abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:22:42 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_168465268
Oh oh oh, ik had ook even iets fout in mijn hoofd zitten zeg :'). Fijn dat jullie allemaal wel zo fantastisch uit je hoofd weten hoe het precies zit.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_168473020
Zo, ik heb al jullie reacties gelezen en ben erg blij met het advies. Ik wist niet dat hij teveel kreeg en dacht dat hij zichzelf wel kon weerhouden om niet teveel te eten oid. Das dus niet zo, dus we gaan het anders aanpakken.

Nu heb ik op internet ook het een en ander nagelezen, en veel mensen zeggen dat wanneer je de kat brokjes geeft dat helemaal niet goed is. Veel bronnen zeggen dat alleen blikvoer of (het beste) KVV geven veel beter is.

Doen mensen dat hier ook, alleen blikvoer?
KVV zou ik wel graag willen maar dat is mij te duur.

Ik heb gelezen dat 2 voermomenten voor katten zonder andere problemen (zoals diabetes oid) het beste is.
Dat kan ik ook doen.

Ik heb wel een paar vragen, en ik ga nog eens een keer met hem naar de dierenarts, maar dat zal eerder in de lente worden vanwege de vaccinaties.

Als iemand hier iets van weet wil ik graag van advies bezien worden!

Ollie weegt... 6 kg.
Hij krijgt nu droogvoer Purina One en ik wil gaan overstappen als ik met de brokjes verder ga op Alexis premium.
Als natvoer krijgt hij Alexis Premium Rund en kip.
Hij heeft ten alle tijden een vers bakje water staan wat dagelijks wordt verschoond.

SPOILER: foto's producten voedingswaarden en ingredienten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden jullie mij van advies kunnen bezien? Hoeveel moet ik hem bijvoorbeeld voeden per dag? Het is een binnenkat en op dat blik staat bijvoorbeeld 1 blik per dag :o En dat in combinatie met brokjes?
Het is allemaal erg verwarrend.

Ik wil anders ook overstappen op een blikvoer dieet, omdat ik lees dat dat goed is voor zijn vocht en zo geen granen krijgt, maar krijgt hij dan alle stoffen binnen, en is dat goed voor zijn tanden?

Mochten er geen complicaties oid met hem gebeuren wil ik in de lente naar de dierenarts voor een lichamelijk onderzoek en vaccinaties voor 'm.

Oh, en spelen doe ik ook dagelijks. Standaard om 12:00 uur wilt hij spelen en om 21:00 doen we uitgebreid spelen met laser pointer (dan rent ie) muisjes waar hij achteraan rent en vogeltjes aan hengeltjes :D
Twiddel
pi_168475803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:35 schreef Myrr het volgende:
Ben benieuwd straks. _O_
Hopelijk lukt het, zet 'm op.

Onze kater zeurt wel veel, een uur nadat zijn bakje leeg is zit hij me alweer aan te staren op de bank en iedere keer dat ik richting de keuken of gang loop struikel ik zes keer over hem heen. Ze krijgen in de ochtend droog, als ik thuis kom nat en in de avond nog een beetje droog. Steeds kleine beetjes.

Dit is Moessie twee seconden nadat hij voer heeft gekregen. _O-

[ afbeelding ]
Mooie kat zeg.
Is het een raskat?
Twiddel
pi_168476369
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mooie kat zeg.
Is het een raskat?
Thanks! De moeder is half Pers en half nog iets, maar dat weet ik niet meer, de rest gewoon straatkat.
pi_168478983
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:34 schreef summer2bird het volgende:
Heel verhaal :)
Ten eerste overstappen op lightvoer en op de zak kijken hoeveel ollie mag hebben wat betreft zijn gewicht en dan geven wat een gewichtsklasse lager is (ik denk 50 tot 60 gr, per dag).
Hier krijgen ze alleen brok en 1 keer in de week s,avonds een zakje of blikje van 80 gr. natvoer
pi_168479790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:17 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ten eerste overstappen op lightvoer en op de zak kijken hoeveel ollie mag hebben wat betreft zijn gewicht en dan geven wat een gewichtsklasse lager is (ik denk 50 tot 60 gr, per dag).
Hier krijgen ze alleen brok en 1 keer in de week s,avonds een zakje of blikje van 80 gr. natvoer
Dat natvoer, moet je dan er rekening mee houden met de hoeveelheid brokjes gezien hij ook natvoer krijgt?
Twiddel
pi_168479967
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat natvoer, moet je dan er rekening mee houden met de hoeveelheid brokjes gezien hij ook natvoer krijgt?
Die ene keer in de week gun ik ze een volle buik, dus s,morgens 25/ 30 gr brokjes en s,avonds alleen het natvoer, dan duurt het afvallen maar wat langer.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 23:41:26 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168481586
Weet niet hoeveel Ollie nu krijgt, maar zou max 80gram geven . En dan richting de 60 ofzo.

Afmeten aan t begin van de dag en evt in 3X per dag geven.
In t weekend krijgen ze savinds natvoer bij mij (40gr) ipv droogvoer (15gram)
Maar voor de rest ong 60gram per dag.
pi_168482875
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:34 schreef summer2bird het volgende:
Zo, ik heb al jullie reacties gelezen en ben erg blij met het advies. Ik wist niet dat hij teveel kreeg en dacht dat hij zichzelf wel kon weerhouden om niet teveel te eten oid. Das dus niet zo, dus we gaan het anders aanpakken.

Nu heb ik op internet ook het een en ander nagelezen, en veel mensen zeggen dat wanneer je de kat brokjes geeft dat helemaal niet goed is. Veel bronnen zeggen dat alleen blikvoer of (het beste) KVV geven veel beter is.

Doen mensen dat hier ook, alleen blikvoer?
KVV zou ik wel graag willen maar dat is mij te duur.

Ik heb gelezen dat 2 voermomenten voor katten zonder andere problemen (zoals diabetes oid) het beste is.
Dat kan ik ook doen.

Ik heb wel een paar vragen, en ik ga nog eens een keer met hem naar de dierenarts, maar dat zal eerder in de lente worden vanwege de vaccinaties.

Als iemand hier iets van weet wil ik graag van advies bezien worden!

Ollie weegt... 6 kg.
Hij krijgt nu droogvoer Purina One en ik wil gaan overstappen als ik met de brokjes verder ga op Alexis premium.
Als natvoer krijgt hij Alexis Premium Rund en kip.
Hij heeft ten alle tijden een vers bakje water staan wat dagelijks wordt verschoond.

SPOILER: foto's producten voedingswaarden en ingredienten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden jullie mij van advies kunnen bezien? Hoeveel moet ik hem bijvoorbeeld voeden per dag? Het is een binnenkat en op dat blik staat bijvoorbeeld 1 blik per dag :o En dat in combinatie met brokjes?
Het is allemaal erg verwarrend.

Ik wil anders ook overstappen op een blikvoer dieet, omdat ik lees dat dat goed is voor zijn vocht en zo geen granen krijgt, maar krijgt hij dan alle stoffen binnen, en is dat goed voor zijn tanden?

Mochten er geen complicaties oid met hem gebeuren wil ik in de lente naar de dierenarts voor een lichamelijk onderzoek en vaccinaties voor 'm.

Oh, en spelen doe ik ook dagelijks. Standaard om 12:00 uur wilt hij spelen en om 21:00 doen we uitgebreid spelen met laser pointer (dan rent ie) muisjes waar hij achteraan rent en vogeltjes aan hengeltjes :D
Ik denk dat je het beste met je kat voor hebt ;) Maar met een blik nat voer per dag raakt je kat zeker op overgewicht.
Voor mijn katten staan dagelijks brokjes klaar (ik doe niet aan grammen ) en zij krijgen 1 of 2 keer per dag nat voer van 50 gram.
Hier een link http://www.vanschotenmane(...)-het-juiste-gewicht/
  zaterdag 28 januari 2017 @ 05:53:50 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168485268
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:34 schreef summer2bird het volgende:
Zo, ik heb al jullie reacties gelezen en ben erg blij met het advies. Ik wist niet dat hij teveel kreeg en dacht dat hij zichzelf wel kon weerhouden om niet teveel te eten oid. Das dus niet zo, dus we gaan het anders aanpakken.

Nu heb ik op internet ook het een en ander nagelezen, en veel mensen zeggen dat wanneer je de kat brokjes geeft dat helemaal niet goed is. Veel bronnen zeggen dat alleen blikvoer of (het beste) KVV geven veel beter is.

Doen mensen dat hier ook, alleen blikvoer?
KVV zou ik wel graag willen maar dat is mij te duur.

Ik heb gelezen dat 2 voermomenten voor katten zonder andere problemen (zoals diabetes oid) het beste is.
Dat kan ik ook doen.

Ik heb wel een paar vragen, en ik ga nog eens een keer met hem naar de dierenarts, maar dat zal eerder in de lente worden vanwege de vaccinaties.

Als iemand hier iets van weet wil ik graag van advies bezien worden!

Ollie weegt... 6 kg.
Hij krijgt nu droogvoer Purina One en ik wil gaan overstappen als ik met de brokjes verder ga op Alexis premium.
Als natvoer krijgt hij Alexis Premium Rund en kip.
Hij heeft ten alle tijden een vers bakje water staan wat dagelijks wordt verschoond.

SPOILER: foto's producten voedingswaarden en ingredienten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden jullie mij van advies kunnen bezien? Hoeveel moet ik hem bijvoorbeeld voeden per dag? Het is een binnenkat en op dat blik staat bijvoorbeeld 1 blik per dag :o En dat in combinatie met brokjes?
Het is allemaal erg verwarrend.

Ik wil anders ook overstappen op een blikvoer dieet, omdat ik lees dat dat goed is voor zijn vocht en zo geen granen krijgt, maar krijgt hij dan alle stoffen binnen, en is dat goed voor zijn tanden?

Mochten er geen complicaties oid met hem gebeuren wil ik in de lente naar de dierenarts voor een lichamelijk onderzoek en vaccinaties voor 'm.

Oh, en spelen doe ik ook dagelijks. Standaard om 12:00 uur wilt hij spelen en om 21:00 doen we uitgebreid spelen met laser pointer (dan rent ie) muisjes waar hij achteraan rent en vogeltjes aan hengeltjes :D
Natuurlijk moet je natvoer meerekenen voor de totale hoeveelheid voedsel die je kat per dag krijgt.

En laat je de kop niet zo gekmaken door alles wat je overal leest. Een combinatie van droge brokjes met natvoer is gewoon prima.

Maximaal 60 gram droge brokjes en 100 gram natvoer per dag, ga daar eens vanuit. En dan geen snoepjes of andere dingen voeren.

Weeg je kat elke paar weken om te kijken of het gewicht omlaag gaat, door zelf met de kat op de weegschaal te staan, daarna jezelf te wegen en dat van het gewicht van jou plus kat af te trekken = gewicht kat.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 08:41:46 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168485719
Summer2bird, weet je ook hoe lang Ollie in het asiel gezeten heeft?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 08:41:48 #112
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_168485720
Ik wilde graag even updaten aangezien jullie druk bezig zijn met dieten :@ Kaya weegt nu 2 kilo dus dat zit wel goed.

Ik mocht net eindelijk even in haar bekje kijken :o
Daar meende ik net een nieuw tandje te zien. haar tandvlees is nu wel een beetje rood maar dat zal van het doorkomen van de nieuwe tand zijn. Ik ben nu in elk geval gerustgesteld omdat er nieuw tandje doorkomt *)

(Mijn vriend zei: "volgens mij is het ontstoken het is helemaal wit, misschien pus?" Ik: "Pus heeft geen scherp puntje" :') )
Ieder zijn ding.
pi_168485864
Worden jullie katten ook zo gek van zuivelproducten? Mijn kitten wel :D ook van huzarensalade en leverworst :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_168485871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:02 schreef Miniem het volgende:
Worden jullie katten ook zo gek van zuivelproducten? Mijn kitten wel :D ook van huzarensalade en leverworst :')
koekjes ;( chips ;(
pi_168485884
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

koekjes ;( chips ;(
Oh dat dan weer niet :D
Toastjes bijv weer wel :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_168486003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:28 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste met je kat voor hebt ;) Maar met een blik nat voer per dag raakt je kat zeker op overgewicht.
Voor mijn katten staan dagelijks brokjes klaar (ik doe niet aan grammen ) en zij krijgen 1 of 2 keer per dag nat voer van 50 gram.
Hier een link http://www.vanschotenmane(...)-het-juiste-gewicht/
Ik vond het ook al debiel veel wat aanbevolen was op dat blik :o :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 05:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je natvoer meerekenen voor de totale hoeveelheid voedsel die je kat per dag krijgt.

En laat je de kop niet zo gekmaken door alles wat je overal leest. Een combinatie van droge brokjes met natvoer is gewoon prima.

Maximaal 60 gram droge brokjes en 100 gram natvoer per dag, ga daar eens vanuit. En dan geen snoepjes of andere dingen voeren.

Weeg je kat elke paar weken om te kijken of het gewicht omlaag gaat, door zelf met de kat op de weegschaal te staan, daarna jezelf te wegen en dat van het gewicht van jou plus kat af te trekken = gewicht kat.
Ik heb de etensbakken leeggemaakt en gevult met 25 gr droogvoer.
Vanmiddag krijgt hij weer 25 gr en vanavond 100 gram natvoer voor de nacht.

Bedankt voor alle tips en adviezen!
Mocht dit niet werken (ik kijk over een maandje even vergelijken) stap ik over op dieetvoer.
Twiddel
pi_168486009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:41 schreef Luchtbel het volgende:
Summer2bird, weet je ook hoe lang Ollie in het asiel gezeten heeft?
Nee, niet met zekerheid. Hij is in maart vorig jaar ingeent in Limburg, daarna is hij naar Hengelo gebracht en heeft daar gewacht op een nieuw baasje in het asiel.
Dus iig een half jaar.
Twiddel
pi_168486061
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo drukmaken om het aantal gram wat mijn katers krijgen. Ze wegen beide al tijd stabiel rond de 6kg (ragdolls) en hebben eigenlijk altijd een volle bak brokken ter beschikking. Die moet ik dan na ongeveer 3 a 4 dagen bijvullen. Om de dag krijgen ze beide een half blikje gourmet tonijn in tomatensaus ( :') ) en tussendoor wat snoepjes van Felix of Whiskas.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:02:13 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168486382
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, niet met zekerheid. Hij is in maart vorig jaar ingeent in Limburg, daarna is hij naar Hengelo gebracht en heeft daar gewacht op een nieuw baasje in het asiel.
Dus iig een half jaar.
:)
De meeste katjes in het asiel bewegen veel te weinig he. In het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe krijgen ze allemaal maar een gepast kommetje voer (dieet enzo daargelaten) toch worden ze vaak door het weinige bewegen een beetje rond, ook de zieltjes die te mager binnenkwamen.

Je hebt best kans dat Ollie door het betere wonen met jou (meer te doen/ spelen) afviel maar het eten echt niet zelf kan reguleren want hij is dat niet gewend. Maar je bent nu goed op weg om het uit te zoeken hoor. Als het niet lukt gewoon hulp blijven vragen.
pi_168486516
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

:)
De meeste katjes in het asiel bewegen veel te weinig he. In het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe krijgen ze allemaal maar een gepast kommetje voer (dieet enzo daargelaten) toch worden ze vaak door het weinige bewegen een beetje rond, ook de zieltjes die te mager binnenkwamen.

Je hebt best kans dat Ollie door het betere wonen met jou (meer te doen/ spelen) afviel maar het eten echt niet zelf kan reguleren want hij is dat niet gewend. Maar je bent nu goed op weg om het uit te zoeken hoor. Als het niet lukt gewoon hulp blijven vragen.
Goed asiel waar jij werkt. :)
Het asiel waar ik Ollie heb gehaald (Hengelo) hadden ze een grote bak staan met brokken. Wel goeie brokken, Fokker, maar toch vrij veel.
Hij at in het begin ook hier elke keer als hij gestressed was. Hard geluid, gelijk naar de voerbak.

Bedankt voor het compliment :)
Hij is echt niet gewent op maat te eten, ik heb de voerbak vanmorgen gevult met 25 gr voer, en het is nu al op :')
Kan je nagaan hoeveel hij at toen ik de voerbak gewoon vol gooide :X
Die fout maak ik niet nog eens!
Twiddel
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:29:07 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168486699
De bak gaat hier ook in 1X leeg. Of er nu 10gr of 70gr in ligt. Dus dat zegt niet heel veel.
Nouja, vooral dat ze niet willen dat de ander hun eten opeet :+
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:34:17 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168486775
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:22 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vond het ook al debiel veel wat aanbevolen was op dat blik :o :D

[..]

Ik heb de etensbakken leeggemaakt en gevult met 25 gr droogvoer.
Vanmiddag krijgt hij weer 25 gr en vanavond 100 gram natvoer voor de nacht.

Bedankt voor alle tips en adviezen!
Mocht dit niet werken (ik kijk over een maandje even vergelijken) stap ik over op dieetvoer.
Het hoeft niet heel snel te gaan, hè? Alles wat erafgaat is winst.

Succes. :)
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:59:42 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168487255
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Goed asiel waar jij werkt. :)
Het asiel waar ik Ollie heb gehaald (Hengelo) hadden ze een grote bak staan met brokken. Wel goeie brokken, Fokker, maar toch vrij veel.
Hij at in het begin ook hier elke keer als hij gestressed was. Hard geluid, gelijk naar de voerbak.

Bedankt voor het compliment :)
Hij is echt niet gewent op maat te eten, ik heb de voerbak vanmorgen gevult met 25 gr voer, en het is nu al op :')
Kan je nagaan hoeveel hij at toen ik de voerbak gewoon vol gooide :X
Die fout maak ik niet nog eens!
Oh dat ken ik zo niet, alleen dat ze een eigen bakje krijgen als ze in hun eigen hokje gaan eind van de middag. Dan kun je ook zien wie er wat gegeten heeft.

Het geeft niet dat ie alles op heeft. Ik hoop voor je dat is niet gaat klagen ;) en wat Lienekien ook zegt alles wat er af gaat is meegenomen. En het is ook een Ollie een kater, het hoeft geen Mini te worden maar wel gezonde Ollie.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:11:11 #124
92409 Twinky
Little star.
pi_168487438
Hier staat ook gewoon een bak brokjes, en dan 1x per dag een beetje 'soep'.
Voor soep vries ik blikjes natvoer in in een ijsblokjeshouder, en dan krijgt hij een ijsblokje (kwartje van het blikje) met een beetje warm water. Soms drinkt hij eerst, en eet later, soms sleept hij het ijsblokje overal heen, soms wacht hij een paar uur tot het helemaal ontdooid is.

Daarnaast gooien we heel vaak brokjes door het huis waar hij achteraan rent.

En hij is aan de magere kant; brokjes in een bakje interesseren hem niet zo, hij heeft ze liever door het huis vliegend.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:13:01 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168487470
Door t huis heengooien doe ik ook, meestal in t weekend of vlak voor ik wegga. :)
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:15:20 #126
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168503184
Door het huis heen gooien doe ik ook ja, zo leuk hoe ze dan het hele huis door vliegt. _O-

Mijn kat ging net op der rug liggen terwijl ik haar aan het borstelen was, en maar spinnen en de oogjes dicht, blijkbaar vond ze het lekker :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168503481
Tip voor summer2bird; voer rondstroppen doe je het liefst alleen met droge brokjes. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 22:30:07 ]
pi_168514444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een kat die moet kotsen heeft daar geen gras voor nodig.

Hier lees je het verhaal: https://kattenzorgnijmegen.nl/kattenweetjes-kattengras/

Het heeft dus niet direct een functie voor de haarballen. Het bevat wel foliumzuur, maar dat zit ook gewoon in kattenvoer.
Het bezwaar betreft dus de grasaren (waaraan de knoppen voor bloemen & zaad zitten). Die knip je er dan uit, zodat de kat aan de instinctieve sabbeldrang voldoen kan.
  zondag 29 januari 2017 @ 14:13:29 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168515079
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:55 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het bezwaar betreft dus de grasaren (waaraan de knoppen voor bloemen & zaad zitten). Die knip je er dan uit, zodat de kat aan de instinctieve sabbeldrang voldoen kan.
Nee, het gras kan de maag irriteren. Nergens voor nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168525436
Als het nergens voor nodig is, waarom wordt er in jouw link dan reclame gemaakt om kattengras te bestellen? Sowieso hebben ze het daar constant over Grasaren, niet over het gras zelf.

Hoe ik het hele verhaal juist lees heeft de kat gewoon die instinctieve behoefte om gras te eten (ook al is het niet nodig) en als je geen gras in huis zet heb je kans dat ze aan je (giftige) planten gaan zitten knagen.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:40:15 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168525673
Voor mijn gevoel is kattengras vooral bedoeld als je kat anders aan echt gras gaat zitten of planten.
Niet echt iets om gewoon te geven. Ja kan wel, maar waarom zou je.
(Verder niet ergens op gebaseerd ofzo, eigen mening)
pi_168525907
Ik heb siergras in pot op mijn balkon waar de Troel regelmatig aan loopt te knagen (Festuca Glauca)
pi_168530087
Ik heb wel kattengras staan wanneer ik andere planten in huis heb, om te voorkomen dat ze die kapot knagen. Maar dat is dus niet goed?

Ze knagen er dan graag aan en ik kan niet echt zeggen dat ze dan meer braken.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:16:30 #134
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_168538820
Om mijn katten een beetje uit te dagen geef ik ze voer in een anders soort voerbak.
Ik gebruik nu deze:
Dat gaat gewoon goed. Kat 1 gooit razendsnel alle brokjes eruit, kat 2 begin vast met eten en kat 1 eet mee als alles eruit is. Als ze natvoer krijgen delen ze samen een bakje (gewoon van steen) en dat is ook nooit een probleem.
Maar nu gaf ik ze gisteren eten in een nieuwe bak:
En toen was er echt ruzie. Kat 1 werd in zijn oor gebeten en er werd ook geblazen door kat 2. Gevolg dat hij niet meer bij het voer durfde te komen en kat 2 at alles rustig brokje voor brokje op. (Heb op het laatst er wat brokjes uitgehaald en die bij kat 1 neergelegd. Die at hij snel op, kat 2 liet dat ook gewoon toe.)
Mogelijk maak ik me druk om niks en moet ik ze dit samen laten uitzoeken. Of een extra voerbakspel kopen zodat ze allebei een eigen hebben?

(Ik geef ze juist op deze manier voer zodat ze er wat langer over doen.)
  maandag 30 januari 2017 @ 13:01:45 #135
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_168540901
Ik zou het gewoon nog een keer proberen, als het weer uit de hand loopt het spel de kast in doen en over paar weken nog een keer proberen.

Hier staan er de hele dag brokken en ze eten gewoon als ze zin hebben. Natvoer eten ze meestal eerst hun eigen bak leeg en daarna gaan ze het bij elkaar proberen. En de kleinste wil nog wel eens z'n poot in de bak van de oudste steken en die naar hem toe trekken. :')
pi_168540978
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef Klare het volgende:
Om mijn katten een beetje uit te dagen geef ik ze voer in een anders soort voerbak.
Ik gebruik nu deze: [ afbeelding ]
Dat gaat gewoon goed. Kat 1 gooit razendsnel alle brokjes eruit, kat 2 begin vast met eten en kat 1 eet mee als alles eruit is. Als ze natvoer krijgen delen ze samen een bakje (gewoon van steen) en dat is ook nooit een probleem.
Maar nu gaf ik ze gisteren eten in een nieuwe bak: [ afbeelding ]
En toen was er echt ruzie. Kat 1 werd in zijn oor gebeten en er werd ook geblazen door kat 2. Gevolg dat hij niet meer bij het voer durfde te komen en kat 2 at alles rustig brokje voor brokje op. (Heb op het laatst er wat brokjes uitgehaald en die bij kat 1 neergelegd. Die at hij snel op, kat 2 liet dat ook gewoon toe.)
Mogelijk maak ik me druk om niks en moet ik ze dit samen laten uitzoeken. Of een extra voerbakspel kopen zodat ze allebei een eigen hebben?

(Ik geef ze juist op deze manier voer zodat ze er wat langer over doen.)
Mijn katjes hebben ook van die speelbakjes en die houden we permanent gevuld. Omdat ze er moeite voor moeten doen dan stoppen ze op tijd met eten.

Wat we weleens doen is dat de een de brokjes uit de speelbakjes haalt en de ander dan alvast wat brokjes in het gewone voerbakje krijgt. Niet echt noodzakelijk maar anders zit kat twee zo beteuterd te kijken tot het zijn beurt is om te eten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 30 januari 2017 @ 15:34:18 #137
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168544150
Mijn katten hebben gewoon twee bakjes met brokjes staan in huis. Eentje in de woonkamer en eentje in de gang. Ze vinden het geen probleem om te delen, ze eten nog amper tegelijkertijd. Ze hebben de hele dag voer tot hun beschikking, dus geen vaste voertijden of zo. Natvoer geven we ze wel ieder een individueel bakje voor. Als het op is gaan ze altijd bij de ander nog wat proberen te scoren, net als bij Goddelijker dus eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 30 januari 2017 @ 17:35:55 #138
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_168546968
2 bakjes was voor nu een hele goede oplossing! (Had ik ook wel zelf kunnen bedenken :@ ). Misschien dat ik er nog een extra 'ingewikkelde' versie bij koop, dat ze 2 van die spiraaldingen hebben. Ik wil ze niet de hele dag onbeperkt eten aanbieden, zou voor mij wel makkelijk zijn, maar ze zijn net een beetje op normaal gewicht. Toen ze nog onbeperkt kregen waren ze echt te zwaar dus dat doen we maar niet meer. Dank jullie wel!
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:14:35 #139
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_168590381
Hallo,
Ik heb een katertje en een poes van 18-08-2016 en ze worden morgen geholpen. Hebben jullie wat tips voor morgen zodat ze na de ingreep goed kunnen herstellen? Ik ga straks alvast een rustig warm plekje voor ze maken. Wat kan ik nog meer doen?
Alvast bedankt.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:21:29 #140
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_168590539
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:14 schreef euphoria19 het volgende:
Hallo,
Ik heb een katertje en een poes van 18-08-2016 en ze worden morgen geholpen. Hebben jullie wat tips voor morgen zodat ze na de ingreep goed kunnen herstellen? Ik ga straks alvast een rustig warm plekje voor ze maken. Wat kan ik nog meer doen?
Alvast bedankt.
Liefde. En niet teveel eten geven, liefst meerdere keren een klein beetje. :)
En er op letten dat ze niet heel veel er aan gaan likken.
Onze katers hebben erg weinig last gehad, liepen dezelfde dag/middag al weer te spelen. Alleen sliepen ze nog iets meer dan anders, maar dat is logisch.

Wij kregen van de DA een mooie brief mee, waar op te letten na het castreren. :)

Zelf even een kleine vraag:
Onze oudste kitten/kater heb ik in december ontwormd. En afgelopen maandag weer, nu kwam ik toch wel weer redelijk wat spoelwormen tegen. Nu dus over twee weken nog maar een keer ontwormen. Terwijl onze jongste geen spoelwormen heeft (kwam niets tegen in de ontlasting na het ontwormen...). Eigenlijk is de oudste pas 1 of 2 keer wormvrij geweest in z'n ontlasting na het ontwormen. Toch vreemd dat het redelijk veel terug blijft komen, ondanks dat hij niet buiten komt...
Toch gewoon even paar keer goed ontwormen met twee weken tussentijd? Of even aan de DA advies vragen?
Ontwormen wordt gedaan met Milbemax. :)
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:55:17 #141
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_168591305
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef Klare het volgende:
Om mijn katten een beetje uit te dagen geef ik ze voer in een anders soort voerbak.
Ik gebruik nu deze: [ afbeelding ]
Dat gaat gewoon goed. Kat 1 gooit razendsnel alle brokjes eruit, kat 2 begin vast met eten en kat 1 eet mee als alles eruit is. Als ze natvoer krijgen delen ze samen een bakje (gewoon van steen) en dat is ook nooit een probleem.
Maar nu gaf ik ze gisteren eten in een nieuwe bak: [ afbeelding ]
En toen was er echt ruzie. Kat 1 werd in zijn oor gebeten en er werd ook geblazen door kat 2. Gevolg dat hij niet meer bij het voer durfde te komen en kat 2 at alles rustig brokje voor brokje op. (Heb op het laatst er wat brokjes uitgehaald en die bij kat 1 neergelegd. Die at hij snel op, kat 2 liet dat ook gewoon toe.)
Mogelijk maak ik me druk om niks en moet ik ze dit samen laten uitzoeken. Of een extra voerbakspel kopen zodat ze allebei een eigen hebben?

(Ik geef ze juist op deze manier voer zodat ze er wat langer over doen.)
Ik heb die 2e staan (2 zelfs, maar 1tje gevuld nog tegenwoordig)
Pas maar op dat je kat niet te slim is, die van mij trekt hem op 90 graden en laat hem dan los zodat er gelijk een bulk brokjes naar beneden valt :')

Voor de andere 2 staat er standaard een bakje, helaas (en eigenlijk ook weer gelukkig) sinds het beter gaat met de grote beer heeft hij dat bakje ook gevonden en gaat die weer zitten schrokken.

Dus die zit nu het meerendeel weer afgezonderd met andere brokken in zijn speeltje (zelfde als de rest nu) in de hoop dat die dat weer afleert.
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:50:48 #142
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_168595597
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Liefde. En niet teveel eten geven, liefst meerdere keren een klein beetje. :)
En er op letten dat ze niet heel veel er aan gaan likken.
Onze katers hebben erg weinig last gehad, liepen dezelfde dag/middag al weer te spelen. Alleen sliepen ze nog iets meer dan anders, maar dat is logisch.

Wij kregen van de DA een mooie brief mee, waar op te letten na het castreren. :)

Thnx dat moet wel gaan lukken ;)
pi_168617450
Kan een naaktkat gewoon samenleven met een huistuinkeukenkat?
pi_168623622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:06 schreef MCH het volgende:
Kan een naaktkat gewoon samenleven met een huistuinkeukenkat?
Ja hoor, gaat net zo makkelijk/ moeilijk als met andere katten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:08:11 #145
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_168641885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:06 schreef MCH het volgende:
Kan een naaktkat gewoon samenleven met een huistuinkeukenkat?
Ligt eraan hoe preuts de andere kat is :P
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_168641911
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:08 schreef Civilian het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe preuts de andere kat is :P
:D
Tails tell tales
pi_168659737
1 van mij 2 katten heeft al maanden zeg maar een buikje hangen. Het is geen vet en is niet dik of hard en is gewoon zacht ik mag er ook gewoon aankomen en wat zachtjes in knijpen. Hij eet normaal en hij heeft normale ontlasting. Hij is niet ziek en hij heeft er geen last van. Hij is wel gecastreerd. Ik zit er toch over te denken om maandag naar de dierenarts te gaan. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of dat meerdere katten het kunnen hebben?
Ik ben nog niet eerder ermee naar de dierenarts geweest omdat ik zoiets had van ja hij heeft er geen last van. Als hij dat wel had was ik er veel eerder mee naar de dierenarts geweest. Het zijn wel binnenkatten.
pi_168661343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:23 schreef Riann het volgende:
1 van mij 2 katten heeft al maanden zeg maar een buikje hangen. Het is geen vet en is niet dik of hard en is gewoon zacht ik mag er ook gewoon aankomen en wat zachtjes in knijpen. Hij eet normaal en hij heeft normale ontlasting. Hij is niet ziek en hij heeft er geen last van. Hij is wel gecastreerd. Ik zit er toch over te denken om maandag naar de dierenarts te gaan. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of dat meerdere katten het kunnen hebben?
Ik ben nog niet eerder ermee naar de dierenarts geweest omdat ik zoiets had van ja hij heeft er geen last van. Als hij dat wel had was ik er veel eerder mee naar de dierenarts geweest. Het zijn wel binnenkatten.
Bekend probleem bij geholpen katten. Het ontstaat niet bij iedere kat maar bij mij is het elke keer nog raak geweest. :') Het is los hangend vel, niks om je zorgen over te maken. Behalve een tummy tuck is er ook weinig aan te doen.
Als het je gerust stelt kun je naar de DA, maar het kan ook prima wachten tot je voor entingen gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168661557
Ik wil binnenkort twee kittens halen, maar ik ben over een paar dingen nog niet zeker. Ik heb het liefst dat het vrij speelse katten zijn en ik wil sowieso proberen om 1 kitten uit het asiel te halen als ze die hebben. Maar ik zou tegelijkertijd ook heel graag als twee kat een raskat hebben, zoals een britse korthaar. Nu weet ik alleen dat die redelijk rustig zijn. Kan het niet voor problemen zorgen als de een kat speels is en de andere niet?
Ook zag ik tegenstrijdige wat betreft geslacht, sommige zeggen dat je beter twee poezen kan nemen, andere twee katers. Hoe denken jullie hierover?
Let op: het zullen allebei binnenkatten worden.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_168663284
1 Poes en 1 kater of 2 katers. Katers zijn iets rustiger dus accepteren over het algemeen iets meer als poesen.

1 Speelse en 1 minder speelse kat kan voor meer onrust zorgen tussen beide.
Als de rustige kater dominant is dan zorgt die er wel voor dat hij vaker met rust gelaten wordt door de ander op zijn donder te geven, is de speelse kat dominant maak dan je borst maar nat en zul je veel met hem moeten spelen om de andere kat wat rust te gunnen.
Dit is mijn ervaring doe er wat mee :)
pi_168669777
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bekend probleem bij geholpen katten. Het ontstaat niet bij iedere kat maar bij mij is het elke keer nog raak geweest. :') Het is los hangend vel, niks om je zorgen over te maken. Behalve een tummy tuck is er ook weinig aan te doen.
Als het je gerust stelt kun je naar de DA, maar het kan ook prima wachten tot je voor entingen gaat.
Dankje, ben ik weer helemaal gerust gesteld. Tummy tuck zie ik ook niet zitten als hij er geen last van heeft. Ik ben tegen onnodige operaties.
pi_168677383
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:02 schreef Riann het volgende:

[..]

Dankje, ben ik weer helemaal gerust gesteld. Tummy tuck zie ik ook niet zitten als hij er geen last van heeft. Ik ben tegen onnodige operaties.
Was maar een grapje, natuurlijk ga je menselijke issues niet naar een kat vertalen via een operatie :P
Zou ook een slechte DA zijn die hierin mee zou gaan. Laat die buik maar wapperen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168688322
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Was maar een grapje, natuurlijk ga je menselijke issues niet naar een kat vertalen via een operatie :P
Zou ook een slechte DA zijn die hierin mee zou gaan. Laat die buik maar wapperen O+
Ik heb zelf wel een tummy tuck gehad ;)
pi_168688739
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:23 schreef Riann het volgende:
1 van mij 2 katten heeft al maanden zeg maar een buikje hangen. Het is geen vet en is niet dik of hard en is gewoon zacht ik mag er ook gewoon aankomen en wat zachtjes in knijpen. Hij eet normaal en hij heeft normale ontlasting. Hij is niet ziek en hij heeft er geen last van. Hij is wel gecastreerd. Ik zit er toch over te denken om maandag naar de dierenarts te gaan. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of dat meerdere katten het kunnen hebben?
Ik ben nog niet eerder ermee naar de dierenarts geweest omdat ik zoiets had van ja hij heeft er geen last van. Als hij dat wel had was ik er veel eerder mee naar de dierenarts geweest. Het zijn wel binnenkatten.
Heeft die van ons ook, best wel erg. Ik heb niet het idee dat ze zichzelf er lelijk door vindt, dus we laten het lekker hangen. :P
Tails tell tales
  zondag 5 februari 2017 @ 20:53:32 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168695683
Vraagje, mijn oudste ging in de zomer regelmatig naar buiten, in de winter eigenlijk haast niet meer. Zat nog wel eens voor de deurbeetje te kijken, maar hoefde niet naar buiten.

Nu zit hij nog altijd voor de deur, maar mauwt er nu ook bij en soms met de poten tegen de deur aan (staand dus)
Het mauwen is beetje laag, klinkt een beetje alsof hij een andere kat ziet, maar is t niet. Of het is wat zeurderig.
Enkel als ik de deur open doe voor hem, gaat hij een beetje kijken en loopt vervolgens weer de kamer in.
Voor de rest vertoond ie niet echt ander gedrag.

Iemand die dit herkent of enig idee wat ie nu precies wil? :+
  zondag 5 februari 2017 @ 20:54:22 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168695719
Hij wil weten of hij nog wel naar buiten kan, als hij dat wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168695888
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:53 schreef Cue_ het volgende:


Iemand die dit herkent of enig idee wat ie nu precies wil? :+
personeel training :+
pi_168696454
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:53 schreef Cue_ het volgende:
Vraagje, mijn oudste ging in de zomer regelmatig naar buiten, in de winter eigenlijk haast niet meer. Zat nog wel eens voor de deurbeetje te kijken, maar hoefde niet naar buiten.

Nu zit hij nog altijd voor de deur, maar mauwt er nu ook bij en soms met de poten tegen de deur aan (staand dus)
Het mauwen is beetje laag, klinkt een beetje alsof hij een andere kat ziet, maar is t niet. Of het is wat zeurderig.
Enkel als ik de deur open doe voor hem, gaat hij een beetje kijken en loopt vervolgens weer de kamer in.
Voor de rest vertoond ie niet echt ander gedrag.

Iemand die dit herkent of enig idee wat ie nu precies wil? :+
Ik denk dat hij wel naar buiten wilt, maar dat je zodra je de deur open doet, de temperatuur voor hem te koud is.

iig zo werkt het hier.

Ziet hij geen vogeltjes?
Twiddel
  zondag 5 februari 2017 @ 21:23:55 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168696893
Na 2x weet die kat toch ook wel dat t buiten niet ineens warmer is geworden? :P
En dat ie nog steeds naar buiten mag van me.
  zondag 5 februari 2017 @ 21:29:13 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168697119
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Na 2x weet die kat toch ook wel dat t buiten niet ineens warmer is geworden? :P
En dat ie nog steeds naar buiten mag van me.
Dan heb je wel erg veel vertrouwen in zijn voorspellende gaven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168697304
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:53 schreef Cue_ het volgende:
Vraagje, mijn oudste ging in de zomer regelmatig naar buiten, in de winter eigenlijk haast niet meer. Zat nog wel eens voor de deurbeetje te kijken, maar hoefde niet naar buiten.

Nu zit hij nog altijd voor de deur, maar mauwt er nu ook bij en soms met de poten tegen de deur aan (staand dus)
Het mauwen is beetje laag, klinkt een beetje alsof hij een andere kat ziet, maar is t niet. Of het is wat zeurderig.
Enkel als ik de deur open doe voor hem, gaat hij een beetje kijken en loopt vervolgens weer de kamer in.
Voor de rest vertoond ie niet echt ander gedrag.

Iemand die dit herkent of enig idee wat ie nu precies wil? :+
Herkenbaar.
Het liefst de vrijheid van buiten. Hoofd door de deur. Maar het lijf lekker warm binnen.
:D

Helaas werkt dat bij ons mensen niet zo.. de deur is open of dicht. :P
Make my day!
pi_168812633
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Goed asiel waar jij werkt. :)
Het asiel waar ik Ollie heb gehaald (Hengelo) hadden ze een grote bak staan met brokken. Wel goeie brokken, Fokker, maar toch vrij veel.
Hij at in het begin ook hier elke keer als hij gestressed was. Hard geluid, gelijk naar de voerbak.

Bedankt voor het compliment :)
Hij is echt niet gewent op maat te eten, ik heb de voerbak vanmorgen gevult met 25 gr voer, en het is nu al op :')
Kan je nagaan hoeveel hij at toen ik de voerbak gewoon vol gooide :X
Die fout maak ik niet nog eens!
Lukt het allemaal een beetje met Ollie, summer2bird?
Tails tell tales
pi_168812813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Lukt het allemaal een beetje met Ollie, summer2bird?
Ja, hij zit nu al bijna 1.5 weken op zijn nieuwe dieet (50 gr droogvoer en 100 gr natvoer) en dat gaat vrij goed.
Ik heb een hele zooi aan (afsluitbare) kleine bakjes waar elk 25 gr voer inzit. Hij krijgt sochtens en smiddags een bakje. Dan savonds krijgt hij natvoer en een bak vers water.

Tegen de avond zijn de brokjes al op en dan kan hij aan zijn natvoer knabbelen.

Hij zeurt niet, en hij is er ook niet echt anders op gaan gedragen. Ik heb echt de ideale kat.

Naar buiten wilt hij alleen als het 10 graden of meer is, of als het donker is :')

Ik wil binnenkort een afspraak bij de dierenarts gaan maken, zodat hij even goed nagekeken wordt en zijn vaccinaties krijgt. Moet ik alleen even kijken wanneer mijn zusje kan, of ik moet met de bus.

Dus het gaat zijn gangetje :)
Twiddel
  vrijdag 10 februari 2017 @ 21:54:37 #164
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_168812946
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Na 2x weet die kat toch ook wel dat t buiten niet ineens warmer is geworden? :P
En dat ie nog steeds naar buiten mag van me.
Uhh, het is een kad. die wil sowieso dat jij dit truukje een miljardmiljoen keer doet :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_168813639
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, hij zit nu al bijna 1.5 weken op zijn nieuwe dieet (50 gr droogvoer en 100 gr natvoer) en dat gaat vrij goed.
Ik heb een hele zooi aan (afsluitbare) kleine bakjes waar elk 25 gr voer inzit. Hij krijgt sochtens en smiddags een bakje. Dan savonds krijgt hij natvoer en een bak vers water.

Tegen de avond zijn de brokjes al op en dan kan hij aan zijn natvoer knabbelen.

Hij zeurt niet, en hij is er ook niet echt anders op gaan gedragen. Ik heb echt de ideale kat.

Naar buiten wilt hij alleen als het 10 graden of meer is, of als het donker is :')

Ik wil binnenkort een afspraak bij de dierenarts gaan maken, zodat hij even goed nagekeken wordt en zijn vaccinaties krijgt. Moet ik alleen even kijken wanneer mijn zusje kan, of ik moet met de bus.

Dus het gaat zijn gangetje :)
Oh, dat klinkt heel goed allemaal, fijn! :) Succes (alvast) bij de dierenarts!
Tails tell tales
  vrijdag 10 februari 2017 @ 22:20:04 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168813873
Ja, klinkt heel goed, Summer!
The love you take is equal to the love you make.
pi_168847792
Ollie vandaag op de weegschaal gezet.
Het was moeilijk (hij viel de zijkant van mijn hoofd aan) maar de weegschaal zegt nu ongeveer 5.6 KG.
Het zal een beetje om en naarbij zijn, want ik stond erbij op (om hem vast te houden) en hij bewoog veel.
Hij wordt geen happy camper als je hem oppakt.

Is dat teveel, 0.4 kg in twee weken verliezen voor een kat? Of juist goed?
Edit: ik heb ff gezocht, de meeste mensen zeggen 100 gr per week en de andere weer 300 per week. Ik ga hem vanmiddag even opnieuw wegen want ik denk dat dat misschien niet helemaal goed is gegaan.
Twiddel
  zondag 12 februari 2017 @ 11:50:44 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168847856
Ik lees ergens 1 tot 2 procent per week van het oorspronkelijke gewicht. Dus 0,2 kg in een week is best veel.

Maar het meten is nu niet heel precies gedaan, zo te lezen.

Je kunt ook jezelf met de kat in je armen wegen en dan alleen jezelf en dat gewicht eraf trekken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168847888
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees ergens 1 tot 2 procent per week van het oorspronkelijke gewicht. Dus 0,2 kg in een week is best veel.

Maar het meten is nu niet heel precies gedaan, zo te lezen.

Je kunt ook jezelf met de kat in je armen wegen en dan alleen jezelf en dat gewicht eraf trekken.
Dat had ik gedaan :D
Hij wordt sowiezo boos als ik hem oppak, maakt niet uit hoe.
En in een doosje wilt hij ook niet liggen dus dan wordt hij maar even boos.
Twiddel
  zondag 12 februari 2017 @ 11:54:30 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168847938
quote:
99s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat had ik gedaan :D
Hij wordt sowiezo boos als ik hem oppak, maakt niet uit hoe.
En in een doosje wilt hij ook niet liggen dus dan wordt hij maar even boos.
Oh, ik dacht dat je probeerde hem erop te zetten.

Nou ja, ik zou er maar vanuitgaan dat het goed gaat. Hij verhongert niet bepaald met wat je hem geeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168847958
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je probeerde hem erop te zetten.

Nou ja, ik zou er maar vanuitgaan dat het goed gaat. Hij verhongert niet belaald met wat je hem geeft.
Ja, en het meeste van het natvoer laat hij ook staan.
Twiddel
  zondag 12 februari 2017 @ 12:09:57 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168848188
Natvoer laten staan? :o wow, die van mij zouden dat nooit doen :')
pi_168848255
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:09 schreef Cue_ het volgende:
Natvoer laten staan? :o wow, die van mij zouden dat nooit doen :')
Die katten bij mijn ouders ook niet. Maar die komen nu ook buiten, misschien dat dat iets scheelt?
Twiddel
pi_168848320
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:09 schreef Cue_ het volgende:
Natvoer laten staan? :o wow, die van mij zouden dat nooit doen :')
doet mijn dikkert ook, het sausje is lekkerder dan de stukjes
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:31:46 #175
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_168925894
Mijn mannetjeskat van 3 jaar is seksueel gefrustreerd en probeert zijn moeder te berijden. Dat gaat er hardhandig aan toe. Hij is op tijd gecastreerd.

Ik vind het erg moeilijk om mijn schatje zo hitsig te zien ;( zo was hij vroeger nooit. Waar kan dit door komen?
pi_168925955
Is dat niet gewoon dominantie?
pi_168927223
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:31 schreef Mishu het volgende:
Mijn mannetjeskat van 3 jaar is seksueel gefrustreerd en probeert zijn moeder te berijden. Dat gaat er hardhandig aan toe. Hij is op tijd gecastreerd.

Ik vind het erg moeilijk om mijn schatje zo hitsig te zien ;( zo was hij vroeger nooit. Waar kan dit door komen?
Issie ook krols (veel langrekkend mauwen)
Twiddel
pi_168927608
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Issie ook krols (veel langrekkend mauwen)
vrouwtjes worden krols, dit is gecastreerd mannetje
pi_168928393
Kan een teken van stress zijn dat hij zijn moeder probeert te berijden, is ze gesteriliseerd ?
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:54:47 #180
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_168930397
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:39 schreef Sorella het volgende:
Kan een teken van stress zijn dat hij zijn moeder probeert te berijden, is ze gesteriliseerd ?
Ja. Ik ben sinds kort weer gaan werken, misschien is hij boos?
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:55:52 #181
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_168930414
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is dat niet gewoon dominantie?
Daar dacht ik ook al aan. Maar hoe verhelp je dat?
pi_168933319
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja. Ik ben sinds kort weer gaan werken, misschien is hij boos?
Dan zou het in principe vanzelf weer over moeten gaan als de kat eenmaal eraan gewend is dat jij er niet meer de hele dag bent.

Maar is de moeder gesteriliseerd of niet ?
  donderdag 16 februari 2017 @ 19:01:24 #183
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168943552
Hoi. Ik kom ff meeposten :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168966477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:01 schreef PrisTheShiz het volgende:
Hoi. Ik kom ff meeposten :D
Met een vraag of antwoord over katten schiet dat beter op :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:37:07 #185
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168966997
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met een vraag of antwoord over katten schiet dat beter op :P
Haha klopt, maar ik heb even geen vragen. Na 8x dierenarts in 8 dagen zijn de vragen even op :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168977607
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:37 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Haha klopt, maar ik heb even geen vragen. Na 8x dierenarts in 8 dagen zijn de vragen even op :@
Oei, wat is er aan de hand?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_168981586
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:31 schreef Mishu het volgende:
Mijn mannetjeskat van 3 jaar is seksueel gefrustreerd en probeert zijn moeder te berijden. Dat gaat er hardhandig aan toe. Hij is op tijd gecastreerd.

Ik vind het erg moeilijk om mijn schatje zo hitsig te zien ;( zo was hij vroeger nooit. Waar kan dit door komen?
Aan de bach rescue zetten? Of zo'n kauwstokje dat rustgevend werkt.
  roze zaterdag 18 februari 2017 @ 17:22:38 #188
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168984554
Wat doen jullie met wonden? Ik zag drie dagen terug dat mijn kat een wond/wondje heeft in haar nek. Ik heb het aangekeken of het niet ging ontsteken ofzo maar het lijkt niet erger te worden. Doen jullie er zelf verder nog iets aan? Of laten jullie de natuur zijn werk doen? (wat hier tot nu toe goed lijkt te gaan). Ze lijkt er ook geen last van te hebben trouwens.

Heb ook geprobeerd foto te maken maar mijn kat zit niet graag stil. Moet wel zeggen dat het op de foto iets minder erg eruit ziet door de flits enz. Ik heb ook geen idee hoe het is gekomen. Ik denk dat ze weer ruzie heeft gemaakt met een andere kat. Op die manier heeft ze ook al een klein stukje oor verloren.


[ Bericht 5% gewijzigd door Ama op 18-02-2017 17:31:29 ]
Your beauty never ever scared me.
  roze zaterdag 18 februari 2017 @ 17:30:04 #189
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168984657
Wel balen trouwens want ik wil binnenkort weer een vlooien/tekenbandje bij haar om doen. Hopelijk geneest het een beetje snel. Heb haar vorige in paniek doormidden geknipt omdat ze mega vreemd/leip deed en ik bang was dat ze stikte ofzo.
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:46:25 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168984927
Als zich een abces vormt, naar de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:23:05 #191
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168985576
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:22 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oei, wat is er aan de hand?
Suikerziekte :'(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168985953
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:23 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Suikerziekte :'(
hoe oud is de patient?
pi_168986481
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoe oud is de patient?
F&F / 15-jarige poes heeft suikerziekte... Ergens halverwege haakt Priz in met het verhaal. Anders woordt het zo'n herhaling van info.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168986513
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:22 schreef Amarantha het volgende:
Wat doen jullie met wonden? Ik zag drie dagen terug dat mijn kat een wond/wondje heeft in haar nek. Ik heb het aangekeken of het niet ging ontsteken ofzo maar het lijkt niet erger te worden. Doen jullie er zelf verder nog iets aan? Of laten jullie de natuur zijn werk doen? (wat hier tot nu toe goed lijkt te gaan). Ze lijkt er ook geen last van te hebben trouwens.

Heb ook geprobeerd foto te maken maar mijn kat zit niet graag stil. Moet wel zeggen dat het op de foto iets minder erg eruit ziet door de flits enz. Ik heb ook geen idee hoe het is gekomen. Ik denk dat ze weer ruzie heeft gemaakt met een andere kat. Op die manier heeft ze ook al een klein stukje oor verloren.
[ afbeelding ]
Ziet er wel wat nattig uit. Maar zolang het open blijft kan het vuil in ieder geval eruit. Ik zou het een paar keer per dag proberen (succes!) schoon te maken met een doekje met biotex of zoiets. Meteen goed om de wond heen duwen, dan heb je ook door of er toch pus ophoopt. Want dan moet je inderdaad even naar de dierenarts. Maar als het mooi geneest kun je jezelf geld en de poes stress besparen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 18 februari 2017 @ 20:29:30 #195
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168988054
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

F&F / 15-jarige poes heeft suikerziekte... Ergens halverwege haakt Priz in met het verhaal. Anders woordt het zo'n herhaling van info.
Dankje :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:33:10 #196
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168989849
Ik vind het zielig dat mijn kat nu allemaal prikjes in haar oor heeft. Ze heeft er meer dan 12 gehad in 2dagen ivm met het maken van een glucosecurve. En ik moet er nog een stuk of 6.
Hoe maak ik dit het minst vervelend? Ik heb het geloof ik nu niet helemaal goed gedaan, lees overal dat ik dr oor moest verwarmen ;(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168991242
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:33 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik vind het zielig dat mijn kat nu allemaal prikjes in haar oor heeft. Ze heeft er meer dan 12 gehad in 2dagen ivm met het maken van een glucosecurve. En ik moet er nog een stuk of 6.
Hoe maak ik dit het minst vervelend? Ik heb het geloof ik nu niet helemaal goed gedaan, lees overal dat ik dr oor moest verwarmen ;(
Iets lekkers erna geven? Mag dat ivm het suiker?
En natuurlijk aaien en heel belonend praten (hoge blije toon, alsof je een 3 jarige beloond) heb eens gelezen dat ze de hoge toon prettig vinden.
Twiddel
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:56:22 #198
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168992050
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Iets lekkers erna geven? Mag dat ivm het suiker?
En natuurlijk aaien en heel belonend praten (hoge blije toon, alsof je een 3 jarige beloond) heb eens gelezen dat ze de hoge toon prettig vinden.
Ik heb het opgegeven. Het is me nu 1x gelukt om bloed te prikken en een bloeddruppel te krijgen voor het stripje. Ik moet nu gewoon zelf huilen. Ze vindt het zo erg, en ze gaat blazen, krabben, en worstelen. Het gaat me aan mijn hart, ben nu geneigd om haar in te gaan slapen. Dit is echt te stressvol voor beide. -O-
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168992308
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:56 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik heb het opgegeven. Het is me nu 1x gelukt om bloed te prikken en een bloeddruppel te krijgen voor het stripje. Ik moet nu gewoon zelf huilen. Ze vindt het zo erg, en ze gaat blazen, krabben, en worstelen. Het gaat me aan mijn hart, ben nu geneigd om haar in te gaan slapen. Dit is echt te stressvol voor beide. -O-
Jeetje. Sterkte zeg ;( :*
Twiddel
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:06:05 #200
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168992322
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:05 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Jeetje. Sterkte zeg ;( :*
Ja echt doffe ellende.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')