abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:09:18 #1
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168406353


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:10:05 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168406384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vliegtuig gaat missen van Milaan naar huis.
Ja?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168406418
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:10 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ja?
Wel als je zo schijtkrampachtig naar de bekende weg vraagt, alleen liesje is zo dom om door haar wekker heen te slapen en het vliegtuig te missen. Jij gaat het wel redden.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:14:24 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168406528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel als je zo schijtkrampachtig naar de bekende weg vraagt, alleen liesje is zo dom om door haar wekker heen te slapen en het vliegtuig te missen. Jij gaat het wel redden.
Jezus ik schrik me dood :') En ja het is wat stressen, maar omdat t de eerste keer is wil k niets aan het toeval overlaten. Dus ik hoop dat ik het ga redden :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:14:52 #5
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168406546
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:09 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ongeveer een uur. En klopt, het klinkt best ruim, en ik hoop ook dat dat het is, maar omdat het de eerste keer is weet ik niet zo goed wat normaal is. Ik heb al vaak gevlogen, maar dat was dan met mn ouders of door een reisorganisatie waardoor ik dus zelf niet hoefde na te denken over wanneer waar zijn. En nu ik samen met iemand reis en ik de grote regelaar ben, slaat de stress een beetje toe.

[..]

Dat klinkt goed :) Is het aan te raden om de kaarten van te voren online te reserveren? Of is op het station ze kopen net zo makkelijk?
Misschien trouwens dat de verbinding van terminal 1 naar terminal 2 met de trein inmiddels al klaar is en je geen bus meer hoeft te nemen.

Je kan prima op het station een retourtje kopen, die is dan 30 dagen geldig en goedkoper dan 2x een enkele reis.
Vooraf reserveren is niet nodig er zijn genoeg ticketmachines op het station, en die werken ook met pinpassen, althans op 10 november 2012 wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168406554
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:14 schreef Faux. het volgende:

[..]

Jezus ik schrik me dood :') En ja het is wat stressen, maar omdat t de eerste keer is wil k niets aan het toeval overlaten. Dus ik hoop dat ik het ga redden :P
Van waar kom je dan om kwart voor 5 op Milaan aan?
pi_168406577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Misschien trouwens dat de verbinding van terminal 1 naar terminal 2 met de trein inmiddels al klaar is en je geen bus meer hoeft te nemen.

Je kan prima op het station een retourtje kopen, die is dan 30 dagen geldig en goedkoper dan 2x een enkele reis.
Vooraf reserveren is niet nodig er zijn genoeg ticketmachines op het station, en die werken ook met pinpassen, althans op 10 november 2012 wel.
Op 25 december 2016 ook nog en anders is er ook altijd een automaat die contant geld accepteert.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:20:38 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168406750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Van waar kom je dan om kwart voor 5 op Milaan aan?
Venetië

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Misschien trouwens dat de verbinding van terminal 1 naar terminal 2 met de trein inmiddels al klaar is en je geen bus meer hoeft te nemen.

Je kan prima op het station een retourtje kopen, die is dan 30 dagen geldig en goedkoper dan 2x een enkele reis.
Vooraf reserveren is niet nodig er zijn genoeg ticketmachines op het station, en die werken ook met pinpassen, althans op 10 november 2012 wel.
Top. Dan ga ik dat doen :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  One tough cookie dinsdag 24 januari 2017 @ 22:23:40 #9
169210 liesje1979
pi_168406860
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:14 schreef Faux. het volgende:

[..]

Jezus ik schrik me dood :') En ja het is wat stressen, maar omdat t de eerste keer is wil k niets aan het toeval overlaten. Dus ik hoop dat ik het ga redden :P
Is helemaal niet raar hoor, dat soort vagen mag je hier gerust stellen.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:28:39 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168407026
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:23 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Is helemaal niet raar hoor, dat soort vagen mag je hier gerust stellen.
Gelukkig :) Vraag twee dan gelijk, geloof ik kan ik nu al online inchecken bij easyJet (vlucht gaat over twee weken). Nu al doen of nog mee wachten?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168407097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel erg pauper. :') ;( Nou ja, retourtje was ook maar ¤45,- , daar kan je ook niet veel voor verwachten.

Mag je bij Wizz trouwens wel etenswaren en drankjes meenemen (uiteraard achter de douane gekocht) ?
Natuurlijk mag je eten mee nemen, ook gewoon vanuit thuis.. Leeg flesje mee nemen, even vullen in de toilet en je hebt ook water..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168407223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel als je zo schijtkrampachtig naar de bekende weg vraagt, alleen liesje is zo dom om door haar wekker heen te slapen en het vliegtuig te missen. Jij gaat het wel redden.
Ik heb ooit een vlucht gemist omdat ik om 5 uur sochtens op het verkeerde bus station stond. :')
Dus een goede voorbereiding is noodzaakelijk!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168407244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:30 schreef ITrade het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je eten mee nemen, ook gewoon vanuit thuis.. Leeg flesje mee nemen, even vullen in de toilet en je hebt ook water..
En dan maar hopen dat je niet op een vliegveld bent waar alleen lauw water uit de kraan komt.
  One tough cookie dinsdag 24 januari 2017 @ 22:35:46 #14
169210 liesje1979
pi_168407259
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:28 schreef Faux. het volgende:

[..]

Gelukkig :) Vraag twee dan gelijk, geloof ik kan ik nu al online inchecken bij easyJet (vlucht gaat over twee weken). Nu al doen of nog mee wachten?
Dat is persoonlijk denk ik, kan me geen redenen bedenken waarom je dat nu nog niet zou doen. Ik zelf ben daar altijd een beetje lui mee, bedenk nu ook dat ik nog moet inchecken maar dat doe ik morgen wel ofzo. :D
Ws vrijdagavond pas dus. :')
  One tough cookie dinsdag 24 januari 2017 @ 22:36:23 #15
169210 liesje1979
pi_168407286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:34 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik heb ooit een vlucht gemist omdat ik om 5 uur sochtens op het verkeerde bus station stond. :')
Dus een goede voorbereiding is noodzaakelijk!
Boks.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:35 #16
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168407486
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk denk ik, kan me geen redenen bedenken waarom je dat nu nog niet zou doen. Ik zelf ben daar altijd een beetje lui mee, bedenk nu ook dat ik nog moet inchecken maar dat doe ik morgen wel ofzo. :D
Ws vrijdagavond pas dus. :')
Dan ga ik t nu doen ^O^

Ben nu wel benieuwd naar t verhaal van de gemiste vlucht trouwens :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168407502
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:10 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ja?
red je makkelijk joh. T2 op mxp is uitgestorven dan. Gaan heel weinig vluchten daar meer.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:48:57 #18
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168407722
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

red je makkelijk joh. T2 op mxp is uitgestorven dan. Gaan heel weinig vluchten daar meer.
Dat is erg goed om te horen _O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168407747
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk denk ik, kan me geen redenen bedenken waarom je dat nu nog niet zou doen. Ik zelf ben daar altijd een beetje lui mee, bedenk nu ook dat ik nog moet inchecken maar dat doe ik morgen wel ofzo. :D
Ws vrijdagavond pas dus. :')
Heb je een printer?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie dinsdag 24 januari 2017 @ 23:02:00 #20
169210 liesje1979
pi_168408247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:49 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Heb je een printer?
Yep, maar is altijd een beetje spannend of ie het nog doet op het laatste moment.
pi_168408325
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 23:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Yep, maar is altijd een beetje spannend of ie het nog doet op het laatste moment.
:o

Anders op je telefoon. Dat zal bij Ryanair toch ook wel kunnen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie dinsdag 24 januari 2017 @ 23:04:59 #22
169210 liesje1979
pi_168408355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 23:03 schreef Hallojo het volgende:

[..]

:o

Anders op je telefoon. Dat zal bij Ryanair toch ook wel kunnen?
Neem aan van wel. Zet het hotel ook gewoon in mijn telefoon.
  woensdag 25 januari 2017 @ 00:02:06 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 00:07:11 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168410192
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk denk ik, kan me geen redenen bedenken waarom je dat nu nog niet zou doen. Ik zelf ben daar altijd een beetje lui mee, bedenk nu ook dat ik nog moet inchecken maar dat doe ik morgen wel ofzo. :D
Ws vrijdagavond pas dus. :')
Ik zet altijd een alarm in mijn telefoon, op het b tijdstip dat het kan. Maar ik wil dan ook zo ver mogelijk vooraan, aan het gangpad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168449343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Telefoon, tablet, als er maar een barcode ergens te lezen is.
Maatje van me had hem in de rit van milan naar mxp airport op zijn apple watch geladen _O_
pi_168449393
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zet altijd een alarm in mijn telefoon, op het b tijdstip dat het kan. Maar ik wil dan ook zo ver mogelijk vooraan, aan het gangpad.
In dat nieuws, Vueling is bij het inchecken van mijn eerste vlucht meteen mijn meest gehate airline geworden.

Een beperkt aantal gratis beschikbare plaatsen voor de online checkin :') Wat is dat nou weer voor pauperbende :')
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:50:59 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_168449517
Voor vertrek naar BCN (2016) had ik echt niks meer bij me. Alle electronica stond leeg. Koste mij 15 euro om een boardingpas af te drukken.
Moest ergens wel lachen....
[-] Goedemorgen (in het Eindhovens)
• Laat het goedemorgen maar zitten (Tilburgs/Eindhovens accent).
[-] Toen moesten ze wel lachen bij de balie. Niet zo flauw doen... kost je 15 euro om hier te vetrekken.
pi_168451736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

In dat nieuws, Vueling is bij het inchecken van mijn eerste vlucht meteen mijn meest gehate airline geworden.

Een beperkt aantal gratis beschikbare plaatsen voor de online checkin :') Wat is dat nou weer voor pauperbende :')
Je kan bij Vueling volgens mij, 7 dagen voor vertrek, tenminste nog willekeurige gratis stoelen selecteren, bij TAP, kan ik ondanks mijn op dat moment nog geldende Gold status bij Star Alliance dus niet gratis stoelen selecteren.

Wel snap ik ook wel dat maatschappijen naar gelang van de betaalde ticketprijs of eventuele status stoelen beschikbaar maken.
Zo kan ik bij KLM of Turkish werkelijk uit alle stoelen kiezen, een medereiziger met mij kreeg bij het inchecken een zeer, zeer beperkte selectie....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168452043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan bij Vueling volgens mij, 7 dagen voor vertrek, tenminste nog willekeurige gratis stoelen selecteren, bij TAP, kan ik ondanks mijn op dat moment nog geldende Gold status bij Star Alliance dus niet gratis stoelen selecteren.

Wel snap ik ook wel dat maatschappijen naar gelang van de betaalde ticketprijs of eventuele status stoelen beschikbaar maken.
Zo kan ik bij KLM of Turkish werkelijk uit alle stoelen kiezen, een medereiziger met mij kreeg bij het inchecken een zeer, zeer beperkte selectie....
Ja er zit dus een max op de gratis stoelen. Pauperclub...
pi_168463227
Sta ik voor in de rij om te boarden, gaan ze me vragen of ik mijn carryon wil checken . Ja nee, ik sta niks voor niks vooraan. Zegt ze kan het zijn dat je hen op schoot moet houden.... Hopeloos dit.
pi_168464229
Wel gratis prio boarding en exit row :')
pi_168464362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Telefoon, tablet, als er maar een barcode ergens te lezen is.
Ryanair app op je telefoon zetten. Kun je online inchecken en je boardingpassen tevoorschijn toveren. :)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:56:16 #33
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_168464758
Over twee maanden vlieg ik voor het eerst met Ryanair vanaf Eindhoven (ook mijn eerste keer daar). Hoe lang van tevoren raden jullie mij aan om op het vliegveld te verschijnen?
pi_168464909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:56 schreef Steinerized het volgende:
Over twee maanden vlieg ik voor het eerst met Ryanair vanaf Eindhoven (ook mijn eerste keer daar). Hoe lang van tevoren raden jullie mij aan om op het vliegveld te verschijnen?
1 a 1,5 uur.
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:54:05 #35
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_168466076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:04 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

1 a 1,5 uur.
Dank! ^O^
  vrijdag 27 januari 2017 @ 21:15:09 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168476616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:22 schreef Yreal het volgende:
Sta ik voor in de rij om te boarden, gaan ze me vragen of ik mijn carryon wil checken . Ja nee, ik sta niks voor niks vooraan. Zegt ze kan het zijn dat je hen op schoot moet houden.... Hopeloos dit.
Medewerkers aan de gate krijgen ook maar een opdracht om ervoor te zorgen dat er niet teveel vertraging ontstaat aan boord voor het opbergen van de handbagage.
Dan is het beleid zoveel mogelijk grote trolleys alsnog in te checken, en een beetje assertief vragen en dreigen helpt.
KLM bijvoorbeeld, direct na de invoering dat er geen gratis ruimbagage mocht worden ingescheckt voor passagiers zonder status was het hopeloos.

Als er dan iemand aan boord zit zoals ik, die keurig een kleine tas heeft die in het opbergvak zit en dan bot nee antwoord op de vraag of ik deze onder de stoel voor mij wil leggen omdat ik niet mijn beenruimte ga opofferen omdat de andere passagier een grote trolley heeft moet diezelfde trolley alsnog het ruim in en dat kost tijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 23:13:09 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168480689
De policy van KLM is tegenwoordig echt van de ratten besnuffeld.

Gisterenavond op LHR aan de gate moesten alle passagiers zonder FB status, dus die door het blauwe poortje mochten, verplicht hun trolly inleveren om alsnog ingecheckt te worden terwijl de FB status houders met veel te grote, en zelfs twee trolly's gewoon konden doorlopen. Gaat nog leuk worden wanneer ik in april voor het eerst sinds de introductie van FB mijn laatste status kwijt raak. :%
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168482601
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Medewerkers aan de gate krijgen ook maar een opdracht om ervoor te zorgen dat er niet teveel vertraging ontstaat aan boord voor het opbergen van de handbagage.
Dan is het beleid zoveel mogelijk grote trolleys alsnog in te checken, en een beetje assertief vragen en dreigen helpt.
KLM bijvoorbeeld, direct na de invoering dat er geen gratis ruimbagage mocht worden ingescheckt voor passagiers zonder status was het hopeloos.

Als er dan iemand aan boord zit zoals ik, die keurig een kleine tas heeft die in het opbergvak zit en dan bot nee antwoord op de vraag of ik deze onder de stoel voor mij wil leggen omdat ik niet mijn beenruimte ga opofferen omdat de andere passagier een grote trolley heeft moet diezelfde trolley alsnog het ruim in en dat kost tijd.
ala, maar haal ze dan achteruit de rij, niet voortaan :')

Ik boarden als eerste, opbokken met je handbagage afnemen...
pi_168548582
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:09 schreef Faux. het volgende:
Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20 cm.

Ai... Heb ik nou net een tas gekocht die 37 x 18 x 18 cm is. :'(
De baliemedewerkster lief aankijken dan maar of toch maar thuis laten? Ik vlieg vanaf Eindhoven.

[ Bericht 3% gewijzigd door othie op 30-01-2017 19:47:13 ]
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 januari 2017 @ 20:26:55 #40
414785 sirdanilot
pi_168551516
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:45 schreef othie het volgende:

[..]

Ai... Heb ik nou net een tas gekocht die 37 x 18 x 18 cm is. :'(
De baliemedewerkster lief aankijken dan maar of toch maar thuis laten? Ik vlieg vanaf Eindhoven.
Het is ze vooral om harde trolleys te doen. Tassen komt over het algemeen wel goed, zolang het een rugzak is en geen enorme backpack of zo
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 30 januari 2017 @ 21:05:14 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168553022
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
De policy van KLM is tegenwoordig echt van de ratten besnuffeld.

Gisterenavond op LHR aan de gate moesten alle passagiers zonder FB status, dus die door het blauwe poortje mochten, verplicht hun trolly inleveren om alsnog ingecheckt te worden terwijl de FB status houders met veel te grote, en zelfs twee trolly's gewoon konden doorlopen. Gaat nog leuk worden wanneer ik in april voor het eerst sinds de introductie van FB mijn laatste status kwijt raak. :%
Nu snap ik de verontwaardiging, maar de mensen met een FB status vliegen vaker en kennen de regels en hebben ook extra bagagevrijdom. Dat zijn ook de mensen waaraan KLM het meest verdient (in theorie) en zijn deze ook vaak mondig juist omdat men de regels kent.

quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

ala, maar haal ze dan achteruit de rij, niet voortaan :')

Ik boarden als eerste, opbokken met je handbagage afnemen...
Men weet dat er een X aantal koffers uit moeten, dan kan je er niet vroeg genoeg mee beginnen om mensen te bewegen om ze af te geven.
Op welke manier je dat doet kan wel het verschil maken, Easyjet deed (of doet, geen idee, is meer dan 2 jaar geleden dat ik met ze gevlogen heb) omroepen om vrijwilligers die in het ruil van afgeven als eerste aan boord mochten. (Compleet nutteloze freebie, want je mag wel als eerste aan boord maar de bagage heb je niet meer dus je kan niets opbergen), maar op die manier geeft je de passagier nog iets van een erkenning, en uiteraard de laatste personen welke aan boord ging kon standaard de trolley inleveren, zodat ook hier een vorm van gerechtigheid is.

Ik ga het binnenkort meemaken met Vueling, 1 x vanaf Amsterdam en 1 x vanaf Lissabon. Maar voor de vliegtickets van ¤ 10 per vlucht kan ik veel hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168553446
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu snap ik de verontwaardiging, maar de mensen met een FB status vliegen vaker en kennen de regels en hebben ook extra bagagevrijdom. Dat zijn ook de mensen waaraan KLM het meest verdient (in theorie) en zijn deze ook vaak mondig juist omdat men de regels kent.

[..]

Men weet dat er een X aantal koffers uit moeten, dan kan je er niet vroeg genoeg mee beginnen om mensen te bewegen om ze af te geven.
Op welke manier je dat doet kan wel het verschil maken, Easyjet deed (of doet, geen idee, is meer dan 2 jaar geleden dat ik met ze gevlogen heb) omroepen om vrijwilligers die in het ruil van afgeven als eerste aan boord mochten. (Compleet nutteloze freebie, want je mag wel als eerste aan boord maar de bagage heb je niet meer dus je kan niets opbergen), maar op die manier geeft je de passagier nog iets van een erkenning, en uiteraard de laatste personen welke aan boord ging kon standaard de trolley inleveren, zodat ook hier een vorm van gerechtigheid is.

Ik ga het binnenkort meemaken met Vueling, 1 x vanaf Amsterdam en 1 x vanaf Lissabon. Maar voor de vliegtickets van ¤ 10 per vlucht kan ik veel hebben.
haha, die vueling 9.95 had ik dus vrijdag / zondag
pi_168553519
Headups trouwens, vueling vertrekt gewoon vanuit t1. Had de taxi naar t2 laten rijden omdat ik had gerekend op pauperplaza. Ging maar et goed :D
  One tough cookie maandag 30 januari 2017 @ 21:24:59 #44
169210 liesje1979
pi_168553811
Ik vond de stoelen van Wizz net niet lekker zitten ofzo, maar ik vond hun magazine wel heel leuk, heb gevraagd of ik er 1 mee mocht nemen en dat mocht. :D
pi_168553976
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vond de stoelen van Wizz net niet lekker zitten ofzo, maar ik vond hun magazine wel heel leuk, heb gevraagd of ik er 1 mee mocht nemen en dat mocht. :D
:')
  One tough cookie maandag 30 januari 2017 @ 21:35:48 #46
169210 liesje1979
pi_168554155
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:29 schreef MCH het volgende:

[..]

:')
Wat?
pi_168554205
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Wat?
Zo'n magazine leuk vinden :')
  One tough cookie maandag 30 januari 2017 @ 21:40:44 #48
169210 liesje1979
pi_168554320
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo'n magazine leuk vinden :')
Kan toch? Misschien vlieg ik wel vaker met ze en ik vond het gewoon leuke info over hun bestemmingen.
pi_168554342
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Kan toch? Misschien vlieg ik wel vaker met ze en ik vond het gewoon leuke info over hun bestemmingen.
Reclamerommel en dode bomenverspilling
  maandag 30 januari 2017 @ 21:44:13 #50
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168554428
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Kan toch? Misschien vlieg ik wel vaker met ze en ik vond het gewoon leuke info over hun bestemmingen.
Het is dat ik geen Holland Heralds spaar, anders had ik er nog wel een vracht voor je gehad. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 januari 2017 @ 21:49:35 #51
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168554613
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:18 schreef Yreal het volgende:
Headups trouwens, vueling vertrekt gewoon vanuit t1. Had de taxi naar t2 laten rijden omdat ik had gerekend op pauperplaza. Ging maar et goed :D
Toevallig zag ik al op de website van Lissabon dat men vanaf Terminal 1 vliegt.

Kan ook bijna niet anders, want op Terminal 2 is niet echt plaats. Is trouwens ook wel een nadeel, ik kom gemiddeld 2x per jaar in Portugal en de veiligheidscontrole bij Terminal 2 gaat een stuk sneller dan die bij Terminal 1.

Alleen het zitten in een reguliere rij bij een A320 a la sardinecanuitvoering, dat ben ik eigenlijk niet meer gewend, ik mag toch hopen dat ik (gratis) een gangpad plaats kan selecteren....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168558548
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Reclamerommel en dode bomenverspilling
Geen idee, heb het echt nog nooit geopend. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 00:29:49 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168558643
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vond de stoelen van Wizz net niet lekker zitten ofzo, maar ik vond hun magazine wel heel leuk, heb gevraagd of ik er 1 mee mocht nemen en dat mocht. :D
Fijner dan Ryanair vind ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168558663
Ook onlangs Vueling voor een tientje naar Lissabon gedaan, onverstaanbaar gebrabbel in het Engels was het praatje over de zwemvesten en duurde ook maar 1 minuut terwijl de Spaanse versie 3 minuten duurde :')

Erg krap gezeten en geen gratis drankje gehad, maar wel een recent vliegtuig, mooie stewardessen en super cheap :P
pi_168558695
Ik heb met een eerdere actie met Vueling gevlogen. Een dag op en neer naar Londen dus bijna geen bagage bij me. Was allemaal prima, alleen Luton is natuurlijk totaal ruk.

In maart een weekendje Porto met de 9,95 actie van Vueling.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2017 00:35:03 ]
pi_168558716
Ik heb het niet zo op Vueling sinds ze opeens besloten mijn rechtstreekse vlucht Amsterdam - Catania te wijzigen in een vlucht Amsterdam - Barcelona - Catania.
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2017 @ 01:00:45 #57
169210 liesje1979
pi_168559018
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 00:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Fijner dan Ryanair vind ik.
Echt? Vond ik juist niet, geen idee, kon steeds niet echt een lekkere houding tegen de rugleunig vinden, bij Ryan ging dat prima. :D
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 01:06:15 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168559085
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 01:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Echt? Vond ik juist niet, geen idee, kon steeds niet echt een lekkere houding tegen de rugleunig vinden, bij Ryan ging dat prima. :D
Ik kon mijn benen beter kwijt. En het interieur ziet er een stuk rustiger uit :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2017 @ 01:18:42 #59
169210 liesje1979
pi_168559192
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 01:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

- En het interieur ziet er een stuk rustiger uit :D-
_O-
Ik heb niet zo op het interieur gelet eigenlijk. :@
Bij Ryan leek ik juist meer ruimte te hebben. Maar die hadden geen leuke magazine. ;)

Oh, even iets anders, op Eindhoven stond echt een enorme rij. :?
Tot ver voorbij het winkeltje in het midden van de vertrekhal. Ik dacht dat Eindhoven een beetje als Rotterdam was. Hallojo had het nog nooit zo gezien. Volgens mij waren we een uur van te voren op het vliegveld ofzo, Als de vlucht geen half uur vertraging had gehad, hadden we het misschien niet gered, Ik denk dat we een uur in de rij hebben gestaan ongeveer.
pi_168560348
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Kan toch? Misschien vlieg ik wel vaker met ze en ik vond het gewoon leuke info over hun bestemmingen.
dat onderwatermuseum op Lanzarote klinkt echt tof...
pi_168560381
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Toevallig zag ik al op de website van Lissabon dat men vanaf Terminal 1 vliegt.

Kan ook bijna niet anders, want op Terminal 2 is niet echt plaats. Is trouwens ook wel een nadeel, ik kom gemiddeld 2x per jaar in Portugal en de veiligheidscontrole bij Terminal 2 gaat een stuk sneller dan die bij Terminal 1.

Alleen het zitten in een reguliere rij bij een A320 a la sardinecanuitvoering, dat ben ik eigenlijk niet meer gewend, ik mag toch hopen dat ik (gratis) een gangpad plaats kan selecteren....
wel lekker de taxirekening verdubbelt ;(

Ze beperken dus het aantal stoelen met gratis random online inchecken. Online dokken voor gangpad kon wel, anders naar de balie. Wij kregen gratis 2x exit row met prio boarding :D
pi_168560719
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat onderwatermuseum op Lanzarote klinkt echt tof...
Inderdaad ja :D _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_168560739
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Inderdaad ja :D _O_
toevallig ook de dag na ik terug kwam bij rtl ontbijt :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:19:06 #64
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168560925
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 01:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

_O-
Ik heb niet zo op het interieur gelet eigenlijk. :@
Bij Ryan leek ik juist meer ruimte te hebben. Maar die hadden geen leuke magazine. ;)

Oh, even iets anders, op Eindhoven stond echt een enorme rij. :?
Tot ver voorbij het winkeltje in het midden van de vertrekhal. Ik dacht dat Eindhoven een beetje als Rotterdam was. Hallojo had het nog nooit zo gezien. Volgens mij waren we een uur van te voren op het vliegveld ofzo, Als de vlucht geen half uur vertraging had gehad, hadden we het misschien niet gered, Ik denk dat we een uur in de rij hebben gestaan ongeveer.
Zijn aan t verbouwen op Eindhoven
pi_168587285
Wisten jullie dat antwerpen ook een vliegveld heeft? :D best chil nog wel ook...
pi_168587445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:10 schreef Yreal het volgende:
Wisten jullie dat antwerpen ook een vliegveld heeft? :D best chil nog wel ook...
Heeft dat dezelfde status als International Airport Ostend-Bruges? _O_
pi_168587580
Ja, ooit eens geland met een gipsvlucht. :')
pi_168587750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:21 schreef heite het volgende:
Ja, ooit eens geland met een gipsvlucht. :')
voortijdig afbreken vakantie. Voor 30¤ de dag van tevoren in een half lege embrear. Best prima
  woensdag 1 februari 2017 @ 20:25:31 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168599567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:10 schreef Yreal het volgende:
Wisten jullie dat antwerpen ook een vliegveld heeft? :D best chil nog wel ook...
Ja dat Deurne ken ik wel. Veel met BA van Deurne naar Gatwick gevlogen, en auto toen nog gratis voor de deur parkeren. Maar begin deze eeuw was het al pure afbraak daar. Echt een busstation met één koffie automaat in de wachtruimte. Geen idee hoe het er tegenwoordig bij staat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168615113
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat Deurne ken ik wel. Veel met BA van Deurne naar Gatwick gevlogen, en auto toen nog gratis voor de deur parkeren. Maar begin deze eeuw was het al pure afbraak daar. Echt een busstation met één koffie automaat in de wachtruimte. Geen idee hoe het er tegenwoordig bij staat.
Geweldig. Ze delen de parkeerplaats met de Aldi.
pi_168615173
Anyway, koningen van de low cost blijven toch norwegian _O_
pi_168618543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:10 schreef Yreal het volgende:
Wisten jullie dat antwerpen ook een vliegveld heeft? :D best chil nog wel ook...
http://www.bndestem.nl/re(...)port-video-1.6875789

Vergeet Breda International airport ook niet :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_168619074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:59 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

http://www.bndestem.nl/re(...)port-video-1.6875789

Vergeet Breda International airport ook niet :o
Breda heeft het veel te goed
pi_168619218
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Breda heeft het veel te goed
En dat terwijl vliegveld Seppe (want zo heet het eigenlijk) bijna in Roosendaal ligt :D
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 juli 2017 @ 20:46:14 #75
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172675277
Kick?

Is weer RyanAir-uitverkoop, voor de fans

https://lonelyplanet.nl/r(...)-de-winteruitverkoop
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:16:38 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172676555
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Dven op 25-07-2017 21:16:58 (Meh, beetje oude post om te quoten.) ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:44:21 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173806020
Ryanair schrapt de komende 6 weken 50 vluchten per dag. Waaronder die van mij morgen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173806195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
Ryanair schrapt de komende 6 weken 50 vluchten per dag. Waaronder die van mij morgen :')
Reden?
pi_173806278
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Reden?
Punctualiteit op peil brengen :')
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:07:09 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173806435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
Ryanair schrapt de komende 6 weken 50 vluchten per dag. Waaronder die van mij morgen :')
Binnen EU?

quote:
Wordt uw vlucht geannuleerd, dan hebt u recht op uw geld terug, een alternatieve vlucht of een terugvlucht, evenals op hulp en schadevergoeding.U hebt recht op schadevergoeding als u minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum op de hoogte bent gesteld. De luchtvaartmaatschappij moet kunnen bewijzen dat en wanneer u persoonlijk van de annulering op de hoogte bent gesteld. Als dat niet het geval is, kunt u contact opnemen met uw nationale overheidpdfEnglish voor meer hulp.
http://europa.eu/youreuro(...)_nl.htm#apr-problems

Veel succes daarmee bij Ryanair. :')

http://www.bbc.com/news/business-41291483
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173806438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
Ryanair schrapt de komende 6 weken 50 vluchten per dag. Waaronder die van mij morgen :')
Dit is wel heel pauper zeg. Nooit problemen gehad met Ryanair maar deze onbetrouwbaarheid is wel een reden om nooit meer met ze te boeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:29:55 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173806777
quote:
Brussel - Sofia.

Kan er verder niet echt wakker van liggen,maakt voor mij niet heel erg uit. Maar kan me voorstellen dat veel mensen behoorlijk de pineut zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:30:26 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173806781
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is wel heel pauper zeg. Nooit problemen gehad met Ryanair maar deze onbetrouwbaarheid is wel een reden om nooit meer met ze te boeken.
Ook nooit problemen mee gehad maar ineens anderhalve dag voor vertrek cancelen.. Dat is behoorlijk matigjes. Voortaan maar weer wizz air :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 11:39:48 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173806920
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Ook nooit problemen mee gehad maar ineens anderhalve dag voor vertrek cancelen.. Dat is behoorlijk matigjes. Voortaan maar weer wizz air :P
Die vind ook sowieso fijner.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173806927
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:58 schreef danos het volgende:

[..]

Punctualiteit op peil brengen :')
en de crew moest nog vakantiedagen opnemen :')
pi_173806935
In november vlieg ik met ze naar Dublin. Als het goed is, is die ongein dan over. Laten we het hopen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173807175
Ik lees er net over, ben momenteel in Engeland en vlieg maandag terug van stansted naar Eindhoven. Althans dat is de bedoeling :') sommige mensen kregen 'n SMS de avond van tevoren :X

Nu is stansted - Eindhoven een drukke route en vliegen ze 2x per dag heen en terug en zie ik deze route niet terugkomen in de lijstjes van geannuleerde vluchten die tot nu toe bekend gemaakt zijn maar toch. Zoiets kun je toch niet maken :')


AMS Dublin is wel geannuleerd zag ik.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:02:34 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173807312
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die vind ook sowieso fijner.
Vind het normaal gesproken een beetje om het even. En Ryanair is inmiddels heel wat goedkoper en flexibeler met bijvoorbeeld bagage dan wizzair.

Maar goed, is voor mij vooral afhankelijk van de tijd en prijs. Soms vlieg ik bijvoorbeeld heen met de één en terug met de ander.

De rest is geen optie voor me, kost me vaak tien keer zo veel en dat is het me voor die kleine 2,5 uur niet waard.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173807626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
Ryanair schrapt de komende 6 weken 50 vluchten per dag. Waaronder die van mij morgen :')
Is er ergens te zien welke vluchten geschrapt zijn? Ik vlieg volgende week naar Warschau, hoop ik...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173807712
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is er ergens te zien welke vluchten geschrapt zijn? Ik vlieg volgende week naar Warschau, hoop ik...
Bepalen ze denk ik per dag
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173807762
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bepalen ze denk ik per dag
Lekker dan :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:42:22 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173807891
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bepalen ze denk ik per dag
Als ze m'n tweede vlucht ook annuleren word ik gek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173807912
Ik zie voor morgen dat een van de AMS-DUB vluchten vanaf Schiphol is geannuleerd. Op Eindhoven lijkt alles gewoon te vertrekken. Verder kan ik niet vinden of ze elke dag dezelfde vluchten / routes annuleren of dat ze hierin gaan afwisselen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:45:46 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_173807946
Ryanair is echt het laagste van het laagste, nu weer met dat annuleren van vluchten.

Easyjet doet dat toch ook niet?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 13:19:14 #95
414785 sirdanilot
pi_173808496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie voor morgen dat een van de AMS-DUB vluchten vanaf Schiphol is geannuleerd. Op Eindhoven lijkt alles gewoon te vertrekken. Verder kan ik niet vinden of ze elke dag dezelfde vluchten / routes annuleren of dat ze hierin gaan afwisselen.
Lekker, ik moet binnenkort ook AMS-DUB.

Als ze dit gaan annuleren word ik gek.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  One tough cookie zaterdag 16 september 2017 @ 13:36:27 #96
169210 liesje1979
pi_173808696
Dat is echt kut als je dat een dag van te voren hoort.
pi_173809006
Er is niet bekend welke vluchten behalve voor vandaag en morgen geloof ik, de chat is offline gehaald, telefonische klantenservice hangt je op en inmiddels hebben ze op fb 25000+ 1 ster beoordelingen gekregen. Echt Wtf dit kun je ook gewoon niet maken, ben je op vakantie, moeten terugvlucht en krijg je 'n bericht dat 't geannuleerd is en je het verder uit mag zoeken. En ja je zou recht hebben op compensatie maar of dat gaat gebeuren..
pi_173809607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lekker, ik moet binnenkort ook AMS-DUB.

Als ze dit gaan annuleren word ik gek.
Wij vliegen AMS-DUB op 17 november. In principe zou deze waanzin dan over moeten zijn, maar je weet het maar nooit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173809621
Niemand gaat nu een last-minute meer boeken met deze falers natuurlijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173809745
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij vliegen AMS-DUB op 17 november. In principe zou deze waanzin dan over moeten zijn, maar je weet het maar nooit.
Heb je weer genoeg budget voor een buitenlands rijsje?
pi_173809778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:41 schreef Nielsch het volgende:
Niemand gaat nu een last-minute meer boeken met deze falers natuurlijk.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173809850
Wat een baas is miljardair Michael O'Leary ook _O_
pi_173810069
Dit is natuurlijk best wel schandalig hoe ze dit aanpakken. Maar mensen, ook ik, blijven toch gewoon boeken bij Ryanair omdat ze de goedkoopste zijn, dus ze kunnen vrij veel maken.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 september 2017 @ 16:18:35 #104
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_173811325
Kut. Ik vlieg de 29e Amsterdam dublin en de 3e terug.. Ben er nu een beetje zenuwachtig voor
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_173812038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:10 schreef tompsv18 het volgende:
Dit is natuurlijk best wel schandalig hoe ze dit aanpakken. Maar mensen, ook ik, blijven toch gewoon boeken bij Ryanair omdat ze de goedkoopste zijn, dus ze kunnen vrij veel maken.
Het is voor mij een reden om ze links te laten liggen. Schandalig beleid.

Je zit er toch niet op te wachten dat je een dag voor je vertrek opeens alles niet omgooien. Kan je nog aardig wat kosten ook qua annuleren van hotels e.d.
pi_173814295
Lees geruchten dat ze zitten met een piloten tekort :9 Ryanair dat implodeert omdat het personeel vertrekt _O_
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 19:58:52 #107
414785 sirdanilot
pi_173814760
Als mijn vlucht geannuleerd wordt zaterdag heb ik een serieus probleem :(

Maar duimen dat die van mij toevallig nog wel gaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:30:24 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173815630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:38 schreef Yreal het volgende:
Lees geruchten dat ze zitten met een piloten tekort :9 Ryanair dat implodeert omdat het personeel vertrekt _O_
Ze stonden een weekje geleden nog vooraan in de bak ex-Air Berlin piloten te graaien. Geld is er volgens mij genoeg; alleen niet om het personeel te betalen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173816638
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze stonden een weekje geleden nog vooraan in de bak ex-Air Berlin piloten te graaien. Geld is er volgens mij genoeg; alleen niet om het personeel te betalen. :)
nou dat dus. en nu de economie oppikt, hoeft niet iedereen het meer te pikken.
pi_173817424
Wel genieten dit. Old school ryanair _O_ fuck de passagiers _O_
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:45:50 #111
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173817630
Gedoe over regels mbt. tot vlieguren.

Wat uitgebreider artikel:

https://www.irishtimes.co(...)t&utm_medium=twitter >:)

[ Bericht 33% gewijzigd door Hyperdude op 16-09-2017 21:58:06 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 17 september 2017 @ 00:11:41 #112
414785 sirdanilot
pi_173820475
Hoe ver van tevoren worden de annuleringen bekend?

Ik zit echt niet erop te wachten dat mijn vlucht 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173820635
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe ver van tevoren worden de annuleringen bekend?

Ik zit echt niet erop te wachten dat mijn vlucht 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd...
Niemand denk ik
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 zondag 17 september 2017 @ 00:33:27 #114
414785 sirdanilot
pi_173820706
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niemand denk ik
Zit hem nu al helemaal te stressen :(

Ach ja heeft toch geen zin. We gaan het wel zien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 17 september 2017 @ 00:39:06 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173820763
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe ver van tevoren worden de annuleringen bekend?

Ik zit echt niet erop te wachten dat mijn vlucht 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd...
Kreeg deze ochtend te horen dat mn vlucht vandaag om 0700 geannuleerd is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  One tough cookie zondag 17 september 2017 @ 00:53:03 #116
169210 liesje1979
pi_173820879
Ik vind het serieus echt bizar, 50 vluchten per dag annuleren en mensen zo kort van te voren op de hoogte stellen. Schandalig gewoon. Of komt dit wel vaker voor zulke dingen?
pi_173820941
Nee, ze hebben op hun flikker gekregen van de IAA omdat piloten hun vakantieuren niet mochten (onder mom van het kan niet) opnemen. Nu moeten ze dus piloten verplicht hun uren laten opnemen. Hierdoor personeelstekort en 20% vertraagde vluchten dus nu schrappen ze gewoon bij voorbaat al vluchten.
pi_173822739
50 vluchten die geschrapt worden, op een totaal van 2500 per dag is dus 2% geschrapte vluchten. Hier zijn we opeens heel verbaasd over maar als het personeel van BA of Lufthansa weer eens gaat staken (wat wel jaarlijks voorkomt en waardoor een veel grotere chaos ontstaat) halen we er onze schouders over op. Lekker makkelijk Ryanair bashen weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 09:00:44 ]
pi_173824219
Gvd ik heb net een reisje geboekt. Vlieg 3 oktober terug van malaga naar eindhoven met ryan air..wat zijn dit voor praktijken?!
  zondag 17 september 2017 @ 10:44:50 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173824301
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Kreeg deze ochtend te horen dat mn vlucht vandaag om 0700 geannuleerd is.
Wat een hufters zijn het ook.
Nooit mee gevlogen, en ga er ook niet meer mee beginnen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173824386
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 09:00 schreef MCH het volgende:
50 vluchten die geschrapt worden, op een totaal van 2500 per dag is dus 2% geschrapte vluchten. Hier zijn we opeens heel verbaasd over maar als het personeel van BA of Lufthansa weer eens gaat staken (wat wel jaarlijks voorkomt en waardoor een veel grotere chaos ontstaat) halen we er onze schouders over op. Lekker makkelijk Ryanair bashen weer.
Wat een vreemde reactie. Juist vanwege de vele stakingen vlieg ik niet meer met Lufthansa, het heeft me de laatste keer dat ik met ze vloog (en ze inderdaad staakten) te veel gedoe opgeleverd, al is het toen wel uitstekend opgelost door Lufthansa.
En dat is nu juist het grote verschil. Bij een staking probeert het stakende personeel de reiziger zo veel mogelijk dwars te zitten en doet de maatschappij haar uiterste best om de reiziger toch op het juiste moment op de juiste plaats afgeleverd te krijgen.
In dit geval is het echter de maatschappij die om twee voor twaalf met het nieuws komt dat de vlucht niet door gaat, niet met een fatsoenlijk alternatief komt en het probleem daarmee bij de reiziger legt.
pi_173824570
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 09:00 schreef MCH het volgende:
50 vluchten die geschrapt worden, op een totaal van 2500 per dag is dus 2% geschrapte vluchten. Hier zijn we opeens heel verbaasd over maar als het personeel van BA of Lufthansa weer eens gaat staken (wat wel jaarlijks voorkomt en waardoor een veel grotere chaos ontstaat) halen we er onze schouders over op. Lekker makkelijk Ryanair bashen weer.
Deze situatie is toch compleet anders. Bij een staking vallen meestal een dag of twee veel vluchten uit ja, dat klopt. Nu zitten reizigers 6 weken lang in onzekerheid of hun vlucht doorgaat; een 2% kans dat deze niet door gaat is gewoon erg hoog. Bovendien, een staking is vaak ook al redelijk ver van tevoren bekend zodat reizigers (met hulp van de maatschappij) genoeg tijd hebben om een alternatief te zoeken. Hier krijgen ze alleen een mailtje dat ze morgen niet kunnen vliegen en zoek het lekker zelf maar uit. Een staking is ook een actie van het personeel, niet van de werkgevers zelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 17 september 2017 @ 12:04:35 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173825661
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat een hufters zijn het ook.
Nooit mee gevlogen, en ga er ook niet meer mee beginnen.
Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173825777
Ze hebben het zelf over 40 of 50 vluchten per dag, maar zowel gister als vandaag zijn het er meer dan 80 per dag:

https://www.cloud.scorebu(...).php?date=2017-09-16

https://www.ryanair.com/c(...)flights-17-sept1.pdf
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 15:31:04 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173831467
Wow wat een naaistreek :o dat wordt inderdaad bakken aan schadevergoeding uitbetalen :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173832959
Dit gaat echt een extreme wissel trekken op hun begroting als mensen de maximale vergoeding krijgen inclusief andere vlucht die last minute is geboekt en/of hotel.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 17 september 2017 @ 16:26:07 #127
414785 sirdanilot
pi_173833184
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 16:45:44 #128
45833 crew  Fogel
pi_173833755
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Kan je waarschijnlijk beter zelf regelen en achteraf proberen te claimen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173833961
Je zal nu maar op de klantenservice van Ryanair werken, al die boze en wellicht wanhopige mensen :')
pi_173834203
Oftewel goedkoop is duurkoop :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173834469
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Hahahah dat gaan ze niet doen natuurlijk
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173834946
Hoe ver van tevoren hoor je dat je vlucht geannuleerd is? Wij vliegen volgend weekend, 2 weekenden later terug. Hopen we tenminste. De eerste keer dat ik ga vliegen, gaat gelijk goed :N
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 17:19:46 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173834987
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn vlucht wordt gecanceld hoe snel kan ik dan regelen dat ze me omboeken naar klm of aer lingus?
Aer Lingus is ook niet alles geloof ik :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 17:20:32 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173835013
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:18 schreef Puala het volgende:
Hoe ver van tevoren hoor je dat je vlucht geannuleerd is? Wij vliegen volgend weekend, 2 weekenden later terug. Hopen we tenminste. De eerste keer dat ik ga vliegen, gaat gelijk goed :N
Hooguit twee dagen van te voren lees ik hiero...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173835038
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hooguit twee dagen van te voren lees ik hiero...
Hmm, blijft nog even spannend dus.
pi_173835166
Durft iemand nog te boeken?
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 17:33:28 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173835467
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Hmm, blijft nog even spannend dus.
Jup.
Aan de andere kant, die gasten voeren dagelijks 2000 vluchten uit, kans van 2% dus dat je vlucht uit valt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173835798
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:25 schreef MCH het volgende:
Durft iemand nog te boeken?
Voor de komende 6 weken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173835819
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:31 schreef MaJo het volgende:
Wow wat een naaistreek :o dat wordt inderdaad bakken aan schadevergoeding uitbetalen :X
Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173835908
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.
Genoeg no cure no pay advocaten die daar vast wel iets aan willen doen dan
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173838382
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb zo het gevoel dat ze hun uiterste best gaan doen om dat niet te doen.
deze zou ik inderdaad laten doen :+
pi_173838994
quote:
'Onherstelbare imagoschade voor Ryanair'

Luchtvaartmaatschappij Ryanair schrapt de komende zes weken tweeduizend vluchten. In totaal zijn naar schatting 285.000 mensen nu en de komende weken slachtoffer van het ‘wanbeleid’ van de luchtvaartmaatschappij. Reizigers zijn woedend. „Ik moet met de bus van Marseille naar Londen.”

Het is goed mis bij de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Zaterdag kwam het bericht dat de komende zes weken iedere dag 40 tot 50 vluchten worden geannuleerd. Om welke vluchten het precies gaat is niet bekend; reizigers worden kort voor tijd via mail op de hoogte gesteld van eventueel geannuleerde vluchten. De grootste reden? Achterstallige vakanties van het personeel. „We hebben het verpest qua planning voor de vakanties van de piloten en werken er hard aan om dit te fiksen”, luidt het korte statement van Ryanair.

ZONDER ENIGE UITLEG
Dat is dan ook meteen waar de reizigers het zo’n beetje mee moeten doen. Op Facebook en Twitter wordt steen en been geklaagd over het gebrek aan communicatie vanuit Ryanair. Op de honderden boze berichten die binnenstromen wordt niet gereageerd door het bedrijf. Zo ook niet op het woedende bericht van de Engelse Emma Cain, die voor haar vrijgezellenfeest drie dagen in Marseille zat. „Het begon fantastisch; met een prachtige villa en heerlijke wijntjes. Totdat we een dag voor vertrek een e-mail kregen met de boodschap dat onze vlucht was geannuleerd. Zonder enige uitleg.”

Urenlang zochten Emma en haar vriendinnen naar een oplossing. „Al die tijd waren we al lang niet meer met mijn vrijgezellenfeest bezig. Een paar meiden konden terug met het vliegtuig, de rest van ons had geen andere optie dan met de bus terug te gaan van Marseille naar Londen.”

HEL OP AARDE'
Emma en haar vriendinnen zitten al meer dan tien uur in de bus als Metro haar spreekt. „En we zijn nog steeds zo’n vijf uur van Londen verwijderd. Waar we ook weer een treinreis van een uur moeten maken”, vertelt Emma. „Het is echt de hel op aarde. De hele bus stinkt naar zweet en het is hier bloedheet. Een zwangere vriendin van mij is hondsberoerd geworden en zit al een paar uur in het toiletje van de bus, kleiner dan de bezemkast van Harry Potter.”

„En Ryanair reageert he-le-maal nergens op”, vervolgt Emma woedend. „Ik heb ze gespamd met berichten over wat ik moest doen en helemaal nergens een antwoord op gehad. Het is walgelijk. Ik begrijp niet hoe er zo’n enorme fout gemaakt kan worden en ik hoop dat iedereen deze walgelijke maatschappij gaat boycotten.”

EÉN HOTELNACHT
Ook de Nederlandse Samuel van der Lee is de dupe van de geannuleerde vluchten van Ryanair. Waar hij zondag vanuit Sofia, Bulgarije naar huis zou vliegen, zit hij nu nog tot donderdag in de hoofdstad vast. „Ik was hier voor een weekendje weg met mijn zus. Zij had op Facebook gezien dat er vluchten geannuleerd werden en zag toen opeens in haar mail dat dat ook voor onze vlucht het geval was.”

Het duo ging toch naar het vliegveld om te kijken wat er geregeld kon worden. „Uiteindelijk was de enige betaalbare optie om vanuit Ryanair de eerstvolgende vlucht op donderdag naar huis te nemen. Andere opties kosten meer dan duizend euro. Vanuit Ryanair krijgen we één nacht in een hotel vergoed. De rest van de kosten is voor eigen rekening.”

ONHERSTELBARE IMAGOSCHADE
De wijze waarop Ryanair op dit moment het probleem ‘oplost’, of eigenlijk het gebrek daaraan, kan volgens imagodeskundige Paul Moers weleens fataal zijn voor het ‘toch al niet al te beste imago van Ryanair.’

„Dit is rampzalig”, zegt Moers. „Stakingen in Frankrijk kun je niet veel aan doen, maar voor de rest is dit natuurlijk mismanagement eerste klas. Dat verhaal met die vakantiedagen is een ziekelijk teken. Zit je dan met een piloot in het vliegtuig die doodmoe is? Dat is al heel negatief. Dat je dan ook nog de gore moed hebt om te durven zeggen het gaat ‘maar’ om 285.000 mensen… daar zakt echt mijn broek vanaf.”

„De manier waarop Ryanair dit brengt naar de pers en de consument is volkomen mislukt”, vervolgt Moers. „Hiermee zeggen ze eigenlijk: Ryanair is een volstrekt onbetrouwbare maatschappij. Als je jarenlang door de werkdruk mensen vakantie laat opsparen zegt dat al iets over hoe jij een bedrijf runt. Ryanair is zo op kosten gefocust, dat ze daarbij de mensen vergeten. Daar hadden ze hun nederige excuses voor aan moeten bieden en duidelijk moeten maken hoe ze deze problemen in de toekomst gaan voorkomen. Nu blijven ze maar roepen dat er personeelstekort is, maar hoe gaan ze het oplossen? Dat lees je nergens.”

NEKSLAG
Wordt dit de nekslag voor Ryanair? „Dat zou heel goed kunnen”, meent Moers. „Je hebt een groep mensen die een heel laag inkomen heeft en daardoor bijna veroordeeld is tot dit soort maatschappijen. Die groep zal wel blijven gebruikmaken van Ryanair, maar de groep die net iets meer te besteden heeft die zullen een andere maatschappij nemen. Die willen dit risico niet meer nemen. Het levert dus sowieso onherstelbaar zware imagoschade op, om nog maar te zwijgen over de enorme kosten voor het bedrijf van mensen die hun geld terug (gaan) eisen. Het is nog maar de vraag of ze dat aankunnen.”

Een peiling onder Metrolezers toont aan dat Moers heel goed gelijk kan hebben. Van de ruim 1700 mensen die de poll beantwoordden, geeft 72 procent aan nooit (meer) met Ryanair te willen vliegen. Ook Emma peinst er niet over. „Feit dat dit gebeurd is, vind ik al onvergeeflijk. Het maakt me niet uit als ze de goedkoopste zijn, ik neem dit risico nooit meer van mijn leven.”

De nuchtere Samuel is iets positiever gestemd. „Ach, het is pech hebben. Mijn zus heeft nog vakantie. Ik moet mijn werk afzeggen, maar hopelijk begrijpen ze dat ik er niet zoveel aan kan doen. En verder is de drank hier gelukkig goedkoop, dus ik vermaak me wel tot donderdag.”
https://www.metronieuws.n(...)oschade-voor-ryanair
  zondag 17 september 2017 @ 19:56:54 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173839381
Zal volgens mij wel meevallen met imagoschade. Paar honderdduizend ¤9,99 stoelen in de aanbieding gooien, en bijna iedereen is deze clusterfuck zo weer vergeten .
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 17 september 2017 @ 20:03:48 #144
414785 sirdanilot
pi_173839561
Tsja ik zou ook graag gaan roepen dat ik nooit of te nimmer meer met ryanair ga vliegen. Maar op sommige routes heb je simpelweg geen andere rechtstreekse optie, en op andere routes is het alternatief soms 10x zo duur. Dus het is soms lastig te voorkomen.

Op Amsterdam - Dublin heb je ook KLM en Aer Lingus, maar dat is gewoon geen optie zo duur. Met Ryan Air ben ik goedkoper uit zelfs als ik 2 koffers erbij boek.

Echter als er een andere optie is met een budgetmaatschappij zal ik die zeker verkiezen boven ryanair.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 17 september 2017 @ 20:04:52 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173839584
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:25 schreef MCH het volgende:
Durft iemand nog te boeken?
Ik zou even wachten

quote:
The airline has said it is emailing all passengers whose flights are cancelled and has informed anyone booked to travel on dates up to and including Wednesday.

Ryanair said they will issue the next set of cancellations tomorrow
http://www.rte.ie/amp/905380/

Duidelijk artikeltje. Ook over compensatie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 20:18:14 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173839919
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
Zal volgens mij wel meevallen met imagoschade. Paar honderdduizend ¤9,99 stoelen in de aanbieding gooien, en bijna iedereen is deze clusterfuck zo weer vergeten .
Precies. De burger roept dat ze kut zijn en andere airlines kiezen in het vervolg. Als RA toch weer de goedkoopste is gaat de consument toch weer voor ze.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173840603
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:03 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja ik zou ook graag gaan roepen dat ik nooit of te nimmer meer met ryanair ga vliegen. Maar op sommige routes heb je simpelweg geen andere rechtstreekse optie, en op andere routes is het alternatief soms 10x zo duur. Dus het is soms lastig te voorkomen.

Op Amsterdam - Dublin heb je ook KLM en Aer Lingus, maar dat is gewoon geen optie zo duur. Met Ryan Air ben ik goedkoper uit zelfs als ik 2 koffers erbij boek.

Echter als er een andere optie is met een budgetmaatschappij zal ik die zeker verkiezen boven ryanair.
mwah dat valt ook wel mee hoor. Ryanair zijn goedkoopste prijs op ams dub is 28¤ ofzo? Aer lingus doet het voor 30¤ en heeft bovendien veel meer tickets beschikbaar op die prijzen.

Toen ik 24 tickets ams-dub bestelde was ik voor aer lingus 1440 kwijt terwijl de opgave van ryanair over de 4k zat.
pi_173840722
Wel lachen als ze mijn ams dub vlucht cancellen de 7de. Ging toch maar gewoon een rondje vliegen, dus cash is leuk dan :9
  One tough cookie zondag 17 september 2017 @ 20:48:57 #149
169210 liesje1979
pi_173840801
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:46 schreef Yreal het volgende:
Wel lachen als ze mijn ams dub vlucht cancellen de 7de. Ging toch maar gewoon een rondje vliegen, dus cash is leuk dan :9
In dat geval zou je het bijna hopen idd. :D
pi_173840890
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 20:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

In dat geval zou je het bijna hopen idd. :D
alleen jammer van de aansluitende aegean vluchten ;(

Dat is wel een genot altijd.
pi_173854549
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 20:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zou even wachten

[..]

http://www.rte.ie/amp/905380/

Duidelijk artikeltje. Ook over compensatie.
Op de website van Ryanair houden ze de geannuleerde vluchten bij: https://www.ryanair.com/i(...)light-cancellations7

Ik vlieg vrijdag van Eindhoven naar Sevilla, hopen dat ze morgen de lijst voor de rest van de week online zetten en dat deze er niet op staat...
  maandag 18 september 2017 @ 16:58:18 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173854676
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:52 schreef Marquito het volgende:

[..]

Op de website van Ryanair houden ze de geannuleerde vluchten bij: https://www.ryanair.com/i(...)light-cancellations7

Ik vlieg vrijdag van Eindhoven naar Sevilla, hopen dat ze morgen de lijst voor de rest van de week online zetten en dat deze er niet op staat...
Voor morgen wordt de nieuwe lijst uitgebracht. Spannend hoor :D

Als mijn vlucht er weer tussen staat dan boek ik gelijk bij Wizzair. Heb ik er gelijk een gratis taxirit van 2,5 uur bij.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173855179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:40 schreef Nielsch het volgende:
In november vlieg ik met ze naar Dublin. Als het goed is, is die ongein dan over. Laten we het hopen.
Ik de 22e, dat zal erom spannen. Maar tegen die tijd zijn die 6 weken ook net voorbij toch?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_173857598
De lijst met alle geannuleerde vluchten is bekendgemaakt, dus tot en met 28 oktober: http://fr-prod-static-pdf(...)ghtcancellations.pdf

Ik zie zo snel geen Nederlandse vliegvelden staan, ook geen Weeze
  maandag 18 september 2017 @ 20:29:44 #155
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_173859070
Yes! Ik kan gewoon naar Gran canaria!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  maandag 18 september 2017 @ 20:50:31 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173859697
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:34 schreef tompsv18 het volgende:
De lijst met alle geannuleerde vluchten is bekendgemaakt, dus tot en met 28 oktober: http://fr-prod-static-pdf(...)ghtcancellations.pdf

Ik zie zo snel geen Nederlandse vliegvelden staan, ook geen Weeze
2 vluchten naar en 2 vluchten van Eindhoven worden geschrapt.
So we just called him Fred
pi_173859857
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:34 schreef tompsv18 het volgende:
De lijst met alle geannuleerde vluchten is bekendgemaakt, dus tot en met 28 oktober: http://fr-prod-static-pdf(...)ghtcancellations.pdf

Ik zie zo snel geen Nederlandse vliegvelden staan, ook geen Weeze
Amsterdam niet geschrapt inderdaad.

Hopelijk blijft dit zo.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_173862102
Ik ben vanavond gelukkig gewoon terug gekomen in Eindhoven van stansted, en 10-12 oktober vlieg ik ook weer deze route en zo te zien is die dan ook niet geannuleerd. Das wel fijn.
pi_173862199
Hoeraaa gewoon naar dublin
pi_173863395
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:20 schreef Yreal het volgende:
Hoeraaa gewoon naar dublin
gr gr
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 00:00:33 #161
414785 sirdanilot
pi_173864007
Die van mij staat er ook niet bij, dat is mooi.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 00:01:13 #162
414785 sirdanilot
pi_173864013
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:20 schreef Yreal het volgende:
Hoeraaa gewoon naar dublin
Wanneer ga jij naar Dublin? Kun je hoi komen zeggen tegen me.
Ik ga er wonen namelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173864149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wanneer ga jij naar Dublin? Kun je hoi komen zeggen tegen me.
Ik ga er wonen namelijk.
7 oktober. 3 uurtjes.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 09:53:15 #164
414785 sirdanilot
pi_173866439
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

7 oktober. 3 uurtjes.
Ik snap echt niet waarom jij zonder enige reden loopt rond te vliegen maar goed moet je vooral doen als je dat zo leuk vindt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173866461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom jij zonder enige reden loopt rond te vliegen maar goed moet je vooral doen als je dat zo leuk vindt.
Misschien transit naar een andere vlucht?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 10:03:37 #166
414785 sirdanilot
pi_173866596
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien transit naar een andere vlucht?
Ja hij zei dat hij verder nog met Aegean gaat rondvliegen. Maar of hij nu ook daadwerkelijk op vakantie gaat, waarschijnlijk niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:14:01 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173866733
Uiteindelijk toch maar wizzair geboekt, alhoewel de vlucht van ryanair niet geannuleerd is. Kost me uiteindelijk slecht 15 euro meer omdat ik toevallig met een zakenrelatie mee kan reizen die en dezelfde vlucht heeft én dezelfde eindbestemming heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173866970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:14 schreef Dven het volgende:
Uiteindelijk toch maar wizzair geboekt, alhoewel de vlucht van ryanair niet geannuleerd is. Kost me uiteindelijk slecht 15 euro meer omdat ik toevallig met een zakenrelatie mee kan reizen die en dezelfde vlucht heeft én dezelfde eindbestemming heeft.
en vanaf 29 oktober heeft Wizz ook nog eens ruimere handbagageregels dan Ryanair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 19-09-2017 10:42:58 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:40:54 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173867109
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en vanaf 27 oktober heeft Wizz ook nog eens ruimere handbagageregels dan Ryanair.
Verschil is wel marginaal :P

Maar wel positief, want was altijd hetgeen dat me tegenstond van wizzair.


"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173867138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom jij zonder enige reden loopt rond te vliegen maar goed moet je vooral doen als je dat zo leuk vindt.
gewoon, even guinnes drinken.
pi_173867157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Verschil is wel marginaal :P

Maar wel positief, want was altijd hetgeen dat me tegenstond van wizzair.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was 42x32x25 en straks is het 55x40x23 (die 23 is wel raar maar okee)... Toch kun je zo wel gratis je rolkoffertje meenemen in plaats van alleen maar een rugtas.

Bij Ryanair mag je nu alleen nog maar een rugtas mee de cabine in nemen toch? Rolkoffertjes moeten in het ruim.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:45:58 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173867179
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het was 42x32x25 en straks is het 55x40x23 (die 23 is wel raar maar okee)...

Bij Ryanair mag je nu alleen nog maar een rugtas mee de cabine in nemen toch? Rolkoffertjes moeten in het ruim.
Rolkoffertje moet in het ruim wanneer je geen prioriteit e.d. geboekt hebt. Dit is wel vrij van kosten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173867828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Verschil is wel marginaal :P

Maar wel positief, want was altijd hetgeen dat me tegenstond van wizzair.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ergens was marginaal pakken wel de charme van wizz.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:23:29 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173867871
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

ergens was marginaal pakken wel de charme van wizz.
Snap dat ergens wel voor een paar dagen. Maar ben zelf meestal een week of anderhalf weg en zeker in de winter is dat lastig zonder bij te boeken.

Goed, als vriendin meegaat gaat er standaard een koffer van 32 kilo mee. Maar die zit over het algemeen ook gewoon enkel stampensvol met haar zooi :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173868122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Snap dat ergens wel voor een paar dagen. Maar ben zelf meestal een week of anderhalf weg en zeker in de winter is dat lastig zonder bij te boeken.

Goed, als vriendin meegaat gaat er standaard een koffer van 32 kilo mee. Maar die zit over het algemeen ook gewoon enkel stampensvol met haar zooi :')
wonderbaarlijke wezens blijven het.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 september 2017 @ 12:36:49 #176
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_173869184
Hier ook maar met Aer Lingus geboekt. Scheelde uiteindelijk nauwelijks met Ryanair en dan weet ik in elk geval zeker dat ik op mijn bestemming kom :')
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_173872518
Ik vlieg altijd met deze rugzak https://www.rugzakcenter.(...)om-sundance-25l.html ook voor een week/anderhalve week, ook in de winter, laagjes aan en tussendoor wassen, is 'n stuk goedkoper dan extra bagage bij boeken vaak (en vindt het altijd verbazend hoeveel ik erin mee krijg) :+ Zo ben ik ook voor minder dan 250 naar NYC, Miami gevlogen en vlieg ik ook voor zo'n bedrag naar LA. (met wowair)
pi_173889909
Inmiddels staan de gecancelde vluchten tot eind oktober op de website.Ik vlieg in november, hopelijk is dit rare gedoe dan voorbij. Ik las ook al ergens dat ze gewoon een tekort aan piloten hebben, omdat ze bij andere maatschappijen zijn gaan werken, tegen betere salarissen.

http://fr-prod-static-pdf(...)ghtcancellations.pdf
  woensdag 20 september 2017 @ 18:46:47 #179
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173895121
https://www.theguardian.c(...)ter-crisis-long-haul

Genoeg reden om niet met ze te vliegen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173906216
En het prijs offensief is begonnen :+
pi_173909599
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:46 schreef SaskiaR het volgende:
Genoeg reden om niet met ze te vliegen...
Tijd voor een volledige auto-pilot dan hebben we dit probleem ook niet meer
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 15:22:57 #182
45833 crew  Fogel
pi_173911716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:20 schreef Yreal het volgende:
En het prijs offensief is begonnen :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 18:44:54 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174036439
Het in hun bek schijten van 300.000 reizigers heeft Ryanair (kennelijk tot hun eigen teleurstelling) nog steeds niet de das om gedaan. Dus dachten ze, we doen het gewoon nog een keer, en dan beter *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 19:09:36 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174037096
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Het in hun bek schijten van 300.000 reizigers heeft Ryanair (kennelijk tot hun eigen teleurstelling) nog steeds niet de das om gedaan. Dus dachten ze, we doen het gewoon nog een keer, en dan beter *O*
Zolang ze zo goedkoop blijven zullen de meeste mensen wel blijven boeken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174038641
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:20 schreef Yreal het volgende:
En het prijs offensief is begonnen :+
De marges zijn erg klein, voor die paar euro verschil peins ik geen moment nog met Ryanair te vliegen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 20:17:04 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174038909
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zolang ze zo goedkoop blijven zullen de meeste mensen wel blijven boeken.
Nou ja, voor je het weet wordt "Iers roulette" een term die de Russische variant naar de kroon steekt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174040555
Nog eens tig vluchten geschrapt, nu in november. Wat een zooi.

Die van ons lijkt in orde. Geen mail gehad en ook gewoon nog steeds te boeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 27 september 2017 @ 21:37:05 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174041347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:06 schreef Nielsch het volgende:
Nog eens tig vluchten geschrapt, nu in november. Wat een zooi.

Die van ons lijkt in orde. Geen mail gehad en ook gewoon nog steeds te boeken.
De vluchten welke Ryanair schrapt zijn ook de vluchten welke Ryanair selecteert om te schrappen.

De vluchten met goede loadfactoren en goede yields (hoge ticketprijzen) blijven wel buiten schot, omdat het lastig gaat zijn om die passagiers op andere vluchten te plaatsen.
Vluchten die vanaf NL zijn geannuleerd zijn vluchten naar Sofia, bedroevende yields, niet alleen bij Ryanair, ook bij Wizz en bijvoorbeeld één van de retourvluchten naar Dublin waar je gemakkelijk passagiers in de overige vluchten kwijt kunt.

Het winterseizoen is voor Ryanair toch al lastiger qua yields en bezetting dat men op deze manier van de nood ook een deugd maakt.

Persoonlijk vlieg ik weinig met Ryanair omdat de ervaringen die ik heb niet negatief zijn, men kreeg mij in alle gevallen op tijd op de bestemming heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat je aan je lot overgelaten wordt als het mis gaat.
(Nu is dat bij een andere low cost airliner, hallo Wizz Air, niet anders, maar toch blijft het gevoel daar wat positiever bij).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174041817
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Het in hun bek schijten van 300.000 reizigers heeft Ryanair (kennelijk tot hun eigen teleurstelling) nog steeds niet de das om gedaan. Dus dachten ze, we doen het gewoon nog een keer, en dan beter *O*
toch aardig om vast te stellen dat dit toch wel een beetje de piek is van hoever en hoe hard ze kunnen gaan.

Kan me niet voorstellen dat dit werkelijk komt door een wijziging in het boekjaar.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:06:46 #190
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_174042197
Waar is Ryanair mee bezig, elke debiel bedenkt zich nu toch wel 2x voor hij daar een ticket boekt
You need to be cold to be queen.
pi_174043039
Nou, ik heb toch even een retourtje Bologna bij ze geboekt. Voor 20 euro uit en thuis.

Wel een hotel regelen dat kosteloos geannuleerd kan worden en ook nog maar even geen parkeerplaats reserveren bij het vliegveld. Ergste dat dan kan gebeuren is dat het niet doorgaat en ik het geld teruggestort krijg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 22:29:16 ]
pi_174044011
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:29 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb toch even een retourtje Bologna bij ze geboekt. Voor 20 euro uit en thuis.

Wel een hotel regelen dat kosteloos geannuleerd kan worden en ook nog maar even geen parkeerplaats reserveren bij het vliegveld. Ergste dat dan kan gebeuren is dat het niet doorgaat en ik het geld teruggestort krijg.
ergens nog wel interessant. Ik neem aam dat als je nu boekt je geen e261 krijgt, maar een refund en een 40£ coupon kan lollig zijn.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 23:13:51 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174044426
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:06 schreef Waldorf2017 het volgende:
Waar is Ryanair mee bezig, elke debiel bedenkt zich nu toch wel 2x voor hij daar een ticket boekt
ja ik bedoel, betalen voor een kogel bij Russisch roulette? Dat gaat wel heel ver. Geen kat doet dat nog natuurlijk. Ja okee k_man wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174046279
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:29 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb toch even een retourtje Bologna bij ze geboekt. Voor 20 euro uit en thuis.

Wel een hotel regelen dat kosteloos geannuleerd kan worden en ook nog maar even geen parkeerplaats reserveren bij het vliegveld. Ergste dat dan kan gebeuren is dat het niet doorgaat en ik het geld teruggestort krijg.
Dit is denk ik wel de enige juiste instelling om bij ze te boeken inderdaad. Wordt echter wel een ander verhaal als je afspraken of verplichtingen hebt, of als je al op je bestemming bent, en je retour vlucht wordt geannuleerd.

De betrouwbaarheid is ver te zoeken, maar 20 euro en de juiste instelling vergoedt een hoop :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_174047152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 04:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit is denk ik wel de enige juiste instelling om bij ze te boeken inderdaad. Wordt echter wel een ander verhaal als je afspraken of verplichtingen hebt, of als je al op je bestemming bent, en je retour vlucht wordt geannuleerd.

De betrouwbaarheid is ver te zoeken, maar 20 euro en de juiste instelling vergoedt een hoop :)
tuurlijk, als je ergens moet zijn en verplichtingen hebt is het superkut. Maarja, ik denk dan ook, waarom vlieg je zakelijk ryanair?
pi_174047160
Eens kijken wat de aandelen doen trouwens.
pi_174047212
In april vanaf Amsterdam naar Dublin, paar dagen later terug. Iemand deze vluchten tegen gekomen op de annuleringslijsten?
pi_174047254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:18 schreef Leonos het volgende:
In april vanaf Amsterdam naar Dublin, paar dagen later terug. Iemand deze vluchten tegen gekomen op de annuleringslijsten?
Ja, twee keer geannuleerd, dat wordt de boot. Fijne rijs!
pi_174047476
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, twee keer geannuleerd, dat wordt de boot. Fijne rijs!
HHAAAAAAAAAA!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 september 2017 @ 08:51:53 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174047584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:14 schreef Yreal het volgende:
Eens kijken wat de aandelen doen trouwens.
Die duikvlucht gaat wel door denk ik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174047614
Echt dit kun je toch niet maken. Gewoon zonder compensatie vluchten schrappen.
Hun sterkste punt was behalve prijzen ook betrouwbaarheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174047866
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

HHAAAAAAAAAA!
Beetje domme vraag als je het nieuws hebt gevolgd. April is veels te ver weg.
pi_174047915
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die duikvlucht gaat wel door denk ik :')
Verbazingwekkend genoeg nog bij lange na niet op het laagste punt van het jaar. Zelfs weer opgeveerd gister...
pi_174047925
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, twee keer geannuleerd, dat wordt de boot. Fijne rijs!
Poe, dat weet ik nog van toen die vulkaan uitbarsten. Al die mensen die vanuit griekenland met de bus naar huis werden gereden.
pi_174048028
Ik vind het allemaal wel grappig trouwens, zolang eventuele E261 claims maar worden betaald. Voor mij was die hele fuck de klant mentaliteit juist de halve charme van ryanair _O_
  donderdag 28 september 2017 @ 15:03:18 #206
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174053265
https://www.irishtimes.co(...).Wcp9ixVTJiY.twitter

Zo ga je toch niet met personeel om, schandalig zeg...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174054028
God, ik ga ook een keer met Ryanair in november. Vooralsnog lijkt het goed te komen, geen mailtje gehad en de vluchten zijn nog steeds te boeken, maar wat een drama. Voor ons de eerste en de laatste keer dit in ieder geval. Tenminste, dat hopen we, duurt nog anderhalve maand, dus er is nog tijd genoeg om onze vluchten te annuleren voor Ryanair :')
pi_174054061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Echt dit kun je toch niet maken. Gewoon zonder compensatie vluchten schrappen.
Hun sterkste punt was behalve prijzen ook betrouwbaarheid.
Hoezo zonder compensatie?
  donderdag 28 september 2017 @ 18:03:30 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174056445
Ik mijd Ryanair en hun voordeel-mailtjes als de pest :P Twee keer in mijn leven met ze gevlogen en dat ging prima, maar ik ga wel weer als ze niet meer zo onbetrouwbaar als de pest zijn.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174056669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:03 schreef SaskiaR het volgende:
https://www.irishtimes.co(...).Wcp9ixVTJiY.twitter

Zo ga je toch niet met personeel om, schandalig zeg...
Wtf... Zit nu in granada, heen gevlogen met easyjet. Is me goed bevallen..ook net wat meer beenruimte dan bij ryan. Ga ervan uit dat ze wat beter met hun personeel omgaan, al zou dat ook nog wel tegenvallen. Maar ik vlieg dus terug met ryan...denk dat ik maar een paar krasloten koop en wat te drinken en vreten, uit medelijden met het personeel.... Goede marketing wel dus :')
  FOK!fotograaf vrijdag 29 september 2017 @ 03:59:18 #211
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_174066142
Veilig geland in Dublin met Aer Lingus :')
Ik denk dat ik vanaf nu hun aanhouden als maatschappij. Kost nauwelijks meer dan Ryanair en werkt net zo makkelijk
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_174069119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 03:59 schreef fraubitch het volgende:
Veilig geland in Dublin met Aer Lingus :')
Ik denk dat ik vanaf nu hun aanhouden als maatschappij. Kost nauwelijks meer dan Ryanair en werkt net zo makkelijk
ja joh. Ik kan je vertellen dat klm exact hetzelfde is. Alleen hoef je dan niet te betalen voor bier.

Een 737 blijft een 737.
pi_174085195
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja joh. Ik kan je vertellen dat klm exact hetzelfde is. Alleen hoef je dan niet te betalen voor bier.

Een 737 blijft een 737.
Haha KLM boek je niet voor de prijs van ryanair.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 08:35:20 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174086122
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Haha KLM boek je niet voor de prijs van ryanair.
Soms wel.
Bovendien ligt het ook aan de situatie. Als je met KLM om een mooi tijdstip kunt vliegen en je met de trein naar Schiphol kunt kan dat goedkoper zijn dan een dag van te voren naar Eindhoven +hotelovernachting of je auto een week parkeren :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174088751
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Haha KLM boek je niet voor de prijs van ryanair.
wisselt, maar daar doelde ik uiteraard niet op. Een 737 blijft gewoon overal hetzelfde. Aer lingus, klm en ryanair vliegen echt allemaal hetzelfde vliegtuig naar dublin.

Al ga ik nu twijfelen of dublin geen klc is. Affijn, je snapt mijn punt hopelijk.
pi_174088780
Wel grappig trouwens dat je klm op routes met veel competitie wel als enkele reis kan boeken. Naar bijv malaga, londen, Parijs enz. Is een enkeltje gewoon netjes de helft van een retour.

Moet nog een ritje terug naar huis boeken 28 oktober. Een enkeltje klm is net zo duur als een retourtje klm + 2 nachten hostel+ ryanair naar dublin + ryanair naar eindhoven..

[ Bericht 33% gewijzigd door Yreal op 30-09-2017 12:05:27 ]
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:59:31 #217
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174088997
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Sunri5e op 30-09-2017 11:59:41 ]
pi_174089182
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

wisselt, maar daar doelde ik uiteraard niet op. Een 737 blijft gewoon overal hetzelfde. Aer lingus, klm en ryanair vliegen echt allemaal hetzelfde vliegtuig naar dublin.

Al ga ik nu twijfelen of dublin geen klc is. Affijn, je snapt mijn punt hopelijk.
Hetzelfde vliegtuig maar wel met een verschillende inrichting...
pi_174089282
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Hetzelfde vliegtuig maar wel met een verschillende inrichting...
oke, ryanair heeft 1 rij meer.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:32:32 #220
357044 Budapestenaar
pi_174196405
Weet niet of het echt een budgetmaatschappij wordt, maar binnenkort keert VLM weer terug! *O*

En zo te zien vliegen ze nog steeds met de Fokker 50! *O* *O* *O*
pi_174197083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Weet niet of het echt een budgetmaatschappij wordt, maar binnenkort keert VLM weer terug! *O*

En zo te zien vliegen ze nog steeds met de Fokker 50! *O* *O* *O*
Wat is hier leuk aan?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:55:29 #222
357044 Budapestenaar
pi_174197187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is hier leuk aan?
-O- Ik vind zo'n turboprop van vaderlandsche bodem erg leuk. Eens wat anders dan een Boeing of een Airbus. Hoop dat ze wat leuke bestemmingen voor stedentripjes gaan aanbieden.
pi_174197654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:55 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

-O- Ik vind zo'n turboprop van vaderlandsche bodem erg leuk. Eens wat anders dan een Boeing of een Airbus. Hoop dat ze wat leuke bestemmingen voor stedentripjes gaan aanbieden.
Kom jij uit België?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:27:28 #224
357044 Budapestenaar
pi_174198281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Kom jij uit België?
:o Nee, waarom denk je dat?
pi_174198326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:o Nee, waarom denk je dat?
Iets met VLM maar je doelde natuurlijk op Fokker.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:33:41 #226
357044 Budapestenaar
pi_174198483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Iets met VLM maar je doelde natuurlijk op Fokker.
:Y

VLM vloog vanaf Rotterdam. Ik hoop dat ze daar terugkeren.
pi_174372732
Niet per se Ryanair, maar is er een website die hiervoor handig te gebruiken is:

Je hebt 2 specifieke weken waarin je op vakantie kunt. Bestemming sta ik veel voor open, maar prijs moet binnen de perken blijven (max 400/500 euro voor vlucht pp). op cheapticket staan bijvoorbeeld aantrekkelijke vluchten, maar dan voor data die zij invullen. Ik wil het dus andersom hebben.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174373164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:
Niet per se Ryanair, maar is er een website die hiervoor handig te gebruiken is:

Je hebt 2 specifieke weken waarin je op vakantie kunt. Bestemming sta ik veel voor open, maar prijs moet binnen de perken blijven (max 400/500 euro voor vlucht pp). op cheapticket staan bijvoorbeeld aantrekkelijke vluchten, maar dan voor data die zij invullen. Ik wil het dus andersom hebben.
Maar geen bestemming in gedachte dus? Voor zover ik weet is dat er niet. Kan wel eens kijken, waar wil je heen, hoe, wat, hoeveel?

Ohja misschien sprs.me, maar dat vind ik veel te duur voor wat ze bieden. 100 euro voor 3 dagen in poszan in een hostel :')
pi_174373239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:
Niet per se Ryanair, maar is er een website die hiervoor handig te gebruiken is:

Je hebt 2 specifieke weken waarin je op vakantie kunt. Bestemming sta ik veel voor open, maar prijs moet binnen de perken blijven (max 400/500 euro voor vlucht pp). op cheapticket staan bijvoorbeeld aantrekkelijke vluchten, maar dan voor data die zij invullen. Ik wil het dus andersom hebben.
Skyscanner.nl
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174373710
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar geen bestemming in gedachte dus? Voor zover ik weet is dat er niet. Kan wel eens kijken, waar wil je heen, hoe, wat, hoeveel?

Ohja misschien sprs.me, maar dat vind ik veel te duur voor wat ze bieden. 100 euro voor 3 dagen in poszan in een hostel :')
Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174373956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:34 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.
Skyscanner.nl
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174374105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:34 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Nah sprs me is me iets te extreem. Binnen Europa ben ik sowieso al veel geweest. Maar ik zie bijvoorbeeld Miami, Singapore, Kaapstad staan. Ik vind het allemaal prima, maar het gaat me dus om specifieke data. Ik wil dus aan de hand van de data echt iets kiezen.
ik neem aan dat je een pakket wil, dat je de skyscanner kreten om je heen negeert?

https://www.tui.nl/verre-reizen/resultaten/ bijvoorbeeld, heeft de optie om verre reizen aan te vinken en dan filteren op duur binnen een bepaalde periode.

En dan krijg je dus tanzenia tot flordia tot thailand
pi_174374203
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik neem aan dat je een pakket wil, dat je de skyscanner kreten om je heen negeert?

https://www.tui.nl/verre-reizen/resultaten/ bijvoorbeeld, heeft de optie om verre reizen aan te vinken en dan filteren op duur binnen een bepaalde periode.

En dan krijg je dus tanzenia tot flordia tot thailand
skyscanner negeer ik niet :P

Wil gewoon alles zelf regelen hoor, maar ik zal die website eens proberen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174374303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:53 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

skyscanner negeer ik niet :P

Wil gewoon alles zelf regelen hoor, maar ik zal die website eens proberen.
Oh in dat geval inderdaad gewoon lekker met skyscanner/momondo/matrix een leuk ticket uitzoeken en vanuit daar alles verder fixen.
pi_174468834
Vraag over Wizz Air:

1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:49:26 #236
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_174468896
Haha wat sneu dat ryanair ons met het inchecken express uit elkaar zet. En ook nog eens middenstoelen. :')
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_174469102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:49 schreef Spaardertje het volgende:
Haha wat sneu dat ryanair ons met het inchecken express uit elkaar zet. En ook nog eens middenstoelen. :')
oud nieuws. Bij elkaar zitten? Betalen!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:12:22 #238
471351 ThatAviationGurl
lovely little complicated mess
pi_174469383
Ik vind die lowbudget maatschappijen echt vreselijk. Je wordt behandeld als een stuk stront + het vliegen raakt al zijn glamour kwijt. Het kan ook handig zijn.
en prozac is mijn paracetamol.
pi_174470186
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh in dat geval inderdaad gewoon lekker met skyscanner/momondo/matrix een leuk ticket uitzoeken en vanuit daar alles verder fixen.
Scyscanner heeft overigens goed uitgepakt. ¤290 pp vanaf brussel naar Miami.
Alleen nog 20,- voor koffer heen en terug (samen 1 koffer). Vond het verrassend goedkoop.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174470239
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:

1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
1) Streng.
2) 1 stuk handbagage maximaal (misschien als je priority boarding neemt)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174470518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]

1) Streng.
2) 1 stuk handbagage maximaal (misschien als je priority boarding neemt)
Streng als in: in het mandje plaatsen en als 'ie er niet perfect in past mag je ruimte bijkopen?
pi_174470531
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Streng als in: in het mandje plaatsen en als 'ie er niet perfect in past mag je ruimte bijkopen?
Niet altijd, maar ik heb ze het al verschillende keren zien doen. ¤60,00 bijbetalen volgens mij.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174470591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Niet altijd, maar ik heb ze het al verschillende keren zien doen. ¤60,00 bijbetalen volgens mij.
Goed om te weten, bedankt!
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:08:44 #244
45833 crew  Fogel
pi_174470676
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:12 schreef ThatAviationGurl het volgende:
Ik vind die lowbudget maatschappijen echt vreselijk. Je wordt behandeld als een stuk stront + het vliegen raakt al zijn glamour kwijt. Het kan ook handig zijn.
Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:14:31 #245
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_174470785
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:

1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_174471249
Vanaf Eindhoven kun je niet online inchecken bij Vueling ;(
Ik had gedacht dat online inchecken inmiddels de standaard was. Dan maar wat vroeger daar zijn dan gepland.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174471620
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
Die regels veranderen per 29 oktober. Vanaf dan zijn de eisen vergelijkbaar met andere lowcost maatschappijen.
pi_174471686
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
vanaf 29 oktober gaan er nieuwe regels gelden, formaat wat dan mee mag is gelijk met Ryanair geloof ik, maar nog steeds 1 stuk
pi_174471742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
ik vind het helemaal prima, ik hoef ook geen glamour of luxe, ik wil van a naar b, punt, en daar wil ik voor betalen, niet voor onnodige (luxe) extraatjes die me niet boeien.
pi_174471936
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Die regels veranderen per 29 oktober. Vanaf dan zijn de eisen vergelijkbaar met andere lowcost maatschappijen.
Laat ik net op 30 oktober vliegen.

Een goeie optie is ook om Wizz Priority erbij te nemen voor max. 10 euro. Dan kan ik een tweede (kleinere) tas meenemen en mag je het spul meenemen in het zitgedeelte.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 15:05:02 ]
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:56:27 #251
471351 ThatAviationGurl
lovely little complicated mess
pi_174487927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
Nou ik vloog van de zomer met Delta naar JFK en die vond ik wel oké. KLM ook. Maar je hebt gelijk, het is niet meer wat het ooit geweest is.
en prozac is mijn paracetamol.
pi_174487939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:56 schreef ThatAviationGurl het volgende:

[..]

Nou ik vloog van de zomer met Delta naar JFK en die vond ik wel oké. KLM ook. Maar je hebt gelijk, het is niet meer wat het ooit geweest is.
Wat bedoel je met wel oké? Dat je af en toe wat eten krijgt en zo nu en dan een drankje mag kiezen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174487955
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Let wel op, de toegestane handbagage(koffer) is veel kleiner dan bij veel andere maatschappijen. Wij vlogen pas naar Budapest. Heen geen probleem, terug lappen. Terwijl er tig mensen met een net zo grote koffer probleemloos mochten instappen.
Vanaf 29 oktober niet meer, dan mag je bij Wizz ook grotere handbagage gratis meenemen.

Edit: nvm was al gezegd
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174488092
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:

1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
kan me niet heugen in eindhoven ooit gemeten te zijn. In Maastricht wel. Maar maak het niet te bont.

En nee. Lees eerst even de handbagage pagina.
pi_174488102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij welke maatschappijen zie jij tegenwoordig nog wel "glamour" (in economy class)? Vliegen is al heeeeeel lang niks speciaals meer.
De LCCs zijn vervoerders, geen entertainers. Je krijgt vervoer, wil je meer, dan moet je dokken. Prima business concept.
aegean goden _O_
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:09:14 #256
471351 ThatAviationGurl
lovely little complicated mess
pi_174488829
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat bedoel je met wel oké? Dat je af en toe wat eten krijgt en zo nu en dan een drankje mag kiezen?
Nee was wel echt goed. Werd bij Delta als VIP behandeld, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een Unaccompanied Minor was/ben.
en prozac is mijn paracetamol.
pi_174488867
Emirates is ook wel oké met hun geprinte menuutjes (goed voer!), zitruimte, entertainment, WiFi en vochtige handdoekjes. Maar die zijn natuurlijk niet echt low budget.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:39:37 #258
471351 ThatAviationGurl
lovely little complicated mess
pi_174489370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Emirates is ook wel oké met hun geprinte menuutjes (goed voer!), zitruimte, entertainment, WiFi en vochtige handdoekjes. Maar die zijn natuurlijk niet echt low budget.
Nee, verre van low budget zelfs :+
en prozac is mijn paracetamol.
pi_174489439
Ik vlieg eigenlijk altijd KLM/Delta/Air France.
Verder is Emirates ook prima maatschappij. Maargoed, voor deze maatschapijen betaal je er ook voor.
Een spontaan weekendje weg incl. vliegreisje (binnen EU) met Transavia is ook nog te doen, als het voor 2 uurtjes is.

Ik had vorig jaar mijn vliegtuig gemist in Istanbul en een ticket gekocht naar huis met Pegasus Airlines.. Dat was echt een ramp. Het vliegtuig was veel te klein, maar goed dat vind ik nog te overzien voor de prijs. Maar naast dat was het ook echt smerig. De stoelen was echt vies, bijna alles viel uit elkaar, en de wc leek wel een druk bezochte dixxie op een festival terrein. Zelfs het eten tegen betaling was ronduit goor (uit ervaring weet ik best dat het vaak niet te eten is maar oke). Weinig keus, hadden zelfs geen cola. Het personeel was ook nog eens onvriendelijk als de pest.

Voordat we vertrokken ook nog een uur vastgezeten in het vliegtuig zonder airco. Echt om te janken.
M'n koffer kwam ook nog eens twee dagen later dan gepland.

Snap best dat budget airlines niet geweldig zijn, maar dit was toen wel echt treurig.
pi_174492342
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Emirates is ook wel oké met hun geprinte menuutjes (goed voer!), zitruimte, entertainment, WiFi en vochtige handdoekjes. Maar die zijn natuurlijk niet echt low budget.
Binnen 3uur is budget prima. Daarna is beetje luxe wel handig.

Etihad was aantal jaren geleden ook nog redelijk budget. Dat is ook meer dan prima.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174507623
Ik vlieg begin december met Pegasus van Istanboel naar Amsterdam, althans, dat is de bedoeling...

Op die dag heeft Pegasus 2 vluchten in de ochtend. In verband met een aansluiting had ik de vroege vlucht geboekt. Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat deze was gecancelled. Toen de late vlucht maar geboekt.
Ik kreeg gisteren bericht dat nu deze vlucht gecancelled is en dat ze de vroege vlucht weer laten vliegen :(
Ik zou het niet meer dan normaal vinden om kosteloos op deze vlucht gezet te worden, ik heb immers al 2 vluchten geboekt worden 8)7

Iemand die bekend is met mijn rechten in zo'n situatie?
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 08:21:13 #262
45833 crew  Fogel
pi_174507714
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:05 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik vlieg begin december met Pegasus van Istanboel naar Amsterdam, althans, dat is de bedoeling...

Op die dag heeft Pegasus 2 vluchten in de ochtend. In verband met een aansluiting had ik de vroege vlucht geboekt. Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat deze was gecancelled. Toen de late vlucht maar geboekt.
Ik kreeg gisteren bericht dat nu deze vlucht gecancelled is en dat ze de vroege vlucht weer laten vliegen :(
Ik zou het niet meer dan normaal vinden om kosteloos op deze vlucht gezet te worden, ik heb immers al 2 vluchten geboekt worden 8)7

Iemand die bekend is met mijn rechten in zo'n situatie?
Je krijgt wat je wilde en toch wil je compensatie?

Je hebt geen recht op compensatie als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd. Dit aannemende dat ze je een alternatieve route hebben aangeboden. Want als ze dat niet hebben gedaan zou je op zich wel compensatie kunnen krijgen.
http://europa.eu/youreuro(...)_en.htm#apr-problems
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_174519703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je krijgt wat je wilde en toch wil je compensatie?

Je hebt geen recht op compensatie als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd. Dit aannemende dat ze je een alternatieve route hebben aangeboden. Want als ze dat niet hebben gedaan zou je op zich wel compensatie kunnen krijgen.
http://europa.eu/youreuro(...)_en.htm#apr-problems
Ik heb 2 keer een vlucht geboekt en deze is 2 keer gecancelled. Beide keren geen alternatief, alleen de mogelijkheid om de vlucht te cancellen en een deel van het geld terug te krijgen.
Ik moet nu dus voor de derde keer een vlucht boeken :(
Ik ben nog niet eens zo zeer uit op compensatie, het zou wel fijn zijn dat ze m'n boeking van de gecancellede vlucht kunnen omzetten naar de vlucht die wel gaat.
pi_174523165
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:48 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ben nog niet eens zo zeer uit op compensatie, het zou wel fijn zijn dat ze m'n boeking van de gecancellede vlucht kunnen omzetten naar de vlucht die wel gaat.
En dat kan niet?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 21:52:43 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174525902
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:48 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]

Ik heb 2 keer een vlucht geboekt en deze is 2 keer gecancelled. Beide keren geen alternatief, alleen de mogelijkheid om de vlucht te cancellen en een deel van het geld terug te krijgen.
Ik moet nu dus voor de derde keer een vlucht boeken :(
Ik ben nog niet eens zo zeer uit op compensatie, het zou wel fijn zijn dat ze m'n boeking van de gecancellede vlucht kunnen omzetten naar de vlucht die wel gaat.
Pegasus staat vrij om 2 weken voor vertrek vluchten te annuleren.

Zaak is wel dat ze dan aanbieden voor terugbetaling van de gehele ticketprijs, ongeacht de voorwaarden van het ticket, of het aanbieden van een vervangende vlucht als men de route wel blijft vliegen alleen met andere vluchtnummers.

Wat niet kan is dat Pegasus de vlucht annuleert en terwijl men de route blijft vliegen (maar dan met andere vluchtnummers en tijden) dat men je niet op die andere vlucht over kan zetten maar je dwingt om geld terug te krijgen en zelf opnieuw moet boeken, wat natuurlijk duurder zal uitpakken. Helemaal vreemd is dat je aangeeft een deel van de ticketprijs, want dat klopt natuurlijk niet, Pegasus moet de gehele ticketprijs terugbetalen en mag niets achterhouden als de alternatieve vluchten voor jouw niet uitkomen en je de reis niet meer wilt maken.

Rare gang van zaken, een Wizz Air, Air Asia, Atlas Global hebben alle vluchtwijzigingen prima afgehandeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174557463
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Vraag over Wizz Air:

1) Hoe streng zijn ze wat betreft de afmetingen van handbagage?
2) Mag je een rolkoffer én een (bescheiden) rugzak meenemen? Of wordt dat bijbetalen?
1) Mijn rugzak was eigenlijk iets te groot maar die is niet opgemeten. Maar ik heb wel mensen uit de rij geplukt zien worden die mochten bijbetalen. Ze kijken met name naar trolleys en naar tassen die wel erg groot zijn.
2) Bijbetalen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:45 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174573381
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

1) Mijn rugzak was eigenlijk iets te groot maar die is niet opgemeten. Maar ik heb wel mensen uit de rij geplukt zien worden die mochten bijbetalen. Ze kijken met name naar trolleys en naar tassen die wel erg groot zijn.
2) Bijbetalen.
De fixatie van Wizz Air bij de handbagage ging vooral over de rolkoffers die men mee heeft. Die zijn namelijk wat minder flexibel en waren al gauw te groot voor de bagage afmetingen van Wizz Air en dat weet het grondpersoneel ook wel. Op sommige luchthavens van Wizz Air, vooral waar een basis is, daar krijgt het grondpersoneel een percentage van de aangetroffen koffers waar bij de gate voor bijbetaald moet worden, op een Eindhoven krijgt het grondpersoneel klachten als een vlucht vertraging oploopt omdat er teveel bagage aan boord gelaten is, en die klachten hebben weer betrekking op de SLA welke Wizz Air met de afhandelaar heeft en daar staan mooie clausules in het voordeel voor Wizz Air in.

Mijn rugtas is nog nimmer aanleiding geweest voor onderzoek, wel wil men af en toe verplicht een label eraan doen welke 5 seconden daarna weer van de rugtas verdwenen is. Het aanhangen van labels doet men wel vaker, ook bij andere luchtvaartmaatschappijen, idee hierachter is dat het cabinepersoneel in de bagagebakken eenvoudig kan zien welke een 'small' label heeft welke ook onder de stoel voor je kan. (En er die dus uithaalt om een groter stuk handbagage te kunnen opbergen).
Maar, ik heb geen priority boarding om mijn handbagage onder de stoelen voor mij op te bergen en zo zelf minder beenruimte te hebben, niet bij Wizz Air, en niet bij KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174792123
Ticket geboekt van Bremen naar Mallorca met Ryanair voor over een maand, ¤54 retour.
Eindhoven had ook gekund, is qua reizen net zo ver, en was net zo duur, maar die tijden waren niet zo gunstig voor mij.

De warme temperaturen zijn dan wel voorbij op Mallorca, maar daar kom ik ook niet echt voor.
Het wordt meer een doe-vakantie, een weekje een racefiets huren daar en de bergjes in :Y

Beenruimte en versnaperingen maakt mij niet zo gek veel uit voor een vluchtje van 3 uur ;)
pi_174793167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ticket geboekt van Bremen naar Mallorca met Ryanair voor over een maand, ¤54 retour.
Eindhoven had ook gekund, is qua reizen net zo ver, en was net zo duur, maar die tijden waren niet zo gunstig voor mij.

De warme temperaturen zijn dan wel voorbij op Mallorca, maar daar kom ik ook niet echt voor.
Het wordt meer een doe-vakantie, een weekje een racefiets huren daar en de bergjes in :Y

Beenruimte en versnaperingen maakt mij niet zo gek veel uit voor een vluchtje van 3 uur ;)
Op het laatste moment online inchecken...dat kan tot 4 uur voor vertrek. Dan zit je meestal in de rijen bij de nooduitgangen, dat is + een halve meter beenruimte. Althans...dat heb ik een paar keer gehad ;)
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:50:07 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174793337
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:43 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Op het laatste moment online inchecken...dat kan tot 4 uur voor vertrek. Dan zit je meestal in de rijen bij de nooduitgangen, dat is + een halve meter beenruimte. Althans...dat heb ik een paar keer gehad ;)
Die worden toch meestal apart verkocht


Met m'n 2m heb ik dat geld er iig wel voor over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174797357
Had ij Ryanair een koffie besteld. dacht dat je gewoon kon pinnen en had dus maar ¤2,- ofzo :P .
Ze hadden het al ingeschonken en toen was de ¤2 ook genoeg _O_ . (koste ¤3,-)
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174797720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:03 schreef MichelWuyts het volgende:
Had ij Ryanair een koffie besteld. dacht dat je gewoon kon pinnen en had dus maar ¤2,- ofzo :P .
Ze hadden het al ingeschonken en toen was de ¤2 ook genoeg _O_ . (koste ¤3,-)
Door jou toedoen wordt nu wrs een stewardess ontslagen.
pi_174797772
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Door jou toedoen wordt nu wrs een stewardess ontslagen.
Ontslagen niet, maar die ene euro komt nu uit haar eigen salaris.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174798696
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ontslagen niet, maar die ene euro komt nu uit haar eigen salaris.
Of ze steekt die 2 euro gewoon in haar eigen zak en noteert de kop koffie niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174799354
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die worden toch meestal apart verkocht

Met m'n 2m heb ik dat geld er iig wel voor over.
Ja tegenwoordig zijn ze wel wat meer gericht op het ''verkopen'' van specifieke plaatsen. Je zit ook nooit meer naast elkaar... ook al is er nog plek zat wanneer je boekt. Dat geven ze direct bij het boeken van de vlucht al aan en of je dan de plek naast je metgezel wil kiezen tegen betaling. Maar volgende keer ga ik het weer eens proberen, laatste moment inchecken...kijken of ik dan bij de nooduitgang zit.
pi_174799882
Plekken bij de nooduitgang worden apart verkocht, maar dat moet dan wel daadwerkelijk gebeuren: de veiligheidsvoorschriften vereisen dat daar tenminste één persoon zit (die in geval van nood die deur opent).

Het is mij ook ooit gebeurd toen ik (geheel toevallig) als eerste aan boord kwam. Of ik bij de nooduitgang wilde zitten? Natuurlijk wilde ik dat, maar ik heb eerlijk gezegd dat ik dat niet geboekt had. Waarop de stewardess zei, dat weet ik, niemand op deze vlucht heeft dat namelijk geboekt, maar er moet wel iemand zitten. Vervolgens zat ik daar, alleen, terwijl het vliegtuig verder vol stroomde met passagiers. Er waren geregeld hoopvolle blikken naar de twee lege stoelen naast mij, maar dan kwam de stewardess snel naar die mensen toe: sorry, u mag daar alleen gaan zitten als u dat geboekt heeft... Ik had dus niet alleen een gratis plekje bij de nooduitgang, ik had ook de hele rij voor mijzelf. :7

Kortom; als niemand dat boekt kun je een keer geluk hebben.
pi_174799939
Tien jaar geleden op een Delta vlucht uit New York zat ik eens op de eerste rij van Economy, waar je ook een 1,5 meter beenruimte hebt ofzo. Was ook puur toeval... Tegenwoordig worden die stoelen idd verkocht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 1 november 2017 @ 15:09:24 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174804005
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Tien jaar geleden op een Delta vlucht uit New York zat ik eens op de eerste rij van Economy, waar je ook een 1,5 meter beenruimte hebt ofzo. Was ook puur toeval... Tegenwoordig worden die stoelen idd verkocht.
Lekker ruim idd. ¤ 150 of zo extra naar de VS. Geen slechte deal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174808487
Vroegah, toen de vluchten nog niet zo volgepland waren heb ik wel eens een rij van 4 stoelen voor mij alleen gehad op een vlucht naar de VS.
Languit slapen _O_ :Z
pi_174930998
Nooit problemen gehad met Ryanair. Als je hun regeltjes volgt heb je geen enkel probleem. Heb nu een half jaartje niet met ze gevlogen en dus gelukkig geen last gehad van de annuleringen. En dan vergeet ik ook nog natuurlijk het nieuwe bagagebeleid. Dan kies ik toch nog liever voor het inmiddels oude Wizzair systeem.

Check ik net in voor mijn vlucht naar Londen, zie ik dat we met drie personen totaal over het vliegtuig heen zijn verdeeld, en natuurlijk allen op een middle seat. Voorheen gebeurde dat nooit. Dan lees je online allerlei drogredenen waarom dit systeem beter werkt. Achteraf je seat veranderen kost dus geld.

Dus: wil je per se naast elkaar zitten, betaal dan van tevoren je fee en bespaar wat.

Toch jammer, ik vond dat ze de laatste 2 jaar de goede weg waren ingeslagen en klantvriendelijker waren geworden.
pi_175527856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:20 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Nooit problemen gehad met Ryanair. Als je hun regeltjes volgt heb je geen enkel probleem. Heb nu een half jaartje niet met ze gevlogen en dus gelukkig geen last gehad van de annuleringen. En dan vergeet ik ook nog natuurlijk het nieuwe bagagebeleid. Dan kies ik toch nog liever voor het inmiddels oude Wizzair systeem.

Check ik net in voor mijn vlucht naar Londen, zie ik dat we met drie personen totaal over het vliegtuig heen zijn verdeeld, en natuurlijk allen op een middle seat. Voorheen gebeurde dat nooit. Dan lees je online allerlei drogredenen waarom dit systeem beter werkt. Achteraf je seat veranderen kost dus geld.

Dus: wil je per se naast elkaar zitten, betaal dan van tevoren je fee en bespaar wat.

Toch jammer, ik vond dat ze de laatste 2 jaar de goede weg waren ingeslagen en klantvriendelijker waren geworden.
Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?

Het gaat dus om bagage van 50x40x20 cm om mee te nemen cabine in. vanaf november zou Ryanair deze bagage gratis in het ruim doen, behalve als je priority boarding heb
pi_175528810
En wat zegt de site van Ryanair zelf daar over?
pi_175528957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Retarded het volgende:

[..]

Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?

Het gaat dus om bagage van 50x40x20 cm om mee te nemen cabine in. vanaf november zou Ryanair deze bagage gratis in het ruim doen, behalve als je priority boarding heb
1 november, maar in de praktijk doen ze nog steeds de eerste 90 rolkoffers die bij de check-in aankomen in het ruim omdat er nooit zoveel priority reizigers zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175531217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Retarded het volgende:

[..]

Weet je me toevallig te vertellen of Ryanair al de nieuwe regels hanteert voor cabine baggage? Ik lees op de ene site 1 november, de andere 1 januari?

Het gaat dus om bagage van 50x40x20 cm om mee te nemen cabine in. vanaf november zou Ryanair deze bagage gratis in het ruim doen, behalve als je priority boarding heb
Hebben ze uitgesteld en over de feestdagen heen getild. In de loop van januari gaat dit nieuwe beleid in.
pi_175630942
Thanks, site van Ryanair was er ook niet echt duidelijk over
pi_175689509
Er dreigen stakingen bij Ryanair piloten. Het heeft mogelijk ook consequenties voor vluchten van en naar Weeze en Eindhoven.

https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-werk-neer.html
pi_175689875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:04 schreef fietsmiep het volgende:
Er dreigen stakingen bij Ryanair piloten. Het heeft mogelijk ook consequenties voor vluchten van en naar Weeze en Eindhoven.

https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-werk-neer.html
werd eens tijd

Reuring _O_
pi_175690382
Ik ging laatst loten kopen puur en alleen omdat ik had gelezen dat die meisjes keihard worden afgerekend op omzet tijdens de vlucht. Niks gewonnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175693752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:04 schreef fietsmiep het volgende:
Er dreigen stakingen bij Ryanair piloten. Het heeft mogelijk ook consequenties voor vluchten van en naar Weeze en Eindhoven.

https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-werk-neer.html
De Italiaanse piloten staken vrijdag. Ik vlieg donderdag (morgen dus) naar Italië. Zaterdag terug. Zou dus precies goed moeten gaan. *fingers crossed*
pi_175693870
Ik vlieg in januari naar Portugal, de Portugese piloten hebben ook stakingsplannen.
pi_175693872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik ging laatst loten kopen puur en alleen omdat ik had gelezen dat die meisjes keihard worden afgerekend op omzet tijdens de vlucht. Niks gewonnen.
Daarmee houd jij die gekkigheid in stand. Ze kunnen niet alle stewardess ontslaan als ze allemaal 0,0 loten verkopen. Gewoon een mogelijkheid om onderscheid te maken wegnemen.
pi_175719247
Norwegian gaat vanaf schiphol naar jfk vliegen. Voor meer dan klm :')
pi_175726426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:47 schreef Yreal het volgende:
Norwegian gaat vanaf schiphol naar jfk vliegen. Voor meer dan klm :')
vanaf 199 vriend.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175726738
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

vanaf 199 vriend.
Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175727405
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...
Als dat gemiddeld genomen de prijs is dan valt het mee. Bij KLM vlieg je op aanbiedingen na ook niet voor voor minder dan ¤600.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175727612
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als dat gemiddeld genomen de prijs is dan valt het mee. Bij KLM vlieg je op aanbiedingen na ook niet voor voor minder dan ¤600.
In denk dat het de minimumprijs is...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 14 december 2017 @ 21:20:46 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_175728051
Ik betwijfel of Norwegian succesvol gaat zijn.

De vanaf prijs vindt ik niet spectaculair laag, en hoewel ik in principe wel reis zonder bagage en ik dus ook echt voor die prijs kan vliegen, moet je ook voor wat eten of drinken aan boord betalen.
Aanbieders met een tussenstop zitten ook op die prijs, en hoewel een rechtstreekse vlucht natuurlijk sneller is zou ik toch eerder geneigd zijn te kiezen voor een reguliere maatschappij dan een low cost toko.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_175732924
quote:
6s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:20 schreef ozzietukker het volgende:
Ik betwijfel of Norwegian succesvol gaat zijn.

De vanaf prijs vindt ik niet spectaculair laag, en hoewel ik in principe wel reis zonder bagage en ik dus ook echt voor die prijs kan vliegen, moet je ook voor wat eten of drinken aan boord betalen.
Aanbieders met een tussenstop zitten ook op die prijs, en hoewel een rechtstreekse vlucht natuurlijk sneller is zou ik toch eerder geneigd zijn te kiezen voor een reguliere maatschappij dan een low cost toko.
mwah, clubs als sas zitten al op de 360, krijg je nog een borrel ook.

Maar dat is nog niet eens mijn voornaamste beef, want enkeltjes kunnen boeken is wel lekker. Nee, ik vind de prijs zo hoog als je het vergelijkt met andere bestemmingen vanaf nyc. Standsted kan al voor 85! Cdg, barca, rome, allemaal rond de 100. Waarom amsterdam dan 200?
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:03:26 #299
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175735383
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:55 schreef Yreal het volgende:
Waarom amsterdam dan 200?
Omdat Schiphol een ontzettend dure luchthaven is voor vliegtuigmaatschappijen.
Don't let my username fool you...
pi_175735724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:46 schreef Nielsch het volgende:
Enkeltje ja, dus 398 retour zonder bagage. Mwah...
En waarschijnlijk is die 199 ook de kale prijs zonder belasting en toeslagen....
pi_175735817
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, clubs als sas zitten al op de 360, krijg je nog een borrel ook.

Maar dat is nog niet eens mijn voornaamste beef, want enkeltjes kunnen boeken is wel lekker. Nee, ik vind de prijs zo hoog als je het vergelijkt met andere bestemmingen vanaf nyc. Standsted kan al voor 85! Cdg, barca, rome, allemaal rond de 100. Waarom amsterdam dan 200?
De vliegvelden die jij noemt kennen ook meer concurrentie van vliegvelden in de buurt of zijn juist de prijsvechtende luchthavens. Schiphol heeft dat niet en is dat niet, ergo hoge prijzen.

Mag je trouwens wel enkeltjes boeken naar de VS? Je moet toch ook kunnen aantonen wanneer je het land weer gaat verlaten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')