quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Iets met VLM maar je doelde natuurlijk op Fokker.
Maar geen bestemming in gedachte dus? Voor zover ik weet is dat er niet. Kan wel eens kijken, waar wil je heen, hoe, wat, hoeveel?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:
Niet per se Ryanair, maar is er een website die hiervoor handig te gebruiken is:
Je hebt 2 specifieke weken waarin je op vakantie kunt. Bestemming sta ik veel voor open, maar prijs moet binnen de perken blijven (max 400/500 euro voor vlucht pp). op cheapticket staan bijvoorbeeld aantrekkelijke vluchten, maar dan voor data die zij invullen. Ik wil het dus andersom hebben.
Skyscanner.nlquote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:
Niet per se Ryanair, maar is er een website die hiervoor handig te gebruiken is:
Je hebt 2 specifieke weken waarin je op vakantie kunt. Bestemming sta ik veel voor open, maar prijs moet binnen de perken blijven (max 400/500 euro voor vlucht pp). op cheapticket staan bijvoorbeeld aantrekkelijke vluchten, maar dan voor data die zij invullen. Ik wil het dus andersom hebben.
Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar geen bestemming in gedachte dus? Voor zover ik weet is dat er niet. Kan wel eens kijken, waar wil je heen, hoe, wat, hoeveel?
Ohja misschien sprs.me, maar dat vind ik veel te duur voor wat ze bieden. 100 euro voor 3 dagen in poszan in een hostel
Skyscanner.nlquote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:34 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.
ik neem aan dat je een pakket wil, dat je de skyscanner kreten om je heen negeert?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:34 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.
skyscanner negeer ik nietquote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik neem aan dat je een pakket wil, dat je de skyscanner kreten om je heen negeert?
https://www.tui.nl/verre-reizen/resultaten/ bijvoorbeeld, heeft de optie om verre reizen aan te vinken en dan filteren op duur binnen een bepaalde periode.
En dan krijg je dus tanzenia tot flordia tot thailand
Oh in dat geval inderdaad gewoon lekker met skyscanner/momondo/matrix een leuk ticket uitzoeken en vanuit daar alles verder fixen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:53 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
skyscanner negeer ik niet
Wil gewoon alles zelf regelen hoor, maar ik zal die website eens proberen.
oud nieuws. Bij elkaar zitten? Betalen!quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:49 schreef Spaardertje het volgende:
Haha wat sneu dat ryanair ons met het inchecken express uit elkaar zet. En ook nog eens middenstoelen.
Scyscanner heeft overigens goed uitgepakt. ¤290 pp vanaf brussel naar Miami.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh in dat geval inderdaad gewoon lekker met skyscanner/momondo/matrix een leuk ticket uitzoeken en vanuit daar alles verder fixen.
1) Streng.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:
1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
Streng als in: in het mandje plaatsen en als 'ie er niet perfect in past mag je ruimte bijkopen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 13:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
1) Streng.
2) 1 stuk handbagage maximaal (misschien als je priority boarding neemt)
Niet altijd, maar ik heb ze het al verschillende keren zien doen. ¤60,00 bijbetalen volgens mij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Streng als in: in het mandje plaatsen en als 'ie er niet perfect in past mag je ruimte bijkopen?
Goed om te weten, bedankt!quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Niet altijd, maar ik heb ze het al verschillende keren zien doen. ¤60,00 bijbetalen volgens mij.
Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 13:12 schreef ThatAviationGurl het volgende:
Ik vind die lowbudget maatschappijen echt vreselijk. Je wordt behandeld als een stuk stront + het vliegen raakt al zijn glamour kwijt. Het kan ook handig zijn.
Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:
1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
Die regels veranderen per 29 oktober. Vanaf dan zijn de eisen vergelijkbaar met andere lowcost maatschappijen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
vanaf 29 oktober gaan er nieuwe regels gelden, formaat wat dan mee mag is gelijk met Ryanair geloof ik, maar nog steeds 1 stukquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
ik vind het helemaal prima, ik hoef ook geen glamour of luxe, ik wil van a naar b, punt, en daar wil ik voor betalen, niet voor onnodige (luxe) extraatjes die me niet boeien.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
Laat ik net op 30 oktober vliegen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Die regels veranderen per 29 oktober. Vanaf dan zijn de eisen vergelijkbaar met andere lowcost maatschappijen.
Nou ik vloog van de zomer met Delta naar JFK en die vond ik wel oké. KLM ook. Maar je hebt gelijk, het is niet meer wat het ooit geweest is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
Wat bedoel je met wel oké? Dat je af en toe wat eten krijgt en zo nu en dan een drankje mag kiezen?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 08:56 schreef ThatAviationGurl het volgende:
[..]
Nou ik vloog van de zomer met Delta naar JFK en die vond ik wel oké. KLM ook. Maar je hebt gelijk, het is niet meer wat het ooit geweest is.
Vanaf 29 oktober niet meer, dan mag je bij Wizz ook grotere handbagage gratis meenemen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
kan me niet heugen in eindhoven ooit gemeten te zijn. In Maastricht wel. Maar maak het niet te bont.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:
1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
aegean godenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
Nee was wel echt goed. Werd bij Delta als VIP behandeld, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een Unaccompanied Minor was/ben.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 08:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat bedoel je met wel oké? Dat je af en toe wat eten krijgt en zo nu en dan een drankje mag kiezen?
Nee, verre van low budget zelfsquote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Emirates is ook wel oké met hun geprinte menuutjes (goed voer!), zitruimte, entertainment, WiFi en vochtige handdoekjes. Maar die zijn natuurlijk niet echt low budget.
Binnen 3uur is budget prima. Daarna is beetje luxe wel handig.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Emirates is ook wel oké met hun geprinte menuutjes (goed voer!), zitruimte, entertainment, WiFi en vochtige handdoekjes. Maar die zijn natuurlijk niet echt low budget.
Je krijgt wat je wilde en toch wil je compensatie?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:05 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik vlieg begin december met Pegasus van Istanboel naar Amsterdam, althans, dat is de bedoeling...
Op die dag heeft Pegasus 2 vluchten in de ochtend. In verband met een aansluiting had ik de vroege vlucht geboekt. Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat deze was gecancelled. Toen de late vlucht maar geboekt.
Ik kreeg gisteren bericht dat nu deze vlucht gecancelled is en dat ze de vroege vlucht weer laten vliegen
Ik zou het niet meer dan normaal vinden om kosteloos op deze vlucht gezet te worden, ik heb immers al 2 vluchten geboekt worden
Iemand die bekend is met mijn rechten in zo'n situatie?
Ik heb 2 keer een vlucht geboekt en deze is 2 keer gecancelled. Beide keren geen alternatief, alleen de mogelijkheid om de vlucht te cancellen en een deel van het geld terug te krijgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je krijgt wat je wilde en toch wil je compensatie?
Je hebt geen recht op compensatie als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd. Dit aannemende dat ze je een alternatieve route hebben aangeboden. Want als ze dat niet hebben gedaan zou je op zich wel compensatie kunnen krijgen.
http://europa.eu/youreuro(...)_en.htm#apr-problems
En dat kan niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:48 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ben nog niet eens zo zeer uit op compensatie, het zou wel fijn zijn dat ze m'n boeking van de gecancellede vlucht kunnen omzetten naar de vlucht die wel gaat.
Pegasus staat vrij om 2 weken voor vertrek vluchten te annuleren.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:48 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer een vlucht geboekt en deze is 2 keer gecancelled. Beide keren geen alternatief, alleen de mogelijkheid om de vlucht te cancellen en een deel van het geld terug te krijgen.
Ik moet nu dus voor de derde keer een vlucht boeken
Ik ben nog niet eens zo zeer uit op compensatie, het zou wel fijn zijn dat ze m'n boeking van de gecancellede vlucht kunnen omzetten naar de vlucht die wel gaat.
1) Mijn rugzak was eigenlijk iets te groot maar die is niet opgemeten. Maar ik heb wel mensen uit de rij geplukt zien worden die mochten bijbetalen. Ze kijken met name naar trolleys en naar tassen die wel erg groot zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:
1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
De fixatie van Wizz Air bij de handbagage ging vooral over de rolkoffers die men mee heeft. Die zijn namelijk wat minder flexibel en waren al gauw te groot voor de bagage afmetingen van Wizz Air en dat weet het grondpersoneel ook wel. Op sommige luchthavens van Wizz Air, vooral waar een basis is, daar krijgt het grondpersoneel een percentage van de aangetroffen koffers waar bij de gate voor bijbetaald moet worden, op een Eindhoven krijgt het grondpersoneel klachten als een vlucht vertraging oploopt omdat er teveel bagage aan boord gelaten is, en die klachten hebben weer betrekking op de SLA welke Wizz Air met de afhandelaar heeft en daar staan mooie clausules in het voordeel voor Wizz Air in.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
1) Mijn rugzak was eigenlijk iets te groot maar die is niet opgemeten. Maar ik heb wel mensen uit de rij geplukt zien worden die mochten bijbetalen. Ze kijken met name naar trolleys en naar tassen die wel erg groot zijn.
2) Bijbetalen.
Op het laatste moment online inchecken...dat kan tot 4 uur voor vertrek. Dan zit je meestal in de rijen bij de nooduitgangen, dat is + een halve meter beenruimte. Althans...dat heb ik een paar keer gehadquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ticket geboekt van Bremen naar Mallorca met Ryanair voor over een maand, ¤54 retour.
Eindhoven had ook gekund, is qua reizen net zo ver, en was net zo duur, maar die tijden waren niet zo gunstig voor mij.
De warme temperaturen zijn dan wel voorbij op Mallorca, maar daar kom ik ook niet echt voor.
Het wordt meer een doe-vakantie, een weekje een racefiets huren daar en de bergjes in
Beenruimte en versnaperingen maakt mij niet zo gek veel uit voor een vluchtje van 3 uur
Die worden toch meestal apart verkochtquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:43 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Op het laatste moment online inchecken...dat kan tot 4 uur voor vertrek. Dan zit je meestal in de rijen bij de nooduitgangen, dat is + een halve meter beenruimte. Althans...dat heb ik een paar keer gehad
Door jou toedoen wordt nu wrs een stewardess ontslagen.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:03 schreef MichelWuyts het volgende:
Had ij Ryanair een koffie besteld. dacht dat je gewoon kon pinnen en had dus maar ¤2,- ofzo .
Ze hadden het al ingeschonken en toen was de ¤2 ook genoeg . (koste ¤3,-)
Ontslagen niet, maar die ene euro komt nu uit haar eigen salaris.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Door jou toedoen wordt nu wrs een stewardess ontslagen.
Of ze steekt die 2 euro gewoon in haar eigen zak en noteert de kop koffie niet.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ontslagen niet, maar die ene euro komt nu uit haar eigen salaris.
Ja tegenwoordig zijn ze wel wat meer gericht op het ''verkopen'' van specifieke plaatsen. Je zit ook nooit meer naast elkaar... ook al is er nog plek zat wanneer je boekt. Dat geven ze direct bij het boeken van de vlucht al aan en of je dan de plek naast je metgezel wil kiezen tegen betaling. Maar volgende keer ga ik het weer eens proberen, laatste moment inchecken...kijken of ik dan bij de nooduitgang zit.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die worden toch meestal apart verkocht
Met m'n 2m heb ik dat geld er iig wel voor over.
Lekker ruim idd. ¤ 150 of zo extra naar de VS. Geen slechte deal.quote:Op woensdag 1 november 2017 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Tien jaar geleden op een Delta vlucht uit New York zat ik eens op de eerste rij van Economy, waar je ook een 1,5 meter beenruimte hebt ofzo. Was ook puur toeval... Tegenwoordig worden die stoelen idd verkocht.
Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?quote:Op dinsdag 7 november 2017 21:20 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Nooit problemen gehad met Ryanair. Als je hun regeltjes volgt heb je geen enkel probleem. Heb nu een half jaartje niet met ze gevlogen en dus gelukkig geen last gehad van de annuleringen. En dan vergeet ik ook nog natuurlijk het nieuwe bagagebeleid. Dan kies ik toch nog liever voor het inmiddels oude Wizzair systeem.
Check ik net in voor mijn vlucht naar Londen, zie ik dat we met drie personen totaal over het vliegtuig heen zijn verdeeld, en natuurlijk allen op een middle seat. Voorheen gebeurde dat nooit. Dan lees je online allerlei drogredenen waarom dit systeem beter werkt. Achteraf je seat veranderen kost dus geld.
Dus: wil je per se naast elkaar zitten, betaal dan van tevoren je fee en bespaar wat.
Toch jammer, ik vond dat ze de laatste 2 jaar de goede weg waren ingeslagen en klantvriendelijker waren geworden.
1 november, maar in de praktijk doen ze nog steeds de eerste 90 rolkoffers die bij de check-in aankomen in het ruim omdat er nooit zoveel priority reizigers zijn.quote:Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Retarded het volgende:
[..]
Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?
Het gaat dus om bagage van 50x40x20 cm om mee te nemen cabine in. vanaf november zou Ryanair deze bagage gratis in het ruim doen, behalve als je priority boarding heb
Hebben ze uitgesteld en over de feestdagen heen getild. In de loop van januari gaat dit nieuwe beleid in.quote:Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Retarded het volgende:
[..]
Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?
Het gaat dus om bagage van 50x40x20 cm om mee te nemen cabine in. vanaf november zou Ryanair deze bagage gratis in het ruim doen, behalve als je priority boarding heb
werd eens tijdquote:Op woensdag 13 december 2017 11:04 schreef fietsmiep het volgende:
Er dreigen stakingen bij Ryanair piloten. Het heeft mogelijk ook consequenties voor vluchten van en naar Weeze en Eindhoven.
https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-werk-neer.html
De Italiaanse piloten staken vrijdag. Ik vlieg donderdag (morgen dus) naar Italië. Zaterdag terug. Zou dus precies goed moeten gaan. *fingers crossed*quote:Op woensdag 13 december 2017 11:04 schreef fietsmiep het volgende:
Er dreigen stakingen bij Ryanair piloten. Het heeft mogelijk ook consequenties voor vluchten van en naar Weeze en Eindhoven.
https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-werk-neer.html
Daarmee houd jij die gekkigheid in stand. Ze kunnen niet alle stewardess ontslaan als ze allemaal 0,0 loten verkopen. Gewoon een mogelijkheid om onderscheid te maken wegnemen.quote:Op woensdag 13 december 2017 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik ging laatst loten kopen puur en alleen omdat ik had gelezen dat die meisjes keihard worden afgerekend op omzet tijdens de vlucht. Niks gewonnen.
vanaf 199 vriend.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:47 schreef Yreal het volgende:
Norwegian gaat vanaf schiphol naar jfk vliegen. Voor meer dan klm
Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...quote:
Als dat gemiddeld genomen de prijs is dan valt het mee. Bij KLM vlieg je op aanbiedingen na ook niet voor voor minder dan ¤600.quote:Op donderdag 14 december 2017 20:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...
In denk dat het de minimumprijs is...quote:Op donderdag 14 december 2017 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat gemiddeld genomen de prijs is dan valt het mee. Bij KLM vlieg je op aanbiedingen na ook niet voor voor minder dan ¤600.
mwah, clubs als sas zitten al op de 360, krijg je nog een borrel ook.quote:Op donderdag 14 december 2017 21:20 schreef ozzietukker het volgende:
Ik betwijfel of Norwegian succesvol gaat zijn.
De vanaf prijs vindt ik niet spectaculair laag, en hoewel ik in principe wel reis zonder bagage en ik dus ook echt voor die prijs kan vliegen, moet je ook voor wat eten of drinken aan boord betalen.
Aanbieders met een tussenstop zitten ook op die prijs, en hoewel een rechtstreekse vlucht natuurlijk sneller is zou ik toch eerder geneigd zijn te kiezen voor een reguliere maatschappij dan een low cost toko.
Omdat Schiphol een ontzettend dure luchthaven is voor vliegtuigmaatschappijen.quote:
En waarschijnlijk is die 199 ook de kale prijs zonder belasting en toeslagen....quote:Op donderdag 14 december 2017 20:46 schreef Nielsch het volgende:
Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |