensen dan terecht een vals beeld voor.

Een veelvoud aan veeteelt (wat hoort bij bevolkingsgroei) stuurt meer broeikassen de lucht in dan alle auto's in de wereld bij elkaar.

Wil je landbouwgrond vrijmaken dan zal je bossen moeten blijven kappen.
Dit denk ik ook. 'Geen nut' lijkt me een beetje overdreven, omdat het zeker wel effect zal hebben, maar met alleen maatregelen door de EU-landen ga je de wereld niet redden.
De verwachte bevolkingsgroei (in voornamelijk Afrika) lijkt mij ook een serieuze dreiging voor het klimaat (en milieu). Ik neem aan dat al die mensen ook graag willen eten en drinken, en ik heb begrepen dat bijvoorbeeld vee ook een flinke bijdrage levert aan het toenemende broeikaseffect (vanwege methaan).

Als daarnaast Amerika en bijvoorbeeld China zich verder ook niet zoveel aantrekken van klimaatverandering, dan schiet het niet echt op. :{

Speelt vliegverkeer (passagiersvervoer) eigenlijk een grote rol bij de toename van het broeikaseffect? Ik lees namelijk steeds nieuwsberichten over wederom een uitbreiding van Schiphol, Eindhoven Airport en Lelystad Airport.
pi_168443885
quote:
Dan kunnen we 'Make The Netherlands Second' we vergeten. -O-
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:08:45 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_168443924
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan kunnen we 'Make The Netherlands Second' we vergeten. -O-
Als we 2e mogen worden wissen we alle klimaatdata natuurlijk! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:17:37 #124
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168444121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Ook vreemd dat het vaak dezelfde mensen zijn die de angst voor islam als een fobie zien, een overmatige angst, en het klimaat een reëel probleem vinden. De vraag die me dan te binnen schiet: Er gaan elk jaar 800 mensen dood in het verkeer, hoeveel door het klimaat?
Dat klopt precies. Islamofobie is gewoon onzin, klimaatverandering een behoorlijk reëel gevaar.

Mooi dat je dat ontdekt hebt, er is nog hoop voor je.
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:20:35 #125
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168444191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. 'Geen nut' lijkt me een beetje overdreven, omdat het zeker wel effect zal hebben, maar met alleen maatregelen door de EU-landen ga je de wereld niet redden.
De verwachte bevolkingsgroei (in voornamelijk Afrika) lijkt mij ook een serieuze dreiging voor het klimaat (en milieu). Ik neem aan dat al die mensen ook graag willen eten en drinken, en ik heb begrepen dat bijvoorbeeld vee ook een flinke bijdrage levert aan het toenemende broeikaseffect (vanwege methaan).

Als daarnaast Amerika en bijvoorbeeld China zich verder ook niet zoveel aantrekken van klimaatverandering, dan schiet het niet echt op. :{

Speelt vliegverkeer (passagiersvervoer) eigenlijk een grote rol bij de toename van het broeikaseffect? Ik lees namelijk steeds nieuwsberichten over wederom een uitbreiding van Schiphol, Eindhoven Airport en Lelystad Airport.
Als de mensheid toch al niet meer te redden is zoals jij en Elzies blijkbaar denken, waarom maken jullie je dan zo druk over zaken als moslims en brexits? Dat doet er dan toch allemaal ook niet meer toe? Laat maar komen die immigranten zou ik zeggen.
pi_168444360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:02 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Wat? :D Problemen? Even serieus! Welke problemen?

Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen, zolang iederen in NL, hét land wat problemen zou moeten krijgen bij een eventueel stijgende zeespiegel, droge voeten houdt echt geen recht heeft om te praten over 'ondervinden van problemen ivm het veranderende klimaat'.
Dat jij geen problemen ondervindt betekent zegt niks over de situatie op andere plekken in de wereld.

Steeds meer gebieden hebben te maken met extremen met bijv meer droogte en verwoestijning tot gevolg. Dit leidt tot meer voedseltekorten, vluchtelingen enz.

Er is al zo veel over gedocumenteerd dat hier over nog discussies voeren echt te triest voor woorden is, behalve als we het over oplossingen hebben dan (en nee, met ontkennen los je het niet op :'))
Why stay small, if you can grow big..
pi_168444646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:02 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Wat? :D Problemen? Even serieus! Welke problemen?

Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen, zolang iederen in NL, hét land wat problemen zou moeten krijgen bij een eventueel stijgende zeespiegel, droge voeten houdt echt geen recht heeft om te praten over 'ondervinden van problemen ivm het veranderende klimaat'.
Jij stelt dus voor om pas actie te ondernemen als het al te laat is ^O^
pi_168444769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:37 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Jij stelt dus voor om pas actie te ondernemen als het al te laat is ^O^
Nee, dan heeft het geen zin meer en hoeven we niet aan die onzin te beginnen natuurlijk.

Gewoon geen enkele actie nemen, nooit niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:49:44 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168444916
Trump is dus gewoon een ordinaire vervuilende bedrijven dictator
pi_168445077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:49 schreef Hexagon het volgende:
Trump is dus gewoon een ordinaire vervuilende bedrijven dictator
Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet. Jij vindt windmolens waarschijnlijk schitterend. Binnenkort krijgen we hier bij de Oude Maas 190 meter grote windmolens in het weinige stukje mooie natuur in de omgeving. Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
pi_168445091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:02 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Wat? :D Problemen? Even serieus! Welke problemen?

Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen, zolang iederen in NL, hét land wat problemen zou moeten krijgen bij een eventueel stijgende zeespiegel, droge voeten houdt echt geen recht heeft om te praten over 'ondervinden van problemen ivm het veranderende klimaat'.
En als we natte voeten krijgen ga je zeker heel hard roepen waarom er niks aan gedaan is al die tijd :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:56:48 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168445097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet. Jij vindt windmolens waarschijnlijk schitterend. Binnenkort krijgen we hier bij de Oude Maas 190 meter grote windmolens in het weinige stukje mooie natuur in de omgeving. Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
Kun je iemand noemen die roetdeeltjes lekker fris vind?
pi_168445109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet. Jij vindt windmolens waarschijnlijk schitterend. Binnenkort krijgen we hier bij de Oude Maas 190 meter grote windmolens in het weinige stukje mooie natuur in de omgeving. Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
Idd, en als je alternatieve feiten brengt, kun je ook stellen dat olie of steenkool niet vervuilend zijn.
pi_168445146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als de mensheid toch al niet meer te redden is zoals jij en Elzies blijkbaar denken,
Dat was niet wat ik zei.
pi_168445174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kun je iemand noemen die roetdeeltjes lekker fris vind?
Lig je er 's nachts wakker van als overdag blijkt dat van de miljoen moleculen 1 Co2-molecuul de plaats ingenomen heeft van 1 stikstofmolecuul?
pi_168445193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet.
Klopt, er zijn mensen die roetdeeltjes echt heel lekker vinden.

Echt, wat een baarlijke nonsens weer.
pi_168445235
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lig je er 's nachts wakker van als overdag blijkt dat van de miljoen moleculen 1 Co2-molecuul de plaats ingenomen heeft van 1 stikstofmolecuul?
Als je een beetje verstand van zaken hebt, dan zou dat best kunnen. Wel een beetje een vreemde reactie, aangezien Hexagon het heeft over roetdeeltjes en niet over CO2 uitstoot. Laat wel weer mooi zien hoe jij zonder enige kennis dom in de rondte loopt te lullen.
pi_168445245
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, er zijn mensen die roetdeeltjes echt heel lekker vinden.

Echt, wat een baarlijke nonsens weer.
Ik woon tussen twee snelwegen. Mij hoor je daar niet over klagen. Alleen het geluid is soms een beetje storend.
pi_168445317
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:27 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Dat jij geen problemen ondervindt betekent zegt niks over de situatie op andere plekken in de wereld.

Steeds meer gebieden hebben te maken met extremen met bijv meer droogte en verwoestijning tot gevolg. Dit leidt tot meer voedseltekorten, vluchtelingen enz.

Er is al zo veel over gedocumenteerd dat hier over nog discussies voeren echt te triest voor woorden is, behalve als we het over oplossingen hebben dan (en nee, met ontkennen los je het niet op :'))
En in Azië verdwijnen hele gebieden door oa overstromingen, waardoor tientallen miljoenen mensen op de vlucht gaan.
pi_168445415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Als je een beetje verstand van zaken hebt, dan zou dat best kunnen. Wel een beetje een vreemde reactie, aangezien Hexagon het heeft over roetdeeltjes en niet over CO2 uitstoot. Laat wel weer mooi zien hoe jij zonder enige kennis dom in de rondte loopt te lullen.
Als iets een probleem is dan pak je het probleem toch direct aan? Verbiedt dan mensen om auto te rijden.
pi_168445938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik woon tussen twee snelwegen. Mij hoor je daar niet over klagen. Alleen het geluid is soms een beetje storend.
Goeie reactie wel.
pi_168446089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als iets een probleem is dan pak je het probleem toch direct aan? Verbiedt dan mensen om auto te rijden.
In het algemeen kan dat niet omdat ons hele doen en laten op petrochemie / fossiele brandstoffen berust. Daar gaat dus nog heel veel tijd overeen willen we alternatieven voor handen hebben zodat we aan levenskwaliteit niet (al te veel) hoeven in te leveren.

Er moet gewoon veel geld in R&D gestopt worden zodat de mens gewoon optimaal kan recyclen, gewassen kan telen in extreme klimaten, enzovoorts. We zijn er nog lang niet, maar de mens moet deze ontwikkelingen gewoon blijven stimuleren zodat we ons kunnen wapenen tegen klimaatverandering.
pi_168446381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet. Jij vindt windmolens waarschijnlijk schitterend. Binnenkort krijgen we hier bij de Oude Maas 190 meter grote windmolens in het weinige stukje mooie natuur in de omgeving. Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
Wat een kinderachtig NIMBY gedrag weer....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_168460184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat voor de 1 vervuilend is is het voor de ander niet. Jij vindt windmolens waarschijnlijk schitterend. Binnenkort krijgen we hier bij de Oude Maas 190 meter grote windmolens in het weinige stukje mooie natuur in de omgeving. Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
Ahjoh, kan best. Kop van Zuid blijft gewoon staan hoor. Geen scheurtjes in de gebouwen daar...

Niet zo janken, je lijkt net een Amsterdammer. En anders verhuis je lekker naar Groningen om te genieten van de natuur :7
pi_168460257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We hebben toch al een klimaat :? Niet?
We hebben onze hersendode bijbal al sinds 2000.
pi_168460280
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:27 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Dat jij geen problemen ondervindt betekent zegt niks over de situatie op andere plekken in de wereld.

Steeds meer gebieden hebben te maken met extremen met bijv meer droogte en verwoestijning tot gevolg. Dit leidt tot meer voedseltekorten, vluchtelingen enz.

Er is al zo veel over gedocumenteerd dat hier over nog discussies voeren echt te triest voor woorden is, behalve als we het over oplossingen hebben dan (en nee, met ontkennen los je het niet op :'))
Extreme klimaatsveranderingen hebben altijd deel uitgemaakt van de geschiedenis van de Aarde. In Groenland groeiden ooit palmbomen en hoeveel ijstijden hebben we al niet gehad. Waar ooit zeeën waren ligt nu een desolate woestijn en waar ooit land was is nu een watermassa.

Kortom, niets nieuws onder de zon. De klimaatsveranderingen zijn actueel omdat we simpelweg met veel teveel mensen op deze kleine aardbol wonen. De natuur is de natuur. Die zorgt altijd weer voor een natuurlijk evenwicht bij een onbalans.

Het is pure hoogmoed van de mens te veronderstellen dat het groter is dan de natuurlijke elementen waarvan het onlosmakelijk deel uitmaakt.
pi_168460438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:18 schreef kipknots het volgende:

[..]

Het gaat wel wat verder dan een pagina verwijderen; alle wetenschappelijke studies van de EPA moeten eerst worden gereviewed door een door de Trump administratie aangewezen persoon voordat deze worden vrijgegeven.

https://www.theguardian.c(...)der-political-review
Als dat waar is, dan is dat vrij ernstig.
pi_168460460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 05:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Extreme klimaatsveranderingen hebben altijd deel uitgemaakt van de geschiedenis van de Aarde. In Groenland groeiden ooit palmbomen en hoeveel ijstijden hebben we al niet gehad. Waar ooit zeeën waren ligt nu een desolate woestijn en waar ooit land was is nu een watermassa.

Kortom, niets nieuws onder de zon. De klimaatsveranderingen zijn actueel omdat we simpelweg met veel teveel mensen op deze kleine aardbol wonen. De natuur is de natuur. Die zorgt altijd weer voor een natuurlijk evenwicht bij een onbalans.

Het is pure hoogmoed van de mens te veronderstellen dat het groter is dan de natuurlijke elementen waarvan het onlosmakelijk deel uitmaakt.
Alleen voltrekken die veranderingen zich nu 20 maal sneller.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168460469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 05:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Extreme klimaatsveranderingen hebben altijd deel uitgemaakt van de geschiedenis van de Aarde. In Groenland groeiden ooit palmbomen en hoeveel ijstijden hebben we al niet gehad. Waar ooit zeeën waren ligt nu een desolate woestijn en waar ooit land was is nu een watermassa.

Kortom, niets nieuws onder de zon. De klimaatsveranderingen zijn actueel omdat we simpelweg met veel teveel mensen op deze kleine aardbol wonen. De natuur is de natuur. Die zorgt altijd weer voor een natuurlijk evenwicht bij een onbalans.

Het is pure hoogmoed van de mens te veronderstellen dat het groter is dan de natuurlijke elementen waarvan het onlosmakelijk deel uitmaakt.
tectonische plaat beweging hebben inderdaad invloed op het klimaat maar dat gaat heel heel veel langzamer als de klimaatverandering die nu plaats vind.

Het is struisvogel gedrag van de mens om niet de verantwoordelijkheid te nemen wat wij voor negatieve impact op de aarde hebben.
pi_168460471
"Land of the free" waar je als wetenschapper pas mag publiceren als je akkoord hebt van de presidentiele censuurcommissie.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_168460479
Waarom gaan jullie hier trouwens de klimaatdiscussie nog eens over doen? Dat Trump hem ongewelvallige wetenschappers de mond wil snoeren lijkt me ernstig genoeg om on topic te blijven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_168460887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 07:36 schreef recursief het volgende:
Waarom gaan jullie hier trouwens de klimaatdiscussie nog eens over doen? Dat Trump hem ongewelvallige wetenschappers de mond wil snoeren lijkt me ernstig genoeg om on topic te blijven.
Dat station zijn velen al gepasseerd. Die worden warm van grootschalige overheidscensuur. Want de overheid betaalt wetenschappers alleen als ze conclusies trekken die in lijn zijn met de policies. En dat vindt men blijkbaar normaal.

Ik ben echt met stomheid geslagen over hoe simplistisch het wereldbeeld van sommige mensen is. "Als het niet een conclusie is waar ik het mee eens ben dan hoef ik er ook niet voor te betalen".
pi_168460929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 07:36 schreef recursief het volgende:
Waarom gaan jullie hier trouwens de klimaatdiscussie nog eens over doen? Dat Trump hem ongewelvallige wetenschappers de mond wil snoeren lijkt me ernstig genoeg om on topic te blijven.
Je denkt toch niet echt dat figuren als Elzies daar mee zitten, he? Die vindt niet alleen dit prima, die vindt het ook een goed idee om een staatsomroep op te zetten en reguliere media te verbieden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168461759
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 05:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Extreme klimaatsveranderingen hebben altijd deel uitgemaakt van de geschiedenis van de Aarde. In Groenland groeiden ooit palmbomen en hoeveel ijstijden hebben we al niet gehad. Waar ooit zeeën waren ligt nu een desolate woestijn en waar ooit land was is nu een watermassa.

Kortom, niets nieuws onder de zon. De klimaatsveranderingen zijn actueel omdat we simpelweg met veel teveel mensen op deze kleine aardbol wonen. De natuur is de natuur. Die zorgt altijd weer voor een natuurlijk evenwicht bij een onbalans.

Het is pure hoogmoed van de mens te veronderstellen dat het groter is dan de natuurlijke elementen waarvan het onlosmakelijk deel uitmaakt.
Wat je als eerst beschrijft gaat miljoenen jaren overheen.

Jij onderschat de invloed die 8 miljard mensen hebben, wat gewoon hard gemaakt is door de wetenschap dus waarom ontkennen?

Elke maand blaast de mens weer paar miljard ton koolstof de lucht in. Wat gebeurt daarmee denk je? Daarnaast is uitstoot niet het hele probleem, ook ontbossing e.d. spelen een rol.

Stoppen kun je het toch niet tenzij we terugwillen naar de steentijd. Blijven werken aan alternatieven wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door D.D.W. op 27-01-2017 09:59:20 ]
Why stay small, if you can grow big..
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:42:47 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168470719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 07:36 schreef recursief het volgende:
Waarom gaan jullie hier trouwens de klimaatdiscussie nog eens over doen? Dat Trump hem ongewelvallige wetenschappers de mond wil snoeren lijkt me ernstig genoeg om on topic te blijven.
Er is geen klimaatdiscussie. Er is klimaatverandering en er zijn de idioten die dat nog ontkennen. Dat is net zo min een discussie als de 'platte-aarde-discussie' of de 'reptiliansdiscussie'
pi_168470954
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard heeft de aarde zelf ook haar ontwikkelingen en schommelingen. Dat ontkent ook niemand. Daarom spreekt men ook over antropogene klimaatverandering. En dat is wel waar we nu problemen van ondervinden.
Welke problemen zijn er nu specifiek al gaande door antropogene klimaatverandering?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_168470997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 07:36 schreef recursief het volgende:
Waarom gaan jullie hier trouwens de klimaatdiscussie nog eens over doen? Dat Trump hem ongewelvallige wetenschappers de mond wil snoeren lijkt me ernstig genoeg om on topic te blijven.
Het is een vrij land, dus die klimaatwetenschappers kunnen eigen sites maken en daar publiceren, ik zie het probleem niet
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168471003
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Held. _O_.
Er wordt weer even vergeten dat het de alarmisten waren die belangrijke ruwe data waren 'kwijtgeraakt' en dat statistici die graag hun eigen berekeningen willden doen zeer sterk werden tegengewerkt bij het verkrijgen van de data.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:06:25 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168471075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is een vrij land, dus die klimaatwetenschappers kunnen eigen sites maken en daar publiceren, ik zie het probleem niet
Ik denk niet dat de gemiddelde klimaatwetenschapper het geld heeft om even een site met genoeg bandbreedte en een database van voldoende grootte aan te schaffen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:17:30 #160
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168471262
:r

Triest.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:36:42 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168471605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:01 schreef rthls het volgende:

[..]

Er wordt weer even vergeten dat het de alarmisten waren die belangrijke ruwe data waren 'kwijtgeraakt' en dat statistici die graag hun eigen berekeningen willden doen zeer sterk werden tegengewerkt bij het verkrijgen van de data.
Ik ben in principe nog niet eens een adept van het hele klimaat verhaal eigenlijk maar vind het redden van data altijd goed. En uiteindelijk, hoe gemankeerd het ook gaat is dit de enige organisatie die in ieder geval ruwweg de goede kant op gaat qua milieubescherming.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168471757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de gemiddelde klimaatwetenschapper het geld heeft om even een site met genoeg bandbreedte en een database van voldoende grootte aan te schaffen.
:{ 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:47:26 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168471828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]

:{ 8)7
Goed argument hoor.
pi_168471892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goed argument hoor.
Moet ik er echt op ingaan?
Er zijn genoeg plaatsen met gratis hosting.
Wikipedia is gratis.
enz
enz
enz
enz
En mochten ze die paar tientjes die het misschien mocht kosten niet zelf van hun riante salarissen kunnen betalen, dan zijn er genoeg sponsoren, want het klimaat is toch belangrijk?
Ja toch :?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168471904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:59 schreef rthls het volgende:

[..]

Welke problemen zijn er nu specifiek al gaande door antropogene klimaatverandering?
Bijvoorbeeld zeespiegelstijging en vaker 'extreem' weer. En ook allerlei flora en fauna die zich moeilijk aan kunnen passen aan de hogere temperaturen. Of de permafrost in Rusland die smelt en voor problemen zorgt. Etc. Etc.
pi_168471926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is een vrij land, dus die klimaatwetenschappers kunnen eigen sites maken en daar publiceren, ik zie het probleem niet
Dat ik vanuit je hekel aan de wetenschap het aan banden leggen van wetenschappers niet als een probleem ziet lijkt me inderdaad geen nieuws.
pi_168472758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is een vrij land, dus die klimaatwetenschappers kunnen eigen sites maken en daar publiceren, ik zie het probleem niet
Met dat argument zou je ook 99% van NIST's website(s) kunnen verwijderen...
https://www.nist.gov
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168478175
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld zeespiegelstijging en vaker 'extreem' weer. En ook allerlei flora en fauna die zich moeilijk aan kunnen passen aan de hogere temperaturen. Of de permafrost in Rusland die smelt en voor problemen zorgt. Etc. Etc.
Uit al je punten is geen antropogene afdruk te halen.

Zeespiegel stijgt als sinds we uit de laatste ijstijd komen en er is geen verandering in snelheid meer sinds de eind 19e eeuw. Geen antropogene afdruk in te vinden dus.

Er is wereldweid niet meer 'extreem' weer. Niet meer droogtes, niet meer tornado's bijvoorbeeld.

Welke problemen met de permafrost? Of bedoel je dat we volgens computermodellen 'zeker weten' een methaanbom gaan ontvangen?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_168481086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:57 schreef rthls het volgende:

[..]

Uit al je punten is geen antropogene afdruk te halen.
CO2 toename?
quote:
Zeespiegel stijgt als sinds we uit de laatste ijstijd komen en er is geen verandering in snelheid meer sinds de eind 19e eeuw. Geen antropogene afdruk in te vinden dus.
Die stijging was al 6000 jaar gestopt.


Tussen 1870 en 2004: gemiddeld 1.7 mm/j, tussen 1993 en 2013: 2.6mm tot 2.9mm ± 0.4 mm per jaar. Hoezo geen verandering in snelheid?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168481640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:57 schreef rthls het volgende:

[..]

Uit al je punten is geen antropogene afdruk te halen.

Zeespiegel stijgt als sinds we uit de laatste ijstijd komen en er is geen verandering in snelheid meer sinds de eind 19e eeuw. Geen antropogene afdruk in te vinden dus.

Er is wereldweid niet meer 'extreem' weer. Niet meer droogtes, niet meer tornado's bijvoorbeeld.

Welke problemen met de permafrost? Of bedoel je dat we volgens computermodellen 'zeker weten' een methaanbom gaan ontvangen?
Smeltende permafrost waardoor halve steden verzakken bijvoorbeeld. En die andere punten kan je wel ontkennen maar dat tekent vooral je afkeer van de wetenschap.
pi_168481667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

CO2 toename?

[..]

Die stijging was al 6000 jaar gestopt.
[ afbeelding ]

Tussen 1870 en 2004: gemiddeld 1.7 mm/j, tussen 1993 en 2013: 2.6mm tot 2.9mm ± 0.4 mm per jaar. Hoezo geen verandering in snelheid?
Zelfde als de figuren die beweren dat sinds 96 of 98 de temperatuur niet meer zou stijgen. Ook al hebben we nu geloof drie jaar op rij zeer warme jaren hebben.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 05:27:47 #172
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168485228
Iedereen weet toch dat de natuur geen bescherming nodig heeft komop het is de natuur maar geen geld snappie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 05:28:02 #173
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168485229
Keen keld
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_168485269
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfde als de figuren die beweren dat sinds 96 of 98 de temperatuur niet meer zou stijgen. Ook al hebben we nu geloof drie jaar op rij zeer warme jaren hebben.
Die steken hun dikke lul in de wind en komen dan met een verhaal.
pi_168485292
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Smeltende permafrost waardoor halve steden verzakken bijvoorbeeld. En die andere punten kan je wel ontkennen maar dat tekent vooral je afkeer van de wetenschap.
Over droogtes gesproken, uit Nature (ja het wetenschappelijke tijdschrift)



Waar zijn jouw data?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_168485307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:32 schreef Snepar het volgende:

[..]

In het algemeen kan dat niet omdat ons hele doen en laten op petrochemie / fossiele brandstoffen berust. Daar gaat dus nog heel veel tijd overeen willen we alternatieven voor handen hebben zodat we aan levenskwaliteit niet (al te veel) hoeven in te leveren.

Er moet gewoon veel geld in R&D gestopt worden zodat de mens gewoon optimaal kan recyclen, gewassen kan telen in extreme klimaten, enzovoorts. We zijn er nog lang niet, maar de mens moet deze ontwikkelingen gewoon blijven stimuleren zodat we ons kunnen wapenen tegen klimaatverandering.
Al dat klimaatgejank is gewoon hypocriet. Mensen en partijen reageren alsof het einde van de wereld er aan zit te komen maar zelf drastische maatregelen nemen doen ze niet. Laat die partijen dan het stukje vlees van mensen afnemen, hun auto afnemen, elektrische huishoudelijke apparaten van ze afnemen. Nee, dat doen ze niet want dat kost stemmen. En hoeveel van die klimaathysterici doen zelf vrijwillig afstand van vlees, auto, vliegvakanties, energiekostende huishoudelijke apparaten? Hoogstens een paar procent maar 90+% van de jankers doet nauwelijks of niets om zelf de uitstoot te beperken.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 07:37:12 #177
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168485391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Want als je een website offline haalt, dan is natuurlijk al het wetenschappelijk werk verloren.. En daar valt ook helemaal niets tegen te doen. :X

Overigens vind ik dit wel echt een gestoorde stap, als het waar is.
Als de website offline halen betekent alle servers smashen en voorheen werknemers geen privé backups mochten maken wel ja ;(
Krekker is de bom!
pi_168485421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 06:20 schreef rthls het volgende:

[..]

Over droogtes gesproken, uit Nature (ja het wetenschappelijke tijdschrift)

[ afbeelding ]

Waar zijn jouw data?
Gebaseerd op de Standardized Precipitation Index, maw metereologische droogte. Geeft niet aan hoe "belangrijk" de droogte is: dat er in de Sahara 0.5 mm ipv 2 mm regen valt heeft minder effect dan 20 mm ipv 80 mm per maand in een landbouwgebied. In een regenwoud betekent "uitzonderlijke droogte" slechts dat het minder nat dan normaal is.

Metereological drought is ook niet gelijk aan "agricultural drought", die gemeten wordt met de Standardized Soil Moisture Index. Uit dezelfde publicatie:

SPI: Standardized Precipitation Index
SSI: Standardized Soil Moisture Index
De verminderde neerslag in Zuid Amerika in sept 2010 heeft nauwelijks gevolgen voor de bodemvochtigheid, in 2011 zie je in Afrika droogte in een gebied met normale neerslag.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168485672
97% van de klimaatexperts denken dat de global warming komt door menselijke invloeden. Wie ben ik als leek dan om te zeggen dat dat onzin is? Ik zou niet snel uitspraken doen over een vakgebied waar ik te weinig kennis over heb, helemaal als er duidelijk een grote consensus is onder de mensen die er wél voor geleerd hebben.

Los daarvan is het natuurlijk absurd om specifieke websites offline te willen halen omdat de wetenschappelijke vindingen je niet aanspreken. Heel gevaarlijk in beginsel.
pi_168485808
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:36 schreef -Strawberry- het volgende:
97% van de klimaatexperts denken dat de global warming komt door menselijke invloeden. Wie ben ik als leek dan om te zeggen dat dat onzin is? Ik zou niet snel uitspraken doen over een vakgebied waar ik te weinig kennis over heb, helemaal als er duidelijk een grote consensus is onder de mensen die er wél voor geleerd hebben.

Los daarvan is het natuurlijk absurd om specifieke websites offline te willen halen omdat de wetenschappelijke vindingen je niet aanspreken. Heel gevaarlijk in beginsel.
Hier moet je ook met een vergrootglas op officiële sites van de overheid zoeken naar nadelige effecten van niet-westerse immigratie en nadelige effecten van het faalbeleid van de EU. Ook absurd als je het mij vraagt, dat is ook wetenschap. Toch was daar vanuit de linkse kerk de afgelopen decennia weinig commentaar op.
pi_168486006
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hier moet je ook met een vergrootglas op officiële sites van de overheid zoeken naar nadelige effecten van niet-westerse immigratie en nadelige effecten van het faalbeleid van de EU. Ook absurd als je het mij vraagt, dat is ook wetenschap. Toch was daar vanuit de linkse kerk de afgelopen decennia weinig commentaar op.
Ga met je dom rechts onderbuikgevoel lekker ergens anders klagen zelfs in een topic waar het niet over immigratie gaat het er toch bijslepen. Droeftoeter.
pi_168486047
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga met je dom rechts onderbuikgevoel lekker ergens anders klagen zelfs in een topic waar het niet over immigratie gaat het er toch bijslepen. Droeftoeter.
Buitenlanderhaat en een hekel hebben aan wetenschap lopen vaak natuurlijk gelijk op :P
pi_168486056
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga met je dom rechts onderbuikgevoel lekker ergens anders klagen zelfs in een topic waar het niet over immigratie gaat het er toch bijslepen. Droeftoeter.
Mijn bedoeling was om vraagtekens te zetten bij de plotselinge interesse van wensdenkers in wetenschap. On-topic dus.
pi_168486076
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn bedoeling was om vraagtekens te zetten bij de plotselinge interesse van wensdenkers in wetenschap. On-topic dus.
Het leek meer op het willen etaleren van je domheid. Al is dat bij een topic over de acties van Trump wellicht ook on-topic :P
pi_168486130
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het leek meer op het willen etaleren van je domheid. Al is dat bij een topic over de acties van Trump wellicht ook on-topic :P
Ik beperkte met tot twee onderwerpen maar er zijn er honderden. Er zijn heel wat onderwerpen waar de overheid er pas na (tientallen) jaren achterkomt dat iets niet werkt terwijl er al (tientallen) jaren daarvoor wetenschappers waren die dat wisten. Toch werd dat tegengeluid niet vermeld op officiële sites van de overheid. Heel vreemd.
pi_168486180
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn bedoeling was om vraagtekens te zetten bij de plotselinge interesse van wensdenkers in wetenschap. On-topic dus.
wensdenkers in wetenschap, harde data dat is geen wensdenken, selectieve data interpretatie zoals de zogenaamde klimaatscepitus rthls hier weer ten toon spreid is dat het zogenaamde wensdenken van pseudowetenschap? :D
pi_168486207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik beperkte met tot twee onderwerpen maar er zijn er honderden. Er zijn heel wat onderwerpen waar de overheid er pas na (tientallen) jaren achterkomt dat iets niet werkt terwijl er al (tientallen) jaren daarvoor wetenschappers waren die dat wisten. Toch werd dat tegengeluid niet vermeld op officiële sites van de overheid. Heel vreemd.
Vreemd? Dat is toch precies wat hier gaande is. Wetenschappers waarschuwen al jaren voor klimaatverandering maar Trump wil het nog steeds niet op de "officiële websites" vermeld hebben staan.
pi_168486269
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wensdenkers in wetenschap, harde data dat is geen wensdenken, selectieve data interpretatie zoals de zogenaamde klimaatscepitus rthls hier weer ten toon spreid is dat het zogenaamde wensdenken van pseudowetenschap? :D
Ik ben geen econoom maar op het moment dat Wellink zei dat Nederland het aan Griekenland geleende geld terug zou krijgen, plus rente, had ik al mijn twijfels. Ik vermoed dat echte economen dan ook hun twijfels hadden. Toch kon je daar weinig van teruglezen op officiële sites van de overheid. Vreemd.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 09:52:38 #189
28033 Pek
je moet wat
pi_168486284
Moet hij ook "zijn" NASA offline halen, eerste item:

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_168486330
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben geen econoom maar op het moment dat Wellink zei dat Nederland het aan Griekenland geleende geld terug zou krijgen, plus rente, had ik al mijn twijfels. Ik vermoed dat echte economen dan ook hun twijfels hadden. Toch kon je daar weinig van teruglezen op officiële sites van de overheid. Vreemd.
Samengevat komt het er dus op neer dat je een vermoeden hebt, en dat je denkt dat er wetenschappers zijn die dat vermoeden ook hebben. Dat je daar niks over terug kunt vinden op de site van de overheid, en dat je het daarom goed vindt dat wetenschappelijke informatie/data niet meer op de site van de overheid wordt gepubliceerd.

Klinkt logisch inderdaad :N
in a crowd you lose humanity
pi_168486344
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Vreemd? Dat is toch precies wat hier gaande is. Wetenschappers waarschuwen al jaren voor klimaatverandering maar Trump wil het nog steeds niet op de "officiële websites" vermeld hebben staan.
Hij schijnt het te ontkennen. Dat kan hij beter niet doen, beter dat hij zegt dat het hem gewoon niet interesseert zoals de meesten onder ons. Dat hij het niet vermeld wil hebben op websites van de overheid is gewoon politiek. Doen wij hier ook met andere onderwerpen.
pi_168486363
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben geen econoom maar op het moment dat Wellink zei dat Nederland het aan Griekenland geleende geld terug zou krijgen, plus rente, had ik al mijn twijfels. Ik vermoed dat echte economen dan ook hun twijfels hadden. Toch kon je daar weinig van teruglezen op officiële sites van de overheid. Vreemd.
wat heeft Griekenland er nu weer mee te maken, ga in op mijn stelling die nog een beetje over dat onderwerp gaat en waarbij ik graag wil weten wat jij wensdenken door wetenschappers vindt op het gebied van klimaatonderzoekers.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:03:50 #193
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_168486392
Pure censuur! Wat is precies het landsbelang Trump?
:')
pi_168486398
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Samengevat komt het er dus op neer dat je een vermoeden hebt, en dat je denkt dat er wetenschappers zijn die dat vermoeden ook hebben. Dat je daar niks over terug kunt vinden op de site van de overheid, en dat je het daarom goed vindt dat wetenschappelijke informatie/data niet meer op de site van de overheid wordt gepubliceerd.

Klinkt logisch inderdaad :N
Wensdenkers kan ik dat niet uitleggen. Soms weet je gewoon dat bepaald beleid van de overheid gaat falen of dat bepaalde beweringen van de overheid niet waar zijn, daar hoef je nog geeneens een wetenschapper voor te zijn.
pi_168486418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij schijnt het te ontkennen. Dat kan hij beter niet doen, beter dat hij zegt dat het hem gewoon niet interesseert zoals de meesten onder ons. Dat hij het niet vermeld wil hebben op websites van de overheid is gewoon politiek. Doen wij hier ook met andere onderwerpen.
Als 'ie alles offline wil halen, dan haalt 'ie ook rapporten offline die de amerikaanse overheid zelf opgesteld heeft. En dat is wel vreemd natuurlijk.

Dit bijvoorbeeld:
https://www.epa.gov/ghgem(...)ory-report-1990-2014

De EPA maakt jaarlijks een rapport over de emissies. Het is nog tot daar aan toe als hij daarmee stopt, maar niet OK om die rapporten maar van internet te verwijderen.
Al dat soort rapporten en onderzoeken (op elk beleidsterrein) die de overheid maakt, moeten naar mijn idee publiek beschikbaar zijn. Ongeacht je politieke beleid.
in a crowd you lose humanity
pi_168486460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als 'ie alles offline wil halen, dan haalt 'ie ook rapporten offline die de amerikaanse overheid zelf opgesteld heeft. En dat is wel vreemd natuurlijk.

Dit bijvoorbeeld:
https://www.epa.gov/ghgem(...)ory-report-1990-2014

De EPA maakt jaarlijks een rapport over de emissies. Het is nog tot daar aan toe als hij daarmee stopt, maar niet OK om die rapporten maar van internet te verwijderen.
Al dat soort rapporten en onderzoeken (op elke beleidsterrein) die de overheid maakt, moeten naar mijn idee publiek beschikbaar zijn. Ongeacht je politieke beleid.
Een nieuwe president, nieuwe belangen. Maar wat vind jij nou van het feit dat we hier in Nederland heel wat probleempjes hebben die al lang van tevoren aangekaart zijn door wetenschappers maar niet of nauwelijks terug waren te vinden op officiële sites van de overheid?
pi_168486466
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wensdenkers kan ik dat niet uitleggen. Soms weet je gewoon dat bepaald beleid van de overheid gaat falen of dat bepaalde beweringen van de overheid niet waar zijn, daar hoef je nog geeneens een wetenschapper voor te zijn.
Nu ben jij even de wensdenker: je geeft namelijk zelf aan dat je iets denkt, dat je denkt dat er wetenschappers zijn die dat ook denken, en dat je daarover niets op de site van de overheid kan vinden. Heb je er überhaupt naar gezocht op de site van de overheid?

Begin hier maar eens met lezen:
https://www.rijksoverheid(...)el-gezond/documenten
in a crowd you lose humanity
pi_168486491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een nieuwe president, nieuwe belangen. Maar wat vind jij nou van het feit dat we hier in Nederland heel wat probleempjes hebben die al lang van tevoren aangekaart zijn door wetenschappers maar niet of nauwelijks terug waren te vinden op officiële sites van de overheid?
Ik vind dat als de overheid daarover iets gerapporteerd of onderzocht heeft, dat publiek beschikbaar moet zijn. Ik vind namelijk dat alles waarover de overheid rapporteert of wat ze onderzoekt publiek beschikbaar moet zijn.

Ik vind niet dat de overheid alle wetenschappelijke theorieën moet publiceren.

Feit is dat de amerikaanse overheid een hele reeks rapporten over klimaat gepubliceerd heeft. En dat Trump die nu wil verwijderen. Dat vind ik niet OK.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:18:36 #199
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_168486548
En wat als ze het niet doen eigenlijk :D
:')
pi_168486608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik beperkte met tot twee onderwerpen maar er zijn er honderden. Er zijn heel wat onderwerpen waar de overheid er pas na (tientallen) jaren achterkomt dat iets niet werkt terwijl er al (tientallen) jaren daarvoor wetenschappers waren die dat wisten. Toch werd dat tegengeluid niet vermeld op officiële sites van de overheid. Heel vreemd.
Noem dan eens een handvol van die honderden onderwerpen?
pi_168487212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Noem dan eens een handvol van die honderden onderwerpen?
Ik zou niet weten waar ik moest beginnen. De afgelopen decennia heb ik zo vaak gehoord "is geen probleem, werkt niet, komt allemaal goed, is geen oplossing" en dan blijkt het jaren later toch een probleem te zijn, het toch te werken, het toch niet goed te komen, het toch een oplossing te zijn. En dan ben ik nog geeneens een wetenschapper.
pi_168487235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen. De afgelopen decennia heb ik zo vaak gehoord "is geen probleem, werkt niet, komt allemaal goed, is geen oplossing" en dan blijkt het jaren later toch een probleem te zijn, het toch te werken, het toch niet goed te komen, het toch een oplossing te zijn. En dan ben ik nog geeneens een wetenschapper.
Je kan, zoals verwacht, dus geen voorbeelden noemen :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168487249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen. De afgelopen decennia heb ik zo vaak gehoord "is geen probleem, werkt niet, komt allemaal goed, is geen oplossing" en dan blijkt het jaren later toch een probleem te zijn, het toch te werken, het toch niet goed te komen, het toch een oplossing te zijn. En dan ben ik nog geeneens een wetenschapper.
Je hebt dus gewoon geen benul en zit dus weer te liegen.
pi_168487256
Ah, Braindead's bekende discussietechniek.

"Ik heb zoveel voorbeelden van X of Y gezien, het is schandalig!"

- "Noem er dan eens wat?"

"Ja, dat weet ik allemaal niet meer hoor. Maar het is zo! Neem het maar van mij aan!"
pi_168487363
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je kan, zoals verwacht, dus geen voorbeelden noemen :')
Mijn track record spreekt voor zich. :P Lang voordat bij de hoogopgeleide NRC-lezende wegkijkers het kwartje viel benoemde ik al diverse problemen.
pi_168487431
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt dus gewoon geen benul en zit dus weer te liegen.
Jij zat nog geen twee jaar geleden met hand en tand de EU te verdedigen. De EU was een en al glorie, onfeilbaar, uniek in zijn soort, goddelijk. Denk je daar nog steeds zo over of geef je me nou gelijk dat er op zijn minst het een en ander mankeert aan de EU?
pi_168487598
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij zat nog geen twee jaar geleden met hand en tand de EU te verdedigen. De EU was een en al glorie, onfeilbaar, uniek in zijn soort, goddelijk. Denk je daar nog steeds zo over of geef je me nou gelijk dat er op zijn minst het een en ander mankeert aan de EU?
Ook hier lieg je weer :).
pi_168487607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn track record spreekt voor zich. :P Lang voordat bij de hoogopgeleide NRC-lezende wegkijkers het kwartje viel benoemde ik al diverse problemen.
Een track record van leugens en zieke verzinsels _O-
pi_168487615
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Al dat klimaatgejank is gewoon hypocriet. Mensen en partijen reageren alsof het einde van de wereld er aan zit te komen maar zelf drastische maatregelen nemen doen ze niet. Laat die partijen dan het stukje vlees van mensen afnemen, hun auto afnemen, elektrische huishoudelijke apparaten van ze afnemen. Nee, dat doen ze niet want dat kost stemmen. En hoeveel van die klimaathysterici doen zelf vrijwillig afstand van vlees, auto, vliegvakanties, energiekostende huishoudelijke apparaten? Hoogstens een paar procent maar 90+% van de jankers doet nauwelijks of niets om zelf de uitstoot te beperken.
Ja dat is ook wel zo.

Het is geconstateerd maar over het algemeen heeft niemand zin om er iets mee te doen. Om de redenen wat jij zegt, we willen gewoon elke dag kunnen douchen, eten wat we willen, de auto pakken enz. Daarnaast helpt het ook niet dat de (derde) wereld massaal aan de goedkope vervuilende industrie zit/blijft om snel de economie te pushen.

Daarnaast zijn er ook instanties/commercie die klimaat puur promoten uit winstbejag.

Dat neemt niet weg dat klimaatverandering plaatsvindt en als we niet oppassen dat comfort/luxe, altijd (schoon) water en (goed) eten niet vanzelfsprekend meer is. En dat is vooral toch een taak van de (wereldwijde) politiek.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:26:26 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168487762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Moet ik er echt op ingaan?
Er zijn genoeg plaatsen met gratis hosting.
Wikipedia is gratis.
enz
enz
enz
enz
En mochten ze die paar tientjes die het misschien mocht kosten niet zelf van hun riante salarissen kunnen betalen, dan zijn er genoeg sponsoren, want het klimaat is toch belangrijk?
Ja toch :?
Welke riante salarissen? :')

Je doet alsof het gaat om een webpagina met een paar kattenplaatjes die alleen door de maker en zijn moeder worden bezocht. Dat is niet zo. Dit gaat om gigabytes aan data die ook nog eens de bandbreedte nodig hebben om makkelijk doorzoekbaar te zijn. Dat kost geld. Veel geld.
pi_168490143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Al dat klimaatgejank is gewoon hypocriet. Mensen en partijen reageren alsof het einde van de wereld er aan zit te komen maar zelf drastische maatregelen nemen doen ze niet. Laat die partijen dan het stukje vlees van mensen afnemen, hun auto afnemen, elektrische huishoudelijke apparaten van ze afnemen. Nee, dat doen ze niet want dat kost stemmen. En hoeveel van die klimaathysterici doen zelf vrijwillig afstand van vlees, auto, vliegvakanties, energiekostende huishoudelijke apparaten? Hoogstens een paar procent maar 90+% van de jankers doet nauwelijks of niets om zelf de uitstoot te beperken.
Hey, ff een vraag.

Wat interesseert mensen een niet onderbouwde mening van iemand die zichzelf hersendood noemt mbt tot een wetenschappelijk onderwerp?
pi_168535688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gebaseerd op de Standardized Precipitation Index, maw metereologische droogte. Geeft niet aan hoe "belangrijk" de droogte is: dat er in de Sahara 0.5 mm ipv 2 mm regen valt heeft minder effect dan 20 mm ipv 80 mm per maand in een landbouwgebied. In een regenwoud betekent "uitzonderlijke droogte" slechts dat het minder nat dan normaal is.

Metereological drought is ook niet gelijk aan "agricultural drought", die gemeten wordt met de Standardized Soil Moisture Index. Uit dezelfde publicatie:
[ afbeelding ]
SPI: Standardized Precipitation Index
SSI: Standardized Soil Moisture Index
De verminderde neerslag in Zuid Amerika in sept 2010 heeft nauwelijks gevolgen voor de bodemvochtigheid, in 2011 zie je in Afrika droogte in een gebied met normale neerslag.
Ja bericht doet niets af aan het feit dat er geen toename in droogte is sinds begin jaren '80 volgens deze veel gebruikte index, die kijkt naar afwijkingen van de normaal in een bepaald gebied.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_168535714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

CO2 toename?

Ja CO2 is toegenomen door de mens, het grootste gedeelte zelfs in de laatste 20 jaar. Dit heeft een effect op de temperatuur, maar waar blijft die sterkere opwarming van de aarde, die voorspeld werd?

quote:
[..]

Die stijging was al 6000 jaar gestopt.
[ afbeelding ]

Tussen 1870 en 2004: gemiddeld 1.7 mm/j, tussen 1993 en 2013: 2.6mm tot 2.9mm ± 0.4 mm per jaar. Hoezo geen verandering in snelheid?


Door de onzekerheid met name aan het begin in de grafiek kun je gewoon niet zeggen dat er een versnelling heeft plaats gevonden.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_168535724
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 02:35 schreef rthls het volgende:

[..]

Ja CO2 is toegenomen door de mens, het grootste gedeelte zelfs in de laatste 20 jaar. Dit heeft een effect op de temperatuur, maar waar blijft die sterkere opwarming van de aarde, die voorspeld werd?

[..]

[ afbeelding ]

Door de onzekerheid met name aan het begin in de grafiek kun je gewoon niet zeggen dat er een versnelling heeft plaats gevonden.
Jij kan een rechte lijn trekken die in het blauw blijft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168537925
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 02:35 schreef rthls het volgende:

[..]

Ja CO2 is toegenomen door de mens, het grootste gedeelte zelfs in de laatste 20 jaar. Dit heeft een effect op de temperatuur, maar waar blijft die sterkere opwarming van de aarde, die voorspeld werd?

Die is gewoon terug te zien in de data en dat weet jij ook wel. Al geloof jij die data sets niet. Jij kiest voor het gemak voor de data set die de minste opwarmng laat zien. Dat dit nog een nog niet geplubiceerde beta versie is, maakt jou, met je zogenaamd kritische blik op zaken, niets uit.

quote:
[ afbeelding ]

Door de onzekerheid met name aan het begin in de grafiek kun je gewoon niet zeggen dat er een versnelling heeft plaats gevonden.
Ik weet niet of je dat niet kunt zeggen. Het lijkt me sowieso sterk dat je dat kan door enkel naar een grafiek te kijken zonder die data fatsoenlijk te analiseren. Sowieso vreemd dat jij dit zegt, maar blijkbaar wel kan beweren dat er géén versnelling heeft plaatsgevonden.
  zondag 12 februari 2017 @ 22:06:35 #216
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168864202
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:35 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Die is gewoon terug te zien in de data en dat weet jij ook wel. Al geloof jij die data sets niet. Jij kiest voor het gemak voor de data set die de minste opwarmng laat zien. Dat dit nog een nog niet geplubiceerde beta versie is, maakt jou, met je zogenaamd kritische blik op zaken, niets uit.

[..]

Ik weet niet of je dat niet kunt zeggen. Het lijkt me sowieso sterk dat je dat kan door enkel naar een grafiek te kijken zonder die data fatsoenlijk te analiseren. Sowieso vreemd dat jij dit zegt, maar blijkbaar wel kan beweren dat er géén versnelling heeft plaatsgevonden.
Nee, het is niet terug te zien in de data. De mooie plaatjes die getoond worden aan het volk zijn gemaakt vanuit modellen. De modellen kunnen de data niet verklaren, desondanks gaan de diverse woordvoerders gewoon door met tonen van simulatieresultaten. Andere data zijn het verminderde aantal cyclonen, die ook niet overeenkomen met de doemscenario's van de klimaatpredikers.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 12 februari 2017 @ 22:54:01 #217
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_168865587
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:06 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Nee, het is niet terug te zien in de data. De mooie plaatjes die getoond worden aan het volk zijn gemaakt vanuit modellen. De modellen kunnen de data niet verklaren, desondanks gaan de diverse woordvoerders gewoon door met tonen van simulatieresultaten. Andere data zijn het verminderde aantal cyclonen, die ook niet overeenkomen met de doemscenario's van de klimaatpredikers.
Misschien moet je bij het knmi gaan werken...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_168867845
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:54 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Misschien moet je bij het knmi gaan werken...
Als data shredder?

Veel van de mooie plaatjes waar hij het over heeft zijn meetdata en hebben niets met modellen te maken. :D
pi_168867917
Ik heb nog steeds geen officiële sites van de Nederlandse overheid gevonden waar een onafhankelijke wetenschappelijke analyse staat van de kosten en opbrengsten van de euro, van de kosten en opbrengsten van EU-migranten (de werkenden, de werkelozen, de criminelen) in Nederland, van de kosten en opbrengsten van vluchtelingen, van de kosten van het ECB-beleid, van de kosten en opbrengsten van het feit dat Nederlandse bedrijven zich in andere EU-landen vestigen, van 10 jaar geleden, van nu, over 10 jaar over 50 jaar :? Die sites zijn nog geeneens offline, die hebben nooit online gestaan. Vreemd.

Vanwaar die selectieve interesse van globalisten in wetenschap?
pi_168878285
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb nog steeds geen officiële sites van de Nederlandse overheid gevonden
Dan zou ik daar goed verder naar zoeken in plaats van hier het topic te vervuilen.
  maandag 13 februari 2017 @ 22:45:53 #221
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168884979
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:54 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Misschien moet je bij het knmi gaan werken...
Nou, liever niet wanneer ik zie hoe daar Tennekes is weggewerkt
http://www.telegraaf.nl/b(...)HENK_TENNEKES__.html
http://www.dagelijksestan(...)ver-klimaatmodellen/

En dit komt ook niet helemaal zuiver over. De temperatuurmeting werd gestoord door groeiende bomen waardoor het kastje meer schaduw kreeg dan de meetmethode voorschrijft, maar daarna lijkt er een overcorrectie te zijn toegepast : http://klimaatgek.nl/wordpress/de-bilt/

Dus ik hoef niet bij de knmi te gaan werken.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  maandag 13 februari 2017 @ 22:48:06 #222
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168885033
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 06:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als data shredder?

Veel van de mooie plaatjes waar hij het over heeft zijn meetdata en hebben niets met modellen te maken. :D
Hierbij een plaatje met modellen en meetdata in een grafiek. De delta tussen die twee is zo groot dat de modellen in de digitale prullenbak mogen worden, dan wel de aannames weer eens toetsen en het nog een keer proberen. Nee hoor, iedere keer zie ik weer die modellen verschijnen.
https://judithcurry.com/2(...)sus-climate-reality/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  woensdag 15 februari 2017 @ 23:16:58 #223
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168930834
Congress heeft een bill voorgesteld om de EPA helemaal te sluiten by the way
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 19 februari 2017 @ 11:14:31 #224
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168997194
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen. De afgelopen decennia heb ik zo vaak gehoord "is geen probleem, werkt niet, komt allemaal goed, is geen oplossing" en dan blijkt het jaren later toch een probleem te zijn, het toch te werken, het toch niet goed te komen, het toch een oplossing te zijn. En dan ben ik nog geeneens een wetenschapper.
Al iets kunnen vinden?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')