quote:Op zaterdag 16 september 2017 14:41 schreef Nielsch het volgende:
Niemand gaat nu een last-minute meer boeken met deze falers natuurlijk.
Het is voor mij een reden om ze links te laten liggen. Schandalig beleid.quote:Op zaterdag 16 september 2017 15:10 schreef tompsv18 het volgende:
Dit is natuurlijk best wel schandalig hoe ze dit aanpakken. Maar mensen, ook ik, blijven toch gewoon boeken bij Ryanair omdat ze de goedkoopste zijn, dus ze kunnen vrij veel maken.
Ze stonden een weekje geleden nog vooraan in de bak ex-Air Berlin piloten te graaien. Geld is er volgens mij genoeg; alleen niet om het personeel te betalen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:38 schreef Yreal het volgende:
Lees geruchten dat ze zitten met een piloten tekort Ryanair dat implodeert omdat het personeel vertrekt
nou dat dus. en nu de economie oppikt, hoeft niet iedereen het meer te pikken.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze stonden een weekje geleden nog vooraan in de bak ex-Air Berlin piloten te graaien. Geld is er volgens mij genoeg; alleen niet om het personeel te betalen.
Niemand denk ikquote:Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe ver van tevoren worden de annuleringen bekend?
Ik zit echt niet erop te wachten dat mijn vlucht 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd...
Zit hem nu al helemaal te stressenquote:
Kreeg deze ochtend te horen dat mn vlucht vandaag om 0700 geannuleerd is.quote:Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe ver van tevoren worden de annuleringen bekend?
Ik zit echt niet erop te wachten dat mijn vlucht 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd...
Wat een hufters zijn het ook.quote:Op zondag 17 september 2017 00:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Kreeg deze ochtend te horen dat mn vlucht vandaag om 0700 geannuleerd is.
Wat een vreemde reactie. Juist vanwege de vele stakingen vlieg ik niet meer met Lufthansa, het heeft me de laatste keer dat ik met ze vloog (en ze inderdaad staakten) te veel gedoe opgeleverd, al is het toen wel uitstekend opgelost door Lufthansa.quote:Op zondag 17 september 2017 09:00 schreef MCH het volgende:
50 vluchten die geschrapt worden, op een totaal van 2500 per dag is dus 2% geschrapte vluchten. Hier zijn we opeens heel verbaasd over maar als het personeel van BA of Lufthansa weer eens gaat staken (wat wel jaarlijks voorkomt en waardoor een veel grotere chaos ontstaat) halen we er onze schouders over op. Lekker makkelijk Ryanair bashen weer.
Deze situatie is toch compleet anders. Bij een staking vallen meestal een dag of twee veel vluchten uit ja, dat klopt. Nu zitten reizigers 6 weken lang in onzekerheid of hun vlucht doorgaat; een 2% kans dat deze niet door gaat is gewoon erg hoog. Bovendien, een staking is vaak ook al redelijk ver van tevoren bekend zodat reizigers (met hulp van de maatschappij) genoeg tijd hebben om een alternatief te zoeken. Hier krijgen ze alleen een mailtje dat ze morgen niet kunnen vliegen en zoek het lekker zelf maar uit. Een staking is ook een actie van het personeel, niet van de werkgevers zelf.quote:Op zondag 17 september 2017 09:00 schreef MCH het volgende:
50 vluchten die geschrapt worden, op een totaal van 2500 per dag is dus 2% geschrapte vluchten. Hier zijn we opeens heel verbaasd over maar als het personeel van BA of Lufthansa weer eens gaat staken (wat wel jaarlijks voorkomt en waardoor een veel grotere chaos ontstaat) halen we er onze schouders over op. Lekker makkelijk Ryanair bashen weer.
Oke.quote:Op zondag 17 september 2017 10:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een hufters zijn het ook.
Nooit mee gevlogen, en ga er ook niet meer mee beginnen.
Kan je waarschijnlijk beter zelf regelen en achteraf proberen te claimen.quote:Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Hahahah dat gaan ze niet doen natuurlijkquote:Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Aer Lingus is ook niet alles geloof ikquote:Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Hooguit twee dagen van te voren lees ik hiero...quote:Op zondag 17 september 2017 17:18 schreef Puala het volgende:
Hoe ver van tevoren hoor je dat je vlucht geannuleerd is? Wij vliegen volgend weekend, 2 weekenden later terug. Hopen we tenminste. De eerste keer dat ik ga vliegen, gaat gelijk goed
Hmm, blijft nog even spannend dus.quote:Op zondag 17 september 2017 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hooguit twee dagen van te voren lees ik hiero...
Jup.quote:
Voor de komende 6 weken?quote:
Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.quote:Op zondag 17 september 2017 15:31 schreef MaJo het volgende:
Wow wat een naaistreek dat wordt inderdaad bakken aan schadevergoeding uitbetalen
Genoeg no cure no pay advocaten die daar vast wel iets aan willen doen danquote:Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.
deze zou ik inderdaad laten doenquote:Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.
https://www.metronieuws.n(...)oschade-voor-ryanairquote:'Onherstelbare imagoschade voor Ryanair'
Luchtvaartmaatschappij Ryanair schrapt de komende zes weken tweeduizend vluchten. In totaal zijn naar schatting 285.000 mensen nu en de komende weken slachtoffer van het ‘wanbeleid’ van de luchtvaartmaatschappij. Reizigers zijn woedend. „Ik moet met de bus van Marseille naar Londen.”
Het is goed mis bij de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Zaterdag kwam het bericht dat de komende zes weken iedere dag 40 tot 50 vluchten worden geannuleerd. Om welke vluchten het precies gaat is niet bekend; reizigers worden kort voor tijd via mail op de hoogte gesteld van eventueel geannuleerde vluchten. De grootste reden? Achterstallige vakanties van het personeel. „We hebben het verpest qua planning voor de vakanties van de piloten en werken er hard aan om dit te fiksen”, luidt het korte statement van Ryanair.
ZONDER ENIGE UITLEG
Dat is dan ook meteen waar de reizigers het zo’n beetje mee moeten doen. Op Facebook en Twitter wordt steen en been geklaagd over het gebrek aan communicatie vanuit Ryanair. Op de honderden boze berichten die binnenstromen wordt niet gereageerd door het bedrijf. Zo ook niet op het woedende bericht van de Engelse Emma Cain, die voor haar vrijgezellenfeest drie dagen in Marseille zat. „Het begon fantastisch; met een prachtige villa en heerlijke wijntjes. Totdat we een dag voor vertrek een e-mail kregen met de boodschap dat onze vlucht was geannuleerd. Zonder enige uitleg.”
Urenlang zochten Emma en haar vriendinnen naar een oplossing. „Al die tijd waren we al lang niet meer met mijn vrijgezellenfeest bezig. Een paar meiden konden terug met het vliegtuig, de rest van ons had geen andere optie dan met de bus terug te gaan van Marseille naar Londen.”
HEL OP AARDE'
Emma en haar vriendinnen zitten al meer dan tien uur in de bus als Metro haar spreekt. „En we zijn nog steeds zo’n vijf uur van Londen verwijderd. Waar we ook weer een treinreis van een uur moeten maken”, vertelt Emma. „Het is echt de hel op aarde. De hele bus stinkt naar zweet en het is hier bloedheet. Een zwangere vriendin van mij is hondsberoerd geworden en zit al een paar uur in het toiletje van de bus, kleiner dan de bezemkast van Harry Potter.”
„En Ryanair reageert he-le-maal nergens op”, vervolgt Emma woedend. „Ik heb ze gespamd met berichten over wat ik moest doen en helemaal nergens een antwoord op gehad. Het is walgelijk. Ik begrijp niet hoe er zo’n enorme fout gemaakt kan worden en ik hoop dat iedereen deze walgelijke maatschappij gaat boycotten.”
EÉN HOTELNACHT
Ook de Nederlandse Samuel van der Lee is de dupe van de geannuleerde vluchten van Ryanair. Waar hij zondag vanuit Sofia, Bulgarije naar huis zou vliegen, zit hij nu nog tot donderdag in de hoofdstad vast. „Ik was hier voor een weekendje weg met mijn zus. Zij had op Facebook gezien dat er vluchten geannuleerd werden en zag toen opeens in haar mail dat dat ook voor onze vlucht het geval was.”
Het duo ging toch naar het vliegveld om te kijken wat er geregeld kon worden. „Uiteindelijk was de enige betaalbare optie om vanuit Ryanair de eerstvolgende vlucht op donderdag naar huis te nemen. Andere opties kosten meer dan duizend euro. Vanuit Ryanair krijgen we één nacht in een hotel vergoed. De rest van de kosten is voor eigen rekening.”
ONHERSTELBARE IMAGOSCHADE
De wijze waarop Ryanair op dit moment het probleem ‘oplost’, of eigenlijk het gebrek daaraan, kan volgens imagodeskundige Paul Moers weleens fataal zijn voor het ‘toch al niet al te beste imago van Ryanair.’
„Dit is rampzalig”, zegt Moers. „Stakingen in Frankrijk kun je niet veel aan doen, maar voor de rest is dit natuurlijk mismanagement eerste klas. Dat verhaal met die vakantiedagen is een ziekelijk teken. Zit je dan met een piloot in het vliegtuig die doodmoe is? Dat is al heel negatief. Dat je dan ook nog de gore moed hebt om te durven zeggen het gaat ‘maar’ om 285.000 mensen… daar zakt echt mijn broek vanaf.”
„De manier waarop Ryanair dit brengt naar de pers en de consument is volkomen mislukt”, vervolgt Moers. „Hiermee zeggen ze eigenlijk: Ryanair is een volstrekt onbetrouwbare maatschappij. Als je jarenlang door de werkdruk mensen vakantie laat opsparen zegt dat al iets over hoe jij een bedrijf runt. Ryanair is zo op kosten gefocust, dat ze daarbij de mensen vergeten. Daar hadden ze hun nederige excuses voor aan moeten bieden en duidelijk moeten maken hoe ze deze problemen in de toekomst gaan voorkomen. Nu blijven ze maar roepen dat er personeelstekort is, maar hoe gaan ze het oplossen? Dat lees je nergens.”
NEKSLAG
Wordt dit de nekslag voor Ryanair? „Dat zou heel goed kunnen”, meent Moers. „Je hebt een groep mensen die een heel laag inkomen heeft en daardoor bijna veroordeeld is tot dit soort maatschappijen. Die groep zal wel blijven gebruikmaken van Ryanair, maar de groep die net iets meer te besteden heeft die zullen een andere maatschappij nemen. Die willen dit risico niet meer nemen. Het levert dus sowieso onherstelbaar zware imagoschade op, om nog maar te zwijgen over de enorme kosten voor het bedrijf van mensen die hun geld terug (gaan) eisen. Het is nog maar de vraag of ze dat aankunnen.”
Een peiling onder Metrolezers toont aan dat Moers heel goed gelijk kan hebben. Van de ruim 1700 mensen die de poll beantwoordden, geeft 72 procent aan nooit (meer) met Ryanair te willen vliegen. Ook Emma peinst er niet over. „Feit dat dit gebeurd is, vind ik al onvergeeflijk. Het maakt me niet uit als ze de goedkoopste zijn, ik neem dit risico nooit meer van mijn leven.”
De nuchtere Samuel is iets positiever gestemd. „Ach, het is pech hebben. Mijn zus heeft nog vakantie. Ik moet mijn werk afzeggen, maar hopelijk begrijpen ze dat ik er niet zoveel aan kan doen. En verder is de drank hier gelukkig goedkoop, dus ik vermaak me wel tot donderdag.”
Ik zou even wachtenquote:
http://www.rte.ie/amp/905380/quote:The airline has said it is emailing all passengers whose flights are cancelled and has informed anyone booked to travel on dates up to and including Wednesday.
Ryanair said they will issue the next set of cancellations tomorrow
Precies. De burger roept dat ze kut zijn en andere airlines kiezen in het vervolg. Als RA toch weer de goedkoopste is gaat de consument toch weer voor ze.quote:Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
Zal volgens mij wel meevallen met imagoschade. Paar honderdduizend ¤9,99 stoelen in de aanbieding gooien, en bijna iedereen is deze clusterfuck zo weer vergeten .
mwah dat valt ook wel mee hoor. Ryanair zijn goedkoopste prijs op ams dub is 28¤ ofzo? Aer lingus doet het voor 30¤ en heeft bovendien veel meer tickets beschikbaar op die prijzen.quote:Op zondag 17 september 2017 20:03 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja ik zou ook graag gaan roepen dat ik nooit of te nimmer meer met ryanair ga vliegen. Maar op sommige routes heb je simpelweg geen andere rechtstreekse optie, en op andere routes is het alternatief soms 10x zo duur. Dus het is soms lastig te voorkomen.
Op Amsterdam - Dublin heb je ook KLM en Aer Lingus, maar dat is gewoon geen optie zo duur. Met Ryan Air ben ik goedkoper uit zelfs als ik 2 koffers erbij boek.
Echter als er een andere optie is met een budgetmaatschappij zal ik die zeker verkiezen boven ryanair.
In dat geval zou je het bijna hopen idd.quote:Op zondag 17 september 2017 20:46 schreef Yreal het volgende:
Wel lachen als ze mijn ams dub vlucht cancellen de 7de. Ging toch maar gewoon een rondje vliegen, dus cash is leuk dan
alleen jammer van de aansluitende aegean vluchtenquote:Op zondag 17 september 2017 20:48 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
In dat geval zou je het bijna hopen idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |